Paha saa hyvyyden esiin

Eikö ole jotenkin äärettömän liikuttavaa se, että yhden maa hätä saa muut maat niin monin tavoin auttamaan? ❤

Tavataan sanoa, että hädässä ystävä tunnetaan. Ukrainalla on nyt paljon ystäviä, joiden avulla tälle sodalle ehkä saadaan joskus myös loppu. Minä toivon niin, ja varmasti monet muutkin.

Tän aloituksen pointti on, että usein ihmisen hätä saa muissa viimeistään hyvyyden heräämään. Oli se sitten yksittäinen ihminen, perhe tai valtio.

Auttoi sitten ketä tahansa, niin siitä tulee valtavan hyvä mieli.

Itselleni tulee eräs juttu mieleen, kun ystävä oli tiukilla rahan suhteen, ja sain autettua häntä, että pääsi vaikeammat päivät läpi. Helpotus ja onnellisuus, mitkä loistivat hänen kasvoillaan saatuaan apua, niin muistan sen loppuelämäni ❤

Eli hyvää tekemällä ja muutenkin muita ihmisiä hyvin kohtelemalla, saa paremman mielen kuin ilkeilyllä.

Lopuksi pieni kevennys: Mitä kissa sanoi koiralle, kun kohtasivat tiellä?

V. Ei mitään, koska kissat eivät osaa puhua 😇

39

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmisten hyvyyttä ei ole koskaan liikaa.

      • Anonyymi

        Väkivalta loppuu väkivallalla. Enemmän aseita kaikille.


      • No eipä niin.

        Mitä tykkäsit mun loppuvitsistä?
        Mua nauratti tuo siks, ku se on jotenki niin itsestään yksinkertainen :)))


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        No eipä niin.

        Mitä tykkäsit mun loppuvitsistä?
        Mua nauratti tuo siks, ku se on jotenki niin itsestään yksinkertainen :)))

        Kissa ja koira eivät kohtaa tiellä. Tuo on absurdia. Kissa kiertää koiran kaukaa koska haluaa elää.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No eipä niin.

        Mitä tykkäsit mun loppuvitsistä?
        Mua nauratti tuo siks, ku se on jotenki niin itsestään yksinkertainen :)))

        No kissa sanoo säh ja koira vuff ja lähtee jahtaamaan kissaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väkivalta loppuu väkivallalla. Enemmän aseita kaikille.

        Paremmin pitäisi mennä niin, ettei aseita tarvitsisi ollenkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kissa ja koira eivät kohtaa tiellä. Tuo on absurdia. Kissa kiertää koiran kaukaa koska haluaa elää.

        Minä olen nähnyt, kun koira on se, joka lähtee paikalta.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Minä olen nähnyt, kun koira on se, joka lähtee paikalta.

        Heh! Kyllä se niinkin päin voi mennä. (⁠•⁠‿⁠•⁠)


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        No kissa sanoo säh ja koira vuff ja lähtee jahtaamaan kissaa.

        Joskus aikoinaan mökillä koira pakeni meidän kisua :)


        Koira käveli suoraan kohti kissaa ja mä pelkäsin jo kisun puolesta. Kävikin niin hassusti, että kissa lähti kävelemään kohti koiraa, ja koira häipy :))


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Heh! Kyllä se niinkin päin voi mennä. (⁠•⁠‿⁠•⁠)

        Nii voi :)
        Kissa osaa sähistä niin, että sessuli pitää viisaampana poistua paikalta.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Joskus aikoinaan mökillä koira pakeni meidän kisua :)


        Koira käveli suoraan kohti kissaa ja mä pelkäsin jo kisun puolesta. Kävikin niin hassusti, että kissa lähti kävelemään kohti koiraa, ja koira häipy :))

        On niissä lemmikeissä eroa niiden käyttäytymisessä tuommoisessa tilanteessa.. ,(⁠•⁠‿⁠•⁠)


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        On niissä lemmikeissä eroa niiden käyttäytymisessä tuommoisessa tilanteessa.. ,(⁠•⁠‿⁠•⁠)

        No tuo kisuli oli kyllä semmonen kuningatar, ettei sen silmille kyllä hypitty :))


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No tuo kisuli oli kyllä semmonen kuningatar, ettei sen silmille kyllä hypitty :))

        Meidän viimeinen lapsuuden kissa, kolli, oli leikattu ja kiltti. Se oli ihan hukassa kerran kun yksi tyttö kisu yritti iskeä sitä..😀


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Meidän viimeinen lapsuuden kissa, kolli, oli leikattu ja kiltti. Se oli ihan hukassa kerran kun yksi tyttö kisu yritti iskeä sitä..😀

        :))
        Oho, harvoin kuulee, että tyttökisu kosiskelee, ku useimmiten kollit jahtaa tyttöjä :)

        Oli varmaan ihmeissään, että mitähän toi tahtoo...


      • Vain sun sairaassa mielikuvituksessas.


      • Helppo se on siellä huudella.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        :))
        Oho, harvoin kuulee, että tyttökisu kosiskelee, ku useimmiten kollit jahtaa tyttöjä :)

        Oli varmaan ihmeissään, että mitähän toi tahtoo...

        Juu, meidän kissa oli vaan että mitä toi kiehnää ja hyppelee kimpussani..


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Juu, meidän kissa oli vaan että mitä toi kiehnää ja hyppelee kimpussani..

        Voin kuvitella, että se tytteli mietti, että mikä tuota jäbää vaivaa, kun ei tämmönen nätti tyttö kelpaa :))))

        Hyvä se on, että poitsut leikataan, niin säästyy monelta harmilta.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Voin kuvitella, että se tytteli mietti, että mikä tuota jäbää vaivaa, kun ei tämmönen nätti tyttö kelpaa :))))

        Hyvä se on, että poitsut leikataan, niin säästyy monelta harmilta.

        Juu, on hyvä leikata kolli kissa.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Juu, on hyvä leikata kolli kissa.

        Niin ja tytöt, jos ei pentuja meinaa teetättää.


    • Anonyymi

      Minä en tue mitään sotivaa osapuolta. Kannatan suomen lain mukaista puolueettomuutta. Teillä on verta käsillänne. Olette murhaajia. Te olette itse pahoja.

      • Minä tuen, koska jokaisella on oikeus puolustautua.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Minä tuen, koska jokaisella on oikeus puolustautua.

        Joka maalla on puolustusvoimat. Jos kaikki vain puolustaisivat, niin mistä ne sodat syntyvät. Joku suuri sotapäälikkö on lausunut, että hyökkäys on paras puolustus. Ihminen vain on perusluonteeltaan väkivaltainen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joka maalla on puolustusvoimat. Jos kaikki vain puolustaisivat, niin mistä ne sodat syntyvät. Joku suuri sotapäälikkö on lausunut, että hyökkäys on paras puolustus. Ihminen vain on perusluonteeltaan väkivaltainen

        No Ukraina puolustaa omaa maataan, kun sinne hyökättiin.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        No Ukraina puolustaa omaa maataan, kun sinne hyökättiin.

        Ja lähes jokainen sinne hyökkäävä tekee sitä auktoriteettien pelossa. Harva sinne hyökkäisi ellei olisi pakko. Jokainen tapettu Venäläinen, kuten myös Ukrainalainenkin on jonkun äidin poika, jota jäädään suremaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja lähes jokainen sinne hyökkäävä tekee sitä auktoriteettien pelossa. Harva sinne hyökkäisi ellei olisi pakko. Jokainen tapettu Venäläinen, kuten myös Ukrainalainenkin on jonkun äidin poika, jota jäädään suremaan.

        No silloin sodan alussa, kun ne nuoret pojat eivät edes tienneet minne joutuvat, niin täytyy sanoa, että säälitti suuresti.


    • Anonyymi

      Täytyy ensin normalisoida sota ja kollektiivinen väkivalta. Sitten voidaan lahdata kaikki punikit ja n**kerit.

      • En halua tähän tuollaista tekstiä. Saat kirjoittaa nuo n- jutut jonnekki muualle, tai et mihinkään.


    • Anonyymi

      Oikeassa olet sanotaan että sääli on sairautta.Sääli ilman tekoja ei ole mitään.Luonnossakin on vahvemman laki ei pitäisi koskaan aliarvioida vastustajaa.Ihmisten halu auttaa ja voimakkaasti herännyt oikeudenmukaisuus on noussut arvoon arvaamattomaan.Vastustaja ei ottanut tätä huomioon yksisäikeinen naru ei kestä paljoa mutta kun säikeitä on satoja siitä tulee uskomattoman vahva.

      • Totta.
        On kyllä hienoa, että yhteistuumin halutaan auttaa, hinnasta välittämättä.


    • Anonyymi

      Rauhoituppas hiukan

      • Miks? Just pääsin vauhtiin..


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Miks? Just pääsin vauhtiin..

        Koska vaikutat alaikäiseltä häiriköltä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koska vaikutat alaikäiseltä häiriköltä

        Nyt kyllä kuvasit itseäsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koska vaikutat alaikäiseltä häiriköltä

        Katsoppa peiliin!


    • Anonyymi

      Kyllä itsekkin voi ottaa oppia Ukrainan kansasta ja selviytymis konsteista.Asettaa vastakkain heidän kärsimykset ja meidän elintaso itkupotkuraivarin niin lopputulos on että meillä on hyvin asiat.

      • Täälläkin on omat murheensa, mutta ei tietenkään voi verrata heidän elämäänsä.

        Kyllä saa olla onnellinen, että saa asua rauhassa.


    • Kyllä on niin surullinen tuo pandajuttukin :((

      Miksi tänne niitä tuodaan, kun ei ole mahdollisuutta niitä hoitaa??
      Hitto, ne on eläviä eläimiä, eikä mitään leluja! ://

      Pandat ovat niin äärettömän suloisia ja ihania nallukoita. Sydän ihan sulaa, kun ne istuu ja mussuttaa sitä bambua...
      Hellyttäviä olentoja 💕

    • Anonyymi

      Hyvä ajatus, mutta useille vaikea osoittaa. Lapsena se ihminen kieroon kasvaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      65
      1990
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1347
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1274
    4. 49
      1182
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      1002
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      999
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      920
    8. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      881
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      878
    10. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      873
    Aihe