Raamatulta katosi uskottavuus

Anonyymi-ap

Pikkutyttö löysi esihistoriallisena kautena eläneen superhain hampaan.
Hammas on 15 miljoonaa vuotta vanha.
Miksi ei Raamatussa ole mitään mainintaa tästä aikakaudesta?

Alkaa näyttää selvältä, että Raamattu on vain jonkun juopuneen lammaspaimenen keksimä satukirja, josta hän iltaisin kertoi lammaslaumalleen rauhoittavia iltasatuja.

38

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juu. Se pikku tyttö, eskari ikäinen, sukelsi hampaan 100 metrin syvyydestä ilman happilaitteita ja tunnisti heti sen miljoonia vuosia vanhaksi!

      • Anonyymi

        Hammas löytyi rantahiekan joukosta.
        Sen ikä on asiantuntijoiden vahvistama.

        Jumala sulki Nooan rakentaman arkin oven.
        Kuka sen aukaisi Ararat-vuorella?


      • Siihen hampaaseen oli kaiverrettu vuosiluku.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hammas löytyi rantahiekan joukosta.
        Sen ikä on asiantuntijoiden vahvistama.

        Jumala sulki Nooan rakentaman arkin oven.
        Kuka sen aukaisi Ararat-vuorella?

        Mitä Nooan arkilla ja jollakin merenelävällä on tekemistä keskenään.
        Uimataidottomia kaloja, vai?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Mitä Nooan arkilla ja jollakin merenelävällä on tekemistä keskenään.
        Uimataidottomia kaloja, vai?

        Jossakin kommentissa voi olla kaksikin eri asiaa. Ajattele...


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Siihen hampaaseen oli kaiverrettu vuosiluku.

        Olikos se kaiverrettu vuosiluku kiinalaisten kalenterista tai jonkun muun ?

        "Ararat-vuorella"

        Onkos tuolta jo sulanut lumet ?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Siihen hampaaseen oli kaiverrettu vuosiluku.

        Tietysti oli!
        Jeesuksen syntymäaikakin selvisi helposti, kun eräästä syrjäisestä luolasta löydettiin vanha Galilean Paikallislehti, jonka "syntyneet-palstalta" selvisi tarkka ajankohta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti oli!
        Jeesuksen syntymäaikakin selvisi helposti, kun eräästä syrjäisestä luolasta löydettiin vanha Galilean Paikallislehti, jonka "syntyneet-palstalta" selvisi tarkka ajankohta.

        Ja minä vuonna tällainen tapahtui?
        Kai siinä lehden kannessa luki päivämäärä.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ja minä vuonna tällainen tapahtui?
        Kai siinä lehden kannessa luki päivämäärä.

        Kirjassa on kansi.
        Ja voirasiassa, kaivossa, laivassa ja hillopurkissa.
        Lehdessä on kansilehti.
        Lehden päiväys oli 1.1.0000 jk


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjassa on kansi.
        Ja voirasiassa, kaivossa, laivassa ja hillopurkissa.
        Lehdessä on kansilehti.
        Lehden päiväys oli 1.1.0000 jk

        Miksi teologit eivät sitä ole nähneet, kun heille on vieläkin epävarmaa minä vuonna Jeesus syntyi.
        Se on vain arvio, mutta voi heittää neljälläkin vuodella myöhäisemmäksi.


      • Tellukka kirjoitti:

        Miksi teologit eivät sitä ole nähneet, kun heille on vieläkin epävarmaa minä vuonna Jeesus syntyi.
        Se on vain arvio, mutta voi heittää neljälläkin vuodella myöhäisemmäksi.

        Tai aikaisemmaksi.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Miksi teologit eivät sitä ole nähneet, kun heille on vieläkin epävarmaa minä vuonna Jeesus syntyi.
        Se on vain arvio, mutta voi heittää neljälläkin vuodella myöhäisemmäksi.

        Ei teologeilla ole ollut aikaa tutkia asiaa.
        Ovat jo monta vuosikymmentä kiistelleet siitä, oliko Jeesus sittenkin aasi, kun tallissa syntyi.
        Ehkä selviä sekin juttu, missä Jeesus ratsasti aasilla kaupungin halki.
        Taisi vain itsekseen kävellä, ilman mitään aasia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei teologeilla ole ollut aikaa tutkia asiaa.
        Ovat jo monta vuosikymmentä kiistelleet siitä, oliko Jeesus sittenkin aasi, kun tallissa syntyi.
        Ehkä selviä sekin juttu, missä Jeesus ratsasti aasilla kaupungin halki.
        Taisi vain itsekseen kävellä, ilman mitään aasia.

        Facella on pyörinyt vitsi yhdestä Ruotsin aikaisemmasta pääministeristä ja paavin vierailusta Ruotsissa.

        "Jeesus ratsasti aasilla Jerusalemiin, mutta paavi tuli tänne kävellen aasin rinnalla".
        Kuva paavista ja Steffestä kävelemässä rinnakkain.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Facella on pyörinyt vitsi yhdestä Ruotsin aikaisemmasta pääministeristä ja paavin vierailusta Ruotsissa.

        "Jeesus ratsasti aasilla Jerusalemiin, mutta paavi tuli tänne kävellen aasin rinnalla".
        Kuva paavista ja Steffestä kävelemässä rinnakkain.

        Sanna Marin oli Italiassa lomalla ja hän vaelteli läheisellä kukkulalla.
        Häntä vastaan tuli aasi ja molemmat pysähtyivät.
        Aasi virkkoi: Minä olen hevonen!
        Marin vastasi: Minä olen pääministeri!

        Sitten molemmat puhkesivat raikuvaan nauruun ja jatkoivat molemmat matkaansa.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Siihen hampaaseen oli kaiverrettu vuosiluku.

        Radiohiiliajoitus on hiilen isotooppien runsaussuhteiden mittaamiseen perustuva menetelmä, jolla pyritään määrittämään biologista alkuperää olevan näytteen tai biologisesta materiaalista valmistetun esineen ikä. Alle gramman palanen luuta saattaa riittää täsmällisen hiili-14-ajoituksen tekoon, jos luussa on vielä jäljellä proteiinia.

        Hiili-14-menetelmää voidaan käyttää eloperäisen materiaalin ajoittamiseen, jos tutkittava kohde on korkeintaan noin 50 000 vuoden ikäinen. Myös muut radioaktiiviset isotoopit soveltuvat iänmääritykseen. Niiden joukossa ovat muun muassa uraani-238 ja uraani-235.

        Uraani-238 ja uraani-235 hajoavat lyijyn kahdeksi eri isotoopiksi eri tahtiin. Mittaamalla näiden isotooppien suhde voidaan ajoittaa kiviä ja vulkaanisia kerrostumia. Siten saadaan selville muun muassa Maan ikä ja se, milloin hirmuliskot kuolivat sukupuuttoon.


    • Anonyymi

      Ei Raamatussa jokaista elukkaa ole lueteltu.

      • Anonyymi

        Eihän Raamattu koko maailman tapahtumista kerro.
        Kaikki tapahtumat sijoittuvat yhdelle pienelle alueelle.
        Ihan kuin Asterixissa: Pieni kylä Galliassa, jossa sattuu ja tapahtuu.

        Raamatussa puolestaan puhutaan Galileasta.
        Kaikki "ihmeet" ja kuolleista herättämiset ovat pelkkää mielikuvitusta.
        Kirjahan on täynnä ristiriitaisuuksia, tulkintoja, väärin ymmärrettyjä tapahtumia ja "ennustukset" ovat kaikki jälkeenpäin lisättyjä.


      • Anonyymi

        Kyse onkin aikakaudesta, jolloin ne elivät.


    • Anonyymi

      Tutkimattomia ovet herran tiet.

      Tiede ja huuhaa ovat kaksi eri asiaa. Uskontohan on kirjaimellisesti sitä, miksi sitä kutsutaan, uskomista. Tieteessä kyse on aina faktoista. Tosin, uskovaiset näppärästi sotkevat faktaa fiktioon ja tietyllä tapaata raamattu on nykyisin muodikasta autofiktiota, missä tapahtuneita asioita sotketaan yhteen fantasioitten kanssa.

      =DW=

      • Tieteessä on kyse faktoista kunnes tiede itse kumoaa entiset faktansa.


    • Anonyymi

      Eihän luonnonkansat Afrikassa osanneet kirjoittaa eikä niiden historiaa tunneta

      Mutta sitten syyriaiset panivat asian kuntoon käytännön syistä
      Tieteellisesti asia on niin
      että raamattu ei kerro maailmankaikkeuden synnystä

      vaan maanviljelyksen ja siihen liittyvän organisaation
      Syyriassa
      assyyrialaiten jne toimesta

      jota voidaan kutsua paratiisiksi koska elintaso nousi
      ja nälkäkuolleisuus hävisi

      Raamatun kehitystä voi seurata Roomassa ei Israelissa
      jossa alue on myllätty ja ylikansoitettu ja kaikki hajotettu

      Paratiisi on tässä
      https://www.pinterest.com/pin/414401603199636187/

    • Mulle selkis hyvin varhain nuorema jumal kuva, luultavasti ihmiselle muodostui kuva jostain yliluonnollisesta kymmeniä tuhansia vuosia sitten.
      Ymmärrättömyys alkoi häilyä keskiajalla, vasta kun lukutaito yleistyi kirkon aukroteettinen valta hiipui.
      Historiallisessa mielessä raamatusta löytyy yhtymäkohtia, kuinkahan monta eri jumalaa löytyy maapallolta, kalevalasta jumalia joka lähtöön.

      Mikäli todistettaisi raamatun jumala on olemassa kirkon valta palautuisi alkuperäiseen valtaansa.

    • Anonyymi

      Tiede korjaa itseään ja se mitä ei tiedä silloin pitää uskoa. Ei kukaan ihminen pysty sanomaan, että tiede tietää kaiken, koska tiede muuttaa aikaisempaa tieteen käsitystä. Ite uskon jotakin olevan muuta kuin mitä tiedän.

    • Anonyymi

      Joskus on miettinyt miten papeilla pokka pitää, kun ne puhuu kansalle
      pöntössään hame päällä taruja.

      • Anonyymi

        Samahan tuo on eduskunnassakin, kyllä pokka pitää, ja hinnat nousee.

        Ei edes bensa laske vaikka USASSA se on 72snt/litra. Mutta suomalainen hölmö maksaa vaikka 10€/litrasta ku Marini käskee, ja sanoo voi voi ku on kallista.


    • Panemma vastakkain raamatun jumalan ja Sanna Marinin, silmää räpäyttämättä uskon Mariniin, siihen toiseen on vaikea uskoa.

      • Anonyymi

        Marinilla on miljoona seuraajaa, Raamatulla hiukan enemmän.
        Raamatussa ruokittiin ihmiset viidellä leivällä ja kahdella kalalla.
        Kuinka monella sämpylällä Marin ruokki oman perheensä?
        Laupias Samarialainen antoi viimeisen ihokkaansa, mutta Sanna piti nahkatakin itsellään.

        Mutta kun Jeesus puhui kansalle, niin ihmiset rukoilivat Jumalalta apua ja niin he tekevät Sannankin puhuessa.
        Jos Marin olisi ollut Vapahtaja, hän olisi ottanut selfieitä vielä ristillä riippuessaan.
        Ja pyytänyt Jumalalta ohjeistusta ylösnousemisesta.


      • Minä uskon enemmän Jumalaan kuin Mariniin, mutta jokaisellahan saa olla minun puolestani omat jumalansa mitä palvoa.
        Jos sinun jumalasi on Marin, niin minulle se on ihan ok. Hassulle kyllä vaikuttaa ja saa pikkusen hymyä suupieleen.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Minä uskon enemmän Jumalaan kuin Mariniin, mutta jokaisellahan saa olla minun puolestani omat jumalansa mitä palvoa.
        Jos sinun jumalasi on Marin, niin minulle se on ihan ok. Hassulle kyllä vaikuttaa ja saa pikkusen hymyä suupieleen.

        Ei myöskään saa suuttua siitä, jos joku ei usko mihinkään jumalaan eikä legendoinihn ja taruihin, vaan uskoo tieteellisesti todistettuihin faktoihin.


    • Anonyymi

      Aivan kuten aikoinaan vasemmisto ja etenkin demut kertoivat duunareille siitä satumaasta ja vielä joku noihinkin satuihin jaksaa uskoa!

    • Marin sanoi kuuluisat sanansa, korona pademian tullessa keskuuteemme ' kyllä me tästäkin seviämme ' , raamatun jumala ei sanonut mitään.

      • Anonyymi

        Luulin, että Marin sanoi sen silloin, kun häneltä kysyttiin bileillan jälkeisestä työkyvystä.


      • Sanoiko hän mitään, että milloin siitä selvitään?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Sanoiko hän mitään, että milloin siitä selvitään?

        Ei oo kuulunut mitään. ja siksi minulla se kassi 🛍️ vieläkin roikkuu oven ulkopuolella., ja jaksa uskoa että, jonain päivänä tapahtuu ihme🧙 ✨ ja sieltä löytyy muutakin kun pelkkä pölyä.😠


      • Anonyymi

        Sieltä tuleekin sitten varmaan vaalipäivänä paljon äänestäjiä Suomeen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sieltä tuleekin sitten varmaan vaalipäivänä paljon äänestäjiä Suomeen...

        Aivan varmasti.
        Monta sataatuhatta uskollista ihailijaa saapuu linja-autoilla, junilla ja lentäen.
        Mahtaa olla vilskettä ja kuhinaa äänestyspaikoilla.


    • Anonyymi

      Pertikki 2023-01-25 23:50:24, Jeesus sanoi ristillä ryövärille. Sinulla tulee olemaan paikka taivaassa tai jotenkin niin. Eikö sen voi muotoilla: kyllä tästä selviät.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2863
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      20
      1042
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe