Rikospoliisi Maria Kallio: Kuolemanspiraali

Noora

RIKOSPOLIISI MARIA KALLIO: KUOLEMANSPIRAALI 1/3
***********************************************
Warning // Varoitus: Tarina sisältää tietoa // juonia tv-sarjasta ja Leena Lehtolaisen romaanista. Ellet halua tietää näitä, kehotan, että jätät ficin lukematta.
**********************************************
LUKU 1.

Mua ärsyttää suunnattomasti se Jannen touhu. Se väitti Ramille, ettei enää jaksa nostaa mua. Mä painan vaan 45 kiloa, mutta se on liikaa. Mun täytyy laihduttaa. Ja nopeesti, kolmen viikon päästä on se luisteluleiri. Jos Janne ei siellä jaksa nostaa mua, on ilmiselvää, että Rami tappaa mut. Vähäkö se olis noloa! Espoon luistelijoille tulis karmee maine. Mut varmasti erotettais joukkueesta. Ja mä haluun pysyy mukana! Luistelu on mulle tosi tärkeetä. Mutta Janne luulee mua sikalihavaks possuks. Ei hyvältä näytä.
Noora Nieminen sitoi taitoluistintensa nauhat ja kiristi ne. Hän silmäili Maritta Lappea, joka laittoi luistimiaan kiinni pukuhuoneen toisessa päässä. Muut tytöt olivat jo jäällä.
Noora otti energiajuomapullonsa ja kompasteli ovesta jäähalliin. Aluksi Nooralla oli kylmä, kun jään hehkuttama kylmyys pureutui hänen ohuiden sukkahousujensa ja ohuen punaisen pukunsa läpi, mutta kun Noora irrotti teräsuojat ja liukui jäälle, hänelle tuli välittömästi raukea, lämmin olo. Noora heitti lämmityksekseen kierroksen kaukalon ympäri ja kynäpiruetin.
”Okei, typykät! Harkat voi alkaa”, valmentaja Rami Renko huusi ja taputti käsiään. Noora vilkaisi Marittaa ujosti. Maritta ja hän olivat yksi pari.
Maritta tarttui Nooraa kädestä. ”Hei kuule, Nieminen. Yritetään edes yhteistyötä, jooko? Vaikka me ei ollakaan kamuja, niin ollaan nyt”, Maritta aneli. ”Ettei Rami menetä hermojansa.”
Noora huokaisi. ”Okei. Tee sinä lutz, minä hoidan piruetit ja kaadot.”
Maritta virnisti. ”Okei.”
Hän viiletti erilleen Noorasta, ponkaisi ylös ja pyöri täydellisen volttilutzin. Noora katsoi häntä ihailevasti.
Maritta huomasi sen.
”Hei Noora, minä olen sinulle kateellinen. Ihan totta, joo. Olet omistanut elämäs luistelulle, ja arvostan sitä. Minun tarttee ottaa vissiin Noora kuule sinusta oppia!” Marittan puhe kuulosti hauskalta, koska hän yhdisteli mitä älyttömimpiä sanoja. Toisaalta, Maritta oli syntynyt Lappeenrannassa, Noora mietti. Luultavasti Marittan puhekorostus johtui siitä.
Noora pyöri kynäpiruetin ja kolme kaatoa. Maritta taputti hänelle.
”Toi meni tosi hyvin, Nieminen”, Maritta kuiskasi Nooralle luistellessaan ohi. Rami oli viittonut hänelle.
Pian Maritta tuli takaisin vakava ilme naamallaan. ”Kuule Noora, Ramilla on vissiin asiaa. Ja äänensävystä päätellen vähän vakavemmanlaatuista juttua.”
Noora nielaisi. ”Okei.” Hän luisteli Ramin työ tietäen, että hänen polvensa tutisivat. Rami katsoi häntä mietiskelevänä, hymyili yllättäen ja huusi kaikille:
”Noora ja Janne on hyväksytty MM-kisoihin! Kolmen viikon päästä on leirit Kanadassa. Noora, te viette voiton Espoon Taitoluistelijoille!”
Hallissa kajahtivat hurraahuudot ja taputukset, kun hämmentynyt ja punastunut Noora luisteli istumaan. MM-kisat? Hänen suurin haaveensa, voittaa Maailmanmestaruus luistelijaparinsa Jannen kanssa, oli nyt, viimeinkin, mahdollista! Nooran kasvoille levisi leveä hymy, kun Maritta taputti häntä selkään.
”Niin sitä pitää, Noora!” Maritta sanoi kasvot loistaen ylpeydestä.
Nyt hän on oikea enkeli, kun sai selville minun pääsevän MM-kisoihin, Noora ajatteli häijysti. Tuskinpa Maritta muuten minusta välittäisi noin paljon. Olisin hänelle luultavasti pelkkää ilmaa, yksi taitoluistelijatar muiden joukossa.
Noora hymyili Mariettalle katkeransuloista hymyä.
"Kiitos, Marietta, mutta en tarvitse huolenpitoasi. Pystyn kyllä luistella maailmanmestaruudesta yksin, ja ottaa julkisuuden kontilleni", Noora huomautti. "En tarvitse apuasi, suoraan sanottuna."
Marietta tuijotti Nooraa. "Anteeksi vaan, yritin olla avulias ja ystävällinen", Marietta tuhahti. "Minä menen Siljan kanssa. Ole sinä, neiti Täydellisyys, vaan yksin."
Marietta vilkaisi Nooraa halveksivasti ja luisteli Siljan ja tämän jengin luo, mahdollisimman kauas Noorasta. Noora huokaisi.

*************
Tällaista tämä nyt on. Mitäs pidätte? Jatkan saagaa kyllä, jos joku kommentoi.

11

5245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noora

      Tarina siis käsittelee VAIN Kuolemanspiraalin, joka on osa 13-osaista Maria Kallio - saagaa. Kirjoitan tekstit Wordissa, ja kopioin suoraan tänne :D

      • Noora

        Kirja on todella hyvä, minulla juuri nytkin lainassa. Suosittelen, mikäli pidät dekkareista!


    • rosii

      onkos hyvä kirja..?

    • jennuli

      Kun luin tota listaa noista keskustelun aluista sun otsikko näytti tältä: Rikospoliisi Maria Kallio: Kuole... Aattelin et häh? et toivoksä kalliolle kuolemaa tai jtn.. hih

    • gibbutzilla

      On niin hyvä et kopsasin ton tarinan ja aion laittaa yhteen foorumiin nickilläni!!!

      • Noora

        Siis mitä teit, gibbuzilla? Tarina on (c) Minä. Sinä et saa viedä sitä yhteenkään foorumiin VARSINKAAN omalla nickilläsi! Jos haluat lainata tarinaa, sinun on PAKKO kysyä minulta lupa! Ja en anna lupaa tarinani kopioimiseen!


      • Loskoipio
        Noora kirjoitti:

        Siis mitä teit, gibbuzilla? Tarina on (c) Minä. Sinä et saa viedä sitä yhteenkään foorumiin VARSINKAAN omalla nickilläsi! Jos haluat lainata tarinaa, sinun on PAKKO kysyä minulta lupa! Ja en anna lupaa tarinani kopioimiseen!

        Internetin vahvuus ja heikkous. Kaiken, mitä sinne laitat, voi joku varastaa ja käyttää miten vain. Oikeat kirjat julkaistaan paperille painettuna, edelleen, onneksi.

        Kaikkea hyvää kirjoitusharrastuksellesi.


    • laura

      hei minna! mä katon niitä jaksoja aijon kattoo ne kaikki! no moikka!-laura-

    • laura

      hei! mitäpä kuuluu? onks sul mun sähköposti osote? no täs se on: [email protected] meil on kaksi kissaa. niitten nimet on minttu ja raivo. sä oot huippu näyttelijä musta. meijän koko perhe melkein kattoo sitä ohjelmaa. mä katoin sillon niitäki aikaisempia samanlaisia jaksoja ja muistan et sen nooran tappo se sen valmentaja. MOIKKA! T: Laura

      • Noora

        Mä en oo Minna Haapkylä!! Mä oon ihan tavallinen 16-vuotias, en siis Minna! Haloo vähän, tuskin Minna täällä roikkuu..!!!
        Äläkä paljasta juonta! Osa tietää sen jo, osa ei. Ei ole kivaa, kun idiootit kertovat sen.


    • minä vaan

      Aika jäljessä vastailen,mutta tiedättekö sivua missä voisin katsoa kuolemanspiraalin tv sarjan ilmaiseksi netissä? Kun pitäisi äidinkielestä tehdä tutkielma kirjasta ja tv sarjasta enkä löydä tv sarjaa netistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2663
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1432
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1431
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1189
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1070
    Aihe