Pärjäätkö enimmäkseeen ilman kipulääkkeitä ?

Anonyymi-ap

36

205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joudun joskus ottamaan, mutta minulla ei ole verenohennuslääkkeitä
      eikä muitakaan, joilla olisi vaarallinen yhteisvaikutus kipulääkkeen
      kanssa. Kipulääke voi vaikuttaa esimerkiksi mahan limakalvoihin, pahimmillaan
      voi tulla verenvuotoja.

      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        🍒 ­­­N­­y­­m­f­­­o­­m­a­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17720072l

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      en ole koskaan syönyt buranaa, valhe kerran hammaslääkärissä antoi
      en käytä särkylääkkeitä kestän särkyä jos tulee

      en lue iltalehtiä

      en tarvitse lääkärin ohjeita

      otan niitä vain asiantuntijoilta joka voi olla lääkäri muttei yleensä
      terveyskeskuksesta

      käytän isoa spektriä vitamiineja ja aminohappoja

    • Anonyymi

      Vaaroista varotetaan:
      ""– Esimerkiksi tulehduskipulääkkeillä on yhteisvaikutuksia verenpainelääkkeiden kanssa – ja kun tiedetään, miten paljon verenpainelääkkeitä Suomessa käytetään, niin tällaisia ihmisiä on valtava määrä.

      – Vielä vaarallisempi yhdistelmä ovat verenohennus- ja tulehduskipulääkkeet,""

      Muttei ole vaihtoehtoja päästä kivuista eroon. Ei niitäkään loppumattomiin
      hermot kestä.

    • Anonyymi

      12 vuotta sitten suoritetun paksusuolen syöpäleikkauksen jälkimainingeissa saatoin saada jotain tuollaista.
      Buranat ja muut tunnen vain kanssaihmisten puheiden perusteella.

    • Vain tilapäisesti joskus tarvii ottaa särkylääkettä.
      Onhan kaikissa lääkepakkauksissa ihan kattavat selosteet, sivuvaikutuksista ym.

      • Anonyymi

        Ne sivuvaikutukset ovat kaksipiippuinen juttu.
        Myynnissä olevalla krapulalääkkeellä on sivuvaikutukset, jotka ovat ihan samat kuin krapulassa.


    • Anonyymi

      En pärjää päivääkään ilman kipulääkettä, mutta otan niin vähän kuin mahdollista,
      vaikka puolikkaan Burana 400 mg.

    • Anonyymi

      Linjamentillä välillä voitelen triggeripisteitä.

    • Onnekseni en ole ollut kovin kivulias, kun koko elämänkaartani katselen.

      Vähän ennen lonkkaleikkausta, valittaessani kipua jalalle varatessa, sairaanhoitaja suositeli minulle buranakuuria, kolme nappia päivässä, 400 mg,

      Siitä sain verenpurkauman (minulla on verenohennuslääke). Toinen puoli naamasta turposi ja oli oudon oloinen. Pelästyin tietysti, että nyt sitten tuli se aivoverenvuoto mihin sisko menehtyi, "terveenä", 81 v.
      Nuori lääkäri teki neurologiset kokeet ja nosti kätensä pystyyn: joskus vain on niin, ettei lääkärikään tiedä, mistä on kyse.
      Luulosairaaksi ei sentään katsonut ja vähän ajan kuluttua turvotus lisääntyi, silmäkin meni umpeen. Kesti muutaman päivän kun turvotus laski ja silmä avautui..)) Itse sitten päättelin, että verenpurkaumasta oli kyse.
      Lonkkaleikkauksen jälkeen oiin kyllä särkyinen kuukauden verran: panacod ja tramal, että minä inhosin sitä aivosumua, minkä ne aiheuttivat. Luultavasti kuitenkin auttoivat särkyyn ja kahdesta pahastahan sitä joutuu usein valitsemaan.

      Kerran jouduin ottamaan Tramalin (kyllä sekin on täällä tilitetty..)) outoon niskasärkyyn, mutta sen jälkeen ei ole tarvinnut tabletteihin kajota.

      Vuosien varrella kävi aina niin, että Aspiriinit, nyt Panadolit, vanhenevat kaappiin.
      Toivon, että voin jatkaa samaan maalliin, mutta se nyt taitaa olla "korkeemmass käres".

      Apteekkiväki on todella asiantuntevaa. Moni ikäihminen tukeutuukin heihin, kun tuntuu, että heillä on aikaa paneutua asiakkaaseen, vastata kysymyksiinkin.
      demeter1

    • Pitää ottaa illalla kipulääkettä että saa nukuttua. Jalat on kipeät. Saan myös erillistä lääkettä levottomiin jalkoihin.
      Saatan ottaa Buranan ja Panadolin yhtä aikaa. Panacodiakin on, mutta ei tehoa minulla kipuun.
      Jos maha on sekaisin niin Panacod on nopea ja hyvä apu. Paljon parempi kuin Imodium.
      Ihmettelen jos joku jää Pancodiin koukkuun, minulla on niitä ollut kymmenen vuotta eikä ole tullut minkäänlaista mielitekoa.
      Kun on oikukas maha niin sen takia uusin reseptin. Aika harvoin niitä tarvitsen.

    • Anonyymi

      Leuhkin tuossa ylempänä tulevani toimeen ilman mitään kipua lievittävää mutta on yksi poikkeus.
      Liekö todellista vai pelkkä plasebo niin ennen kyykkytreeniä hölvään tähystettyyn polveeni Voltareeniä. Ainakin se rauhoittaa korvien väliä koska olen yrittänyt tehdä jotain. Ko. polvi tarttee kuitenkin lisätukea.

    • Anonyymi

      Voltaren ei sovi kaikille.

      Diklofenaakkia sisältävät kipulääkkeet voivat lisätä sydänkohtausriskiä, kertoo tutkimus – Suomessa sitä sisältävät Voltaren ja Diclomex. Yleisesti käytettyjen tulehduskipulääkkeiden, joiden vaikuttava aine on diklofenaakki, on havaittu
      liittyvän suurentuneeseen riskiin saada sydänkohtaus tai aivohalvaus.

      • Kokeilin välillä tuota Buranan geeliä.
        Ostin sitten taas Voltarenia, tykkään, että toimii paremmin. Olen kyllä tiennyt tuosta sydänkohtausriskin kohoamisesta, mutta en tarvitse tuota geeliä kovin usein.
        Polvinivelrikkoiselle parasta liikuntaa on kävely (luin jostain).
        Samaa olen ollut itse huomaavinani.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Kokeilin välillä tuota Buranan geeliä.
        Ostin sitten taas Voltarenia, tykkään, että toimii paremmin. Olen kyllä tiennyt tuosta sydänkohtausriskin kohoamisesta, mutta en tarvitse tuota geeliä kovin usein.
        Polvinivelrikkoiselle parasta liikuntaa on kävely (luin jostain).
        Samaa olen ollut itse huomaavinani.

        Oikean polveni kierukka on poistettu jo muutama kymmenen vuotta sitten. Minusta kävely on ikävystyttävää ajan tappamista ja se on lähinnä ulkoilua.
        Olen vahvistanut alareisien polvia tukevia lihaksia uskoen sen vaikutukseenkin.


    • Anonyymi

      Jotkut käyttävät kyllä Panacodia väärin, koska alkuvaiheessa siitä saa hyvän olon,
      mutta se ei vaikuta kaikille samalla tavalla.

    • En onneksi tarvitse paljon kipulääkkeitä, mutta Panadolia on varalla ja ennen pitkiä lenkkejä saatan ennaltaehkäisevästi sivellä polviin Voltarenia.
      Käytän säännöllisesti kalsiumilla lisättyä D-vitamiinia ja folaatilla terästettyä B12 -vitamiinia. Apteekin perusvoiteet ja kosmetiikka ovat osoittautuneet hyviksi hinta-laatusuhteeltaan. Henkilökunta on ystävällistä ja asiantuntevaa, on aikaa paneutua asiakkaan kysymyksiin. Hyvin koottu matkalääkelaukku on pelastanut monelta harmilta. Vatsaa hoidan matkoilla ja lääkekuurien aikana maitohappobakteereilla. Otan ne apteekkilehdetkin aina mukaan. 😊

    • Kipulääke on aina varalta mukana, Burana 600.
      Pyysin sitä aikoinaan kun polveni vihotteli
      ja silloin siihen tarvitsin kaksi 400 buranaa,
      ennen kuin se asettui.

      Nyt otan särkylääkettä hyvin harvoin,
      pitäisikö koputtaa puuta,
      koska liike ja glycosamin ovat auttaneet.
      Niin ja hyötyliikunta,
      nytkin tulee lunta taivaan täydeltä
      ja se tietää lumitöitä.

    • Anonyymi

      Mahtavatko lääkärit katsoa potilaan tiedoista mitä lääkkeitä
      potilaalla on ennestään ?

      Uutta reseptiä määrätessä minulta ei ole koskaan kysytty mitä
      lääkkeitä minulla on eikä varsinkaan sitä käytönkö niitä vielä.

      Olin muuten itse aktiivinen ja yhteydessä terveyskeskuksen farmasiapuolelle.
      Pyysin poistamaan neljä lääkettä, jotka roikkuvat lääkelistallani,
      vaikka en ole niitä käyttänyt vuosiin.
      Nyt niissä on merkintä "Ei käytössä".

    • Anonyymi

      Yksikään lääkäri ei ole puhunut mitään lääkkeitten yhteisvaikutuksista
      eikä antibioottikuurin yhteydessä maininnut, että Somac pitäisi laittaa
      paussille siksi aikaa. 40 mg Somac vie jopa puolet antibiootin tehosta.
      Antibiootti ei imeydy kokonaan, jos käyttää happosalpaajia.
      Farmaseutti kertoi asiasta, kun hain antibiootit apteekista.
      Mitenköhän muut lääkkeet imeytyvät, kun happasalpaajia syö ?

      • Anonyymi

        Osteoporoosilääkitys ja joskus panadoltabletteja tosin harvakseltaan.
        Lisäksi vitamiineja D, sekä monivitamiini näin talven aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osteoporoosilääkitys ja joskus panadoltabletteja tosin harvakseltaan.
        Lisäksi vitamiineja D, sekä monivitamiini näin talven aikaan.

        Miten osteoporoosi todetaan ja pääseköhän terveyskeskuksen kautta
        tutkimukseen ?
        Vai saako lääkitystä oirekuvauksen perusteella ?
        Estääkö lääkitys luitten haurastumista lisää ?
        Ruokavaliota en pysty parantamaan, kun maha ei hyväksy esimerkiksi laktoosittomia
        tuotteitakaan enkä voi syödä kalsiumia pillereinä.
        Mistään ruuasta en pysty saamaan tarpeeksi kalsiumia päivittäin.
        Luusto kipuilee.


    • Anonyymi

      Nappasin tunti sitten vajaan 30 mg Arcoxiaa. Se on miniannos, mutta kyllä
      lähti luu- ja läskikivutkin, ei koske mistään.

    • Anonyymi

      Haen 'lääkkeeni' luontaistuotekaupasta enkä niitten lisäksi ole tarvinnut sen enempää kipu- / särky- kuin muitakaan apteekin apuaineita, jotka eivät paranna mitään, helpottavat ehkä hetken.

      • Anonyymi

        Kyllä luontaistuotteita terveen elimistö voi kestää.
        Niitähän ei testata kuin satunnaisesti.
        Niissä voi olla seassa haitallisia aineita, jopa myrkyllisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä luontaistuotteita terveen elimistö voi kestää.
        Niitähän ei testata kuin satunnaisesti.
        Niissä voi olla seassa haitallisia aineita, jopa myrkyllisiä.

        Sun kantsii tarkistella tietojasi tarkemmin ja peremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä luontaistuotteita terveen elimistö voi kestää.
        Niitähän ei testata kuin satunnaisesti.
        Niissä voi olla seassa haitallisia aineita, jopa myrkyllisiä.

        Luontaisttuotteet on aina riski terveydelle. Niissä voi olla ihan mitä vain.
        Yhdestäkin löytyi pienenä annoksena rotanmyrkkyä ja toisesta metallia.


    • Anonyymi

      TULEHDUSKIPULÄÄKKEISTÄ

      Tyypillinen verenvuotopotilas on jutun mukaan iäkäs henkilö, joka on joutunut syömään tulehduskipulääkkeitä leikkauksen jälkeen TAI tuki- ja liikuntaelinten särkyyn.

      Apteekkari-lehden mukaan jokainen nielaistu tulehduskipulääke tekee mahan limakalvolle pienen vaurion.

      Muutaman lääkeannoksen jälkeen limakalvolla on lehden mukaan jo silmin erottuvia muutoksia. Jos lääkettä syödään useita viikkoja, voi tulla isoja haavaumia ja vuotoja.

      Myöskään itsehoitolääkkeinä ilman reseptiä myytävät tulehduskipulääkkeet eivät ole vaarattomia, ne heikentävät mahan limakalvoja.

      Seurauksena voi olla mahan sisällä tihkuttelevaa verenvuotoa, josta taas seuraa anemiaa. Pahimmillaan seurauksena voi olla äkillinen vatsakalvontulehdus, runsasta vuotoa ja veriulosteita.

      Tulehduskipulääkkeitä ovat Terveyskirjaston artikkelin mukaan esimerkiksi ibuprofeeni, ketoprofeeni, asetyylisalisyylihappo, naprokseeni, diklofenaakki, meloksikaami ja tolfenaamihappo.

      • Anonyymi

        Siksipä käyttäkää suomalaisia alan liikkeitä, niin ei tartte pelätä myrkkyjä.


    • Anonyymi

      "Luontaistuotteita pidetään harmittomina, vaikka aina ei ole edes varmuutta siitä, mitä ne sisältävät.

      Tullilaboratorio on pistokokeissa löytänyt ulkomaisista verkkokaupoista tilatuista luontaistuotteista muun muassa lääkeaineita ja muuntohuumeita.

      Luontaistuotekaupasta tai myös apteekista ostetulla luontaistuotteella voi olla yllättäviä, jopa hengenvaarallisia vaikutuksia, jos niitä käytetään yhdessä lääkkeiden kanssa.

      Luontaistuote on terminä sellainen, että ihmiset voivat luulla luontaistuotteiden olevan aina harmittomia ja hyvää tekeviä.

      – Kasvikunnasta vasta myrkkyjä löytyykin, sanoo professori Riitta Ahonen.

      Itä-Suomen yliopiston farmasian laitoksella työskentelevän Ahosen mielestä ihmiset eivät tiedä tarpeeksi luontaistuotteissa piilevistä vaaroista.

      Ongelmia voi esimerkiksi tulla silloin, jos ihminen syö samaan aikaan jotain lääkettä ja luontaistuotetta.

      Ulkomaisista verkkokaupoista ostetut luontaistuotteet voivat sisältää arvaamattoman vaarallisia aineita."
      IL

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        En uskaltaisi syödä mitään luontaistuotekaupan mömmöä ja se on rahan haaskoakin.

        Eivät luontaistuotteet mitään mömmöjä ole.
        Useimmat ovat ihan niitä ravintoaineita, mitä ruuastakin saamme. (vitamiinit, hivenaineet)
        Jotkut ovat aineita, joita kehomme itsekin valmistaa, mutta joiden määrä vähenee iän myötä.
        Esim. ubiqinon ja karnosiini.
        Omegat ovat maailman eniten tutkittuja luonnontuotteita, ainakin satoja tutkimuksia on.
        Apteekitkin myyvät useita luonnontuotteita.
        Eivät ne mitään mörköjä ole, muttei kaikkea pidä uskoa.
        Jos ei jostain ole tietoa, silloin on viisainta jättää ostamatta.
        Varsinkaan netistä en tilaisi yhtään mitään.
        Suurimmat lehtiotsikot syntyvät siitä, kun on otettu reilusti yliannostusta tai menty jonkun vetävän mainoksen mukaan, ilman, että asiasta on otettu selvää.
        Sekin pitää huomata, ettei kaikki sovi kaikille, sama on lääkkeitten kanssa, niinkuin kaikki hyvin tietävät.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Eivät luontaistuotteet mitään mömmöjä ole.
        Useimmat ovat ihan niitä ravintoaineita, mitä ruuastakin saamme. (vitamiinit, hivenaineet)
        Jotkut ovat aineita, joita kehomme itsekin valmistaa, mutta joiden määrä vähenee iän myötä.
        Esim. ubiqinon ja karnosiini.
        Omegat ovat maailman eniten tutkittuja luonnontuotteita, ainakin satoja tutkimuksia on.
        Apteekitkin myyvät useita luonnontuotteita.
        Eivät ne mitään mörköjä ole, muttei kaikkea pidä uskoa.
        Jos ei jostain ole tietoa, silloin on viisainta jättää ostamatta.
        Varsinkaan netistä en tilaisi yhtään mitään.
        Suurimmat lehtiotsikot syntyvät siitä, kun on otettu reilusti yliannostusta tai menty jonkun vetävän mainoksen mukaan, ilman, että asiasta on otettu selvää.
        Sekin pitää huomata, ettei kaikki sovi kaikille, sama on lääkkeitten kanssa, niinkuin kaikki hyvin tietävät.

        Kommenttisi on hyvä ja oikein oivallinen, mutta kaikki eivät todellakaan tiedä hyvin, jos ollenkaan.


    • Anonyymi

      Vielä 60-luvulla ikäihmiset ottivat kipuun tai muuten ennakoon Hota-pulveria.
      Pussissa oli- inkkaripäällikön sulkapäähineen kuva.

      • Anonyymi

        Muistan lapsuudestani tuon Hota-pulverin ja inkkarikuvan. Äitini käytti tuota kipulääkkeenä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      83
      3672
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      91
      3008
    3. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      59
      2737
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      43
      2385
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      88
      2182
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1767
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1756
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      25
      1737
    9. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      304
      1710
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      60
      1559
    Aihe