Keihäänheittäjällä koti-ikävä?

Anonyymi-ap

KEIHÄÄNHEITON lupaus Janne Läspä, 21, kritisoi painavin sanoin varusmiespalvelusaikaansa.

Kesällä 2021 alle 20-vuotiaiden maailmanmestaruuden voittanut Läspä ei ole nauttinut lokakuussa alkaneesta palvelusajastaan.

– Täällä sitä ollaan leikkikoulussa, räkäinen ääni vastaa puhelimeen.

10

1907

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

RÄTY peilaa Läspän puheita myös omiin treeniaikoihinsa.

– Silloin tehtiin usein 13 tunnin työpäiviä, jonka jälkeen pääsi jonnekin pimeälle tien pätkälle harjoittelemaan, sanoo Räty, joka työskenteli tullimiehenä ennen työkyvyttömyyseläkkeelle (selkävamma) joutumistaan.

• Anonyymi

Aina voi valita siviilipalveluksen , jos ei kestä velvollisuuksien suorittamista suoraselkäisesti kiukuttelematta.

• Anonyymi

Hyvä!

• Anonyymi

Tämmösiltä isänmaanpettureilta kaikki tuet ehdottomasti pois. Tuhansittain kovempia kavereita täyttää velvollisuutensa itkemättä. Nuorten kisoissa pärjännyt niin jo luulee olevansa kovakin tähti, myötähäpeää kaveri ja tukijoiden puolesta. Harmittaa, että tänä aikana pohjanmaaltakin löytyy moisia vellihousuja.

• Anonyymi

Lauri Markkanen, oikea huippu-urheilija näyttää esimerkkiä itseään ” urheilijoina” pitäville miten maanpuolustukseen kuuluu suhtautua. Varmaan menettää myös taloudellisesti enemmän kuin nämä ” apuraha urheilijat” ehtivät uransa aikana tienaamaan vaikka menisivät ihan oikeisiinkin töihin. Kannattaisikohan välillä miettiä ennen kun avautuu millä tasolla tuunataan.

• Anonyymi

Armeija voitais siirtää keski iän paikkeille. Silloon mies viihtyy kotoota pois vaikka pitempäänkin

• Anonyymi

Kyllä nyt näkyy Läspän kommentit armeijasta osuneen kohdilleen, Kuortaneella ei edes tulosta. Armeija reissu liian raju kotinsa nurkkiin tottuneelle poikaparalle. Aamusta joutunut heräämään ennen kukonlaulun juuri kun koti- ikävältä saanut unen päästä kiinni.
      Lopettaa pitäs koko armeija.

• Anonyymi

Pas..t. Kyllä harmittaa nuo joutavat kansalaisvelvoitteet. Veivät Janneltakin joutavien maanpuolustustaitojen opettamisen vuoksi mahdollisuuden päästä Kalevan kisojen finaaliin. No ensi vuonna uudelleen. Tsemppiä.

• Anonyymi

Tyhymä armeija.

• Anonyymi00013

Minä olen esimiesvallan kenraalimajuri!

Runkkarin keihäänheitto -runo:

Läspä siellä, Läspä täällä.
      Läspä joka puolella, myös taksin konepellin päällä.

Ystävällisin terveisin

Tampereella 21. helmikuuta 2026 klo 13.00

Harri Jyränmaa
      Executive general-major

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      157
      1450
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      128
      1160
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      216
      859
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      64
      782
    5. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      58
      668
    6. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      44
      629
    7. 48
      613
    8. Annan aikaa jos sitä vielä tarvit

mutta loputonta odottamista en kestä. Naiselle
      Ikävä
      52
      572
    9. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      558
    10. En osaa kirjoittaa sulle edes anteeksipyyntöä

Koska en tiedä miten voit. Olen hieman kauhuissani ja järkyttynyt, jos olen sinua ahdistanut. Tunteiden prosessointi o
      Ikävä
      29
      552
    Aihe