Kela-taksi, hyvä tietää

Anonyymi-ap

9

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kerran tulin yliopistollisesta sairaalasta kotiin 200Km:n matkan. Kelataksilla tietenkin ja minulle maksoi 25€.

      Kuitissa oli myös matkan todellinen hinta. Muistaakseni suurinpiirtein 600€.

      • Anonyymi

        Taidat muistaa väärin ,eiköhän se kilpailutusten jälkeen pyöri taksa 1,4 eurossa km.Eli 300e lähempänä totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat muistaa väärin ,eiköhän se kilpailutusten jälkeen pyöri taksa 1,4 eurossa km.Eli 300e lähempänä totuutta.

        Niin. Siitä on jo vuosia aikaa, joten mahdollisesti tosiaan muistan väärin.


    • Anonyymi

      Ylin taksa on 25 euroa, onko senttejä päälle ?

      En käytä, koska käyttöä on niin vähän ja matkani jäävät 25-30 euron
      paikkeille tai alle.
      Normaalitaksi on niin näppärä. Kelataksia saa odottaa ikuisuuden
      paluumatkalla, kun sitä ei useinkaan voi tilata etukäteen.

    • Anonyymi

      Itse maksettava joka tapauksessa omavastuu ja jos matka on lyhyt jonka hinta tuon alle 25e valitse itse taksisi. Ei kannata Kelan autoa soittaa ja odottaa. Olen usean vuoden ajan tilannut ja maksanut taksin itse. Enkä kysellyt apua. Ajaako jotkut vammaiset taksilla asioillen aivan ilmaiseksi? Pyörällä ajoin kesät ja talvet kauppa ym asiat. Nyt ei suju enää ja matka susoimaani kauppaan muuttui vaikeammaksi ja pitäisi ajaa se lähes 2km suunta joka tapauksessa taksilla. Tilaan ruokaa kotiin tuotuna ja halvemmaksi tulee. Harmittaa että loukkasin itseni pyörän kanssa joku vuosi sitten ja liikkuminen ulkona vähäistä. Paino ei tahdo pysyä kurissa. Viime vuodet kamalia tuon media aivopesun takia. En kuuntele ja katsele mitään valhe roska juttuja.

    • Anonyymi

      Se 25 Euroa on siis omavastuuosuus, ei se mikään ylin taksa ole!
      Pari vuotta taaksepäin omavastuu oli 15 Euroa.

      • Anonyymi

        Kuuleppa 2023-02-02 16:42:40, Kelan taksia käytetään vain sairaalakäynteihin ja sitä vastaaviin, ei mihin tahansa siirtymisiin. Ainakin minun mieheni oli niin huono ettei päässyt 1,5 km matkaa hammaslääkärille muulla kuin taksilla. Ei vapinan takia enää pystynyt ajamaan sähköpyörätuolia. Silloin hän maksoi itse n. 7 euroa/yksi sivu.
        Kun 300 euroa tulee täyteen, Kelan taksi on loppuvuoden ilmainen.
        Sitten taas seuraavan vuoden alusta lähtee 25 euroa kerta, mikäli mittari näyttää 25 euroa tai enemmän. Jos näyttää vähemmän ja maksaa koko matkan itse, sekin lasketaan tuohon 300 euroon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1605
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1273
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1090
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1047
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      936
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      868
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      861
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      63
      798
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      748
    Aihe