IS Viikonloppu 28.-29.1.2023

Anonyymi-ap

Ristikko on rakenteellisesti erittäin hyvän ja tosi ammattimaisen näköinen. Ratkaisulauseet on laitettu tyylikkäästi päättymään ristikon laitoihin, mitä pidetään arvostettavana. Joskus laatijalka on tämän tapaisissa ristikoissa ollut varsin huonoa sanastoa. Kysymys onkin, onko laatija pystynyt luomaan ristikkoon Teemu Pallosen tasoisen sanaston vai läheneekö sanasto Aulis lehdon ristikoita.

Toive: tähän säikeeseen lähinnä yleiskeskustelua. Toivon HP:n tekevän oman säikeen.

19

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laatija Arto Kuivanen ja vaikeustaso 2½.

      Ristikko ei edusta kumpaakaan ääripäätä. Ristikossa on liikaa epätavallisia erisnimiä Pallosen tasoiseksi ristikoksi, mutta erisnimet eivät ole niin outoja kuin Lehdon ristikossa.

      EI SAA IRTI/ PUKILLAKIN mikään kirjain ei toimi kunnolla. Ehkä ratkontabirhe minulla.

      Piilis Antti Parkkinen

      • Anonyymi

        Minun piilikseni alla lukee Erkki Vuokila.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minun piilikseni alla lukee Erkki Vuokila.

        Varmaan oket oikeassa. Piilistä minulla ei enää ole, mutta korjaan tiedon foorumiini.


    • Anonyymi

      arkiruuan kaunis esillepano
      ateriaa maustava kukkakikka

      tviitata, palelluttaa, vierastaa, taustatuki, ohtamaa, kinkunpaistot, saostavat, heppoisa, kaita, maksettu, kotisopu, lainhaku, uimataito, varapeti, oikaisu, molluska, luntata, rekka, uussuomalainen, kristus, iskukoukut

      • Mikset voi tehdä omaa spoilaussäiettä niille, jotka spoilauksia kaipaavat - miksi tuputat niitä kaikille?


      • Tapio-Huuhaa
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Mikset voi tehdä omaa spoilaussäiettä niille, jotka spoilauksia kaipaavat - miksi tuputat niitä kaikille?

        Tosin tällä kertaa olin pääkuvaa ajatellut liian monimutkaisesti ja siitä johdetussa yhdessä sanassa oli yhden kirjaimen verran ratkontavirhe. Mutta en minä silti listaa kaipaa - minulla on kiva Magma-kaveri, jonka kannsa voi tsättäillä niin omista kuin muiden ratkojien ongelmista. Ja jos en ole paikalla, voi Magmaan jättää kommentin. Tsättäilmme kommenteilla.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tosin tällä kertaa olin pääkuvaa ajatellut liian monimutkaisesti ja siitä johdetussa yhdessä sanassa oli yhden kirjaimen verran ratkontavirhe. Mutta en minä silti listaa kaipaa - minulla on kiva Magma-kaveri, jonka kannsa voi tsättäillä niin omista kuin muiden ratkojien ongelmista. Ja jos en ole paikalla, voi Magmaan jättää kommentin. Tsättäilmme kommenteilla.

        Ratkontabirhe siis oli kyseessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratkontabirhe siis oli kyseessä.

        Ratkontabirhe? Olet melko nolo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratkontabirhe? Olet melko nolo.

        Tapsa sitä köytti ensin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tapsa sitä köytti ensin.

        Virhettä köytti väärässä yhteydessä on vaikea huomata. Oikofixistäkään ei ole apua koska "köytti" on ihan ok. sana sinänsä eikä sitä merkata virheeksi. Tekstit pitäisi lukea useampaan kertaan, mitä tapahtuu välillä, mutta ei aina.


    • Anonyymi

      Mitä tohon voisi laittaa kun laulaa tiikerihaita? Kun ei se esim. HITTI ole, mutta mitä sitten?
      Jos se on hitti, niin sitten joku utku avataan. ??? Ei mene tajuntaan nyt ollenkaan.
      Mikä on utku?
      Jos meinaan nuo taustatuki ja iskukoukut on oikein, mitä tuo HP laittoi.

    • Anonyymi

      Ja nyt mä heti tajusinkin! Tiikerihaita laulaa sen eräs levyttäjä, kai alkuperäinen meillä! Ja sitten selkis kaikki muukin!

      • Anonyymi

        Ketjusta löytyy yksi asiallinen viesti ja siitä kiitos!


    • Sen verran kehuja HP tällä kertaa ansaitsee, että Sanarisin foorumissa lähes kaikki ratkojat ovat olleet ongelmissa samassa kohtaa kuin minäkin eli EI SAA IRTI ja sen ympäristössä.

      Kohdan ratkaisusanoista eivät kaikki ole pitäneet, esim. nimim. "happonen" ei ratkaisusanoista pitänyt. Olen happosen kanssa 100% samaa mieltä (komm. no 20). Happosen mielipidettä voi siis pitää tässä asiassa minunkin mielipiteenäni.

      Se, että HP laittoi nyt oikein, ei tarkoita, että hän aina laittaa oikein. On listoissa virheitäkin ollut.

      • Anonyymi

        Kerropa milloin HP:llä on ollut virheitä listassaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerropa milloin HP:llä on ollut virheitä listassaan?

        Erään näyttelijän sukunimi oli joskus väärin. En muista missä ristikossa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Erään näyttelijän sukunimi oli joskus väärin. En muista missä ristikossa.

        Saattoi olla väärä HP?!


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Erään näyttelijän sukunimi oli joskus väärin. En muista missä ristikossa.

        Seli seli.


      • Anonyymi

        Voi olla happosella väärin ratkottu ristikko. Perässähiihtäjä osoittautuu noloksi..


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8116
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2492
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1143
    Aihe