Voiko mirtatsapiinia ja ataraxia käyttää yhtä aikaa?

Anonyymi-ap

Ongelmana krooninen unettomuus. Olen saanut siihen reseptit Ataraxia (25 mg) sekä Mirtazapinia (7,5 mg).

Ataraxilla saan yleensä 5 tuntia unta, Mirtazapinilla 6,5 tuntia. Unentarpeeni on 8 tuntia. Vuosia olen kärvistellyt univajeisena.

Otin pari yötä sitten vahingossa molempia, ja nukuin laadukkaampaa unta 8,5 tuntia! Oli hyvä olo, kun sai nukuttua niin hyvin.

Haluaisin tästä lähtien ottaa aina molempia yhtä aikaa, mutta onkohan se vaarallista? Luin netistä enkunkielisen jutun, jonka mukaan niiden yhteisvaikutus voi johtaa johonkin sydämen rytmiongelmaan (joku qt-juttu).

Toisaalta minulle on määrätty molempia eikä lääkäri eikä farmaseuttikaan ole huomauttanut mistään yhteisvaikutusongelmasta.

Oletteko muut käyttäneet niitä yhtä aikaa? Mitä lääkäri on mahdollisesti sanonut asiasta?

9

578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ilman läketä pääset eroon unettomuss. Ota kello eli aikasi haltuun.Ala tekee jotain elämäsi hyvin vointiin.Opetelee ajan halinta,vaikka olisit työssä.Jos haluat halita aikaasi.Kerkiät joka päivä ulkoilla,Ulkoilu on ilmasta ja sillä saat aivosi nollattua. Et netissä ja sisällä,pohtimassa unetomuutta,läketsemällä itseäsi.

      • Anonyymi

        "Ilman läketä pääset eroon unettomuss. Ota kello eli aikasi haltuun.Ala tekee jotain elämäsi hyvin vointiin"

        Terveen on aivan turha antaa tuontapaisia neuvoja. Kaikki ei ole kuntoilijoita.
        Itsekin olin terve 74v ja vaimo 68v ikään. Yhdessäolon aikana yli 50 vuotta ei oltu koskaan sairaita , vaikka lapset 4 sairasteli normaalisti.
        Ny sitten ollaan monisairaita, toisaalta terveen oloisia ja hävettää mennä vastaanotolle terveenä. Mutta kotona ei ole helppoa ja joka vuosi yli tonnin lääkkeet. Täysin terve vaimo sairastui 10 min aikana sohvalla istuen, hermojuuritulehdus, ja siitä pyöröätuliin, nyt kävelee 1,5 km /h. ym. ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ilman läketä pääset eroon unettomuss. Ota kello eli aikasi haltuun.Ala tekee jotain elämäsi hyvin vointiin"

        Terveen on aivan turha antaa tuontapaisia neuvoja. Kaikki ei ole kuntoilijoita.
        Itsekin olin terve 74v ja vaimo 68v ikään. Yhdessäolon aikana yli 50 vuotta ei oltu koskaan sairaita , vaikka lapset 4 sairasteli normaalisti.
        Ny sitten ollaan monisairaita, toisaalta terveen oloisia ja hävettää mennä vastaanotolle terveenä. Mutta kotona ei ole helppoa ja joka vuosi yli tonnin lääkkeet. Täysin terve vaimo sairastui 10 min aikana sohvalla istuen, hermojuuritulehdus, ja siitä pyöröätuliin, nyt kävelee 1,5 km /h. ym. ym.

        Soita lääkärillesi ja kysy, niin saat oikean vastauksen
        Ei tällä palstalla saa koskaan oikeaa neuvoa koska jokainen ihminen reagoi erilailla lääkkeisiin.

        Ikä on yksi asia mikä on otetaan huomioon , sillä iäkäs on herkempi reagoimaan lääkkeisiin .
        Joten tsemppiä sinulle


    • Anonyymi

      Olen joskus ottanut niitä yhdessä eikä ole mitään käynyt. En edes tiennyt että jotain ongelmaa vois olla.

    • Anonyymi

      Kokeilkaa nyt ihmeessa homeopaattisia, jos ne auttaa niin unettomuus on loppu ikuisesti. Googlata voi itsekin insomnia, homeopathy niin loytaa sopivan. Esim Coff 6 voi auttaa tilapaisesti jos juo kahvia, mutta pitaa ottaa muutaman kerran coff 200 niin saa pysyvamman tuloksen.

      • Anonyymi

        Älä kuule ehdottele mitään humulilupuli lääkkeitä kellekkään.
        Lääkäri määrää tarpeen mukaan lääkkeet


    • Anonyymi

      Vaikuttaako illalla makeiden tuotteiden nautiskelu unen ruloon

      • Anonyymi

        Uni tulee helpommin kun veren sokeritaso nousee, mutta koska se laskee myös nopeasti voi parin tunnin päästä herätä näläntunteeseen tai muuhun. Unen laatu on myös huonompi, jos syö paljon makeaa.


    • Anonyymi

      Minulla on atarax ja imovane käytössä. Otan ataraxin yleensä pari tuntia ennen nukkumaanmenoa ja imovanen juuri nukkumaan mennessä. Tässä yhdistelmässä on hengityskatkon mahdollisuus ja sen vuoksi ei saisi ottaa yhtäaikaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4633
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe