Ei ne mihinkään työhön pysty. Se on typerä näytelmä.
Vammaisten työllistäminen on vitsi
11
139
Vastaukset
- Anonyymi
En hyväksy tuollaista asennetta. Kaikilla ihmisillä, myös kehitysvammaisilla, on oikeus mahdollisuuksiin ja arvostukseen. Monilla kehitysvammaisilla on erinomaisia taitoja ja kykyjä, jotka ovat hyödyllisiä erilaisissa työtehtävissä. Työllistäminen on tärkeä osa integroitumista yhteiskuntaan ja auttaa henkilöitä saavuttamaan itsenäisyyttä ja itsetuntoa. Huonot asenteet ja ennakkoluulot estävät kehitysvammaisia saavuttamasta täysimääräisiä mahdollisuuksiaan ja pitävät heidät syrjässä yhteiskunnasta. On tärkeää tuoda esiin ja muuttaa tällaisia asenteita.
- Anonyymi
Kyllä pystyvät töihin, jos vamma on vähäinen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokaiselle työlle on tekijänsä,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin se onkin eri juttu, jos ei tarvi valtavia tukia ja hyysäystä, olipa keva tai muu.
Muuten en ymmärrä vajakkina itsekin sellasta pakkomielteistä työn ilosanoman julistamista mitä olen havainnut.
Mä olen nyt eläkkeellä, mutta mun työllistämiseen olisi riittänyt aika pieni panostus. Eräs yrittäjä mm. sanoi, että palkkaisi jos saisi palkkatukea pidempään. Noista ei aina tiedä. Mut mä nyt lähinnä meinaan yrittämistä. Kyllä mä kohtasin enemmän vähättelevää kuin tämmöstä hyysämenttaliteettia.
Eihän tollasessa ole tolkun häivääkään kenekään kannalta, jos jotakuta pidetään työkykyisenä ja on syytä uskoa pärjäävän jopa yrittäjänä niin sitten hannataan vastaan joka käänteessä ja sitä enemmän, mitä enemmän mä olen sanonut mitä ja miten tekisin ja nimenomaan kun on monenlaista ongelmaa ja kaltoinkohtelua taustalla. Kyllähän tuollainen herkästi masennusta lisää, jolloin ei "viitsi" tehdä itsensä hyväksi mitään ja muita suorastaan kiusaa!
Mitä ajattelee veronmaksaja, jos tuottamattomaan työhön käytetään samaan aikaan valtavia panostuksia?
Monisairas - Anonyymi
Yhdelläkään keharilla ei ole mitään erinomaisia kykyjä tai taitoja. Pelkkää tyhjää hölinää. Kehareiden hyysäys ja palvonta on idioottimainen leikki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä sitten vaan tekevät työtä. Kukaan ei estä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhdelläkään keharilla ei ole mitään erinomaisia kykyjä tai taitoja. Pelkkää tyhjää hölinää. Kehareiden hyysäys ja palvonta on idioottimainen leikki.
Itsellä on Lievä älyllinen kehitysvamma ja osaan laskea päässä kertolaskuja silmät kiinni en tiedä laskinko oikein vai väärin, että 23×7 olisi ehkä 161
- Anonyymi
kyllä jotkut kv.t ilkivaltaa osaa tehdä. kukaan ei vaan haluu pistää ruotuun, siis vähemmän tasa-arvoista.
- Anonyymi
Niin ja raakaa väkivaltaa. Tällainen taitaa olla se eräs nuorta sisarustaan tuikannut, sillä normaali sisarkateus ei tommosta saa aikaan.
Se vähän ihmetyttää etteikö ollut ennusmerkkejä? Varmasti oli, mut ei ehkä ole haluttu tai osattu nähdä. Toiset on vaan niin tunnesokeita ja välinpitämättömiä asp-tyyppejä.
Monisairas
- Anonyymi
Kysy niiltä jotka käyvät työssä
Älläkä eläkelläisiltä jotka eläkeelä
Oon kuulut tuetu palkkatyö on
Tt keskussa ne Kelasta tukea sitä
Kautta b lausunnon kautta kuten
Eläke ja eläkeensaajahoitotuki ja myös palkkatuki- Anonyymi
Se palkkatuki on muistaakseni max 6 kk eikä tätä yleensä edes ketjuteta. Mä olin 3kk palkkatuella - pörräämässä traktorilla - siis homaa joka ei itselle edes ollut sopivaa ja johon olis voinut kylältä palkata ilman tukiakin ties kenet!
Kun kysyin ennakkopäätöstä siihen mitä parhaiten pystyisin tekeen niin ehei vaan vähättelyä yms! Eräs yrittäjä sanoi, että olisi palkannut mikäli palkkatukea olisi maksettu pidempään, koska työ olis ollut keskivaativaa asiantuntijatyötä ja olen ihan untuvikko niin se ottaisi aikansa ennen kuin näkee mihin oikein kykenee. No, ei noista tiedä, että vaan vähän tyylikkäämpi ei. Pidin häntä suht aitona, kun on niinkin että yritykset vaatii yhä enemmän yhteiskuntaa apuun kuluissa ja kyllähän vajaakuntoinen aina on riski. Tosin vielä suurempi riski on sellainen, jonka terveyttä on vaikea havaita ja päätellä!
Monisairas
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418