Lehdissä 9.1
Hallitus on päässyt sopuun sähkölaskujen kertakorvausten lopullisista yksityiskohdista.
MTV Uutisten tietojen mukaan sähkötuki korvaisi sähkölaskun omavastuun ylittävästä osuudesta 50 prosenttia. Omavastuuosuus on 90 euroa ja maksimituki 700 euroa.
Ne, joilla on kymmenen senttiä kilowattitunnilta halvemmat sähkösopimukset, eivät kuulu korvauksen piiriin.
Korvaus lasketaan neljältä kuukaudelta. Laskentaperusteena on marras-joulukuun sähkölasku.
Sähkölämmitys. Jokainen päivä/jokainen kuukausi kuluu sähköä erisuuruinen määrä.
Joulu varmasti paistoksineen lisäsi sähkönkulutusta. Kukaan ei tiedä tulevien kuukausien pakkasia.
Hyvitykset sähkölaskuihin
8
231
Vastaukset 8
- Anonyymi
Peruste, marras joulukuu?
Nyt maksettu Helenille
Syys:perus 4,74/päivä 14,69/yö 13,44
Loka:perus 4,74/päivä 27,39/yö 19,03
Marras:perus 4,74/päivä 27,39/yö 19,03
Joulu:perus 4,20/päivä 40,13/yö 27,87
Tammi: sama kuin joulukuu- Anonyymi
Käytänössä sama kuin listassa. Yksin asuvana Helsn sähkö toistaiseksi. Elän yksin ja san työstä, työn teosta eläkkeen.En saa sosiaali tukia. Joten pieni tuloiset on jäänyt unohduksin sähkölaskuissa.Joku porsan reikä kuitenkin on jos menis anoo kelalata sähköä.Vastaus olisi ei.Toisin kuin ne jotka,eivät ole ansainet työllään eläkettä työn teolla.Aivan varmasti huomioidaan sähkölasku hyvitykset toimentulotukena.
- Anonyymi
😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋
💋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17724319o
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Pihistin marras-joulukuun. Nyt saa jatkaa samaan malliin. No, eipä tässä hätää eikä tarvitse odottaa korvauksia.
- Anonyymi
Sähkölämmitys. Puutakka, joka aamu palaa pesällinen. Kylmemmällä myös iltaisin. Silti joulukuun lasku luokkaa 500€.
- Anonyymi
Ikkunoiden ja ovien tiivistystä kannattaa parantaa, tiivistysnauhaa saa tokmanneista, rautakaupoista.
Lämminvesivaraaja lämmittämään vettä vain öisin, sitäkin voi säätää 60 asteen lämpötilaan, se pitää vielä Legionella- bakteerit loitolla. Yläpohjan ja talon rakenteiden lisäeristys.
Kynttilöiden valoa valaistukseen siellä missä pystyy/ tai tahtoo.
- Anonyymi
Kun on sähkölämmitys ilmavesilämpöpumpulla ei lämpöä voi varastoida muutoin kuin aamulla takan lämmitys.
Kun Helen perii yli 40 centtiä/kWh toistaseksi voimassa olevasta sopimuksesta niin laskua tulee. Kun pääsisi toukokuuhun sammuttaisin lämmityksen ja jäisi pelkkä takka. Vaikka puukaan ei ole ilmaista. Sinänsä sähköä ei kulu ylettömästi kWh:na vaan se on särjettömän kallista.
Toivottavasti syksyllä sähköntoimittajan pystyy vaihtamaan. - Anonyymi
Koska Helen on siirtänyt aikasähkön niin ettei sunnuntai ole "yösähköä". ilmoitusta kotiin ei ole tullut.
Kun katson sähkönkulutusta, siinä ei näe kuinka paljon päivässä on päivä- kuinka paljon yösähköä. Ainoastaan ylimalkainen, 50% tyyliin yösähköä koko kulutuksesta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.941506Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu471023- 15896
Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.40838Pahin tapa satuttaa toista
On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.82758- 92741
kene ajoi "kolarin"?
"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl17737- 46728
Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen
Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj27687- 68682
- 13682
- 59672
- 47664
Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä
Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan97651Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa56595Jos kaivattusi on
Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?47576- 46569
Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.129557Oliko virhe palkata näykkelis johtoon?
Kunnan asiat sekaisin eikä mikään homma toimi. Ilmeisesti samaa sekoilua muillekin suunnille. Johtaja asuu itse muualla149534Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31525