En ole aikaisemmin työskennellyt kotihoidossa ja nyt olen töissä rekryfirman kautta. Olin perehdyttämisestä ja tajusin ettei taitoni vielä riitä näin itsenäiseen työskentelyyn hoitoalalla.
Eikö kotihoidossa tarvitse antaa näyttöjä lääkkeiden jakamisesta ja insuliinin pitämiseksi.
Rehellisesti sanottuna olen toiminut lähihoitajana vasta vähän aikaa ja olin kesän töissä vanhainkodissa jossa hoitotyö oli suht helppoa ei ollut insuliinin pitämistä eikä haavoja. Kotihoidon työntekijät hoitavat asiakasta laidasta laitaan, haavahoidot, insuliinin pitämistä, lääkkeiden jakamista asiakkaiden kotona, katetroinnit jne. Kunnioitus heitä kohtaan kyllä nousi tappiin.
Omat lähihoitajan taidot eivät riitä vielä näin itsenäiseen työskentelyyn, Kaiken kyllä oppii ajan kanssa mutta kotihoidossa on tarkka aikataulu. Olisi myös hyvä työpaikkaa haettaessa että kerrottaisiin tarkkaa mitä työ oikeasti vaatii, millaista osaamista olisi jo hyvä olla ettei turhaa hae töihin ja työnantaja saisi työntekijäksi henkilön jolla olisi työhön vaadittavat asiat ovat hallinnassa edes jollain tavalla.
Itse aion palata takaisin töihin vanhainkotiin töihin hankkimaan lisää tarvittavaa osaamista alalta ennen kuin ajattelemaan työskentelyä kotihoidossa.
Kotihoito työ
2
669
Vastaukset
- Anonyymi
Nehän ne ovatkin ne aikataulut kammo.
Pieni hetki kun lämmitetään mikrossa hoidettavan ruoka ja annetaan lääkkeet ja joillekin vaihdetaan; vaippa, ja kovalla kiireellä seuraavan hoidettavan luokse .
Se ei ole hoitoa mitenkään, ja moni vanhus ei uskalla sanoa edes mitään , kun pelkää että seurauksena aina vaan huononee ” hoito”
Joten ymmärrän hyvin sen mitä kirjoitat, en itsekään kykenisi näillä aikatauluilla hoitamaan ketään , usein ei edes jäädä katsomaan jos vanhus edes syö sen lämmittelyn ruokansa kun on ainainen kiire .
Sana hoito tarkoittaa ihan muuta se kun pika pikaa käväistä toteamassa että vanhus on vielä hengissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303611Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91668Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131493Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241310Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.140965Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34913Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht243905- 60889
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ67872Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98839