En ole aikaisemmin työskennellyt kotihoidossa ja nyt olen töissä rekryfirman kautta. Olin perehdyttämisestä ja tajusin ettei taitoni vielä riitä näin itsenäiseen työskentelyyn hoitoalalla.
Eikö kotihoidossa tarvitse antaa näyttöjä lääkkeiden jakamisesta ja insuliinin pitämiseksi.
Rehellisesti sanottuna olen toiminut lähihoitajana vasta vähän aikaa ja olin kesän töissä vanhainkodissa jossa hoitotyö oli suht helppoa ei ollut insuliinin pitämistä eikä haavoja. Kotihoidon työntekijät hoitavat asiakasta laidasta laitaan, haavahoidot, insuliinin pitämistä, lääkkeiden jakamista asiakkaiden kotona, katetroinnit jne. Kunnioitus heitä kohtaan kyllä nousi tappiin.
Omat lähihoitajan taidot eivät riitä vielä näin itsenäiseen työskentelyyn, Kaiken kyllä oppii ajan kanssa mutta kotihoidossa on tarkka aikataulu. Olisi myös hyvä työpaikkaa haettaessa että kerrottaisiin tarkkaa mitä työ oikeasti vaatii, millaista osaamista olisi jo hyvä olla ettei turhaa hae töihin ja työnantaja saisi työntekijäksi henkilön jolla olisi työhön vaadittavat asiat ovat hallinnassa edes jollain tavalla.
Itse aion palata takaisin töihin vanhainkotiin töihin hankkimaan lisää tarvittavaa osaamista alalta ennen kuin ajattelemaan työskentelyä kotihoidossa.
Kotihoito työ
2
1117
Vastaukset
- Anonyymi
Nehän ne ovatkin ne aikataulut kammo.
Pieni hetki kun lämmitetään mikrossa hoidettavan ruoka ja annetaan lääkkeet ja joillekin vaihdetaan; vaippa, ja kovalla kiireellä seuraavan hoidettavan luokse .
Se ei ole hoitoa mitenkään, ja moni vanhus ei uskalla sanoa edes mitään , kun pelkää että seurauksena aina vaan huononee ” hoito”
Joten ymmärrän hyvin sen mitä kirjoitat, en itsekään kykenisi näillä aikatauluilla hoitamaan ketään , usein ei edes jäädä katsomaan jos vanhus edes syö sen lämmittelyn ruokansa kun on ainainen kiire .
Sana hoito tarkoittaa ihan muuta se kun pika pikaa käväistä toteamassa että vanhus on vielä hengissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531449- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231208- 1401034
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602