Avioehto/testamentti

Anonyymi-ap

Avioiduimme muutama vuosi sitten ja tehtiin avioehto, myöhemmin teki testamentin jossa ollen perimässä yhdessä hänen lastensa kanssa.
Kumoaako testamentti avioehdon puolison osalta ja onko avioehto voimassa minun puolelta kun kuolen tai jos tulisi ero?

4

453

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Siis puoliso teki myöhemmin testamentin. Sori kirjvirheet.

• Jos on molemmat, niin ensin osituksessa tulkitaan avioehtoa ja vasta sitten siirrytään perinnönjakoon tulkitsemaan testamenttia.

Avioehdossahan olisi hyvä eritellä mitä omaisuudelle tehdään avioeron kohdalla ja mitä puolison kuoleman kohdalla.

Hetken kun etsiskelin, niin tuossa linkissä on aika laajasti, mutta todella hyvin selitetty yleisesti avioehtoa ja testamenttia:

https://aatos.app/avioehto/artikkelit/avioehto-testamentti-vai-molemmat/

• Anonyymi

Kiitos paljon linkistä🙏

• Ollos hyvä vaan 😊

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olette jos tosi kaunis nainen

on ollut tosi pitkään siis vuosia vuosia yksin eikä edes oikein tahdo päästää ketään miestä lähelleen niin mistä johtuu?
      Ikävä
      315
      6205
    2. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      20
      1893
    3. Onko sinulla mies vähän ristiriitaiset fiilikset?

Kenties johtuen käyttäytymisestäni. Et oikein tiedä mitä tehdä vaikka tavallaan tiedätkin. Sellaista se on. Mieti nyt si
      Ikävä
      103
      1410
    4. Kaikki menevät kouluu tai töihin

Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺
      Ikävä
      377
      1341
    5. Et varmaan edes sitä uskoisi

Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll
      Ikävä
      71
      1271
    6. terveyskeskuksen palvelut

olimme kyläilemässä perheeni kanssa kun tytär 15v alkoi valittamaan kovaa vatsakipua, omasoten kautta saimme ohjeita ja
      Suomussalmi
      23
      1225
    7. Sunnuntai kyssäri

Millä tavoin hän erityinen? Onko hän erityinen vain sinun silmissä, vai huomaako myös muut hänen erilaisuutensa?
      Ikävä
      77
      1136
    8. 13.08 ja pyörit

mielessäni. En lepoa saa. Suljen silmäni ja näen kasvosi edessäni, olemuksesi joka on minulle universumin kauneinta valo
      Ikävä
      65
      1091
    9. Aamuyön tunnustus

Nainen kyllä sä tiedät miten asiat on. Älä pelkää, älä pakene Se olen vain minä.
      Ikävä
      50
      967
    10. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      199
      922
    Aihe