Kel massii on, sen hajauttakoon

Anonyymi-ap

Ei kaikkia munia samaan koriin, kuuluu sanonta (jota Saarikurjuus ei ollut koskaan kuullut ja kyseli miten kananmunat oikein liittyy omaisuuteen)

Tuskinpa Usain Boltin tarvitsee katsella 30% alennustarralla varustettuja tuotteita kaupassa jatkossakaan, mutta varmasti harmittaa tuollainen kupru ja pitkään
https://www.iltalehti.fi/yleisurheilu/a/8555fb41-cae9-4de8-bcf1-a35ed1c04a4d

Jos sitä mammonaa alkaa olemaan, niin se tässä maailmantilanteessa ja huijareiden pyörittämässä maailmassa kannattaa jakaa useampaan paikkaan, useampaan maahan, useampaan sijoitukseen ja useisiin pankkeihin.

Omaisuuden hallinta on stressaavaa puuhaa ja siksi jotkut on ulkoistaneet ne asiat varainhoitajille, sijoitusneuvojille ja asiamiehille, mutta siinä voi taas tehdä sen virheen että veikkasi liikaa samaan hevosta.

Sen varainhoitajan omakin elämäntilanne voi muuttua ja hän menee sieltä mistä aita on matalin. Luottamusaseman väärinkäyttö on asianajajien ja asiamiesten nopein tapa rikastua.

Ajan mittaan tulee jostakin varmuudella eripuraa asianhoitajien kanssa. Näin on viime aikoina käynyt esim Kirsti Paakkaselle, Räikköselle, Cheekille ja monelle muulle.

Sitten menee suhteet uusiksi, ja toivottavaa on ettei väärä luottamussuhde ole vienyt siinä kohtaa vielä kipurajoille taloutta. Jokaikinen hieman isompia rahoja (miljoonia euroja) pyöritellyt on jossakin kohtaa tullut kusetetuksi.

"You might trick me once, I won't let you trick me twice" -Luottamus menee vain kerran. Jos annat kusettaa itseäsi kahdesti samassa asiassa, kannattaa etsiä syyllistä peilistä.

Liittyy aiheeseen siten että jos meinaa vietellä leppoisia eläkepäiviä vaikkapa tropiikissa ilman stressiä, kannattaa järjestää asiat niin ettei sitä huolehtimista enää liiaksi ole.

"Jos joku kutsuu sinua hevoseksi, naura hänelle. Jos joku toinen kutsuu sinua hevoseksi, täräytä häntä kaaliin. Jos jo kolmas kutsuu sinua hevoseksi, niin hommaa itsellesi satula"

2010

21

234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kelis kertoo asiasta lisää
      https://www.youtube.com/watch?v=zI339U6GS9s

Kuinka montaa on kusettanut oma puoliso, hyvä kaveri tai liikekumppani? Veikkaisin että jokaista joka on elämää nähnyt.

Sen pitäisi jokaisen tietää että yhteiskunta ja pankit kusettaa varmuudella. Siihen lankaan on varsinkin nuorena ja nousukkaana helppo mennä.

2010

• Anonyymi

Juttusi on taas sellaista skeidaa että oksat pois, tiedätkö mikä on paras mahdollinen tapa suojautua pankkeja vastaan, olla ottamatta lainaa, tai lukemalla juristiksi... tiedätkö mikä on huonoin tapa, ottaa lainaa ammattitaidottamana, matonliimaajana joka on liikaa haistellut bostikkia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juttusi on taas sellaista skeidaa että oksat pois, tiedätkö mikä on paras mahdollinen tapa suojautua pankkeja vastaan, olla ottamatta lainaa, tai lukemalla juristiksi... tiedätkö mikä on huonoin tapa, ottaa lainaa ammattitaidottamana, matonliimaajana joka on liikaa haistellut bostikkia.

Oletko koskaan kuullut sellaisesta ohjelmasta jolla hallitaan omaisuutta, niitä on useita, minulla on käytössä ikivanhan versio, nimeltään arvo & kurssi koodaaja oli boss consulting oy jyväskylästä, mutta tekee tehtävänsä varsin hyvin, se lukee kurssit reaaliaikaisena, asetat osakkeelle osto ja myyntikurssit, ohjelma automaattisesti myy ja ostaa... tarpeen mukaan.... eli tekee myynti ja ostotoimeksi annot automaattisesti.

Ohjelma pyörii vanhassa dellin kannettavassa, pyörinyt 90 luvun puolivälistä, taitaa olla kolmas kone menossa...

Firma on kaiketi lopettanut jo vuosia sitten, mutta ohjelma vaan rouskuttaa...

By NumBall HHN 62v.

• Anonyymi

Oli siis pakko kirjoittaa kaksi ensimmäistä riviä, onko pääsi omasta mielestäsi terve?

Olet itse kirjoittanut satsanneesi 2/3 omaisuudestasi Junttilan Vantaalla sijaitsevaan vuokrakerrostaloläävään ja maininnut että tarvittaessa satsaat vieläkin enemmän ja kaikki järjelliset ymmärtää että kyseisen kaltainen idiotismi on kaikkea muuta kuin kannattavaa liiketoimintaa.

Ps. Minä en ole Numba vaikka sen miljoona kertaa toistaisitkin oireiluissasi.

'*'

• Anonyymi

Tiedätkö sinä 2010 mistä minä tiedän varmasti että elät illuusio elämää, minulla on belgiassa huomattava arvo-osuustili, laitoit framelle tiliotteen 1.6 miljoonan euron tiliotteen, kukaan varakas ei säilytä tuollaisia summia pankkitilillä, eikä varmasti aijaile niitä tänne köyhien nähtäväksi, rahan tilillä säilyttämiseen liittyy aina riskejä, tuollaiset summat sijoitetaan arvo-osuustilille tuottamaan, olen harrastanut tuota salkunhallintaa yi 40 vuotta, aikanaan ostin siihen ohjelmat, kun pankit eivät tarjonneet riittävän osaavaa palvelua.

Kokemukseni mukaan sinä olet vain konkurssiin tehnyt yrittäjä, jonka ainoa virka on syöttää oravia, laitoksesi ikkunasta,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedätkö sinä 2010 mistä minä tiedän varmasti että elät illuusio elämää, minulla on belgiassa huomattava arvo-osuustili, laitoit framelle tiliotteen 1.6 miljoonan euron tiliotteen, kukaan varakas ei säilytä tuollaisia summia pankkitilillä, eikä varmasti aijaile niitä tänne köyhien nähtäväksi, rahan tilillä säilyttämiseen liittyy aina riskejä, tuollaiset summat sijoitetaan arvo-osuustilille tuottamaan, olen harrastanut tuota salkunhallintaa yi 40 vuotta, aikanaan ostin siihen ohjelmat, kun pankit eivät tarjonneet riittävän osaavaa palvelua.

Kokemukseni mukaan sinä olet vain konkurssiin tehnyt yrittäjä, jonka ainoa virka on syöttää oravia, laitoksesi ikkunasta,

Älä ole noin tuomitseva ja jyrkkä.

2010:n bestiksiä on valtakunnallisen rakennusliikkeen Stadin dirikka, konserni-isukin poika TT ja kaikesta kaiken tietävä dibloomi-idiootti Herra Elämä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä ole noin tuomitseva ja jyrkkä.

2010:n bestiksiä on valtakunnallisen rakennusliikkeen Stadin dirikka, konserni-isukin poika TT ja kaikesta kaiken tietävä dibloomi-idiootti Herra Elämä.

No on siinä sekalaista seurakuntaa... kanankoivista paljon puhetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko koskaan kuullut sellaisesta ohjelmasta jolla hallitaan omaisuutta, niitä on useita, minulla on käytössä ikivanhan versio, nimeltään arvo & kurssi koodaaja oli boss consulting oy jyväskylästä, mutta tekee tehtävänsä varsin hyvin, se lukee kurssit reaaliaikaisena, asetat osakkeelle osto ja myyntikurssit, ohjelma automaattisesti myy ja ostaa... tarpeen mukaan.... eli tekee myynti ja ostotoimeksi annot automaattisesti.

Ohjelma pyörii vanhassa dellin kannettavassa, pyörinyt 90 luvun puolivälistä, taitaa olla kolmas kone menossa...

Firma on kaiketi lopettanut jo vuosia sitten, mutta ohjelma vaan rouskuttaa...

By NumBall HHN 62v.

Kuulostaa taas siltä kuin Pasanen olisi lukenut Wincapitan myyntipuheet. Tuollaista ohjelmaa ei ole olemassakaan, taikka sitten puhutaan todella suurten summien siirtelystä mikroskooppisilla tuotoilla. FIM rahaston kanssa aikoinaan olin tekemisissä ja siellä pojat jäi joskus viikonlopuksi pyörittelemään valuuttakursseja ja muuta rahakauppaa pörssissä.
        80 miljoonaa yhdeksi yöksi tuonne ja seuraavana iltana oltiin ongittu sille 0,2% korko eri markkinoilta ja näin tehtiin vuorokaudessa 16000 euroa rahaa. Joskus tekivät tappiota satatonnia päivässä ja joskus voittoa puolimiljoonaa päivässä.

Mutta noita pääomia ei ole Pasasilla käytössä eikä juuri kenelläkään muullakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulostaa taas siltä kuin Pasanen olisi lukenut Wincapitan myyntipuheet. Tuollaista ohjelmaa ei ole olemassakaan, taikka sitten puhutaan todella suurten summien siirtelystä mikroskooppisilla tuotoilla. FIM rahaston kanssa aikoinaan olin tekemisissä ja siellä pojat jäi joskus viikonlopuksi pyörittelemään valuuttakursseja ja muuta rahakauppaa pörssissä.
        80 miljoonaa yhdeksi yöksi tuonne ja seuraavana iltana oltiin ongittu sille 0,2% korko eri markkinoilta ja näin tehtiin vuorokaudessa 16000 euroa rahaa. Joskus tekivät tappiota satatonnia päivässä ja joskus voittoa puolimiljoonaa päivässä.

Mutta noita pääomia ei ole Pasasilla käytössä eikä juuri kenelläkään muullakaan.

Niinpä tosiaan kenen kanssa sinä Kuksaa ajattaleva et olisi ollut tekemisissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet varmasti Saaristomies harrastellut salkunhallintaa 40 vuotta ja toimit osaavammin kuin pankit ja juuri siksi sinulla on Yamaha Aerox, pieni vuokrahuone Hua Hinin halvimmalta alueelta ja juuri siksi sinä pakastat ruoka-annoksia kotona lämmitettäväksi jälleen mikrossa.

Sinulla on siinä salkussa pari tennissukkia, jotka olet tuonut Suomesta ja toisiinsa liimaantuneita lakuja pussillinen, jos verensokeri sattuu romahtamaan pakasteruokien hankintamatkalla. Ei euronkaan omaisuutta, ellei jippo-kaukoputkea lasketa ja sekin on yhteinen sivupersoonasi kanssa. Olet avannut Belgiaan aikoinaan tilin pelätessäsi että vouti vie työkyvyttömyyseläkkeesi.
        Sivupersoonasi taasen sanoi laittaneensa kaiken vaimon nimiin. Kysyn vaan että minkä vaimon ja minkä kaiken, kun mitään ei ole?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä tosiaan kenen kanssa sinä Kuksaa ajattaleva et olisi ollut tekemisissä.

Oltiin samassa rakennuksessa töissä yli vuoden. Kahviteltiin ja syötiin yhdessä rahanpyörittelijöiden kanssa ja juteltiin asioista. Ei sen kummempaa. Sitä ne pojat vaan sanoi että omakin rahantaju menee siinä hommassa totaalisesti ja toden totta se heidän suhtautumisensa rahaan oli samankaltaista kuin Wolf of the Wall Street elokuvassa. Mikään ei maksanut mitään. Hyvä työrupeaman jälkeen yksityiskoneella Baltiaan huoriin ja ryyppäämään. Ostelivat konttoritiloihin taidetta spontaanisti vailla hajuakaan onko se minkään arvoista. PS: En ole aloittaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinkö kyllä tuollainen ohjelma on ollut olemassa, minulla se on edelleenkin, sen nimi on arvo & kurssi, sen kehitti jyväskylänen firma nimeltään Oy Boss Consulting LTD, se luki alkuaikoinaan tekstitv:stä, kurssit aikaa ennen internettiä, internet 90 luvun puolivälin jälkeen netistä, ohjelman toimintaperiaate oli helppo, eräänlaiseen taulukkoon kirjasit salkkusi osakkeet, asetit niille tietyn tuottotavoitteen ja naps, se ilmoitti aluksi että nuo kannattaa myydä, ohjelma seuraava vaihe oli se että se kertoi myös ostot, sitä seuraava vaihe oli se että osasi tehdä toimeksiannot, niin osto kuin myynti, suoraan osuusarvo tilille.

Eihän se mitään suuria tuota, mutta pitkällä aikajänteellä sen käyttö kyllä kannattaa, periaatteessa excelillä voi tehdä vastaavanlaisen helposti, kunhan vain saa jostain reaaliaikaista kurssitietoa, ei siinä tarvita muuta kuin vertailla kahta arvoa toisiinsa.

80-90 luvulla ohjelma oli hyvin suosittu... sijoittajien keskuudessa... mutta yritys on jo lopettanut toimintansa, 2000 luvun alkupuolella, omistajan kuolemaan.

Wincapital nimisellä ruuttauksella ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä, tuskin Kailajärvi tiesi edes tuon ohjelman olemassa olosta, periaatteessa Kailajärvi lupasi samansisältöisen ohjelman, mutta ei sitä koskaan tehty.

By NumBall HHN 62v.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet varmasti Saaristomies harrastellut salkunhallintaa 40 vuotta ja toimit osaavammin kuin pankit ja juuri siksi sinulla on Yamaha Aerox, pieni vuokrahuone Hua Hinin halvimmalta alueelta ja juuri siksi sinä pakastat ruoka-annoksia kotona lämmitettäväksi jälleen mikrossa.

Sinulla on siinä salkussa pari tennissukkia, jotka olet tuonut Suomesta ja toisiinsa liimaantuneita lakuja pussillinen, jos verensokeri sattuu romahtamaan pakasteruokien hankintamatkalla. Ei euronkaan omaisuutta, ellei jippo-kaukoputkea lasketa ja sekin on yhteinen sivupersoonasi kanssa. Olet avannut Belgiaan aikoinaan tilin pelätessäsi että vouti vie työkyvyttömyyseläkkeesi.
        Sivupersoonasi taasen sanoi laittaneensa kaiken vaimon nimiin. Kysyn vaan että minkä vaimon ja minkä kaiken, kun mitään ei ole?

Minulla ei ole taloudellista pätemisen tarvetta, omistan osakesalkun sekä yhden rivarin palokassa, se riittää minulle, eläkkeestä ulosottoa ei voi paeta eurooppaan, mittari pääsee niihin kiinni, joka tapauksessa, eläkkeeseen maksuvaiheessa, eläkeyhtiöön, sorry vaan poju, eli tilien siirto mihinkään ei auta, tästä voi kertoa peukaloinen lisää.
        Hyvän eläkkeen luen myös omaisuudeksi, onhan se mahdollistanut jo kohta 10 vuoden asumisen täällä thaimaassa, täysin velattomana...

Hänen tapauksessaan mittarin pakoilu vasta stressaavaa onkin, on sitten munat yhdessä tai useassa korissa, sitä on vaikea pakoilla, tosin neljä kiloa kultaa kassakaapissa on varmassa tallessa mittaria, joka onkin oikeastaan ainoa tapa sen pakoiluun, tästä taas peukaloinen voi kertoa kokemusasiantuntijana lisääkin.

Muihin väitteisiisi en viitsi ottaa kantaa kun ne on pääsi luomia harhaja.
        By NumBall HHN 62v.

• Kerran söitiin aimon kanssa mätiä munia kilpaa kun piti osallistua "paraisista pärähtää" pieru kisoihin täällä thaimaassa. Lada ei lähtenyt käyntiin kun nolo-ossi oli vienyt siitä akun ja tulpan johdot. Mentiin sitten bösällä.
      Aimo aloitti piereskelyn jo pysäkillä ja vanha rouva sai siinä sairas kohtauksen. Joku soitti onneks ambu lanssin ja ne sai sen elvytettyä. Mulla meni siinä sitten paska housuun juuri sopivasti kun bussi rahastaja kyseli matka lippua, niin se lähti pois ja piti nenä liinaa naamansa edessä.

Pian huomattiin että bussi meneekin itään. Raase porin kohdalla aimo meni vihreäksi ja oksensi eessä istuvien lasten päälle penkin välistä. Ne itki tosi paljon.
      Jäätiin seuraavalle pysäkille vastoin omaa tahtoa kun se linja auton kondomitööri hätisti meitä ulos katu harjalla. Paskaa oli jo molempien housut täynnä ja multa lähti näkö. Heräsin Jorvissa ja oli kuulema salmo nella, lintu influenssa, molo virus ja kamala auto kuume, kun selasin heräämössä vanhoja tegniikan maailma lehtiä.

Aimo oli teholla ja multa kysyttiin onko sillä elimen luovutus todistusta. Sanoin että hyvin on luovuttanut ilman tokareitakin mutta päästö todistus sillä on edellisistä pierukisoista, 3,2 baria ja 118 desi peliä.

• Anonyymi

"Hyvän eläkkeen luen myös omaisuudeksi, onhan se mahdollistanut jo kohta 10 vuoden asumisen täällä thaimaassa, täysin velattomana... "

"Mahdollistanut" vai "Joutunut" pakosta?
      Moni on "velaton" koska kukaan ei anna velkaa!

Thaimaan on halvin maa asua jos kestaa negatiiviset puolet ja luonne sallii kyykytyksen ja on valmis nuolemaan virkakuntaa joka 3s kuu.
      Ja jos/kun matkustaa pois pitaa anoa etukateen takaisin paasya uuteen ihanaan "kotimaahan!"

Ei minun elakepaikka....
      Espanjassa on 2-3x kalliimpaa mutta sopii minulle.
      Koska on vara asua ja Espanjakin alkaa luistaa suullisesti.
      Ja ne naiset! Wow... eivat ole aidin kouluttamia palvelijoita vaan ylpeita ja itsenaisia ja ei helppoja mutta kun onnstuu, ei voi verrata :-)
      Kyyti ojn kovaa ja vaativaa. Soppii myos se mulle. Antaa paljon enemman kuin alistuvan ja noyran rakkaus.
      Mutta hyva etta on kaikille joku, yksin ei ole kiva olla ja elaa.

• Anonyymi

Mistä olet poikarukkaa saanut päähäsi että espanjassa on thaimaata kalliimpaa, ei ole... Pärjään kyllä eläkkeelläni varsin hyvin suomessakin, tarkasta oma eläketurvasi eläketurva keskuksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä olet poikarukkaa saanut päähäsi että espanjassa on thaimaata kalliimpaa, ei ole... Pärjään kyllä eläkkeelläni varsin hyvin suomessakin, tarkasta oma eläketurvasi eläketurva keskuksesta.

Pientuloisia eläkeläisiä asuu paljon espanjassa, takuueläkkeen varassa... sinunkin kohtalosi ?

• Anonyymi

Kun on oma vuokra tai oma asunto Espanjassa voi asua halvalla. manner Espanja on edullinen mutta kanarialla Pattayaa vastaavat kelit.
      Totta sekin etta Kanaria ON kylmempi etenkin yolla mutta sen kestaa.
      Pattayalla paras keli edullisista maailman paikoista - allekirjoitan sen. Tana vuonna ei viela yhtaan "sauna" kelia! Aina just sopiva.
      Sita tulee ikava mutta eipa paljon muuta. Ja ainahan voi palata!

Itse olin 2kk hotellisssa Playa del Inglesissa. Marraskuu 76e vrk, joulukuu jo 106e. Tammikuu olisi ollut 126e. Hotelli wanha ja keskitasoa, home haisi kylpparissa.

Nyt Pattayalla, Jomtiella, saman tasoisessa aamiaisella. Hyva Thai aamiainen!
      Hinta 800 B/vrk eli 28egee. Siina kongreettinen hintatason ero minulle. Tykkaamani katuruoka on halpaa ja hyvaa - 40-55 B annos. En syo huonekalu liikkeen lihapullia tms.

Silti Espanja vetaa niin paljon etta muutan Tenerififelle katselemaan tilannetta ensi kuun lopulla.

Olen varakas, itse hoitanut hillot pankkiin. Elo loppuu enenkuin hillo :-)

• Anonyymi

Miten vuokra asunto voi olla oma asunto ??

• Anonyymi

Niin paljon kirjoitusvirheitä ettei kirjoittajasta ole epäselvää

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      235
      4400
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      124
      2194
    3. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      215
      1831
    4. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      64
      1794
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1650
    6. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      186
      1506
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      54
      1364
    8. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      75
      1281
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      61
      1278
    10. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1161
    Aihe