Mun 4kk ikäinen koira saa tosi pahoja demonikohtauksia lenkiltä kotiin tultaessa, nyt jopa murisee ja haukkuu mulle. Syliin jos ottaa niin rauhottuu mutta heti kun laskee maahan alkaa puremaan täydellä voimalla. Miten saisin nää loppumaan??? :(
Koiranpennun demonikohtaukset
2
2687
Vastaukset
- Anonyymi
Normaalilta kuulostaa (ainakin tutuissa roduissa tuollainen käytös on ihan normaalia pennun käytöstä, tai sitten meillä on ollut ainakin kymmenen demonipentua, mutta rotu/rodut ja yksilöerot huomioiden pitää toki mennä). Jätä syliin ottaminen ainakin pois tuossa tilanteessa, ja kehu plus palkkaa tietyllä sanalla, esim. "rauha" ja päälle "hyvä" namin kanssa aina silloin, kun toinen käyttäytyy hyvin vaikka huomaamattaan mihin aikaan päivästä tahansa (eli esim. on rauhallinen, ja samaa kehusanaa myöhemmin käyttämällä voit rauhoittaa riehakasta koiraa, kun on sen sanan ensin hyvin lähemmäs satojen toistojen kautta oppinut), kehut tosiaan koiran esim. ollessa levossa tai istumassa jollain tietyllä sanalla järjestelmällisesti unohtamatta tehdä tätä koskaan. Tämä asia palkkautuu tulevaisuudessa sitten kunnolla ainakin aktiivisten palveluskoirien kanssa.
Odottaako ruokaa/oletko ollut kotoa pois/ollut yksin liikaa ja toisella on nyt paljon virtaa ja energiaa, mikä pitäisi purkaa/lenkki liian lyhyt (kuten tuon ikäisellä toki pitääkin olla, eli sitten kun on rauhoittunut, voit ehdottaa leikkihetkeä toiselle)/onko hampaat vaihtumassa (eli paljon purtavaa tarjolle)/oppinut saamaan huomiota noin, ja heti sitä tarjoattekin syliin ottamalla, eli jos hammastelee, kunnon kiljaisu "kivusta" ja selin toiseen tai kävelet toiseen suuntaan, ja kun tulee ilman puremista luo, heti kehutaan/tai koirasta riippuen suuhun heti oikea hammastelukohde, vaikka lelu, kun lopettaa hammastelun. 4kk on ihan pikkupentu vielä, mutta jos et nyt jo hoida tuollaista ei-toivottua käytöstä pois tai jos se päätyy tavaksi/huomiohakuisuudeksi, niin vanhempana vaikka ulkona koira tekee tuota samaa sitten turhautuessaan/komentaa sinua ja muita. Toivottavasti saat homman toimimaan. Kivoja treenihetkiä ja paljon vielä sosiaalistamista ainakin sinne puoleen vuoteen teille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191682
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991508Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy37963Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29889Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38841Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50806Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43758Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37750Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56748Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37720