Olen pari vuotta ajellut yaris hybridillä . Ajotapa vaikuttaa polttoaineen kulutukseen yllättävän paljon samoin lämpötila , kesällä kun lämpötila on noin 25 astetta silloin on kulutus pienemmillään , ainakin ajoissa 4-15 km . Vuoden keskikulutus on 3,9 litraa/ 100km . vaihteluväli kesä talvi 3,2- 5,3 l /100km- . Satakilomeriä maksaa polttoaineen nykyhinnoilla noin 8 euroa .Vertailun vuoksi sähkön hinta on minulla nykyisin sähkö + siirtomaksu 0,37 Kwh . Jos ja kun täys-sähköautot kuluttavat tuon noin 20 Kwh per 100km maksaa silloin satakilometriä nykysähkön hinnalla noin 7,5 euroa /100 km. Mitä tulee ajettavuuteen tietenkin ajokokemus on miellyttävämpi 50 tuhannen autolla verrattuna 25 tuhannen autoon.
Näillä mennään .
3
231
Vastaukset
- Anonyymi
Ja tuosta jää vielä pois kaapelijumppa, piiiiiitkät notkumiset latausasemilla ja tarkka laskeskelu minnekä akku mahtaa riittää tänään.
- Anonyymi
En ymmärrä niitä, jotka tahtoo erikseen ladattavan normaalin tankkauksen ja lohkolämmittimen piuhan käytön lisäksi vielä. Enemmän vaan säätämistä varsinkin talvella ja aikaa palaa.
Arvostellaan vaan jotain kiihtyvyyttä 0-100 eikä sitä miten paljon enemmän erikseen lataaminen vie aikaa matkalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ymmärrä niitä, jotka tahtoo erikseen ladattavan normaalin tankkauksen ja lohkolämmittimen piuhan käytön lisäksi vielä. Enemmän vaan säätämistä varsinkin talvella ja aikaa palaa.
Arvostellaan vaan jotain kiihtyvyyttä 0-100 eikä sitä miten paljon enemmän erikseen lataaminen vie aikaa matkalla.Sivusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️651423Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia109865YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä46699- 57690
- 54688
Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39677Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606025645Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli66633Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan69621Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.40616