Oletteko myyneet omaa omaisuuttanne ja tavaraa

Anonyymi-ap

Me ollaan myyyty jo parikymmentä vuotta huuto Netissä. Koska tuli automaattisesti Tehomyyjä arvo, perustimme useampia nimmareita.

En ole ennen huomannut, mutta ´nyt huomasin vuosimyynti tilaston.
Yhdellä oltiin myyty 40 tuotetta ja summa 2100 e. Toisella 24 tuotetta 880 euroa ja kolmannella jotain 40 tuotetta myös lähes tonni.

Tuntuu että todella kaikki ostetaan, toisten myynti kyllä kestää 2-3 vuotta. Arabian hinta on pudonnut kymmenessä vuodessa neljännekseen.

Minulle myynnin suurin etu on se että saan liikuntaa, vien paketit aina kävelllen 2 km päähän matkahuoltoon. Olen niin "syntymälaista" että paljoa en muuuten turhaa liiku. No etuna, vielä omat lonkat ja nivelet , eivätkä vielä valita.

Tekee vielä mieli sanoa, vaikka tuntuisi että ei ole mitään myytävää, aloittakaa silti, kyllä sitä löytyy.
Tavara, vanhat työkalut, koriste-esineet, menee kaupaksi.
Kangastavara huonosti, tosi villalangat ja pitsi on kysyttyä.4
Rahoja kannatta myydä pienissä erissä jossa jokaisen näkee hyvin, ja hinta 40 e ja saa tarjota hintaa. Ostavat jos ostavat. Setten kaikki jäljelle nimellä "suoraan kuolinpesästä kolikoita". Ja tuo vain sekainen kasa jossa ei näe mitä ovat.

37

631

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Not.

Olen kyllä jotain ostellut nettikirppareilta, Se myyminen tuntuu jotenkin vaivalloiselta, just pitäis seurata kaupankulkua ja se paketointi ja postittelu ei oikein laiskaa kiinnosta. Sinällään kaikenlaista tarpeetonta ja myytäväksi kelpaavaa kyllä ois, joskus kiikuttanut tavallisille kirppareille. Pitäis juu tyhjennellä kaappeja ja nurkkia, vaan kun toi laiskuus tahtoo häiritä.

En tiedä, miten huijareita nettihuudoissa nykyisin pyörii, itellä ostot onnistuneet kyllä ihan ok. Vain kerran yritettiin kusettaa tietokoneen osissa. Turkulainen kivijalkaputiikki ei meinannut millään lähettää osaa, eikä ollut innostunut rahojakaan palauttamaan. Piti poliisilla pelotella ja kymmenessä minuutissa rahat tuli tilille, Mutta siis yksityisten kans mennyt ok.

Joo, kirjahyllykin ylitäynnä, osa kirjoista keräykseen, osan sais ehkä myydyksikin. Mutta hirveesti ois duunia, koska keräilykirjoistakaan ei paljoa makseta. Divareissa ennen sai kohtuullisesti, mutta niitäkään ei kivijaloissa paljoa ole ja loput pyörittää kauppaa netissä. Epäilen se kirjaosasto jää perikunnalle riesoiksi :D

=DW=

• Anonyymi

Kirjat ei tahdo kelvata mihinkään enää. Ehkä joku kuntoutuslaitos, vanhainkoti,
        sairaala tai vastaava voisi ottaa niitä lahjoituksena ? Divarit voi maksaa niistä muutama kymmenen senttiä eikä kaikkia oteta ollenkaan varastoja täyttämään,
        vaikka antaisi ilmaiseksi.
        Jouduin muutossa heittämään kolmisensataa kirjaa roskiin, vaikka ne eivät olleet
        "roskakirjoja".

• Anonyymi

Tori.fi myyny kun halunnu päästä eroon jostain, viime kesänä soitin paikalliseen kierrätys keskukseen, tulkaa hakemaan tavaraa en henno kaatopaikalle laittaa, iso paketti autollinen lähti.

• Anonyymi

Sama juttu, minulle sopii tori.fi parhaiten. Laitan halvat hinnat ja olen tyytyväinen kun menee kaupaksi ja uskottelen että hyvää kotiin hyvä tuote. Huonoa en lähetä.

• Anonyymi00031

Tori.fi:ssä pyörii kaikennäköistä ärsyttävää hiihtäjää. Meni hermot niihin. Jos niitä ärsyttäviä ihmisiä ei siellä olisi, niin olisi hyvä kauppapaikka.

• Anonyymi

Kirpputorilta vuokrasin pöydän pariksi viikoksi , josta en juuri netonnut vaivan palkkaa.
      Toista oli 90-luvulla, jolloin kauppa kävi hyvin.
      Tietysti myytävillä tavaroilla ja hinnoittelulla on iso merkitys.
      Paljon näkee suoraan hatusta vedettyjä hintoja; toivotaan, toivotaan.

• Anonyymi

Olen myynyt sekä huuto.netissä että tori.fissä. Kummassakin tavara menee kaupaksi milloin menee, joskus kestää kauemmin joskus menee heti. Eihän kohdalle tarvitse tulla kuin se yksi ostaja, mutta siinäpä se hankaluus onkin, jos ostajaa ei satu kohdalle. Huonoin puoli noissa nettikaupoissa on hintaa lisäävä postimaksu jos joutuu tuotteen postittamaan, moni varmaan empii ostamista juuri postimaksujen vuoksi. Itsekin jätän joskus ostamatta kun tuote olisi halpa, mutta postimaksut tekevät ostoksesta kalliin.
      Torissa on myös annetaan-mahdollisuus ja sitä olen käyttänyt myös kun en aina viitsi ylimääräisiä tavaroita alkaa myymään. Antamalla saa tavarat yleensä nopeasti pois nurkista, tosin aina on mukana niitä jotka lupaavat tulla noutamaan, mutta eivät sitten tulekaan eivätkä edes vaivaudu ilmoittamaan etteivät tule. Se harmittaa kun turhaan kotona päivystää, mutta onneksi eläkeläisellä on aikaa. Tuo ettei ilmoita mitään, paljastaa vain tuon toisen ihmisen moukkamaisuuden. Olen huomannut että antaminen on kivempaa kuin myyminen, myymällä kun ei juurikaan nettoa ja kun ei eläminen ole kiinni myynnistä saatavista pienistä rahoista.

• Anonyymi

Katsoin yhden kuolinpesän ostajan sivua ja luki että kirjasarjat ei kelpaa eikä kirjakerhokirjat. Hassua. Sillä kirjakerhossakin oli hyviä tunnettuja Joenpelto yms romaaneja joskus 1970 80 luvulla. Ei niitä ole kaikki lukeneet. Sitten tunnetut dekkari sarjat P. Cornwellin Scarpetta sarja on minulla lähes kaikki. Luulisi että dekkari ystävä haluaa lukea kaikki. Nuorempana luki em. mutta ei enää kiinnosta mikään kun Grishamkin on wokea enkä ole viimeisimpiä edes ostanut. Minulla omaa tavaraa ja perittyä enkä tiedä miten pääsen eroon niistä. Tämä aika on erikoista. En lue itse enää koska näkö heikkenee ja käytän nettiä hyvin paljon joka päivä tiedon hankintaan maailman tapahtumista. Ei haluaisi jäteauton vievän kaikkea kaatopaikalle ja sekin maksaa paljon kymmeniä kilometriä ja sen lastaus huonekalujen ym.
      Mieluiten myisin osan,tv,on,pakastin,vaatteet,kirjat,cd,videot,vinyylit tai antaisin kaikki tarvitsevalle joka vie animen pois. Jäisi vain siivouksen maksu asunnossa. Olisin vapaa keskittymään omiin asioihin.

• Anonyymi

Isot painokset.

Bulkkikirjaa kaikki paikat täynnä, vähänlaisesti ostajia. Noit kirjakerhokirjat olleet aina ongelmallisia kaupustella, nyt net voi kantaa suoraan paperikeräykseen(kannet pahviin, sisältö paperiin). Sama pokkareissakin useimiten.

Se, että kirja halpa, tai arvoton ei tietenkään tarkoita, että se ois jotenkin muuten huono. Mutta noit painosmäärät voi olla hiton suuria, arvo laskee sitä mukaa. Mutta jos normipainos ja mahdollisesti ekapainos, sillä on yleensä arvoakin. Toki, jotain kimi räikkösen muistelmia painettiin kai toinenkin rekkakuormallinen jo ekaan painokseen.

Erikseen mainittava valittujen palojen kirjat, etenkin se sarja, missä oli useita lyhennettyjä romskuja samoissa kansissa, tollaset suoraan keräykseen.

Itellä valtavat määrät tollasta kevyttä kenttälukemista, ei niitä kukaan ostais. Mutta on kyllä keräilykamaa ja harvinaisuuksia, mutta just niitä ei mitenkään raski myydä. Kerrottava, yks tuttu jäi leskeks ja joutui muuttamaan pienenpään asuntoon, joopa, sillä oli hirvee määrä kirjoja, jotka ei mahtuneet muuttokuormaan. En tiedä miten se ne hävitti, antoi se meillekin joitain taidekirjoja, mutta varmasti oli työlästä pienentää kirjastoa.

Sitten on toi levyosasto. Osa voi olla hirmu arvokkaitakin. Sama juttu kuin kirjoissa, mutta suomessa levyjä myyty kuitenkin rajallisia määriä. Vanhemmissa vinyyleissä arvo vaan nousee ja vinyylit on nykyisin muotiakin. Suomeen muuten avattu pitkästä aikaa levyprässäämökin, uusista levyistä otetaan vinyylipainoksia just keräilytarkoituksiin.

Musassa se ongelma, hitosti erilaisia formaatteja, nykyisin alkaa cd-t olemaan kaatopaikkakamaa, kasetit ongelmajätettä, mutta savikiekkoja ei paljoa ole liikkeellä. Hyvästä ja hyväkuntoisesta savikiekosta voi joku jopa jotain maksaakkin. Jos siis soittimia on olemassa, net harvinaisia nykyisin,...

Mutta juu, jos sulla isojakin kokoelmia levyjä ja kirjoja, kyllä net kannattaa valkata ja koittaa ite realisoida rahaksi, loput kierrätykseen. Tiedetään, tiedetään iso homma, siks en ole ite viittinyt alkaa siihen :D Kyllä perikunta net realisoi just jonkin kuolinpesien siivoojan kautta aikanaan. Tai vois tehdäniistä testamentin, jollekin tympeelle lapissa asuvalle sukulaiselle :D

=DW=

• Anonyymi

Johonkin nettisivun palkkiin tuli kuva kahdesta mäyräkoiran pennusta. Niitä myytiin tori.fi:ssa.
      Jotenkin oudoksutti.
      Beng

• Tori.fi
      Tuon kautta myynyt monta venettä ja muuta arvokkaampaa, ihmettelin äskettäin että sain myytyä Canonin järjrestelmä kamarean tori.fi kautta aattelin ettei enään kukaan sellasta halua, kokeeksi laitoin myyntiin, heti tärppäsi ja sain kohtuu hinnan.
      Myös ostanut tavaraa en ihan äskettäin. Mikkelissä Ekotori joka käy rojut hakemassa, viime kesänä kävi kuorman...aattele 20 euroa pääsin rojuista ei tarvinnu kun soitin ja aukaisin oven.

• Anonyymi

Olen käynyt siellä tutkimassa. Ok.
        Mutta tuo kuva koiranpennuista tuntui kummalliselta.
        Kuka rotukoiria myyvä laittaisi tuonne ilmoituksen?
        En tosin usein selaa, mutten ole vastaavaa ennen nähnyt.
        Jospa on koiratehrailua?
        Beng

• Anonyymi kirjoitti:

Olen käynyt siellä tutkimassa. Ok.
        Mutta tuo kuva koiranpennuista tuntui kummalliselta.
        Kuka rotukoiria myyvä laittaisi tuonne ilmoituksen?
        En tosin usein selaa, mutten ole vastaavaa ennen nähnyt.
        Jospa on koiratehrailua?
        Beng

Tohon voin lisätä.
        Ostin joitakin vuosia sitten kuntopyörän ja soutulaitteen kun näin niille käyttöä ja on ollut tänäänkin tuli poljettua, nämä löytyi Vantaalta, tytär toi tullessaan.
        Muutakin ostanut.

• Anonyymi

Normi kauppaa koirat ja kissat, kuva kera tietoineen.
      Maaseudulla kierteli porsasauto, josta myytiin porsaita; rahat kauppiaalle handuun ja porsas juuttisäkkiin.

• Anonyymi

Oikeastaan olisi kivaa, jos olisi lammas ja possu pihalla. Ei tarvittaisi nurmen leikkaajia.
        Tiedä sitten mihin kuntoon possu pihan saisi. Jokin kosteikko olisi tälle hyvä, saisi pyöriä savessa helteisinä päivinä.
        Sitten jos possu purisi ja lammas puskisi....
        Beng

• Anonyymi00028
        Anonyymi kirjoitti:

Oikeastaan olisi kivaa, jos olisi lammas ja possu pihalla. Ei tarvittaisi nurmen leikkaajia.
        Tiedä sitten mihin kuntoon possu pihan saisi. Jokin kosteikko olisi tälle hyvä, saisi pyöriä savessa helteisinä päivinä.
        Sitten jos possu purisi ja lammas puskisi....
        Beng

Possu pistäisi pihan kurjan näköiseen kuntoon hyvinkin pian, niillä kun on taipumus kaivaa sitä maata, eikä vain ruohoa syödä. Jos haluaa eläimen ruohonleikkuriksi niin kannattaa ottaa lammas, se syö ruohon mutta ei kaiva maata niinkuin porsas.

t. ent. karjatilan kakara

• Anonyymi

Sellainenkin näkökulma. Sitten kuoleman kohdatessa asunnon tyhjennyksestä joutuu jopa maksamaan useita tuhansia. Ja jos on arvokasta niin voi saada hieman rahaa.

Mutta kukaan ei osta , eikä tule toisten ehkä katsomaankaan jos asunto on täynnä tavaraa ja seksisin.
      Tyhjennys voi viedä kuukausia ja varsinkin kerrostalossa se kk maksaa satasia, yv.

• Anonyymi

Tyhjennys käy alan ihmisiltä suitsait sukkelaan.

• Anonyymi

Niinhän se taitaa olla ettei lapsia ja lapsenlapsia kiinnosta vanhusten roinat.
      Kastopaikka kuorma lähtee loppusiivouksessa, mutta mitä väliä?

Onhan ne omat kamat olleet käyttötavaraa itselle kuitenkin vaan mitäpä niillä tekee lähtöpäivän koitettua?

• Anonyymi

Tässä mitään omaisuutta ole.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Harvia hivuttautuu ylöspäin.

• Anonyymi00021

Olen myynyt, -90 luvulta alkaen , heti kun lapset lähti kotoo. Tuli aikaa myydä.
      Arabiaa, sotamuistoja ym. Vieläkin myyn, nyt saa 30 e siitä kun -90 luvulla sai 150 e ja enemmän.
      Vain hyvin harva enää ostaa, kaikki vaan myy.

• Anonyymi00022

Älkää hävittäkää vanhoja astioita eikä huonekaluja. Suomalaiset hävitti 1980 paljon huonekaluja tyhmiä kun ovat. Ne harhast mustat isot sohvat ovat mauttomia ja rumia. Moderni on vain rumaa tyylitöntä robotti ihmisen valintoja.

• Anonyymi00023

Millä tavoin tuo kaupanteko netissä tapahtuu?

Tuleeko joku kotiovelta hakemaan ja maksaa käteisellä vai mitenkä? En mielelläni jakelisi osoitteitani.

• Anonyymi00030

Miksei kukaan vastaa? Neuvo?

• Anonyymi00024

Olen myynyt jo pitkään, ensin Huutonetissä, ja nykyisin Torissa. Olen huomannut että Torissa ainakin minun myytäväni menevät paremmin kaupaksi, joten olen lopettanut Huutonetissä kauppaamisen. Jotkut tavarat ovat menneet muutamassa minuutissa kaupaksi, toisia taas saa kaupata kuukausitolkulla, mutta mihinkäs tässä kiire olisi.

• Anonyymi00025

En myy mitään. Minkä ostan sen pidän. Osta ja pidä osinkkoa

• Anonyymi00026

Ei kun tienaamaan taas. Töitä on.

• Anonyymi00027

Osta ja pidä osinkkoa

Oletko sijoittaja (tällä pönttöpalstalla kuten minä?)
      Tuota sanaa ymmärtävät vain sijoittaja osinkko kaksi koota

Myin neljänneksen viime viikolla Noksusta varmuuden vuoksi
      tulos tulee to

ke on julkinen brunssi Nallen kanssa Pasilassa, rajan taju ja haju
      Sampo maksaa

• Tori.fi ostanut ja myynyt kaikenlaista tavaraa ja paljon, viime vuosia ei enää ole juuri myytävää eikä ostettavaa.
      Halvalla joutunut joskus myymään mut halvalla saanut ostettua.

Hieno juttu kun tallainen keino käytössä.

• Anonyymi00029

Tori.fi on ollut paras kauppapaikka itselle jo parikymmentä vuotta. Huutonettiä joskus kokeilin eikä tapahtunut mitään, mutta sama tuote meni torissa muutamassa päivässä.

• Anonyymi00032

Ilmaiseksi anranut osa on varastettu

• Anonyymi00033

En ole ostanut krääsää.
      Pari vuotta sitten annoin perimäni jäämistön ilmaiseksi tyhjentäjälle joka osan laittoi myyntiin. Kuulemma 1 euro hinnalla myyvät CD ja DVD levyjä elokuvia. Kaikki ne maailman tunnetuimpia esiintyjiä rock ja pop piireissä. En halunnut pitää saatanaa palvojien enkä sukupuoli väärentäjien musiikkia jne. En kotimaisia. Viihde ala on saastunut. All of them.
      Huonekaluja. Osa Ok. Vaatteet käytetty ei myy. Olisi ollut vanhemmalle naisille jakkuja,puseroita takkeja hyvälaatuisia mutta kai veivät kierrätykseen jätteenä. Tai myivät ,lahjoittivat, Ukrainaan.
      Olin ottanut Parhaat pois kuten seinävaatteet ryijyn,itse tehtyjä kudonnaisia. Joitakin esineitä.
      Vahimpia hyviä koriste esineitä pidin itse mitä oli lapsuuden kodissa.
      Kirjatkaan ei kelpaa oikein. Niin eihän nuoremmat osaa lukea. Kirjahyllyn tyhjentäjä iso korva ukrot tuhosi poistamalla kiinnitys nappulat joilla sidotaan ylä ja ala osa paikallaan,
      Miten olisin voinut itse myydä. Ei ole autotallia käytössä. Sukulaisia ei kiinnostanut auttaa.
      Hyvääkin tavaraa meni. Paras huonekalu jonka pidin oli 1950 luvun lipasto ja pieni sivupöytä.
      Omia kirjoja poistin lähe 10 muovikassia. Tunnettuja romaaneja ja Dekkareita. Itselle käi sopivasti vielä. Hyllyt täynnä edelleen.
      Olisin mieluiten lahjoittaa tarvitseville mutta miten ? Ei kuulemma kelpaa. ?

• Anonyymi00034

Venäläiset ostaisivat sieltä kaninpoikaisia ja kasvattaisivat vanhoissa katiskoissa
      kissojen ohella portaiden alla syötäväksi Karjalassa

Mutta nyt eivät pääse ostamaan kun on se rajasulku pisneksille

• Anonyymi00035

Pakko tässä on alkaa myydä.

• Anonyymi00036

Maksaa se myyminenkin eli ei ole helppoa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      123
      1845
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      126
      1579
    3. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      76
      1365
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      30
      1312
    5. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      127
      1146
    6. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      48
      1035
    7. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1011
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      22
      987
    9. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      66
      858
    10. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      46
      783
    Aihe