Nyt riittää

Anonyymi-ap

tuo luova tauko. Kun helmikuu alkaa, kaikki mukaan kirjoittelemaan, tulkaa vaikka anoina tai puumerkillä!
Arkitouhuja on kivempi porukalla tehdä ja alkaa kohta odotella yhdessä kevättä.
☕️🐟🥕🌞

69

933

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Skål på den saken!
      🥂

      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        🔞 ­­­N­­­y­­­m­­­f­o­­­m­­­a­­a­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17727279u

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Käyn palstalla jos viitsin avata läppärin. Kännykällä on niin hankala kirjoittaa, jotenkin onnistuu, mutta en tykkää. Tabletti on pöydällä sitä varten ettää aamiaisella luen siitä lehdet ja muut tärkeät.
      Kiva täällä on käydä. Sekin on hyvä että on erilaisia mielipieitä, saa aikaan keskustelua.
      En pane pahakseni jos joku sanoo että olen väärässä, saatan ollakin, mitä se haittaa.
      Maailmaan sopii vaikka minkälaista eläjää.
      Olen huomannut että äreämmäksi tulee iän myötä.
      Kissakaan ei välitä yhtään vaikka haukun telkkaria katsoessa kaikki joista en tykkää, yleensä kissani kanssa kahden ollaan. Onneksi evät kuule :)

      • Anonyymi

        Omituinen motkottaja!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Omituinen motkottaja!

        Niinhän mie olen. :)
        Onneksi viihdyn hyvin omissa oloissani joten en motkota kun kissani kuullen ja kaveri joutuu sietämään minua viikonloppuisin.
        Itsepä tulee kärsimään :)


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Niinhän mie olen. :)
        Onneksi viihdyn hyvin omissa oloissani joten en motkota kun kissani kuullen ja kaveri joutuu sietämään minua viikonloppuisin.
        Itsepä tulee kärsimään :)

        Mukavaa!
        Virtuaalituttujen tapaaminen kirkastaa päivän
        Pelkkä moikkaaminen aamusella antaa hyvän mielen.
        Nyt tosin on ehtoo, toivotan hyvää yötä.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Niinhän mie olen. :)
        Onneksi viihdyn hyvin omissa oloissani joten en motkota kun kissani kuullen ja kaveri joutuu sietämään minua viikonloppuisin.
        Itsepä tulee kärsimään :)

        Olekko liekko oppinut tekemään Karjalanpiirakoita siellä itäkulmalla Suomea?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olekko liekko oppinut tekemään Karjalanpiirakoita siellä itäkulmalla Suomea?

        Kaupasta saatavat piirakat ovat kaukana niistä aidoista karjalanpiirakoista, joita mummomme ja anoppimme aitoina karjalaisina paistoivat.
        Pohja ohuttakin ohuempi ja riisipuuroakin vain sipaisu. Leivinuunin jälkeen voilla voidellut piirakat kävivät kaupaksi perheelle!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olekko liekko oppinut tekemään Karjalanpiirakoita siellä itäkulmalla Suomea?

        Osaan tehdä. Edesmennyt mieheni tykkäsi perunapiirakoista. Minä taas riisillä täytetyistä.
        Nykyisin tulee harvemmin tehtyä. Olen ollut muutaman viikon vähän vetämätön. Eikä ruokakaan maistu. Jospa kevät auttaa, pääsee ulos istumaan pälveen ja aurinkoon, kissa sylissä ja virkkaus kädessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupasta saatavat piirakat ovat kaukana niistä aidoista karjalanpiirakoista, joita mummomme ja anoppimme aitoina karjalaisina paistoivat.
        Pohja ohuttakin ohuempi ja riisipuuroakin vain sipaisu. Leivinuunin jälkeen voilla voidellut piirakat kävivät kaupaksi perheelle!

        Ainakin täällä ruuhkasuomessa ei myydä karjalanpiirakoita vaan riisipiirakoita. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mukavaa!
        Virtuaalituttujen tapaaminen kirkastaa päivän
        Pelkkä moikkaaminen aamusella antaa hyvän mielen.
        Nyt tosin on ehtoo, toivotan hyvää yötä.

        Kaikille hyvää iltaa ja yötä 1.2.23..Läin hellä halaus myös.itä-Hesinki


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin täällä ruuhkasuomessa ei myydä karjalanpiirakoita vaan riisipiirakoita. :)

        Miksi siellä ei ole kumpiakin myynnissä, että voisi valita?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Miksi siellä ei ole kumpiakin myynnissä, että voisi valita?

        Ehkä niitä karjalanpiirakoiden tekijöitä on niin vähän, ettei riitä myyntiin ympäri maan.

        Pari vuotta sitten en nähnyt niitä edes Lappeenrannassa.


      • Anonyymi

        Ärsyttävä tuon kirjoittajan avatar-kuva


    • Anonyymi

      Eikä maitokaan ole mitään kaupasta ostettuna. Pitää ostaa oma lehmä ja lypsää.

      • Anonyymi

        80 plus palsta on kadonnut. Joskus pieniä yrityksiä . . . ei toimi. Olkoon,
        ei tämä muutos mailmanloppu ole:))


      • Anonyymi

        Evakoilla oli karjakin mukana. Ei niitä aikoja ole hyväosaisten syytä pilkata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Evakoilla oli karjakin mukana. Ei niitä aikoja ole hyväosaisten syytä pilkata.

        Ei ole pilkattu, mutta sinä ehkä luet vain kommentin sieltä ja toisen täältä
        ja vedät vääriä johtopäätöksiä.


    • Anonyymi

      Kyllä tämän ketjun kommentit jaksaa lukea, ja hyvien piirakoiden paistajia on ollut omassakin suvussani
      .Markettien piirakoita on niihin vaikea verrata. On ihan hyvä, että niiden nimitys on vaihdettu.

      • Karjalanpiirakka nauttii EU:n nimisuojaa luokassa Aito perinteinen tuote. Niiden valmistusaineet ja -tapa on tarkoin säädelty, esimerkiksi rukiin osuus ja riisipuuron koostumus. Alunperin kelpuutettiin vain tavallinen maito, mutta säännöstä väljennettiin niin, että laktoositon maitojuoma sallitaan. Totta tuo, että markettien riisipiirakat ovat vain kalpeita jäljitelmiä, aitoja ostan joskus myyjäisistä tai kauppahallista, jos kohdalle sattuu. Itse en ole niitä opetellut leipomaan, tyttärentytär osaa kyllä toisen mumminsa opissa oltuaan.

        Helmikuun odotettu hedelmä on makeaTarocco-täysveriappelsiini, happamampia veriappelsiinilajikkeita on saanut jo tammikuussa. Syödään sellaisenaan, hedelmäsalaatissa ja vihersalaatin seassa. Punainen väri on peräisin lykopeenista ja antosyaanista, joita pidetään terveyttä edistävinä.

        Valoisa aika lisääntyy, jokohan kohta olisi ryhdyttävä viherkasvimultien vaihtoon.


    • Anonyymi

      Vaihdan kukkamullat ehkä kerran viidessä vuodessa. Ravinne ajaa saman asian. Huonekasvini voivat oikein hyvin.

    • Kävin tuossa taas laumaani moikkaamassa.
      Ensi kerran näin nuoremman pojanpojan morsiamen. Kiva viehättävä nuori nainen.
      4-vuotiaana muuttanut vanhempiensa kanssa Suomeen.
      Ajokeli oli onneksi hyvä.
      Käsijarru hajosi, pitäisi viedä tuohon lähikorjaamolle.
      Labratuloksiakin tarvis kysyä ja yksi veroilmoitus vääntää.
      Ei näin talvella ole isot askareet.

      • Anonyymi

        Mistä muuttanut Suomeen ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä muuttanut Suomeen ?

        Ihan toiselta puolen maapalloa.


    • Anonyymi

      Mielestäni Vuoksen riisipiirakat ruiskuorella ovat ihan kelpo tuotteita.
      Kirjavaa on piirakoitten näkö ja maku.
      Parhaita saanut syödäkseni , vanhoilta evakkosukulaisiltani.

    • Aloituksesi on houkutteleva.
      Itselleni on viime aikoina riittänyt"luovaksi tauoksi"
      ehkä kommentti silloin tällöin.
      Mitä jos yrittäisi kirjoittaa jotain joka päivä helmikuussa
      ja juuri tähän aloitukseeen.
      Muistelisi vaikka palstalämän menneitä hyviä aikoja.

      Mutta heti meni yritykseni mönkään,
      kun eka päivässä ei tunnit riittäneetkään,
      että olisi edes sen yhden ehtinyt kirjoittamaan.
      Tunnit loppui kesken ja
      eka siirtyi jo toka päivään.

      Nukun ja yritän huomenna uudestaan.

      • Anonyymi

        Piti lähteä ostarille ruokaa hommaamaan. Matkaa on sen verran, että bussia on käytettävä. Minuuttipeliä, että pääsee takaisin samalla leimauksella. Niinpä ei ole mahdollisuus tutkia punaisten lappujen antia. Viivana vai hyllyltä toiselle, mutta jos fiksu punalapputuote osuu käteen, niin kärryyn vaan!
        Kala vaan on kallistunut niin, että päätä huimaa. Lohen savustettu pyrstöpala on kalliimpi kuin fileepihvi, joten valinta on varma. Ei kumpaakaan.
        On viisainta tehdä kerralla kahden päivän ruoka, se on edullisempaa. Miten olisi makarooniloota?
        Hedelmien hinnat ovat nousset, ja vihannesten myös.
        Vuosia ovat perheenemännät kouluttaneet puolisoa syömään salaatteja ja porkkanoita, nyt kun ne ovat alkaneet maistua, miettii, onko varaa satsata niihin.
        Paremmin se läskisoosi nälkää pitää
        Kerkesin bussiin!


    • Tuolla edellä oli puhetta kukkamultien vaihdoista.
      Vielä viime kesänä kasvattelin
      melkein kattoon ylettyvää peikonlehti.
      Sitten pätkin sen ja juurruttelin tutuille uusia alkuja,
      peikonlehti lähtee niin helposti, tökkää vain multaan.
      Jätin alkuperäisen ja purkitin pari juurrutettua itselleni.

      Nyt huomasin, että kevät on tullut,
      Jokainen työntää huomaamatta
      kovasti vaalenvihreitä siippoja, uusia alkuja
      jotka kerran purkautuvat isoksi lehdeksi.
      Mullanvaihtoaikaa se siis on, mutta
      olen vähän laiskis ja nyt vain uusin pintamultaa.

      Kevät lähettelee kivoja ennakkoviestejä
      joista sen lähestymisen voi aavistaa.

      • Anonyymi

        Vaikka on pakkanen, ei tunnu kylmältä. Aurinko paistaa. Ei tuule. Harakka nauraa koivun latvassa, silläkin lienee kevättä rinnassa.
        Meillä alkoi kaukolämpölaite vuotaa ihan tippumalla, Putkia on sinne tänne tuhottomasti, niin että en saanut vateja komeron lattialle, vaan työnsin sinne froteepyyhkeitä vettä keräämään. Tietenkin huoltomiehet olivat kaikki hommissaan, niin että saimme odotella miestä tuntikausia. Onneksi sai kiristettyä venttiilit ja vuoto loppui.

        Mutta eihän ne varmaan kauan kestä, kun ei tiivisteitä vaihdettu.
        No nyt kuitenkin on kaikki hyvin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka on pakkanen, ei tunnu kylmältä. Aurinko paistaa. Ei tuule. Harakka nauraa koivun latvassa, silläkin lienee kevättä rinnassa.
        Meillä alkoi kaukolämpölaite vuotaa ihan tippumalla, Putkia on sinne tänne tuhottomasti, niin että en saanut vateja komeron lattialle, vaan työnsin sinne froteepyyhkeitä vettä keräämään. Tietenkin huoltomiehet olivat kaikki hommissaan, niin että saimme odotella miestä tuntikausia. Onneksi sai kiristettyä venttiilit ja vuoto loppui.

        Mutta eihän ne varmaan kauan kestä, kun ei tiivisteitä vaihdettu.
        No nyt kuitenkin on kaikki hyvin.

        Kaukolämmön piirissä täälläkin ollaan
        ja viime keväänä sattui sama juttu.
        Yksi putken pätkä alkoi tiputtaa ihan kunnolla.
        Ei muuta kuin ämpäri alle ja soittamaan huoltomiehelle.
        Huoltoomiehen etsimiseen meni tovi,
        sillä koskaan aikaisemmin kymmen vuotisen elämän aika
        tässä huushollissa ei ollut sattunut vastaavaa.
        Viimein hänet löysin ja tuli katsomaan tapausta.
        Hän tutki ja tutkaili sitä putkirykelmää...
        neuvoi ja opastikin, tuo on sitä ja tämä tätä jne
        Hän kertoi, että kaikki oli ok,
        sillä putket saattavat alkaa vuotaa kun lämpötilat muuttuvat.
        Uskoin häntä ja maksoi 40 euroa.
        Niin siinä kävi, jonkin ajan kuluttua tiputus loppui.
        Nyt odotan samaa kun talvi taas kevääksi muuttuu.


      • Anonyymi
        maissiii kirjoitti:

        Kaukolämmön piirissä täälläkin ollaan
        ja viime keväänä sattui sama juttu.
        Yksi putken pätkä alkoi tiputtaa ihan kunnolla.
        Ei muuta kuin ämpäri alle ja soittamaan huoltomiehelle.
        Huoltoomiehen etsimiseen meni tovi,
        sillä koskaan aikaisemmin kymmen vuotisen elämän aika
        tässä huushollissa ei ollut sattunut vastaavaa.
        Viimein hänet löysin ja tuli katsomaan tapausta.
        Hän tutki ja tutkaili sitä putkirykelmää...
        neuvoi ja opastikin, tuo on sitä ja tämä tätä jne
        Hän kertoi, että kaikki oli ok,
        sillä putket saattavat alkaa vuotaa kun lämpötilat muuttuvat.
        Uskoin häntä ja maksoi 40 euroa.
        Niin siinä kävi, jonkin ajan kuluttua tiputus loppui.
        Nyt odotan samaa kun talvi taas kevääksi muuttuu.

        Meillä onneksi huolto menee taloyhtiön piikkiin, sillä tämä putkiliike osaa laskuttaa!
        Tilasin kerran asentamaan pesukonetta, ja se oli toistasataa, vaikka periaatteessa kuka tahansa näppärä mies olisi sen osannut, mutta kun olin yksikseni, en ruvennut asentajaa leikkimään.


    • Anonyymi

      Tänään olen ollut oikein hyvällä työskentelyinnolla, aamulla kohta siivonnut, pyyhkinyt ja vaihtanut petivaatteet, jotka jo kkone kuuluu linkoavan, ett kuivumaan vain.

      Myös suihkussa kävin, vielä pitäisi hiukset rullata, mutta ajattelin hieman lepuuttaa itseäni ja kurkistaa tänne, että mitä kanssa kulkijoille kuuluu!

      jA nepä kuivuvat nyt; ellen heti ryhdy kampaajaksi.

      Hyvää viikovaihdetta itse kullekin!

      • Anonyymi

        Elämä ja kunto menee huonompaan suuntaan,
        tekeminen tökkii,
        elämän hallinta käy vaikeammaksi
        näkyy esm järjestyksen puutteesta,
        ei jaksa olla aktiivinen tekemisten suhteen
        jää enemmän oleskeluksi
        harmillista,


        pitäs jaksaa sairaalaa varten kirjoittaa ylös mitä lääkkeitä päivittäin käyttää
        ja minkäverran,
        se homma jää vielä pöydälle,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämä ja kunto menee huonompaan suuntaan,
        tekeminen tökkii,
        elämän hallinta käy vaikeammaksi
        näkyy esm järjestyksen puutteesta,
        ei jaksa olla aktiivinen tekemisten suhteen
        jää enemmän oleskeluksi
        harmillista,


        pitäs jaksaa sairaalaa varten kirjoittaa ylös mitä lääkkeitä päivittäin käyttää
        ja minkäverran,
        se homma jää vielä pöydälle,,,

        Menetkö sairaalaan ?


    • Anonyymi

      Lehdistä pystyn kunnolla lukemaan lähinnä otsikot.

      • Anonyymi

        Kurja juttu. Eikö rilleillä voi asiaa auttaa enää ollenkaan ?
        Onko sinulla glaugooma ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kurja juttu. Eikö rilleillä voi asiaa auttaa enää ollenkaan ?
        Onko sinulla glaugooma ?

        Eilen oli se Emma-gaala. Voittajaksi tuli Bess.
        Huomaan ikääntyneeni perusteellisesti, sillä en ollut kuullutkaan, enkä kuvastakaan tunnistanut.
        Wanhaksi olen tullut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eilen oli se Emma-gaala. Voittajaksi tuli Bess.
        Huomaan ikääntyneeni perusteellisesti, sillä en ollut kuullutkaan, enkä kuvastakaan tunnistanut.
        Wanhaksi olen tullut!

        Kovin oli outoja musiikkimaailman nuoria.
        Tykkäsin toki katsoa heidän estotonta esiintymistään.

        Tämä ketju muistuttaa nojatuolin rupattelua, kiitos aloittaja. On kivempi lukea tavan elämää kuin väitellä politiikkaa tai ottaa kantaa lehtien sensaatio uutisiin.

        Olen kutoutunut hyvin, siitä kertonee eilinen mökkimatkani ylläri. Tein lumityöt jotta saan auton parkkiin mökin pihaan.. Pois lähtiessäni jouduin ongelmiin sillä auto jumittui liukkaaseen kohtaan, portin viereen.
        No, siinä kului lähes tunti kun keksin erilaisia keinoja päästä pois pälkähästä. Pääsin kun hain varastosta ison räsymaton jonka levitin auton eteen se tepsi. Kyllä ponnistelut kuntosalin voitti.

        Palasin äskeen kahden kilsan sauvakävelylenkiltä, mikä oli kävellä kauniissa auringonpaisteessa. Aurinkoista kevään korvaa kaikille.

        Hei niin tänäiltana tulee telkusta Hengaillaan, joten hengaillaan.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovin oli outoja musiikkimaailman nuoria.
        Tykkäsin toki katsoa heidän estotonta esiintymistään.

        Tämä ketju muistuttaa nojatuolin rupattelua, kiitos aloittaja. On kivempi lukea tavan elämää kuin väitellä politiikkaa tai ottaa kantaa lehtien sensaatio uutisiin.

        Olen kutoutunut hyvin, siitä kertonee eilinen mökkimatkani ylläri. Tein lumityöt jotta saan auton parkkiin mökin pihaan.. Pois lähtiessäni jouduin ongelmiin sillä auto jumittui liukkaaseen kohtaan, portin viereen.
        No, siinä kului lähes tunti kun keksin erilaisia keinoja päästä pois pälkähästä. Pääsin kun hain varastosta ison räsymaton jonka levitin auton eteen se tepsi. Kyllä ponnistelut kuntosalin voitti.

        Palasin äskeen kahden kilsan sauvakävelylenkiltä, mikä oli kävellä kauniissa auringonpaisteessa. Aurinkoista kevään korvaa kaikille.

        Hei niin tänäiltana tulee telkusta Hengaillaan, joten hengaillaan.

        Korppis

        Vanhus joka oli teholla taisteli hengestään vajaa vuosi sitten ja joutui opettelemaan uudelleen kävelynkin, rehkii jo lumitöissä. Siinä olisi ainesta telkkariohjelmaan tai ainakin lehtijuttuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhus joka oli teholla taisteli hengestään vajaa vuosi sitten ja joutui opettelemaan uudelleen kävelynkin, rehkii jo lumitöissä. Siinä olisi ainesta telkkariohjelmaan tai ainakin lehtijuttuun.

        Huomenta@

        Meille kaikille on annettu vastoinkäymisiä sen verran kun jaksamme kantaa.

        Kulunut vuosi ei ollut helppo siksipä yritin kaikkeni tervehtyä. Vuoden vaihteessa loppui lääkitys. Nyt vieroitusoireet ovat ohi. Käyn kuntosalilla, vesijumppaan, lenkkeilen ja lumityötkin käy.

        Uskon, että kuntoutukseni on edistynyt koska jopa masennuskaudet onnistuin menemään läpi ilman jälkiseuraamuksia.

        Itse sairaus on ohi, mitä nyt tasapaino etsii itseään. Selkäni jonka teloin v. 2016 on ongelmani. Puolen vuoden sairausvuode heikensi selän lihasten kuntoa.

        No, on uskallettava ottaa työhaasteita, että selkä vahvistuisi vaikka se ei enää koskaan palaisi entiselleen.



        Korppis


    • Anonyymi

      Samoin kävi minulle kuin sinulle Makriina, että aivan outo oli voittaja; en ollut hänestä kuullut, että kaippa vanhoja sitten, jos tällä perusteella arvioidaan.

      Ulkona kaunis talvisää, kannattaisi varmaan pieni pihalenkki edes tehdä.
      Jatketaan vaan matkaa hyvillä mielin!

      • Anonyymi

        No mitäs pidit hengailemisesta? Yritän suhtautua myönteisesti. Ei varmastikaan ole helppoa olla siellä kopperossa vastaamassa,kun ei mietintäaikaa ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitäs pidit hengailemisesta? Yritän suhtautua myönteisesti. Ei varmastikaan ole helppoa olla siellä kopperossa vastaamassa,kun ei mietintäaikaa ole.

        Olen matkustellut aika paljon ja matkalla arvuutteluleikit kiinnostaa. No, en tiennyt
        Australiasta en Sydneystä mitään.

        Italiassa olin matkalla Roomaan 😊 radan viereinen puusto johdatti oikeaan maahan.

        Vaasa taas on tuttua seutua, mutta olin matkalla Poriin.


        Ohjelma on mielenkiintoinen jos on matkailusta kiinnostunut.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen matkustellut aika paljon ja matkalla arvuutteluleikit kiinnostaa. No, en tiennyt
        Australiasta en Sydneystä mitään.

        Italiassa olin matkalla Roomaan 😊 radan viereinen puusto johdatti oikeaan maahan.

        Vaasa taas on tuttua seutua, mutta olin matkalla Poriin.


        Ohjelma on mielenkiintoinen jos on matkailusta kiinnostunut.

        Korppis

        Juu, olen kiinnostunut matkailusta, mutta siten, että käyn matkoilla, en töllön ääressä huonoa viihdettä katsomalla. Otan selvää kohteesta kunnon tietolähteistä ja opettelen ainakin vähän kieltä. Maan kulttuuria ja luontoa halutaan jo etukäteen selvittää. Olemme aina käyneet omatoimi matkoilla, ei koskaan massaturismia harrastettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, olen kiinnostunut matkailusta, mutta siten, että käyn matkoilla, en töllön ääressä huonoa viihdettä katsomalla. Otan selvää kohteesta kunnon tietolähteistä ja opettelen ainakin vähän kieltä. Maan kulttuuria ja luontoa halutaan jo etukäteen selvittää. Olemme aina käyneet omatoimi matkoilla, ei koskaan massaturismia harrastettu.

        No, nyt kun olen ollut toipilaana, harrastan matkailua mm. tv-kautta. En vielä ole uskaltanut lähteä ulkomaille.

        On kulunut kolme vuotta kun olin viimeksi Hollannissa ( toisessa rakkaassa maassa) on halu palata sinne voimistunut. Ehkäpä ensi syksynä.

        Uskon, että maailman valloitukseni on jo tehty, enkä kaipaa enää pitkille matkoille. Väli Suomi Hollanti lie paras.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, nyt kun olen ollut toipilaana, harrastan matkailua mm. tv-kautta. En vielä ole uskaltanut lähteä ulkomaille.

        On kulunut kolme vuotta kun olin viimeksi Hollannissa ( toisessa rakkaassa maassa) on halu palata sinne voimistunut. Ehkäpä ensi syksynä.

        Uskon, että maailman valloitukseni on jo tehty, enkä kaipaa enää pitkille matkoille. Väli Suomi Hollanti lie paras.

        Korppis

        Vai että ihan maailman valloitusta kun turistirysiiin lentelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai että ihan maailman valloitusta kun turistirysiiin lentelee.

        Mistä niin päättelit?

        Korppis


      • Anonyymi kirjoitti:

        No mitäs pidit hengailemisesta? Yritän suhtautua myönteisesti. Ei varmastikaan ole helppoa olla siellä kopperossa vastaamassa,kun ei mietintäaikaa ole.

        Luulin näkeväni vielä lauantai-illan ykkösellä Elämäni biisin, mutta hengailuun oli vaihtunut. En siihen täysin keskittynyt, mutta ehkä jotain saatan sanoa. Idea sinänsä vaikuttaa kivalta, matkat ovat niin paljon muutakin kuin määränpäässä oleilua. Enemmän olisin kaivannut lavasteisiin junatunnelmaa, ne rakennelmat olivat kylmiä yksinäisiä lasikoppeja. Kaikki vyöryi hurjaa vauhtia, jotkut vihjeet sinänsä aika kekseliäitäkin, mutta eivät nuo näpsäkät uutisankkuritkaan oikein pysyneet vauhdissa. Studio-orkesterilla oli yritystä, mutta se jäi irralliseksi muusta meiningistä, vielä enemmän irrallaan ruokaosuus , vaikka olikin kaunista silmänruokaa. Kyllähän sinänsä musiikki ja ruoka ovat oleellisia matkan antimia.

        Vaasan arvasin aika pian, mutta Soulin suhteen olin ihan ulalla, Napoli kyllä hahmottui kohtuullisesti. Ohjelmaan taisi olla ympättynä kotipelikin, eli turhan paljon aineksia tässä sopassa, ihan hengästytti tuo kattaus. Juontaja Jenni Poikelus vaikutti kyllä ihan mukavalta ja sanavalmiilta.


      • Anonyymi
        Ramoona kirjoitti:

        Luulin näkeväni vielä lauantai-illan ykkösellä Elämäni biisin, mutta hengailuun oli vaihtunut. En siihen täysin keskittynyt, mutta ehkä jotain saatan sanoa. Idea sinänsä vaikuttaa kivalta, matkat ovat niin paljon muutakin kuin määränpäässä oleilua. Enemmän olisin kaivannut lavasteisiin junatunnelmaa, ne rakennelmat olivat kylmiä yksinäisiä lasikoppeja. Kaikki vyöryi hurjaa vauhtia, jotkut vihjeet sinänsä aika kekseliäitäkin, mutta eivät nuo näpsäkät uutisankkuritkaan oikein pysyneet vauhdissa. Studio-orkesterilla oli yritystä, mutta se jäi irralliseksi muusta meiningistä, vielä enemmän irrallaan ruokaosuus , vaikka olikin kaunista silmänruokaa. Kyllähän sinänsä musiikki ja ruoka ovat oleellisia matkan antimia.

        Vaasan arvasin aika pian, mutta Soulin suhteen olin ihan ulalla, Napoli kyllä hahmottui kohtuullisesti. Ohjelmaan taisi olla ympättynä kotipelikin, eli turhan paljon aineksia tässä sopassa, ihan hengästytti tuo kattaus. Juontaja Jenni Poikelus vaikutti kyllä ihan mukavalta ja sanavalmiilta.

        Minä jo mietin mikä meni kommentissani pieleen. Sydney oli ensimmäisen hengaillaan ohjelman kaupunkikohde. Soul eilisen ohjelman kohdekaupunki. Kimchi oli minulle tuttu tietty lasten kautta, he ovat opettaneet minua kokeilemaan erilaisia makuelämyksiä.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, nyt kun olen ollut toipilaana, harrastan matkailua mm. tv-kautta. En vielä ole uskaltanut lähteä ulkomaille.

        On kulunut kolme vuotta kun olin viimeksi Hollannissa ( toisessa rakkaassa maassa) on halu palata sinne voimistunut. Ehkäpä ensi syksynä.

        Uskon, että maailman valloitukseni on jo tehty, enkä kaipaa enää pitkille matkoille. Väli Suomi Hollanti lie paras.

        Korppis

        Minä olen matkustellut lähinnä etelässä, mutta Hengaillaan ohjelmasta tykkään. Sydneyn ja sieltä bondi beachin tiesin, kun mieheni sisko on asunut siellä nuoresta lähtien niin tullut seurattua aussi-asioita tavallista enemmän.

        Kiva huomata täällä tuttuja nimiä pitkästä aikaa, kuten Korppis, Eliaana, Ramoona, Neeasa jne. Skillania en ole vielä löytänyt Nojatuoli ym palstat loppuneet?

        Mira


    • Anonyymi

      OHHOH. Iäkkäät katsovat kaikkein kehittymättömämpiä ohjelmia.
      No, mikäpä hänessä.

      • Anonyymi

        Mitä itse katsot tv.stä?

        Korppis


      • Anonyymi

        Arveletko, että ohjelmia ei tuoteta katseltaviksi?
        Olet ilmeisesti väärällä palstalla, sillä katsos, 80-palstalla on iäkkäitä kirjoittajia.


    • Anonyymi

      Luminen maisema, se valaisee kun on muuten pilvinen sää.
      Onneksi ei vielä ainakaan ole lisää lunta tullut, se säästää minun selkääni, mutta säätiedoitus lupasi kyllä muuta.

      Hiihtolomat pian ja sitten sitä lunta tarvittaisikin!
      Hyvää kynttilänpäivää kaikille palstalaisille!

      • Anonyymi

        Jatkan vielä, Olin nimittäin Oulun t.v-Jumalanpalveluksessa äsken.
        Oli hyvä puhuja ja lapsikuoro aivan mahtava!
        Kiva katsoa heidän esiintymistään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä, Olin nimittäin Oulun t.v-Jumalanpalveluksessa äsken.
        Oli hyvä puhuja ja lapsikuoro aivan mahtava!
        Kiva katsoa heidän esiintymistään.

        Minäkin jäin istumaan tämän Jumalanpalveluksen äärelle, samoin koin kuin edellinen kirjoittaja. Oulun hiippakunnan piispa Jukka Keskitalo puhui koskettavasti myös alkavasta Yhteisvastuu-keräyksestä, joka suuntautuu nuorten väkivallan ehkäisyyn ja sovitteluun.


    • Anonyymi

      Monet palstalla ovat matunhyysäräreitä, venäläisten mus jne ihmisarvolässyttäjiä, sehän ri maksa mitään eikä tarkoita elättämistä

      Kun näiden valta tulee ja niiden diktatuuri nousee kuin Turkissa, Venäjällä... lässytys muuttuu parkumi seksi

      Monet soittavat suutaan shaahia ja Usata jne vastaan ... jne ja muuta vähäpätöistä

      Bikinityttöjä rannalla 1978 shaahin aikana Persiassa, muutamaa kuukautta ennen kun hyysärien mus- valta tuli ja orjuutti myös naiset

      https://pbs.twimg.com/media/Fh5mWC5XwAAonNg?format=jpg

      • Anonyymi

        Ei palstaa ilman matuja.
        Onneksi olet valppaana ja tuot rakkaasi joka paikkaan mukaan.
        Hyvä tietysti, että oppivat suomalaisen kohteliaisuuden ja sivistyksen, johon voi tutustua vain osallistumalla.


    • Anonyymi

      Tapasin kerran erään henkilön ei saa sanoa enää naisen
      joka oli asunut Pariisissa jossa asutaan aika surkeasti
      ja heillä oli tupakkikauppa alakerrassa matualueella

      siinä kävi matuja ja pariisilaisia ostelemassa pikku tavaraa
      ja huomiota herätti einiinvanha ukkomaisesti käyttäytyvä käppyrä

      joka ei osannut oikein ranskaa eikä tuntenut kolikkoja
      vähän sähelsi koko ajan mutta kävi säännöllisesti tupakkia ostamassa tai jotain

      sitten joskus helmikuussa 1979 hän oli avannut television kämpässään

      ja siellä se ukko seisoi

      Teheranin aukiolla miljoona ihmistä edesään ja puhui
      Vallankumous oli alkanut
      Khomeini

      Teheranissa on katu jossa on Ranskan lähetystö ja kadun nimi on se esikaupunki
      jossa K eli Parisiisssa
      https://www.alamy.com/stock-photo-tehran-neauphle-le-chteau-street-named-after-the-french-village-where-118717177.html

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jälkiviisaus on parasta.


      • Anonyymi

        hyi kammottavaa venäjää
        putinilta ja muiltaki puuttuu sivistys, inhimillisen ihmisen järki
        vain hirviömäiset ajatukset täyttää putinin ja sen samanmielisten aivot,
        niillä on vain täys-tuho mielessä, ''

        noitten hullujenko tekojen takia tulee se raamatussa kerrottu maailman loppu,
        KAIKKI TUHOTAAN,

        vain muutamat pelastuu
        jotka uskoo hyvyyden olemassaolon
        ja jumalan jeesukseenKristukseen
        uskovat ihmiset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hyi kammottavaa venäjää
        putinilta ja muiltaki puuttuu sivistys, inhimillisen ihmisen järki
        vain hirviömäiset ajatukset täyttää putinin ja sen samanmielisten aivot,
        niillä on vain täys-tuho mielessä, ''

        noitten hullujenko tekojen takia tulee se raamatussa kerrottu maailman loppu,
        KAIKKI TUHOTAAN,

        vain muutamat pelastuu
        jotka uskoo hyvyyden olemassaolon
        ja jumalan jeesukseenKristukseen
        uskovat ihmiset

        WHO, Maailman terveysjärjestö arvioi, että Turkissa ja Syyriassa maanjäristyksessä
        voi olla kuollut jopa 20000 ihmistä.

        Ikäänkuin se ei riittäisi Putin tapattaa lisää viattomia ihmisiä.

        Mieletöntä.


    • telkkariohjelmista.

      Kaksi suosikkiani taas aloittaa.
      Master chef Suomi alkaa tänään,
      tai taitaa olla juuri nyt menossa.
      Itse katsoin kaksi jaksoa heti aamulla,
      kun en malttanut odottaa.

      Toinen suosikkini on ruotsalaisten
      Puutarhakausi, nyt jo kahdeksas kausi menossa.
      Nekin jaksot katsoin yhtenä päivänä kerralla areenasta.
      Ajan kuluksi katselen niitä moneen kertaan,
      siinä ohjelmassa on hauska henki toimittajien kesken.
      Olikohan heti eka jaksossa kun tehtiin ikkunallinen lintupönttö.
      Sellainen olisi hauska saada oman ikkunankin taakse.
      Voisi seurailla pikkulinnun pesintää,
      jos siihen joku pikkulintu eksyisi.

      • Anonyymi

        Eiittikö kevyt jutustelu, kun ketju siirtyi pois näkyviltä?
        Murheellista, että ravallisista arjen asioista ei enää löydy jutun juurta.

        Tästä puutarhojen kunnostamisesta olen kirjoittajien kanssa samaa mieltä: nurmikot ja pensaikot ovat puutarha ja piha, eivät lautaterassit, kukkapurkit ja grillikatokset.
        Eilen seurasin pienen englantilaisen takapihan täyttämistä kasveilla "Puutarhan pelastajissa". Se on toinen kummastusta aiheuttava ohjelma. Piha täytetään niin tavaralla, että kun loppukohtauksessa vieraat tulivat paikalle, seisoivat he selkä talon seinää vasten, kun eivät mahtuneet pihaan. Muutaman neliön alueelle istutettiin kolme puutakin, joista yksi oli koivu! Ohjelmassa vieläpä korostettiin, että koivu on nopeakasvuinen. Justiinsa niin. Eipä mene monta vuotta siihen, että se on 20 m korkea ja kylvää syksyisin miljoonittain lehtiä täyteen ahdetulle pihalle., josta se on kesän aikana imenyt kaiken kosteuden ja kasvit kuolevat sen juurille.
        Tuolle pikku takapihalle asennettiin lisäksi palju sekä "vesiaihe", eli kulmikas allas, ruostumatonta terästä, sekä pystytettiin useita betonipylväitä koristamaan näkymää ja istuimiksi riipputuolit, joista ainakaan meikäläinen ei omin avuin pääsisi ylös.
        Makuasioista ei voi kiistellä.


    • Anonyymi

      Hyvää sunnuntai-iltaa Korvesta.

      Laiskan akan päivä. Silmät sirrillään lukemisesta ja maha täynnä Kiantajärven kuhasta. Oli hyvää, yrttikastike kruunasi kalan.

      Olen siirtynyt palstatekstien lukijoihin, joskus näin pistän viestin.

      Jonkun verran on palsta siistiytynyt, vaan vielä ylivertaisuus korostuu muutamien yrittäessä käsirysyllä kärkeen.

      Ei minulla tämän kummenpia, elämä sujuu lupsakasti. Parisuhde voi hyvin. Lapsemme pärjäävät omillaan.

      Ainut mitä toivon on aurinko jokapäiväiseksi vieraakseni. Kevään edistymistä odotan, pääsee näkemään miten krokukset, tulppaanit ja narsissit nousevat tontin kulmille.

      korppis

      • Anonyymi

        Olishan se nyt outoa jos 80-90 vuotiaiden lapsoset ei omillaan pärjäisi. Johan nuo lastenlapsetkin on aikuisia ja hyvissä töissä, perheitäkin perustaneet.
        Harvemmin tämän ikäiset parit jaksaa edes riidellä, eikä ole kilpakosijoista enää pelkoa. Kumpikaan ei enää edes kelpaa muille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olishan se nyt outoa jos 80-90 vuotiaiden lapsoset ei omillaan pärjäisi. Johan nuo lastenlapsetkin on aikuisia ja hyvissä töissä, perheitäkin perustaneet.
        Harvemmin tämän ikäiset parit jaksaa edes riidellä, eikä ole kilpakosijoista enää pelkoa. Kumpikaan ei enää edes kelpaa muille.

        Moni nyt 70 -80-90-vuotias meni nuorena naimisiin ja teki lapset. Elivät yhdessä ja vanhenivat rinnakkain.

        On kuitenkin erilaisia tarinoita. Monet ovat tehneet lapsia eri avioliitoista. Lasten ikäeroja löytyy monista uusioperheistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni nyt 70 -80-90-vuotias meni nuorena naimisiin ja teki lapset. Elivät yhdessä ja vanhenivat rinnakkain.

        On kuitenkin erilaisia tarinoita. Monet ovat tehneet lapsia eri avioliitoista. Lasten ikäeroja löytyy monista uusioperheistä.

        Korppis kuittaa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      56
      5594
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      61
      2413
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      52
      2332
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      326
      1069
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1054
    6. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      26
      950
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      4
      877
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      793
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      781
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      773
    Aihe