Kiinalaiset etäisiä, tahdon tutustua, mutta pitävät omiaan.
Ensin heikäläiset ja sen jälkeen pakon edessä muukalaiset.
USA:ta kiinnostaa Kiina.
Epäilemättä EU mukana kun Taiwanissa olivat.
Länsimieliset kiinalaiset pakoilevat Suohon.
Montako heitä saapuu?
Idän rajan kautta tai eteläisen?
Amen
Kaivataanko Suomessa miljoona Kiinan pakolaista?
3
409
Vastaukset
- Anonyymi
Aika epäselvä kirjoitus.
Kiinalaiset kyllä usein pakkautuvat omiensa keskelle mutta Suomessa tuota ilmiötä ei ole.
Työnpuolesta voin kertoa Kiinalaisten työllisyysprosentin Suomessa olevan korkeampi kuin Suomen kansalaisten. Sitä voi miettiä mikä Suomalaisten työmoraali on. - Anonyymi
Kiinassa on myrsky oppivatko lentämään. Minä en koskaan hyväksy kiinalaisia. Ruoan maku on vaan chili ja curry. Liikaa mainostetaan No myrsky tekee tuhojaan kiinassa eipä kiinnosta kiinalaiset niistä on vaan harmia.
- Anonyymi
Kiina ei ole perinteisesti maahanmuuttomaa. Kiinalaiset eivät yleensä koe tarvetta muuttaa pois kotimaastaan, lukuun ottamatta joitain liikemiehiä, jotka pyörittävät ravintoloita tai tekevät sijoituksia ulkomailla. Kiinalaiset opiskelijat tulevat tänne opiskelemaan, ja jotkut naiset, kuten minä, ovat menneet naimisiin suomalaisen kanssa.
Vuodesta 2020 lähtien monet kiinalaiset ovat lähteneet Suomesta. Osa palasi kotiin valmistumisen jälkeen, toiset lopettivat liiketoimintansa ja palasivat Kiinaan. Pandemian aikaiset tiukat sulkutoimet pelottivat joitakin ihmisiä, mutta ajan myötä kävi ilmi, että virus oli poissa ja yhteiskunta sekä talous toipuivat odotettua nopeammin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 253790
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5422772Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial532300Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2122261Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131829Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191550Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip531522- 971409
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621261Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951214