Kerätään aloitukseen Raamatun kohdat, että Jeesus ei voi olla isä jumala! (OSA 2)

Anonyymi-ap

Mitä esimerkkejä on siitä että Jeesus ei ole sama kuin Pyhä Henki? No, Raamatussa ei ole mitään esimerkkejä siitä että Jeesus olisi sama kuin Pyhä Henki.

No, entäs sitten siitä että Jeesus on sama kuin Jumala? Tässä on joitain esimerkkejä siitä mitä Raamattu sanoo Jeesuksen asemasta Isäänsä, Jumalaan, nähden. Nämä on Suomen kirkkoraamatusta mutta löytyvät ihan samoin muistakin Raamatun käännöksistä.

Johannes 8:42
"Tähän Jeesus sanoi: »Jos Jumala olisi teidän isänne, te rakastaisitte minua, sillä minä olen lähtöisin Jumalasta ja tulen hänen luotaan. Minä en edes päättänyt tulostani itse, vaan hän lähetti minut.»"

(Ennen Jeesuksen päätöstä tulla ihmiseksi hän oli taivaassa. Jos hän olisi ollut siellä Jumala, hänen päätöksensä olisi ollut hänen oma päätöksensä. Koska hän ei kuitenkaan ollut Jumala, hän ei tehnyt tätä päätöstä itse vaan totteli Isänsä päätöstä)

**********
Johannes 20:17
"Jeesus sanoi: »Älä koske minuun. Minä en vielä ole noussut Isän luo. Mene sinä viemään sanaa veljilleni ja sano heille, että minä nousen oman Isäni ja teidän Isänne luo, oman Jumalani ja teidän Jumalanne luo.»"

(Nuo olivat Jeesuksen sanat ylösnousemuksensa JÄLKEEN, jolloin hän ei enää ollut ihminen vaan henkiolento.)

**********
Matteus 20:23
"Silloin hän sanoi heille: »Minun maljani te vielä juottekin, mutta minä en määrää siitä, kuka istuu oikealla ja kuka vasemmalla puolellani. Ne paikat ovat niiden, joille Isäni on ne tarkoittanut.»"

(Jos Jumala ja Jeesus olisivat kummatkin sama jumala, toisella ei olisi enemmän päätösvaltaa kuin toisella)

147

1569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Luukas 22:41,42
      "Itse hän meni vähän edemmäs, kivenheiton päähän, polvistui ja rukoili: »Isä, jos tahdot, niin ota tämä malja minulta pois. Mutta älköön toteutuko minun tahtoni, vaan sinun.»"

      Jos Jumala ja Jeesus olisivat yksi ja sama, Jeesus olisi tässä rupatellut itsekseen ja pyytänyt itseltään että hänen oman tahtonsa sijaan tapahtuisi hänen oma tahtonsa.

      PAITSI JOS...

      ...kehitellään jokin filosoofinen systeemi, jokin josta Raamattu ei sano mitään, jonka mukaan Jeesus ei tuolla hetkellä ollutkaan Jumala ja sitten sen itse-kehitetyn realiteetin mukaan voidaan sitten sopia että Jeesus = Isä Jumala.

      • Anonyymi

        Vartiotornin määräys omassa uskonnossaan on, että uskontoon ei kuulu filipp. kirjeen "otti orjan muodon"

        Mutta vartiotorniuskonto päätyy Jeesuksen Jumaluuden kieltoon päättelemällä.
        Kristitty näkee Raamatussa ilmoituksen jumaluudesta, monestikin.

        Tässä yhteydessä värväystyötä ei mainosvaltuutettu saa paljastaa, että hän on tekemässä Jeesuksesta enkeliä sitten jos saisi jonkun kuuntelemaan itseään.


      • Anonyymi

        Jospa te selittelijät näkisitte omat irvikuvamaisiksi väännetyt teorianne, oikeauskoisten kristittyjen silmin, häpeäisitte niitä lopun ikäänne. Kun te saatte, omasta mielestänne mieluisat todisteet, niin kenelle te ne esittelisitte. Kristityille ne olisivat täyttä soopaa, Ateistit eivät piittaisi teidään teorioistanne. Ainoa paikka niiden esittämiseen, olisi viimeisellä tuomiolla, kun seisoisit Jeesuksen tuomioistuimen edessä ja todistaisit, ettei Jeesusta, Taivaan Isää eikä Pyhää Henkeä ole olemassakaan. Jos ovat, niin he valehtelevat.


    • Anonyymi

      2.kor.1:18 Jumala voi todistaa, etten sano teille sekä: "Kyllä", että: "Ei."
      19 Eihän myöskään Jeesus Kristus, Jumalan Poika, jota minä, Silvanus ja Timoteus olemme teille julistaneet, tullut ollakseen sekä "kyllä" että "ei", vaan hänessä toteutui "kyllä".
      20 Ovathan Jumalan lupaukset, niin monta kuin niitä on, saaneet hänessä vahvistuksen. Siksi mekin vastaamme hänen kauttaan: "Aamen", Jumalan kunniaksi.
      21 Mutta Jumala itse vahvistaa meitä ja teitä uskossamme Kristukseen, Voideltuun, ja on myös antanut meille voitelunsa:
      22 hän on painanut meihin sinettinsä ja antanut meidän sydämiimme vakuudeksi Hengen.

      Tuossa mielestäni esiintyy kaikki kolme Isä,Poika ja Pyhä Henki erillisinä persoonina niin kuin ne ovatkin. Isä on Jumala, Jeesus on Hänen Poika ja PH on Isän henki.

    • Anonyymi

      Ap.t.2:22 "Israelilaiset, kuulkaa mitä teille sanon! Jeesus Nasaretilainen oli Jumalan teitä varten valitsema mies. Sen Jumala osoitti niillä voimateoilla, merkeillä ja ihmeillä, joita Jeesus hänen lähettämänään teki teidän keskuudessanne, niin kuin tiedätte.
      23 Tämän Jeesuksen te surmasitte. Te panitte lakia tuntemattomat pakanat naulitsemaan hänet ristiin, kun hänet oli annettu teidän käsiinne niin kuin Jumala oli suunnitellut ja ennalta nähnyt.
      24 Mutta Jumala herätti hänet, päästi hänet kuoleman kidasta. Eihän edes ollut mahdollista, että kuolema olisi voinut pitää häntä vallassaan.

      Tämä kumoaa sen väitteen että Jumala itse olisi tullut ihmiseksi, koska tuossa he ovat selvästi erit. Ja sen että Jeesus olisi ITSE noussut kuolleista, ei , vaan Jumala Hänet sieltä nosti ja herätti.

      • Anonyymi

        Raamattuun on tässäkin asiassa päätynyt keskenään ristiriitaisia mainintoja. Tässä Jeesus viittaa siihen, että hän itse herättää itsensä kuolleista:

        Joh. 10:17 "Isä rakastaa minua, koska minä annan henkeni -- saadakseni sen jälleen takaisin.
        18 Kukaan ei sitä minulta riistä, itse minä sen annan pois. Minulla on valta antaa se ja valta ottaa se takaisin. Niin on Isäni käskenyt minun tehdä."


      • Anonyymi

        Raamatun ilmoitus tulisi tavoittaa.

        Esim. Joh. 1:1 sisältää pelkän yksiselitteisen "Sana oli Jumala" eli Jeesus oli Jumala.
        Tuossa edellä ilmoitus on ylösnousemus.

        Vartiotorniuskonto ilmoittaa Jeesuksen enkeliksi.
        Edelllisistä viesteistä ilmenee, että enkeli ei ollut kysymyksessä.

        Lahkojohto on kopsannut adventisteilta Jeesuksen selittämisen enkeliksi.
        Adventistit itse ovat erehdyksensä jo korjanneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun ilmoitus tulisi tavoittaa.

        Esim. Joh. 1:1 sisältää pelkän yksiselitteisen "Sana oli Jumala" eli Jeesus oli Jumala.
        Tuossa edellä ilmoitus on ylösnousemus.

        Vartiotorniuskonto ilmoittaa Jeesuksen enkeliksi.
        Edelllisistä viesteistä ilmenee, että enkeli ei ollut kysymyksessä.

        Lahkojohto on kopsannut adventisteilta Jeesuksen selittämisen enkeliksi.
        Adventistit itse ovat erehdyksensä jo korjanneet.

        Raamattu ei ole tipahtanut taivaasta, vaan sen ovat juutalaiset ja kirkko koonneet. Samassa Raamatussa ilmoitetaan myös, että Jumala käveli Eedenin puutarhassa, eikä meinannut löytää miestä ja naista puutarhan puiden seasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun ilmoitus tulisi tavoittaa.

        Esim. Joh. 1:1 sisältää pelkän yksiselitteisen "Sana oli Jumala" eli Jeesus oli Jumala.
        Tuossa edellä ilmoitus on ylösnousemus.

        Vartiotorniuskonto ilmoittaa Jeesuksen enkeliksi.
        Edelllisistä viesteistä ilmenee, että enkeli ei ollut kysymyksessä.

        Lahkojohto on kopsannut adventisteilta Jeesuksen selittämisen enkeliksi.
        Adventistit itse ovat erehdyksensä jo korjanneet.

        Urpo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattuun on tässäkin asiassa päätynyt keskenään ristiriitaisia mainintoja. Tässä Jeesus viittaa siihen, että hän itse herättää itsensä kuolleista:

        Joh. 10:17 "Isä rakastaa minua, koska minä annan henkeni -- saadakseni sen jälleen takaisin.
        18 Kukaan ei sitä minulta riistä, itse minä sen annan pois. Minulla on valta antaa se ja valta ottaa se takaisin. Niin on Isäni käskenyt minun tehdä."

        Epätoivoinen, saivarteleva ja kömpelö yrityksesi saada Jeesus puheistaan kiinni, ei toteudu tässäkään. En näe mitään ristiriitaa tässä asiassa. Jeesuksen tehtävän kuva tulee kolminkertaisesti täysin selväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei ole tipahtanut taivaasta, vaan sen ovat juutalaiset ja kirkko koonneet. Samassa Raamatussa ilmoitetaan myös, että Jumala käveli Eedenin puutarhassa, eikä meinannut löytää miestä ja naista puutarhan puiden seasta.

        Jumala on vaikuttanut Raamatun kieliasun ihmisille sopivaksi. Tietenkin maailmankaikkeuden suunnittelija ja toteuttaja tietää ne asiat, jotka haluaa. Tietenkin Hän tiesi kahden ihmisen sijainnin ja mahdolliset teot, mutta tapahtumat kirjattiin kyseiseen muotoon, jotta ihmiset näkisivät Jumalan hienot toiminta tavat lapsiensa suhteen. Raamattu on ihmeellinen kirjojen kirja, sillä siellä ei ole turhia jaarituksia, vaan kaikkeen sisältyy jokin hyödyllinen opetus.


    • Anonyymi

      Siinä on vartiotorni jättänyt pois jakeen jossa ilmoitetaan Jumalan ottaneen orjan muodon, ihmisruumiin. Filippiläiskirjeessä.

      Ja edelleen jättänyt pois kaikki ne jakeet joissa Jeesus ilmoitetaan Jumalaksi.

      Muutoin esitetyt jakeet eivät asiayhteydessään edusta vartiotorniuskontoa, joten niissä on vartiotornillinen selitys.

      Kuten vartiotorniseura omaa asemaa perustellakseen on selittänyt Matteuksen vertauksesta toisen puolen, "uskolliseksi orjaksi" sanotun esikuvan tarkoittamaan että 2 vuosituhannen kuluttua tulee vartiotorniseura joka jakaa uudet opit ja jotka on opeteltava, toteltava ja oltava vartiotorniseuralle nöyrä.

      Jeesukseltahan kysyttiin ajankohtaa, jota Jeesus ei antanut, vaan neuvoi odotusajan käyttämiseen tuon uskollisen orjan esimerkin. Eikä käyttää odotusaikaa kuten vertauksen paha palvelija.

      • Anonyymi

        Tarkoitat varmaan tätä kohtaa:

        Fil2:5 Olkoon teilläkin sellainen mieli, joka Kristuksella Jeesuksella oli.
        6 Hänellä oli Jumalan muoto, mutta hän ei pitänyt kiinni oikeudestaan olla Jumalan vertainen
        7 vaan luopui omastaan. Hän otti orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi. Hän eli ihmisenä ihmisten joukossa,
        8 hän alensi itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, ristinkuolemaan asti.
        9 Sen tähden Jumala on korottanut hänet yli kaiken ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman.

        Tuossa ei sanota että Jumala ottaisi orjan muodon, vaan että Jeesus,Jumalan Poika otti orjan muodon ja JUMALA on hänet korottanut ja antanut muita korkeamman nimen. Ja myöskin sanotaan että Jeesus oli Jumalan vertainen, jos Hän olisi Jumala itse ,niin miksi siinä ei lue niin. Luulisi että apostolit olisivat sen kertoneet monta kertaa, jos se niin olisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitat varmaan tätä kohtaa:

        Fil2:5 Olkoon teilläkin sellainen mieli, joka Kristuksella Jeesuksella oli.
        6 Hänellä oli Jumalan muoto, mutta hän ei pitänyt kiinni oikeudestaan olla Jumalan vertainen
        7 vaan luopui omastaan. Hän otti orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi. Hän eli ihmisenä ihmisten joukossa,
        8 hän alensi itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, ristinkuolemaan asti.
        9 Sen tähden Jumala on korottanut hänet yli kaiken ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman.

        Tuossa ei sanota että Jumala ottaisi orjan muodon, vaan että Jeesus,Jumalan Poika otti orjan muodon ja JUMALA on hänet korottanut ja antanut muita korkeamman nimen. Ja myöskin sanotaan että Jeesus oli Jumalan vertainen, jos Hän olisi Jumala itse ,niin miksi siinä ei lue niin. Luulisi että apostolit olisivat sen kertoneet monta kertaa, jos se niin olisi.

        Katso sieltä fil. 2:11 "Jeesus on Herra"
        Herra on yksi Jumalan nimistä, tapaat sitä paljonkin jo Moosesvainaan kirjoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso sieltä fil. 2:11 "Jeesus on Herra"
        Herra on yksi Jumalan nimistä, tapaat sitä paljonkin jo Moosesvainaan kirjoista.

        Urpo!


    • Anonyymi

      Jeesus on Jumalan poika.
      Jotka ovat eri mieltä, painukaa helvetin äkkiä ateistien palstalle

      • Satuolento on satuolennon poeka. Tai mitä sitä tietää, jos taivaan väkikin vaihtelee sukupuolia. Sehän voi olla, että täällä hetkellä poeka onkin tytär ja isä on äiti. Mutta Peräilman tuottoon sukupuolet eivät onneksi vaikuta.


    • Anonyymi

      Mark. 13:32 Mutta sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa eikä edes Poika, ei kukaan muu kuin Isä.

      Luuk. 10:21 Silloin Pyhä Henki täytti Jeesuksen riemulla, ja hän sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, siitä, että olet salannut tämän järkeviltä ja viisailta mutta olet ilmoittanut sen lapsenmielisille. Näin sinä, Isä, olet hyväksi nähnyt.

      Luuk. 23:34 Mutta Jeesus sanoi: "Isä, anna heille anteeksi. He eivät tiedä, mitä tekevät." Sotilaat jakoivat keskenään Jeesuksen vaatteet heittämällä niistä arpaa.

      23:46 Ja Jeesus huusi kovalla äänellä: "Isä, sinun käsiisi minä uskon henkeni." Tämän sanottuaan hän henkäisi viimeisen kerran.


      Joh. 5:17 Mutta Jeesus sanoi heille: "Minun Isäni tekee työtään taukoamatta, ja niin teen myös minä."
      18 Tämä vain lisäsi juutalaisten halua ottaa Jeesus hengiltä. Hänhän ei ainoastaan rikkonut sapattikäskyä, vaan vieläpä sanoi Jumalaa omaksi isäkseen ja teki siten itsestään Jumalan vertaisen.
      19 Jeesus vastasi juutalaisille näin: "Totisesti, totisesti: ei Poika voi tehdä mitään omin neuvoin, hän tekee vain sitä, mitä näkee Isän tekevän. Mitä Isä tekee, sitä tekee myös Poika.
      20 Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaiken, mitä itse tekee. Hän näyttää Pojalle vielä suurempiakin tekoja, sellaisia, että hämmästytte.
      21 Niin kuin Isä herättää kuolleet ja antaa heille elämän, niin antaa myös Poika elämän kenelle tahtoo.
      22 Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle,
      23 jotta kaikki kunnioittaisivat Poikaa niin kuin he kunnioittavat Isää. Se, joka ei kunnioita Poikaa, ei kunnioita myöskään Isää, joka on hänet lähettänyt.
      24 "Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään.
      25 Totisesti, totisesti: tulee aika -- ja se on jo nyt -- jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen. Ne, jotka sen kuulevat, saavat elää,
      26 sillä Isä, elämän lähde, on tehnyt myös Pojasta elämän lähteen.

      30 "Omin neuvoin minä en voi tehdä mitään. Minä tuomitsen sen mukaan mitä kuulen, ja tuomioni on oikea, sillä minä en pyri toteuttamaan omaa tahtoani, vaan lähettäjäni tahdon.
      31 "Jos itse todistan puolestani, ei todistukseni ole pätevä.

      43 Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan. Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia.
      44 Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta.
      45 "Älkää luulko, että minä teitä Isäni edessä syytän. Teidän syyttäjänne on Mooses, hän, johon olette panneet toivonne.


      Joh. 6:23 Tiberiaasta tuli kuitenkin veneitä lähelle sitä paikkaa, missä Herra oli kiittänyt Jumalaa ja ruokkinut kansan.

      27 Älkää tavoitelko katoavaa ruokaa, vaan katoamatonta, sitä, joka antaa ikuisen elämän. Sitä teille antaa Ihmisen Poika, sillä Isä, Jumala itse, on merkinnyt hänet sinetillään.
      28 He kysyivät: "Mitä meidän tulee tehdä, että tekomme olisivat Jumalan tekoja?"
      29 Jeesus vastasi: "Uskokaa häneen, jonka Jumala on lähettänyt. Se on Jumalan teko.

      37 Kaikki ne, jotka Isä minulle antaa, tulevat minun luokseni, ja sitä, joka luokseni tulee, minä en aja pois.
      38 Enhän minä ole tullut taivaasta tekemään oman tahtoni mukaan, vaan täyttämään lähettäjäni tahdon.
      39 Ja lähettäjäni tahto on, etten minä anna yhdenkään niistä, jotka hän on uskonut haltuuni, joutua hukkaan, vaan viimeisenä päivänä herätän heidät kaikki.

      • Anonyymi

        Tuo on tapahtumien kulun yksi vaihe.

        Mutta missään kohti tuossakaan vaiheessa ei Jeesusta sanota enkeliksi. Eikä sellaista voi päätellä, Jumalan Poika, ihmisen poika, kun sanotaan.
        Miksi vartiotorniuskonnon mainosvaltuutettu on opetettu salakähmäiseksi, salaan jättämään oman lahkouskonsa omituisuudet ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on tapahtumien kulun yksi vaihe.

        Mutta missään kohti tuossakaan vaiheessa ei Jeesusta sanota enkeliksi. Eikä sellaista voi päätellä, Jumalan Poika, ihmisen poika, kun sanotaan.
        Miksi vartiotorniuskonnon mainosvaltuutettu on opetettu salakähmäiseksi, salaan jättämään oman lahkouskonsa omituisuudet ?

        Ensi vaiheessa kiinnostuneelle annetaan vesitetty versio opetuksista. Sen jälkeen lahkossa on kahdenlaisia omituisuuksia. Jotkin kerrotaan raamatuntutkistelussa, jota nykyään sanotaan raamattukurssiksi. Toisia ei kerrota olenkaan, eivätkä rivijäsenet yleensä itsekään tiedä niistä, kun eivät ole tutkineet uskontoaan perusteellisesti.


      • Anonyymi

        Ihmisen poika oli Jeesuksen ajan juutalaisuudessa ilmaus tulevasta Messiaasta, välimiehestä Jumalan ja ihmisen välillä. Eli kun puhutaan Ihmisen pojasta, sillä tarkoitetaan lähtökohtaisesti Messiasta eli Jeesusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on tapahtumien kulun yksi vaihe.

        Mutta missään kohti tuossakaan vaiheessa ei Jeesusta sanota enkeliksi. Eikä sellaista voi päätellä, Jumalan Poika, ihmisen poika, kun sanotaan.
        Miksi vartiotorniuskonnon mainosvaltuutettu on opetettu salakähmäiseksi, salaan jättämään oman lahkouskonsa omituisuudet ?

        Jeesus on ylienkeli taivaassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensi vaiheessa kiinnostuneelle annetaan vesitetty versio opetuksista. Sen jälkeen lahkossa on kahdenlaisia omituisuuksia. Jotkin kerrotaan raamatuntutkistelussa, jota nykyään sanotaan raamattukurssiksi. Toisia ei kerrota olenkaan, eivätkä rivijäsenet yleensä itsekään tiedä niistä, kun eivät ole tutkineet uskontoaan perusteellisesti.

        Urpo!


    • Anonyymi

      Jehovan todistajat eivät usko Jumalan Poikaan eikä Jumalan Poikaa.
      Heidän mukaansa Jeesus on enkeli. Mikäli tämä on totta, Jeesuksen
      isä on enkeli. Silloin Jeesus ei olekaan Jumalan Poika vaan enkelin poika.

      Jeesus siksi Pyhästä Hengestä, ei miehen siemenestä eikä
      enkelin siemenestä. Silloin Pyhä Henki on Jumala ja Jeesus on
      Jumalan Poika. Jeesus tuli siis Jumalasta ihmiseksi tälle Tellukselle.
      Ihmisenä Hän on Jumalan Poika. Hän on ainoa ihminen, joka
      on siinnyt Pyhästä Hengestä, ei miehen siemenestä.

      Koska Jeesus on Jumalasta ja Jumalan Poika, Hän on Isän kanssa
      samanarvoinen Jumala. Jeesus sanoikin, että Hän ja Isä ovat
      YKSI (Jumala) ilmestynyt ja ilmoitettu ihmisen lihassa ihmisenä.
      Jeesuksen ja Jumalan (Isän)) ykseydestä on Raamatussa monia
      todisteita. Ehkä yksi niitä vahvimpia todisteita on se, että Jeesus
      ja Jumala ovat samalla valtaistuimella ja hallitsevat ikuisesti

      Jumalan valtaistuimella on vain Jumala. Hän on Sana ja Henki,
      Ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa ihmisenä. Raamattu todistaa,
      että Jumala on Henki ja että Sana on Henki.

      Ilm 22:3-4 "Siellä on Jumalan ja Karitsan valtaistuin, ja hänen
      palvelijansa palvelevat häntä. He näkevät hänen kasvonsa."

      Siis yksi Jumala:

      Henki, Pyhä Henki ja
      Karitsa: Sana, Herra Jeesus Kristus.

      https://www.jumala-kanssamme.se/448537510/448539602
      https://www.jumala-kanssamme.se/439652324/439652498

      • Anonyymi

        Jeesus on Jumalan oikealla puolella.

        Mark.16:19 Kun Herra Jeesus oli puhunut heille tämän, hänet otettiin ylös taivaaseen ja hän istuutui Jumalan oikealle puolelle.

        Ps. 110:1 Daavidin psalmi. Herra(Isä) sanoo minun herralleni(Poika): "Istu oikealle puolelleni. Minä kukistan vihollisesi, panen heidät jalkojesi alle, korokkeeksi valtaistuimesi eteen.

        Kol. 3:1 Jos siis teidät on yhdessä Kristuksen kanssa herätetty kuolleista, niin tavoitelkaa sitä mikä on ylhäällä, missä Kristus istuu Jumalan oikealla puolella.



        Tuosta ilmestyskirjasta, kyllä siellä on Isä ja Poika molemmat, eivätkä he ole yksi hahmo.

        Ilm. 1 1 Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle näyttääkseen palvelijoilleen, mitä pian on tapahtuva. Jumala lähetti enkelinsä ja ilmoitti kaiken tämän palvelijalleen Johannekselle,
        2 joka nyt omalla todistuksellaan vahvistaa Jumalan sanan ja Jeesuksen Kristuksen todistuksen, kaiken minkä on nähnyt.

        5 ja Jeesukselta Kristukselta, luotettavalta todistajalta, joka on esikoisena noussut kuolleista ja on maailman kuninkaiden hallitsija! Hänelle, joka rakastaa meitä ja on verellään vapauttanut meidät synneistämme,
        6 hänelle, joka on tehnyt meidät kuningassuvuksi ja Jumalan, Isänsä, papeiksi, hänelle kunnia ja valta aina ja ikuisesti! Aamen


        Ilm.3:5 Se, joka voittaa, saa ylleen valkeat vaatteet, enkä minä pyyhi hänen nimeään elämän kirjasta, vaan tunnustan hänet omakseni Isäni ja hänen enkeliensä edessä.

        12 Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.


        Ilm. 5:6 Ja minä näin, että valtaistuimen ja neljän olennon edessä vanhinten keskellä seisoi karitsa. Se oli kuin teurastettu, ja sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää -- ne Jumalan seitsemän henkeä, jotka on lähetetty kaikkialle maailmaan
        7 Se astui lähemmäs ja otti kirjan valtaistuimella istuvan oikeasta kädestä.

        9 He lauloivat uuden laulun: -- Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinut on teurastettu, olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmisiä kaikista heimoista, kaikista kielistä, kansoista ja maista.

        Ilm. 7:10 ja huusivat kovalla äänellä: -- Pelastuksen tuo meidän Jumalamme, hän, joka istuu valtaistuimella, hän ja Karitsa!

        Ilm. 12:10 Minä kuulin, kuinka taivaassa sanottiin kovalla äänellä: -- Nyt on pelastus tullut, meidän Jumalallamme on kuninkuus ja mahti ja hänen Voidellullaan valta. Nyt on Syyttäjä syösty alas, tuo, joka meidän Jumalamme edessä syytti veljiämme päivin ja öin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on Jumalan oikealla puolella.

        Mark.16:19 Kun Herra Jeesus oli puhunut heille tämän, hänet otettiin ylös taivaaseen ja hän istuutui Jumalan oikealle puolelle.

        Ps. 110:1 Daavidin psalmi. Herra(Isä) sanoo minun herralleni(Poika): "Istu oikealle puolelleni. Minä kukistan vihollisesi, panen heidät jalkojesi alle, korokkeeksi valtaistuimesi eteen.

        Kol. 3:1 Jos siis teidät on yhdessä Kristuksen kanssa herätetty kuolleista, niin tavoitelkaa sitä mikä on ylhäällä, missä Kristus istuu Jumalan oikealla puolella.



        Tuosta ilmestyskirjasta, kyllä siellä on Isä ja Poika molemmat, eivätkä he ole yksi hahmo.

        Ilm. 1 1 Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle näyttääkseen palvelijoilleen, mitä pian on tapahtuva. Jumala lähetti enkelinsä ja ilmoitti kaiken tämän palvelijalleen Johannekselle,
        2 joka nyt omalla todistuksellaan vahvistaa Jumalan sanan ja Jeesuksen Kristuksen todistuksen, kaiken minkä on nähnyt.

        5 ja Jeesukselta Kristukselta, luotettavalta todistajalta, joka on esikoisena noussut kuolleista ja on maailman kuninkaiden hallitsija! Hänelle, joka rakastaa meitä ja on verellään vapauttanut meidät synneistämme,
        6 hänelle, joka on tehnyt meidät kuningassuvuksi ja Jumalan, Isänsä, papeiksi, hänelle kunnia ja valta aina ja ikuisesti! Aamen


        Ilm.3:5 Se, joka voittaa, saa ylleen valkeat vaatteet, enkä minä pyyhi hänen nimeään elämän kirjasta, vaan tunnustan hänet omakseni Isäni ja hänen enkeliensä edessä.

        12 Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.


        Ilm. 5:6 Ja minä näin, että valtaistuimen ja neljän olennon edessä vanhinten keskellä seisoi karitsa. Se oli kuin teurastettu, ja sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää -- ne Jumalan seitsemän henkeä, jotka on lähetetty kaikkialle maailmaan
        7 Se astui lähemmäs ja otti kirjan valtaistuimella istuvan oikeasta kädestä.

        9 He lauloivat uuden laulun: -- Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinut on teurastettu, olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmisiä kaikista heimoista, kaikista kielistä, kansoista ja maista.

        Ilm. 7:10 ja huusivat kovalla äänellä: -- Pelastuksen tuo meidän Jumalamme, hän, joka istuu valtaistuimella, hän ja Karitsa!

        Ilm. 12:10 Minä kuulin, kuinka taivaassa sanottiin kovalla äänellä: -- Nyt on pelastus tullut, meidän Jumalallamme on kuninkuus ja mahti ja hänen Voidellullaan valta. Nyt on Syyttäjä syösty alas, tuo, joka meidän Jumalamme edessä syytti veljiämme päivin ja öin.

        Tuo oikealle puolelle istuminen on siksi, että vasempaa pidettiin huonompana.

        Mutta Jeesuksen jumaluudesta on Raamatussa montakin ilmoitusta.

        Esim. Joh. 1:1 Sana oli Jumala.
        Se on tuossa ainoa ilmoitus ja asia.
        Tämä on vartiotorniseuralle niin tärkeä että ovat väärentäneet sen.

        Jumala pienelle alkukirjaimelle. Epäjumalaksi siis.

        Raamatussa Herra, Jumala on Henki.

        Kun vartiotorniuskonnossa Henki on voima, eloton fysiikan ilmiö, niin mikä lahkon jehoova sitten on ? Se, jolle vartiotorniseura antoi aikoinaan kortteerin Alcyon -tähdelle (tähti on muuten lähempää katsottuna aurinko sekin)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo oikealle puolelle istuminen on siksi, että vasempaa pidettiin huonompana.

        Mutta Jeesuksen jumaluudesta on Raamatussa montakin ilmoitusta.

        Esim. Joh. 1:1 Sana oli Jumala.
        Se on tuossa ainoa ilmoitus ja asia.
        Tämä on vartiotorniseuralle niin tärkeä että ovat väärentäneet sen.

        Jumala pienelle alkukirjaimelle. Epäjumalaksi siis.

        Raamatussa Herra, Jumala on Henki.

        Kun vartiotorniuskonnossa Henki on voima, eloton fysiikan ilmiö, niin mikä lahkon jehoova sitten on ? Se, jolle vartiotorniseura antoi aikoinaan kortteerin Alcyon -tähdelle (tähti on muuten lähempää katsottuna aurinko sekin)

        JT:llä on oikea Jumala ja pieni jumala Jeesus. En tiedä miten he soveltavat käskyn älä pidä muita jumalia minun rinnallani?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JT:llä on oikea Jumala ja pieni jumala Jeesus. En tiedä miten he soveltavat käskyn älä pidä muita jumalia minun rinnallani?

        Ensinnäkään Jeesusta ei pidetä Jumalana, vaan Jumalan Poikana, Herrana. Joten on vain yksi Jumala, Isä. Eikö Poika yleensä ole Isäänsä pienempi? Isä on antanut Pojalle vallan, mitäpä siihen pitäisi sanoa? VT:ssä Isä oli eri mieltä, UT:ssä Hän antaa myös Pojalle vallan. Tosin Poika antaa jossain kohtaa vallan takaisin Isälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensinnäkään Jeesusta ei pidetä Jumalana, vaan Jumalan Poikana, Herrana. Joten on vain yksi Jumala, Isä. Eikö Poika yleensä ole Isäänsä pienempi? Isä on antanut Pojalle vallan, mitäpä siihen pitäisi sanoa? VT:ssä Isä oli eri mieltä, UT:ssä Hän antaa myös Pojalle vallan. Tosin Poika antaa jossain kohtaa vallan takaisin Isälle.

        Myös vartiotorni pitää Jeesusta Jumalana.
        Se on tietoisesti muuttanut Joh. 1:1 "Sana oli Jumala", Jumalan pienelle alkukirjaimelle, epäjumalaksi siis, mutta on jumala edelleen.

        Raamattu ilmoittaa Jeesuksen Jumalaksi jakeessa kuin toisessakin.
        Vartiotorni taas selittää, miksi ei pidä Jeesusta Jumalana.

        Selityksetkään eivät ole totta.
        Vaan emolahkon raamatuntutkijain perustamisvaiheessa Jeesus kopsattiin enkeliksi adventisteilta. Ja siitä ei ole eroon päästy vaikka adventistit itse ovat erehdyksensä jo korjanneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös vartiotorni pitää Jeesusta Jumalana.
        Se on tietoisesti muuttanut Joh. 1:1 "Sana oli Jumala", Jumalan pienelle alkukirjaimelle, epäjumalaksi siis, mutta on jumala edelleen.

        Raamattu ilmoittaa Jeesuksen Jumalaksi jakeessa kuin toisessakin.
        Vartiotorni taas selittää, miksi ei pidä Jeesusta Jumalana.

        Selityksetkään eivät ole totta.
        Vaan emolahkon raamatuntutkijain perustamisvaiheessa Jeesus kopsattiin enkeliksi adventisteilta. Ja siitä ei ole eroon päästy vaikka adventistit itse ovat erehdyksensä jo korjanneet.

        Juurikin näin luotu ylienkeli Mikael on jt:n riippakivi. Eihän luotu voi olla Jumala. Pietari oli täysin pihalla kirjoittaessaan. Siis jos hän tiesi että Jeesus on enkeli. ”Hänen alleen (jt:n Mikaelin) ovat enkelit alistetut” Siis KAIKKI enkelit mukaan lukien Mikael. JT:n on luettava ”muut enkelit” rauhoittaakseen mieltään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensinnäkään Jeesusta ei pidetä Jumalana, vaan Jumalan Poikana, Herrana. Joten on vain yksi Jumala, Isä. Eikö Poika yleensä ole Isäänsä pienempi? Isä on antanut Pojalle vallan, mitäpä siihen pitäisi sanoa? VT:ssä Isä oli eri mieltä, UT:ssä Hän antaa myös Pojalle vallan. Tosin Poika antaa jossain kohtaa vallan takaisin Isälle.

        Urpo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös vartiotorni pitää Jeesusta Jumalana.
        Se on tietoisesti muuttanut Joh. 1:1 "Sana oli Jumala", Jumalan pienelle alkukirjaimelle, epäjumalaksi siis, mutta on jumala edelleen.

        Raamattu ilmoittaa Jeesuksen Jumalaksi jakeessa kuin toisessakin.
        Vartiotorni taas selittää, miksi ei pidä Jeesusta Jumalana.

        Selityksetkään eivät ole totta.
        Vaan emolahkon raamatuntutkijain perustamisvaiheessa Jeesus kopsattiin enkeliksi adventisteilta. Ja siitä ei ole eroon päästy vaikka adventistit itse ovat erehdyksensä jo korjanneet.

        Urpo!


      • Anonyymi

        Urpo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo oikealle puolelle istuminen on siksi, että vasempaa pidettiin huonompana.

        Mutta Jeesuksen jumaluudesta on Raamatussa montakin ilmoitusta.

        Esim. Joh. 1:1 Sana oli Jumala.
        Se on tuossa ainoa ilmoitus ja asia.
        Tämä on vartiotorniseuralle niin tärkeä että ovat väärentäneet sen.

        Jumala pienelle alkukirjaimelle. Epäjumalaksi siis.

        Raamatussa Herra, Jumala on Henki.

        Kun vartiotorniuskonnossa Henki on voima, eloton fysiikan ilmiö, niin mikä lahkon jehoova sitten on ? Se, jolle vartiotorniseura antoi aikoinaan kortteerin Alcyon -tähdelle (tähti on muuten lähempää katsottuna aurinko sekin)

        Oli sitten oikealla tai vasemmalla puolella niin pointti oli että Jeesus eli Poika istuu Jumalan eli Isän vierellä. On siis Hänestä ERILLÄÄN. Miten tämän selität jos uskot heidät samaksi hahmoksi?


    • Anonyymi

      Jeesus on Jumalan poika!
      Nyt sitten nassut kiinni!

      • Anonyymi

        Näin juuri. Pihalla ovat kyllä nämä jotka väittävät heidät samaksi Jumalaksi/hahmoksi.
        Esimerkki:
        kumman väittämän uskoisit?
        a) Antti on Pentin Poika
        b) Antti on Pentin Poika, mutta myös Pentti
        Päätelmä silloin Antti olisi sekä Antti että Pentti, emmekä koskaan pääsisi selvyyteen kuka hän oikeasti on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin juuri. Pihalla ovat kyllä nämä jotka väittävät heidät samaksi Jumalaksi/hahmoksi.
        Esimerkki:
        kumman väittämän uskoisit?
        a) Antti on Pentin Poika
        b) Antti on Pentin Poika, mutta myös Pentti
        Päätelmä silloin Antti olisi sekä Antti että Pentti, emmekä koskaan pääsisi selvyyteen kuka hän oikeasti on.

        Ihmistä ei voi tuolla tavalla verrata Jumalaan.

        Raamatussa Jumala on kaikkialla, kaikkititävä ja kaikkivoipa.
        Jumala on Henki

        (vartiotorniuskonnossa tuo Pyhä Henki on Jumalan toimiva voima, voima kuitenkin on eloton fysiikan ilmiö, ja jää kysymys, mikä siis lahkojehoova on)

        Bakteeri lisääntyessään jakautuu kahdeksi. Kumpi on isä, kumpi poika ?

        Henki taas jää Raamatun ilmoituksen varaan. Mutta ei ihminen enempää tarvitsekaan.
        Uskoa sinapinsiemenen verran, sanoi Jeesus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmistä ei voi tuolla tavalla verrata Jumalaan.

        Raamatussa Jumala on kaikkialla, kaikkititävä ja kaikkivoipa.
        Jumala on Henki

        (vartiotorniuskonnossa tuo Pyhä Henki on Jumalan toimiva voima, voima kuitenkin on eloton fysiikan ilmiö, ja jää kysymys, mikä siis lahkojehoova on)

        Bakteeri lisääntyessään jakautuu kahdeksi. Kumpi on isä, kumpi poika ?

        Henki taas jää Raamatun ilmoituksen varaan. Mutta ei ihminen enempää tarvitsekaan.
        Uskoa sinapinsiemenen verran, sanoi Jeesus

        Niimpä, ei Raamattu turhaan varoita ihmisviisaudesta. ”Älköön kukaan teitä saa saaliikseen järkeisopilla”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmistä ei voi tuolla tavalla verrata Jumalaan.

        Raamatussa Jumala on kaikkialla, kaikkititävä ja kaikkivoipa.
        Jumala on Henki

        (vartiotorniuskonnossa tuo Pyhä Henki on Jumalan toimiva voima, voima kuitenkin on eloton fysiikan ilmiö, ja jää kysymys, mikä siis lahkojehoova on)

        Bakteeri lisääntyessään jakautuu kahdeksi. Kumpi on isä, kumpi poika ?

        Henki taas jää Raamatun ilmoituksen varaan. Mutta ei ihminen enempää tarvitsekaan.
        Uskoa sinapinsiemenen verran, sanoi Jeesus

        Jos Jumala olisi alussa jakaantunut kahdeksi(niin kuin tuossa bakteeri vertauksessa), niin miksi sitä ei lue Raamatussa? Tai että Jumala olisi jakaantunut kolmeksi? Ei. Raamatussa sanotaan että Jumala on yksi ja Hänen nimensä on Jehova. Ja Hänellä on yksi Poika, jonka maallinen nimi on Jeesus, taivaassa Hänellä voi olla eri nimi, kuka tietää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niimpä, ei Raamattu turhaan varoita ihmisviisaudesta. ”Älköön kukaan teitä saa saaliikseen järkeisopilla”

        Mitä muuta tämä kolminaisuusoppi on kuin järjellistä filosofista päätelmää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä muuta tämä kolminaisuusoppi on kuin järjellistä filosofista päätelmää?

        Eihän se toki muuta olekaan. Raamattu puolestaan on ihmisten kirjoittama, muokkaama, kokoama ja valikoima. Mitään asiaa ei ole toistaiseksi osoitettu jumalallista alkuperää olevaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niimpä, ei Raamattu turhaan varoita ihmisviisaudesta. ”Älköön kukaan teitä saa saaliikseen järkeisopilla”

        Ihmisviisauden vastakohta on lähinnä ihmistyhmyys. Ei jumalallinen viisaus, sillä mitään viisautta ei ole osoitettu jumalalliseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Jumala olisi alussa jakaantunut kahdeksi(niin kuin tuossa bakteeri vertauksessa), niin miksi sitä ei lue Raamatussa? Tai että Jumala olisi jakaantunut kolmeksi? Ei. Raamatussa sanotaan että Jumala on yksi ja Hänen nimensä on Jehova. Ja Hänellä on yksi Poika, jonka maallinen nimi on Jeesus, taivaassa Hänellä voi olla eri nimi, kuka tietää?

        Et vastannut kysymykseen bakteerin jakautumisesta, kumpi on isä, kumpi poika

        "miksi sitä ei lue Raamatussa?"
        -Et voi asettaa Raamatulle vaatimuksia, mutta sinun on mahdollista ymmärtää sitä.

        " Hänellä on yksi Poika, jonka maallinen nimi on Jeesus "
        -Ilmoitus tästä: Hebr. 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti
        (katso myös Hebr. 1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit.")

        " taivaassa Hänellä voi olla eri nimi, kuka tietää? "
        -miltä vartiotornisivulta ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä muuta tämä kolminaisuusoppi on kuin järjellistä filosofista päätelmää?

        " kolminaisuusoppi "

        - Kerro, että tiedämme, mikä se on ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " kolminaisuusoppi "

        - Kerro, että tiedämme, mikä se on ?

        Matti, Teppo ja Seppo ovat erillisiä persoonia, mutta salatulta olemukseltaan Muusikko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matti, Teppo ja Seppo ovat erillisiä persoonia, mutta salatulta olemukseltaan Muusikko.

        Mikä on pilkan kohde ?
        Vartiotornimetodi ?

        Lahkojulkaisu on aikoinaan kirjoittanut Martti Lutherin jehovantodistajaksi.
        Olisiko hänen kirjoituksissaan jotain ?

        Paratiisista ei kuitenkaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on pilkan kohde ?
        Vartiotornimetodi ?

        Lahkojulkaisu on aikoinaan kirjoittanut Martti Lutherin jehovantodistajaksi.
        Olisiko hänen kirjoituksissaan jotain ?

        Paratiisista ei kuitenkaan

        Pilkan kohde on kolminaisuusoppi, jos tuo oli jostain syystä vaikea ymmärtää. Sinun pitää uskoa Muusikkoon täsmälleen oikealla tavalla - tai muuten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et vastannut kysymykseen bakteerin jakautumisesta, kumpi on isä, kumpi poika

        "miksi sitä ei lue Raamatussa?"
        -Et voi asettaa Raamatulle vaatimuksia, mutta sinun on mahdollista ymmärtää sitä.

        " Hänellä on yksi Poika, jonka maallinen nimi on Jeesus "
        -Ilmoitus tästä: Hebr. 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti
        (katso myös Hebr. 1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit.")

        " taivaassa Hänellä voi olla eri nimi, kuka tietää? "
        -miltä vartiotornisivulta ?

        Sinusta siis Jumalaa ei voi verrata ihmiseen, mutta bakteeriin voi. Kaikkea sitä kuulee.

        Jeesuksen uusi nimi:

        Ilm.3:12 Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.


      • Anonyymi

        Nykyaikana Jeesus ei pysyisi kävelemään veden pinnalla.
        Kukaan kun ei oikeasti usko sellaista.
        Ei myöskään kuolleiden herättely ruumishuoneiden kylmiöissä onnistuisi.
        Syöpään kuollut ei nousisi, ei Jeesuksella ollut harmainta aavistusta sairaudesta. Pelkkä loitsiu isänsä nimeen ei takuulla riittäisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmistä ei voi tuolla tavalla verrata Jumalaan.

        Raamatussa Jumala on kaikkialla, kaikkititävä ja kaikkivoipa.
        Jumala on Henki

        (vartiotorniuskonnossa tuo Pyhä Henki on Jumalan toimiva voima, voima kuitenkin on eloton fysiikan ilmiö, ja jää kysymys, mikä siis lahkojehoova on)

        Bakteeri lisääntyessään jakautuu kahdeksi. Kumpi on isä, kumpi poika ?

        Henki taas jää Raamatun ilmoituksen varaan. Mutta ei ihminen enempää tarvitsekaan.
        Uskoa sinapinsiemenen verran, sanoi Jeesus

        Voiko Jumala olla Kuunkin takana?


    • Anonyymi

      Jer. 23:5-6 puhuu Jeesuksesta. ”Tämä on nimi jolla häntä kutsutaan: Jehova on meidän vahirskautemme”

      • Anonyymi

        ”Jehova on meidän vanhurskautemme”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Jehova on meidän vanhurskautemme”

        "Hallintoelin on meidän käskijämme"


    • Anonyymi

      Joh. 8:54 Jeesus vastasi: "Jos minä itse kirkastan kunniaani, se kunnia ei ole minkään arvoinen. Mutta minun kunniani kirkastaa Isä, hän, jota te sanotte omaksi Jumalaksenne.
      55 Te ette ole oppineet tuntemaan häntä, mutta minä tunnen hänet. Jos sanoisin, etten tunne, olisin valehtelija niin kuin te. Mutta minä tunnen hänet ja pidän kiinni hänen sanastaan.

      Joh. 14:28 Kuulittehan, mitä sanoin: minä menen pois, mutta tulen taas teidän luoksenne. Jos rakastaisitte minua, te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän luo, sillä Isä on minua suurempi.

      2. Kor. 11:31 Herran Jeesuksen Jumala ja Isä, joka on ikuisesti ylistetty, tietää etten valehtele.

      Gal. 1:1 Minä Paavali, apostoli, joka en ole saanut virkaani ihmisiltä enkä kenenkään ihmisen välityksellä vaan jonka ovat apostoliksi asettaneet Jeesus Kristus ja Isä Jumala, joka herätti hänet kuolleista,
      2 tervehdin Galatian seurakuntia, minä ja kaikki kanssani olevat veljet.
      3 Jumalan, meidän Isämme, ja Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja rauha teille -- Kristuksen,
      4 joka uhrasi itsensä meidän syntiemme tähden pelastaakseen meidät nykyisestä pahasta maailmasta, niin kuin oli Jumalan, meidän Isämme, tahto.
      5 Hänen on kunnia aina ja ikuisesti. Aamen.

      • Anonyymi

        2 Kor. 5:19 Jumala oli Kristuksessa ja sovitti itsensä maailman kanssa
        Hebr. 1:8 Mutta pojasta: Jumala ...

        1 Korintt. 10:25 syökää kaikkea mitä lihakaupassa myydään
        1 Korintt 10:27 käskee syömään pakanan luona kaikkea mitä tämä pöytään kattaa

        Joh. 1:1 Sana oli Jumala.
        Elikkä Jeesus oli Jumala


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2 Kor. 5:19 Jumala oli Kristuksessa ja sovitti itsensä maailman kanssa
        Hebr. 1:8 Mutta pojasta: Jumala ...

        1 Korintt. 10:25 syökää kaikkea mitä lihakaupassa myydään
        1 Korintt 10:27 käskee syömään pakanan luona kaikkea mitä tämä pöytään kattaa

        Joh. 1:1 Sana oli Jumala.
        Elikkä Jeesus oli Jumala

        Jaahas lempijakeenne taas.

        1992-käännöksestä:
        2. Kor. 5:18 Kaiken on saanut aikaan Jumala, joka Kristuksen välityksellä on tehnyt meidän kanssamme sovinnon ja uskonut meille tämän sovituksen viran.
        19 Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan; meille hän uskoi sovituksen sanan.
        20 Me olemme siis Kristuksen lähettiläitä, ja Jumala puhuu teille meidän kauttamme. Pyydämme Kristuksen puolesta: suostukaa sovintoon Jumalan kanssa.
        21 Kristukseen, joka oli puhdas synnistä, Jumala siirsi kaikki meidän syntimme, jotta me hänessä saisimme Jumalan vanhurskauden.

        Isä=Jehova Jumala
        Poika= Jeesus Kristus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaahas lempijakeenne taas.

        1992-käännöksestä:
        2. Kor. 5:18 Kaiken on saanut aikaan Jumala, joka Kristuksen välityksellä on tehnyt meidän kanssamme sovinnon ja uskonut meille tämän sovituksen viran.
        19 Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan; meille hän uskoi sovituksen sanan.
        20 Me olemme siis Kristuksen lähettiläitä, ja Jumala puhuu teille meidän kauttamme. Pyydämme Kristuksen puolesta: suostukaa sovintoon Jumalan kanssa.
        21 Kristukseen, joka oli puhdas synnistä, Jumala siirsi kaikki meidän syntimme, jotta me hänessä saisimme Jumalan vanhurskauden.

        Isä=Jehova Jumala
        Poika= Jeesus Kristus

        Että lempparijakeita.

        Jooel 2:32 Jokainen joka huutaa avuksi Herran (Jahven) nimeä, pelastuu.

        Room. 10:9-13 Jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, niin sinä pelastut, sillä jokainen joka huutaa avuksi Herran (Jahven) nimeä pelastuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että lempparijakeita.

        Jooel 2:32 Jokainen joka huutaa avuksi Herran (Jahven) nimeä, pelastuu.

        Room. 10:9-13 Jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, niin sinä pelastut, sillä jokainen joka huutaa avuksi Herran (Jahven) nimeä pelastuu

        Paavalin oli helppo soveltaa Vanhan testamentin Jumalaa tarkoittava jae Jeesukseen, koska kreikankielinen yleisö oli jo tottunut ajatukseen, että kyrios-arvonimeä (herra) käytetään molemmista. Tuossahan Paavali pääsee suoraan lainaamaan Septuagintaa, vain soveltaen sen uudella tavalla. Jos Jahve olisi ollut yleisessä käytössä, hyppy Jeesukseen olisi ollut paljon suurempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin oli helppo soveltaa Vanhan testamentin Jumalaa tarkoittava jae Jeesukseen, koska kreikankielinen yleisö oli jo tottunut ajatukseen, että kyrios-arvonimeä (herra) käytetään molemmista. Tuossahan Paavali pääsee suoraan lainaamaan Septuagintaa, vain soveltaen sen uudella tavalla. Jos Jahve olisi ollut yleisessä käytössä, hyppy Jeesukseen olisi ollut paljon suurempi.

        Paavali kääntyi kristityksi kun kohtasi Jumalan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali kääntyi kristityksi kun kohtasi Jumalan.

        Paavali oli juutalainen vielä kristityksi kääntymisensä jälkeenkin. Kristinusko oli alkuaikoinaan juutalaisuuden sisäinen liike, joten nämä eivät sulkeneet toisiaan pois. Juutalaiskristitty Paavali esimerkiksi saa puhua synagogassa (Ap.t. 13. luku), mitä hän ei tietenkään olisi saanut tehdä, jos häntä olisi pidetty juutalaisuudesta luopuneena ja eriuskoisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali oli juutalainen vielä kristityksi kääntymisensä jälkeenkin. Kristinusko oli alkuaikoinaan juutalaisuuden sisäinen liike, joten nämä eivät sulkeneet toisiaan pois. Juutalaiskristitty Paavali esimerkiksi saa puhua synagogassa (Ap.t. 13. luku), mitä hän ei tietenkään olisi saanut tehdä, jos häntä olisi pidetty juutalaisuudesta luopuneena ja eriuskoisena.

        Paavalille ilmestyi kuolleista ylösnoussut Jeesus.

        Tuo Room. 10:9-13 tarkoittaa kuten Jooel 2:32


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että lempparijakeita.

        Jooel 2:32 Jokainen joka huutaa avuksi Herran (Jahven) nimeä, pelastuu.

        Room. 10:9-13 Jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, niin sinä pelastut, sillä jokainen joka huutaa avuksi Herran (Jahven) nimeä pelastuu

        Väärin!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin!!!!!!

        Väärinhän se vartiotorniseura katsoo kirjoittaneensa, kun käskee repimään kirjoituksiaan, kaupiteltavaksi määräämiään painotuotteitaan.

        Naurattaa sitä varmaan, kun kaupittelijansa yrittävät selitellä asian pois. " nythän voi lukea netistä"

        Niin, Johanneksenpojan kotisivuilla on scannattuna tuo repimismääräys


    • Anonyymi

      Ef. 1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Hän on siunannut meitä kaikella Hengen siunauksella, taivaallisilla aarteilla Kristuksessa.
      4 Jo ennen maailman luomista hän on valinnut meidät Kristuksessa olemaan edessään pyhiä ja nuhteettomia Kristuksesta osallisina.
      5 Rakkaudessaan hän näki hyväksi jo edeltä määrätä meidät yhteyteensä, omiksi lapsikseen, Jeesuksen Kristuksen tähden.
      6 Ylistetty olkoon hänen armonsa kirkkaus, kun hän antoi meille rakkaan Poikansa!

      17 Minä rukoilen, että Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja näkemisen hengen, niin että oppisitte tuntemaan hänet,
      18 ja että hän valaisisi teidän sisäiset silmänne näkemään, millaiseen toivoon hän on meidät kutsunut, miten äärettömän rikkaan perintöosan hän antaa meille pyhien joukossa
      19 ja miten mittaamaton on hänen voimansa, joka vaikuttaa meissä uskovissa. Se on sama väkevä voima,
      20 jota hän osoitti herättäessään Kristuksen kuolleista ja asettaessaan hänet istumaan oikealle puolelleen taivaassa,
      21 ylemmäksi kaikkia valtoja, voimia ja mahteja, ylemmäksi kaikkia herruuksia, jotka mainitaan tässä ja tulevassakin maailmassa.
      22 Jumala on alistanut kaiken hänen valtaansa ja asettanut hänet kaiken yläpuolelle seurakuntansa pääksi.

      Ef.4:4 On vain yksi ruumis ja yksi Henki, niin kuin myös se toivo, johon teidät on kutsuttu, on yksi.
      5 Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste!
      6 Yksi on Jumala, kaikkien Isä! Hän hallitsee kaikkea, vaikuttaa kaikessa ja on kaikessa.


      1. Piet. 1:2 ja jotka Isä Jumala suunnitelmansa mukaisesti on Hengellään pyhittänyt elämään Jeesukselle Kristukselle kuuliaisina ja hänen verellään puhtaaksi vihmottuina. Tulkoon armo ja rauha yhä runsaampana teidän osaksenne.
      3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Suuressa laupeudessaan hän on synnyttänyt meidät uuteen elämään ja antanut meille elävän toivon herättämällä Jeesuksen Kristuksen kuolleista.

      • Anonyymi

        Tuossa puhutaan Jeesuksesta kuten hän ilmeni kuulijoilleen ennen kuin oli aika tulla esille hänen luontonsa.

        Raamatun kokonaissanoman ymmärtämiseksi tulee lukea kirjeestä Filippiläisille, että Jumala otti orjan muodon, ihmisruumiin. Fil. 2:7. Mutta jo 2:11 ilmoittaa Jeesuksen Herraksi (yksi Jumalan nimistä)

        Näin myös Joh. 1:1
        kuin myös Hebr. 1:8
        Ja huomaa Hebr. 1:6 kaikki enkelit kumartavat Jeesusta
        Vartiotorni on siis karkeasti väärässä ja Raamatun kieltäjä sanoessaan Jeesuksen enkeliksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa puhutaan Jeesuksesta kuten hän ilmeni kuulijoilleen ennen kuin oli aika tulla esille hänen luontonsa.

        Raamatun kokonaissanoman ymmärtämiseksi tulee lukea kirjeestä Filippiläisille, että Jumala otti orjan muodon, ihmisruumiin. Fil. 2:7. Mutta jo 2:11 ilmoittaa Jeesuksen Herraksi (yksi Jumalan nimistä)

        Näin myös Joh. 1:1
        kuin myös Hebr. 1:8
        Ja huomaa Hebr. 1:6 kaikki enkelit kumartavat Jeesusta
        Vartiotorni on siis karkeasti väärässä ja Raamatun kieltäjä sanoessaan Jeesuksen enkeliksi

        "Tuossa puhutaan Jeesuksesta kuten hän ilmeni kuulijoilleen ennen kuin oli aika tulla esille hänen luontonsa."

        Päin vastoin, noita kirjoitettaessa Jeesus oli ollut väitetyssä taivaallisessa asemassaan jo vuosikymmeniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuossa puhutaan Jeesuksesta kuten hän ilmeni kuulijoilleen ennen kuin oli aika tulla esille hänen luontonsa."

        Päin vastoin, noita kirjoitettaessa Jeesus oli ollut väitetyssä taivaallisessa asemassaan jo vuosikymmeniä.

        Oli kysymys siitä että puhutaan Jeesuksesta, kuinka hänet synnyttyään laitettiin seimeen, ja jota sitten nykyään iloitaan, kutsuen jouluksi.

        JT sanoi ettei JT iloitse Jeesuksen syntymästä, koska epäilee syntymäajankohdan tiedon tarkkuutta.
        Ihmettelen, muttei se toki ole ainoa ihmetyksen asia vartiornimyyjäisissä

        Niin, kun aika koitti, Jeesus sanoi että mene ja iloitse Herrassa uskosi on sinut pelastanut

        Kuolemaan ja ylösnousemukseen asti. Siinä välissä on sinullekin jae:
        Tuomas näki naulojen reiät Jeesuksen käsissä, sanoi "minun Jumalani". Tätä on varmaan tarkoitettu sinullekin edellä kertoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli kysymys siitä että puhutaan Jeesuksesta, kuinka hänet synnyttyään laitettiin seimeen, ja jota sitten nykyään iloitaan, kutsuen jouluksi.

        JT sanoi ettei JT iloitse Jeesuksen syntymästä, koska epäilee syntymäajankohdan tiedon tarkkuutta.
        Ihmettelen, muttei se toki ole ainoa ihmetyksen asia vartiornimyyjäisissä

        Niin, kun aika koitti, Jeesus sanoi että mene ja iloitse Herrassa uskosi on sinut pelastanut

        Kuolemaan ja ylösnousemukseen asti. Siinä välissä on sinullekin jae:
        Tuomas näki naulojen reiät Jeesuksen käsissä, sanoi "minun Jumalani". Tätä on varmaan tarkoitettu sinullekin edellä kertoa.

        Eiän tuossa mistään maan päällä olevasta Jeesuksesta puhuta esim. " jota hän osoitti herättäessään Kristuksen kuolleista ja asettaessaan hänet istumaan oikealle puolelleen taivaassa"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiän tuossa mistään maan päällä olevasta Jeesuksesta puhuta esim. " jota hän osoitti herättäessään Kristuksen kuolleista ja asettaessaan hänet istumaan oikealle puolelleen taivaassa"

        Ota Raamattu mukaan ja mene kristilliseen raamattupiiriin ja pyydä näyttämään.

        Onhan tuossa myös Efes. 4:4, yksi toivo

        Vrt Matt. 16:19 minä annan sinulle taivasten valtakunnan avaimet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota Raamattu mukaan ja mene kristilliseen raamattupiiriin ja pyydä näyttämään.

        Onhan tuossa myös Efes. 4:4, yksi toivo

        Vrt Matt. 16:19 minä annan sinulle taivasten valtakunnan avaimet

        Efesolaiskirje 1. Luku. Jeesuksella on Jumala, joka korotti hänet oikealle puolelle taivaaseen. Jeesus on saanut valtansa Jumalalta, hänelläkin on Jumala.

        Joh 20:17 Mene sinä viemään sanaa veljilleni ja sano heille, että minä nousen oman Isäni ja teidän Isänne luo, oman Jumalani ja teidän Jumalanne luo.

        Jeesus ei ollut tuossa vaiheessa orjan osassaan, vaan ylösnoussut, jolle oli annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.


    • Anonyymi

      " Efesolaiskirje 1. Luku. Jeesuksella on Jumala "

      On varmasti, kun itse on Jumala !

      Joh. 1:1 Sana oli Jumala
      -eli Jeesus oli Jumala !

      "Joh 20:17 Mene sinä viemään sanaa veljilleni ja sano heille, että minä nousen oman Isäni ja teidän Isänne luo, oman Jumalani ja teidän Jumalanne luo."

      -Tässä Jeesus puhuu kuten hänet ilmoitetaan filippil.kirjeessä:
      2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi,

      Raamatussa itse taivaan Jumala puhuttelee Jeesusta,
      Hebr. 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti

      • Anonyymi

        Joh. 20:17:ssa Jeesus ei enää ole orjan osassaan, ihmisenä, vaan ylösnousseena henkiolentona. Silti hän sanoo noin, "oman Isäni ja teidän Isänne luo, oman Jumalani ja teidän Jumalanne luo".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh. 20:17:ssa Jeesus ei enää ole orjan osassaan, ihmisenä, vaan ylösnousseena henkiolentona. Silti hän sanoo noin, "oman Isäni ja teidän Isänne luo, oman Jumalani ja teidän Jumalanne luo".

        Mikä käsitys kuulijoilla oli ?
        Tuomas ei ensin uskonut.

        Mutta kun näki naulojen jäljet, niin tajusi että Jeesus oli Jumala, minkä sanoikin.
        Eikä Jeesus sanonut esim. että odotappas kun vartiotornia painetaan, niin siinä totistetaan meikäläinen enkeliksi.

        Nämä seuraavat siinä heti 20:17 jälkeen (Joh. ...)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä käsitys kuulijoilla oli ?
        Tuomas ei ensin uskonut.

        Mutta kun näki naulojen jäljet, niin tajusi että Jeesus oli Jumala, minkä sanoikin.
        Eikä Jeesus sanonut esim. että odotappas kun vartiotornia painetaan, niin siinä totistetaan meikäläinen enkeliksi.

        Nämä seuraavat siinä heti 20:17 jälkeen (Joh. ...)

        Toisten luulo ei muuta Jeesuksen asemaa. Jos muuttaisi, niin sillä logiikalla Jeesus alkoi olla Jumala vasta kun alettiin uskoa hänen olevan sitä.

        Ajatteletko tosiaan, että Jeesus oli orjan osassaan, "enkeleitä alemmaksi tehtynä", vielä ylösnousemuksensa jälkeen, jolloin hänelle oli jo annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisten luulo ei muuta Jeesuksen asemaa. Jos muuttaisi, niin sillä logiikalla Jeesus alkoi olla Jumala vasta kun alettiin uskoa hänen olevan sitä.

        Ajatteletko tosiaan, että Jeesus oli orjan osassaan, "enkeleitä alemmaksi tehtynä", vielä ylösnousemuksensa jälkeen, jolloin hänelle oli jo annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä?

        Kaikenlaisia kysymyksiä se vartiotorni teetättää.

        Jeesushan ilmoitettiin Jumalaksi jo jouluevankeliumissa.

        Ja vielä mm. Hebr. 1:8, Joh. 1:1 -jakeissa

        Vartiotorniuskonto kopsasi adventisteilta opin Jeesuksesta enkelinä.
        Hassusti, sikäli että adventistit ovat virheen huomanneet ja korjanneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikenlaisia kysymyksiä se vartiotorni teetättää.

        Jeesushan ilmoitettiin Jumalaksi jo jouluevankeliumissa.

        Ja vielä mm. Hebr. 1:8, Joh. 1:1 -jakeissa

        Vartiotorniuskonto kopsasi adventisteilta opin Jeesuksesta enkelinä.
        Hassusti, sikäli että adventistit ovat virheen huomanneet ja korjanneet.

        Vastauksia ei vain näytä tulevan. Ohitit kysymyksen, joka koski orjan osaa, ja höpötit jotain ihan muuta. Kokeillaanpa uudestaan: ajatteletko, että Jeesus oli orjan osassaan vielä ylösnousemuksensa jälkeenkin?

        Hepr. 2:9 Sen kuitenkin näemme, että tuo "lyhyeksi aikaa enkeleitä alemmaksi asetettu", Jeesus, on kuoleman tuskat kärsittyään "seppelöity kirkkaudella ja kunnialla". Armollisen Jumalan tahto näet oli, että Jeesuksen oli kärsittävä kuolema jokaisen ihmisen puolesta.

        Tuosta käy ihan selvästi ilmi, että Jeesus oli orjan osassaan vain kuolemaansa asti, ei enää ylösnousemuksensa jälkeen. Joh. 20:17 ei siis selity orjan osalla, vaikka näin väitit, sillä Jeesus ei enää tuossa osassa ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastauksia ei vain näytä tulevan. Ohitit kysymyksen, joka koski orjan osaa, ja höpötit jotain ihan muuta. Kokeillaanpa uudestaan: ajatteletko, että Jeesus oli orjan osassaan vielä ylösnousemuksensa jälkeenkin?

        Hepr. 2:9 Sen kuitenkin näemme, että tuo "lyhyeksi aikaa enkeleitä alemmaksi asetettu", Jeesus, on kuoleman tuskat kärsittyään "seppelöity kirkkaudella ja kunnialla". Armollisen Jumalan tahto näet oli, että Jeesuksen oli kärsittävä kuolema jokaisen ihmisen puolesta.

        Tuosta käy ihan selvästi ilmi, että Jeesus oli orjan osassaan vain kuolemaansa asti, ei enää ylösnousemuksensa jälkeen. Joh. 20:17 ei siis selity orjan osalla, vaikka näin väitit, sillä Jeesus ei enää tuossa osassa ollut.

        Orjan osassa oli Jumala

        2 Kor. 5:19 Jumala oli Kristuksessa ja sovitti itsensä maailman kanssa.
        Ja Hebr. 1:6, Jumala puhuttelee Jeesusta Jumalana.

        (tuokin puhuttelu on tarpeen. Mutta saatana vartiotorniseurassa käskee kieltämään sen)

        Jeesuksen sanoma sinullekin on Room 10:9
        Jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi että Jumala on Hänet kuolleista herättänyt niin sinä pelastut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Orjan osassa oli Jumala

        2 Kor. 5:19 Jumala oli Kristuksessa ja sovitti itsensä maailman kanssa.
        Ja Hebr. 1:6, Jumala puhuttelee Jeesusta Jumalana.

        (tuokin puhuttelu on tarpeen. Mutta saatana vartiotorniseurassa käskee kieltämään sen)

        Jeesuksen sanoma sinullekin on Room 10:9
        Jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi että Jumala on Hänet kuolleista herättänyt niin sinä pelastut

        "2 Kor. 5:19 Jumala oli Kristuksessa ja sovitti itsensä maailman kanssa."

        Tämä ei tee Kristuksesta Jumalaa, vaan merkitsee ainoastaan sitä, että Jumala oli hänen kanssaan. Täsmälleen sama ilmaisu "Kristuksessa" (en Christō) esiintyy lukemattomissa kohtaa Uudessa testamentissa, myös pari jaetta tuota lainaamaasi edellä.

        2. Kor. 5:17 Jokainen, joka on Kristuksessa, on siis uusi luomus. Vanha on kadonnut, uusi on tullut tilalle!

        "Kristuksessa oleminen" ei siis tarkoita, että identiteetit sekoittuisivat keskenään, vaan kyse on yhdessä olemisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "2 Kor. 5:19 Jumala oli Kristuksessa ja sovitti itsensä maailman kanssa."

        Tämä ei tee Kristuksesta Jumalaa, vaan merkitsee ainoastaan sitä, että Jumala oli hänen kanssaan. Täsmälleen sama ilmaisu "Kristuksessa" (en Christō) esiintyy lukemattomissa kohtaa Uudessa testamentissa, myös pari jaetta tuota lainaamaasi edellä.

        2. Kor. 5:17 Jokainen, joka on Kristuksessa, on siis uusi luomus. Vanha on kadonnut, uusi on tullut tilalle!

        "Kristuksessa oleminen" ei siis tarkoita, että identiteetit sekoittuisivat keskenään, vaan kyse on yhdessä olemisesta.

        2 kor. 5:19 ei tosiaan tee Kristuksesta Jumalaa, vaan kertoo, että Jeesus oli Jumala, vaikka oli orjan osassa.
        Tuossa on kumman logiikan vartiotorni opettanut. Sikäli kuin asia ilmoitetaan muuallakin, niin se vahvistaa, eikä kumoa ilmoitusta.

        Onhan se niin. Joh. 1:1, ainoa ilmoitus että Sana oli Jumala. Eli Jeesus oli Jumala.

        Ja identiteetit sekoittuvat, jakeissa joissa ilmoitetaan että Herra on Henki, Kristus on Henki, ja että Henki on kuitenkin sama.

        Mutta vartiotorniuskonto on mahdoton ymmärtää. Siinäkin on Pyhä Henki, mutta se selitetään Jumalan toimivaksi voimaksi. Voima kun on fysiikan eloton ilmiö. Niin mikä on Jumala ?
        Jeesuksen vartiotorniuskonto selittää enkeliksi. Tätä ei kristitty ymmärrä, koska kristityn Raamattu sanoo, että enkelit kumartavat Jeesusta.
        Tosin sitä eivät voi ymmärtää vartiotornikaupittelijatkaan, sillä vartiotorni kieltää heiltä ajattelun. Ihan totta. Turusen kirjassa on suora sitaatti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2 kor. 5:19 ei tosiaan tee Kristuksesta Jumalaa, vaan kertoo, että Jeesus oli Jumala, vaikka oli orjan osassa.
        Tuossa on kumman logiikan vartiotorni opettanut. Sikäli kuin asia ilmoitetaan muuallakin, niin se vahvistaa, eikä kumoa ilmoitusta.

        Onhan se niin. Joh. 1:1, ainoa ilmoitus että Sana oli Jumala. Eli Jeesus oli Jumala.

        Ja identiteetit sekoittuvat, jakeissa joissa ilmoitetaan että Herra on Henki, Kristus on Henki, ja että Henki on kuitenkin sama.

        Mutta vartiotorniuskonto on mahdoton ymmärtää. Siinäkin on Pyhä Henki, mutta se selitetään Jumalan toimivaksi voimaksi. Voima kun on fysiikan eloton ilmiö. Niin mikä on Jumala ?
        Jeesuksen vartiotorniuskonto selittää enkeliksi. Tätä ei kristitty ymmärrä, koska kristityn Raamattu sanoo, että enkelit kumartavat Jeesusta.
        Tosin sitä eivät voi ymmärtää vartiotornikaupittelijatkaan, sillä vartiotorni kieltää heiltä ajattelun. Ihan totta. Turusen kirjassa on suora sitaatti.

        "2 kor. 5:19 ei tosiaan tee Kristuksesta Jumalaa, vaan kertoo, että Jeesus oli Jumala, vaikka oli orjan osassa."

        Ei se myöskään kerro sitä. Jos kertoisi, eli "Kristuksessa oleminen" tarkoittaisi samaa olemusta hänen kanssaan, niin silloinhan kaikki uskovat Kristuksessa olisivat samaa olemusta hänen kanssaan ja siten myös Jumalan kanssa (2. Kor. 5:17). Silloin seuraava raamatunkohta saisi kirjaimellisen merkityksen:

        Joh. 17:21 Minä rukoilen, että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. Niin tulee heidänkin olla yhtä meidän kanssamme, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut.

        En kuitenkaan usko, että tuossa tarkoitetaan kirjaimellisesti yhtä olemista (samaa olemusta), vaan kyseessä on pikemminkin kielikuva, joka tarkoittaa yhdessä olemista ja yksimielisyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "2 kor. 5:19 ei tosiaan tee Kristuksesta Jumalaa, vaan kertoo, että Jeesus oli Jumala, vaikka oli orjan osassa."

        Ei se myöskään kerro sitä. Jos kertoisi, eli "Kristuksessa oleminen" tarkoittaisi samaa olemusta hänen kanssaan, niin silloinhan kaikki uskovat Kristuksessa olisivat samaa olemusta hänen kanssaan ja siten myös Jumalan kanssa (2. Kor. 5:17). Silloin seuraava raamatunkohta saisi kirjaimellisen merkityksen:

        Joh. 17:21 Minä rukoilen, että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. Niin tulee heidänkin olla yhtä meidän kanssamme, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut.

        En kuitenkaan usko, että tuossa tarkoitetaan kirjaimellisesti yhtä olemista (samaa olemusta), vaan kyseessä on pikemminkin kielikuva, joka tarkoittaa yhdessä olemista ja yksimielisyyttä.

        Tuossa on ilmeisesti hyvin päätelty Joh. 17:21

        2 Kor. 5:19 ilmoittaa kuitenkin Jumalan sovitustyön.
        Se ei olisi olisi ollut Jumalan sovitustyö jos Jumala ei olisi ollut Jeesuksessa.
        Vartiotorniuskonnossa Jehova murhaa viattoman enkelin ristillä, ja se on jotain sovitustyölle vastakkaista. Mahdotonta.

        Mutta Jeesuksen enkeliksi sanominenkin on vastoin Raamattua. Enkelit kumartavat Jeesusta, kaikki. Hebr. 1:6


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa on ilmeisesti hyvin päätelty Joh. 17:21

        2 Kor. 5:19 ilmoittaa kuitenkin Jumalan sovitustyön.
        Se ei olisi olisi ollut Jumalan sovitustyö jos Jumala ei olisi ollut Jeesuksessa.
        Vartiotorniuskonnossa Jehova murhaa viattoman enkelin ristillä, ja se on jotain sovitustyölle vastakkaista. Mahdotonta.

        Mutta Jeesuksen enkeliksi sanominenkin on vastoin Raamattua. Enkelit kumartavat Jeesusta, kaikki. Hebr. 1:6

        Jeesus on ylienkeli, Jumalasta seuraava!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa on ilmeisesti hyvin päätelty Joh. 17:21

        2 Kor. 5:19 ilmoittaa kuitenkin Jumalan sovitustyön.
        Se ei olisi olisi ollut Jumalan sovitustyö jos Jumala ei olisi ollut Jeesuksessa.
        Vartiotorniuskonnossa Jehova murhaa viattoman enkelin ristillä, ja se on jotain sovitustyölle vastakkaista. Mahdotonta.

        Mutta Jeesuksen enkeliksi sanominenkin on vastoin Raamattua. Enkelit kumartavat Jeesusta, kaikki. Hebr. 1:6

        Joh. 17:21 "olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. Niin tulee heidänkin olla yhtä meidän kanssamme,"

        Jos tuo tarkoittaa sitä, että Isä ja Poika ovat samaa olemusta, niin silloinhan kaikki uskovatkin tulevat sitä olemaan. Asiat rinnastetaan toisiinsa: "olisivat yhtä, niin kuin", "niin tulee heidänkin".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on ylienkeli, Jumalasta seuraava!

        Jeesus on enkeli vartiotorniuskonnossa.
        Vaikka se tiedetään, niin sinun tulisi laittaa vartiotornin numero- ja sivutiedot esille.

        Entä jos joku olisi kiinnostunut ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa on ilmeisesti hyvin päätelty Joh. 17:21

        2 Kor. 5:19 ilmoittaa kuitenkin Jumalan sovitustyön.
        Se ei olisi olisi ollut Jumalan sovitustyö jos Jumala ei olisi ollut Jeesuksessa.
        Vartiotorniuskonnossa Jehova murhaa viattoman enkelin ristillä, ja se on jotain sovitustyölle vastakkaista. Mahdotonta.

        Mutta Jeesuksen enkeliksi sanominenkin on vastoin Raamattua. Enkelit kumartavat Jeesusta, kaikki. Hebr. 1:6

        Se Jumalan sovitus oli se, että Hän uhrasi oman Poikansa meidän tähtemme. Eli Isä uhrasi Pojan=Jehova uhrasi Jeesuksen. Jeesus oli ihminen maan päällä ollessaan, ihmeteot teki Isä Jumala hänen kauttaan, ei Jeesus itse. Ihminen,Messias,Jeesus siis kuoli, Jumala ei kuollut. Monesti kuulee väittämän että tarvittiin Jumala kuolemaan että voi sovittaa ihmisten synnit. Sitten kuitenkin vedotaan "orjan osaan" kun kysytään ketä se Jeesus sitten rukoili ja miksi Hän sanoo että Isä on Häntä suurempi. Ettekö osaa päättää oliko se Jeesus Jumala vai ihminen, molempia se ei voi olla yhtä aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se Jumalan sovitus oli se, että Hän uhrasi oman Poikansa meidän tähtemme. Eli Isä uhrasi Pojan=Jehova uhrasi Jeesuksen. Jeesus oli ihminen maan päällä ollessaan, ihmeteot teki Isä Jumala hänen kauttaan, ei Jeesus itse. Ihminen,Messias,Jeesus siis kuoli, Jumala ei kuollut. Monesti kuulee väittämän että tarvittiin Jumala kuolemaan että voi sovittaa ihmisten synnit. Sitten kuitenkin vedotaan "orjan osaan" kun kysytään ketä se Jeesus sitten rukoili ja miksi Hän sanoo että Isä on Häntä suurempi. Ettekö osaa päättää oliko se Jeesus Jumala vai ihminen, molempia se ei voi olla yhtä aikaa.

        Hyvin paljon tietoa vartiotorniuskontoa, kiitos siitä.
        Raamatusta saamme lukea Jeesuksen ihmeteoista, esim. 2 kalalla ja 5 leivällä ruokki monta ihmistä.

        Raamattu ilmoittaa että Jumala sovitti, 2 Kor. 5:19

        Jeesus rukoili esim. opetustarkoituksessa: Isä meidän joka olet taivaassa...
        Tässä Jeesus käyttää Jumalan nimeä taivaan Isä, kun sanoo nimen pyhitetyksi.

        Todistajat on opetettu sanomaan että se on mallirukous
        Vastaa sinä että malliksi siis annettu että tulee käyttää Jumalan nimeä taivaan Isä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin paljon tietoa vartiotorniuskontoa, kiitos siitä.
        Raamatusta saamme lukea Jeesuksen ihmeteoista, esim. 2 kalalla ja 5 leivällä ruokki monta ihmistä.

        Raamattu ilmoittaa että Jumala sovitti, 2 Kor. 5:19

        Jeesus rukoili esim. opetustarkoituksessa: Isä meidän joka olet taivaassa...
        Tässä Jeesus käyttää Jumalan nimeä taivaan Isä, kun sanoo nimen pyhitetyksi.

        Todistajat on opetettu sanomaan että se on mallirukous
        Vastaa sinä että malliksi siis annettu että tulee käyttää Jumalan nimeä taivaan Isä

        Jeesus myös vetäytyi yksin rukoilemaan monesti, ketä hän silloin mielestäsi rukoili? Kun ei ollut ketään kuulemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus myös vetäytyi yksin rukoilemaan monesti, ketä hän silloin mielestäsi rukoili? Kun ei ollut ketään kuulemassa.

        Niin, Raamattu kertoo että Jeesus oli erämaassa ja rukoili, Luuk. 5:16

        Naapurini kertoi että hän sanoi vanhimmalle lähtevänsä erämaahan rukoilemaan, kuten Jeesus. Vanhin oli vaatinut että vartiotorneja pitää ottaa mukaan, taikka saat mökötystuomion.
        Naapuri sanoi eronneensa saman tien koko lahkosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, Raamattu kertoo että Jeesus oli erämaassa ja rukoili, Luuk. 5:16

        Naapurini kertoi että hän sanoi vanhimmalle lähtevänsä erämaahan rukoilemaan, kuten Jeesus. Vanhin oli vaatinut että vartiotorneja pitää ottaa mukaan, taikka saat mökötystuomion.
        Naapuri sanoi eronneensa saman tien koko lahkosta.

        Ketä Jeesus rukoili yksin ollessaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä Jeesus rukoili yksin ollessaan?

        " Vaikka sanoisitte että uskotte Isään ja Poikaan erillisinä niin uskotte silti että ne ovat yksi Jumala"
        -Jumala on vailla ainneellista olemusta. Samoin Jeesus, Raamattu:
        filipp. 2:7 " tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi" -vain ruumis oli ihmisen

        -Henki on Jumalan Henki (1 Kor 2:14);
        -Herran Henki (Ap 5:9);
        -Pojan Henki (Gal 4:6);
        -Jeesuksen Kristuksen Henki (Fil 1:19)...
        -Henki on kuitenkin sama (1 Kor 12:4).

        Pyhä Henki ilmoitetaan Jumalaksi seuraavissa jakeissa:
        APT 5:3 Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä
        5:4 Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."

        "Silloin Isä ja Poika ovat teille vain jumalan rooleja tai nimiä"
        -Tuon nimen, jehovan, hokemisen olen tiennyt, roolileikit ovat uutta. kiitos lahkovalistuksesta.

        "miksi edes vaivaudutte puhumaan isästä ja pojasta jos ne kerran eivät ole persoonia vaan sama jumala?"
        -Vartiotorni kieltää sinulta Raamatun lukemisen.
        ”Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.” Joh.14:6.

        " On vain yksi Jumala ja se on Isä. Ja yksi Jumalan Poika ja se on Jeesus. "
        -Raamattu ilmoittaa:
        Jeesuksen veri oli Herran veri (Ap 20:28)
        Kristus on Jumala yli kaiken (Room 9:5)
        Jeesus on Jumala ja Pelastaja (Tiit 2:13)
        Isä Jumala sanoi Poikaa Jumalaksi (Heb 1:8)


    • Anonyymi

      Heprealaiskirjeen mukaan Jeesus korotetaan enkeleitä YLEMMÄS. Se merkitsee että hänen Jumalainen olentonsa on ALLAH, kun taas inhimillinen olento on Pyhä Kolminaisuus.

      Nuo kaksi on leikkimielellä asetettu vastustamaan toisiaan, jotta jokainen eri tyypin uskova saisi sovituksen Kristuksessa.
      Jo Paavali asetti ne vastustamaan toisiaan sanoen Lihan ja Hengen välillä on sota ja vihollisuus. Tulee ottaa huomioon että ne kuitenkin ovat yhtä.

      Jeesus sanoi Isä (henki) ja minä (liha) olemme yhtä. Osoita nyt siis että on olemassa korkeampi kuin ALLAH ja Pyhä Kolminaisuus.

      Sekä enkeleitä Jehova , Krishna, Shiva, Brahma, Brahman , Sana, Karitsa korkeampi. Sillä jos on olemassa vielä joku näitä kaikkia ylempi niin silloin Jeesus ei ole Jumala vaan erillinen Poika vain.

      Mikään ilmoitus ei vielä tue että olisi olemassa joku kaikkia noita korkeampi. Jos sellainen ilmoitus tulee niin se saattaa olla ristiriidassa olemassa olevien ilmoitusten kanssa.

      • Anonyymi

        Jumalan ilmoitus itsestään on jo annettu maailmaan. Juutalaisuus, Kristinusko, Islam, Hare Krishna sisältää arvokkaimmat asiat siitä.
        Toki myös Avesta, Gnostilaisuus etc.

        Jos on vielä tietoa Jumalasta ilmoittamatta niin että olisi vastaanotettava uusi Jumala perustuu se siihen että 30 milj. Asukkaan kansat ovat kurjassa tilassa ja tarvitsevat Messiiaan joka ei ole kukaan entisistä.

        Evankeliointi nimittäin saattaa hyvään tilaan ensin suuret kansat ja sitten pienet 300 vuoden sykleissä.

        600 ekr 16 mrd as
        300 ekr 8 mrd as
        0 jkr 4 mrd as
        300 jkr 2 mrd as
        600 jkr 1 mrd as
        900 jkr 500 milj. As
        1200 jkr 250 milj. As
        1500 jkr 125 milj. As
        1800 jkr 62 milj. As
        2100 jkr 31 milj. As
        2400 jkr 16 milj. As
        2700 jkr 8 milj. As
        3000 jkr 4 milj. As
        3300 jkr 2 milj. As
        3600 jkr 1 milj. As

        Tuo asukasluku ilmaisee kuinka suuria kooltaan ovat ne yksiköt ja kansat, jotka yhä ovat evankelioimatta ilon ja totuuden valtaan.
        Tänä päivänä kaikki 31 milj. As kansat pitää evankelioitaman.


      • Anonyymi

        Ei ole mitään kolminaisuutta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan ilmoitus itsestään on jo annettu maailmaan. Juutalaisuus, Kristinusko, Islam, Hare Krishna sisältää arvokkaimmat asiat siitä.
        Toki myös Avesta, Gnostilaisuus etc.

        Jos on vielä tietoa Jumalasta ilmoittamatta niin että olisi vastaanotettava uusi Jumala perustuu se siihen että 30 milj. Asukkaan kansat ovat kurjassa tilassa ja tarvitsevat Messiiaan joka ei ole kukaan entisistä.

        Evankeliointi nimittäin saattaa hyvään tilaan ensin suuret kansat ja sitten pienet 300 vuoden sykleissä.

        600 ekr 16 mrd as
        300 ekr 8 mrd as
        0 jkr 4 mrd as
        300 jkr 2 mrd as
        600 jkr 1 mrd as
        900 jkr 500 milj. As
        1200 jkr 250 milj. As
        1500 jkr 125 milj. As
        1800 jkr 62 milj. As
        2100 jkr 31 milj. As
        2400 jkr 16 milj. As
        2700 jkr 8 milj. As
        3000 jkr 4 milj. As
        3300 jkr 2 milj. As
        3600 jkr 1 milj. As

        Tuo asukasluku ilmaisee kuinka suuria kooltaan ovat ne yksiköt ja kansat, jotka yhä ovat evankelioimatta ilon ja totuuden valtaan.
        Tänä päivänä kaikki 31 milj. As kansat pitää evankelioitaman.

        Ota lääkkeet ajoissa!


    • Anonyymi

      1. Joh. 4:9 Juuri siinä Jumalan rakkaus ilmestyi meidän keskuuteemme, että hän lähetti ainoan Poikansa maailmaan, antamaan meille elämän.
      10 Siinä on rakkaus -- ei siinä, että me olemme rakastaneet Jumalaa, vaan siinä, että hän on rakastanut meitä ja lähettänyt Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
      11 Rakkaat ystävät! Kun Jumala on meitä näin rakastanut, tulee meidänkin rakastaa toisiamme.
      12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Mutta jos me rakastamme toisiamme, Jumala pysyy meissä ja hänen rakkautensa on saavuttanut meissä päämääränsä.
      13 Me pysymme hänessä ja hän pysyy meissä; tämän me tiedämme siitä, että hän on antanut meille Henkeään.
      14 Me olemme nähneet, että Isä on lähettänyt Poikansa maailmaan pelastajaksi, ja siitä me todistamme.
      15 Joka tunnustaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi, hänessä Jumala pysyy, ja hän pysyy Jumalassa.

      Johannes oli kyllä nähnyt Jeesuksen,mutta kirjoittaa silti että Jumalaa ei ole kukaan koskaan nähnyt. Hän erittelee aivan selvästi Isän ja Pojan. Jeesus on Jumalan Poika ja Jumala on Hänen Isä ja meidän Taivaan Isämme.

      • Anonyymi

        Jeesuksessa näki "orjan" (filipp. 2:7) ihmisruumiin
        Jumala ilmoitetaan Raamatussa Hengeksi. Osoitapa, että pystyt löytämään tälle jaenumeron.

        Sinun täytyy löytää sopusointu ilmoittamasi jakeen ja Joh. 1:1 välille "Sana oli Jumala"
        Kuten Hebr. 1 :6, Jeesus oli Jumala

        Lisäksi sinun täytyy tunnustaa, ettei vartiotornilla ole jakeen jaetta väitteelleen että Jeesus olisikin enkeli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksessa näki "orjan" (filipp. 2:7) ihmisruumiin
        Jumala ilmoitetaan Raamatussa Hengeksi. Osoitapa, että pystyt löytämään tälle jaenumeron.

        Sinun täytyy löytää sopusointu ilmoittamasi jakeen ja Joh. 1:1 välille "Sana oli Jumala"
        Kuten Hebr. 1 :6, Jeesus oli Jumala

        Lisäksi sinun täytyy tunnustaa, ettei vartiotornilla ole jakeen jaetta väitteelleen että Jeesus olisikin enkeli.

        "Jeesuksessa näki "orjan" (filipp. 2:7) ihmisruumiin"

        No eikö sitten tässä jakeessa Jeesus ja Jumala olekkaan yksi, niin kuin olette jankanneet joka keskustelussa:

        Joh. 14:9 Jeesus vastasi: "Etkö sinä, Filippus, tunne minua, vaikka olen jo näin kauan ollut teidän seurassanne? Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Kuinka voit sanoa: 'Anna meidän nähdä Isä'?

        Tästä näkee, että vaihtelette Jeesuksen asemaa ihmisen ja jumalan välillä sen mukaan mikä teille itselle sopii. Et vastannut vieläkään kysymykseen jota kysyttiin,
        Ketä Jeesus rukoili yksin ollessaan?


    • Anonyymi

      Jumala on kaikkialla (Jes. 40:12, Ps. 48:7; 2. Aikak. 20:37, Daniel 5:5-6, Ps. 46:1,
      Kol. 2:19).

      -Jumala on Henki (1 Kor 2:14);
      -Jeesus on Henki (Fil 1:19)...
      -Henki on kuitenkin sama (1 Kor 12:4).

    • Anonyymi

      1.Joh 3:21 Rakkaat ystävät, jos sydämemme ei meitä syytä, me voimme rohkeasti lähestyä Jumalaa.
      22 Ja mitä pyydämmekin, sen me häneltä saamme, koska noudatamme hänen käskyjään ja teemme sitä, mikä on hänen mielensä mukaista.
      23 Tämä on hänen käskynsä: meidän tulee uskoa hänen Poikaansa Jeesukseen Kristukseen ja rakastaa toinen toistamme, niin kuin hän on meitä käskenyt.

      2.Joh 1:3 Tulkoon osaksemme armo, laupeus ja rauha Isältä Jumalalta ja Jeesukselta Kristukselta, Isän Pojalta, totuudessa ja rakkaudessa.


      Juud.1:1 Juudas, Jeesuksen Kristuksen palvelija, Jaakobin veli, tervehtii kutsuttuja, joita Isä Jumala rakastaa ja varjelee Jeesusta Kristusta varten.

      24 Hänen, jolla on voima varjella teidät lankeamasta ja riemun vallitessa asettaa teidät tahrattomina kirkkautensa eteen,
      25 ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen.


      Ei voi kuin ihmetellä jos ei Raamatusta nää että Isä ja Poika ovat erilliset persoonat, Jumala ja Jeesus. Kolminaisuusoppineet jotka palvovat heitä yhtenä, palvovat juuri niitä isien perinnäissääntöjä joista Raamatussa puhutaan. Tosin ne perinnäissäännöt ovat 300-luvun kirkkoisien keksintöä eikä ne perustu Jumalan sanaan.

      • Anonyymi

        Kritiikin esittäjän tulisi osata edes perusasiat kritiikin kohteestaan. Kolminaisuusoppineet näkevät Isän ja Pojan erillisnä persoonina, mutta yhtenä Jumalana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kritiikin esittäjän tulisi osata edes perusasiat kritiikin kohteestaan. Kolminaisuusoppineet näkevät Isän ja Pojan erillisnä persoonina, mutta yhtenä Jumalana.

        Kerro tuosta sinun kolminaisuudestasi

        Edeltä olen lukenutkin jo että Raamatussa
        Jumala on Henki 1 kor. 2:14
        Jeesus on Henki Fil. 1:19
        Henki on kuitenkin sama 1 kor. 12:4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro tuosta sinun kolminaisuudestasi

        Edeltä olen lukenutkin jo että Raamatussa
        Jumala on Henki 1 kor. 2:14
        Jeesus on Henki Fil. 1:19
        Henki on kuitenkin sama 1 kor. 12:4

        Lahkojulkaisu on kirjoittanut Martti Lutherin jehovantodistajaksi (k.o. juttu esitti aina olleen jehovantodistajia, ja vakuudeksi luetteli eri aikakausilta nimeä saaneita henkilöitä jehovantodistajina)
        Martti Luther korosti Pyhää Kolminaisuutta Jumaluuden ymmärtämisen kannalta ja apuvälineenä Raamatun opettamisessa.
        Niin jehovantodistajissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kritiikin esittäjän tulisi osata edes perusasiat kritiikin kohteestaan. Kolminaisuusoppineet näkevät Isän ja Pojan erillisnä persoonina, mutta yhtenä Jumalana.

        Mitä se persoona sitten tarkoittaa? Jos kaksi persoonaa on kuitenkin yksi ja sama hahmo?


    • Anonyymi

      Huom. Kolminaisuus oppi EI OPET että Jeesus olisi sama kuin Pyhä Henki.
      FAKTAT plz

      • Anonyymi

        Mutta kolminaisuusoppi opettaa että Jeesus eli Poika on samaa olemusta Isän ja Pyhän Hengen kanssa, josta seuraa että he ovat siinä opissä yksi Jumala. Joten he eivät ole persoonia, vaan Jumalan persoonan/olemuksen osia. Vai miten sinä selität tämän opin? En itse usko että ovat yksi ja sama Jumala..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kolminaisuusoppi opettaa että Jeesus eli Poika on samaa olemusta Isän ja Pyhän Hengen kanssa, josta seuraa että he ovat siinä opissä yksi Jumala. Joten he eivät ole persoonia, vaan Jumalan persoonan/olemuksen osia. Vai miten sinä selität tämän opin? En itse usko että ovat yksi ja sama Jumala..

        Pyhä Henki on yksi Jumalan nimistä.
        Jeesuksessa puhui Jumala.
        Joh. 1:1 "Sana oli Jumala"
        Fil. 2:7 "otti orja muodon"
        Jeesuksella oli ihmisruumis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki on yksi Jumalan nimistä.
        Jeesuksessa puhui Jumala.
        Joh. 1:1 "Sana oli Jumala"
        Fil. 2:7 "otti orja muodon"
        Jeesuksella oli ihmisruumis

        Jos Jumalan nimet ovat isä,poika ja pyhä henki, niin eikö se silloin ole yksi ja sama persoona?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Jumalan nimet ovat isä,poika ja pyhä henki, niin eikö se silloin ole yksi ja sama persoona?

        vai mistäs lähtien nimi on persoona


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Jumalan nimet ovat isä,poika ja pyhä henki, niin eikö se silloin ole yksi ja sama persoona?

        Onhan nimiä myös Jahve, Herra, Sebaot ...

        Onko se vartiotornista ihan väärin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan nimiä myös Jahve, Herra, Sebaot ...

        Onko se vartiotornista ihan väärin ?

        Montako persoonaa sinun jumalalla oikein sitten on? Jos persoona on sama kuin nimi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako persoonaa sinun jumalalla oikein sitten on? Jos persoona on sama kuin nimi?

        Älä mene henkilökohtaisuuksiin.
        Rukoile lahkolaisten puolesta sinäkin.

        Ja voisit ottaa valokopioita vanhoista vartiotorneista esim. maailmanlopun ennustevuosien kohdalta, rokotuskiellosta, kiinteiden elinten elinsiirtokiellosta, koska ne tuolloin vartiotorni nimesi ihmissyönniksi, ja toimitat valokopioita lahkotovereidesi nähtäville esim. postiluukkuun, ihan auttaaksesi rakkaudellisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä mene henkilökohtaisuuksiin.
        Rukoile lahkolaisten puolesta sinäkin.

        Ja voisit ottaa valokopioita vanhoista vartiotorneista esim. maailmanlopun ennustevuosien kohdalta, rokotuskiellosta, kiinteiden elinten elinsiirtokiellosta, koska ne tuolloin vartiotorni nimesi ihmissyönniksi, ja toimitat valokopioita lahkotovereidesi nähtäville esim. postiluukkuun, ihan auttaaksesi rakkaudellisesti.

        Sanoit että nimi on käytännössä sama kuin persoona. En mene henkilökohtaisuuksiin joten älä sinäkään tee niin. Kerro nyt vain onko Jumalassa olevissa osissa eri persoonia vai onko ne nimiä, vai onko joillakin persoonilla tietyt nimet, esim. Jeesus olisi Poika ja Messias.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoit että nimi on käytännössä sama kuin persoona. En mene henkilökohtaisuuksiin joten älä sinäkään tee niin. Kerro nyt vain onko Jumalassa olevissa osissa eri persoonia vai onko ne nimiä, vai onko joillakin persoonilla tietyt nimet, esim. Jeesus olisi Poika ja Messias.?

        En tiedä kenen kanssa keskustelet.

        Koska foorumi on vapaa, niin
        Kun Jumala on Henki ja kaikkialla, Raamatun ilmoituksena, niin miksi pohdit "Jumalan eri osia" ?

        Jeesuksessa Jumala täytti tehtävän.

        2 Kor. 5:19


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä kenen kanssa keskustelet.

        Koska foorumi on vapaa, niin
        Kun Jumala on Henki ja kaikkialla, Raamatun ilmoituksena, niin miksi pohdit "Jumalan eri osia" ?

        Jeesuksessa Jumala täytti tehtävän.

        2 Kor. 5:19

        Sanoit että Pyhä Henki on Jumalan nimi. Kolminaisuusoppi taas sanoo että se on Jumalan persoona. Mikä ero näillä on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoit että Pyhä Henki on Jumalan nimi. Kolminaisuusoppi taas sanoo että se on Jumalan persoona. Mikä ero näillä on?

        Tuo saarnaaja ei ole ymmärtänyt kolminaisuusoppia oikein, vaikka sitä saarnaa kyllästymiseen asti.

        Kolminaisuusopissa tosiaan Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat Jumalan persoonia, eivät kolmiyhteisen Jumalan nimiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoit että Pyhä Henki on Jumalan nimi. Kolminaisuusoppi taas sanoo että se on Jumalan persoona. Mikä ero näillä on?

        Ei varsinaista eroa.
        Raamattu vaan ilmoittaa Pyhän Hengen tietyntyyppisissä yhteyksissä.

        Kerro sinä kolminaisuusopista.

        Olen kuullut että vartiotorniseura on kirjoittanut Martti Lutherin jehovantodistajaksi
        Hän korosti Kolminaisuuden etua Raamatun ymmärtämisessä ja apua jumaluuden opettamisessa.

        Entä sinä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo saarnaaja ei ole ymmärtänyt kolminaisuusoppia oikein, vaikka sitä saarnaa kyllästymiseen asti.

        Kolminaisuusopissa tosiaan Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat Jumalan persoonia, eivät kolmiyhteisen Jumalan nimiä.

        Urpo!


    • Anonyymi

      Jumala on kristinopissa, Raamatussa Jumalan nimi, koska on yksi Jumala, eikä epäjumalia ole.
      1 kor. 2:14 ilmoittaa Jumalan Hengeksi.
      Siten Pyhä Henki on Jumala, sama Jumala kuin Herra ym.

      Puhuminen Jumalan Persoonista perustunee tarkasteluun siitä missä yhteydessä Raamattu nimiä käyttää tai ilmoittaa

      • Anonyymi

        Jumala ei ole nimi, vaan termi. Jumalan nimi on Jehova(Herra suomenkielisissä käännöksissä).
        Jeesus on nimi, Jumalan ainoan Pojan maallinen nimi. Hänestä käytetty termi Herra, on arvonimi vrt. Sir. Se ei ole sama herra kuin Jehova(Herra),joka on nimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei ole nimi, vaan termi. Jumalan nimi on Jehova(Herra suomenkielisissä käännöksissä).
        Jeesus on nimi, Jumalan ainoan Pojan maallinen nimi. Hänestä käytetty termi Herra, on arvonimi vrt. Sir. Se ei ole sama herra kuin Jehova(Herra),joka on nimi.

        Termit ovat erkoiskielen käsitteiden nimiä (Kotimaisten kielten keskus)
        Siis nimiä ovat termitkin.

        Paavali käytti nimeä Jumala. Ymmärrätkö ?

        Jeesus käytti nimeä taivaan Isä, ja opettamassaan rukouksessa se sanotaan pyhitetyksi.

        Todistajat on opetettu sanomaan että se on mallirukous
        Vastaa sinä että malliksi siis annettu että tulee käyttää Jumalan nimeä taivaan Isä

        Tuo Jeesuksen ja Jumalan nimen erottelu on erikoista vartiotorniteologiaa, siinähän Jeesus on enkeli (enkelit taas oikeasti kumartavat Jeesusta, Hebr. 1:6)
        Kun esim. Joh. 1:1 ilmoittaa Jeesuksen Jumalaksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Termit ovat erkoiskielen käsitteiden nimiä (Kotimaisten kielten keskus)
        Siis nimiä ovat termitkin.

        Paavali käytti nimeä Jumala. Ymmärrätkö ?

        Jeesus käytti nimeä taivaan Isä, ja opettamassaan rukouksessa se sanotaan pyhitetyksi.

        Todistajat on opetettu sanomaan että se on mallirukous
        Vastaa sinä että malliksi siis annettu että tulee käyttää Jumalan nimeä taivaan Isä

        Tuo Jeesuksen ja Jumalan nimen erottelu on erikoista vartiotorniteologiaa, siinähän Jeesus on enkeli (enkelit taas oikeasti kumartavat Jeesusta, Hebr. 1:6)
        Kun esim. Joh. 1:1 ilmoittaa Jeesuksen Jumalaksi

        Jos Jumala on nimi niin silloinhan minkä tahansa uskonnon Jumala on sama, koska niitäkin kutsutaan Jumaliksi. Äly hoi nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Jumala on nimi niin silloinhan minkä tahansa uskonnon Jumala on sama, koska niitäkin kutsutaan Jumaliksi. Äly hoi nyt.

        Ainakin vartiotorniuskovaiselle.

        Kristitty on eri asia, hän lukee Raamatusta että epäjumalia ei oikeasti ole olemassa
        Katso 1 kor. 8:4
        Katso vaikka olisivat valtakunnansalilla kieltäneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin vartiotorniuskovaiselle.

        Kristitty on eri asia, hän lukee Raamatusta että epäjumalia ei oikeasti ole olemassa
        Katso 1 kor. 8:4
        Katso vaikka olisivat valtakunnansalilla kieltäneet.

        Näin se on meidän kristittyjen kesken.
        Lahkolaisilla näkyy sitten olevan omat huolensa.
        Paavali ei oikein muuta nimeä käyttänytkään kuin Jumala.

        Sääli ettei Jumala ota lahkolaisia omakseen samanlaisin ottein kuin tuon Sauluksen, myöhemmältä nimeltään juuri tuo Paavali


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se on meidän kristittyjen kesken.
        Lahkolaisilla näkyy sitten olevan omat huolensa.
        Paavali ei oikein muuta nimeä käyttänytkään kuin Jumala.

        Sääli ettei Jumala ota lahkolaisia omakseen samanlaisin ottein kuin tuon Sauluksen, myöhemmältä nimeltään juuri tuo Paavali

        Paavali sanoi kyllä Jumalaa monesti Isäksi myös, kuten Jeesuskin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin vartiotorniuskovaiselle.

        Kristitty on eri asia, hän lukee Raamatusta että epäjumalia ei oikeasti ole olemassa
        Katso 1 kor. 8:4
        Katso vaikka olisivat valtakunnansalilla kieltäneet.

        Onko paholainen olemassa? Miten antikristus? Eivätkö nämä ole epäjumalia jotka ovat olemassa, vaikka et halua heihin uskoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali sanoi kyllä Jumalaa monesti Isäksi myös, kuten Jeesuskin.

        Anonyymi 2023-03-28 22:40:06: Jaenumero sinulta puuttuu
        -----------

        Itse löydän Jumalan:
        10:25 Kaikkea, mitä teurashuoneessa myydään, syökäät ja älkäät omantunnon tähden kyselkö.
        -Siis myös verilettuja
        10:27 Mutta kuin joku uskomatoin teitä vieraaksi kutsuu ja te mennä tahdotte, niin syökäät kaikkia, mitä teidän eteenne tuodaan ja älkäät omantunnon tähden kyselkö.
        Siis myös verilettuja
        10:31 Jos te nyt syötte eli juotte, eli mitä te teette, niin tehkäät kaikki Jumalan kunniaksi.
        -Siis Jumala. Jumalan nimenä

        -Tuossa saamme myös tietoa, että veriruoka ei ole kiellettyä.
        Verensiirto taas on elinsiirto, nestemäisen elimen. Rakkaudenteko.
        -Vartiotorniseura kieltää Jumalan Sanan, murhaa jäseniään vaatimallaan veriuhrilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi 2023-03-28 22:40:06: Jaenumero sinulta puuttuu
        -----------

        Itse löydän Jumalan:
        10:25 Kaikkea, mitä teurashuoneessa myydään, syökäät ja älkäät omantunnon tähden kyselkö.
        -Siis myös verilettuja
        10:27 Mutta kuin joku uskomatoin teitä vieraaksi kutsuu ja te mennä tahdotte, niin syökäät kaikkia, mitä teidän eteenne tuodaan ja älkäät omantunnon tähden kyselkö.
        Siis myös verilettuja
        10:31 Jos te nyt syötte eli juotte, eli mitä te teette, niin tehkäät kaikki Jumalan kunniaksi.
        -Siis Jumala. Jumalan nimenä

        -Tuossa saamme myös tietoa, että veriruoka ei ole kiellettyä.
        Verensiirto taas on elinsiirto, nestemäisen elimen. Rakkaudenteko.
        -Vartiotorniseura kieltää Jumalan Sanan, murhaa jäseniään vaatimallaan veriuhrilla

        Syö mitä lystäät.
        JT ei veriruokis napostele koska se on Jumalan kehoitus!


      • Anonyymi

        Urpo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi 2023-03-28 22:40:06: Jaenumero sinulta puuttuu
        -----------

        Itse löydän Jumalan:
        10:25 Kaikkea, mitä teurashuoneessa myydään, syökäät ja älkäät omantunnon tähden kyselkö.
        -Siis myös verilettuja
        10:27 Mutta kuin joku uskomatoin teitä vieraaksi kutsuu ja te mennä tahdotte, niin syökäät kaikkia, mitä teidän eteenne tuodaan ja älkäät omantunnon tähden kyselkö.
        Siis myös verilettuja
        10:31 Jos te nyt syötte eli juotte, eli mitä te teette, niin tehkäät kaikki Jumalan kunniaksi.
        -Siis Jumala. Jumalan nimenä

        -Tuossa saamme myös tietoa, että veriruoka ei ole kiellettyä.
        Verensiirto taas on elinsiirto, nestemäisen elimen. Rakkaudenteko.
        -Vartiotorniseura kieltää Jumalan Sanan, murhaa jäseniään vaatimallaan veriuhrilla

        Jaa.
        Siinä on näköjään jakeita Paavalin 1 korinttolaiskirjeestä.

        Niin. Jumala oli Jumalan nimi jota Paavali käytti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Termit ovat erkoiskielen käsitteiden nimiä (Kotimaisten kielten keskus)
        Siis nimiä ovat termitkin.

        Paavali käytti nimeä Jumala. Ymmärrätkö ?

        Jeesus käytti nimeä taivaan Isä, ja opettamassaan rukouksessa se sanotaan pyhitetyksi.

        Todistajat on opetettu sanomaan että se on mallirukous
        Vastaa sinä että malliksi siis annettu että tulee käyttää Jumalan nimeä taivaan Isä

        Tuo Jeesuksen ja Jumalan nimen erottelu on erikoista vartiotorniteologiaa, siinähän Jeesus on enkeli (enkelit taas oikeasti kumartavat Jeesusta, Hebr. 1:6)
        Kun esim. Joh. 1:1 ilmoittaa Jeesuksen Jumalaksi

        Urpo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin vartiotorniuskovaiselle.

        Kristitty on eri asia, hän lukee Raamatusta että epäjumalia ei oikeasti ole olemassa
        Katso 1 kor. 8:4
        Katso vaikka olisivat valtakunnansalilla kieltäneet.

        Urpo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se on meidän kristittyjen kesken.
        Lahkolaisilla näkyy sitten olevan omat huolensa.
        Paavali ei oikein muuta nimeä käyttänytkään kuin Jumala.

        Sääli ettei Jumala ota lahkolaisia omakseen samanlaisin ottein kuin tuon Sauluksen, myöhemmältä nimeltään juuri tuo Paavali

        Urpo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Urpo!

        Sano Upi vaan.


    • Anonyymi

      Kiitos kommentista. Kolminaisuus tarkoittaa kyllä kolmea eri persoonaa, jotka omaavat saman jumalallisen luonnon. Eli Isä, Poika ja Pyhä Henki kyllä käyvät keskenään sopusointuista vuoropuhelua koko ajan. Toki Jeesus puhuu ja tarkoittaa Isää, kun Hän Jumalasta puhuu. Se tarkoittaa ihan samaa kuin perheessä poika puhuu isästään. Jeesus puhuu myös Pyhästä Hengestä persoonana. Pyhässä Hengessä ei ole mitään ristiriitaista suhteessa Isään ja Poikaan. Niiden välillä ei ole mitään kitkaa. Pyhä Henki toimii ainoastaan Isän ja Pojan tahdon mukaan. Sen olemassa olon tarkoitus perustuu tähän. Erityisesti se kirkastaa Pojan kunniaa. Tämä tulee mm. ilmi siitä, kun Jeesus sanoi lähettävänsä taivaaseen astumisensa jälkeen sen maan päälle auttamaan ihmisiä. Kaikkea hyvää!

      • Anonyymi

        Anonyymi 2023-03-31 00:17:29

        Pyhä Henki on yksi Jumalan nimistä - Raamattu antaa tämän nimen tietyissä yhteyksissä.

        Jeesuksessa yhtyvät ihmisruumis, fil 2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, ja Jumala,
        Joh. 1:1, Sana oli Jumala

        Jeesuksella oli tehtävä:
        2 Kor. 5:19 - Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa

        Vartiotorniuskonnossa Jehoova tappaa enkelin ristillä.
        Vaikka 2 Moos. 20:13 Älä tapa

        Vartiotornissa: Pyhä henki on sähkönkaltainen voima, siis eloton ilmiö.
        Mikä sitten on se jehoova, jolla oli kortteeri Alcyon -tähdellä,
        kunnes vartiotorni hääti pois ?


    • Anonyymi

      Jokainen joka on edes UT lukenut läpi, törmää satoihin raamatunjakeisiin, jossa Jeesus todetaan Jumalan pojaksi!

    • Anonyymi

      Kaikkiaan kyseisiä Raamatun kohtia löytyy noin 5000 kpl!

    • Anonyymi

      Jeesus sanoi:
      Jos Jumala olisi teidän isänne, te rakastaisitte minua, sillä minä olen lähtöisin Jumalasta ja tulen hänen luotaan. Minä en edes päättänyt tulostani itse, vaan hän lähetti minut.

    • Anonyymi

      Niitä ei kannata alkaa laskemaan, on niitä niin paljon!

    • Anonyymi

      Kukaan UT kirjoittajista ei pitänyt Jeesusta isä jumalan!

      • Anonyymi

        Näin on


    • Anonyymi

      Ei ole Ei ole isä Jumala, ei ole isä Jumala, ei ole isä jumala Jumala, ei ole isä Jumala, ei ole isä jumala,

    • Anonyymi

      Siihen riittää yksikin jae:
      Jeesus sanoi: isäni lähetti minut maan päälle!

    • Anonyymi

      Pyhä Henki on yksi Jumalan nimistä - Raamattu antaa tämän nimen tietyissä yhteyksissä.

      Jeesuksessa yhtyvät ihmisruumis, fil 2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, ja Jumala,
      Joh. 1:1, Sana oli Jumala

      Jeesuksella oli tehtävä:
      2 Kor. 5:19 - Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa

      Vartiotorniuskonnossa Jehoova tappaa enkelin ristillä.
      Vaikka 2 Moos. 20:13 Älä tapa

      Vartiotornissa: Pyhä henki on sähkönkaltainen voima, siis eloton ilmiö.
      Mikä sitten on se jehoova, jolla oli kortteeri Alcyon -tähdellä,
      kunnes vartiotorni hääti pois ?

    • Anonyymi

      Tähän Jeesus sanoi: »Jos Jumala olisi teidän isänne, te rakastaisitte minua, sillä minä olen lähtöisin Jumalasta ja tulen hänen luotaan. Minä en edes päättänyt tulostani itse, vaan hän lähetti minut.»"

    • Anonyymi

      Se todetaan jokaisessa UT evankeliumissa, kirjeissä ja Johanneksen ilmestyksessä!

    • Anonyymi

      Jakeita löytyy kymmenittäin!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1976
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe