Nyt korttisi varastetaan maksaessasi

Anonyymi-ap

Haittaohjelma maksupäätteissä varastaa korttitiedot – kiertää tietoturvan yksinkertaisella kikalla

Lähimaksut ovat turvallisempia kuin kortin syöttäminen maksupäätteeseen. Haittaohjelma on keksinyt yksinkertaisen ratkaisun.

Saatuaan ensimmäisen verkkoon pääsyn hyökkääjä suorittaa verkon tunnistusprosessin löytääkseen kunkin pankkiautomaatin IP-osoitteen. Kun nämä tiedot ovat käsissään, hyökkääjät aloittaisivat sivuttaisliikevaiheen käyttämällä Windowsin oletustunnuksia ja asentaen sitten räätälöityjä haittaohjelmia haluttuihin järjestelmiin. Takaoven avulla hyökkääjä voisi tyhjentää pankkiautomaatin pistorasian käynnistämällä haittaohjelmarajapinnan ja kirjoittamalla päämieheltä toimittaman koodin, joka on jokaiselle hakkeroitavalle pankkiautomaatille tyypillinen.

Prilex oli erittäin aktiivinen vuonna 2020, mutta katosi yhtäkkiä vuonna 2021 ja nousi uudelleen pintaan vuonna 2022 julkaisemalla kolme uutta muunnelmaa.

Prilexin PoS-versio on koodattu Visual Basicissa, Trojan-Spy.Win32.SPSnifferiin

29

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Maksupääteiden turvallisuus ollu esillä jo vuosia. Nytkö se sitten kongretisoitu

    • Anonyymi

      ( Julkaistu: 19.01.2023 )Linux-haittaohjelmia on enemmän kuin koskaan aiemmin. Linux-haittaohjelmat ovat yleistyneet viime vuosina, kun yhä useammat laitteet ja palvelimet toimivat Linux-käyttöjärjestelmissä.

      Atlas VPN:n analysoimien tietojen mukaan viime vuonna koodattiin yli 1,9 miljoonaa uutta Linux-haittaohjelmaa. Määrä on 50 prosenttia suurempi kuin edellisvuonna. Luvut perustuvat saksalaisen AV-TEST Gmb:n haittaohjelmauhkatilastoihin.

      Suurin osa uusista Linux-haittaohjelmanäytteistä eli 854 690 kappaletta havaittiin vuoden ensimmäisellä neljänneksellä. Toisella vuosineljänneksellä uusien haittaohjelmanäytteiden määrä laski kolme prosenttia.

      Kolmannella neljänneksellä uusia Linux-haittoja havaittiin 75 841 kappaletta ja vuoden viimeisellä neljänneksellä 164 697 kappaletta.

      • Anonyymi

        Älä viitsi wintrollerson jauhaa paskaa, ei noilla maksetuilla tilastoilla ja uutisilla ole mitään merkitystä koska ne ajavat vain tuon firman etuja, lisäksi ne haittaohjelmat pitäisi ITSE ASENTAA, automaattisesti ne eivät linuxeihin asennu!


      • Anonyymi

        Windowstrolleri koittaa keksityillä uutisilla kääntää huomion toisaalle, aloituksessa mainittiin Visual Basic joka pyörii wintoosassa ja näköjään maksupäätteetkin pyörii sillä joten siksi ne saastuvat!


    • Anonyymi

      Miksi tällä palstalla? Tarjotaanko apua aloittelevalle hakkerille?

      • Anonyymi

        Mutta pitäisi olla ajatuse elin kunnossa, eikä kuin SaimaanZompilla!
        Aivosäätiön mukaan otsalohkodementiassa otsalohkot ja ohimolohkojen etuosat vaurioituvat, mikä johtaa usein impulsiivisuuteen ja merkittäviin muutoksiin luonteessa. Varsinaiset muistiongelmat ilmenevät tyypillisesti vasta sairauden myöhäisemmässä vaiheessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta pitäisi olla ajatuse elin kunnossa, eikä kuin SaimaanZompilla!
        Aivosäätiön mukaan otsalohkodementiassa otsalohkot ja ohimolohkojen etuosat vaurioituvat, mikä johtaa usein impulsiivisuuteen ja merkittäviin muutoksiin luonteessa. Varsinaiset muistiongelmat ilmenevät tyypillisesti vasta sairauden myöhäisemmässä vaiheessa.

        Näilä koulupojilla ei taida olla mikään elin kunnossa. Luulin, että nyt on jo talviloma, kun näitä trollauksia sataa tänne tuhkatiheään, mutta se onkin vasta viikon päästä.


    • Anonyymi

      Jos edelleen käytetään windowsia, niin ei mikään ihme. Olen huomannut kaupassa sen ja siksi maksan käteisellä.

    • Anonyymi

      Mitäs tuosta, mutta TV:ssä näytettiin joku vuosi sitten, miten joku lähellä seisova saattoi mobiiliapilla tallettaa kortin tiedot.

      • Anonyymi

        Lähimaksu (50€) voi lähteä tililtä kun rosmo kävelee skannerin kanssa vierestä.
        Siksi tulee hankkia suojattu lompakko.


    • Anonyymi

      Tyhmyys kongretisoituu todellakin.

    • Anonyymi

      Maksoin kolikoilla.

    • Anonyymi

      Se on vakava asia!

    • Anonyymi

      Ainzakaan maasta ei pysty poistumaan koska on sormenjäjelti digitaalisesti...

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe