Liitto neuvottelee kaikki lisät ylityöt ym. Sit autonkuljettaja sopii läpituntipalkan eikä saa mitään muuta extraa kun että saa ajaa. Voi vittu mut on uunoja.
Kyllä läpituntipalkka on kannattava
23
239
Vastaukset
- Anonyymi
Liitot neuvottelee minimit. Jos olet niin Uuno että tyydyt siihen minimiin, niin ole hyvä vaan
- Anonyymi
No kyllä tämä on ollut palkan kannalta paras ratkaisu.
Meillä tes miehet tekee sen 85h ja saa tonnin käteen.
Asuvat autoissaan pitkin maailmaa vielä sillä hinnalla pois kotoa.
Itse ajan läpitunnilla ma-pe ja tulee se 130-140h 2-vkojaksoon.
Kun se on ihan sama sit ajaa kun oot siellä autossa.
Tosin eihän noille edes ajaminen maistu niin päällikön sanoin ei ne kotiinsakkaan enempää saa mihinkään tesseihin vedoten.
Eivätkä ne tarviikkaa kai rahaakaan.
Itse säästän kaiken, kuukauden toinen tili menee kokoajan säästöön kun toisella pystyy maksaa kaikki elämisen kulut.- Anonyymi
Tää ja kun työnantaja oli vielä niin reilu että katsottiin näiden tes miesten Kta ja se on sitten se läpituntipalkka.
Siihen päivärahat ja pekkaset päälle lomineen niin hyvin pärjää ja saa tehdä rauhassa töitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tää ja kun työnantaja oli vielä niin reilu että katsottiin näiden tes miesten Kta ja se on sitten se läpituntipalkka.
Siihen päivärahat ja pekkaset päälle lomineen niin hyvin pärjää ja saa tehdä rauhassa töitä.Pyydä se vielä päivärahoina niin ei mene veroa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyydä se vielä päivärahoina niin ei mene veroa.
Ei! Siihen ei pidä lähteä, työt tuntipalkkana ja päivärahat siihen päälle miten kuuluukin pienet ja isot.
Tuntipalkka tekee jos senverran hyvän tilin että päivärahat menee siihen päälle ja suoraan säästöön. - Anonyymi
Itsellä sama homma.
Teen huhtikuun alusta syyskuun loppuun töitä, tulee se 6kk ja 2000h töitä.
Rahat säästöön ja talven lomilla pois täältä paskan keskeltä.
25 tonnia riittää puhtaana hyvin talveksi olla lomalla.
Sen saa just säästettyä 6kk ajalla.
- Anonyymi
130-140h kahteen viikkoon!! Se onkin elämää!
- Anonyymi
Työnantaja reilu kun antaa tehdä ylitöitä ilman ylityökorvauksia! Tosi reilu! 😀
- Anonyymi
Niin, toisille 80h on kauhean paljon ja kaikki sen yli tuntuu ylitöiltä…
Ennemmin mä teen tunteja kun makaan autossa ilmaiseksi tauolla tai kyttään aamun lastauksia edellisenä iltana.
Mutta jokainen tavallaan.
- Anonyymi
Tuollaisia tuntimääriä ei tehdä kuin lakia rikkomalla.
- Anonyymi
siinä paukkuu äkkiä vuoden ylityömäärät umpeen alle kolmen kuukauden. ei yksikään rehellinen työnantaja ees teettäisi tollaisia tunteja tai sitten työnantaja on niin tuore ettei oo vielä tullu kirjettä pasilasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
siinä paukkuu äkkiä vuoden ylityömäärät umpeen alle kolmen kuukauden. ei yksikään rehellinen työnantaja ees teettäisi tollaisia tunteja tai sitten työnantaja on niin tuore ettei oo vielä tullu kirjettä pasilasta.
Niin.
Itsellä hommat on sellaisia joissa tulee tes lause:
” joutuu matkallaan odottamaan, maksetaan siitä palkka lukematta sitä työaikaan.” käyttöön.
Senkin takia läpitunti on hyvä kun odotusta saattaa olla 40h vko ja ajoa se 30h vko.
Nehän odotukset ei kerrytä ylitöitä… - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
siinä paukkuu äkkiä vuoden ylityömäärät umpeen alle kolmen kuukauden. ei yksikään rehellinen työnantaja ees teettäisi tollaisia tunteja tai sitten työnantaja on niin tuore ettei oo vielä tullu kirjettä pasilasta.
Miten sinä lasket vuoden ylityöt ?
Missä lukee että teen täyden vuoden töitä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten sinä lasket vuoden ylityöt ?
Missä lukee että teen täyden vuoden töitä?En yhtään ihmettele sitä, että kuljetusalalla on huonot palkat ja edut kun lukee näitä kirjoituksia. Paitsi ahtaajilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En yhtään ihmettele sitä, että kuljetusalalla on huonot palkat ja edut kun lukee näitä kirjoituksia. Paitsi ahtaajilla.
Sitä samaa mietin.
Miksi tehdä huonolla tes palkalla jotain 8h päivää.
Ei siinä liiku auto eikä mies.
Siihen on pyrittävä että päivän ajotunnit täyteen yhdellä miehellä, vaihto ja uusi mies sama homma.
Sillä pystytään pitämään palkat ja kustannustaso alhaalla kun auton pitäminen on sitä halvempaa mitä enempi sillä ajetaan.
Kyllä nuo 8h tasatuntihommat on kaiken huonointa saada rahdin hintaa ylemmäs. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä samaa mietin.
Miksi tehdä huonolla tes palkalla jotain 8h päivää.
Ei siinä liiku auto eikä mies.
Siihen on pyrittävä että päivän ajotunnit täyteen yhdellä miehellä, vaihto ja uusi mies sama homma.
Sillä pystytään pitämään palkat ja kustannustaso alhaalla kun auton pitäminen on sitä halvempaa mitä enempi sillä ajetaan.
Kyllä nuo 8h tasatuntihommat on kaiken huonointa saada rahdin hintaa ylemmäs.Piti sanomani palkat ylhäällä ja kustannukset alhaalla.
- Anonyymi
Itsellä on ollut % palkka auton km-hinnasta.
Vaikka ajan vaan puolikasta niin ennen koronaa ja sotia se huolintaliikkeen km hinta oli tuon takatelin kanssa 1,07€/km josta minulle 20%.
Purku kuului hintaan mutta lastaukset 45€ kpl.
Yli 3h ventat asiakkaalla 15€/h.
Nyt km hinta on 1,49€/km ja mulle edelleen palkat samoilla ehdoilla.
Kannatan % palkkausta koska se seuraa paremmin isäntien parantunutta hinnoittelua ja kulujen nousua myös työntekijän kohdalla. - Anonyymi
Kukjettajan työssä ajo on lepoa eli jos ajat vähänkin pitempää reissua eism yli 100 km sivu niin voit pitää tauot ajon aikana ja täydellä palkalla eli hyviä etuja on.
muutama kollega merkitsee lastaus ja purkuajat tauoksi laittvat piirturin tauolle kun lastaavat esim tunnin kuormaa ja näin voit ajaa pitempiä rupeamia.
kun kuljettaja on reilu niin isäntäkin on reilu hänelle se tässä läpituntipalkassa on taustalla.- Anonyymi
Tämä, tuolla mallilla voidaan maksaa tes läpi.
Siinähän hävii kaikki jos kuski ensin lastaa x tuntia ja sit ajaa nurkan taakse pitää jotain 30-45min taukoa.
30min = 40km = 60-100€ rahaa autolle.
Ja kuskille palkkaa lisää.
Toivotaan näistä paskapykälistä päästään uudessa tessissä eroon ja aletaan tekemään rahaa ja palkkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä, tuolla mallilla voidaan maksaa tes läpi.
Siinähän hävii kaikki jos kuski ensin lastaa x tuntia ja sit ajaa nurkan taakse pitää jotain 30-45min taukoa.
30min = 40km = 60-100€ rahaa autolle.
Ja kuskille palkkaa lisää.
Toivotaan näistä paskapykälistä päästään uudessa tessissä eroon ja aletaan tekemään rahaa ja palkkaa.Kuroma lastaaminen ja purkaminen on työtä , kuljettajn työtä ja tauot pidetään erikseen!!!!!
Kuljettaja tarvitsee myös ruokaa ja kahvia ei kukaan jaksa nälässä väsyneenä painaa.
Pitäkää tauot aina, lastaus ei ole mikään TAUKO, onko oikeasti niin hölmöjä että kusevat omiin housuihinsa?
Jakoajossa kun esim 30 paikkaa niin onko 30 taukoa kun kannat tavaroita kellariin tai revit 400 kilon rullakkoa lumihangessa? Voi pyhä pyssy mitä uunoja! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuroma lastaaminen ja purkaminen on työtä , kuljettajn työtä ja tauot pidetään erikseen!!!!!
Kuljettaja tarvitsee myös ruokaa ja kahvia ei kukaan jaksa nälässä väsyneenä painaa.
Pitäkää tauot aina, lastaus ei ole mikään TAUKO, onko oikeasti niin hölmöjä että kusevat omiin housuihinsa?
Jakoajossa kun esim 30 paikkaa niin onko 30 taukoa kun kannat tavaroita kellariin tai revit 400 kilon rullakkoa lumihangessa? Voi pyhä pyssy mitä uunoja!Onneksi on erilaisia töitä ja erilaisia isäntiä alalla.
En tieä yhtää kuskia meillä joka lastauksen tai purun jälkeen menis heti syömään.
Ottavat eväät jääkaapista tai mikrosta, kahvit keittimestä ja auto tienaamaan.
Kuten tuossa oli, sillon tulee rahaa ja on hyvä maksaa kunnon palkkaa.
Sitten kun on ajettu ja tulee lakisääteinen niin syömään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi on erilaisia töitä ja erilaisia isäntiä alalla.
En tieä yhtää kuskia meillä joka lastauksen tai purun jälkeen menis heti syömään.
Ottavat eväät jääkaapista tai mikrosta, kahvit keittimestä ja auto tienaamaan.
Kuten tuossa oli, sillon tulee rahaa ja on hyvä maksaa kunnon palkkaa.
Sitten kun on ajettu ja tulee lakisääteinen niin syömään.Moni syö myös ajon aikan niin ei isännän aika kulu turhaan, perunat ja lihapullat kippoon ja juomalasi jatoisella kädellä ratista kiinni ja matka taittuu, ammattimies osaa valova liikennettä syödessäänkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moni syö myös ajon aikan niin ei isännän aika kulu turhaan, perunat ja lihapullat kippoon ja juomalasi jatoisella kädellä ratista kiinni ja matka taittuu, ammattimies osaa valova liikennettä syödessäänkin.
Jokainen tavallaan. Osa tekee enempi ja saa siitä enempi, osa nyhrää omiaan ja saa vähempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 575510
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap233527Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei281652Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei2051624- 771087
MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna261078Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee49907Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel259836Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.71809Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..35808