Ei tee mieli tehdä mitään aloitusta 18

Anonyymi-ap

Huomenta.
Tässäpä päivänä muutamana mietiskeleiksen, miten maa taas makaa.
Panda, panda, panda ja panda. Tämä pöhinä loppui. Saiko Ähtäri sittenkin 5 miljoonaa? Panda tietää ja VVM.
Totesin, että elämme "soitamme sinulle mahdollisimman pian" -ympäristössä.
Mikä on teidän mielestä mahdollisimman pian? Minulle se on seuraava tunti.
Minulle ei myöskään kerrota numerosta, että en tiedä tai tämä on niin uusi asia.
Koska minun neuvoni on, että ota selvää.
Kyllä muutoskoulutus pitää tekijöilleen antaa ja työntekijöiden pitää olla aktiivisia hankkiakseen työssään tarvittavia tietoja.
Beng

103

741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Harmittaa, kun piti lähteä eläkeläiskuppikunnan tapaamiseen ja tuli este.
      Maha teki täydellisen kuperkeikan.
      Harmittaa.
      Usein ei tule viime hetken estoja, ja nyt. Kyllä kenkuttaa.

      • Anonyymi

        Ihan totta, ne äkilliset kuperkeikan vatsan kanssa ärsyttää .
        Tiedän tunteen


    • Anonyymi

      En usko mainoksia mutta
      Jos jollakin olisi älykello tai -sormus, niin haluaisin tietää mittaako se seuraavien unien kestoajan.

      Torke-unen
      Alku-unen
      Syvän unen ja
      REM- eli vilkeunen

      Näin tietäisin ovatko ne kohdallani oikeat ja riittävät. Mitään muuta en kaipaa itsestäni mitattavan. En mene tk:sta lainaamaan laitteita pelkästä uteliaisuudesta.

      • Anonyymi

        Saako TK:sta lainata älysormuksen ? Saako myös lainata aälykännyn, että voi katsoa
        tuloksia ? Tai jonkun muun laitteen sitä varten ?


      • Anonyymi

        Kommenttisi on mielenkiintoinen. Eräs asiantuntija kertoi, että nukumme tosiaan useammassa jaksossa.
        En osaa vastata kysymykseesi.
        Toivottavasti joku kertoo.
        Beng
        Tutkin Googlea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommenttisi on mielenkiintoinen. Eräs asiantuntija kertoi, että nukumme tosiaan useammassa jaksossa.
        En osaa vastata kysymykseesi.
        Toivottavasti joku kertoo.
        Beng
        Tutkin Googlea.

        Suunto-kellolla voi saada jotain tietoa ja Oura-sormuksella Bluetooth kytkennällä saa myös jotain ihmeen happisaturaatioita mitattua.
        Vaikuttaa minulle rakettitieteeltä.
        Voi kun joku tietäväinen ampaisisi kertomaan.
        Beng
        Tuskin trk:t ovat noin lainaavat tuollaisia laitteita.
        Vain uniapneaan on jotain härveleitä - viikset.
        Sairaalassa minulle laitettiin jotkin happiviikset, mutta laite pulputti ja kurisi, joten häiriö oli iso.i


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suunto-kellolla voi saada jotain tietoa ja Oura-sormuksella Bluetooth kytkennällä saa myös jotain ihmeen happisaturaatioita mitattua.
        Vaikuttaa minulle rakettitieteeltä.
        Voi kun joku tietäväinen ampaisisi kertomaan.
        Beng
        Tuskin trk:t ovat noin lainaavat tuollaisia laitteita.
        Vain uniapneaan on jotain härveleitä - viikset.
        Sairaalassa minulle laitettiin jotkin happiviikset, mutta laite pulputti ja kurisi, joten häiriö oli iso.i

        Happisaturaatiota varten on joka apteekissa myynnissä oksimetri,
        jolla voi muutamassa sekunnissa mitata SpO:n. Ei se tietenkään yöllä
        itse mittaa. Netistäkin voi oksimetrin tilata, hinnat on alkaen noin 40 €.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Happisaturaatiota varten on joka apteekissa myynnissä oksimetri,
        jolla voi muutamassa sekunnissa mitata SpO:n. Ei se tietenkään yöllä
        itse mittaa. Netistäkin voi oksimetrin tilata, hinnat on alkaen noin 40 €.

        17:14
        Siis kyse on mm. Veren happipitoisuudesta ja alle 95, se on huono, hypoksia ja vaikuttaa keskushermoston hapenpuutteeseen. Aivot.
        Kun näitä tutkin teki mieli avata ikkunat ja ovet. Mutta tuskin noin simppeli asia lisät happipitoisuutta.
        Miksi sateen jälkeen sanotaan olevan happipitoinen ilma.
        Mutta ehkä univaiheistaan tietoa haluavalla on jotain muuta mielessä.
        Beng


    • Anonyymi

      Happisaturaatio (Sp02) eli happikyllästeisyys kertoo, miten elimistön kudokset saavat happea. Happisaturaatio on luku, joka ilmaisee, kuinka monta prosenttia verenpunan hapensitomiskohdista on liittänyt itseensä happea. Näin se ilmaisee kudoksen happipitoisuuden suhteessa sen maksimaaliseen happipitoisuuteen.

      Luku voi muuttua nopeasti, itselläni se seilaa 96-98 välillä.
      Jos on rytmihäiriö päällä se voi hetkellisesti olla alle 90.
      Ainakin itselläni monesti. Alin mittaamani luku on 82.

      Jos luku on säännöllisesti alle 96, syy pitäisi tutkia.

    • Anonyymi

      Normaalisti SpO2-tasot vaihtelevat terveellä aikuisella 95-100 prosentin välillä. Tämän alueen alapuolella olevat tasot osoittavat hengityksen vajaustilaa, joka tunnetaan nimellä hypoksemia.

      • Anonyymi

        Asia on mielenkiintoinen ja ensi kertaa luen siitä.
        Tekisi mieli ostaa tuo laite.
        Mittaahan ihminen verenpainettakin itse.
        Beng
        Hmmm.


    • Anonyymi

      Hapenpuutteen aiheuttajina voivat olla rautavaje tai liikahengitys – tai molemmat, unihäiriöt, väsymys, keskittymiskyvyn puute, ärtymys, hengästyminen, lihasten 'hapottuminen' sekä krampit, korkea leposyke ja sydämen muljahtelut jne.

      • Anonyymi

        Tuon kun lukee, vähän kuin minkä tahansa vaivan netti tietoa, omii kaiken....
        Rautavajeeseen vaikuttaa ferritiini. Fiksu lääkäri osaa sen otattaa.
        Beng


    • Anonyymi

      Normaali yöuni kulkee vaiheissa. Aluksi se on kevyttä.
      Syvän unen vaiheiden välissä on vilkeunen eli REM-unen vaihe.
      REM-unen vaiheessa nähdään unia, vaihdetaan asentoa ja saatetaan myös
      havahtua tai herätä.

      Nukun huonosti, liian vähän, pätkäunta ja tuntuu, etten saa koskaan kunnollista
      syvää unta. Näen kuitenkin joskus harvoin unia eli joskus olen REM-univaiheessa.

      Olen jostain lukenut, että nuppi (aivot) on suht terve, jos unia näkee.
      Vaikkei se varmaankaan tarkoita, ettei olisi terve vaikka ei unia näkisikään.
      Uniaan ei useinkaaan muista, vai muistatteko ?

      Voiko jollakin aivosähkökäyrällä todeta, että on nähnyt unta,
      vaikkei sitä itse muistaisikaan vai näyttääkö käyrä vain sen,
      että on REM-univaiheessa (eli on mahdollisuus nähdä unia).

      Unitutkimukset yksityisillä maksaa tuhansia euroja, eikä tod.näk. saa apua
      unettomuuteen, vaikka tietoa saakin.
      Kunnallisella ei tutkimukseen hevin pääse.
      En ole menossakaan, tutkin vain kerran asiaa ja luin kirjan,
      jonka uniongelmainen suomalainen nainen oli kirjoittanut unitutkimuksistaan
      (joista ei saanut nukkumiseen apua) ja miten hän lopulta alkoi nukkua paremmin.

      • Anonyymi

        Luulisi, että julkispuolelta saa apua.
        Unihäiriöistään kannattaa jutella lääkärin kanssa.
        Minulla nukkuminen vaihtelee: välillä pätkäunia, välillä yhtenäisesti.
        Yhteensä kuitenkin noin 7,5 tuntia.
        Mutta.
        Välillä silti tuntuu, ettei ole täysin levännyt olo.
        Näen ja muistan unia. Joitain muistan vielä vuosien päästäkin.
        Mutta voisiko mielikuvituksella olla tekemistä unien näön kanssa.
        Mielestäni ulkoilulla on 'uuvuttava' vaikutus, kunhan ulkoilee sopivaan aikaan.
        Joskus kirjan lukeminen on ok.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulisi, että julkispuolelta saa apua.
        Unihäiriöistään kannattaa jutella lääkärin kanssa.
        Minulla nukkuminen vaihtelee: välillä pätkäunia, välillä yhtenäisesti.
        Yhteensä kuitenkin noin 7,5 tuntia.
        Mutta.
        Välillä silti tuntuu, ettei ole täysin levännyt olo.
        Näen ja muistan unia. Joitain muistan vielä vuosien päästäkin.
        Mutta voisiko mielikuvituksella olla tekemistä unien näön kanssa.
        Mielestäni ulkoilulla on 'uuvuttava' vaikutus, kunhan ulkoilee sopivaan aikaan.
        Joskus kirjan lukeminen on ok.
        Beng

        Julkiselta puolelta voi olla työikäisellä 1 % mahdollisuus saada apua
        uniongelmiinsa. Jos lekuri sattuu olemaan armollinen, se voi kirjoittaa "nappeja",
        joihin koukuttuu nopeasti. Sitten on vaikea saada luonnollista enää koskaan.


    • Anonyymi

      Saksa oli edistyksellinen jo 30-luvulla ilmakylvyissa, reippaasti ikkuna auki ja nakkena syvähengittämään ilmakylpyjä. Tehkää perässä!

      • Anonyymi

        Onhan täälläkin ollut Nummelassa Luontola 1931 - 1992.
        Jos nakkena tarkoittaa sitä, mitä luulen, piipaa-auto korjaisi. Se siitä ilmakylvystä.
        Jonkin metsämökin pihalla voisi piehtaroida. Lumi on nyt aika kovaa, hankikanto?
        Mutta älä yllytä...
        Beng


    • Anonyymi

      Jatkan minä 2023-02-02 15:30:44. Voiko olla erikoisempi tuuri. Tämän jutun kirjoittamisen jälkeen menin ravintolaan syömään blinejä. Eikös pöytään istunut herra, joka opettaa senioreille tietotekniikkaa. Hän kertoi että älysormus mittaa kahdenlaista unta, syvän unen ja muun. Eli ei erittele jokaisen eri unen märää.
      Siis ei palvele minua.
      Kun mainitsin etten mene TK:stä pyytämään laitteita, en tarkoittanut sormusta. Mieheni lainasi kerran monipuoliset apparaatit, jolla mitattiin unesta montakin asiaa. Ajattelin josko se laite erittelisi eri unilaatujen keston. En tiedä, mutta en kuitenkaan mene kyselemään, joten tämä aihe loppuunkäsitelty.
      Palaan siis blineihin, joita söin ravintolassa elämäni ekakarran. (Kerran on miehen kanssa valmistettu kahdestaan.) Lautasella oli iso blini, puolen desin posliinivati hunajaa, pitkiä maustekurkkusiivuja, lammikko siian mätiä ja toinen smetanaa sekä läjä punasipulisilppua.
      Jos olisin oikein hieno nainen ja miksen olisi, niin miten ne söisin.
      Kippaisinko hunajavadillisen blinin päälle, vai kastelisinko sievästi blinistä leikkaamani palasen hunajaan. Sekoittaisinko sipulin ja smetanan ja ottaisin samaan haarukkaan blinipalan kanssa. Vai sekoittaisinko smetanan, sipulisilpun ja mädin ja sitä samaan haarukkaan blinipalan kanssa. Paloittelisinko pitkät kurkut ja vielä sen lisäisin haarukkaan.
      Harkitsin että paloittelisin kurkkusiivut. Sekoittaisin kaikki lisukkeet, paitsi hunaja yhteen ja siitä aina blinipalan kanssa haarukkaan.
      Jälkeenpäin harmitti, miksi en katsonut muilta mallia enkä alkanut itse soveltamaan. Ratkaisin: Kippasin hunajan blinin päälle. En sekoittanut mitään lisukkeita vaan napsin haarukalla ja veitsellä vuorotellen vähän jokaista suuhun blinipalan perään. Luulen että se ei ollut fiksu tapa, mutta sekoittaminen olisi vaikuttanut jotenkin sotkuiselta. Eli nyt tapakouluttaja esiin, kiitos.
      Jos tämä jostakin on kovin typerää ja turhauttavaa niin okei, olen typerä, sivuuttakaa te tämä kirjoitus.

      • Anonyymi

        Olisiko niin, että noita lisukkeita on niin, että voi itse valita mistä pitää.
        Jouluna alkupalana on saaristolaisleipä, smetana, mätiä ja joskus sipulia/punasipulia (harmi, kun pötsi ei sipulia enää kestä.) Ehkä ottaisin tottumuksesta vain nuo.
        Pidän suolakurkuista ja hunajasta. Hunajasta paahtoleivän päällä. Kurkku muutoin lisukkeena tai voileivän päällä.Joten ehkä jättäisin pienen palan blinistä näitä varten tai vastoin kaikkea dippaisin kurkun hunajaan.
        En ole minäkään blinejä syönyt, mutta täytettyjä lettuja, ohukaisia, crepsejä tai mitä lie olen syönyt ja tehnytkin. Elikkäs ne vähän ovat samaa plaatua.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko niin, että noita lisukkeita on niin, että voi itse valita mistä pitää.
        Jouluna alkupalana on saaristolaisleipä, smetana, mätiä ja joskus sipulia/punasipulia (harmi, kun pötsi ei sipulia enää kestä.) Ehkä ottaisin tottumuksesta vain nuo.
        Pidän suolakurkuista ja hunajasta. Hunajasta paahtoleivän päällä. Kurkku muutoin lisukkeena tai voileivän päällä.Joten ehkä jättäisin pienen palan blinistä näitä varten tai vastoin kaikkea dippaisin kurkun hunajaan.
        En ole minäkään blinejä syönyt, mutta täytettyjä lettuja, ohukaisia, crepsejä tai mitä lie olen syönyt ja tehnytkin. Elikkäs ne vähän ovat samaa plaatua.
        Beng

        Tuo dippausmahdollisuus ei tullut mieleen. Sai valita lisukkeita, oli monta mahdollisuutta, jättää pois ja ottaa vaihtoehtoja.


      • Anonyymi

        Etkö ole oppinut ulkomailla, kun ole reissannut niin paljon P:n kanssa ?


    • Anonyymi

      Hyvää viikonloppua kaikille 3.2.23.Helsingistä

      • Anonyymi

        A-aaaa. Nyt huomasin kivan päiväyksen. Sitäpä samaa kaikille.


    • Anonyymi

      Tämän aamuisissa oli juttu suomalaisten onnellisuudesta, että miten me saamme sen näyttämään niin masentavalta. Islantilainen mustan huumorinkin pilapiirtäjä loihe lausumaan tästä ihmetyksensä.
      Mehän tiedämme, että siinähän se vitsi onkin. Meidän musta huumori.
      Vaikka kuinka suuri ketutus, niin ei tässä mitään, hyvin menee.
      Beng

      • Anonyymi

        Lisäys.
        Onneksi olkoon Lauri Markkanen!
        On taatusti onnellinen.
        Beng


      • Anonyymi

        Mikä "suomalaisten onnellisuus" ?
        Se on täyttä harhaa. Pahansuovat ihmiset eivät ole onnellisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä "suomalaisten onnellisuus" ?
        Se on täyttä harhaa. Pahansuovat ihmiset eivät ole onnellisia.

        Mutta, mutta.
        Onko pahansuopaisuus yleistä suomalaisissa ja vain suomalaisissa. Entä ulkkikset?
        Italialaisista voisin havaintooni perustuen janoa, että jos tekee jonkin itsenäisen päätöksen, mistä suku ei tykkää, voivat ihmissuhteet olla samantien halki poikki kenties iäti.
        Se viha, kun joku joskus teki jossakin jotakin....
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta, mutta.
        Onko pahansuopaisuus yleistä suomalaisissa ja vain suomalaisissa. Entä ulkkikset?
        Italialaisista voisin havaintooni perustuen janoa, että jos tekee jonkin itsenäisen päätöksen, mistä suku ei tykkää, voivat ihmissuhteet olla samantien halki poikki kenties iäti.
        Se viha, kun joku joskus teki jossakin jotakin....
        Beng

        Etsivätkö italialaiset kaiken aikaa morkattavaa niinkuin jotkut suomalaiset ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä "suomalaisten onnellisuus" ?
        Se on täyttä harhaa. Pahansuovat ihmiset eivät ole onnellisia.

        Ei luonnossa ole sellaista kuin suomi24.ssä, missä paheksutaan kaikkea.
        Ihmiset luonnossa tuntuvat olevan hyvinkin hyväkäytöksisiä ja pystyviä sosiaalisissa tilanteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etsivätkö italialaiset kaiken aikaa morkattavaa niinkuin jotkut suomalaiset ?

        Minun otantani on suppea.
        Jos he eivät hyväksy joitain asioita, he ovat hyvin jyrkkiä. Huonoja sovittelemaan tai edes tekemään aloitteita sopuun pääsemiseksi. Koko suku voi sulkea ulkopuolelleen henkilöitä.
        Muutoin päällisin puolisin tuollaisia Milanon paratiisista. Esittäjiä.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei luonnossa ole sellaista kuin suomi24.ssä, missä paheksutaan kaikkea.
        Ihmiset luonnossa tuntuvat olevan hyvinkin hyväkäytöksisiä ja pystyviä sosiaalisissa tilanteissa.

        Minusta livenä on paljon teeskentelyäkin, mitä ei jaksa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta livenä on paljon teeskentelyäkin, mitä ei jaksa.

        Onko sinullakin siihen "suppea otanta".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun otantani on suppea.
        Jos he eivät hyväksy joitain asioita, he ovat hyvin jyrkkiä. Huonoja sovittelemaan tai edes tekemään aloitteita sopuun pääsemiseksi. Koko suku voi sulkea ulkopuolelleen henkilöitä.
        Muutoin päällisin puolisin tuollaisia Milanon paratiisista. Esittäjiä.
        Beng

        "Jos he eivät hyväksy joitain asioita, he ovat hyvin jyrkkiä. Huonoja sovittelemaan tai edes tekemään aloitteita sopuun pääsemiseksi. Koko suku voi sulkea ulkopuolelleen henkilöitä."

        Kuin Suomessakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinullakin siihen "suppea otanta".

        Ei ole tuossa lajissa suppeaa otantaa.
        Kiva kymysys....😎
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole tuossa lajissa suppeaa otantaa.
        Kiva kymysys....😎
        Beng

        Eihän tuo sulle ollut vai kirjoitatko puskistakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuo sulle ollut vai kirjoitatko puskistakin?

        Kävin shit puskissa, kuten Vuokko ja moni muu.
        Beng👀


    • Anonyymi

      Seurasin toisella korvalla ja silmällä MTV3 aamua.
      Antero Mertaranta osaa toimita myös muuta kuin urheilijoita.
      Jotenkin emäntämäinen holhous siitä sivulta oli vähäsen kiusallista.
      Ohjelma on tehty mm. taustaksi.
      Edelleen minua häiritsee eläinten hänittely.
      Jos olisin maksusta aikanaan sanonut, että hän oli hieman vilkkaalla tuulella, niin se olisi melkein kuullostanut vinoilulta.
      Beng

      • Anonyymi

        Maksu = marsu.
        Beng


    • Anonyymi

      Ajattelen samoin. Vaikka lemmikki olisi kuinka rakas, se on kuitenkin eläin.
      Eläin on se. Ihminen on hän.

      • Anonyymi

        Jostain olen lukenut, että ihmiset inhimillistävät lemmikkejään.
        Johtuuko se siitä, että lemmikki voi olla kaverin korvike?
        Olihan marsukin ihan merkillinen otus. Ja miten vanha eläin Perusta, Guinea pig eli jonkun sortin porsas ja porsas ei kuullosta ihan viehättävältä.
        Beng


    • Anonyymi

      Petri Honkonen (kesk) ja Aino Saarinen (tiede) ovat kaksi henkilöä, joiden ajatuksia kannattaisi kuunnella ja miettiä.
      Ihmettelin, kun opetusministeri meni inkluusio ja EU:n taakse piiloon.
      Jahka lapsensa on kouluikäinen, niin mielipiteet voivat muuttua, mutta siihen mennessä turhan moni koululainen ei saa koululta, mitä tarvis.
      Beng

    • Anonyymi

      Nettipaastoa noin viikko. 4 kommenttia nimimerkittä ja veks.
      Pitää harkita, josko nappaisi arkeen muita juttuja kuin tämä.
      Kevättä kohden mennään. Uusiutumista.
      Reilu kuukausi tällaista vettä-räntää-lunta ja puistattavaa tuulta.
      Melkein kohta voi siirtää talvireleet säilöön. Melkein.
      Melkein kohta mustarastas laulaa iltaisin.
      Odotan niin kevättä.
      Beng

      • Anonyymi

        Ei aikoihin tule kevättä vielä. Liian aikaista riemuita, takatalvikin voi tulla,
        Ei näistä uusista "ilmastoista" voi tietää. Eletään iloisessa odotuksessa kuitenkin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei aikoihin tule kevättä vielä. Liian aikaista riemuita, takatalvikin voi tulla,
        Ei näistä uusista "ilmastoista" voi tietää. Eletään iloisessa odotuksessa kuitenkin !

        Viikon aikana tapahtuu.
        Outoja esineitä taivaalla, mitä ammutaan alas.
        Epäilisin erästä P-K -maata.
        Lensihän Suomessakin viime vuonna jokin valopallo, mistä ei hirveästi hälytty.
        Arvelen sen tulleen itäiseltä naapurilta. Arvelen ja tämähän ei ole välttämättä totta.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viikon aikana tapahtuu.
        Outoja esineitä taivaalla, mitä ammutaan alas.
        Epäilisin erästä P-K -maata.
        Lensihän Suomessakin viime vuonna jokin valopallo, mistä ei hirveästi hälytty.
        Arvelen sen tulleen itäiseltä naapurilta. Arvelen ja tämähän ei ole välttämättä totta.
        Beng

        Kiina valehtelee, että Kiinankin alueella on pallo nähty lentelevän,
        yrittääkseen harhauttaa länsimaita,
        koska Kiina jo myönsi, että pallot ovat heidän, mutta sääpalloja vain,
        jotka ovat ajautuneet väärälle reitille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiina valehtelee, että Kiinankin alueella on pallo nähty lentelevän,
        yrittääkseen harhauttaa länsimaita,
        koska Kiina jo myönsi, että pallot ovat heidän, mutta sääpalloja vain,
        jotka ovat ajautuneet väärälle reitille.

        Miten maiden johtajat ovat lähteneet tällaiseen peliin?
        Tarttuuko trumpismi ja putinismi noin helposti muihin?
        Hulluutta ei pitäisi päästää jatkumaan, kuten Tauno laulaa.
        (Siinä laulussa on varastettuja tahteja Iloisesta leskestä/operetti vähän ennen Vilja oi Vilja laulua).
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten maiden johtajat ovat lähteneet tällaiseen peliin?
        Tarttuuko trumpismi ja putinismi noin helposti muihin?
        Hulluutta ei pitäisi päästää jatkumaan, kuten Tauno laulaa.
        (Siinä laulussa on varastettuja tahteja Iloisesta leskestä/operetti vähän ennen Vilja oi Vilja laulua).
        Beng

        Kiinastako on lähetetty teekkaripallojaXXXL-kokoa.
        Kyllä kait on jo selvinnyt joistain teksteistä aparaateissa, että mikä maa, mikä valuutta on kyseessä.
        Beng


    • Anonyymi

      Kiina ilmoitti "sattumalta" nyt , että vuoden sisällä Kiinassa on ollut
      useita amerikkalaisten palloja.

      • Anonyymi

        No. Siinähän suurvallat pallottelevat ja muu maailma on ihmeissään.
        Ei kiva.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No. Siinähän suurvallat pallottelevat ja muu maailma on ihmeissään.
        Ei kiva.
        Beng

        Muutama mies hallitsee puolta maailmaa. Absurdia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutama mies hallitsee puolta maailmaa. Absurdia.

        Joissain maissa he ovat vallassa väärennetyin vaalituloksin kuolemaansa asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joissain maissa he ovat vallassa väärennetyin vaalituloksin kuolemaansa asti.

        Niin. Onhan tässä meidän, Suomen, demokratiassa jotain erityistä.
        Moneen maahan verrattuna kilttiä, vaikk sanainen säilä joskus heiluu, mutta siitä vastaa tekijä itse.
        Beng


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Sieltä purkautui, mitä ajatteli.
        Mikä on edustuksellista?
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sieltä purkautui, mitä ajatteli.
        Mikä on edustuksellista?
        Beng

        Tulee mieleen halveksiiko koko Unkarin kansa muunmaalaisia EU-parlamentikkoja
        ja muita EU-jäsenmaita ?

        Onko Orbanin Fidesz-puolue opettanut eli aivopessyt unkarilaiset halveksimaan
        muita EU-jäsenmaita, koska Orbanhan on vuosia toitottanut kansalleen,
        että EU on Unkarin vihollinen, mutta ovelasti EU-tuilla Orban ostaa kansan
        kannatusta itselleen ja puolueelleen korottamalla sosiaalitukia ja eläkkeitä jne.
        Kansa luulee Orbanin olevan "jalomielinen".

        EU-tukia EI saa käyttää sosiaaliturvaan eikä eläkkeisiin,
        jotka on maksettava kansallisesta budjetista.

        Unkari EU-tukia on nyt jäädytetty väärinkäytösten vuoksi.
        Suurin osa EU-tuista ohjautuu korruptioon,
        hyödyttämään Orbania ja hänen lähipiiriään.
        Vävypoika saa suurimman osan ?
        Puolueen jäsenet, Orbanin kanssarikolliset loput ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee mieleen halveksiiko koko Unkarin kansa muunmaalaisia EU-parlamentikkoja
        ja muita EU-jäsenmaita ?

        Onko Orbanin Fidesz-puolue opettanut eli aivopessyt unkarilaiset halveksimaan
        muita EU-jäsenmaita, koska Orbanhan on vuosia toitottanut kansalleen,
        että EU on Unkarin vihollinen, mutta ovelasti EU-tuilla Orban ostaa kansan
        kannatusta itselleen ja puolueelleen korottamalla sosiaalitukia ja eläkkeitä jne.
        Kansa luulee Orbanin olevan "jalomielinen".

        EU-tukia EI saa käyttää sosiaaliturvaan eikä eläkkeisiin,
        jotka on maksettava kansallisesta budjetista.

        Unkari EU-tukia on nyt jäädytetty väärinkäytösten vuoksi.
        Suurin osa EU-tuista ohjautuu korruptioon,
        hyödyttämään Orbania ja hänen lähipiiriään.
        Vävypoika saa suurimman osan ?
        Puolueen jäsenet, Orbanin kanssarikolliset loput ?

        10:03
        Joilla on heikko itse- tai omanarvontunne, käyttäytyvät noin. Ylimielisesti.
        Eiköhän siinä maassa ole köyhyyttä ja kurjuutta omasta takaa ja jäsenyyden myötä saaneet tukia.
        Ehkä niitä ei kannata EU-vihamielisille jakaa lainkaan.
        Beng
        Suomessa voisi periä Noho-Partnersilta koronatuet, > 12 miljoonaa takaisin.
        Jakavat osinkoa > 6 miljoonaa.

        Kun yrittäjillä menee niiiiiiin huonosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10:03
        Joilla on heikko itse- tai omanarvontunne, käyttäytyvät noin. Ylimielisesti.
        Eiköhän siinä maassa ole köyhyyttä ja kurjuutta omasta takaa ja jäsenyyden myötä saaneet tukia.
        Ehkä niitä ei kannata EU-vihamielisille jakaa lainkaan.
        Beng
        Suomessa voisi periä Noho-Partnersilta koronatuet, > 12 miljoonaa takaisin.
        Jakavat osinkoa > 6 miljoonaa.

        Kun yrittäjillä menee niiiiiiin huonosti.

        No-ho partners teki oharit, nosti JÄTTIMÄISET koronatuet jne,
        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1a90b12f-fa0e-4726-a3f6-f271716027ac


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No-ho partners teki oharit, nosti JÄTTIMÄISET koronatuet jne,
        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1a90b12f-fa0e-4726-a3f6-f271716027ac

        Viime vuonna Noho sai 6.9 miljoonaa euroa koronatukea. Vuonna 2021 koronatuki oli 12,2 miljoonaa euroa.

        Nohon kelpaa palata ”vahvaksi” osingonmaksajaksi !!!

        Eikä se ole hullu, joka pyytää vaan se, joka maksaa eli Business Finland.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viime vuonna Noho sai 6.9 miljoonaa euroa koronatukea. Vuonna 2021 koronatuki oli 12,2 miljoonaa euroa.

        Nohon kelpaa palata ”vahvaksi” osingonmaksajaksi !!!

        Eikä se ole hullu, joka pyytää vaan se, joka maksaa eli Business Finland.

        Business Finland. Verovaroin palkkaa nauttivia.
        Ehkä päätöksen tehnyt saa ilmaiskuponkeja Eliteen?
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Business Finland. Verovaroin palkkaa nauttivia.
        Ehkä päätöksen tehnyt saa ilmaiskuponkeja Eliteen?
        Beng

        Hehhee joo .... hyvä kommentti !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehhee joo .... hyvä kommentti !

        18:08
        Minua piruttaa kaikki väärinkäytökseen viittaava ja tilaisuuksien hyväksikäyttö.
        Yök.
        Beng


    • Anonyymi

      Hs Kuukausiliitteessä oli aikoinaan kuvia miten Orban ja puole aivopesee
      unkarilaisia. Tienvarsilla on mm. isoja "mainostauluja", joissa lukee
      isolla: EU ON VIHOLLINEN.

      Kyllä Unkarin kansakin herää jonain päivänä ja oppositiokin siellä on,
      kaikki eivät kannata Orbania.

      • Anonyymi

        Jos tuollaisia tauluja EU:n päättäjät näkisivät, kaikki hanat kiinni.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuollaisia tauluja EU:n päättäjät näkisivät, kaikki hanat kiinni.
        Beng

        EU:ssa tiedetään Unkarin huijaukset ym. mutta aiemmin ei ollut mahdollisuutta
        puuttua erilaisiin väärinkäytöksiin. Nyt on Unkarin tukia jäädytetty.
        Oli harkitsematonta, ettei tuista tarvitse tehdä selvityksiä onko rahat käytetty
        siihen mihin ne on tarkoitettu, mutta sekään ei ole pitävä keino,
        koska voidaan kirjoittaa millaisia sepustuksia vain EU:lle.
        Niinkuin Kreikka tek iEU:hun liittyessään.
        Kreikka ei ollut taloudellisesti EU-kelpoinen,
        mutta se väärensi paperit. Pääsi nopeammin EU:hun ja tukia saamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EU:ssa tiedetään Unkarin huijaukset ym. mutta aiemmin ei ollut mahdollisuutta
        puuttua erilaisiin väärinkäytöksiin. Nyt on Unkarin tukia jäädytetty.
        Oli harkitsematonta, ettei tuista tarvitse tehdä selvityksiä onko rahat käytetty
        siihen mihin ne on tarkoitettu, mutta sekään ei ole pitävä keino,
        koska voidaan kirjoittaa millaisia sepustuksia vain EU:lle.
        Niinkuin Kreikka tek iEU:hun liittyessään.
        Kreikka ei ollut taloudellisesti EU-kelpoinen,
        mutta se väärensi paperit. Pääsi nopeammin EU:hun ja tukia saamaan.

        Italiassa selitellään, miten rahat eivät päädy mafialle.
        Karmeita keskeneräisiä rakennuksia ja jätekasoja köyhimmillä alueilla. Calabriassa.
        Beng


    • Anonyymi

      En ole tiennyt, että Kelan tukia rahdataan rekoissa.
      Beng
      Aamu-uutiskukkanen. Kuljetusalan lakko voi hidastaa Kelan tukien antamista. 😈

    • Anonyymi

      Joku ilmeisesti nosti ainakin 3 vanhaa aloitustaan.
      Miksi?
      Beng

    • Anonyymi

      Kokoomuslainen järkkäili maakaupat Kaarinassa.
      Asema. Röyhkeys.
      Beng
      Kaupan purku.

    • Anonyymi

      Tästäkään ei tekisi mieli kirjoittaa.
      Presidentti ja pääministeri olivat eilen tärkeässä kokouksessa Saksassa.
      No kas. Kepu. Pitäähän kepunkin päästä esiin. Vanhanen jahkailemassa ja mielipiteitä jakelemassa. Läpinäkyvää.
      Entäs Rehn. Puolimoittimassa rahankäyttöä.
      Suomen Pankin tulos on pudonnut yli 20 miljoonaa. Miksi?
      Yritin löytää palkkakulut/SP. N. 600 henkeä Finanssivalvonta mukaan lukien. En löytänyt.
      Beng

      • Mulla tuli mieleen, että Vanhanen nyt siksi on ´´äänessä´´ , kun on kertonut jättävänsä politiikan.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Mulla tuli mieleen, että Vanhanen nyt siksi on ´´äänessä´´ , kun on kertonut jättävänsä politiikan.

        Joo. Mutta ajankohta ja foorumi voisi olla toinen. En vähättele Vanhasen uraa.
        Eduskunnan puhemiehen toimi tai virka ei ole mikään mitätön pesti ja käy hyvin istuntokäytännön omaavalta.
        Minusta poliitikkojen muistelmahaastattelut ovat mielenkiintoisia.
        Mieluusti ne voisi tehdä sitten, kun on jätetty ko. tehtävät.
        Kaiken aikaa tapahtuu paljon. Politiikasta lähtee ja sinne tulee uusia henkilöitä.
        Jälkeenpäin monet päätökset ja tapahtumat on tehty kulloisessakin kehyksessä.
        Voi olla, että kun on lähtenyt, voi avoimemmin kertoa asioista.
        Kyllähän poliitikot yleensä puhuvat kieli keskellä suuta. Kannatusluvut jne.
        Silti ei sammakoilta vältytä missään puolueessa.
        Laudat, sämpylät, sataset, tekstiviestit, postikortit, virheet luvuissa muistetaan hamaan tappiin asti, vaikka niillä ei olisi minkäänlaista merkitystä enää. Joskus oli oho, nyt hmmm.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Mutta ajankohta ja foorumi voisi olla toinen. En vähättele Vanhasen uraa.
        Eduskunnan puhemiehen toimi tai virka ei ole mikään mitätön pesti ja käy hyvin istuntokäytännön omaavalta.
        Minusta poliitikkojen muistelmahaastattelut ovat mielenkiintoisia.
        Mieluusti ne voisi tehdä sitten, kun on jätetty ko. tehtävät.
        Kaiken aikaa tapahtuu paljon. Politiikasta lähtee ja sinne tulee uusia henkilöitä.
        Jälkeenpäin monet päätökset ja tapahtumat on tehty kulloisessakin kehyksessä.
        Voi olla, että kun on lähtenyt, voi avoimemmin kertoa asioista.
        Kyllähän poliitikot yleensä puhuvat kieli keskellä suuta. Kannatusluvut jne.
        Silti ei sammakoilta vältytä missään puolueessa.
        Laudat, sämpylät, sataset, tekstiviestit, postikortit, virheet luvuissa muistetaan hamaan tappiin asti, vaikka niillä ei olisi minkäänlaista merkitystä enää. Joskus oli oho, nyt hmmm.
        Beng

        Marinin ''sämpylöistä'' jaksaa ääliöt jauhaa. Homma meni ihan sääntöjen mukaan.

        Vappusatasta ei kukaan luvannut. Iltapäivälehtien vitsi.


    • Anonyymi

      Vanhanen menetti täysin arvonsa lautakasalahjontajuttunsa yhteydessä.
      Valehteli ja änkytti naama punaisena.

      • Anonyymi

        Oikeastaan aika pitkä lista tulisi poliitikoista, jotka ovat mokanneet. Kaikista puolueista löytyy.
        Jossain vaiheessa huoskaisemme kädellä vanhoille asioille.
        Lauta lahoaa, sämpylä homehtuu, satasesta inflaatio on syönyt kymmeniä prosentteja jne.
        Beng
        Poliitikon kannattaa muistaa, että asemaansa ei kannata käyttää väärin.
        Ei sen Kaarinan kokoomuslaisenkaan, joka järjesteli edulliset maakaupat 54 ha.


      • Anonyymi

        Keskustan kannatus putosi Vanhasen takia pohjamutiin eikä se sieltä nouse,
        vaikka kuka kepulainen yrittäisi mitä.
        Siihen aikaan oli muitakin kepu-juttuja kuin Vanhasen mokat.
        Kepun korruptiovyyhdit veivät kepulaisia raastupaan ja tuomioitakin jaettiin.


    • Anonyymi

      Liha on heikko.

      • Anonyymi

        Kuinka moni filunkia harrastava tulee tunnustamaan, että minulla on heikkoa lihaa?
        Beng
        Kupsahtaisin nauruun, jos joku julkisuudessa selittäisi....


    • Anonyymi

      Kiusaus käy yli heikon lihan, nääs!

      • Anonyymi

        Nääs. Ihmisten pitäisi vahvistaa kaikkia lihojaan.
        Jollain tavalla tarvitaan aivojumppaa, jollain tavalla täytyy kroppaa vätkytellä, että se kulkee, kun aivot käskee.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nääs. Ihmisten pitäisi vahvistaa kaikkia lihojaan.
        Jollain tavalla tarvitaan aivojumppaa, jollain tavalla täytyy kroppaa vätkytellä, että se kulkee, kun aivot käskee.
        Beng

        Ilolihasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilolihasta!

        Mitään ei saa laiminlyödä. Edestään tekemättömät löytää.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitään ei saa laiminlyödä. Edestään tekemättömät löytää.
        Beng

        No. Pattiin ottaa tämäkin.
        Omaisten on jätettävä työnsä ja hoidettava itse läheisiään 24/7.
        Sillä lailla.
        Lisäksi siitä esim. puoliso ei saa juurikaan taukoa. Po. 3 x 12 tuntia ja hikisesti saa 7 tuntia.
        Eikö ole lain vastaista työ tauotta. Ehkä yöllä saa nukuttua ellei esim. Alzheimeria sairastava pepparoi ylhäällä öiseen aikaan.
        Sillä lailla.
        No. Erityisesti ottaa pattiin termi harmonisointi terveydenhoidon yhteydessä.
        Käytetään positiivista sanaa kuvaamaan avun vähentämistä,
        Menevätkö hoitorahat hyvinvointihimmelin ts. aluevaltuuston plus muiden ylläpitoon.
        Sillä lailla.
        Ei yhtään tunnu, että asumme sivistysvaltiossa.
        Lapset tarvitsevat psyykkaajia, joita on liian vähän.
        Vanhukset tarvitsevat hoitoapuja, joita on liian vähän.
        Kaikki puolueet pöpöttävät työperäisistä muuttajista. Höpöhöpö liturgiaa.
        Tämä hallinnointiavutyomuus on seurausta aiempien poliitikkojen ja virkamiesten huonosta ennkointikyvyistä,
        Sillä lailla.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No. Pattiin ottaa tämäkin.
        Omaisten on jätettävä työnsä ja hoidettava itse läheisiään 24/7.
        Sillä lailla.
        Lisäksi siitä esim. puoliso ei saa juurikaan taukoa. Po. 3 x 12 tuntia ja hikisesti saa 7 tuntia.
        Eikö ole lain vastaista työ tauotta. Ehkä yöllä saa nukuttua ellei esim. Alzheimeria sairastava pepparoi ylhäällä öiseen aikaan.
        Sillä lailla.
        No. Erityisesti ottaa pattiin termi harmonisointi terveydenhoidon yhteydessä.
        Käytetään positiivista sanaa kuvaamaan avun vähentämistä,
        Menevätkö hoitorahat hyvinvointihimmelin ts. aluevaltuuston plus muiden ylläpitoon.
        Sillä lailla.
        Ei yhtään tunnu, että asumme sivistysvaltiossa.
        Lapset tarvitsevat psyykkaajia, joita on liian vähän.
        Vanhukset tarvitsevat hoitoapuja, joita on liian vähän.
        Kaikki puolueet pöpöttävät työperäisistä muuttajista. Höpöhöpö liturgiaa.
        Tämä hallinnointiavutyomuus on seurausta aiempien poliitikkojen ja virkamiesten huonosta ennkointikyvyistä,
        Sillä lailla.
        Beng

        Lisäys.
        Omaishoitajille tarvitaan työsuojeluvaltuutettu, jolla on valta langettaa sanktioita.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No. Pattiin ottaa tämäkin.
        Omaisten on jätettävä työnsä ja hoidettava itse läheisiään 24/7.
        Sillä lailla.
        Lisäksi siitä esim. puoliso ei saa juurikaan taukoa. Po. 3 x 12 tuntia ja hikisesti saa 7 tuntia.
        Eikö ole lain vastaista työ tauotta. Ehkä yöllä saa nukuttua ellei esim. Alzheimeria sairastava pepparoi ylhäällä öiseen aikaan.
        Sillä lailla.
        No. Erityisesti ottaa pattiin termi harmonisointi terveydenhoidon yhteydessä.
        Käytetään positiivista sanaa kuvaamaan avun vähentämistä,
        Menevätkö hoitorahat hyvinvointihimmelin ts. aluevaltuuston plus muiden ylläpitoon.
        Sillä lailla.
        Ei yhtään tunnu, että asumme sivistysvaltiossa.
        Lapset tarvitsevat psyykkaajia, joita on liian vähän.
        Vanhukset tarvitsevat hoitoapuja, joita on liian vähän.
        Kaikki puolueet pöpöttävät työperäisistä muuttajista. Höpöhöpö liturgiaa.
        Tämä hallinnointiavutyomuus on seurausta aiempien poliitikkojen ja virkamiesten huonosta ennkointikyvyistä,
        Sillä lailla.
        Beng

        Omaishoito on vapaaehtoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omaishoito on vapaaehtoista.

        20:21
        Teoriassa.
        Mutta näyttää, että käytännössä terveydenhoito hyötyy paljon rahallisesti, kun läheinen kenties ilman alan koulutusta huolehtii ja kenties on yhtä vanha kuin hoidettava.
        Kylmä tämä maailma on!
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        20:21
        Teoriassa.
        Mutta näyttää, että käytännössä terveydenhoito hyötyy paljon rahallisesti, kun läheinen kenties ilman alan koulutusta huolehtii ja kenties on yhtä vanha kuin hoidettava.
        Kylmä tämä maailma on!
        Beng

        Omaishoito on vapaaehtoista teoriassa sekä käytännössä.
        On suuri säästö yhteiskunnalle jos omainen/läheinen hoitaa.
        Omaishoitaja on kiinni 24/7 hoidettavasta,
        omaishoitaja tekee kaikki vuorot jatkuvassa 3-vuorotyössä.
        Omaishoitajille pitäisi maksaa edes lähihoitajan palkka
        eli pari tonnia kuukaudessa.
        En ole ihan perillä paljonko nykyään maksetaan,
        eri kunnissakin on taso.
        Päälle tonnin kuukaudessa tuskin saa missään vai miten asian laita on ?
        Naapurini, eläkkeellä oleva rouva sai miehensä hoitamisesta 360 €
        kuukaudessa.
        Sen maksaa jo yksi hoitopäivä laitoksessa eli korvaus voi olla surkea.
        Mikä kaikki korvaukseen vaikuttaa ? Vaikuttaako omat tulot ?
        Oma eläke ?


    • Anonyymi

      Muista lukeneeni, että kuukausi hoivalaitoksessa maksaisi noin 2500-3000
      euroa yhteiskunnalle. Hoivattava osallistuu tuloillaan siihen.
      Eläkkeestä menee otetaan siihen 85%.

      • Anonyymi

        Tuo on outo luku.
        Vertaan sitä jo rakennettuun omaan asuntooni ja sen vastikkeeseen ja mistä saisi useamman hoitohuoneen.
        Sitten lasken aterioiden, lounaiden, aamiaisten ip- ja iltapalojen arvon per vrk.
        Hoitajan palkka jakautuu monelle.
        Jos hoidokki maksaa 85%, onhan yhteiskunta budjetoinut menot myös eli kuluja vastaan ei kait saada ihan kaikkea kuvattu eläkkeistä.
        Tulottomalle se on ilmaista ja muilta kupataan 85 %, vaikka ovat kymmeniä vuosia veronsa maksaneet. Hoito ei ole samanhintaista kaikille. Epätasa-arvoa!
        En tykkää.
        Beng
        Kannattaisiko esim. taloyhtiön palkata hoitsu, joka jakaa työajan hoidettavien kesken, milloin kotona asuminen on vielä mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on outo luku.
        Vertaan sitä jo rakennettuun omaan asuntooni ja sen vastikkeeseen ja mistä saisi useamman hoitohuoneen.
        Sitten lasken aterioiden, lounaiden, aamiaisten ip- ja iltapalojen arvon per vrk.
        Hoitajan palkka jakautuu monelle.
        Jos hoidokki maksaa 85%, onhan yhteiskunta budjetoinut menot myös eli kuluja vastaan ei kait saada ihan kaikkea kuvattu eläkkeistä.
        Tulottomalle se on ilmaista ja muilta kupataan 85 %, vaikka ovat kymmeniä vuosia veronsa maksaneet. Hoito ei ole samanhintaista kaikille. Epätasa-arvoa!
        En tykkää.
        Beng
        Kannattaisiko esim. taloyhtiön palkata hoitsu, joka jakaa työajan hoidettavien kesken, milloin kotona asuminen on vielä mahdollista.

        Korjaus: ei saa kaikkea kupattua eläkkeistä....
        Onhan se omituista, että on ansainnut eläkkeensä ja loppuvuosina se ulosmitataan lähes kokonaan.
        Onko maamme aina näin köyhä? Sosialismia loppuvuodet?
        Beng


    • Anonyymi

      Maksaa kotona-asuminenkin. Miksi laitoksessa pitäisi saada ilmaiseksi olla ?
      Laitoksessa hintaan kuuluu lisäksi ruoka, hoito ja lääkkeet (yleensä).

      Laitoksen 85% osuus eläkkeestä on kyllä turhan iso.
      Hoidettavalle ei paljon jää rahaa henkilökohtaisiin menoihin.
      Pieneläkeläiselle ehkä vain 150 euroa/kk.

      On kuultu pahoitteluja, kun vanhuksella ei ole rahaa edes
      lapsenlapsia muistaa pienellä lahjalla syntymäpäivänä ja jouluna.
      Laitoksissa, missä saa olla omissa vaatteissa ei ole varaa uusia ostaa,
      kun vanhat kuluvat.

      • Anonyymi

        Kirjoitinko ilmaisesta olemisesta? En.
        Mietis. Jollain on eläke esim 1500 € ja 85 % siitä on 1275 €.
        Toisella on 3000 € ja 85 % siitä on 2650 €.
        Saavat samanlaisen palvelun.
        Miksi toinen maksaa 1375 € enemmän kuin toinen?
        Maito, leipä, ravintolan päivällinen, hotellihuone aamupaloineen maksaa kaikille saman verran.
        Pienemmän eläkkeen saaja voi olla vaikeammin hoidettava kuin isomman.
        Sairaalavuorokausi osataan a-hinnoitella.
        Näin palvelutaloja voisi markkinoida. A-hinnoilla ja palveluilla. Ei 85 %:n kuppauksella.
        Beng

        Jos lopputulema on, että jonkun hoitsun päähän vielä menee saatana ja hoitsu kumauttaa vasaralla kuoliaaksi.
        10:59 viitsisitkö vähän ajatellakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitinko ilmaisesta olemisesta? En.
        Mietis. Jollain on eläke esim 1500 € ja 85 % siitä on 1275 €.
        Toisella on 3000 € ja 85 % siitä on 2650 €.
        Saavat samanlaisen palvelun.
        Miksi toinen maksaa 1375 € enemmän kuin toinen?
        Maito, leipä, ravintolan päivällinen, hotellihuone aamupaloineen maksaa kaikille saman verran.
        Pienemmän eläkkeen saaja voi olla vaikeammin hoidettava kuin isomman.
        Sairaalavuorokausi osataan a-hinnoitella.
        Näin palvelutaloja voisi markkinoida. A-hinnoilla ja palveluilla. Ei 85 %:n kuppauksella.
        Beng

        Jos lopputulema on, että jonkun hoitsun päähän vielä menee saatana ja hoitsu kumauttaa vasaralla kuoliaaksi.
        10:59 viitsisitkö vähän ajatellakin.

        Olen täysin tietoinen epäsuhdasta. Aina ei voi voittaa. Harvalla on kuitenkaan niin
        suuri eläke, että se kattaisi kaikki kustannukset. Jokaisen hoivaan joutuu
        yhteiskuntakin osallistumaan.
        Tärkeintä on, että hoivan taso on laadukas kaikille tasavertaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen täysin tietoinen epäsuhdasta. Aina ei voi voittaa. Harvalla on kuitenkaan niin
        suuri eläke, että se kattaisi kaikki kustannukset. Jokaisen hoivaan joutuu
        yhteiskuntakin osallistumaan.
        Tärkeintä on, että hoivan taso on laadukas kaikille tasavertaisesti.

        Kannattaa muistaa, että hoitokodissa olevat maksavat edelleen yhteiskunnalle veroja suhteessa enemmän kuin työlliset.
        Beng


    • Anonyymi

      Lisäys.
      En hyväksy epäsuhtaa.
      Jos sairaala pystyy laskuttamaan a-hinnalla, pitää palveluyksiköidenkin.
      Tästä selkärangattomuudesta ja henkisestä velttoudesta johtuu, että jokin Attendo ja Esperi pystyy lypsämään voittoja. Eli täytyyhän hinnan ja palvelun välillä olla ilmaa, löysää rahaa, minkä nuo hoito-oy:t ottavat.
      Beng

      • Anonyymi

        Kokoomus Risikon aikana sai aikaan sen, että kunnallisia palvelutaloja
        alettiin ajaa alas ja vanhukset joutuivat kansainvälisten sijoitusyhtöitten
        riistaksi. Koko himmeli pitäisi purkaa ja vanhushoiva palauttaa takaisin kunnille.

        Se, jolla on varaa voisi ihan vapaasti mennä yksityisiin laitoksiin.
        Niitä on paljon. Ne tarjoavat täyden palvelun hoivaa noin 4000-5000 eurolla
        kuukaudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokoomus Risikon aikana sai aikaan sen, että kunnallisia palvelutaloja
        alettiin ajaa alas ja vanhukset joutuivat kansainvälisten sijoitusyhtöitten
        riistaksi. Koko himmeli pitäisi purkaa ja vanhushoiva palauttaa takaisin kunnille.

        Se, jolla on varaa voisi ihan vapaasti mennä yksityisiin laitoksiin.
        Niitä on paljon. Ne tarjoavat täyden palvelun hoivaa noin 4000-5000 eurolla
        kuukaudessa.

        Meitä on yli 1,5 miljoonaa. Vaaleissa pitäisi voida päättää siirtää, kun neuvottelee meille parhaat loppusijoituspaikat eikä ryöstöhinnoin.
        En usko, että hyvän eläkkeen omaava suostuu maksamaan ilmasta.
        Harvennetaanko paikallisia t.keskuksia ja vuodeosastoja entisestään?
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meitä on yli 1,5 miljoonaa. Vaaleissa pitäisi voida päättää siirtää, kun neuvottelee meille parhaat loppusijoituspaikat eikä ryöstöhinnoin.
        En usko, että hyvän eläkkeen omaava suostuu maksamaan ilmasta.
        Harvennetaanko paikallisia t.keskuksia ja vuodeosastoja entisestään?
        Beng

        Tämä on varmaan jokin venäläinen platformi, kun vääntää suomenkieliset sanat.
        Po. ..... pitäisi voida päättää siitä, kuka neuvottelee ......
        Beng


    • Anonyymi

      Ihan sama 85% eläkkeestä otetaan jos kunta sijoittaa vanhuksen
      palvelutaloon tai tehostettuun hoitoon on se kunnalliselle hoitopaikka tai
      yksityinen hoitopaikka.

      Kunnallisella puolella on se etu, että hoidosta ei tingitä voiton tavoittelun
      takia. Ruokaa saa riittävästi ja vaipat vaihdetaan tarvittaessa jne,

      • Anonyymi

        En hyväksy tuota 85 %:n sosialismia! Haluan itse päättää, mistä ja mitä maksan!
        Onko tätä vaikea käsitellä ja käsittää?
        Beng


    • Anonyymi

      Huomenta.
      Kiitos kommentoijille.
      Jotenkin kiemurtelin sataseen, mikä lienee hamaan tappi, lorujen loppu tällä kertaa.
      Beng
      Toivon hyviä kelejä kävelyille.

      • Anonyymi

        Harmillista, kun palstaa sotketaan.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      33
      3124
    2. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      119
      2013
    3. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      86
      1709
    4. Ville Mykkänen, sankari vai typerys?

      Tietenkin typerys. Lähteä nyt toisten sotaan ottamaan vapaaehtoisesti luotia päähänsä. Kuvitteli raukka, että saa hyvän
      Maailman menoa
      125
      1672
    5. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      90
      1515
    6. HS haukkuu Pate Mustajärven uuden levyn

      Täytyypä käydä ostamassa se. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010618367.html
      Maailman menoa
      98
      1512
    7. Kohta tulee iso uutinen

      muutama päivä niin kuullaan tästä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      94
      1365
    8. Todellinen brahmani ei koskaan menisi lastentarhaan

      Joku, joka tekee kaikkensa käännyttääkseen vääräuskoiset maailman ”ainoaan oikeaan” uskontoon, kristinuskoon, on kertonu
      Hindulaisuus
      384
      1263
    9. Mietin minä sitä vieläkin

      että rakastuitkohan sinäkin minuun silloin. Olin niin sekaisin ja onnellinen pelkästä näkemisestäsi aina....
      Ikävä
      49
      1160
    10. En oikeasti välitä sinusta nainen

      Naureskellaan sinulle ja palstajutuillesi kavereitten kesken. Ollaan lyöty vetoakin oletko se sinä oikeasti. Kirjoitat t
      Ikävä
      80
      1139
    Aihe