Itsepalvelukassat

Anonyymi-ap

Hyvä vai huono asia, käytättekö?
Jossain siihen lähes pakotetaan, pari pitkää jonoa, monia itsepalvelukassoja tyhjinä.
Isompienkaan ostosten kans ei mieluusti jonota, myyjän saa apuun jos häikkä tulee.
Se vie kuitenkin työpaikkoja kassahenkilöiltä?
Yksinäisen ihmisen ainoat kohtaamiset päivän aikana?
Mielipiteitä?

42

934

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ne on tarkoittettu vilunkia tekeville. Esim. jos punnitsee hedelmiä, niin voi laittaa halvemman tuotteen hinnan.

      • Anonyymi

        Kuka haluaisi joutua polisiisin kirjoihin punnitsemalla väärin, ja kun hyöty on minimaalinen.
        Heti taas meni pettämis kannalle tämäkin ketju.
        Kameratarkastukset ovat joka kaupassa.


      • Anonyymi

        Ei rehellisen ihmisen tarvitse harrastaa vilunkia
        Kuinka oikeastaan tulee edes mieleen sellainen asia
        Kaupoissa on kamerat ja jotkut tarkastetaankin pistokokeina, joten kuka itseään arvostava ihminen laittaisi kunniansa kyseenalaiseksi jonkun omenapussin tähden joiden hinta olisi hieman halvempi muka. En minä ainakaan .
        Jos kaikki ihmiset olisivat rehellisiä niin olisi yhteiskuntakin hyvin voiva.


      • Anonyymi

        Kyllä ihmisen pitää osata toimia oikein ilman, että joku on valvomassa ja kyttäämässä. Tämä pätee ihan kaikkeen elämiseen ja olemiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei rehellisen ihmisen tarvitse harrastaa vilunkia
        Kuinka oikeastaan tulee edes mieleen sellainen asia
        Kaupoissa on kamerat ja jotkut tarkastetaankin pistokokeina, joten kuka itseään arvostava ihminen laittaisi kunniansa kyseenalaiseksi jonkun omenapussin tähden joiden hinta olisi hieman halvempi muka. En minä ainakaan .
        Jos kaikki ihmiset olisivat rehellisiä niin olisi yhteiskuntakin hyvin voiva.

        Vilunki on valtionherroilta opittua.


      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        ❤️ ­N­­­y­­­m­­­f­­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17729301S

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Not.

      IP-kassoilta ei voi ostaa keskaria, eikä tupakkia. Mutta muuten varmaankin käyttäisin ainakin joskus, näppäriä pienemmissä ostoksissa ja vois lapata kamat korista suoraan kassiin. Mutta käyn harvoin kaupassa ja ostan kerralla suuremmat ostokset kaljoineen ja tupakoineen, käytännössä pakko käyttää tavallista kassalinjaa.

      Sitä odotellut, että näihin mun käyttämiin kauppoihin tulis skannerisydeemit. Vois niinkuin välttää koko kassalle lappamishommelin, maksais vaan poislähtiissään. Tai siis pitäishän net kamat autoon purkaa, mutta mun mielestä siinä säästyis paljon aikaa ja vaivaa.

      Kätevintähän ostamien on kotiinkuljetettuna, mutta siinäkin just se vika, keskari ja tupakka kieltolistalla. Mutta olen kyllä tilaillut ruokaa jne, etenkin korona-aikoina useinkin. Siinä niinkuin maksaa hiluja hirmuisesta vaivan säästöstä, se säästyy jo pensakuluissa.

      Joop, ihmiset nyt tarvii ruokaa jne ja kaupankin etu, että ostaminen on helppoa. IP-kassat ihan ok systeemi.

      Sitä pitää mainitsemani. Kun ostaa keskaria, siitä kertyy tyhjiä tölkkejä. Panttirysteemi ja kierrätys hienoja asioita. Mutta aika vaivalloistahan se. Pikkuhiljaa yleistyy noit isot palautusautomaatit, mihin vaan kipataan säkillinen tölkkejä ja kone laskee net ja tulostaa kuitin. Siinä säästyy paljon vaivaa. Tässä kotiinkuljetuksessa pitäis olla ehdottomasti mukana myös vaihtopullojen kierrätys, mutta sen järjestäminen lienee toistaiseksi suunnalleen mahdotonta. Mutta oletan, asialle ois kysyntää ja ehkä joskus tulee palvelu, missä joku vaan hakee tyhjät vaihtarit ja rahat ilmestyy tilille samantien.

      Kun siis, kierrätyskama on rahanarvoista materiaalia. Jostain syystä kuluttajan pitää maksaa kaikesta arvokaman poiskuljetuksesta ihan paperista ja metallista alkaen. Mutta toi palautuspanttisysteemi ikäänkuin ostaa net tölkit kuluttajalta. Siks palautusprosentit on suomessa korkeat. Jos muussa kierrätyksessä siirryttäis siihen, jätefirmat ostais jätteensä, alkais toi lajittelu jne toimimaan myös hienosti.

      Jepjep.

      =DW=

    • Anonyymi

      En käytä itsepalvelukassoja, koska niiltä ei saa röökiä.
      Saakohan kaljaakaan viedä itsepalvelukassan läpi. Ikäraja !

      • Anonyymi

        Kuten tuossa jo aiemmin mainittu niin ei niitä kaljojakaan ip-kassan kautta saa.
        Itse käytän näitä kassoja CM:ssä aina kun käyn, on nopeampi kuin jonottaa tavalliselle kassalle. Kuljen julkisilla niin CM:ssä käyntiin käyttämäni aika on rajallinen kun en viitsi yli puolta tuntia sitten odottaa seuraavaa bussia kassalla jonottamisen takia.


      • Anonyymi

        Prismassa kuittaavat kaljan, kun näkee ettei ole alaikäinen, röökeistä ei tietoo.
        Pienemmissä pitää jonottaa noiden nautintoaineiden kans.


    • Anonyymi

      En Ole uskaltanut vielä kokeilla tätä maksutapaa, ajatellut aina silloin kun seison tavallisessa kassa jonossa ja nähnyt itsepaplvelu kassat tyhjinä

    • Anonyymi

      Käytän silloin tällöin, hyvä et on vaihtoehtoja, näittekö muuten jossain päin oli marketissa 'hidas kassa', jossa ei tarvinnut hosua ostoksiaan nauhalle, oli sallittua vaikka jutella kuulumisia kassan kanssa? Kiva sekin.

    • Anonyymi

      Käytän ja en käytä. Jos kassalla on joku veikkaustaan palauttamassa sun muuta, en jää tavaroideni kanssa jonottamaan vaan menen itsepalvelukassalle. Jos taas kassalla ei ole ketään asiakkaita tai jono on lyhyt, voin jonottaakin.

    • Anonyymi

      Käytän aina paitsi jos ostan laputetun tuotteen, sen saa vain kaupan kassa alennettuun hintaan. Seuraan hintoja, joskus hyllyssä on eri hinta kuin mitä se koneella tulee. Saan rauhassa pakata itse sitä mukaan kun vilautan päätteelle. En ole koskaan fuskannut mitään hintoja. Vahingossa olen kyllä joskus painanut väärää vaakanappia, sen korjaan valvojan kanssa.
      Niissä tulee automaattitarkastus, minulle tullut yhden kerran.
      Jälkikasvun nelihenkisen perheen ostosmäärälle sattui kolme kertaa aika peräkkäin automaattitarkastus. Eli kassa näytti laitteelle joka ikisen ostoksen uudestaan, kaikki tietenkin täsmäsi. Siinä vaihessa jälkikasvu sanoi, etteikö ole tarkoitus sujuvoittaa eikä hidastaa ostamista.

      • Anonyymi

        Kyllä ne laputetutkin tuotteet saa siihen alennettuun hintaan itsepalvelukassalla ainakin Citymarketissa kun siinä on henkilö valvomassa ja hän tulee sitten pyynnöstä laittamaan sen alennuksen. Itse olen joka kerran sanonut jo siihen kassalle mennessä että mulla on ale-tuotteita niin valvoja on tullut heti ja on skannattu ne ale-tuotteet ensimmäisenä ja hän laittanut alennukset.


    • Anonyymi

      Periaatteeni puolesta en käytä!
      Kallis tuote, halvemman hintalappu. Itsepalvelu on täyttä palvelua mutta kassakaan ei huoma likimainkaan aina.
      Vierekkäiset laarit. kotimainen tomaatti 5,65€/kg. Espanjalainen, saman kokoinen ja näköinen 2,45€/kg.
      Sama juttu suola- ja ns. venäläisten kurkkujen kanssa.
      Varmaan myös muitakin vastaavia.

    • Anonyymi

      En ole käyttänyt, enkä käytä ainakaan niin kauan kuin yhtään kassaa on jolle voi maksaa.

      • Anonyymi

        Itsepalvelukassoja ei tuotu siksi että asiakkailla olisi mukavaa.

        Nyt asiakkaat opetetaan niiden käyttöön, yksi tai kaksi kassaa per myymälä.
        Ne tulevat lisääntymään ja sitä myöten kaupan työntekijöitä vähennetään.


    • Anonyymi

      on se itsepalvelukassa kätevä, jos on jonoa siihen "käteiskassaan", ja vielä isot ostoksetkin edellisellä jonottavalla, otan itsepalvelukassan, paitsi on muistettava itsepalvelukassa ei ota tarjoustuotteita , se vaan oppia muistaan.

      • Anonyymi

        Hyvin onnistui tänäänkin Citymarketissa punalaputettujen osto itsepalvelukassalla kun valvoja tuli laittamaan alennukset koneelle. Muitakin punalappuisia oli kuin elintarvikkeita ja homma toimi hienosti eikä aikaa tuhraantunut jonottamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin onnistui tänäänkin Citymarketissa punalaputettujen osto itsepalvelukassalla kun valvoja tuli laittamaan alennukset koneelle. Muitakin punalappuisia oli kuin elintarvikkeita ja homma toimi hienosti eikä aikaa tuhraantunut jonottamiseen.

        S-ketjun pikakassalla ei voi maksaa tarjoustuotteita.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        S-ketjun pikakassalla ei voi maksaa tarjoustuotteita.

        Ilmiselvästi s-ryhmällä ei ole varaa palkata valvojaa. Citymarketissa ainakin täällä on itsepalvelukassat laitettu omaan karsinaan ja jopa 4-5 kassaa siinä ja valvoja on koko ajan paikalla auttamassa tarvittaessa ja laittamassa punalappuisista alet koneelle. Käyttötavaroiden alehinnat on yleensä laitettu jo valmiiksi koneelle mutta elintarvikkeiden alet pitää laittaa siinä kassalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmiselvästi s-ryhmällä ei ole varaa palkata valvojaa. Citymarketissa ainakin täällä on itsepalvelukassat laitettu omaan karsinaan ja jopa 4-5 kassaa siinä ja valvoja on koko ajan paikalla auttamassa tarvittaessa ja laittamassa punalappuisista alet koneelle. Käyttötavaroiden alehinnat on yleensä laitettu jo valmiiksi koneelle mutta elintarvikkeiden alet pitää laittaa siinä kassalla.

        s-market vois ilmoittaa siinä kassa -pisteessä: "ei ale-tuotteita", kerran menin, ja kaikki lähes olin maksanut ja sitten vaan uudestaan jonottaan "oikealle" kassalle, että sain ne pari ale-tuotetta maksettua, > arvaa harmittiko , siis tavallaan "kahteen kertaan, vaikka en maksanut kahteen kertaan, niin jonoon piti mennä uudestaan, > toisen kerran.
        Noh, nyt muistan !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        s-market vois ilmoittaa siinä kassa -pisteessä: "ei ale-tuotteita", kerran menin, ja kaikki lähes olin maksanut ja sitten vaan uudestaan jonottaan "oikealle" kassalle, että sain ne pari ale-tuotetta maksettua, > arvaa harmittiko , siis tavallaan "kahteen kertaan, vaikka en maksanut kahteen kertaan, niin jonoon piti mennä uudestaan, > toisen kerran.
        Noh, nyt muistan !

        Onneksi ei noita ongelmia kun en käy s-kaupoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmiselvästi s-ryhmällä ei ole varaa palkata valvojaa. Citymarketissa ainakin täällä on itsepalvelukassat laitettu omaan karsinaan ja jopa 4-5 kassaa siinä ja valvoja on koko ajan paikalla auttamassa tarvittaessa ja laittamassa punalappuisista alet koneelle. Käyttötavaroiden alehinnat on yleensä laitettu jo valmiiksi koneelle mutta elintarvikkeiden alet pitää laittaa siinä kassalla.

        Pienemmissä s-marketeissa ilmeisesti takana olevan kassan tarkoitus valvoa kolmea itsepalvelukassaa. Niistä ei saa olutta, sama juttu lähi k-marketissa.
        Kyllä Cittarissa ja Prismassa ainakin täällä päin on myyjät valvomassa itsepalvelukassoja.


    • Anonyymi

      Olen työstäni eläkellä ostokseni ei suuret. Maksan ruoka kaupassa,kahvilat käteisellä Ihan periattessa. Suomen pankki on edellen taanut käteis rahan käytön.Pankki kortilla maksan kodinkonen likeet.Huonekaluliikeet ja ykstyispuolen hammaslääkäri.Kuin ostokseni apteekki.Eläkeläisenä on aikaa jontaa. Toisalta olen aamun virkku illan torkku.En siis kaupoissa ruuhka aikaan.Minulla kun ei kiire todella jonotan kassalla.Aivan samoin en ostanut älypuhelin tietoinen valinta. Ihmiset haluan tavata livenä.En missän viesti maailma pika viestein kuulumiset. Sama en littynyt some F:B/ Instagram tietoinen valinta.Ihmiset elävät siellä kuolassa kaukana tosi elämästä. Hyvää iltaa. Vanha nainen itä-Helsingistä

      • Anonyymi

        Sinulla ei ole kiire mutta jollakin toisella jonottajalla saattaa oll.
        Ei minullakaan ole kiire mutta pyrin hoitamaan kassarituaalit mahdollisimman nopeasti.
        Nopea korttimaksaminen ja jo sitä ennen ainakin osa ostoksista KÄRRIIN jonka kanssa menen sivummalle pakkaamaan kassini tai reppuni.
        Tutut kasöörit lykkäävät usein vähät ostokseni suoraan tavoitettavaksi.
        Vaikka perässäni ei olisikaan jonoa niin ainakin kasööri saa hengähtää hieman pitempään.


    • Anonyymi

      Mielipide:

      En mielellään käytä itsepalvelukassoja,
      vain pakosta muutaman kerran olen käyttäny,

      MUTTA
      AINA menen mieluummin palvelevalle kassalle
      jossa on kassa- neiti tai kassassa nuori herra,

      puistattaa itsepalvelukassat, saisivat poistaa ne,

    • Anonyymi

      ÄLKÄÄ KÄYTTÄKÖ ITSEPALVELUA, se vie työpaikat.

      • Anonyymi

        ok. ei käytetä.


    • Anonyymi

      En käytä, enkä aio. Nähtyäni kuinka surkeaa on. Normaali kassa toimii kätevästi, jos joku ongelma tulee tavaran kanssa.

    • Anonyymi

      Käytän jos on pienet ostokset ja maksaa kortilla. Oikein kätevä tapa kun on vain muutama tuote. Ei tarvitse pitkässä kassajonossa turhaan olla. Kannattaa toki huomioida, että tuotteissa on selkeät viivakoodit, jotka itse joutuu aparaatille näyttämään.

    • Anonyymi

      Niin se ostaja opetetaan tekemään henkilökunnan työt.
      Seuraava askel tulee olemaan automaatio, keräät ostokset ja jonkun skannerin läpi kuljet.

      Rahat lähtevät tililtäsi automaattisesti.

      Noin minulla hoituu puhelinlasku. Muunmuassa.

      • Anonyymi

        No eikös aika lähellä tuota jo Prismoissa ole kun asiakas skannaa tuotteet valmiiksi jo ennen kassalle menoa ja kassalla sitten vain maksutapahtuma. Tuotteet voi pakatakin valmiiksi kärryssä oleviin kasseihin sitä mukaa kun skannaa, niin maksun jälkeen vaan kassit käteen ja pihalle. Itse en ole tuohon tutustunut kun en käy s-kaupoissa, mutta jotkut on systeemiä kovin kehuneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eikös aika lähellä tuota jo Prismoissa ole kun asiakas skannaa tuotteet valmiiksi jo ennen kassalle menoa ja kassalla sitten vain maksutapahtuma. Tuotteet voi pakatakin valmiiksi kärryssä oleviin kasseihin sitä mukaa kun skannaa, niin maksun jälkeen vaan kassit käteen ja pihalle. Itse en ole tuohon tutustunut kun en käy s-kaupoissa, mutta jotkut on systeemiä kovin kehuneet.

        Automaatio tulee kovaa vauhtia,,joidenkin vuosien päästä joutavat ne nykyiset kauppojen työntekijät niitä vanhusten pyllyjä pesemään.

        Tekoäly hoitelee tavaroiden tilaamisen ja konneet hyllyjen täytön, omistajien hommaksi jää toimistossa istuminen ja omaa pankkitiliään onnesta soikeana tarkastelu.

        Niin,,mihinkäs me tarvitsemmekaan niitä lukutaidottomia kolmansien maiden ihmisiä?


    • Anonyymi

      Pystyykö alaikäinen käyttää itsepalvelukassoja jos on pankkikortti?

      • Anonyymi

        Jos ei osta keppanaa, miksi ei voisi käyttää.....


    • Anonyymi

      Joksinen tekee valintansa itse. Se joka mene itsepalvelu kassalle,vie tulevaisuudesssa jonkun työpaikan kun nitä lisätän sitten kaupoihin mielin määrin.On turha sitten haukkua työttömiäeivät tee töitä.Itse jonotan vaikka 2h.haluan kassa palvelua ja ihmisen sinä kassalla,

    • Anonyymi

      Kyllä mielestäni kiva uudistus sinänsä , mutta itse olen aika arka sitä käyttämään olen muutaman kerran käyttänyt ja pelko että mitäs jos teen jotain väärin on mielessä.
      Mutta kun opettelee sen niin kerta kerralta tulee varmemmaksi käyttäjäksi.
      Ei tarvitse jonotella kassajonossa. . Ja henkilökunta auttaa jos ei kaikkea osaa heti.

    • Anonyymi

      Itsepalvelukassat EI HYVÄ

      jokunen uutinen kertoi joskus tuossa
      niissä usein menee tavaraa maksamatta,
      onkohan tosi,

    • Anonyymi

      Brysselissä Molenbeekin kaupunginosa on päättänyt laittaa itsepalvelukassat verolle, 5600 euroa per kassa.

      "The municipality of Molenbeek-Saint-Jean in the Brussels-Capital Region has approved the introduction of a €5,600 (US$5,689) tax per self-scanning cash register."

      - https://cities-today.com/belgian-city-levies-automation-tax-on-self-service-checkouts/

      Mielestäni IP-kassoja käyttävien asiakkaiden tulisi saada liksaa kaupalle tekemästään duunista ;-)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      451
      2239
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      227
      2005
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1572
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1541
    5. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1311
    6. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1303
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      150
      1281
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      50
      1177
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      66
      1068
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1044
    Aihe