Ei saa olla enää lihan himoa

Meinaa tämä Lidl vähentää lihan osuutta tuotteissaan. Syynä, että pelastetaan tätä maapalloa. Ihan hieno ajatus, mutta enpä usko, että lihansyöjät ihan heti alkavat vetelemään soijanakkeja.


Minä en itse ainakaan vähennä, saati lopeta lihan mussuttamista. Pihvit, jauheliha ja makkara ovat ihan perusaineksia, kun ruokaa laitan.

Jotenkin ärsyttää jatkuva "ohjaus" ja syyllistäminen. Älä syö lihaa tai älä käytä sokeria ja rasvaa.
Kyllä minä ainakin käytän kaikkia. Kerran täällä vaan eletään ja minä kyllä aion nauttia kaikesta hyvästä!

Nii, en siis osta näitä lihajuttuja tästä kaupasta, mutta pisti taas savut kiemurtelemaan.

65

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tintt-Liina rahoituppas nyt siellä sinulla ei ole mitään hätää.Lidl ei ole vähentämässä lihan osuutta tuotteissaan saat olla rauhassa minä lupaan

      • No minä saan olla rauhassa muutenkin..


      • Miten kuulosti niin tutulta..?

        Niinpä tietysti, ku kertoo susta.


      • Anonyymi

        Mulla on firma ja mä olen työnantaja ja mä tunnistan kyllä heti tuollaiset täysin lahjattomat häirköt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on firma ja mä olen työnantaja ja mä tunnistan kyllä heti tuollaiset täysin lahjattomat häirköt.

        Sulla ei ole ees työpaikkaa, saati omaa firmaa.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Sulla ei ole ees työpaikkaa, saati omaa firmaa.

        Jokatapauskessa sä oot tullu kalliiks meille ja sun häiriköiti on maksanut meille miljoonia. Miten ajattelit maksaa?


    • Anonyymi

      Heh heh, siinäpähän liideli moraaliposeeraa.
      Minä kuten moni muukin tolkun ihminen syö lihaa.
      Ja jos on kysyntää on myös tarjontaa.

      • Niinpä...

        Eipä ennen vanhaan mölisty tällaisista. Ihmiset söi mitä oli.
        Nykyaika on kyllä niin omituista...


    • Anonyymi

      Lind haluaa olla muodissa mukana

      • Minusta kyllä menevät mehtään tuolla muodilla.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Minusta kyllä menevät mehtään tuolla muodilla.

        Oot vain pudonnut kehityksen kelkasta jo muutama vuosikymmen sitten. Ei ketään edes kiinnosta mitä ostat tai syöt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oot vain pudonnut kehityksen kelkasta jo muutama vuosikymmen sitten. Ei ketään edes kiinnosta mitä ostat tai syöt.

        Älä avaa tätä aloitusta, kun ei kerta kiinnosta. Se on katos niin helppoa!


    • Anonyymi

      Syökää lihaa, syökää lihaa! Rakkain Terveisin hautausurakoitsija Matzzon

      • Anonyymi

        Niin syönkin ja nautin elämästä.
        Kukaan ei ole vielä kuolinpäivänsä ohi mennyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin syönkin ja nautin elämästä.
        Kukaan ei ole vielä kuolinpäivänsä ohi mennyt.

        Samaa mieltä!

        Ei se kasvisten ja muun niinsanotun terveellisen syöminen takaa yhtään mitään.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Samaa mieltä!

        Ei se kasvisten ja muun niinsanotun terveellisen syöminen takaa yhtään mitään.

        Ruput syö rupujen ruokia


    • No en minäkään halua soija nakkeja syödä.. Joskus kauan sitten söin vahingossa soijaa, kun luulin että on kanaa. Ällötti ja iski migreeni..

      • Minäkin olen soijanakkia maistanut ja se puraisu lensi paketteineen roskiin!


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Minäkin olen soijanakkia maistanut ja se puraisu lensi paketteineen roskiin!

        Heh!😀 Et sentään migreeniä pahan olon kera.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Heh!😀 Et sentään migreeniä pahan olon kera.

        No ei, mutta suuhun jäi p****n maku :{


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No ei, mutta suuhun jäi p****n maku :{

        😀😀😀


    • Anonyymi

      Tjaa. Minä olen ainakin vähentänyt lihan kulutusta hintojen nousukiidon takia. Toki syön elänperäisiä tuotteita jonkin verran, koska niistä saa sitä vitamiinia, mitä ei ole kasvikunnan tuotteissa.

      Mutta olen huomannut, että eläinkunnan tuotteita ei tarvitse syödä lähellekään niin paljon, mihin aikoinaan totuttelin itseni.

      Myös kasvisproteiinit muuttuvat lihakseksi tämän ison paskiaisen elimistössä.

      Pitäkäämme siis mielessä, että kohtuus kaikessa eikä mitään joko tai-ajattelua, mitä varsinkin PS ajaa. Bensa Maurikin ryhtyy taas kohta kiljumaan, kuin ämmät.

      >simiti<

      • Sanon vain, että kiitos asiallisesta kommentista Tintun aiheeseen ja ketjuun!

        Totta, kyllä lihansyöntiä voi vähentää jos haluaa.


      • No ei kukaan varmasti ylettömästi sitä lihaa syö. Todellakin kaikkea kohtuudella, mutta ei mitään kieltäen.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        No ei kukaan varmasti ylettömästi sitä lihaa syö. Todellakin kaikkea kohtuudella, mutta ei mitään kieltäen.

        Itse syön vaan paistia enkä rehuja ollenaan koska en ole lehmä


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        No ei kukaan varmasti ylettömästi sitä lihaa syö. Todellakin kaikkea kohtuudella, mutta ei mitään kieltäen.

        Parasta lihaa on riista. Tuntuu hyvältä kun saa itse tusauttaa haulikolla joltain peuralta pään sohjoksi ja ajatella että se on joku feministi Demari. Sitten lihakirveellä teurastaa ja palotella se.


    • Anonyymi

      Kun ihmiset alkavat äänestää jaloillaan, saksan jättikin huomaa ettei olisi kannattanut lähteä ohjailemaan jääräpäisten suomalaisten ruokatottumiksia...

      • Suurin osa ihmisistä on kuitenkin lihansyöjiä, niin ajaahan se asiakkaat jossain vaiheessa muualle.


    • Anonyymi

      tosi on, aikamoista hyveposeerausta lidliltä. Tulee vähn mieleen näinä aikoina Iiro Viinasen aikakausi kun jokainen suomalainen syyllistettiin siitä että ovat velkaannuttaneet maan. Nimenomaan tämä tolkuton syyllistäminen ja moraaliposeeraus alkaa mennä yli. Siispä uhallakin syön tulevina viikkoina lihaa jopa enemmän kuin yleensä ja huom, syön kasvisruokaakin ihan mielelläni mutten PAKOTETTUNA!!!

      • Just näin! Kyllä me ihmiset itse tiedetään mitä suuhumme laitetaan.

        Maailmassa jos ajatellaan maapallon säästämistä, niin aloitetaan ensiksi luonnon roskaamisesta. Toiseksi ilmansaastutus, joka on joissain maissa ihan kaamea. Ei näy enää sinitaivasta ja kuljetaan maskit kasvoilla.


    • Tähän näin ohimennen, että on se kumma, ettei tuo kuvake ole vieläkään vaihtunut...

    • Anonyymi

      Ei hemmetti tätä maailman menoa :( Kohta sit lätkäistään lihansyöntivero jos sä ostat nakkipaketin kaupasta.

      - Artsi

      • Niinpä...

        En tiedä minkälaista maailmaa tässäkin maassa yritetään saada aikaiseksi. Kaikki mistä ihmiset nauttii, niin lyödään lisäveroa päälle.

        Kai se pitää varmasti täällä saada kaikki elämään niin, ettei siihen kuulu mitään muuta kuin rehulautanen.

        Hulluinta tässä on, että muissa maissa jatketaan normaalia elämää.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Niinpä...

        En tiedä minkälaista maailmaa tässäkin maassa yritetään saada aikaiseksi. Kaikki mistä ihmiset nauttii, niin lyödään lisäveroa päälle.

        Kai se pitää varmasti täällä saada kaikki elämään niin, ettei siihen kuulu mitään muuta kuin rehulautanen.

        Hulluinta tässä on, että muissa maissa jatketaan normaalia elämää.

        No yhden tutun skidi alkoi vegetaristiksi. Ei mennyt aikaakaan ku tätä vietiin lekurilta toiselle ku oli jos jonkinmoista puutostilaa. Joku näistä oli sit tuumaillut et anemia vaivaa etenkin vege-gimmoi ku ne rautaa sisältävät kasvikset ei kuiteskaan tee kauppaansa.

        - Artsi


      • Anonyymi kirjoitti:

        No yhden tutun skidi alkoi vegetaristiksi. Ei mennyt aikaakaan ku tätä vietiin lekurilta toiselle ku oli jos jonkinmoista puutostilaa. Joku näistä oli sit tuumaillut et anemia vaivaa etenkin vege-gimmoi ku ne rautaa sisältävät kasvikset ei kuiteskaan tee kauppaansa.

        - Artsi

        Muistan joskus aikanaan kuulleeni perheestä, joka kuului kasvissyöjiin. Eivät sit antaneet alle kouluikäiselle muksullekkaa lihaa ym. Kyllä sen näki jo lapsen kasvoista, ettei oikeen putkeen menny. Oli tosi kalpea ja silmän aluset oli mustana...

        Kyllä kasvavat ja kehittyvät tarvitsevat kunnon ravintoa.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Muistan joskus aikanaan kuulleeni perheestä, joka kuului kasvissyöjiin. Eivät sit antaneet alle kouluikäiselle muksullekkaa lihaa ym. Kyllä sen näki jo lapsen kasvoista, ettei oikeen putkeen menny. Oli tosi kalpea ja silmän aluset oli mustana...

        Kyllä kasvavat ja kehittyvät tarvitsevat kunnon ravintoa.

        Kyl noita tapauksii löytyy maailmalta et nuorii skidei on jopa delannut ku mutsi ja faija ovat olleet vegaanei ja ravinnonsaanti on ollut liika niukkaa.

        - Artsi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyl noita tapauksii löytyy maailmalta et nuorii skidei on jopa delannut ku mutsi ja faija ovat olleet vegaanei ja ravinnonsaanti on ollut liika niukkaa.

        - Artsi

        Järki on kyllä lähteny sellaisten päästä!

        Jokainen aikuinen syököön miten tahtoo, mutta lapsia ei saa sekottaa siihen.


    • Anonyymi

      Mun herkkua on maksamakkara, enkä luovu sen syömisestä I-K-I-N-Ä!!! (❀ ͡ಠ ʖ̯ ͡ಠ)

      ❀ Puklu - uniikki prinsessa ja sekaravinnon syöjä ❀

      • No ehdottomasti olen Puklun kanssa samaa mieltä! Minäkään en jätä maksamakkaraa...nam... :P

        Tuo nimimerkki kyllä sai nyt suupielet ylös :)))))


      • Anonyymi

        Ei hemmetti tota naamaa :D

        - Artsi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei hemmetti tota naamaa :D

        - Artsi

        Puklu on nyt hyvin hyvin vihainen ;))


    • Anonyymi

      tarina kertoo miehestä jonka mielestä silakka ei oo kala ja piika ei oo ihminen molempia maistettuaan totesi että hyvälle maistui ei pidä vetää hernettä nokkaan joka tartunta pinnasta

      • Tuolla asenteella meiltä viedäänkin kaikki...


    • On se jännä, että mitä suurempi nälkä, sen rasvasempaa ruokaa kaipaa.
      Kun on jättinälkä, niin ei kyllä tyydy yksistään salaattiin ym.

      • Anonyymi

        Sama täällä. Oon niinku pohjaton kaivo ku tuun töistä. Itellä toi ruokarytmi on kerryttäny kiloja ku aamulla ei tee mieli syödä mutta illalla senki eestä:(

        Sunflower


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä. Oon niinku pohjaton kaivo ku tuun töistä. Itellä toi ruokarytmi on kerryttäny kiloja ku aamulla ei tee mieli syödä mutta illalla senki eestä:(

        Sunflower

        Siks varmaan kehotetaanki syömään säännöllisemmin, ettei tuu hirmunälkää.

        En tiiä, en minäkää aamusta heti syö, mut päivällä kyllä ja siltikin saattaa olla jättinälkä ku kotiin tulee.
        Iltaisin myöhempään ei kyl kannata ahmia, ku vaikuttaa kuulemma sit uneenkin.


    • Anonyymi

      Aina käytetään vähiten vaikuttavia lääkkeitä, että tauti pitkittyy.

      • ???


    • Anonyymi

      Makkaraa, makkaraa kaupasta saa, ahmikaa ahmikaa makkaraa! Rakkain terveisin Herra Snellmån Kaiken muualle sopimattoman jätteen jauhaja jo kolmannessa sydänkohtaus polvessa.

      • Makkara on yksi mun lemppareista.
        En halua tietää mitä niissä on. Tuskin sinne saa tunkea mitään syöntikelvotonta.


    • Anonyymi

      Makuasioista on turha kiistellä sano kissa kun koiran takamusta nuoli.Toisen hyvä ei kelpaa toiselle alkuunkaan.

      • Sillä pitää olla tasapuolisesti kaikille jotain. Asiakasmyönteinen kauppa tekee näin.


    • Anonyymi

      Ihan hirveetä siis iik. Minua on ohjeistettu olemaan juomatta viinaa kun se haittaa vaimoa ja lapsia ja työkavereita ja työpaikan mainetta, kun ei ole sopivaa olla hyvinvointikuntayhtymässä ihan tillintallin tai niin ettei kukaan oikein tiedä onko hoitaja vai hoidettava. Pn siis ihan kamalinta hirveyttä mitä voi aikuiselle miehelle tapahtua. Ja sitten tämä lidelikin vielä minut tuomitsee.

      • Vai niin...


      • Anonyymi

        Liiteri on köyhien ja matujen marketti. Sen todettuani jo viime vuosisadalla, ole keskittänyt olutostokseni toisaalle.


    • Tässä kun on ruoasta kyse, niin sorruin kerran ostamaan kotimaista lohta. Toista kertaa ei kyllä tarvi, kun maistui niin mudalle :{
      Meinas kyllä mennä kalansyönti kerralla poikki...

      • Anonyymi

        Oisko ollu vaan vanhaa?

        Sunflower


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oisko ollu vaan vanhaa?

        Sunflower

        En tiedä..
        Ehkä oli varmaan kasvanu jossai mutakuopassa :{


      • Mekin kerran ostettiin lohta, maistu mudalle, en voinut syödä..


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Mekin kerran ostettiin lohta, maistu mudalle, en voinut syödä..

        Ai, kummallista, että tuollasta ees myydään..

        Kyllä kalan pitää maistua kalalle, eikä millekkää mutakasalle :{

        Mulla meinas mennä nii, ettei ois enää tahtonu ostaa kalaa, mut onneks ostin.
        Norjalaista lohta paistoin, niin kyllä maistui hyvälle!


    • Anonyymi

      Noi kasvisten tuputtajat ovat olevinaan muita parempia ihmisiä, sen oon ite pannu merkille.

      Sunflower

      • Ai, no tuskin tekee ihmisestä parempaa, syö sitten mitä tahansa.


    • Anonyymi

      Pahinta on ettei saisi himoita lähimmän työkaverin lihaa vaan jotain seitantofua saa himoita. Tirkistellekään ei saa jos aikoo muuttaa sukupuolen mutta heteromiehenä kyllä saa edelleen tirskistää ja intoilla avoimesti kaikesta näkemästään lihasta, reiden ja takapuolen pätkästä esimerkkinä siitä että aito ja ihana aviolitto ei ehkä olekaan niin ihana.

      Tietysti pitää muista kuvata myös lihaharrastus hassuna temppuna #persut

    • Anonyymi

      Ei taaas tuo tinttu-liina äänessä!!!

      • Äänessä??
        En minä kyllä kuule kenenkään ääntä täällä...


    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1583
    2. 44
      953
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      68
      921
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      899
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      849
    6. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      54
      807
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      41
      798
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      765
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      742
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      692
    Aihe