Lievä älyllinen kehitysvamma??

Anonyymi-ap

Itsellä on Lievä älyllinen kehitysvamma jos mullakin on myös kehitysvamma ryhmissä Lievä älyllinen kehitysvamma miksi minä en osaa kirjoittaa lyhyesti ja miksi minä puhun nopeasti ja vaikeita sanoja käyttäen?

Miksi muut joilla on Lievä älyllinen kehitysvamma sanoo miksi ne eivät ymmärrä tai voi olla yhtä viisaita, että ne ymmärtäisi minua?

Itse taas Lievän älyllisen kehitysvamman saaneena haluaisin myös olla samalla ymmärrys tasolla joilla on myös Lievä älyllinen kehitysvamma.

Tilasin psykologi paperit itselle kuvien naama kuvat olivat menneet vaikean kehitysvamman tasolle ainoastaan tämä mennyt alle 69äö.


Kaikki muut psykologi papereissa oli 71-84äö välillä.

Miksi en osaa kirjoittaa lyhyesti enkä osaa puhua epäselvästi kuten muut Lievän älyllisen kehitysvamman saaneena?

Miksi koko Vammaissosiaali asiakkuus ajan haluaa saada minut mielenterveys puolelle?

Jos on Lievä älyllinen kehitysvamma oikein eihän silloin pitäisi olla näin.


1. Työkeskus työntekijät vaativat asiakkuuden lopetusta, koska en osaa toimia ryhmässä ohjatusti sano jos saan avustajan ottaa asiakkaaksi.

2. Asumisen suhteen ei ole ohjauksen tarve minulla .

3. Yksi maksan kaikki laskut ja täytän esim kelapaperit.

4. Ihmisten kanssa en osaa olla en osaa hoitaa kaveri suhteita muut älyllisen kehitysvamman saaneena haukkuu olen hullu ja ne eivät halua minua saamaan ryhmiin.

En minäkään haluaisi olla Lievästi älyllisesti kehitysvammaisten ryhmässä ollenkaan jos ne huomaa että minulla on vaikean älyllisen kehitysvamman kohdalla sosiaaliset taidot.

Olen vaatinut, että haluan vaikeasti kehitysvammaisten ryhmään. Ohjaajat sanoo että minun kohdallani ei muka muut osaamisen taidot mene Lievän älyllisen kehitysvamman tasolle edes.

Miksi jos vaikea ADHD ja Asosiaalisuus on tähän syynä voi saada edes mahdollisuutta päästä vaikeasti kehitysvammaisten ryhmään?

2

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vammaisuudet ja kehitysvammat ovat yksilöllisiä ja vaikuttavat henkilöön eri tavoin. Jokaisella henkilöllä on oma tapansa ilmaista itseään ja osaamisensa. Se, että joku ei osaa kirjoittaa lyhyeesti tai puhua yksinkertaisesti, ei tarkoita, että hänellä olisi vaikea kehitysvamma. Samoin jokaisella henkilöllä on oma taso ymmärrystä ja sosiaalisia taitoja, jotka voivat vaihdella ryhmästä toiseen.

      On tärkeää, että saat apua ja ohjausta sopivan tason tukeen ja ryhmän löytämiseksi, jossa voit kehittyä ja saada tukea. On myös tärkeää, että henkilökohtaisia tarpeitasi kuunnellaan ja että sinulla on mahdollisuus valita ryhmä, jossa tunnet olosi mukavaksi.

      On tärkeää huolehtia henkilökohtaisesta hyvinvoinnistasi ja saada tarvittaessa apua ja tukea mielenterveysasioissa. Vammaissosiaalipalvelut tarjoavat erilaisia tukitoimia ja ohjausta, joista voi olla hyötyä.

      Kannattaa keskustella tilanteestasi ja tarpeistasi luottamuksellisesti asiantuntijan kanssa ja selvittää, mikä on sinulle parhaiten sopiva tukimuoto.

      Päätös siitä, mikä ryhmä sopii parhaiten henkilölle, perustuu usein moniin tekijöihin, kuten henkilön tarpeisiin, taidoihin ja toimintakykyyn. On mahdollista, että ADHD ja asosiaalisuus otetaan huomioon tämän päätöksen teossa, mutta lopullinen päätös tehdään yleensä henkilökohtaisesti arvioiden perusteella. On tärkeää huomata, että ryhmän valinta on henkilökohtainen prosessi ja eri henkilöille sopivat erilaiset ryhmät.

      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        🍑 ­­N­­­y­­m­f­­o­­­m­­­a­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#177321437

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe