Tappo Kaarinassa

abc

Kuulin tuossa aamulla että Kaarinassa olisi eräs Ponihäntäpäinen isokokoinen parturi ampunut vaimonsa.Noista tuntomerkeistä paikalliset varmasti tietävät ketä tarkoitan.
Mediheli ainakin kävi paikan päällä joten aika varma tapaus.En tiedä kuoliko vaimo ja ampuiko teon jälkeen itsensä.
Jos joku on kuullut,niin voisi vahvistaa tapauksen.

46

7760

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • abc

      Sain itse vahvistuksen asiaan.Ampui 3 kertaa käsiaseella päähän.Vaimo kuoli heti.Lapsia oli 3. Nuorin 10 vuotias oli paikan päällä ja näki tapauksen.Reijo oli ollut aikaisemmin ihan normaali mutta oli vaan päässä napsahtanut.Mitä aseeseen tulee,hän keräili aseita ja muita mm. veitsiä.Vaimon nimi oli Hanna.Varmaan moni Littoislainen tuntee ainakin Reijon ja tietää rauhalliseksi kaveriksi.Aika vittumainen juttu.Koskaan ei tiedä mitä tapahtuu ja milloin.

      • 1234

        ..kumma ihmisiä vaivaa? Joka päivä tapahtuu tappoja. Onko elämä liian vaativaa, vai mikä?


      • abc
        1234 kirjoitti:

        ..kumma ihmisiä vaivaa? Joka päivä tapahtuu tappoja. Onko elämä liian vaativaa, vai mikä?

        Sanoppa se.Juuri sitä tästä on tullut vaativaa.Kyllä mielestäni varmasti osasyyllinen on yhteiskunta joka tavalla tai toisella asettaa paineita.Koko ajan pitäisi suorittaa jotain ja mielellään hyvin.Tämä on mennyt niin kovaksi ja kieroutuneeksi tämä meininki,että varmasti tällaiset uutiset ei ainakaan vähene.Uutiset ovat pullollaan irtisanomisia ja lomautuksi ja siihen tilanteeseen kun joutuu saattaa hyvin heikompi mieleltään sortua.Yleensä vielä asioilla on tapana kerääntyä ja Suomalainen on tunnetusti huono tuomaan tunteitaan julki.Kun on sopivan riittävä nippu asioita huonosti niin pata on valmis kiehumaan yli.Kuten tässäkin tapauksessa oli kyse.


      • ada

        Siis, ensinnäkin, Reijjo EI ampunut Hannaa 3 kertaa päähän! Mistä moinen juttu on edes lähtenyt?! Ja Hanna EI kuollut heti, vaan menehtyi saamiinsa vammoihin. Ja nuorin tytär, oli 12 vuotias, kyllä, pilkunnussintaa mutta silti ei 10 v. Reijjo EI keräillyt aseita, hänellä oli muutama koriste ase seinällä roikkumassa mutta tonneittain niitä siis ei löytynyt. Ja mistäs tuon veitsi jutun repäsit? En sitten tiijjä, jos parin vuoden aikana on alkanut keräileen, mutta sitä ennen EI. Ja TODELLA törkeää paljastaa täällä Perheen nimiä ja tuntomerkkejä..Mieti miltä heistä tuntuu? Mutta totta, Reijjo on ihana, rauhallinen ihminen joka EI tekisi tahallaan pahaa kenellekkään, joten älä puhu paskaa kunnet kerran tiedä asioita. Ja Reijjon päässä ei napsahtanut! Ja vaikka olisikin, tiedän ettei hän siinäkään tapauksessa alkaisi Hannaa kohtaan käyttäytyä vihamielisesti.. Joten yhdyn nimettömään, rauha Hannan muistolle ja heidän surevalle perheelleen ja lopetetaan moinen jauhanta. Kiitos.


      • Anonyymi
        ada kirjoitti:

        Siis, ensinnäkin, Reijjo EI ampunut Hannaa 3 kertaa päähän! Mistä moinen juttu on edes lähtenyt?! Ja Hanna EI kuollut heti, vaan menehtyi saamiinsa vammoihin. Ja nuorin tytär, oli 12 vuotias, kyllä, pilkunnussintaa mutta silti ei 10 v. Reijjo EI keräillyt aseita, hänellä oli muutama koriste ase seinällä roikkumassa mutta tonneittain niitä siis ei löytynyt. Ja mistäs tuon veitsi jutun repäsit? En sitten tiijjä, jos parin vuoden aikana on alkanut keräileen, mutta sitä ennen EI. Ja TODELLA törkeää paljastaa täällä Perheen nimiä ja tuntomerkkejä..Mieti miltä heistä tuntuu? Mutta totta, Reijjo on ihana, rauhallinen ihminen joka EI tekisi tahallaan pahaa kenellekkään, joten älä puhu paskaa kunnet kerran tiedä asioita. Ja Reijjon päässä ei napsahtanut! Ja vaikka olisikin, tiedän ettei hän siinäkään tapauksessa alkaisi Hannaa kohtaan käyttäytyä vihamielisesti.. Joten yhdyn nimettömään, rauha Hannan muistolle ja heidän surevalle perheelleen ja lopetetaan moinen jauhanta. Kiitos.

        Tekikö ihana Reijo jotain sen eteen että vaimo kuoli? Ei savua ilman tulta..


    • Nimetön

      Tapahtuma ei ollut Kaarinassa vaan Littoisissa. Ja kuuleman mukaan tapahtuma oli vahinko. Ase oli ladattu (sanotaan nyt nimiä kun muutkin sanoivat, väliäkös sillä enää) Reijon tietämättä ja laukesi vahingossa, lukekaa lehdestä! Hannaan ei ammuttu kolmea kertaa vaan vain kerran ja se oli juuri se VAHINKOlaukaus. Miettikääpä, jos Reijo olisi ampunut kolme kertaa niin miten poliisi olisi uskonut tapahtumaa vahingoksi, ei mitenkään! Joten sanonpa vain suoraan ihmisille et PASKAA puhutte! Ei huhuihin kannata uskoa. Tunnen tämän kyseisen perheen todella hyvin. Käsittääkseni Reijo ei edes keräile aseita, eikä veitsiä, ellei ole harrastusta aloittanut ihan tässä lähiaikoina. Muistaakseni veitsiä Reijolla jonkin verran oli, eikä niitäkään hän keräillyt erityisemmin. Aseita yksi kappale, ellei ihan lähi aikoina uutta ole hankkinut. Tämä perheen lapsi, joka tapahtuman näki, on 12 vuotias. Ei parin vuoden heitto missään tunnu, mutta esimerkkinä sanon tämän vain, että huomaatte varmasti kuinka paljon jutut muuttuvat kun ne eteenpäin menevät. Joten kannattaako uskoa joka sanaa mitä sanotaan? Ei todellakaan! Minullekkin ensin tultiin puhumaan, että Reijo olis puukottanu ja sitten puhuttiin että Reijo olisi ampunut haulikolla jnejne, mutta tämäkään ei siis pidä paikkaansa.
      Ja tuo, että Reijon tuntomerkit annettiin ja nimet kerrottiin, ei ollut kovin hyvä juttu. Miettikää nyt itsekkin. Se oli vahinko! Ja Reijosta levitetään tollasta paskaa. Maine menee ja kaikki, mitä ihmiset ajattelevat? Sanonpa vain teille, kun ette varmasti Reijoa tunne, muuta kuin ehkä sen verran mitä hänellä olette parturissa käyneet, jos olette, niin Reijo on ihana mies

      • abc

        Pyydän nöyrimmin anteeksi jos olen levittänyt perättömiä juttuja.
        Tietoni vain perustuivat niihin tietoihin jotka juuri paikan päältä tulleet minulle kertoivat.En halunnut missään nimessä pahoittaa kenenkään mieltä ja suren todella paljon lapsia.
        Mitä nimiin tulee pyydän sitäkin anteeksi.Olen vain huomannut että se tuntuu olevan täällä käytäntö.
        Puhuin hetki sitten ihmisten kanssa jotka sieltä paikan päältä tulivat ja he myös ihmettelivät lehti juttua.
        Oli miten oli yksi hieno ihminen on saanut surmansa ja lapset ovat menettäneet äitinsä.
        Siis pyydän vielä kerran anteeksi ajattelemattomuuttani ja yleensäkin sitä että menin yleensä tämän viestin aloittamaan.

        ANTEEKSI VIELÄ KERRAN


      • ada
        abc kirjoitti:

        Pyydän nöyrimmin anteeksi jos olen levittänyt perättömiä juttuja.
        Tietoni vain perustuivat niihin tietoihin jotka juuri paikan päältä tulleet minulle kertoivat.En halunnut missään nimessä pahoittaa kenenkään mieltä ja suren todella paljon lapsia.
        Mitä nimiin tulee pyydän sitäkin anteeksi.Olen vain huomannut että se tuntuu olevan täällä käytäntö.
        Puhuin hetki sitten ihmisten kanssa jotka sieltä paikan päältä tulivat ja he myös ihmettelivät lehti juttua.
        Oli miten oli yksi hieno ihminen on saanut surmansa ja lapset ovat menettäneet äitinsä.
        Siis pyydän vielä kerran anteeksi ajattelemattomuuttani ja yleensäkin sitä että menin yleensä tämän viestin aloittamaan.

        ANTEEKSI VIELÄ KERRAN

        Anteeksi pyyntösi on kohdallani vastaanotettu. Toi teksti vain pahoitti mun mieleni, koska tunsin ja tunnen kyseisen perheen erittäin hyvin, enkä halua että Reksistä, tai Hannasta puhutaan perättömiä.. Mut joo, kaikki jutut tuntuu muuttuvan kun niitä levitellään.. Ja voin nyt paljastaa että lapset voivat hyvin, olosuhteisiin nähden.. Vaikka eihän tommosesta koskaan selviä kokonaan.. :´(


      • Indiid
        ada kirjoitti:

        Anteeksi pyyntösi on kohdallani vastaanotettu. Toi teksti vain pahoitti mun mieleni, koska tunsin ja tunnen kyseisen perheen erittäin hyvin, enkä halua että Reksistä, tai Hannasta puhutaan perättömiä.. Mut joo, kaikki jutut tuntuu muuttuvan kun niitä levitellään.. Ja voin nyt paljastaa että lapset voivat hyvin, olosuhteisiin nähden.. Vaikka eihän tommosesta koskaan selviä kokonaan.. :´(

        Juu, no tietenkin sitä ei mieti muissa keskusteluissa sitä nimi hommaa, mutta tässä oli eri juttu kun kerran tunnen perheen hyvin. Ja ehkä siksi se nimikin oli huono juttu, kun juorut kertoivat ihan toista kun oli tapahtunut. Sitä että Reijo tahallaan tappoi Hannan.. Mikä oli vahinko. Ja ampuma ei edes mielestäni osunut päähän.
        Tosiaan kävin keskimmäistä lasta katsomassa tänään, hän voi hyvin ja samoin nuorinkin voi hyvin.
        Veimme kukkia, kynttilän ja kortin Hannan ja Reijon pihalle. Kiva, että muutkin ihmiset olivat vieneet sinne kukkia ja kynttilöitä..
        Ja lisään vielä abc:n tekstiin, että Hanna todella oli hieno ihminen. Minulle kuin äiti..


      • abc
        Indiid kirjoitti:

        Juu, no tietenkin sitä ei mieti muissa keskusteluissa sitä nimi hommaa, mutta tässä oli eri juttu kun kerran tunnen perheen hyvin. Ja ehkä siksi se nimikin oli huono juttu, kun juorut kertoivat ihan toista kun oli tapahtunut. Sitä että Reijo tahallaan tappoi Hannan.. Mikä oli vahinko. Ja ampuma ei edes mielestäni osunut päähän.
        Tosiaan kävin keskimmäistä lasta katsomassa tänään, hän voi hyvin ja samoin nuorinkin voi hyvin.
        Veimme kukkia, kynttilän ja kortin Hannan ja Reijon pihalle. Kiva, että muutkin ihmiset olivat vieneet sinne kukkia ja kynttilöitä..
        Ja lisään vielä abc:n tekstiin, että Hanna todella oli hieno ihminen. Minulle kuin äiti..

        Kiitos että hyväksyitte anteeksipyyntöni.Oli taas lisätty vettä myllyyn tämän päivän iltalehden ja turun sanomien osalta.Asia ei taas heidän saamien tietojen mukaan olluttaan niin miten aluksi oli kirjoitettu.
        En puutu enää tähän keskusteluun.
        Omalta osaltani jätän asian muitten puitavaksi.
        Rauha Hannan muistolle.
        Hyvää kesää olosuhteista huolimatta teille indiid ja muut.


      • indiid
        abc kirjoitti:

        Kiitos että hyväksyitte anteeksipyyntöni.Oli taas lisätty vettä myllyyn tämän päivän iltalehden ja turun sanomien osalta.Asia ei taas heidän saamien tietojen mukaan olluttaan niin miten aluksi oli kirjoitettu.
        En puutu enää tähän keskusteluun.
        Omalta osaltani jätän asian muitten puitavaksi.
        Rauha Hannan muistolle.
        Hyvää kesää olosuhteista huolimatta teille indiid ja muut.

        Tämän päivän? Siis lauantaisen lehteen? Tarttee varmaan lukea. Eilisessä Iltasanomassa ainakin oli kyseisestä jutusta juttua.. Kun juttelin keskimmäisen tyttären kanssa eilen niin hän sanoi, että koko juttu oli ihan pelkkää kakkaa mitä siinä lehdessä oli. Yksi esimerkki oli, että iät olivat väärin. Ja varmasti siksi juttu olikin väärin, koska toimittajat olivat jutelleet naapureiden kanssa ja naapurit eivät Reijon ja Hannan perhettä hyvin tunteneet..


      • Kamu

        Olen itse ko. Reijon kaveri ja hän on tehnyt minuule mm. tatuoinnin. Tapahtunut episodi oli todella ikävä, suorastaan kammottava. Mutta eniten minua vituttaa se kun ihmeset puhuvat paskaa täällä tietämättä asioista sen enempää!


      • Tomppa
        Kamu kirjoitti:

        Olen itse ko. Reijon kaveri ja hän on tehnyt minuule mm. tatuoinnin. Tapahtunut episodi oli todella ikävä, suorastaan kammottava. Mutta eniten minua vituttaa se kun ihmeset puhuvat paskaa täällä tietämättä asioista sen enempää!

        Kerroppa meille koko tarina juurtajaksaen unohtamatta pienintäkään pikku seikkaa, kuten tatuointia.


      • 1234
        Tomppa kirjoitti:

        Kerroppa meille koko tarina juurtajaksaen unohtamatta pienintäkään pikku seikkaa, kuten tatuointia.

        Mitä toi nyt meinas? Aika turha kommentti, etten sanois...


      • Littoislainen
        Kamu kirjoitti:

        Olen itse ko. Reijon kaveri ja hän on tehnyt minuule mm. tatuoinnin. Tapahtunut episodi oli todella ikävä, suorastaan kammottava. Mutta eniten minua vituttaa se kun ihmeset puhuvat paskaa täällä tietämättä asioista sen enempää!

        Tämä ampumistapaus on ollut todella ikävä asia meille littoislaisille. Olemme asuneet täällä lintukodossamme ja turvassa kaikelta pahalta. Ihmismieli voi olla arvaamaton. Minä en halua teitä Reksin tunteneitä loukata, mutta olen sataprosenttisen varma, että ampuminen ei ole ollut vahinko. Keskustelin erään tuttavan kanssa, joka asuu aivan lähellä tätä kyseistä taloa. Juuri ampumisen aikaan on ollut littoislainen nainen lenkillä ja ohittanut tämän perheen talon. Sisältä on kuulunut naisen huutamana "EI" ja samalla on ammuttu kolme kertaa. Ensin kerran ja pieni tauko ja sitten kaksi kertaa peräkkäin. Yksi laukauksista on rikkonut keittiön ikkunan.Tämä ei välttämättä ole faktaa, mutta yksi laukaus on osunut päähän ja ainakin yksi rintaan. Vaimo on istunut ampumisen aikaan keittiössä pöydän ääressä. Naapurit ovat kuulleet myös laukaukset ja soittaneet paikalle poliisin. Pieni viidesluokkalainen tyttö on leikkinyt kaverinsa kanssa ulkona ja juossut lähellä sijaitsevalle urheilukentälle ja itkenyt "En halua, että äiti kuolee". Asekeräilystä ei ole varmaa tietoa, mutta huhutaan, että ampuja olisi ollut kiinnostunut taistelulajeista ja aseista ja miekoista. Myöskin on kuultu ampujan jo vuosi sitten huutaneen omakotitalonsa pihalla perheelleen "Tapan teidät kaikki".

        Aina ei kaikki ole sitä miltä näyttää päällepäin. Se onkin surullista. Jos ihmiset kertoisivat murheistaan avoimemmin, ei tällaista pääsisi tapahtumaan.
        Täällä otetaan voimakkaasti kantaa ampujaa sympatioiden, mutta kamalin kohtalo on näillä pienillä lapsilla. Jäädä orvoiksi. Menettää äitinsä tällä tavalla. Ehkä jopa tuon ampumisen nähneenäkin. Siitä ei toivu koskaan. Reijo kärsii korkeintaan viisi vuotta linnaa, mutta lapset kärsivät koko loppu elämänsä. Aikuisen pitäisi kyetä ajattelemaan tekojensa seurauksia.


      • Indiid
        Littoislainen kirjoitti:

        Tämä ampumistapaus on ollut todella ikävä asia meille littoislaisille. Olemme asuneet täällä lintukodossamme ja turvassa kaikelta pahalta. Ihmismieli voi olla arvaamaton. Minä en halua teitä Reksin tunteneitä loukata, mutta olen sataprosenttisen varma, että ampuminen ei ole ollut vahinko. Keskustelin erään tuttavan kanssa, joka asuu aivan lähellä tätä kyseistä taloa. Juuri ampumisen aikaan on ollut littoislainen nainen lenkillä ja ohittanut tämän perheen talon. Sisältä on kuulunut naisen huutamana "EI" ja samalla on ammuttu kolme kertaa. Ensin kerran ja pieni tauko ja sitten kaksi kertaa peräkkäin. Yksi laukauksista on rikkonut keittiön ikkunan.Tämä ei välttämättä ole faktaa, mutta yksi laukaus on osunut päähän ja ainakin yksi rintaan. Vaimo on istunut ampumisen aikaan keittiössä pöydän ääressä. Naapurit ovat kuulleet myös laukaukset ja soittaneet paikalle poliisin. Pieni viidesluokkalainen tyttö on leikkinyt kaverinsa kanssa ulkona ja juossut lähellä sijaitsevalle urheilukentälle ja itkenyt "En halua, että äiti kuolee". Asekeräilystä ei ole varmaa tietoa, mutta huhutaan, että ampuja olisi ollut kiinnostunut taistelulajeista ja aseista ja miekoista. Myöskin on kuultu ampujan jo vuosi sitten huutaneen omakotitalonsa pihalla perheelleen "Tapan teidät kaikki".

        Aina ei kaikki ole sitä miltä näyttää päällepäin. Se onkin surullista. Jos ihmiset kertoisivat murheistaan avoimemmin, ei tällaista pääsisi tapahtumaan.
        Täällä otetaan voimakkaasti kantaa ampujaa sympatioiden, mutta kamalin kohtalo on näillä pienillä lapsilla. Jäädä orvoiksi. Menettää äitinsä tällä tavalla. Ehkä jopa tuon ampumisen nähneenäkin. Siitä ei toivu koskaan. Reijo kärsii korkeintaan viisi vuotta linnaa, mutta lapset kärsivät koko loppu elämänsä. Aikuisen pitäisi kyetä ajattelemaan tekojensa seurauksia.

        Minä en asu Littoisissa, mutta tunne kyseisen perheen TODELLA hyvin! Liikuin Reijon ja Hannan tyttären kanssa kuin paita ja peppu sellaset kolme vuotta, joten minä kyllä tiedän millainen ihminen Reijo on..
        Reijolla oli muutama koriste miekka/puukko olohuoneen seinällä, aseita hän ei keräillyt, mutta tiedoksi teille, jotka eivät tiedä, että jos on esimerkiksi yksi ase ja se on luvallinen, se luokitellaan jo keräilemiseksi!
        Taistelulajit.. HMM, ikinä en ole Reijon kuullut juttelevan sellaisesta, enkä ole ikinä nähnyt Reijolla siihen liittyvää tavaraa tms.
        Hanna oli hiljainen nainen. Vaikka korotti ääntään, se ei noussut koskaan niin kovaksi, että heidän keittiöstään olisi Hannan ääni ulos tielle kuulunut!! Ja tiedän tämänkin siitä, koska olen heillä "muutaman" kerran käynyt ja tiedän kyllä missä heidän keittiö sijaitsee, toisessa päässä keittiötä! Tähän EI:n huutamiseen uskon vain jos huutaja on ollut nuorin tytär, koska hänellä on kova ääni, kuin isällänsäkin. Tytär on nähnyt äitinsä makaavan lattialla ja huutanut "EI", ainut minkä uskon todennäköiseksi. Huutaja olisi voinut olla myös Reijo, mutta jos naisen/tytön ääni oli kuulunut, niin todennäköisesti tytär sillon, huomioon ottaen se JOS huuto edes kuului talosta! Littoinen on täynnä lapsia, missä vaan kuka vaan voi leikkiä ja huuta "EI", mieti sitä sitten.
        Yksi asia mitä painotan tässä todella, että JUORUIHIN EI IKINÄ KANNATA USKOA!!!!!
        Ja vielä se, että nuorin lapsi näki tapahtumat ja oli kotona. Luuletko, ettei tytär olisi jollekkin sitä kertonut jos Reijo sen olisi tahallaan tehnyt? Todellakin olisi. Jos ei muille niin isosiskolleen ainakin, siitä olen varma!
        Niin ja vielä, Hannaan oli osunut vain yksi laukaus! Ei ole muuta tietoa siitä kuin se, että päähän se ei osunut, vaan johonkin kaula- lantio seudulle. Eli ilmeisesti mahaan. Maksa voisi olla yksi mahdollinen osuma paikka. Hannahan ei kuollut heti. Mahdollista olisi, että Reijo osui maksaan, jolloin Hanna pystyi olemaan elossa vielä hetken ja kuoli sitten vasta medihelissä.
        Ja pakko sanoa sekin vielä, että jos ampuminen olisi ollut tahallinen niin miksi Reijo olisi ampunut Hannaa vatsan seudulle?? Ja muistakaa että Hanna istui tuolloin. Reijo olisi siis joutunut ampumaan jostain tuolin ja pöydän välistä. Ei, ei pidä paikkaansa.
        Tuohon "Tapan teidät kaikki" huutoon vielä palaten, JOS Reijo olisi ampunut tahallaan, miksei hän samalla tappanut sitten kaikkia lapsiaan? Tuossa mitään järkeä oo tappaa yksi kerrallaan.
        Ainut juttu mikä oli Littoislainen-kirjoittajan kertomassa totta, oli se, että nuorin tytär ilmeisesti olikin juossut koulun kentälle itkien, mutta pihalla hän ei ilmeisesti ollut leikkimässä, koska POLIISI kertoi, että tyttö oli ollut vieressä silloin ja mitään kaveria ei missään ollut ollut. Ja että tytär oli ollut niin shokissa, että oli ensin nauranut, sitten tajunnut tilanteen vakavuuden ja alkanut itkemään. Tuosta kentälle juoksusta tosin ei ole varmaa tietoa. Näin littoisissa huhutaan, poliisilla ei tietoa tästä tapahtumasta!


      • ada
        Littoislainen kirjoitti:

        Tämä ampumistapaus on ollut todella ikävä asia meille littoislaisille. Olemme asuneet täällä lintukodossamme ja turvassa kaikelta pahalta. Ihmismieli voi olla arvaamaton. Minä en halua teitä Reksin tunteneitä loukata, mutta olen sataprosenttisen varma, että ampuminen ei ole ollut vahinko. Keskustelin erään tuttavan kanssa, joka asuu aivan lähellä tätä kyseistä taloa. Juuri ampumisen aikaan on ollut littoislainen nainen lenkillä ja ohittanut tämän perheen talon. Sisältä on kuulunut naisen huutamana "EI" ja samalla on ammuttu kolme kertaa. Ensin kerran ja pieni tauko ja sitten kaksi kertaa peräkkäin. Yksi laukauksista on rikkonut keittiön ikkunan.Tämä ei välttämättä ole faktaa, mutta yksi laukaus on osunut päähän ja ainakin yksi rintaan. Vaimo on istunut ampumisen aikaan keittiössä pöydän ääressä. Naapurit ovat kuulleet myös laukaukset ja soittaneet paikalle poliisin. Pieni viidesluokkalainen tyttö on leikkinyt kaverinsa kanssa ulkona ja juossut lähellä sijaitsevalle urheilukentälle ja itkenyt "En halua, että äiti kuolee". Asekeräilystä ei ole varmaa tietoa, mutta huhutaan, että ampuja olisi ollut kiinnostunut taistelulajeista ja aseista ja miekoista. Myöskin on kuultu ampujan jo vuosi sitten huutaneen omakotitalonsa pihalla perheelleen "Tapan teidät kaikki".

        Aina ei kaikki ole sitä miltä näyttää päällepäin. Se onkin surullista. Jos ihmiset kertoisivat murheistaan avoimemmin, ei tällaista pääsisi tapahtumaan.
        Täällä otetaan voimakkaasti kantaa ampujaa sympatioiden, mutta kamalin kohtalo on näillä pienillä lapsilla. Jäädä orvoiksi. Menettää äitinsä tällä tavalla. Ehkä jopa tuon ampumisen nähneenäkin. Siitä ei toivu koskaan. Reijo kärsii korkeintaan viisi vuotta linnaa, mutta lapset kärsivät koko loppu elämänsä. Aikuisen pitäisi kyetä ajattelemaan tekojensa seurauksia.

        Kuules kloppi, vaikka kuin asuisit Littoisissa, se ei tee sinusta tämän perheen asiantuntijaa. Mä olen tuntenut kysesen perheen erittäin hyvin, oon asunut siellä suurinpiirtein 2 vuotta et MINÄ voin sanoa 100 % Että teko EI ollut tahallinen! Koska mä tiedän miten juttu todellisuudessa meni, mut en halua loukata perhettä kertomalla heidän yksityisiä asioitaan, niinkuin monet täällä on jo tehnyt. "Kaikki ei ole miltä näyttää päälle päin" ei todellakaan ole; Reijjosta voisi ulkomuodon perusteella vetästä kaiken näkösiä negatiivisia johtopäätöksiä, mutta todellisuudessa hän on IHANA ja lempeä mies


      • Littoislainen
        Indiid kirjoitti:

        Minä en asu Littoisissa, mutta tunne kyseisen perheen TODELLA hyvin! Liikuin Reijon ja Hannan tyttären kanssa kuin paita ja peppu sellaset kolme vuotta, joten minä kyllä tiedän millainen ihminen Reijo on..
        Reijolla oli muutama koriste miekka/puukko olohuoneen seinällä, aseita hän ei keräillyt, mutta tiedoksi teille, jotka eivät tiedä, että jos on esimerkiksi yksi ase ja se on luvallinen, se luokitellaan jo keräilemiseksi!
        Taistelulajit.. HMM, ikinä en ole Reijon kuullut juttelevan sellaisesta, enkä ole ikinä nähnyt Reijolla siihen liittyvää tavaraa tms.
        Hanna oli hiljainen nainen. Vaikka korotti ääntään, se ei noussut koskaan niin kovaksi, että heidän keittiöstään olisi Hannan ääni ulos tielle kuulunut!! Ja tiedän tämänkin siitä, koska olen heillä "muutaman" kerran käynyt ja tiedän kyllä missä heidän keittiö sijaitsee, toisessa päässä keittiötä! Tähän EI:n huutamiseen uskon vain jos huutaja on ollut nuorin tytär, koska hänellä on kova ääni, kuin isällänsäkin. Tytär on nähnyt äitinsä makaavan lattialla ja huutanut "EI", ainut minkä uskon todennäköiseksi. Huutaja olisi voinut olla myös Reijo, mutta jos naisen/tytön ääni oli kuulunut, niin todennäköisesti tytär sillon, huomioon ottaen se JOS huuto edes kuului talosta! Littoinen on täynnä lapsia, missä vaan kuka vaan voi leikkiä ja huuta "EI", mieti sitä sitten.
        Yksi asia mitä painotan tässä todella, että JUORUIHIN EI IKINÄ KANNATA USKOA!!!!!
        Ja vielä se, että nuorin lapsi näki tapahtumat ja oli kotona. Luuletko, ettei tytär olisi jollekkin sitä kertonut jos Reijo sen olisi tahallaan tehnyt? Todellakin olisi. Jos ei muille niin isosiskolleen ainakin, siitä olen varma!
        Niin ja vielä, Hannaan oli osunut vain yksi laukaus! Ei ole muuta tietoa siitä kuin se, että päähän se ei osunut, vaan johonkin kaula- lantio seudulle. Eli ilmeisesti mahaan. Maksa voisi olla yksi mahdollinen osuma paikka. Hannahan ei kuollut heti. Mahdollista olisi, että Reijo osui maksaan, jolloin Hanna pystyi olemaan elossa vielä hetken ja kuoli sitten vasta medihelissä.
        Ja pakko sanoa sekin vielä, että jos ampuminen olisi ollut tahallinen niin miksi Reijo olisi ampunut Hannaa vatsan seudulle?? Ja muistakaa että Hanna istui tuolloin. Reijo olisi siis joutunut ampumaan jostain tuolin ja pöydän välistä. Ei, ei pidä paikkaansa.
        Tuohon "Tapan teidät kaikki" huutoon vielä palaten, JOS Reijo olisi ampunut tahallaan, miksei hän samalla tappanut sitten kaikkia lapsiaan? Tuossa mitään järkeä oo tappaa yksi kerrallaan.
        Ainut juttu mikä oli Littoislainen-kirjoittajan kertomassa totta, oli se, että nuorin tytär ilmeisesti olikin juossut koulun kentälle itkien, mutta pihalla hän ei ilmeisesti ollut leikkimässä, koska POLIISI kertoi, että tyttö oli ollut vieressä silloin ja mitään kaveria ei missään ollut ollut. Ja että tytär oli ollut niin shokissa, että oli ensin nauranut, sitten tajunnut tilanteen vakavuuden ja alkanut itkemään. Tuosta kentälle juoksusta tosin ei ole varmaa tietoa. Näin littoisissa huhutaan, poliisilla ei tietoa tästä tapahtumasta!

        Jos olette tarkemmin lukeneet kirjoitustani, ei siinä ketään ole mustamaalattu, vaan kirjoituksen sävy on surullinen tapahtuneen johdosta. Mutta muutamia tarkennuksia. Eli tämän huudon ja kolmen laukausta on kuullut lenkillä oleva nainen. Eli järjestys on ollut seuraava: ensin huuto Ei ja sitten nuo laukaukset. Voi olla, että huuto on ollut tytön, mikä tekee asian vieläkin kamalammaksi. Eli tuo pienokainen on nähnyt äitinsä surman. Mutta luulenpa, että hiljainenkin nainen huutaa kurkku suorana, jos kohden ammutaan.

        Tuo tytön jalkapallokentälle juokseminen on faktaa, koska samaan aikaan on ollut kentällä futisharkat ja näin ollen aika paljon todistajia on ollut tälle asialle.

        Myöskin on nähty, että illalla äidin ruumiin on noutanut ruumisauto. Mediheli kävi paikalla, mutta mitään ei ollut enää tehtävissä.

        Käsittääkseni Reksi on ollut taitava aseenkäyttäjä ja laillisen aseen omistava henkilö kyllä tietää, että ase ja luodit on pidettävä eri paikassa, lukittuna ja ase ei koskaan saa olla ladattu. Lapsiperheen isä ei pitäisi asettaan koskaan ladattuna.

        Meni asiat miten tahojansa, niin toivottavasti totuus paljastuu, oli se sitten mikä tahansa.
        Tehtyä ei saa tekemättömäksi ja ainoastaan toivoo, että lapsilla olisi hyvä elämä tästä eteenpäin. Pieni tyttö on ainakin palanut kouluun ja se on jo hyvä asia, että pääsee arjen rutiineihin ja sitä myöden elämään kiinni.

        Voimia lapsille ja onneksi teitä on kolme. Olette tässä surussa tukena toinen toisillenne.


      • Indiid
        Littoislainen kirjoitti:

        Jos olette tarkemmin lukeneet kirjoitustani, ei siinä ketään ole mustamaalattu, vaan kirjoituksen sävy on surullinen tapahtuneen johdosta. Mutta muutamia tarkennuksia. Eli tämän huudon ja kolmen laukausta on kuullut lenkillä oleva nainen. Eli järjestys on ollut seuraava: ensin huuto Ei ja sitten nuo laukaukset. Voi olla, että huuto on ollut tytön, mikä tekee asian vieläkin kamalammaksi. Eli tuo pienokainen on nähnyt äitinsä surman. Mutta luulenpa, että hiljainenkin nainen huutaa kurkku suorana, jos kohden ammutaan.

        Tuo tytön jalkapallokentälle juokseminen on faktaa, koska samaan aikaan on ollut kentällä futisharkat ja näin ollen aika paljon todistajia on ollut tälle asialle.

        Myöskin on nähty, että illalla äidin ruumiin on noutanut ruumisauto. Mediheli kävi paikalla, mutta mitään ei ollut enää tehtävissä.

        Käsittääkseni Reksi on ollut taitava aseenkäyttäjä ja laillisen aseen omistava henkilö kyllä tietää, että ase ja luodit on pidettävä eri paikassa, lukittuna ja ase ei koskaan saa olla ladattu. Lapsiperheen isä ei pitäisi asettaan koskaan ladattuna.

        Meni asiat miten tahojansa, niin toivottavasti totuus paljastuu, oli se sitten mikä tahansa.
        Tehtyä ei saa tekemättömäksi ja ainoastaan toivoo, että lapsilla olisi hyvä elämä tästä eteenpäin. Pieni tyttö on ainakin palanut kouluun ja se on jo hyvä asia, että pääsee arjen rutiineihin ja sitä myöden elämään kiinni.

        Voimia lapsille ja onneksi teitä on kolme. Olette tässä surussa tukena toinen toisillenne.

        Juu varmasti huutaa kurkku suorana, sen kyllä uskon, mutta vaikka Hanna huutaisi kuin kurkku suorana se ei kuuluisi ulos asti!
        Tuota tuota..Varmasti ruumisauto haki Hannan ruumiin, mutta juttuhan meni niin, että mediheli haki Hannan ja Hannahan kuoli matkalla sairaalaan.
        No enpä sitten tiedä onko taitava aseen käyttäjä.. Voi olla, että onkin mutta ikinä, en ikinä ole nähnyt Reijoa ampumassa, tai edes kuullut, että Reijo olisi ollut jossain ampumassa.
        Reijo ei tiennyt, että ase oli ladattu, virheitä sattuu kelle vaan, kuka vaan voi jättää vahingossa aseensa ladattuna jonnekkin ja sekin vielä, että aseen on voinut ladata kuka vaan! Siitä ei ole tietoa, mutta tämäkin on ihan mahdollista.
        Molemmat tytön ovat kouluun jo päässeet, hyvä homma :)


      • Littoislainen
        Indiid kirjoitti:

        Juu varmasti huutaa kurkku suorana, sen kyllä uskon, mutta vaikka Hanna huutaisi kuin kurkku suorana se ei kuuluisi ulos asti!
        Tuota tuota..Varmasti ruumisauto haki Hannan ruumiin, mutta juttuhan meni niin, että mediheli haki Hannan ja Hannahan kuoli matkalla sairaalaan.
        No enpä sitten tiedä onko taitava aseen käyttäjä.. Voi olla, että onkin mutta ikinä, en ikinä ole nähnyt Reijoa ampumassa, tai edes kuullut, että Reijo olisi ollut jossain ampumassa.
        Reijo ei tiennyt, että ase oli ladattu, virheitä sattuu kelle vaan, kuka vaan voi jättää vahingossa aseensa ladattuna jonnekkin ja sekin vielä, että aseen on voinut ladata kuka vaan! Siitä ei ole tietoa, mutta tämäkin on ihan mahdollista.
        Molemmat tytön ovat kouluun jo päässeet, hyvä homma :)

        Hauska kuulla, että molemmat tytöt ovat koulussa.
        Helppoa ei varmasti tule olemaan, mutta elämä jatkuu kaikesta huolimatta ja Hannan elämä jatkuu näissä lapsissa ja tietenkin muistoissa.

        Annetaan me asian olla. Kyllä varmasti pian kuullaan poliisitutkimuksista, miten kaikki meni ja kuinka monta laukausta. Jos silläkään on enää väliä, ei sekään tuo Hannaa enää takaisin.

        Littoislaisena tämä on kyllä koskettanut ja aina se on ikävää, kun mukana on lapsia.


      • mar
        Littoislainen kirjoitti:

        Tämä ampumistapaus on ollut todella ikävä asia meille littoislaisille. Olemme asuneet täällä lintukodossamme ja turvassa kaikelta pahalta. Ihmismieli voi olla arvaamaton. Minä en halua teitä Reksin tunteneitä loukata, mutta olen sataprosenttisen varma, että ampuminen ei ole ollut vahinko. Keskustelin erään tuttavan kanssa, joka asuu aivan lähellä tätä kyseistä taloa. Juuri ampumisen aikaan on ollut littoislainen nainen lenkillä ja ohittanut tämän perheen talon. Sisältä on kuulunut naisen huutamana "EI" ja samalla on ammuttu kolme kertaa. Ensin kerran ja pieni tauko ja sitten kaksi kertaa peräkkäin. Yksi laukauksista on rikkonut keittiön ikkunan.Tämä ei välttämättä ole faktaa, mutta yksi laukaus on osunut päähän ja ainakin yksi rintaan. Vaimo on istunut ampumisen aikaan keittiössä pöydän ääressä. Naapurit ovat kuulleet myös laukaukset ja soittaneet paikalle poliisin. Pieni viidesluokkalainen tyttö on leikkinyt kaverinsa kanssa ulkona ja juossut lähellä sijaitsevalle urheilukentälle ja itkenyt "En halua, että äiti kuolee". Asekeräilystä ei ole varmaa tietoa, mutta huhutaan, että ampuja olisi ollut kiinnostunut taistelulajeista ja aseista ja miekoista. Myöskin on kuultu ampujan jo vuosi sitten huutaneen omakotitalonsa pihalla perheelleen "Tapan teidät kaikki".

        Aina ei kaikki ole sitä miltä näyttää päällepäin. Se onkin surullista. Jos ihmiset kertoisivat murheistaan avoimemmin, ei tällaista pääsisi tapahtumaan.
        Täällä otetaan voimakkaasti kantaa ampujaa sympatioiden, mutta kamalin kohtalo on näillä pienillä lapsilla. Jäädä orvoiksi. Menettää äitinsä tällä tavalla. Ehkä jopa tuon ampumisen nähneenäkin. Siitä ei toivu koskaan. Reijo kärsii korkeintaan viisi vuotta linnaa, mutta lapset kärsivät koko loppu elämänsä. Aikuisen pitäisi kyetä ajattelemaan tekojensa seurauksia.

        Nyt kyllä oot hiljaa ku et tiiä mitää asioista!! Mä tiedän tapahtumat ja sä puhut täyttä potaskaa! Noi sun ja muiden puheet loukkaa kyseisten henkilöiden omaisia koska teillä ei oo minkäänlaista hajua tosiasioista! ada ja indiid on ainoita jotka ovat vähän sentään asioiden oikeilla jäljillä! Iltalehteä ja iltasanomia ei oo tarvis uskoa sillä ne ei tiiä asioista mitään. Sitten mä haluan sanoo et nimien julkaisu on anteeksi antamatonta mun kohdalla koska mä rakastan tota perhettä yli kaiken ja tollanen on hirveetä!! Oottakaa ihmiset et asiat on varmoja ennen ku puhutte tollasia. Kiitos kuitenkin ihmisille jotka ottavat osaa suruun. Jos voisin niin lakkauttaisin koko keskustelun asiasta sillä on kammottavaa miten ihmiskunta mustamaalaa ihmisiä!!! Todellisuuden tapahtumat ovat täysin muuta kuin tällä sivulla kerrotaan!


      • ada
        mar kirjoitti:

        Nyt kyllä oot hiljaa ku et tiiä mitää asioista!! Mä tiedän tapahtumat ja sä puhut täyttä potaskaa! Noi sun ja muiden puheet loukkaa kyseisten henkilöiden omaisia koska teillä ei oo minkäänlaista hajua tosiasioista! ada ja indiid on ainoita jotka ovat vähän sentään asioiden oikeilla jäljillä! Iltalehteä ja iltasanomia ei oo tarvis uskoa sillä ne ei tiiä asioista mitään. Sitten mä haluan sanoo et nimien julkaisu on anteeksi antamatonta mun kohdalla koska mä rakastan tota perhettä yli kaiken ja tollanen on hirveetä!! Oottakaa ihmiset et asiat on varmoja ennen ku puhutte tollasia. Kiitos kuitenkin ihmisille jotka ottavat osaa suruun. Jos voisin niin lakkauttaisin koko keskustelun asiasta sillä on kammottavaa miten ihmiskunta mustamaalaa ihmisiä!!! Todellisuuden tapahtumat ovat täysin muuta kuin tällä sivulla kerrotaan!

        Aevan totta.... Ne ketkä luulee tietävänsä, Eli tyyliin "Oon SENTÄÄN litsasta, kyl mä nyt tiiän paremmin", "No hei, mä luin lehdestä", "Pliis, kylmä tiiän, Reijjo teki mul kerran kampauksen".. Voisivat kyllä tosiaan olla hiljaa tästä aiheesta, kun TODELLISUUS on aivan eri juttu kuin nuo teitin fiktiiviset tarinat. Joten jos nyt kerrankin lopetettaisiin tämä jauhanta, ja viellä kerran sanon; Rauha Hannan muistolle ja hänen surevalle perheelleen.


      • Anonyymi

        Sinähän olisit kelpo poliisksi, kun osasit noin yksityiskohtaisesti asiasta tehdä selkoa, ettei kellekkään jäänyt mitään epäselväksi. Juuri noin se pitäisi lehtien toimittajien ja poliisienkin aina asiaa valaista eikä aina vaan siihen tuttuun tympeään poliisi epäilee ja häntä epäillään liturgiseen mitään sanomattomaan lakikoukero kieleen. Ihmetyttää vain kun näitä vahinkoja sattuu. Kyllähän jokaisen pitäisi tajuta ettei asetta saa säilyttää ladattuna. Sinäkin uskalsit olla epäilemättä, hyvä juttu. Poliisin epäilemiset alkaa perin juurin kyllästyttää. Tästä hemmetin epäillään liturgiasta pitäisi päästä irti. Saa sitä uskokkain, eikä aina vaan joka asiassa olla epäilevä Tuomas.


      • Anonyymi
        Indiid kirjoitti:

        Minä en asu Littoisissa, mutta tunne kyseisen perheen TODELLA hyvin! Liikuin Reijon ja Hannan tyttären kanssa kuin paita ja peppu sellaset kolme vuotta, joten minä kyllä tiedän millainen ihminen Reijo on..
        Reijolla oli muutama koriste miekka/puukko olohuoneen seinällä, aseita hän ei keräillyt, mutta tiedoksi teille, jotka eivät tiedä, että jos on esimerkiksi yksi ase ja se on luvallinen, se luokitellaan jo keräilemiseksi!
        Taistelulajit.. HMM, ikinä en ole Reijon kuullut juttelevan sellaisesta, enkä ole ikinä nähnyt Reijolla siihen liittyvää tavaraa tms.
        Hanna oli hiljainen nainen. Vaikka korotti ääntään, se ei noussut koskaan niin kovaksi, että heidän keittiöstään olisi Hannan ääni ulos tielle kuulunut!! Ja tiedän tämänkin siitä, koska olen heillä "muutaman" kerran käynyt ja tiedän kyllä missä heidän keittiö sijaitsee, toisessa päässä keittiötä! Tähän EI:n huutamiseen uskon vain jos huutaja on ollut nuorin tytär, koska hänellä on kova ääni, kuin isällänsäkin. Tytär on nähnyt äitinsä makaavan lattialla ja huutanut "EI", ainut minkä uskon todennäköiseksi. Huutaja olisi voinut olla myös Reijo, mutta jos naisen/tytön ääni oli kuulunut, niin todennäköisesti tytär sillon, huomioon ottaen se JOS huuto edes kuului talosta! Littoinen on täynnä lapsia, missä vaan kuka vaan voi leikkiä ja huuta "EI", mieti sitä sitten.
        Yksi asia mitä painotan tässä todella, että JUORUIHIN EI IKINÄ KANNATA USKOA!!!!!
        Ja vielä se, että nuorin lapsi näki tapahtumat ja oli kotona. Luuletko, ettei tytär olisi jollekkin sitä kertonut jos Reijo sen olisi tahallaan tehnyt? Todellakin olisi. Jos ei muille niin isosiskolleen ainakin, siitä olen varma!
        Niin ja vielä, Hannaan oli osunut vain yksi laukaus! Ei ole muuta tietoa siitä kuin se, että päähän se ei osunut, vaan johonkin kaula- lantio seudulle. Eli ilmeisesti mahaan. Maksa voisi olla yksi mahdollinen osuma paikka. Hannahan ei kuollut heti. Mahdollista olisi, että Reijo osui maksaan, jolloin Hanna pystyi olemaan elossa vielä hetken ja kuoli sitten vasta medihelissä.
        Ja pakko sanoa sekin vielä, että jos ampuminen olisi ollut tahallinen niin miksi Reijo olisi ampunut Hannaa vatsan seudulle?? Ja muistakaa että Hanna istui tuolloin. Reijo olisi siis joutunut ampumaan jostain tuolin ja pöydän välistä. Ei, ei pidä paikkaansa.
        Tuohon "Tapan teidät kaikki" huutoon vielä palaten, JOS Reijo olisi ampunut tahallaan, miksei hän samalla tappanut sitten kaikkia lapsiaan? Tuossa mitään järkeä oo tappaa yksi kerrallaan.
        Ainut juttu mikä oli Littoislainen-kirjoittajan kertomassa totta, oli se, että nuorin tytär ilmeisesti olikin juossut koulun kentälle itkien, mutta pihalla hän ei ilmeisesti ollut leikkimässä, koska POLIISI kertoi, että tyttö oli ollut vieressä silloin ja mitään kaveria ei missään ollut ollut. Ja että tytär oli ollut niin shokissa, että oli ensin nauranut, sitten tajunnut tilanteen vakavuuden ja alkanut itkemään. Tuosta kentälle juoksusta tosin ei ole varmaa tietoa. Näin littoisissa huhutaan, poliisilla ei tietoa tästä tapahtumasta!

        Taitaa tulla yhtä mystinen rikosjuttu selvitettäväksi kuten oli Anneli Auverin tapaus. Olen vuorenvarma, et vahinko tämä ei voi olla. Voihan sen vahingolta saada näyttämään kootuilla selityksillä, niinkuin yleensä tappajat aina tekee. Ja mitähän varten sinä niin innolla puolustelet Reijoa ?


    • Hätkähtäjä

      Kuuluu tappaja olleen hieno ja ystävällinen, hyväntuulinen ihminen. Miehistä parhain! Puolisoista parhain ja maailman paras isä...

      Toivottavasti päästävät pian vapaaksi jatkamaan reipasta ja hyväntuulista harrastustaan - mukava on kuolla, kun tietää tappajansa olevan rauhallinen ja ihana ihminen, joka kärsii maailman ja toisten ihmisten pahuudesta.

      • ada

        OIKEIN! Kerrankin edes joku puhuu faktaa Reijjosta


      • 1234

        No alussa ihan totuuksia... Mutta todella törkeä ajatus hätkähdyttäjällä on ollut tuossa tekstissä... Joten älä puutu toisten asioihin, kun et niistä mitään tiedä.


      • indiid
        1234 kirjoitti:

        No alussa ihan totuuksia... Mutta todella törkeä ajatus hätkähdyttäjällä on ollut tuossa tekstissä... Joten älä puutu toisten asioihin, kun et niistä mitään tiedä.

        Hätkähtäjä, KIITOS tuollaiset kommentit pois! Luulet,että sinäkin olet joku idiootti, joka luulee tietävänsä jotakin koko tapahtuneesta, mutta tämä "tieto" onkin jotain ihan muuta!
        Ketään ei kiinnosta lukea noita, ketään ei naurata ja ketään ei pidä sua kovana äijänä ton kommentin takia. Luuseri..


      • ötökkä
        indiid kirjoitti:

        Hätkähtäjä, KIITOS tuollaiset kommentit pois! Luulet,että sinäkin olet joku idiootti, joka luulee tietävänsä jotakin koko tapahtuneesta, mutta tämä "tieto" onkin jotain ihan muuta!
        Ketään ei kiinnosta lukea noita, ketään ei naurata ja ketään ei pidä sua kovana äijänä ton kommentin takia. Luuseri..

        totta... hätkähdyttäjä ei näy tajuavan mikä kansaa huvittaa ja mikä ei.... tuollaisia ei täällä kaivata.


    • Tästä on vierähtänyt jo reilu 6v,kun hanna menehtyi oikeeseen vahingonlaukaukseen,hyvä ystäväni teki peruuttamattoman virheen. Jo tuomion pituus kertoo mitä tapahtui (3v) josta ensikertalaisena suoritti puolet. Vähän vapautumisen jälkeen luotto parturini,lähti irlantiin töihin,karkuun itseään ja tuomitsevia ihmisiä, hän kertoi ,että vankila aika oli paljon helpompaa,kun sen jälkeinen aika turun seudulla: Jos vankilassa on helpompaa,kun vapaudessa on yhteiskunnassamme jotain niin päin jotai,ettei määrällä väliä. Noin vuoden irlannissa olon jälkeen,kotimaa ja varsinais-suomi otti voiton ja nyt tässäkin kirjoittaneet ihmiset ovat poissa elämästä. Eikä asiaa ole voinnut iso mieskään käsitellä. Nyt hän kirjoittaa kirjoja,että pysyisi edes jotenkin järjissään ja voisi olla itsensä kanssa sen ajan mikä jäljellä on ja paljon sitä ei ole, kroppa alkaa stressistä pettää ja pettäisi jokaisella tuollaisella kokemuksella lastattu pää. Aikanaa,kun tämä tapahtui tai oikeastaan ennen sitä,kun itse tressasin paljon tuli reksi perheineen kylään tai meni sinne parturiin, jossa lapset ja Hanna voivat todella hyvin,aina käynnin jälkeen ei edes muistanut mikä se oma murhe olikaan. Harrastuksena reksilla ja hannalla palapelien tekeminen ja aku-ankkojen keräily ja parturi kotona. Perheessaä myös kehitys vammainen poika joka sopi siihen yhteisöön,kun nenä päähän, reksin valtava yleistieto ym. Se kaikki on pois kun muutaman ilta oluen jälkeen oli keittiön ylähyllylle jäännyt ladattu ase. Reksi oli myös lapsenmielinen ja otti aseen käteen ja ns. James Bond asennon ja tahtasi hannaa,yksi luoti ja Se kaikki hajosi tuhannen päreiksi,loput lippaasta tyhjensi
      keittiön kattoon,kun tajusi edes osittain mitä oli tehnyt. Te kaikki olette vastuussa nykyisestä Reksistä ja hänen jäljellä olevasta ajastaa. Kiltti nalle jolle perhe oli kaiiki kaikessa. sai oikeasti elinkautisen jota suorittaa nimeltä mainitsettomassa paikassa, kaikki hänet unohtaneena. Itse olen päätänyt,etten muussa parturissa käy enää koskaan,mutta parturointi on hänelle jo niin vaikeaa,että hiukset itse kullakin jo ponihännällä ja aina peiliin katsoessaan muistaa Reksin nallemaisen naurun ja taas tämän päivän,tietäen,ettei se iso mies jonain päivänä vastaa enää puhelimeen

      • joopa...

        uskoo ken haluaa, että joku? ladannut salaa aseen ja toinen sattumalta ampuu leikisti kohti...


      • joopa... kirjoitti:

        uskoo ken haluaa, että joku? ladannut salaa aseen ja toinen sattumalta ampuu leikisti kohti...

        Taitaapi jollain olla jonkinlainen luetun ymmärtäminen vaiheessa, aseen ladannut ja ampunut henkilö on eittämättä sama ja kukaan ei puolusta ketään,mutta sinä kuka oletkin kun ajat sillä peltilehmälläs sattumalta väärässä paikassa ja vastaat siihen kännykkääs ja hilpaset jonkun syyttömän yli ja saat siitä maksimissaan 2v,on sun elämäsi siinä,jotkut vihaa suo maailman tappiin ja sut hakataan linnassa,kun sen lapsosen sukulainen sattuu lusimaan samassa talossa.. Elämäsi voi muuttua sekunnissa ja suo ei käytännössä ole,kun koulukuvassa, näin meillä annetaan edes jonkunlainen mahdollisuus niiden lasten takia,vai pitäisikö joku tappaa,että sulle tulisi parempi mieli!!!!!!!!!!??????????????????


      • Vielä vähemmän
        metu119 kirjoitti:

        Taitaapi jollain olla jonkinlainen luetun ymmärtäminen vaiheessa, aseen ladannut ja ampunut henkilö on eittämättä sama ja kukaan ei puolusta ketään,mutta sinä kuka oletkin kun ajat sillä peltilehmälläs sattumalta väärässä paikassa ja vastaat siihen kännykkääs ja hilpaset jonkun syyttömän yli ja saat siitä maksimissaan 2v,on sun elämäsi siinä,jotkut vihaa suo maailman tappiin ja sut hakataan linnassa,kun sen lapsosen sukulainen sattuu lusimaan samassa talossa.. Elämäsi voi muuttua sekunnissa ja suo ei käytännössä ole,kun koulukuvassa, näin meillä annetaan edes jonkunlainen mahdollisuus niiden lasten takia,vai pitäisikö joku tappaa,että sulle tulisi parempi mieli!!!!!!!!!!??????????????????

        uskottavaa, että itse lataisi ja jättäisi ladattuna hyllylle, eikä muistaisi, kun sattumalta "leikisti" ampuu kohti.
        Tuollahan aikaisemmin kirjoitit: "Ase oli ladattu (sanotaan nyt nimiä kun muutkin sanoivat, väliäkös sillä enää) Reijon tietämättä".

        Ja kenestä muka ei lähtisi ääntä uhatessa, vaikka muuten olisi kuinka hiljainen.


    • Taitaa olla aamulääke jäänyt ottamatta ken oletkaan ja se lääke varmaan auttaisi luetun ymmärtämiseen. Sä et ilmeisesti käytä alkoholia joka joillakin suomalaisilla suomalaisilla vie muistin joskus,ja kun sinä luulet ,että minä puolustelen jotakuta,olet väärällä oksalla. Olen vaan reksin kanssa tekemisissä ja lopetan tämän älyttömän saman jankkaamisen! Hyvää syksy jatkoa sinulle!

      • Muistahan ottaa

        lääkkeesi, että ymmärtäisit edes itse kirjoittamasi.


    • onkin

      Vähäkangas.

    • nm7

      Ok.

    • KeneksiLuulet

      On ollut mukava lukea ihmisten kannanottoja sekä mielipiteitä 12 vuotta vanhasta tapahtumasta joka on koskenut perhettäni. Tämä vuosi on valmistumisvuoteni ja teen opinnäytetyötä otsikolla “What are dreams made of? – Väkivalta perheessä ja sen peittely”. Tämä keskusteluketju on osoittanut, että en ole valinnut väärää aihetta ja tästä saan loistavan lähdeviittauksen omaan opinnäytetyöhöni. Olen pahoillani, jos tästä tulee asioita ilmi mitä ei välttämättä haluaisi saada selville, mutta mielestäni tärkeää on saada lopullinen selvyys rehellisesti, sillä niin aion opinnäytetyötänikin kirjoittaa.

      Monelle tämä tulee varmastikkin yllätyksenä, mutta perheessäni vallitsi alistus ja väkivalta. En sano, etteikö kotonani olisi ollut paljon mukaviakin tapahtumia, mutta isästäni tuli alkoholisti vasta minun syntymäni jälkeen ja siksi lapsuuteni on täynnä epämiellyttäviä kokemuksia, enemmän kuin niitä hyviä. Osa ihmisistä jotka tunsivat perheeni, muistavat isäni varmastikin hellyyttävänä nallena kodin ulkopuolella. Kuka nyt haluaisi mennä puhumaan oman kodin sisäisistä ongelmista muille ihmisille jos se ei ole tarpeellista? Tästä syystä minutkin opetettiin jo pienestä asti, että omat ongelmat pysyvät omina, ja niistä kertomisesta saisin vain selkääni. Koska minulle tämä oli normaali lapsuus, ja käsitys siitä kuinka muissa perheissä myöskin käyttäydytään elin suhteellisen hyvän lapsuuden kaikesta pahasta huolimatta. Haluan kuitenkin oikaista muutaman asian rehellisyyden vuoksi ja opinnäytetyöni takia, kertoohan se kulisseista ja väkivallan peittelystä. Tässä siis pieni pätkä siitä, minkä lainen lapsuuteni on oikeasti ollut, juoruja ja lehtiä kun ei kannata ikinä uskoa.

      1. Perheessämme oli tarkka “what happens in vegas, stays in vegas” tyyppinen ajattelutapa. Minut oli opetettu jo pienestä asti, että perheen sisällä tapahtuneet asiat ovat täysin normaaleja ja arkipäivää myös muissa perheissä. Näistä ei siis tarvitse puhua muille ihmisille. Aikuisia piti aina kunnioittaa, ja tästä syystä minulla oli kuin toinen persoonallisuus kun olin uusien ystävieni luona kyläilemässä. Oletuksena oli että saisin selkääni jos olisin epäkunnioittava kenellekkään muulle kuin omia ikätovereitani kohtaan. Tästä syystä olin kouluaikanani ala-asteella ilkeä, ja jos sain jälki-istuntoa siitä että olin tönäissyt tai lyönyt toista oppilasta, kotona sain vain arvostusta ja taputuksen päähän, sillä se oli merkki “vahvuudesta” kotonamme, että osasit pitää huolen itsestäsi ja pitää puoliasi isompia oppilaita kohtaan.
      2. Alkoholi oli suuri osa JOKAPÄIVÄISTÄ arkea. Opin jo nuorena kuinka tehdään sopiva drinkki vodkalla ja jaffalla, sillä se oli yksi hänen lempijuomistaan kaljan lisäksi. Olimme useaan otteeseen baarissa, ja äidilläni ei ollut ajokorttia joten isäni tietysti ajoi, alkoholin alaisena. Ykkösluokalla (tai kakkosella) muistan kuinka olin mennyt kouluun alkutalvesta ilman takkia, koska olin unohtanut sen baariin siellä viimeksi ollessamme. Opettajan kysellessä, sain vain outoja katseita ja hämmästystä “miten se voi olla siellä??!!”, soiton kotiin ja asiaan ei puututtu enää ikinä toiste, olihan se meidän yksityis asia kävinkö baarissa perheen kanssa vai en, ja opettaja ei maininnut siitä enää toiste jos kyseinen tapahtui uudelleen.
      3. Kuritus oli yleistä talossamme. On varmasti paljon ihmisiä jotka ovat vielä sitä mieltä, että lasta kasvattaessa saa vetää tukasta, läpsiä naamalle, repiä vaatteista ja käsistä, sekä lyödä päähän käden ulottuvilla esineillä. Meillä ovenkahvat olivat irtonaisia, ja saimme napattua ne jos niitä tarvitsi käyttää toiseen oveen. Kallossani on murtuma kyseisestä ovenkahvasta, syy lyöntiin oli usein huono arvosana kokeesta, siivoamaton huone, piirrustus joka oli hänen mielestään huonosti toteutettu, tai jokin esine saattoi olla rikki, jonka koiramme oli alunperin rikkonut. Oletusarvo oli, että minun sanaani ei pystynyt luottamaan ja tästä syystä opin valehtelemaan paljon. Eihän minun sanallani ollut mitään väliä, joten miksi en samantien valehtelisi jos totuuttakaan ei kuunneltu.

      • KeneksiLuulet

        4. Aseita oli useampi, ja luodit ja aseet lasten ulottuvilla. Mitään lukkokaappeja ei koskaan ollut. Lukuisia puukkoja ja metsästysjousia, ja aseen vaimentimia, haulikko. Isäni oli kova keräilemään kaikkea, kirjoista postimerkkeihin, ja perhosista aseisiin. Itsepuolustuslajit olivat kyllä myös kiinnostuksen kohde, sillä hän opetti usein judoliikkeitä ja laittoi minut aikidoon. Jos olin joskus käyttänyt liikkeitä oikein koulussa, sen sijaan että saisin selkään, sain vain kehuja kuinka “taitava” olen, kun olen saanut satutettua toisia ihmisiä käyttäen jotain hänen opettamaansa.
        5. Nyt itse tapahtuma: Huuto oli äitini huuto: ensin laukaus, sitten huuto, sitten lisää laukauksia. Luulin tätä ensin tappeluksi ja tavaroiden rikkomiseksi, sillä riidat ja pahoinpitely oli arkipäivää talossamme. Tuolloin olin itse yläkerrassa, joten kävelin rappuset alas ja kerrankin jos väliintuloni lopettaisi tämän pahoinpitelyn ja riidan, ei minun tarvitsisi katsoa äitini itkevän yksin tekemässä meille ruokaa. Sen sijaan haistoin metallin ja ruudin, ja savuharson keskellä näin kuinka äitini oli vuotanut kuiviin, kuollen välittömästi. Minä olin se joka joutui kertomaan isälleni mikä hätänumero oli, kahteen otteeseen, tämä johtuen varmastikkin shokista nähdessään minut paikalla. Talossamme ei ollut muita ihmisiä kotona tuolloin, vain minä ja vanhempani, perheen koira.
        6. Kuoli ensimmäisestä laukauksesta päähän, mitään ei ollut tehtävissä. Enempää osumia ei ollut kuin tuo yksi.
        7. Yksi laukaus meni alakerran keittiön ikkunasta läpi. Koska meillä oli paritalo, oli alakerran keittiö aivan tien vieressä, josta ohikulkijat voisivat kuulla aivan hyvin tapahtuneen ja huudon. Yksi laukaus päähän, yksi katonrajaan. Yksi laukaus kaapista läpi, mutta se on voinut olla sama luoti joka oli osunut päähän, tämän jälkeen osuen kaapinkulmaan, tehden summaksi kolme luotia.
        8. Kun olin noin 9-11, “leikimme” venäläistä rulettiä isäni kanssa muutamaan otteeseen, osoitellen toisiamme. Muistan vain kuinka ase on ollut niin painava, että minun on pitänyt pidellä sitä molemmilla käsillä samaan aikaan. Yksi luoti, pyöräytys, osoitus ja laukaus. Mitään vahinkolaukauksia ei kuitenkaan koskaan tapahtunut näitä “leikkejä” leikkiessämme. Jos olisin ikinä koskenut näihin aseisiin ilman lupaa, olisin saanut selkään nopeasti. Suurin osa aseista oli seinällä, yläkerran keittiössä. Miten yksi näistä aseista on päätynyt alakerran keittiöön, siitä minulla ei ole tietoa. Aseita saattoi olla enemmän kuin minä tiesin, ja paikoissa joissa en niitä ole aikaisemmin nähnyt. Olihan haulikkokin alakerrassa minun huoneeni vieressä.

        Tämä luultavasti musertaa useamman ihmisen kuvan isästäni mutta haluan tarkentaa, että kukaan ei synny pahana ihmisenä. Hyviä aikoja on ollut, ja varmasti enemmän ennen kuin synnyin, hyviä aikoja joista minulla ei ole tietoa tai henkilökohtaisia kokemuksia. Maailma muuttuu ympärillämme ja jotkut ihmiset muuttuvat sen mukana, jotkut vähän vähemmän ja toiset enemmän. Kaksitoista vuotta on pitkä aika ja tuntuu monelle ehkä turhalta, että puin vanhoja asioita kaikkien näiden vuosien jälkeen. Äitini kuoleman jälkeen olen kuitenkin saanut paremman elämän, ja rehellisyys on yksi ihmisen hyveistä jota arvostan suuresti nykypäivänä.

        Olethan siis rehellinen perheellesi ja läheisillesi. Älä anna tuttujesi elää pelossa tai väkivallan alaisena jos olet sellaisesta tietoinen. On ironista, että kauhein kokemukseni soi minulle parhaimman kokemuksen ja se oli mahdollisuus uuteen alkuun ihmisten kanssa jotka tiesivät, että väkivalta ei ole vastaus eikä ratkaisu. Kenenkään ei pitäisi kokea tällaista nuoruudessaan mutta kertomani on totuus ja merkki siitä, että asiat eivät ole sitä miltä ne näyttävät päällepäin.

        Opinnäytetyöni alaotsikko on “väkivalta perheessä ja sen peittely”. Kiitos, että vahvistitte tämän otsikon todeksi.


    • hghhhsw

      Vähän on jäänyt epäselväksi tämän ampujankohtalo. Istuiko pitkään linnassa, onko edelleen elossa,ja oletko ollut enää missään tekemisissä tämän sontasäkin kanssa?

      • KeneksiLuulet

        Edelleen on elossa, itse henkilökohtaisesti en halua pitää yhteyttä enää. Tämä on ollut monen ihmisen tragedia, isäni mukaan luettuna. On kyseenalaista oliko tapahtuma vahinko vai ei, mutta myös hän varmasti on saanut kärsiä oman osuutensa ja kärsii varmasti tänäkin päivänä, ja siksi pidän nimittelyä turhana. On ollut aikoja, mitä muut ihmiset muistavat ja ne varmasti ovat kauniita muistoja, olisin kiitollinen jos turha mustamaalaaminen jäisi pois. Eihän perheväkivalta tarkoita sitä, että hän olisi ollut muille ihmisille ilkeä tai paha, ja jopa oman perheen kohdalla asiat eivät aina olleet niin kuin ne olivat 12 vuotta sitten. Itselläni on totta kai vahvat mielipiteet tapahtumista, mutta se on vain siksi, että satuin syntymään aikana kun hänen alkoholisminsa alkoi ja paljon muita muistoja minulla ei ole. Toivon muiden ihmisten antavan hänelle anteeksi vaikka siihen itse en kykenisikään, kaunan kantaminen ei ikinä johda mihinkään hyvään elämässä.

        Tuomiot täällä olikin kerrottu oikein, joten siihen minun ei tarvitse puuttua enään millään tavalla.

        Jääköön tämä minun viimeiseksi kommentiksi


    • upppp

      ........

    • Respekt

      Huikea ketju surullisesta episodista. Ampujan lapsesta näkee, että hän on kasvanut todella paljon vuosien aikana. Lähtökohdat ovat olleen heikot ja nyt tekstistä näkee, että elämän perusarvot ovat hienolla mallilla. Olet ollut varmaan hienojen ihmisten keskellä! Ihailen sitä, että hän uskaltaa puhua häpeämättä tästä julkisesti(eikä lapsen kyllä tarvikkaan hävetä tässä mitään, mutta moni kokee silti niin). Kirjoittaja kirjoitti viestit rakkaudesta muita kohtaan ja halua edistää totuutta. Sanonta:ei voi antaa kauhalla, jos on saanut lusikalla- on tämän naisen esimerkillä kumottu. Arvostan äärettömän paljon sinua! Tiesi on ollut varmasti raskas ja voi olla sitä myöhemminkin, mutta olet halunnut valita sen tien, että kohtaat todellisuuden peittelyn ja ulkokultaisuuden sijaan. Kukin toimii tyylillään, mutta kaltaisesi ihmisen seura miellyttää huomattavasti enemmän, kuin niiden, jotka rakentavat kauniin kuoren ympärilleen. En tunne tätä tarinaa, tai ihmisiä, mutta uskon, että tämä kertomus oli totuus tapahtumista. Toivon kaikkea hyvää päättötyön tehneelle.

    • Anonyymi

      Mahtaakohan joku Kaarinalainen tietää?

    • Anonyymi

      Hiukan perspektiiviä saa kun voi lukea lapsen kokemasta rajusta perheriidasta aikuistuttuaan

      • Anonyymi

        Elikkä silloin tapahtuman alussa täällä joku murhaajan kavereista puolusteli tekijää yrittäen kaikin tavoin syöttää pajunköyttä ja monet kirjoittelijat täällä uskoivat hänen syyttömyyteen, eli että muka vahingossa ampui.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1831
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1358
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1164
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1115
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1012
    Aihe