Hyvää Runebergin päivää!

Lienee aihetta juoda Runebrrguntorttukahvit vai kuinka? Kevättä kohti mennään vauhdilla, valon määrä lisääntyy ja aurinkokin paistaa jo hetkittäin.

Mukavaa päivää kaikille!

17

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiitos samoin. Tuossahan pihassa lippu liehuu. Olen tänä vuonna ottanut asiaksi verrata, onko eri valmistajien Runebergintortuilla eroa. syön yhden päivässä. Olen maistanut Fazerin, Rosterin ja Halmeen. Jotain pientä eroa, toisesta puuttuu karvasmanteliöly, toinen on kosteampaa. Kun hörppää kahvia päälle, sinne uppoaa suoliston syvyyteen.
      En ole moneen vuoteen ostant yhden yhtäkään, ehkä nämä nyt koko session aikana 10 kpl, riittävät moneksi vuodeksi eteenpäin. Alkaa jo tökkimään.

      • Minä olen syönyt vain kaksi, toinen gluteiiniton ja toinen Fazerin karvasmanteliöljyllä. Hyviä molemmat.


    • Anonyymi

      Runeberg kävi hässimässä vierasta, kun mamma kokkasi torttuja kotosalla!😋😜

      • Sekö se ekana tulee Runebergistä ja saavutuksistaan mieleen?


      • Anonyymi

        Eikö olekin romanntisesti sanottu: Perhe ei jarruttanut Runebergin vaeltavaa silmää naiskauneuden perään.
        2023-02-05 10:17:09, sinulla on oppimista sanojen valinnassa.


      • Eikös tuo mamma ollut sen ajan naisasianainen naisten ja tyttöjen asialla. Jos häntä ei yksi häntäheikki "hässimisineen vieraissa" heilauttanut.


    • Anonyymi

      Kevättä kohti mennään Runebergin- ja kynttilänpäivän merkeissä. Ruuneperintorttua en syö ja jouluvalot parvekkeen kuusesta sammutan.

      Kiva aurinkoinen päivä kuitenkin ja mukavaa päivää muutenkin!

      • Meillä pilvistä mutta sää muutoin kiva.
        Teen lähtöä siskolleni päiväkahville. Ven loiran rappuset mennessä kokeiltavaksi.


      • Siili2 kirjoitti:

        Meillä pilvistä mutta sää muutoin kiva.
        Teen lähtöä siskolleni päiväkahville. Ven loiran rappuset mennessä kokeiltavaksi.

        Siis vien koiran rappuset.


    • Anonyymi

      Tavallinen munkkirinkeli parempi, kuin mikään tuollainen torttu.

      • Munkki närästää.....


    • Anonyymi

      Ei maistu tuo mössö, tyhjää hötöä ja ns. tyhjiä lihottavia kaloreja eli Jouleja.

      • Minusta ei haittaa jos kerran vuodessa muutaman sesonkitiortun maistaa, samoin laskiaispullan.


    • Anonyymi

      Hyvää päivää vaan.

      Sitä miettinyt, ikin kai en ole tyypin tuotannosta lukenut. Ehkä skolessa ollut jotain, mutta täysin tuntematon kirjailija mulle. Oletan, aika monelle muullekkin.

      Että toi torttu enenpi tuttu asia.

      En kovin fanita makeita leivoksia, tai muutenkaan makeaa. Runebergin torttu siinä rajoilla, onko liian makea. Sinällään itse leivos aika hyvä, jos sopevasti punssia, mutta se hillojuttu ei oikein iske. Luin just, alkuperäisessä reseptissä ehkä käytetty omenahilloa. Omena ja snadisti hapan, se sopis varmaan hiton hyvin. Mutta melkein pitäisin tosta jutusta ilman kermoja ja hilloja.

      Eri juttu, tuleeko tälle vuodelle syötyä ollenkaan. Ei ainakaan ole tullut ostetuksi, enkä hittovie ala leipomaan yhtään mitään.

      Mainittava laskiaispulla, mulla kyllä jotenkin huilaa mantelimassan kans, mutta hilloa, ei kiitos.

      Voiskohan tota runebergin tortun reseptiå soveltaa, liottais kilopullaviipaleita rommissa ja levittäis päälle omenamarmeladia, niikuin rikkaina ritareina... Vois toimi ok.

      =DW=

      • Hyvä idea tuo tuunaus mikä estää👍.
        Minäkin olen yleensä paremminkin suolaisen ystävä.


      • Anonyymi

        Minä tykkään ja että mitä vähemmän torttua punssissa, sitä parempi punssi.


    • Anonyymi

      Sammaa torttua jo 45 vuotta :-*

      Lemmenkäinen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      241
      2132
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      154
      1378
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1270
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1025
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      999
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      930
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      835
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      650
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      649
    Aihe