Omaishoito vs työ

Anonyymi-ap

Olen ollut useamman kerran yhdistyksillä töissä ja kokenut ne helpoksi ja kevyeksi ajankulutyöksi jossa valtio maksaa kahvin juonnista ja autossa istumisesta jossa ajellaan päivät kaupungilla päätä pyörittäen katsellessa maisemia.... Nyt kun olen omaishoitaja niin koen tämän oikeaksi työksi josta ei paljoa maksella ja valtio ei katso tätä edes työksi...olen hieman pettynyt tähän valtion touhuun.. Eli siihen kun menen yhdistykselle istuskeleen, kahvia kiskoon ja tekemään turhaan ajakulutöitä, hakkaan halkoja niin tästä maksettiin minulle 1600€.... Nyt hakaan kotona omaishoidon ohella myös polttopuut ilmaiseksi äidille..ja saan 390€kk.siis oikeaa raskasta työtä.. Tällain meillä työllisyyttä hoidetaan suomessa..

9

378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mielenkiintoista! Missä yhdistyksissä on noin helppoa, olisi kiva tietää että hakeutuisi sellaisiin töihin ja saisi helpolla rahaa.

      • Anonyymi

        Jokapaikassa. Kaikissa. Yhdistyksissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokapaikassa. Kaikissa. Yhdistyksissä.

        Olen toiminut vuosikymmeniä eri yhdistyksissä, pitkälti päättävissäkin toimissa (eräässäkin 11 vuotta puheenjohtajana). Tälläkin hetkellä toimin kahdessa yhdistyksessä hallituksessa, enkä ole koskaan saanut senttiäkään palkkaa tai palkkioita mistään.


    • Anonyymi

      Suomessa kaikki halutaan laitoshoitoon omaiset ja hoidettavat... Puuron keitto ja ruoat, jne... Näistä maksetaan yksitysille ja kunnalle mijoonia vuodessa..mut jos puuron keittää ja lääkeet antaa omainen niin sitä ei katsota työksi.. Samoiten jos kotihoitaja sotkee ja omishoitaja siivoaa jäljet niin sitäkään ei katsota työksi vaan siivouksen pitäisi tehdö firma jotta se olisi työtä.. Ruoka jos tuodaan muualta niin se on työtä.. Jne..

      • Anonyymi

        Ja kohta on työtä sekin, että pyyhkii itse oman pers**nsä. Sitä on maksettava! Kuka sen maksaa?

        Kyllä minusta tähän asti on pitänyt itse hoitaa omat ja oman perheen asiat ilman että siitä vaaditaan maksua joltakin taholta. Omaiset on hoidettu itse, jos on pystytty. Nyt siitäkin pitäisi saada maksu.

        Omaishoidon tukea maksetaan jopa yli 85-vuotiaille kun elävät vielä raihnaisemman puolisonsa kanssa. Jotain on pielessä!
        Puuttuu vain, että omaishoidon tukea maksettaisiin molemmille puolisoille toistensa hoitamisesta. Ja kun toinen kuolee, leskelle maksetaan vielä leskeneläkettä. No, se on jo toinen asia...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kohta on työtä sekin, että pyyhkii itse oman pers**nsä. Sitä on maksettava! Kuka sen maksaa?

        Kyllä minusta tähän asti on pitänyt itse hoitaa omat ja oman perheen asiat ilman että siitä vaaditaan maksua joltakin taholta. Omaiset on hoidettu itse, jos on pystytty. Nyt siitäkin pitäisi saada maksu.

        Omaishoidon tukea maksetaan jopa yli 85-vuotiaille kun elävät vielä raihnaisemman puolisonsa kanssa. Jotain on pielessä!
        Puuttuu vain, että omaishoidon tukea maksettaisiin molemmille puolisoille toistensa hoitamisesta. Ja kun toinen kuolee, leskelle maksetaan vielä leskeneläkettä. No, se on jo toinen asia...

        Mitäs se yhteiskunta säästäisi, jos hoidettava viedään ympärivuorokautiseen hoitoon, omaisen uupuessa?? Mietipä sitä.
        Omaishoitajana saa pari, kolme vapaapäivää viikossa, jolloin hoidettavalla on mahdollisuus saada sijaishoitopaikka. Ne harvat päivät ovat tärkeitä iäkkäälle, puolisoaan hoitavalle omaishoitajalle. Ilman niitä tulisi uupumus, ja sekä hoitaja että hoidettava joutuisivat yhteiskunnalliseen hoitoon.
        Omaishoitaja työllään säästää yhteiskunnan kustannuksia, ja saa siitä minimaalisen korvauksen, josta verottaja vielä ahmaisee puolet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs se yhteiskunta säästäisi, jos hoidettava viedään ympärivuorokautiseen hoitoon, omaisen uupuessa?? Mietipä sitä.
        Omaishoitajana saa pari, kolme vapaapäivää viikossa, jolloin hoidettavalla on mahdollisuus saada sijaishoitopaikka. Ne harvat päivät ovat tärkeitä iäkkäälle, puolisoaan hoitavalle omaishoitajalle. Ilman niitä tulisi uupumus, ja sekä hoitaja että hoidettava joutuisivat yhteiskunnalliseen hoitoon.
        Omaishoitaja työllään säästää yhteiskunnan kustannuksia, ja saa siitä minimaalisen korvauksen, josta verottaja vielä ahmaisee puolet.

        Anteeksi kun korjaan pari kolme vapaapäivää Kuukaudessa. Ei viikossa


    • Anonyymi

      Olen ollut omaishoitajan tuuraajana. 24 tunnin työssä jossa annoi asunnon ruoan ja yölläkin tapahtuvan työn. Sekä oman autoni käyttöön ja muutenkin tein elämään liityvää työtä.
      Nyt kun puhutaan ihmiskaupasta ja hyväksikäytöstä ja orjatyöstä.
      Ja valtio käyttää halpatyövoimaa. Tässä esimerkki.
      Ei tullut minulle mistään kuluista korvausta.
      Tein virallisesti kaupungille heidän järjestelänsä kautta tiedoksi kaiken pyydetyn tiedon.
      Tietotekniikan kautta meni aikaa ilmoittaa ja anoa joka ainoa asia vaikeaselkoisesta atk sovelluksesta mitä kautta pääsisi edes anomaan mitään.
      Tulos vaivaivaiset 3€/tunti palkka.
      Kusetusta koko homma ja vielä virallista toimintaa.
      Auta nyt tässä sitten toista ihmistä.

    • Anonyymi

      Eiköhän tämä ole ammattiyhdistysliikkeen aikaansaannoksia. Omaishoitajuutta ei arvosteta työksi. Olet siellä kotona omaisen kanssa 24 tuntia, teet ruuat, käyt kaupassa ja apteekissa, käytte pesulla ja vessassa yhdessä. Vahdit jokaista liikettä, yöllä heräät vähän väliä. Olet huonoilla yöunilla ja todella väsyneenä seuraavana päivänä. Vapaapäiviäkin kenties on, mutta niistäkin osa menee kaupassa ja apteekissa käymiseen. Omaisen tukena saattaa käydä joku kotisairaanhoitaja, joka piipahtaa vartin ja hän käy kerran tai kaksi päivässä. Hänelle sitten tietysti maksetaan täysi palkka jostain tukisukkien pukemisesta. Suuri osa omaishoitajista ei edes hae minkäänlaista tukea, koska hakeminen on tehty järkyttävän byrokraattiseksi. Poliitikkojen tarkoituksena on työllistää joku byrokraatti. Oletuksena on että kyllä omainen varmasti huijaa, oletuksena pitäisi olla pärjääkö ne siellä kotona ollenkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1766
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1458
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1154
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1153
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1106
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1101
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1089
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1074
    Aihe