Minkä lain mukaan tuomitaan.
Murha kansainvälisellä vesillä
3
203
Vastaukset
- Anonyymi
Pääsääntö on se, että aavalla merellä toimitaan sen maan lakien mukaan mihin maahan laiva on rekisteröity.
Sen maan lakia noudatetaan, kun laiva on jokun maan aluevesillä, tai lentokone on jonkun maan yläpuolella tekohetkellä. - Anonyymi
Jos rakentaa paatin eikä rekistöröi mihinkään vaikka pitäisi ei rikosta ole.
- Anonyymi
Meinaat siis, että silloin voi tehdä vaikka murhan, eikä se olisi rikos, koska aavalla merellä minkään maan laki ei ole voimassa. Olet väärässä, jos paattia ei ole rekisteröity mihinkään maahan, niin silloin katsotaan kuka on tekijä. Jos tekijä on suomalainen ja rikoksesta saattaa seurata yli 6 kk vankeutta, niin tekijään sovelletaan Suomen lakia. Sama, jos teko on kohdistunut Suomen kansalaiseen, tai suomalaiseen yhteisöön, jne..
Tällaisessa tapauksessa Suomi pyytäisi tekijän kotimaata luovuttamaan tekijän Suomeen tuomittavaksi. Käytännössä se ei toteudu muualla, kuin Pohjoismaissa ja Virossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873247
- 622967
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332480- 802293
- 742209
- 962046
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361843- 121636
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301460