Mitä et ikinä antaisi anteeksi kumppanille?

Anonyymi-ap

Mitkä sulle on anteeksi antamatonta?

14

783

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ainakin pettäminen olis semmonen asia, mitä en vois antaa anteeksi.

      • Anonyymi

        Samoilla mennään


    • Anonyymi

      Se jos jää kiinni pettämisestä ja edelleen kieltää kaiken. Se valehtelu vaikka jo itse tietää kaiken. Jos myöntää, niin asia on mahdollisesti korjattavissa

      • Anonyymi

        Luottamus vaan menetetään kerran ja sitä ei saa takaisin koskaan . Joten vaikka antaisikin anteeksi niin unohtaa ei voi koskaan Silloin on parempi jättää ja olla jonkun asteen tuttuja ainoastaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luottamus vaan menetetään kerran ja sitä ei saa takaisin koskaan . Joten vaikka antaisikin anteeksi niin unohtaa ei voi koskaan Silloin on parempi jättää ja olla jonkun asteen tuttuja ainoastaan

        En ole samaa mieltä. Pystyn antamaan anteeksi ja olemaan suhteessa jossa minua on petetty, kunhan ollaan rehellisiä siitä ja asia käsitellään. Toki, riippuu monesta asiasta haluaako edes yrittää jatkaa suhdetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole samaa mieltä. Pystyn antamaan anteeksi ja olemaan suhteessa jossa minua on petetty, kunhan ollaan rehellisiä siitä ja asia käsitellään. Toki, riippuu monesta asiasta haluaako edes yrittää jatkaa suhdetta.

        Vaikea ymmärtää miten voi tulla niin hillitsemätön halu harrastaa seksiä jonkun ulkopuolisen kanssa, että joutuu ikään kuin syyntakeettomaan tilaan ja pettää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikea ymmärtää miten voi tulla niin hillitsemätön halu harrastaa seksiä jonkun ulkopuolisen kanssa, että joutuu ikään kuin syyntakeettomaan tilaan ja pettää.

        Niinpä! Ja mä en ymmärrä miten vaikeaa on laittaa suhde poikki jo ENNEN sitä seksin harrastamista toisen kanssa, kun useimmiten se on kuitenkin lopputulemana siitä, kun toinen saa tietää. Voisi mahdollisesti edes erota tulevasta exästä sovussa, jos niin tekisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole samaa mieltä. Pystyn antamaan anteeksi ja olemaan suhteessa jossa minua on petetty, kunhan ollaan rehellisiä siitä ja asia käsitellään. Toki, riippuu monesta asiasta haluaako edes yrittää jatkaa suhdetta.

        Tämä on jännä, aina löytyy näitä "ymmärtäjiä"... mietin onko nämä ymmärtäjät itse olleet pettäjän roolissa aiemmin, ja siksi niin kovin ymmärtävät?

        Mä en ole ollut pettäjänä, mut petetyn roolissa olen, ja mun ymmärrys ei kyllä riitä yhtään suhteen jatkamiseen sen jälkeen.
        Voin kuunnella "syitä" ja mitä nyt ikinä toisella on sanottavaa, mutta mua ei ole vakuuttanut mitkään selitykset, että pettäminen olisi ollut mitenkään sen arvoista...jos itkettää ja kaduttaa teon jälkeen, voi aikuinen ja kypsä ihminen miettiä myös ennen tekoaan asiaa.
        Nuo pettämiskokeilut pitää olla hoidettu pois alta ekoissa suhteissa joskus viim. parinkympin tienoilla, ja lähemmäs 30v. pitää olla jo enemmän kykyä etukäteen pohtia ja vaikka sitten päättää suhde, jos niin huonosti menee että on edes mahis pettää.
        Etukäteen voi myös toisen kanssa jutella ja kertoa, että mahdollinen uhka syrjähypylle on okemassa syystä x ja y, että voiko asialle tehdä jotain? Silloin munkin ymmärrys riittää.

        En tahdo edes ajatella pettämisen jälkeen miten ikinä pystyin olla niin väärässä toisesta ihmisestä, kun toinen sen on JO tehnyt.


    • Anonyymi

      Kyllähän se pettäminen ja valehtelu olisi. Ja pettämisellä tarkoitan ihan sekstailua ja seläntakana toisen tapailua. Keskustelu, tanssiminen yms ei sinällään sellaista olisi.
      Toki myös jatkuva tai toistuva epämiellyttävä käytös minulle tärkeitä ihmisiä kohtaan, siis sukulaisia ja ystäviäni.

    • Anonyymi

      Kaikki väkivallan lajit, kontrollointi, kriisitilanteessa pulaan jättäminen ja luottamuksen pettäminen.

      • Anonyymi

        No tämähän se on, että jos pahassa paikassa jättää pärjäämään yksin, niin eipä sitten tarvi nauttia seurasta hyvinäkään hetkinä


    • Anonyymi

      Tänä päivänä en enää antaisi kohdella itseäni samalla tavalla kuin aikaisemmassa suhteessa.
      Eli pettäminen,valehtelu, salailu, selän takana toiminen exän kanssa olisi anteeksi antamatonta.

    • Anonyymi

      Kaikki luottamuksen pettäminen, eli kuten edellä muutkin maininneet: valehtelu, pettäminen toisen kanssa, epäturvallinen käytös, minkäänlainen väkivalta, manipulointi jne...

      Anteeksi ehkä voisin mahdollisesti KERRAN antaa jonkinlaisen valehtelun (riippuu mistä ollut kyse) mutta todennäköisesti se parisuhde olisi kyllä ohi, jos kyse olisi jostain _välittömästi minua koskevasta_ asiasta.

      Jossain tilanteessa ehkä voisin antaa uuden mahdollisuuden korjata, nyt mieleen tulee esim. että jos on vaikka valehdellut/antanut ymmärtää alkuvaiheessa suhdetta että talous on ok, mutta jonkin aikaa myöhemmin paljastuukin että ei ole, jos esim häpeän takia ei ole pystynyt kertomaan esim että luottotiedot ei ole kunnossa tms...ymmärrän tämän kyllä.
      Mutta siinäkin tapauksessa asia pitää olla jo jollain tasolla hoidossa (tehty jokin toimintasuunnitelma asian korjaamiseksi ja alettu järjestelemään itse asioitansa), eikä jääty vain peittelemään tilannetta ja ihmettelemään tumput suorina kun se pahenee.
      Sillä tavalla vastuullinen pitää olla kyllä. En ala kenenkään vanhemmaksi tai ohjaamaan aikuista ihmistä mitä pitää tehdä, kuuntelu eri asia ja tuen tarjoaminen (ei rahallisen!) muuten ok.

      Aikuinen on aina vastuussa itsestään, sekä käytöksestään että toiminnastaan/toimimattomuudestaan.

    • Anonyymi

      Parisuhde loppuu jos petetään. Itsekunnioitus säilyy enkä kynnysmatoksi rupea. Oon nähnyt aivan tarpeeksi alistuvia ja huonokohtelua sallivia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4116
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2179
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1674
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1487
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1448
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1370
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1248
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1164
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1099
    10. 22
      1066
    Aihe