Ei siis ole voimailulaji, eikä ole sukupuoli-, eikä kokorajoitteinen.
Ohessa oppia ja hieman asenteestakin osviittaa.
https://www.youtube.com/watch?v=OOcGx0NcpoE
https://www.youtube.com/watch?v=Kq_9fRzz4fk
Motoristin pahin vihollinen on asenneongelmainen motoristi itse itselleen, mutta mikä pahinta, myös kyydissä olevalle, joka voi olla oma vaimo, jopa lapsi.
'*'
Moottoripyöräily on taitolaji.
42
161
Vastaukset
- Anonyymi
Voi toki olla itseoppinut motoristi, mutta varsin ristiriitaista että sama itseoppinut motoristi bablaa, että oppinut rakentamistaan viisaimmiltaan.
Oikean asenteen omaava motoristi on vastaanottavainen kokeneempien oppeja.
https://www.youtube.com/watch?v=LPCjvv2UEiU
'*' - Anonyymi
Tyttönen 2010 nukkuu vielä suomessa niin hieman minä jatkan aiheesta ja katsotaan palaute.
Esitän muutaman väitteen ja että olen oikeassa:
Suomessa loikki tielle hirvistä pupujusseihin ja elukoita siltä väliltä.
Tällä thaimaassa norsuista pienempiin enempää niitä nimeämättä.
Suomessa sujahtaa toisinaan kolmion takaa ajoneuvoja, mutta on erittäin yleistä että täällä thaimaassa liikerakennusten pihoista ja sivuteiltä kaikkia ajoneuvotyyppejä.
Myös molemmissa maissa on tiellä kuoppia ja yllättäen joitain esteitä, kuten jonkun lava-autosta tai peräkärrystä tipahtanut tavara.
Vastaohjaus täytyy olla motoristin refleksin omainen, ei siis ajatuksella suoritettu, koska ajatus aiheuttaa viiveen.
Väitän että erittäin moni vakava onnettomuus olisi molemmissa maissa jäänyt tapahtumatta, mikäli motoristi olisi omannut kyseisen refleksin, joten vahingossa hoksanneet varmuudella myös on ollut ja on riskiryhmä.
Jarrutus on toinen asia ja nyt puhun perinteisistä jarruista, en nykyhuipputekniikasta.
Molemmissa kuitenkin aina ... ja tarkoitan aina, kaksi sormea kahvalla, jolloin jarrutusviive minimoituu.
Ensin pieni jarrutus aiheuttamaan etupään painautumisen alaspäin ja pitoa "Nokkapyörälle" jonka jälkeen vasta enemmän jarrutehoa ja tämä siksi, että runsas jarruteho heti aiheuttaa turhan usein etupyörän lukkiutumisen.
Takajarrulla ei ole muuta virkaa kuin että se aiheuttaa mustaa vanaa asfalttiin kun on kyseessä ns. tiukka tilanne josta tulee selvitä silmänräpäyksessä.
Kolmanneksi totean että mikäli ei ole leikkimielellä ja harjoittelulla ajellut radalla tai suuremmalla parkkipaikalla selvittäen omia rajojaan ja kykyjään, niin aivan turha luulla että tiukan paikan tullen tositilaanteessa ensi kerran elämässään kanttaa polvensa katuun ja pelastaa henkensä.
Ei tule onnistumaan kovinkaan suurella onnistumisprosentilla.
Olen sanonut ja sanon edelleen, että katsokaa rakkaat sitten kesällä parkissa olevien toinen toistaan vauhdikkaampien pyörien takarenkaiden kulumisalueita.
Kuski voi kävellä robottikävelyään kaffille pyörältään kuin olisi ratojen kingi, mutta rengas ei ole tietä koskettanut kuin keskiosaltaan ja heti reunempana on jäljellä jopa ne pienet kumitapit, jotka renkaan valmistuksessa aiheutuu.
Ihan ystävällisesti rakkaat, jos teillä on mopoikäistä jälkikasvua, opettakaa heitä.
Myös jos tulette tänne thaimaahan ja aiotte vuokrata vaikka vain skootterin itsellenne ja jopa mahdollisesti vaimolle, niin ei ole iso asia sekä on jopa mukavaa, harjoitelkaa perusasiat jo siellä suomessa vaikka lainaamalla naapurin pojan mopoa.
'*'- Anonyymi
Luin joskus onnettomuustutkintakeskuksen raportteja kuolemaan johtaneista onnettomuuksista ja niiden syistä, valtaosa motoristejä kuvittelee osaavansa kun mihin todelliset taidot riittävät, erityisesti sellaiset jotka kertovat olevansa osaavia, tämä thaimaa on avannut silmät miten turvallinen maa on suomi tieliikenteen osalta, ja miten valtava vaikutus on sillä että suomessa on kunnollinen ajokortti ja autokoulupakko, se on pelastanut paljon ihmishenkiä, sain ensimmäisen ajokorttini vuonna 1980, kun olin jo 20 vuotta, auton tosin ostin aikaisemmin, jolloin kaverini ajoivat, kunnes oli varaa omaan korttiin.
80 luvulla autot oli karmeita, verrattuna nykyisiin, siltikin suomessa ei ole koskaan kuollut ihmisiä samassa suhteessa väkilukuun, kuin täällä thaimaassa...
Minä ajoin saraburin home pron parkkipaikalla muutaman sunnuntain ennenkin kuin lähdin liikenteeseen, ja saraburi on liikenteen puolesta huomattavasti rauhallisempi kuin hua hin, kerran olen kaatunut kun kiihdytin liian nopeasti ja auto tuli eteen, mitään pahempaa en aikaan saanut, hieman asfaltti-ihottumaan polveen, ja välittömästi ajoin apteekkiin joka puhdisti ja paikkasi haavan... 100 bahtia vielä lääkkeitä kotiin mukaan, apteekkari on hyvin kiinnostunut oliko minulla kypärä, kyllä oli en aja metriäkään ilman sitä.
- Anonyymi
Näyttää olevan tämä kyrvånsyylå sensei kova youtuupi mopoilija.
- Anonyymi
Mopot on pikkusielun sydäntä lähellä.
- Anonyymi
laiffila taas palsta vaikuttaa...
- Anonyymi
Kainosti pyysin että Saarikuono heittäisi tuon Senssunsa romukoppaan, mutta ei. Keskustelut itsensä kanssa vaan jatkuu ja jatkuu. Mutta mukavaa että aloitit keskustelemaan yhdestä lempiaiheestani.
Iskä on tässä seurakunnassa ainoa jolla on kokemusta moottoripyöräilystä vuodesta 1980 saakka katketen yhteensä vain muutamaksi vuodeksi tähän päivään mennessä.
Saarikurvi kertoo:
"valtaosa motoristejä kuvittelee osaavansa kun mihin todelliset taidot riittävät, erityisesti sellaiset jotka kertovat olevansa osaavia"
Onnettomuustilastoissa ei näy kenenkään kuvitelmat omista taidoistaan. Jokainen kenellä on älliä päässä ja hiemankin kokemusta, tiedostaa rajansa.
Onnettomuustilanteet ovat vaan usein sellaisia, ettei niitä voi harjoitella. Jos turvaväli on liian pieni tai joku kääntyy sekunnin murto-osissa eteen, siitä ei selviä Valentino Rossikaan.
Mutta kokenut kuski selviää siten ettei aja liian lähellä eikä joudu koskaan tilanteeseen jossa joku kääntyy eteen. Se toteutetaan nopeuden sovittamisella ja kaistavalinnoilla, eli varaudutaan tilanteisiin.
Liikenteessä kaksipyöräisellä ajaminen on ennakointia ja vaatii tarkkaavaisuutta paljon autoa enemmän. Kaksipyöräisen kuskia ei paljoa lohduta se että autoilija on useimmiten syypää heidän vammautumiseensa. Siinä kohtaamisessa kun jää aina hopealle.
Suomalaiset kuolinkolarit on sellaisia että prätkä ajautuu kurvista ulos taikka sitten ajetaan ylinopeutta ja joku tulee eteen sivutieltä.
Thaimaassa on oikeita motoristeja myös, joilla varusteet ja taidot on hiottu temppuilemalla radoilla yms. Naisiakin.
Skootterilla / Vespalla ajavat eivät ole motoristeja, ei sitten millään mittapuulla.
Ne mopot on verratavissa skuuttiin tai polkupyörään, niitä ei ajeta varusteet päällä liikenteen seassa vaan pompitaan pientareella sepeliä hampaanraossa T-paita päällä kuolemaa uhmaten.
Oikeiden motoristien kuolintilastot Thaimaassa on alhaisia, kun taas mopoilijat edustaa kirkkainta kärkeä.
Pelkästään Suomessa ajanut motoristi joutuu Thaimaassa rajoittamaan nopeuttaan ja muistamaan koko ajan sen, että puolet tiellä liikkujista ovat järjettömiä tunareita, joiden ei koskaan olisi pitänyt saada ajokorttia.
Mitä tulee ihmisen kokoon ja voimaan, niin kokoa ei tarvitse olla, mutta hyvä kunto auttaa pysymään terävänä liikenteessäkin ja voimaa tarvitaan prätkän hallintaan ratamaisissa olosuhteissa.
Kuka vaan plösö sohvaperuna nainen voi ajaa sohvaa muistuttavaa HD:tä pienen opettelun jälkeen leppoisella vauhdilla.
Mutta se sohvaperuna ei tee tätä https://ibb.co/6YT0bw1 eikä sille sohvaperunalle voi antaa 180 hevosvoimaista superpyörää alle ja sanoa että vetäsepäs tuo seuraava kurvi polvi maassa.
Superpyörät on nykyään luokkaa 200 hevosta ja 180 kiloa. Suorituskyky on uskomaton. Ykkösvaihteella 140kmh ja kun vaihdat kakkoselle, keula pyrkii edelleen nousemaan.
Sellaiset tykit vaatii vuosikausien aktiivisen kokemuksen ennenkuin voit hyödyntää tehoja turvallisesti. En ole nähnyt oikeiden motoristien kaahaavan juurikaan Suomessa enkä laisinkaan Thaimaassa.
Nykyinen ajokorttisysteemi Suomessa isoihin pyöriin on erinomainen. Molemmilla pojillani on kortit isoihin pyöriin, molemmilla on armeijasta rekkakortit ja vanhemmalla pojallani on Asikkalan ilmailulukiosta hankittu lentolupakirja PPL, koulun ansiosta sen sai noin puoleen hintaan.
Pojillani on myös prätkät, toisella supersportti ja toisella itsetunattu bomberi.
Supersportiksi lasken fillarit jotka on sopivia radalle ja joissa on tehoa yli 150 hevosta. Poitsun Gixerissä on 190 hevosta.
2010- Anonyymi
Ei poika sinun pitää luopua senssusta minulla ei ole hänen kanssaan mitään tekemistä, senssu on porautunut päähäsi kuin korvamato etkä sinä sieltä senssua saa pois mitenkään, onnettomuus lautakunnan raportit ovat julkista tietoa, ne voi lukea kuka vaan... e
nkä minä poju ole edes kertonut olevan mikään motoristi, ajan päivittäin 155 aeroxilla kaikki lyhyet matkat, vaimoni pcx:lla, sillä mitä sinä osaat ei vaikuta minuun mitenkään, eikä yhteenkään uhriin joka menehtyy thaimaan vaarallisen liikenteen takia, en ollut ajanut yli 30 vuoteen metriäkään mopolla, autolla olen ajanut todella paljon, yleensä duunieni takia.
Minua ei kiinnosta superpyörät sellaisella ei ole mitään käyttöä suomessa talven takia eikä thaimaassakaan huonokuntoisten teiden takia, minä käytän mopoa ainoastaan siihen että
Olen ajanut autolla saksan autobahnoilla useamminkin kerran, kaverilla on BMW M5 aito, luxemburgissa olen ajanut corvetella ja firebirdillä, usassa ajanut caddyllä, northstar, ja suomessa ladalla, bmw 520i, 316i, 320i kaikki omia.... kuten myös tukku muita pirssejä, mm chevy van starcraft veronkiertoautolla, mutta en pidä itseäni minään hyvänä kuljettajana, vaikka kolaria on ole koskaan ajanut, jos ei jotain pieniä peltivahinkoja huomioida. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei poika sinun pitää luopua senssusta minulla ei ole hänen kanssaan mitään tekemistä, senssu on porautunut päähäsi kuin korvamato etkä sinä sieltä senssua saa pois mitenkään, onnettomuus lautakunnan raportit ovat julkista tietoa, ne voi lukea kuka vaan... e
nkä minä poju ole edes kertonut olevan mikään motoristi, ajan päivittäin 155 aeroxilla kaikki lyhyet matkat, vaimoni pcx:lla, sillä mitä sinä osaat ei vaikuta minuun mitenkään, eikä yhteenkään uhriin joka menehtyy thaimaan vaarallisen liikenteen takia, en ollut ajanut yli 30 vuoteen metriäkään mopolla, autolla olen ajanut todella paljon, yleensä duunieni takia.
Minua ei kiinnosta superpyörät sellaisella ei ole mitään käyttöä suomessa talven takia eikä thaimaassakaan huonokuntoisten teiden takia, minä käytän mopoa ainoastaan siihen että
Olen ajanut autolla saksan autobahnoilla useamminkin kerran, kaverilla on BMW M5 aito, luxemburgissa olen ajanut corvetella ja firebirdillä, usassa ajanut caddyllä, northstar, ja suomessa ladalla, bmw 520i, 316i, 320i kaikki omia.... kuten myös tukku muita pirssejä, mm chevy van starcraft veronkiertoautolla, mutta en pidä itseäni minään hyvänä kuljettajana, vaikka kolaria on ole koskaan ajanut, jos ei jotain pieniä peltivahinkoja huomioida.Senssu kuitenkin vastaa sinulle esitettyihin kysymyksiin puolestasi, tietää kaiken sinusta mutta silti ette tunne toisianne ettekä ole koskaan tavanneet. Uskottavaa, eikö vain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Senssu kuitenkin vastaa sinulle esitettyihin kysymyksiin puolestasi, tietää kaiken sinusta mutta silti ette tunne toisianne ettekä ole koskaan tavanneet. Uskottavaa, eikö vain.
Niinkuin sanoin miljoonasti aikaisemmin senssu on sinun ongelma, ei minun... minulla ei hänen kanssaan mitään tekemistä, oli uskottavaa tai ei, sekään ei ole minun ongelma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkuin sanoin miljoonasti aikaisemmin senssu on sinun ongelma, ei minun... minulla ei hänen kanssaan mitään tekemistä, oli uskottavaa tai ei, sekään ei ole minun ongelma.
Toisessa ketjussa väität minun olevan syypää Thaimaan kuolinkolareihin koska en kauhistele niitä tällä forkalla ja tässä ketjussa toteatkin ettei se olekaan minun eikä sinun syy.
Luettelemillasi autoilla ei ole pienintäkään tekemistä ajotaitojen eikä motorismin kanssa, kuten ei ole Yamaha Aeroxillakaan. Aerox on lähempänä potkulautaa kuin moottoripyörää.
En pidä itseäni hyvänä enkä nopeana kuskina kokemuksestani huolimatta. En aja niin kovaa koskaan että polvea pitäisi tarjota maahan. Suomen ajopukuni polvipaloissa ei ole naarmun naarmua.
En myöskään ole koskaan opetellut ajamaan keula pystyssä millään kaksipyöräisellä. Mutta ennakoivassa ajotavassa olen kunnostautunut ja se on suorastaan pakkomielle varsinkin jos on joku kyydissä. Kaahailut suoritan omaksi ilokseni tyhjällä tiellä yksin, tosin se vähenee vuosi vuodelta.
Ihailen ihmisiä jotka omistautuu jollekin harrasteelleen niin täysin, kuin esim tämä tyttönen motorismille ja vauhdille. Hän ajaa myös motocrossia.
Sohvaperuna voi ajaa HD:tä, mutta hän ei tee tätä https://ibb.co/hF7ss9n
Kunto ja terveys on olennainen osa turvallista sporttiajoa https://ibb.co/3TW8dnZ
Sama rasvaprosentti näyttää olevan kuin sinulla, eli noin 9%.
Tyttö ajelee sattumoisin AMG- Mersulla https://ibb.co/fNSQxVv
2010
PS: Juttele oikeasti psykiatrille tuosta Senssustasi. Tekee pahaa kun aikuinen ihminen on noin sekaisin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisessa ketjussa väität minun olevan syypää Thaimaan kuolinkolareihin koska en kauhistele niitä tällä forkalla ja tässä ketjussa toteatkin ettei se olekaan minun eikä sinun syy.
Luettelemillasi autoilla ei ole pienintäkään tekemistä ajotaitojen eikä motorismin kanssa, kuten ei ole Yamaha Aeroxillakaan. Aerox on lähempänä potkulautaa kuin moottoripyörää.
En pidä itseäni hyvänä enkä nopeana kuskina kokemuksestani huolimatta. En aja niin kovaa koskaan että polvea pitäisi tarjota maahan. Suomen ajopukuni polvipaloissa ei ole naarmun naarmua.
En myöskään ole koskaan opetellut ajamaan keula pystyssä millään kaksipyöräisellä. Mutta ennakoivassa ajotavassa olen kunnostautunut ja se on suorastaan pakkomielle varsinkin jos on joku kyydissä. Kaahailut suoritan omaksi ilokseni tyhjällä tiellä yksin, tosin se vähenee vuosi vuodelta.
Ihailen ihmisiä jotka omistautuu jollekin harrasteelleen niin täysin, kuin esim tämä tyttönen motorismille ja vauhdille. Hän ajaa myös motocrossia.
Sohvaperuna voi ajaa HD:tä, mutta hän ei tee tätä https://ibb.co/hF7ss9n
Kunto ja terveys on olennainen osa turvallista sporttiajoa https://ibb.co/3TW8dnZ
Sama rasvaprosentti näyttää olevan kuin sinulla, eli noin 9%.
Tyttö ajelee sattumoisin AMG- Mersulla https://ibb.co/fNSQxVv
2010
PS: Juttele oikeasti psykiatrille tuosta Senssustasi. Tekee pahaa kun aikuinen ihminen on noin sekaisin."Luettelemillasi autoilla ei ole pienintäkään tekemistä ajotaitojen eikä motorismin kanssa"
Näinpä. Julkkisten autokolarit nopeilla peleillä on tunnettua. "Mr Bean" ajoi miljoonan MC Lareninsa lunastukseen. Paul Walker oli ratakuskin kyydissä Porschessa joka lähti lapasesta kohtalokkaasti.
James Deanin kohtalon muistaa kaikki.
Kun on Ari Vatasen jalat mutta omat kädet niin siitä ei hyvä heilu.
Olen päässyt kokeilemaan rata-automaisia siviiliautoja radalla. Ne vaatii kuskilta paljon enemmän tai ne todellakin lähtee lapasesta.
Kuuleman mukaan F1 autot on lähes mahdottomia ja epämukavia ajaa hiljaa. Niin oli se Lamborghinikin jota kokeilin Rytsölöiden aikaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisessa ketjussa väität minun olevan syypää Thaimaan kuolinkolareihin koska en kauhistele niitä tällä forkalla ja tässä ketjussa toteatkin ettei se olekaan minun eikä sinun syy.
Luettelemillasi autoilla ei ole pienintäkään tekemistä ajotaitojen eikä motorismin kanssa, kuten ei ole Yamaha Aeroxillakaan. Aerox on lähempänä potkulautaa kuin moottoripyörää.
En pidä itseäni hyvänä enkä nopeana kuskina kokemuksestani huolimatta. En aja niin kovaa koskaan että polvea pitäisi tarjota maahan. Suomen ajopukuni polvipaloissa ei ole naarmun naarmua.
En myöskään ole koskaan opetellut ajamaan keula pystyssä millään kaksipyöräisellä. Mutta ennakoivassa ajotavassa olen kunnostautunut ja se on suorastaan pakkomielle varsinkin jos on joku kyydissä. Kaahailut suoritan omaksi ilokseni tyhjällä tiellä yksin, tosin se vähenee vuosi vuodelta.
Ihailen ihmisiä jotka omistautuu jollekin harrasteelleen niin täysin, kuin esim tämä tyttönen motorismille ja vauhdille. Hän ajaa myös motocrossia.
Sohvaperuna voi ajaa HD:tä, mutta hän ei tee tätä https://ibb.co/hF7ss9n
Kunto ja terveys on olennainen osa turvallista sporttiajoa https://ibb.co/3TW8dnZ
Sama rasvaprosentti näyttää olevan kuin sinulla, eli noin 9%.
Tyttö ajelee sattumoisin AMG- Mersulla https://ibb.co/fNSQxVv
2010
PS: Juttele oikeasti psykiatrille tuosta Senssustasi. Tekee pahaa kun aikuinen ihminen on noin sekaisin.Kerros sinä nuo pakkoajatuksesi asiantuntijalle tosin en tiedä mikä asiantuntija voi sinua auttaa, hautajaisurakoitsija todennäköisesti, mistä sinä reppana kuvittelet minun kertoneen että thaimaan surkea tieliikenne on sinun syytäsi, ei tietenkään ole...
Mistä kuvitelet että minua kiinnostaa miten sinä mopoillasi ajat, sinä olet kyllä melkoisen omalaatuinen heppu, mutta näillä palstolla näin tuppaa olemaan, aeroxin tarkoitus on käydä lyhyillä asioilla, vaikka immigrationissa hakemassa uusi vuoden leima...
Voi kerro myös tuolle urakoitsijalle sinun kuvittelusi että pysyt vaikuttamaan jotain thaimaan asioihin, ihan savosta käsin...
Mitä enemmän sinä väännät siellä sen vähemmän juttusi vaikuttavat uskottavilta, eikä sinulla ole juurikaan uskottavuutta minun silmissä, mikään kertomasi ei ole pitänyt koskaan paikkaansa, ja vaikeaahan se onkin kun kokemus on savosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerros sinä nuo pakkoajatuksesi asiantuntijalle tosin en tiedä mikä asiantuntija voi sinua auttaa, hautajaisurakoitsija todennäköisesti, mistä sinä reppana kuvittelet minun kertoneen että thaimaan surkea tieliikenne on sinun syytäsi, ei tietenkään ole...
Mistä kuvitelet että minua kiinnostaa miten sinä mopoillasi ajat, sinä olet kyllä melkoisen omalaatuinen heppu, mutta näillä palstolla näin tuppaa olemaan, aeroxin tarkoitus on käydä lyhyillä asioilla, vaikka immigrationissa hakemassa uusi vuoden leima...
Voi kerro myös tuolle urakoitsijalle sinun kuvittelusi että pysyt vaikuttamaan jotain thaimaan asioihin, ihan savosta käsin...
Mitä enemmän sinä väännät siellä sen vähemmän juttusi vaikuttavat uskottavilta, eikä sinulla ole juurikaan uskottavuutta minun silmissä, mikään kertomasi ei ole pitänyt koskaan paikkaansa, ja vaikeaahan se onkin kun kokemus on savosta.Otan vielä yhteen kertomaasi asiaan kantaa, kerroit että koska olet rakennusalalla mitä en usko, niin sinulla ei ole aikaa seurata alan kehitystä, taidan olla useampaankin kertaan maininnut että minä ole it-alalla, työnantaja on muutaman kerran vaihtunut, mutta ala on aina ollut sama, siis miten kuvittelet että minun alani ei kehity, aloitin pc koneet msdos versioista, pelkillä disketeillä, silloin ei ollut kovalevyjä lainkaan, puhumattakaan ssd levyjä, nyt mennään windows 11 ja kaikki on uudistunut 1000 kertaan, tosin käytän enemmän maccia kun se sopii minulle paremmin, mutta joskus vielä pelaan pc:llä... jotain pelejä, suosikit on erilaiset simulaattorit, työelämässä lupasin etten koskaan pelaa, enkä pelannut nyt on mennyt muutamia tuhansia euroja uusiin peleihin, ja tekoälyyn... että pääsen vielä kiinni kehitykseen viimeinen hankinta oli gptchat, johon ostin eilen lisenssin.
BY NumBall HHN 62v. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otan vielä yhteen kertomaasi asiaan kantaa, kerroit että koska olet rakennusalalla mitä en usko, niin sinulla ei ole aikaa seurata alan kehitystä, taidan olla useampaankin kertaan maininnut että minä ole it-alalla, työnantaja on muutaman kerran vaihtunut, mutta ala on aina ollut sama, siis miten kuvittelet että minun alani ei kehity, aloitin pc koneet msdos versioista, pelkillä disketeillä, silloin ei ollut kovalevyjä lainkaan, puhumattakaan ssd levyjä, nyt mennään windows 11 ja kaikki on uudistunut 1000 kertaan, tosin käytän enemmän maccia kun se sopii minulle paremmin, mutta joskus vielä pelaan pc:llä... jotain pelejä, suosikit on erilaiset simulaattorit, työelämässä lupasin etten koskaan pelaa, enkä pelannut nyt on mennyt muutamia tuhansia euroja uusiin peleihin, ja tekoälyyn... että pääsen vielä kiinni kehitykseen viimeinen hankinta oli gptchat, johon ostin eilen lisenssin.
BY NumBall HHN 62v.Eikö sinulla oikeasti ole mitään muuta tekemistä kun päivystää suomi24 palstaa vuorokaudet ympäriinsä vuodesta toiseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö sinulla oikeasti ole mitään muuta tekemistä kun päivystää suomi24 palstaa vuorokaudet ympäriinsä vuodesta toiseen?
Entä pattayan savossa.
- Anonyymi
Onko rollaattorilla ajelu taitolaji ja miten toimii vastaohjaus rollaattorilla?
- Anonyymi
Kärsähaukka:
"aeroxin tarkoitus on käydä lyhyillä asioilla, vaikka immigrationissa hakemassa uusi vuoden leima"
Aeroxilla lienee joo tarkoituksensa, mutta kun puhutaan moottoripyöräilystä ja motorismista, niin Aerox ei liity kumpaankaan. Kuten sanoin, se on lähempänä potkulautaa kuin moottoripyörää.
Kun alettiin puhua mountain bikesta ja pyöräilyharrastuksesta, toit siihen keskusteluun samalla tavalla mukaan Tunturi Pregon, joka ei liity kenenkään pyöräilyharrastukseen eikä urheiluun. Se ei kelpaa harrasteeseen.
Kuten sanoin aiemminkin, niin sille on syynsä miksi Ladalla ei ole koskaan ollut, eikä tule koskaan olemaan tallia WRC:ssä eikä F1- sarjassa.
Rakennusurakointi ei koskaan ole ollut ammattini. Ammattini on ollut käytännössä hankintapäällikkö vuodesta 1999. Sitä ennen pintaurakoitsija.
Uudispuolen hankintoja en ole tehnyt koskaan enkä suunnitellut ensimmäistäkään sellaista. Viimeiset 11 vuotta olen hankkinut materiaaleja ja aliurakoitsijoita toisten saneerauskohteisiin jotka on valmiiksi suunniteltu.
Materiaalit keittiöön, kylpyhuoneisiin, lattioihin, seiniin, kattoon, julkisivuun, ikkunoihin, oviin, listoihin, parvekelasituksiin, pinnotteisiin, tasotteisiin, välioviin, kaapistoihin ja hankin myös kodinkoneet avaimet käteen- kohteissa.
Näihin hankin sitten urakoitsijat. Käytimme samaa stadilaista firmaa 8 vuotta mutta se meni konkurssiin ja sitten on jouduttu vähän hajauttamaan sen jälkeen toimintoja useammalle taholle.
En ole ollut yhdessäkään uudiskohteessa runkovaiheessa mukana työni puolesta, jos ei sitä lasketa että toimin oman hallin rakennuttajana vuonna 2001. Kun ajelet Lahdentietä pohjoista kohti, halli näkyy vasemmalla puolella ensimmäisten joukossa.
2010
PS: Ottaen huomioon että et ole Senssu, sinua kiinnostaa minussa täsmälleen samat asiat kuin Senssua kiinnostaa ja otat ne uudelleen ja uudelleen pakkomielteisesti esille.
Minä vastaan ihan mielelläni asiallisiin kysymyksiin, mutta kysyjä on se joka ottaa asian esille ja puhuu siitä ensimmäisenä, eikä vastaaja.- Anonyymi
Kun on rakennusalalla osaa alansa se on ehdoton edellytys, rakennusala ei ole tähtitiedettä kuten jossain asiasta kerroit, minä en tiedä rakennusalasta mitään, muutakin sain isältäni lahjaksi kirjan 750 sivua, vuodelta 1960, nimi taisi olla rakennustekniikka, tai jotain siihen suuntaan sen olen lukenut kannesta kanteen muutamaan kertaan...
aerox ajaa paikaansa, siksi olen sen ostanut... parempi kuin vaimoni pcx ainakin minulle tuotakin ihmettelen että sinulla on se kanssa ja olemme suht. samankokoisia, pcx ei sovi minulle lainkaan
onko jotenkin outoa että 64 vuotias mies osaa rakennusalaa onhan hän kertomansa mukaan mestari, ja uskon sen vielä sinun juttuasi en taas usko yhtään... no way.
Kiinnitä huomiota tuohon sinun senssu fobiaan, minä en ole senssu... muutakuin sinun pikkuisessa sielussa, ja muutaman kloonisi, minä teen kirjoitusvirheitä, äläkä yritä tehdä diagnooseja kenestäkään, ei sinun kykysi siihen riitä mitenkään...
Olet muuten rohkea jopa tyhmänrohkea, jos kokemuksesi rakentamisesta perustuu pintamateriaaleihin, uskallat ostaa kaupunkin alennusmyynnistä kerrostalon, tosin en usko sitäkään, tuollainen vaatii kovaa osaamista, tyttäresi hoitaa isännöinnin, joka on taitolaji sekin, luulempa että minun ei tarvitse vaihtaa sijaintipaikkaasi pattayan savosta yhtään mihinkään.
By NumBall HHN 62v. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun on rakennusalalla osaa alansa se on ehdoton edellytys, rakennusala ei ole tähtitiedettä kuten jossain asiasta kerroit, minä en tiedä rakennusalasta mitään, muutakin sain isältäni lahjaksi kirjan 750 sivua, vuodelta 1960, nimi taisi olla rakennustekniikka, tai jotain siihen suuntaan sen olen lukenut kannesta kanteen muutamaan kertaan...
aerox ajaa paikaansa, siksi olen sen ostanut... parempi kuin vaimoni pcx ainakin minulle tuotakin ihmettelen että sinulla on se kanssa ja olemme suht. samankokoisia, pcx ei sovi minulle lainkaan
onko jotenkin outoa että 64 vuotias mies osaa rakennusalaa onhan hän kertomansa mukaan mestari, ja uskon sen vielä sinun juttuasi en taas usko yhtään... no way.
Kiinnitä huomiota tuohon sinun senssu fobiaan, minä en ole senssu... muutakuin sinun pikkuisessa sielussa, ja muutaman kloonisi, minä teen kirjoitusvirheitä, äläkä yritä tehdä diagnooseja kenestäkään, ei sinun kykysi siihen riitä mitenkään...
Olet muuten rohkea jopa tyhmänrohkea, jos kokemuksesi rakentamisesta perustuu pintamateriaaleihin, uskallat ostaa kaupunkin alennusmyynnistä kerrostalon, tosin en usko sitäkään, tuollainen vaatii kovaa osaamista, tyttäresi hoitaa isännöinnin, joka on taitolaji sekin, luulempa että minun ei tarvitse vaihtaa sijaintipaikkaasi pattayan savosta yhtään mihinkään.
By NumBall HHN 62v.Senssufobia, todellakin ja halli näkyy vasemmalla puolen.
Tuollaisia halleja on tullut pystytettyä muutamia, enkä katso aiheelliseksi niitä erikseen eritellä minkä tien vieressä niitä näkyy.
Kyllä on surkea tämä iso päällikkö mikäli täytyy materiaalihankinnat suorittaa etänä thaimaasta mukamas tietävältä, ei pojat, kukaan ei toimi siten.
Kyllä kuulkaas isolla päälliköllä on vuosien varrella syntynyt kontaktit Dillen mainitsemien tuotteiden toimittajiin.
Aloituksessani on kyllä aiheita joista motoristit kykenevät vaihtamaan ajatuksiaan, mutta tämä kireehermo on aina ääriaiheissa.
Kyllä kuulkaas ohjaus ja jarrutus on ihan perusasioita, kuten hajurakojen pitäminen sun muuta, mutta tuo hermoheikko on varmasti liikenteessä samanlainen kuin kaikissa kirjoituksissaan.
Ei ole naarmuja Dillen ajohaalareiden polvissa edes leikkimielellä harjoiteltuna ... niin minähän mainitsi robottikävelijöistä, on tamineet ja pyörä vimpan päälle ja sitten mollaa Numbaa mopoaiheista.
Tollasia tyyppejä tapaa nimenomaan Esson baareissa pullistelemassa mopopojille.
Rakennusalan aiheista tuon kanssa on täysin turha keskustella, Tyttö on niin ulkona aiheestaan että joutuu siinäkin vain elvisteleen ilman mitään tosiasiallista tietoa ja kokemusta.
'*' - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Senssufobia, todellakin ja halli näkyy vasemmalla puolen.
Tuollaisia halleja on tullut pystytettyä muutamia, enkä katso aiheelliseksi niitä erikseen eritellä minkä tien vieressä niitä näkyy.
Kyllä on surkea tämä iso päällikkö mikäli täytyy materiaalihankinnat suorittaa etänä thaimaasta mukamas tietävältä, ei pojat, kukaan ei toimi siten.
Kyllä kuulkaas isolla päälliköllä on vuosien varrella syntynyt kontaktit Dillen mainitsemien tuotteiden toimittajiin.
Aloituksessani on kyllä aiheita joista motoristit kykenevät vaihtamaan ajatuksiaan, mutta tämä kireehermo on aina ääriaiheissa.
Kyllä kuulkaas ohjaus ja jarrutus on ihan perusasioita, kuten hajurakojen pitäminen sun muuta, mutta tuo hermoheikko on varmasti liikenteessä samanlainen kuin kaikissa kirjoituksissaan.
Ei ole naarmuja Dillen ajohaalareiden polvissa edes leikkimielellä harjoiteltuna ... niin minähän mainitsi robottikävelijöistä, on tamineet ja pyörä vimpan päälle ja sitten mollaa Numbaa mopoaiheista.
Tollasia tyyppejä tapaa nimenomaan Esson baareissa pullistelemassa mopopojille.
Rakennusalan aiheista tuon kanssa on täysin turha keskustella, Tyttö on niin ulkona aiheestaan että joutuu siinäkin vain elvisteleen ilman mitään tosiasiallista tietoa ja kokemusta.
'*'Tätä nimenomaan tarkoitin josta Tyttö on samaa mieltä muuta pitää kuitenkin vängätä vastaan ..... Thaimaassa on oikeita motoristeja myös, joilla varusteet ja taidot on hiottu temppuilemalla radoilla yms. Naisiakin. ..... Siis pientä leikkimielistä tai totisempaakin temppuilua ja omien rajojen kartoittamista ja parantamista .... Mikä on ongelma siis?
Siis oikea motoristi ... korostan oikea motoristi .... hioo taitojaan.
'*' - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Senssufobia, todellakin ja halli näkyy vasemmalla puolen.
Tuollaisia halleja on tullut pystytettyä muutamia, enkä katso aiheelliseksi niitä erikseen eritellä minkä tien vieressä niitä näkyy.
Kyllä on surkea tämä iso päällikkö mikäli täytyy materiaalihankinnat suorittaa etänä thaimaasta mukamas tietävältä, ei pojat, kukaan ei toimi siten.
Kyllä kuulkaas isolla päälliköllä on vuosien varrella syntynyt kontaktit Dillen mainitsemien tuotteiden toimittajiin.
Aloituksessani on kyllä aiheita joista motoristit kykenevät vaihtamaan ajatuksiaan, mutta tämä kireehermo on aina ääriaiheissa.
Kyllä kuulkaas ohjaus ja jarrutus on ihan perusasioita, kuten hajurakojen pitäminen sun muuta, mutta tuo hermoheikko on varmasti liikenteessä samanlainen kuin kaikissa kirjoituksissaan.
Ei ole naarmuja Dillen ajohaalareiden polvissa edes leikkimielellä harjoiteltuna ... niin minähän mainitsi robottikävelijöistä, on tamineet ja pyörä vimpan päälle ja sitten mollaa Numbaa mopoaiheista.
Tollasia tyyppejä tapaa nimenomaan Esson baareissa pullistelemassa mopopojille.
Rakennusalan aiheista tuon kanssa on täysin turha keskustella, Tyttö on niin ulkona aiheestaan että joutuu siinäkin vain elvisteleen ilman mitään tosiasiallista tietoa ja kokemusta.
'*'Toisaalta tämä taitaa kyllä olla esson baarin tupakkaosasto, ammattikoulun vieressä, missä on keskikaljaa saatavana...
- Anonyymi
Senssua ei ole olemassakaan ja Saarikärsä ei ole koskaan ollut rakentamassa, saneeraamassa tai rakennuttamassa mitään, eikä ole koskaan urakoinut mitään.
Kärsämö tuskin tietää mitenpäin vasaraa pidetään kädessä.
Saarikärsän mielikuvituskaveri Senssu on Saarikärsän homofantasia menestyksekkäästä ja ärhäkästä kaverista, joka tekee kaikkia niitä asioita joita Kärsämö ei itse ole koskaan tehnyt.
Kärsämön kaveri omistaa kaikenlaista, jahteja, moottoripyöriä, rantahuviloita, V12 arvoautoja, ravintoloita ja hänen vaimonsa se vasta rikas on kookospuistoineen, hammasklinikoineen ja kylpylöineen. Kummallakin sankarilla on myöskin kukkatarha.
Saarikärsä eikä sihteerinsä ole koskaan ajanut senttiäkään oikealla moottoripyörällä, mutta suu se vaan käy ja liikenne kauheasti pelottaa.
Minä olen ajanut tusinan kertaa Alppien maailmankuulut motoreitit, joissa näkee melkoisia suorituksia. Itse en mene äärirajoille lomalla, koska loma olisi kaatumisen seurauksena pilalla ja kauan odotetun reissun tarkoitus ei ole makoilla sairaalassa riitelemässä vakuutusyhtiön kanssa.
Tiedän tapauksia joissa vakuutusyhtiöt kieltäytyvät korvauksesta epäillessään vakuutettua nopeusrajoitusten rikkojaksi ja laiminlyöneen liikennesääntöjä.
"Tamineita" kutsutaan nimellä ajovarusteet. Ne ovat välttämättömät sporttisessa ajossa ja enskamaastossa. Alpeilla sinulle näyttää motoristit keskaria, jos ajelet T-paita päällä tai joku huppari päällä.
Jo satasen vauhdissa T-paita muuttuu epämukavaksi ja parinmarkan vauhdissa se muuttuu ruoskaksi.
Ilman ajovarusteita asfaltilla liukuminen tekee pahaa jälkeä. Varusteiden kanssa ei tapahdu mitään muuta kuin että kangas tai nahka nirhautuu. Ajopukujen tulee kestää asfaltilla liukumista useita kymmeniä metrejä ilman puhkeamista.
"Senssu" varmaankin tietäisi, jos olisi joskus ajanut isoilla pyörillä, mutta kun ei ole kun se on pelkkää punkeron fantasiaa.
Suomalaiset ajelee touring- ajoa täysissä tamineissa niin Suomessa, Alpeilla kuin Thaimaassakin ja se nautinto tulee siitä ajamisesta eikä kahvilassa seisoskelusta, kuten jo Senssu ehti kateuspäissään kuvitella.
Kateuden peikkoa ruokkiakseni kerron että minulla on kolme ajoasua, joista jokainen maksaa enemmän kuin Saarikuonon exän Navara. Yksi niistä puvuista on Suomessa.
Tämän puvun toin Thaimaahan tässä syksyllä https://aijaa.com/bWNKTg
Ei ole käyttöä ollut kun enskassa käytän Gore-Texiä. IXS Lightning - ovh Suomessa on 1699 euroa.
Kerro taas motoristisenssupasanen kuinka turhaa leuhkimista ja varusteurheilua on kunnolliset varusteet harrasteessa, kun Tunturi Pregollakin pääsee pisteestä A pisteeseen B?
On aina valloittavan hauskaa kuulla mielipiteitäsi, jotka perustuu aina joko kateuteen, köyhyyteen taikka kokemuksen ja tiedon puutteesesi.
2010- Anonyymi
Koska tiedän että aiot sanoa flösöksi jne niin laitan vielä toisen kuvan tuosta puvusta. Matkaseurallani oli IXS:n goret päällänsä ja minulla kasvoi vielä hieman tukkakin paremmin tuohon aikaan. https://aijaa.com/3YqOc8
Tuo puku on täsmälleen oikeankokoinen tällä hetkellä. Muistan kun yritin sorvata sitä päälleni satakiloisena. Piti ottaa aluspaitakin pois ja maata selällään että sai vetskarin kiinni.
2010 - Anonyymi
Kun kerran olet vaikuttanut hesassa tunnet varmaan A. M erisalon kysy häneltä kuka olen ja mitä olen tehnyt, en ole koskaan rakentanut mitään, vasaraa olen pitänyt kädessä, lyönyt jopa sormeeni, taasko alkoi tuo maksaa, maksaa, maksaa, maksaa teema... vaihda reppana jo levyä, juttusi kiertää rinkiä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska tiedän että aiot sanoa flösöksi jne niin laitan vielä toisen kuvan tuosta puvusta. Matkaseurallani oli IXS:n goret päällänsä ja minulla kasvoi vielä hieman tukkakin paremmin tuohon aikaan. https://aijaa.com/3YqOc8
Tuo puku on täsmälleen oikeankokoinen tällä hetkellä. Muistan kun yritin sorvata sitä päälleni satakiloisena. Piti ottaa aluspaitakin pois ja maata selällään että sai vetskarin kiinni.
2010Toinen mitä aiot kommentoida, on aijaan käyttäminen. Käytin sitä siksi että img- serveri on taas nurin.
2010
PS: Nyt työt tehty ja iltapalaa rakentamaan. (ei pakastetuotteita vaan tuoreita)
- Anonyymi
Tuosta pääsee Saariparsanen katselemaan kun isot pojat ajaa Thaimaassa oikeilla moottoripyörillä oikeissa varusteissa. https://youtu.be/HuOkVl8-Fp8?t=170
Olet sairas mies, kun ensin kehuskelet olevasi motoristi, ajokouluttaja ja road racing pojan isä sekä Valentino Rossin kaveri ja heti perään alat naureskelemaan Kympin ajokamppeille jotka ovat ihan se ykkösasia jokaiselle motoristille. Olet Pasanen pelkkä pelle.- Anonyymi
Ei sinä peukaloinen olet pelle, olen nimenomaan kertonut että minua ei moottoripyörät edes kiinnosta, kun olet helsingistä ja rakennusallalle kysy Artolta kuka olen, lyön vetoa että vähänälyinen suunsoittosi loppuu kuin seinään...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sinä peukaloinen olet pelle, olen nimenomaan kertonut että minua ei moottoripyörät edes kiinnosta, kun olet helsingistä ja rakennusallalle kysy Artolta kuka olen, lyön vetoa että vähänälyinen suunsoittosi loppuu kuin seinään...
Kun myönnät ettet ole ajanut isoilla pyörillä etkä ole motoristi eikä sinua edes kiinnosta laisinkaan moottoripyörät niin miksi ihmeessä sitten alat tyrkyttämään keskusteluun mukaan Aeroxia jolla pääset immigrationiin leimaamaan passia? Miksi tämä sinun senseisi alkaa naureskelemaan ajovaatteille kun itse esittää peräti ajokouluttajaa ja prätkäjengin jäsentä jolla on kolme arvokasta pyörää tallissaan Chiang Maissa?
Missä nämä hänen pyörät ja ajovarusteet on nähtävissä? Kolistele sitä kattilaa ja pyydä senseitä vastaamaan kysymyksiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun myönnät ettet ole ajanut isoilla pyörillä etkä ole motoristi eikä sinua edes kiinnosta laisinkaan moottoripyörät niin miksi ihmeessä sitten alat tyrkyttämään keskusteluun mukaan Aeroxia jolla pääset immigrationiin leimaamaan passia? Miksi tämä sinun senseisi alkaa naureskelemaan ajovaatteille kun itse esittää peräti ajokouluttajaa ja prätkäjengin jäsentä jolla on kolme arvokasta pyörää tallissaan Chiang Maissa?
Missä nämä hänen pyörät ja ajovarusteet on nähtävissä? Kolistele sitä kattilaa ja pyydä senseitä vastaamaan kysymyksiin.Huomenta Senssu ja peukaloinen, tarkoituksella peukaloinen on pienelle, osoitan kunnioitusta, mutta otan kantaa kuitenkin hänen juttuihinsa jälleen kerran, eilen en viitsinyt kun peukaloisen mopo meni taas metsään, nyt oikein urakalla.
Luulepa että valtaosaa pattayan matkaajia kiinnostaa enemmän aerox, kuin nämä peukaloisen pelit, ainakin kun katsoo mitä hua hinissä vuokrataan ei täällä ole montakaan isojen mopojen vuokraajaa, mutta noita "aeroxeja" on saatavan pilvin pimein.
Luulempa että pattaya ei asiaa juurikaan muuta saatikka buriram...
By NumBall HHN 62v.
- Anonyymi
2010 - Sinun vika on usein ettet tieda mista puhut;
"Kuten sanoin aiemminkin, niin sille on syynsä miksi Ladalla ei ole koskaan ollut, eikä tule koskaan olemaan tallia WRC:ssä "
http://groupbrally.com/?page_id=19
Jos olisit seurannut rallia tietaisit etta LADA oli kova ja menestyva merkki.
Mm Jyskalassa ajoivat tasa-aikoja ns "perempien" merkkien kanssa. Muutamat suomalaiset kertoivat "tehtaan tuki oli 5x parempi kuin muiden merkkien". Luokkavoittoja tukkukaupalla.
Group B LADAt ovat kalliita keraily kappaleita tana paivana.- Anonyymi
Okei mahtavaa. Lada on paras ja kehityksen huippu ja kun Ladat kilpailee vain keskenään muiden Ladojen kanssa niin on aivan varmaa että Lada voittaa aina.
- Anonyymi
"Ei siis ole voimailulaji, eikä ole sukupuoli-, eikä kokorajoitteinen"
Ajaa voi jokainen, mutta miten ajaa ja millä, se on eri asia.
Kyllä voimaa tarvitaan ison pyörän hallintaan. Siksi juniorit ajaa pienempiä luokkia ja aikuiset miehet ajaa suuria luokkia kisoissa. Ei ole naisia näkynyt huipulla missään moottoripyöräilyn sarjassa. Se on miesten hommaa. Autopuolella sama homma.
Michèle Mouton on ainoa nainen joka on voittanut rallin maailmanmestaruus osakilpailun. Formula ykkösissä ei ole koskaan ollut naista. Formulakuskit on kovassa kunnossa.
Bottas juoksi Cooperissa pari vuotta sitten 3550 metriä, joka on kova tulos.
"Vaikka formulakuskin kisasuoritus tapahtuu istuen ja rattia kääntäen, rasitus on kova. Maksimisyke voi nousta yli 200 lyöntiin minuutissa, ja G-voimat tuovat oman lisärasituksensa. Arvioiden mukaan kuljettaja voi hikoilla jopa kolme kiloa painostaan kisan aikana"
https://www.is.fi/formula1/art-2000005698341.html
Niin että äläpä sensei rakentele tarinoita etteikö moottoriurheilu olisi sukupuoli- eikä voimarajoitteinen. Man-saarten ajoonkaan ei tiettävästi ole koskaan naiset osallistuneet. Miehet on moottoripyöräilyn gladiaattoreita, naisille on muita lajeja.- Anonyymi
Väärin. 5 naiskuljettajaa on osallistunut vähintään yhteen F1 GP osakilpailuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin. 5 naiskuljettajaa on osallistunut vähintään yhteen F1 GP osakilpailuun.
Ne on olleet show-tempauksia jolla saadaan kohua aikaan. Ei mahdollisuuksia pärjätä.
Onhan sinne F1 sarjaan maksettu öljysheikkien ja oligarkkien poikiakin ja huonolla menestyksellä. Siellä ei pärjää kuin ne jotka on lapsesta saakka olleet lahjakkuuksia ja ajaneet kilpaa kaikissa alemmissa luokissa.
Ei ole halpaa lystiä mikroautoilukaan, jos mennään juniorien EM-tasolle. Entisen kollegan poika ajoi Saksassa sarjaa, vuosikustannukset 400.000 euroa. Entisen pomon poika taas ajoi Nascarissa muutaman kisan. Auton lisäksi jokaiseen kisaan lähtömaksu oli 50.000 dollaria jota ei saanut takaisin, ellei sijoittunut kärkeen ja eihän siellä amatöörit kärkeen pääse.
Jos kulttuuri olisi sellainen että pikkutytöt haluaisivat alkaa ajaa polven korkuisina mikroautoa ja heille se suotaisiin, olisi varmasti enemmän naiskuskeja ja jopa kärkeä hätyyttelemässä autojen puolella, mutta ei moottoripyöräpuolella.
Lasten sukupuolinen suuntautuminen näkyy jo taaperoissa. Heteropoika valitsee leluista kaivinkoneen ja heterotyttö valitsee vauvanuken.
- Anonyymi
Sain lukea seuraavaa, joihin päätin vastata ja kiitos mielenkiintoisesta osallistumisesta kommentoimaan aloitustani.
"Miksi tämä sinun senseisi alkaa naureskelemaan ajovaatteille kun itse esittää peräti ajokouluttajaa ja prätkäjengin jäsentä jolla on kolme arvokasta pyörää tallissaan Chiang Maissa?"
Mikäli lukisit ymmärryksellä aloitukseni ja MINUN kommenttini, niin huomaat että en ole naureskellut ajovaatteille.
En ole naureskellut aiheessa lainkaan.
Mainitsin robottikävelijät ja heidän moottoripyörien takarenkaat.
En ole JENGIN jäsen, tosin suomessa olin.
Kyllä, olen kouluttaja mikäli sellaista sanaa tahdot käyttää, aloitukseni ja kommenttini myös on eräänlaista koulutusta, tosin osoitettuna asennevammaisille, jotka ryhtyy bablaamaan moottoriurheilusta ja kilvanajosta, josta ei ollut kyse.
Kyllä, pyörät on hinnakkaita.
LUE UUDELLEEN AJATUKSELLA ... onko kirjoitukseni moottoriurheilusta, vai jostain muusta hirvineen ja pupuineen?
"Missä nämä hänen pyörät ja ajovarusteet on nähtävissä?"
Täällä Chiang Maissa.
"Kolistele sitä kattilaa ja pyydä senseitä vastaamaan kysymyksiin."
Tässä pyytämäsi vastaukset, ole hyvä.
"Niin että äläpä sensei rakentele tarinoita etteikö moottoriurheilu olisi sukupuoli- eikä voimarajoitteinen. Man-saarten ajoonkaan ei tiettävästi ole koskaan naiset osallistuneet. Miehet on moottoripyöräilyn gladiaattoreita, naisille on muita lajeja."
Kerro mistä sinulle kimposi mieleesi moottoriurheilu?
Man-saari on sellainen juttu, että pelkkä katsominen hirvittää, ne jätkät on todellakin sellaisia vauhtiveikkoja ja taitajia, että ... syvä kumarrus.
Ps. Kyllä, sporttipyörissä on paljon heppoja ja toisia pyöriä voi nimitellä sohviksi, mutta täytyy ymmärtää että ne on tehty eri tarkoituksiin.
Jokaisen makuun löytyy ja varmasti kaikki on ihan hyviä.
Tyttö tuumaa että motoristit ei ajele "Kahville", kuulkaas siellä suomessa nimenomaan ajellaan kahville ja laatupyöräilijät usein myös letkassa.
Moottoripyöräily voi olla myös leppoista yhdessäoloa monin tavoin, ei sen pyörän tarvitse olla koko ajan baanalla ja hurjassa vauhdissa.
Kiitos mielenkiinnostanne aiheeseen.
'*'- Anonyymi
Kisapuvussa kävellään robottikävelyä, koska sen idea on estää raajojen vääntymistä ja rikkoontumista istuvuudellaan. Se on hyvinkin jäykkä ja se on suunniteltu ajoasentoon eikä kävelyyn. Tietäisit varmaan tämänkin, jos olisit oikeasti perehtynyt motorismiin ja ajoasuihin. Alppiteille ainoa oikea ajovaruste on nahkapuku joka on suunniteltu rata-ajoon. Gore ei suojele kuperkeikoilta eikä raajojen vääntymisiltä. Nimimerkillä 2010 on yksi parhaista puvuista kautta aikojen. Siellä on titaania kyynärvarsissa ja säärissä ja selässä on oikeissa paikoissa kevlaria kuin myös hartioissa. Kisapuvuissa on nykyään myös aerodynaaminen tyyny selässä ja vatsapanssari ottamaan osumaa sarvista.
Terkuin ihan oikea motoristi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kisapuvussa kävellään robottikävelyä, koska sen idea on estää raajojen vääntymistä ja rikkoontumista istuvuudellaan. Se on hyvinkin jäykkä ja se on suunniteltu ajoasentoon eikä kävelyyn. Tietäisit varmaan tämänkin, jos olisit oikeasti perehtynyt motorismiin ja ajoasuihin. Alppiteille ainoa oikea ajovaruste on nahkapuku joka on suunniteltu rata-ajoon. Gore ei suojele kuperkeikoilta eikä raajojen vääntymisiltä. Nimimerkillä 2010 on yksi parhaista puvuista kautta aikojen. Siellä on titaania kyynärvarsissa ja säärissä ja selässä on oikeissa paikoissa kevlaria kuin myös hartioissa. Kisapuvuissa on nykyään myös aerodynaaminen tyyny selässä ja vatsapanssari ottamaan osumaa sarvista.
Terkuin ihan oikea motoristiKyllä minä tyttönen tiedän varusteiden tarkoituksen, mutta edelleen, takarengas.
Muuten Busanistit näyttää olevan kuolevan sukupuuttoon ja paljon ovat aikoinaan käyneet "Kaffilla".
En ole kirjoittanut alpeista, vaan moottiripyöräilystä, jossa mainitsin myös aiheen että jotkut vuokrailee skoottereita.
Ok, skootteri ei sitten ole moottoripyörä vaan skeittilautaan verrattava jos niin tahdot, mutta kuski lentää täsmälleen yhtä kauas mobedista ja isosta prätkästä kun samaa vauhtia napsauttavat pihasta tulleen auton kylkeen.
Kyllä ajopuvut on erittäin hyviä kaikkine ominaisuuksineen, olenko toisin väittänyt?
Voisipa tuota nyt hymyn antaa ja voit itsekin hymyillä.
Mene vaikka ensikesänä jädelle Kaivarin mutterille katsomaan kun kisapukuiset kaffittelee.
'*' - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kisapuvussa kävellään robottikävelyä, koska sen idea on estää raajojen vääntymistä ja rikkoontumista istuvuudellaan. Se on hyvinkin jäykkä ja se on suunniteltu ajoasentoon eikä kävelyyn. Tietäisit varmaan tämänkin, jos olisit oikeasti perehtynyt motorismiin ja ajoasuihin. Alppiteille ainoa oikea ajovaruste on nahkapuku joka on suunniteltu rata-ajoon. Gore ei suojele kuperkeikoilta eikä raajojen vääntymisiltä. Nimimerkillä 2010 on yksi parhaista puvuista kautta aikojen. Siellä on titaania kyynärvarsissa ja säärissä ja selässä on oikeissa paikoissa kevlaria kuin myös hartioissa. Kisapuvuissa on nykyään myös aerodynaaminen tyyny selässä ja vatsapanssari ottamaan osumaa sarvista.
Terkuin ihan oikea motoristi2010:n yksi parhaista puvuista ja naisella joka välillä on tytär ja välillä vaimo, on goret alpeilla.
Busa on joku jaamahaa, siksi ei kuvassa.
Busaporukan sivuilla alppimatkailuissa ei ainuttakaan kisapukua.
Terkuin oikealle motoristille motorismiin.
- Anonyymi
Kuinka rollaattorin vastaohjaus toimii mutkassa?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124730MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1022461Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5761851- 91693
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1121563Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671197Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331138Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2191000Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3988Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o64987