Laitoin oheisen viestin kodinkonepalstalle. Voi olla että asiallisisia vastauksia joskus tulee, luen ne sitten. Josko teidän lapsissanne olisi sähkömiehiä tai sähköalaa osaavia. Tarvitsen tätä tietoa usein, koska otan jääkaappiin pakasteita sulamaan. Ystävä ottaa tiskipöydälle. Keskustelimme sähkönsäästöstä.
Ennen jääkaappi ei sulattanut itse itseään vaan se piti jään kertyessä tyhjentää, sulattaa ja puhdistaa. Silloin sanottiin että pakasteiden sulattaminen jääkaapissa säästää sähköä, kun jääkaapin oma kompressori ei tarvitse tuottaa kylmää sen ajan minkä esim. jäinen iso lihakimpale sulaa ja sulaessaan luovuttaa kylmää kaappiin.
Entäs nyt kun on itsesulattava jääkaappi ja sinne laittaa jäisen lihakimpaleen. Säästyykö sähköä vai meneekö niin että jääkaapin kompressori alkaakin sulattaa jäätä lihakimpaleesta ja alkaa käydä rivakammin. Eikä niin että jääkaapin oma järjestelmä huilaisi ja antaisi sen lihakimpaleen vain itse sulaa ja luovuttaa kylmyyttä kaappiin.
Siis onko taloudellisempaa sulattaa lihakimpale keittiön pöydällä tai aurinkoisella parvekkeella kuin jääkaapissa.
Itsesulattava jääkaappi
18
1389
Vastaukset
- Anonyymi
Ei huolta, ruokaa on moneksi viikoksi tarpeen tullen.
Aattelin pitkästä aikaa käydä alkossa, eivät ehkä lakossa.- Anonyymi
🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒
💋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17737590v
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Miksi teet elämästäsi turhan vuoksi vaikean? Mikä säästö? Höpön höpö.
Siirto maksaa ei käyttö. Oletko muutenkin noin johdatettavissa?- Anonyymi
Miten niin höpö höpö , se on mielestäni viisaan ihmisen tapa osasta ajatella asioita monelta kantilta , itse en varmaan koskaan olisi edes ajatellut noin pitkälle.
Usein ihmiset joilla on kyky ajatella vähän laajemmin , kuitataan sanoilla höpö höpö , joten siihenkin on syynsä miksi yritetään tehdä jonkun ajatukset höpö tasolle.
Suuret tiedemiehet ovat saaneet aikaan maailmassa asioita juuri tällä ajatustavalla , kun ovat analysoineet asioita laajemmassa mittakaavassa .
Joten minusta tuo juttu oli todella ajattelemisen aihetta antava .
- Anonyymi
Se pitäisi kokeilla
Itsesulattuvuus ILMAN MUUTA lisää sähkönkäyttöä aluksi
mutta idea on että jääkaappi ei huurru joten säätö tulee - jos tulee - ajan kanssa
automaattisulatus lämmittää hetken jolloin kosteus katoaa
niissä on jokin automaattilogiikkaa eli esim. pitempi jäähdytys ja perään n minuuttia
lämmitystä n on pieni
tuntematta asiaa uskoisin että jääkaappi jossa on jäistä materiaalia kuluttaa vähemmän sähköä
eli jäähdyttää vähemmän ja perään lämmitys on sidoksissa jäähdyttämiseen eli sitäkin
on vähemmän eli toimintaa kaikkiaan on vähemmän eli sähköä säästyy?- Anonyymi
Kiitos, loogista järkeilyä. On luonteessa tutkijaa tai Havukka-ahon ajattelijaa ja mietin milloin mitäkin, nyt tätä. Viihdyn tällaisten pohdintojen parissa erinomaisesti ja on hyvä mieli kun löydän vastauksen. Vastaus on ehdottomasti tärkeämpi kuin säästö. On ihana yö, uunissa paistuu kasvis-lihavuoka, taikinakuoreen kääritty lihanpala ja ilman taikinaa olevan lihanpala. Juuri nyt voisin sanoa olevani onnellinen. Katson vielä televisiota ja ehkä tiputan kahvin.
- Anonyymi
Jotkut tekee elämästään vaikean.
En ole kymmeniin vuosiin luullut tai nähnyt kåäkaappeja joita pitää sulattaa!
Yleensä,Ihmiset ostaa yhdistelmän jää ja pakastin kaappi saam laite ja niissä jääkaappi sulaa itse. Pakastin muutaman kerään sulatetaan vuodessa. Niitäkin on jo jotka ei kerää niin paljon jäätä.
Koko Aloitus on joku provo.
Pelastettava määrä tulisi olla niin pieni ettei turhaan sulata vanhenemaan marjoja tai lihaa. Ainankin 1 hengen talous toimii.
Jotkut ei tajua ja paljastavat liian ison pakkauksen kuten kilon mustikoita. Tai ostavat lihaa ison köntin. Dementikolla voi olla jääkaapissa 5 rasiaa margariinia tai voita vanhenemassa. Tai ruoka jäädä pilaantumaan ja haju kaapissa kamala. Eikä tajua.
- Anonyymi
Yhdistelmä JK/Pakastin mallissa minulla on itse sulattava jääkaappi osa. Ei sitä tarvitse sulattaa välillä. Pakastin sulatus 3x vuodessa aimakin minulla 2x ei riitä. Rosenslev vähävirtanen malli kai jo lähes 20v.
Sähkön käyttö yleensä ennallaan joku e enempi,ihan sama. Pikkuasia kun muita huolia.- Anonyymi
Asun vuokratalossa ja viisin 5 vuotta sitten tuli uusi jääkaappi/pakastin ,kun edellinen hajosi oltua käytössä 18v. Koska kyseinen jääkappi/ pakastin kuuluu asuntoon. Malia ymm .en itse voinut valita tai merkiä.On kyseinen Rosenlew. Mistä joku kirjoitiksin. Jääkappi osa itse sulaavaa ,pakastimen joudun itse sulattaa.Käytänössä 3 X vuodessa.Enimäksen siellä mustikoita,jota otan illalla jääkapin puolelle ja syön sitten seuraava päivä niitä.Lihaa en syö,joten pakastimessa ei lihaa.Valmi aterioita, vihaneksia kyllä on. Minulla on Mikro ja hyödynnän sen toimintaa pakasteen sualatus tarvitaessa.Yksin asuvana sähkön kulutus Helen sähkö kerrostalossa Maksan eninten sähkön siirto kuin vero.Siihen en voi vaikuttaa mitenkään ja nostaa sähköni hintaa paljon.Kultukseni on vähän.Helsinki, 11.2.23.
- Anonyymi
Vähän kylmätekniikan koulutustakin joskus työn puolesta hankkineeena voin kertoa että että aloituksen idea säästämisestä on vihoviimeisen virheellinen.
Ensinnäkin, jos pakastin on ns. päällä, ei siellä voi mitään sulattaa, siellä kaikki pyrkii jäätymään...
Jos taas pakastin kytketään pois toiminnasta, lämpötila pakastimessa alkaa välittömästi vaikkakin hitaasti nousta eikä sitä nousua jäätyneellä lihakimpaleella lopeteta, ts. jos pakastimessa on muutakin tavaraa kuin se lihakimpale, kaiken tavaran lämpötila alkaa myös nousta ja jonkin ajan kuluttua ollankin siinä tilanteessa että käsillä on sekä sulanut lihakimpale että kaikki muukin pakastimessa ollut sulaneena...Ja koska ainakaan ruokatuotteita ei tulisi enempää kuin kertaalleen pakastaa, voipi olla että on pilattu iso määrä tuotteita...
Tavallisen kotipakastimen koneiston sähkömoottori on teholtaan niin pieni että mahdollisuus sillä saavuttaa olennaista sähkönsäästöä on liki olematon. - Anonyymi
"Yhdistelmä JK/Pakastin mallissa minulla on itse sulattava jääkaappi osa."
uskon että paremmanlaatuinen on ratkaiseva tässä
tästä on kuitenkin kauhukertomuksia jotka siis perustuvat siihen
että kun on tavallinen kaappi jäät ovat ulkona pakastimessa
lämminvati -menetelmällä sulatus kestää 2 tuntia
ja kuivaa ja sinä aikana talvella marikassissa olevaat ruoat parvekkeella
kasassa tiukasti eivät lämpene yhtään
niin automaattisulatuspakastimen sulatus kestää kaksi päivää ja rakenteesta riippuen se on tyhjennettävä pikkulusikalla vieressä seisoen kaksi päivää
tällaiset jos kohdalle sattuvat niin nauru kajahtaa tai sitten ei
https://www.hymyilevakoti.fi/no-frost-pakastimen-sulatus/ - Anonyymi
Tietääkö kukaan mistä saisi ostaa itseitsensätiskaavia astioita ?
- Anonyymi
Tuosta en tiedä mutta etkö sinä tiedä miten tiskikone hankitaan?
Edes avioliitto ei ole siinä pakollinen... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta en tiedä mutta etkö sinä tiedä miten tiskikone hankitaan?
Edes avioliitto ei ole siinä pakollinen...Astiat eivät mene itsestään tiskikoneeseen. Osta kertakäyttöastioita.
Niitä saa tukuittain halvalla.
- Anonyymi
Venäjältä voisi kysyä
Putinin laboratorio onnisti risteyttämään madon ja siilin ja saatiin itsekiipeävä piikkilanka keskitysleirirakennukseen - Anonyymi
Sähkövastus sulattaa höyrystimen ja tämän jälkeen kompressori taas puksuttaa kylmää. Sähköä tietysti kuluu enemmän, älä auo ovea turhaan.
- Anonyymi
Mistä lihasta mahtaa olla kyse?
- Anonyymi
Muutaman kilon jäisestä sianlihapalasta oli kyse. Tämä vanha aloitukseni on näköjään nostettu uudestaan pyöriteltäväksi. Sain vastauksen silloin kun asiaa kyselin.
Säästää sähköä. Jääkaappi joutuu käyttämään energiaa pumpatakseen lämpöä pois jääkaapista. Jos laitat jäisen mötikän jääkaapin sisälle, niin sehän imee sulamisen aikana lämpöä itseensä ja tätä lämmön pumppausta konevoimalla (sähkökäyttöinen kompressori) on vähemmän tarvetta tehdä.
Kysehän oli siitä että halusin ymmärtää, säästääkö jäinen liha itsesulattavan jääkaapin kuluttamaa sähköä vai lisääkö kulutusta kun sulattaa lihapalan muun kaapin tavaroiden kanssa yhteneväiseen lämpötilaan.
Kaikki hyvin ja liha on syöty maukkaina valmiina annospaloina. Aloittaja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu564237Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti182801- 1402613
Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett152073- 151523
- 1091400
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731367Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1581098- 931057
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon211028