Onkos teillä sitä kuuluisaa listaa asioista jotka pitää tehdä ennen kuolemaa?
Minä olen listan jo lähes käynyt läpi. Yksi oli vaikea, joka nyt helpottuu. Haluan vielä vaihtaa sukupuolta ennen kuolemaani.
Irene Nobalss
Työlista ennen kuolemaa.
58
835
Vastaukset
- Anonyymi
No kyllä keittiön kaapitpitää järjestellä ja heittää pois ne vanhimmat vaatteet piironginlaatikosta. Kirjeet ja päiväkirjat pitää polttaa.
Sukupuolen vaihdon voi tosiaan jättää viimeiseksi hommaksi. Elämän kohokohta varmaan.- Anonyymi
Päiväkirjat poltettu
- Anonyymi
Ankara suomalainen ei anna itselleen armoa ennen kuolemaansakaan:
Siivottava on ! Jätän kaiken sellaiseksi kun on. Sukupuolen vaihtaminen olisi mukavaa. Minusta toivottiin poikaa kun olin esikoinen, silloin ei ollut mahdollisuutta muuttua pojaksi.
Ajatellut olen, että karsisin liikoja romppeita, mutta en saa aikaiseksi. Pitäisi kutsua sellainen järjestäjä jotka saavat telkkarrissa ihmeitä aikaan. Ei minulla niin paljon ole poistettavaa kun niissä ohjelmissa joten aika helppo homma olisi.- Anonyymi
Se himosiivooja Auri ei tule tavallisia sotkuja luuttuamaan. Pitää olla maailmanlopun meininki joka paikassa. Meikäisellä ei edes ole niin paljon roinaa.
Tavalliset siivousfirmat fuskaa vaan niin mahdottomasti, että jälkipolville kyllä duunia jää.
- Anonyymi
En ole tehnyt mitään listoja, mutta vittuillakseni perikunnalle, olen tehnyt melkoisen määrän pikavippejä.
- Anonyymi
Suosittelen testamentin tekoa. Siihen voisi luetella kaikki pikkutavaratkin, jotka haluaa jättää muistoksi suvun mustille lampaille. Tulee inventaario tehdyksi.
Siinähän sitten siivoatte ja etsitte perintöjänne laatikoista!
Nimim. Ruusukupit tallessa
- Anonyymi
Aloitin laiskasti.
26m2:n lämpimään autotalliin on 18 vuoden aikana kertynyt kaikenlaista "tarpeellista".
Ryhdyin inventoimaan ja raivaamaan tallia muutenkin kuin kuoleman odotuksessa.
Aloitin väärästä päästä. Poistoni perustuivat arvioon mitä vielä saattaisin tarvita. Poistot jäivät vähiin.
Jälkikasvulla on kaikki heidän tarvitsemansa.
Oikea järjestys olisi talli tyhjäksi ja takaisin sisään vain välttämätön ja jotain todella hyödyllistä. Loput tallin eteen avojakeluun.
Vinttikomeron sai sentään raivattua. Osa roskiin mutta melkoisen runsaasti punaisen ristin keräykseen. Hyväkuntoisia nukkamattoja, ryijyjä, hyväkuntoisia vaatteita. Eniten surin harmaasta kesäpuvustani luopumista. Vähäisimpiäkään käytön jälkiä ei ollut koska se ei ollut päällä kuin alle 10 kertaa.
Vaimon väittämä "paino pysyy, mitat muuttuu" havainnollistui ko. puvussa.- Anonyymi
Vaatteissa huomaa mittojen muuttumisen. Ei meinaa (halua) uskoa, kun kausipalttoon
päälle laittaa pitkästä aikaa. Sen hartiat roikkuu rumasti ja koko palttoo roikkuu
1-2 numeroa liian suurena.
- Anonyymi
Hyvä aloitus.
Testamenttia pitää tarkistaa jatkuvasti kun syntyy jälkeläisiä. Säästää paljo jälkeläisten töitä ja veroja kun testamentti on tarkasti laadittu. - Anonyymi
Höpön höpö alotukselle,
kaikki saa jäädä just siihen kuntoon romuineen päivineen kun kuolen ei pienitäkää huolta miten jälkeläiset niitten kanssa selviää ja touhuaa,
saavat poltaa kaiken jos haluavat,
ennenvanhaan sodan jälkeen jos joku vanhus kuoli niin kaikki sen jäämistö poltettiin, ei niitä kukaan halunnu,
asunnon myyvät tai joku ostaa omakseen ja antaa muille osuutensa,
se siitä elämästä,
arkku mahdollisimman halpa vaikka pahvista tehty
, menee krematorioon,
kallista tammiarkkua ei tarvi ostaa, eikä saa ostaa,
en siiva, en suunnittele yhtikäs mitää tehtäväksi ennen kuolemaani, siihen jääköön,,, mä häivyn vain tuonpuoleiseen iloiten,,,,,- Anonyymi
jäi pois,,
TAI riemusta kiljuen,,, hyvästi elämä ja maailma,,
- Anonyymi
Takaraivossa. Pikku hilaa antanut pois kieräätyskeskus hyvää tavaraa ja materiaalia.Takraivossa paperiset valokuvat mitä enen dikimaailmaa oli.Laitaa kenkä laatikon,sen ja sen suvun fotot,Laatikon antaa heille.Tehköön mitä lystää nillä.Itse en suoraan tohdi roskiin laitaa.Kovasti minimoin vaatteita,lakanoita ymm. Jota olisi mahdollisiman vähän tavaraa ja materiaalia kun minusta aika jättää.
- Anonyymi
Voi voi pittääkö sellainenki tehrä ? Vaimo patistaa että korjaisin romut nurkista ettei jää perillisille ongelmaksi :(
Per-kel - Anonyymi
Listaa ei ole, mutta joillekin tavaroille olen etsiskellyt sijaintipaikkoja.
Hommaa vaikeuttaa se seikka, että kuolinpäivä on toistaiseksi
hämärän peitossa, kun ei tiedä onko siihen aikaa vuosi vai kaksi vai
peräti kaksikymmentä vuotta.- Anonyymi
Mä en kuole koskaan,
senhän on raamattuki jo sanonu
kuten: joka uskoo Jeesukseen Kristukseen EI kuole koskaan,, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä en kuole koskaan,
senhän on raamattuki jo sanonu
kuten: joka uskoo Jeesukseen Kristukseen EI kuole koskaan,,. . . mutta tavarat eivät ole ikuisia. Roinaksi muuttuvat ja kaatopaikka kutsuu.
- Anonyymi
Jostakin luin ohjeen, että voit poistaa taloudestasi tavaran, jota etole joutunut käyttämään viimeiseen kolmeen vuoteen.
Jos noin toimisin, niin kyllä posliinia, lasia, kirjoa ja vaatteita lähtisi.
Vieraitakaan, naisseurasta puhumattakaan, ei käy,, joten ei tarvitse paljoa mitään.- Anonyymi
Kirjat on ainoita mistä en haluaisi luopua , mutta laseja ja porsliinia on turhan paljon tilaa ottamassa kaapeissa.
Ihminen pärjää hyvin vähillä . Sen olen huomannut, kun mieheni eläessä olimme merellä kaikki kesät muutama astia mitkä oli tarpeellisia mukana , ihan vähän vaatteita myös veneen kaapissa , joten kun syksyisin tuli kotiin niin tuntui että turhaa romua on jokapaikan täynnä . - Anonyymi
Kyllä tavaroilla voi olla muukin kuin käyttötarkoitus!
- Anonyymi
Jälkipolvelle olen ilmoittanut, että voivat haudata muuallekin kuin asuinpaikkakunnalle.
Sitä on tullut korostetuksi, että ei missään nimessä kuokkavieraaksi puolison sukuhautaan mihin tämä itse haluaa.. Olkoon se porukka omassa rauhassaan.
Mieluummin johonkin syrjäseudulle, jossa haudan säilyttäminen tulee vuosikymmenten mittaan edullisemmaksi..
Jälipolvi saa kutsua tavaroiden selvitykseen muutaman kirpputorin edustajan valitsemaan sen , mitä eivät itse huoli. Kyllä niillä kirpputori muutaman tuhannen hankkii.- Anonyymi
Sukulaiseni on 85 v. ja muuttaa nyt hoivakotiin. Tuleepa tehtyä siivous hyvissä ajoin, sillä uuteen asuntoon ei totisesti mahdu se tavaramäärä, mikä hänen omakotitalostaan löytyy.
Koko suku vaeltaa huoneissa ja ottaa mitä mieli tekee. Sukulainen on merkannut huonekalut ja pakannut tarvitsemansa esineet ym. laatikoihin, kaikki muu on jaettavissa, vassa kuu.
Tämä on varmasti suositeltava tapa. Eipä perikunta kehtaa ruveta tavaroista riitelemään, kun pwrittävä vielä itse seisoo omilla jaloillaan vieressä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sukulaiseni on 85 v. ja muuttaa nyt hoivakotiin. Tuleepa tehtyä siivous hyvissä ajoin, sillä uuteen asuntoon ei totisesti mahdu se tavaramäärä, mikä hänen omakotitalostaan löytyy.
Koko suku vaeltaa huoneissa ja ottaa mitä mieli tekee. Sukulainen on merkannut huonekalut ja pakannut tarvitsemansa esineet ym. laatikoihin, kaikki muu on jaettavissa, vassa kuu.
Tämä on varmasti suositeltava tapa. Eipä perikunta kehtaa ruveta tavaroista riitelemään, kun pwrittävä vielä itse seisoo omilla jaloillaan vieressä.Niinhän se pitäisi tehdä minunkin sanoa vaan jälkeläisille että var så god .
Mutta kun sitä siirtää aina seuraavaan vuoteen sitä kuolin siivousta
- Anonyymi
Vielä kannattaisi miettiä ketä äänestää jotta maassa terveydenhoito saataisiin kuntoon tässä maassa , ikäihmisten pitäisi turvansa sen suhteen varmistaa ollessaan pääasiallisia käyttäjiä , kokoomus ja vihreät pitäisi saada oppositioon , muuten alamäki jatkuu......
- Anonyymi
Eikö Kokoomus jo ole oppositiossa? Eikö nykyiseen alamäkeen ole muut puolueet syylliset?
Nim. Luulenko väärin.
- Anonyymi
Hyvä ire neito
Erin omainen tiet omaisille
Hark itse vielä kuitenkin vähän ja lisää listaan rotu esim. eskortti suku puoleksi es kimo roduksi - Anonyymi
Perikunnan vaikeuksia voisi kyllä ymmärtää ja heidän työtään vähentää monellakin tapaa. Perikunta saattaisi ajatella huomattavasti lämpimämmin edesmennyttä, jos hän kävisi valmiiksi läpi turhat tavaransa.
Yksi rakas asia on monella: keräilyharrastus.
Huomasin puskaradiossa ilmoituksen sadoista muumimukeista, joista omistaja halusi päästä eroon harrastuskärpäsen heitettyä veivinsä. Mukeista luopuminen saattaisi tuoda taskurahaakin ikäihmisen lompsaan.
Samanlaisessa tilanteessa on varmasti moni elämänsä iltaa elävä ikäihminen.
Mihin joutuvat matkamuistokokoelmani ja keramiikkafiguurit, joita olen aarteina vaalinut vitriineissä ja ikkunalaudoilla! Jokaiseen matkamuistoon liittyy hauska muisto, jonka vuoksi se on niin mieluinen, mutta kukapa muu sellaisia muistoja kaipaa!
Nyt olisi viimeinen hetki heivata kaikki kaatopaikalle, mutta pystyykö siihen ihminen, jolle ne ovat olleet aarteita vuosikymmenet!
Miten olette ratkaisseet vastaavat pulmanne? - Anonyymi
Äänestän ainakin ennen kuolemaa, niin toivon. Ja sitä minun ääntäni ei saa ainakaan vihreät, eikä sossut!
He ovat nyt olleet vallassa ja tilanne on sen mukainen!
Nakkelivat miljardeja heti alkumetreillä, kuin satasia. Nyt on velkaa niin paljon, että on pakko ottaa kova säästökuuri.
Yritetään kumminkin jaksaa, me olemme jo vanhoja, sota-ajan aikana syntyneeitä,
silloin laitettiin paikka paikan päälle, elettiin todella nuukasti.
Ehkä siksi tuli hyvät hampaat, kun ei sokerisia namia ja kakkuja koko aikaa suussa sulateltu! Ovat vieläkin kunnossa.- Anonyymi
Jokainen Euroopan maa on ottanut velkaa , maailman tilanne on kuten kaikki näkevät , kamalaa.
Niin että ei kukaan muukaan puolue olisi voinut toisin tehdä näissä asioissa.
Pitää ottaa perimmäiset syyt selville näissäkin asioissa, eikä syytellä niin kovasti.
Miten suomi muuten olisi pärjännyt ilman velkaa kivun eivät muutkaan maat. - Anonyymi
Minä äänestän vihreitä, koska kannan huolta maapallostamme ja tulevista sukupolvista.
- Anonyymi
Itsellä sitä romua on tarpeeksi , kellari, varastot ja autotalli täynnä tavaroita mitä kukaan ei tule koskaan käyttämään. Ei tiedä mistä alkaisi, vastenmielistä puuhaa
- Anonyymi
Saman olen kokenu, kauhee homma, aivan kauhee,
hävitin koko huushollinen täydellisesti tyhjäksi,
tilasin kierrätyskeskuksesta nuoria miehiä töihin
ne melkein viikon kärräsi kertyneet tavarat kotoa ja ulkovastoosta pois,
he sanoi että osa menee kerrätykseen siis myyntiin
ja osa hävitetään täysin en tienny minne
ilmeisesti osan veivät poltettavaksi,
en olisi itse jaksanu tyhjentää asuntoa,
oli hyvä että oli saatavissa kierrätyskeskuksesta apuvoimia,
uuteen asuntoon en vieny oikeestaan mitään entisestä asunnosta,
nyt olen asunu tätäki asuntoa noin parikymmentä vuotta,
taas saisi tehdä saman rulianssin, kaikki uusiksi,
nyt olen vaan niin vanha etten taija jaksaa enään muutaa minnekkää,
kun kuolen tyhjentäköön jälkeläiset
heilleki hieman hommia ,,
- Anonyymi
Erinomainen ketju. Rupeankin kohta tekemään selvää kaappien sisällöstä. Vanhoja lääkkeitäkin voi poistaa. Intiimipuolen tuotteille sentään on käyttöä..
Vaatteitakin on hamstrattu kirppareilta runsain määrin ja vähälle on jäänyt usein käyttö.. Saa siinä myytävää Pelastusarmeija.- Anonyymi
Minäkin avasi yläkaapin oven ja mietin, mitä tehdään asiakirjoille, jotka käsittelevät jo ennen syntymääni kuolleen setäni elämää. Hän oli säästänyt koulutodistuksiaan myöten kaikkea elämänsä varrelta. Setä oli perheessä arvostettu ja rakas, joten hänen tavaroitaan ja nämä paperit ovat olleet tallessa iät ja ajat, papparainen oli syntynyt v, 1874.
Onpa kokoelma nähnyt yläkaapin jos toisenkin näinä vuosikymmeninä. Hänen perintönään seinälläni on taulukin, noin metri kertaa 80 cm, jollaista ei takuulla kukaan jälkeläisistäni seinälleen huoli. Taulu on kuitenkin vanha ja 1800-luvun tyylillä maalattu tumma maisema, romanttinen ja kullatuissa kehyksissä!
Kaappien sisällöt ovat arvaamattomat kuin laulun mukaan hiljaa ajavan isin tasku.
Olisiko sittenkin viisainta jättää ratkaisut jälkipolville ja elää elämän ehtoo ilman huolia ja murheita.
Mkr
- Anonyymi
Tyhjennys alkanut. Kaikki myyntiin ja halvalla. Jos ehdin otan ison velan.
- Anonyymi
Perikunnan iloksiko sitä velkaa mietit?
No ei ole siitä isoa vaivaa näinä aikoina, Jätät vain sähkölaskut maksamatta.
- Anonyymi
On hieman sama huoli kuin Makriinalla, paljon vanhoja asiakirjoja 1800 puolelta lähtien.
Ei viitsi polttaakaan, mutta säilytyskin on työlästä ja eihän niissä enää ole mitää kovin tärkeää nykypolvelle.- Anonyymi
Historia on tärkeää. 1800-luvulla elettiin tsaarin aikaa. On tulevillekin polville mielenkiintoista niihin aikoihin tutustua!
Älä heitä! :D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Historia on tärkeää. 1800-luvulla elettiin tsaarin aikaa. On tulevillekin polville mielenkiintoista niihin aikoihin tutustua!
Älä heitä! :DEiköhän ne ajat ole jo talletettu nettiin.
Heti eläkkeelle jäädessäni hävitin kaikki paperiset dokumentit mitä oli kaapeissa.
(todistukset yms.) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän ne ajat ole jo talletettu nettiin.
Heti eläkkeelle jäädessäni hävitin kaikki paperiset dokumentit mitä oli kaapeissa.
(todistukset yms.)Ihan eri asia surffailla netissä kuin pitää käsissään 150 v ikäisiä dokumentteja ja valokuvia, tutustua henkilöön aitojen tietojen kautta. Sukututkimus on mielenkiintoinen ala. Haikein mielin ajattelen, minne joutuukaan kaikki kokoamani materiaali. Olen tutkinut kirkonkirjoja niin pitkälle kuin niitä on Suomessa pidetty, eli tuonne 1680-luvulle, mutta taitoni eivät ole riittäneet vanhempien dokumentteihin tutustumiseen.
Kaikissa seurakunnassa ei niin vanhoja kirjoja ole jäljellä, ja Isonvihan takia on kaikkialla monen vuoden pituinen tuntematon aika, koska kirkot ja kirkonkirjat poltettiin niinä sekavina aikoina.
Mkr. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan eri asia surffailla netissä kuin pitää käsissään 150 v ikäisiä dokumentteja ja valokuvia, tutustua henkilöön aitojen tietojen kautta. Sukututkimus on mielenkiintoinen ala. Haikein mielin ajattelen, minne joutuukaan kaikki kokoamani materiaali. Olen tutkinut kirkonkirjoja niin pitkälle kuin niitä on Suomessa pidetty, eli tuonne 1680-luvulle, mutta taitoni eivät ole riittäneet vanhempien dokumentteihin tutustumiseen.
Kaikissa seurakunnassa ei niin vanhoja kirjoja ole jäljellä, ja Isonvihan takia on kaikkialla monen vuoden pituinen tuntematon aika, koska kirkot ja kirkonkirjat poltettiin niinä sekavina aikoina.
Mkr.Totuus on kuitenkin se, että lapsemme ja siitä nuoremmat surffailee netissä mieluummin, kuin tutkii papereita. (tietysti on poikkeuksiakin)
Valokuviani en ole hävittänyt ja olen jopa niin "vanhus", että minulle valokuvat on niitä, jotka ovat albumeissa tai kenkälaatikossa.
Äitini ja isäni puolesta on tehty sukututkimus ja niistä on tehty ihan kovakantiset kirjat.
Anonyymi
2023-02-19 09:22:11 Anonyymi kirjoitti:
Ihan eri asia surffailla netissä kuin pitää käsissään 150 v ikäisiä dokumentteja ja valokuvia, tutustua henkilöön aitojen tietojen kautta. Sukututkimus on mielenkiintoinen ala. Haikein mielin ajattelen, minne joutuukaan kaikki kokoamani materiaali. Olen tutkinut kirkonkirjoja niin pitkälle kuin niitä on Suomessa pidetty, eli tuonne 1680-luvulle, mutta taitoni eivät ole riittäneet vanhempien dokumentteihin tutustumiseen.
Mkr.Etkös Mkr ole tarjonnut tuota aineistoasi Kansallisarkistoon, Suomen sukututukimusseuralle tai SKS:lle Suomalaisen kirjallisuuden seuralle ? Ainakin ensin mainitun luulisi olevan kovinkin kiinnostunut aineistostasi.
Tietysti niissäkin voivat puhaltaa uudet tuulet. Siitä on aikaa kun olen niiden kanssa asioinut.
Mutta arvokasta työtä olet tehnyt ja materiaalisi ansaitsisi tulla oikein kohdelluksi ja asianmukaisesti säilytetyksi. Siis sinun jälkeesi..))- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä heitä! :DTulevien sukupolvien edustajien kiinnostusta ei kannata pitää varmana.
Ihmiset usein erheellisesti ajattelevat, että mikä kiinnosta minua se kiinnostaa kaikkia. - Anonyymi
demeter1 kirjoitti:
Etkös Mkr ole tarjonnut tuota aineistoasi Kansallisarkistoon, Suomen sukututukimusseuralle tai SKS:lle Suomalaisen kirjallisuuden seuralle ? Ainakin ensin mainitun luulisi olevan kovinkin kiinnostunut aineistostasi.
Tietysti niissäkin voivat puhaltaa uudet tuulet. Siitä on aikaa kun olen niiden kanssa asioinut.
Mutta arvokasta työtä olet tehnyt ja materiaalisi ansaitsisi tulla oikein kohdelluksi ja asianmukaisesti säilytetyksi. Siis sinun jälkeesi..))Ei kai kukaan ole ihan vieraista suvuista kuinnostunut, ellei ole jostain merkittävistä ihmisistä kyse.
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai kukaan ole ihan vieraista suvuista kuinnostunut, ellei ole jostain merkittävistä ihmisistä kyse.
Ei ehkä yksityinen ihminen (ole kiinnostunut vieraista suvuista), ellei ole itse sukututkija.
Näistä mainituista arkistoista ovat ainakin kansatieteilijät kiinnostuneita, käsittääkseni.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai kukaan ole ihan vieraista suvuista kuinnostunut, ellei ole jostain merkittävistä ihmisistä kyse.
Historia ja menneisyytemme on kiinnostavia. Katselepa esim. tv:n ruotsalaista sarjaa, joissa paneudutaan jonkun talon historiaan. Monista tiloista ja niiden asukkaista voi saada dokumenteista kuvan aikojen takaa, erilaiset säilyneet dokumentit ja kartat, ehkä valokuvat 150 v takaa ja muut yksityiskohdat herättävät menneisyyden eloon, eikä lähisukulaisista ole kysymys.
Anonyymi kirjoitti:
Historia ja menneisyytemme on kiinnostavia. Katselepa esim. tv:n ruotsalaista sarjaa, joissa paneudutaan jonkun talon historiaan. Monista tiloista ja niiden asukkaista voi saada dokumenteista kuvan aikojen takaa, erilaiset säilyneet dokumentit ja kartat, ehkä valokuvat 150 v takaa ja muut yksityiskohdat herättävät menneisyyden eloon, eikä lähisukulaisista ole kysymys.
Noin minäkin koen, Ano 11.59. Eräässä työympäristössäni oli paljon sukututkijoita ja sain tutustua heihin. Heidän olemuksessaan oli sellaista levollisuutta ja rauhaa josta pidin ja myös taito innostua olematta hallitseva tai hyökkäävä.
- Anonyymi
Meillä on hieman eri tavalla valmistauduttu kuolemaan. Metsät olemme lahjoittaneet jo jokunen vuosi sitten ja nyt on vuorossa kiinteistö. Ei tarvitse sitten perillisten alkaa hoitaa niitä yhteisomistuksissa. Itselle laitamma 5 v hallintaoikeuden ja sit ollaankin jo niin vanhoja ( jos eletään), että mitään väliä.
Lasia ja kirjoja ei ole paljoakaan . Vähän yli 100 neliön rivarin huonkalut ja astiat kippaa päivässä lavalle pari riuskaa miestä, kun emme tarvitse.
Testametti ja edunvalvontavaltakirjat on kunnossa.
Mitäpä sitä muuta- kevyt olo ja helppo perukirjoitus. - Anonyymi
No, ei todellakaan. En elä kuolemaa varten vaan elämää varten!
- Anonyymi
Perikuntaa perkaavien jälkeläisten kuoro :
"On muistosi minulle kallis" . . . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perikuntaa perkaavien jälkeläisten kuoro :
"On muistosi minulle kallis" . . .Näin se on monelle.
- Anonyymi
Erikoista, että moni miettii vain tavaroitansa. Eikö ennen kuolemaa pitäisi tehdä ne asiat, mitä on ajatellut, mutta ei ole tullut tehneeksi. Tai ne asiat, joita ei ole rohjennut tehdä. Sanoa sanat, joita ei ole rohjennut sanoa. Pyytää anteeksi jos on loukannut jotakuta. Ottaa yhteyttä ihmisiin, joihin ei ole rohjennut ottaa yhteyttä tai on vain unohtanut ottaa yhteyttä. Selvittää välit tai antaa selitys joillekuille. Olla yhteiskunnallisesti aktiivinen. Koettaa muuttaa yksin tai yhdessä muiden kanssa epäkohtia, jne. Haudan takaa se onkin sitten vaikeampaa. Oikeastaan jokainen päivä pitäisi elää, kuin se olisi viimeinen, koska emmehän tiedä, jos se onkin viimeinen. Mitä tahansa voi sattua kelle tahansa.
- Anonyymi
ei ole mitään selvitettävää,
eikä omaisuus kiinosta kelle se jää,
haluis vain kadota maanpäältä
eikä kenekää tarvis tietää
olen poissa,
mutta perillisten takia en katoa,
muuten ne ei saa perintöään
jos ruumista ei löydy,
se kuienki haluan niille jättää,
- Anonyymi
Sukupuolenvaihdos pitää nykylain mukaan tehdä ennen kuolemaa ja siinä saa kokonaisen prosentin tarkkuudella määritellä montako pros on nainen ja mies ja muu imettäväinen
Sukupolvenvaihdoksen voi tehdä kuolemankin jälkeen - Anonyymi
Kyllä me järjestellään omaisuusasioita, on tehty eduvalvontavaltakirja , hoitotestamentti ja testamentti.
Ei ole keneltäkään anteeksipyydettävää. Olen heti pyytäny, kun on siltä tuntunut..samoin sanon sanottavani aina heti, ei jää mielen päälle mitään erityistä, on kysymys lapsistani tai muista tutuista. Nurkat olen aika hyvin siivonn ylimääräisestä kamasta. Valokuva-albumeja jää paljon, mutta ei astioita, vaatteita, papereita ( polttanut olen sellaiset ,mitä ei ole pakko säilyttää), eikä kirjoja ole liiemmin , koska olen jo kymmenisen vuotta kuunnellut äänikirjoja. - Anonyymi
halooooo,,,,
miksi pitäisi ennen kuolemaa tuhota kaikki
eikös se jäämistö just semmosenaan ole jälkeenjääville keikkein mielenkiintoisin, saisia tonkia ja valita ihan itse mitä ottavat ja mitkä heittävät poiss,
mä jätän kaiken siihen kuntoon kun se on sillä hetkellä kun kuolen
kaikkine romuineen
sillä jokun romu voi olla jonkun aarre,
näin tulee tapahtumaan kohdallani, - Anonyymi
Mies joka siirsi kaikki tekemiset huomiseen , paransi kuitenkin tapojaan viimeisillään ja kuoli todella ...... :D
Gubbe 74
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894230
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032393Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?342378Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell972144Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281917- 321895
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91587Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881560- 291558
- 761321