Onko Saksassa vielä se tapa, että esim suomalaiselta tms kysytään joissain kaupoissa passit, ihan vain sen takia että niin on aina ennenkin tavattu tehdä? Yms kaavoihin kangistuneita toimintatapoja, joista ei ole kellekään mitään hyötyä, vaan ne vievät lähinnä aikaa ja aiheuttaa turhaa työtä. Toki asiat näyttää tehokkaalta ja viralliselta, kun passeja kysellään ja niistä kirjataan jonnekin vihkoon ylös syntymäaika tms, vanhan tottumuksen vuoksi, mutta mikä järki siinä on? En tiedä onko muissa euroopan maissa, ranska espanja samanlaista passien kyselyä, muuta kuin hotelleissa.
Passien kysyminen kaupoissa jne
Anonyymi-ap
2
347
Vastaukset
- Anonyymi
Käyn Saksassa melkein kuukausittain ja harvoin kyselevät "papereita" edes hotelleissa, kaupoissa ei koskaan.
- Anonyymi
Joskus 40-50 v sitten ajelin Saksan läpi useita kertoja. Saksassa kuten missään muuallakaan ei papereita kyselty muualla kuin tullissa eikä sielläkään kaikissa maissa. Ja kerran Jugoslaviassa sikäläinen miliisi kysyi paperit, kun matkakaverin kanssa pussailtiin levähdysalueella (molemmilla eri sukunimet). Kehoittivat pussailemaan vähän syrjemmässä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2184250Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k223279Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2611898Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,51277Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast381207Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1521120Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin95844- 63745
- 176730
- 30717