Henkilönostin.

Anonyymi-ap

Mikä ja ylipäätään kuka on tämä henkilö joka nostattaa itseään päivittäin tällä palstalla huomionkipeenä? Onko jotkut todella kiinnostuneita koska hän tekee työtä, koska menee mummulaan syömään, koska hänen lapsensa tulee menee ja tekee, koska hänen exänsä tulee ja kuinka hyvä aviomies exällä nykyään on, mitä hänen ja hänen kaverinsa se ja tämä on maksanut. Eikö tuollaisille epäonnistujille ole muuta hoitokeinoa kuin tämä vertaistukipalsta, jossa hän antaa itse itselleen vertaistukea klooneilemalla?

37

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mutta jos hän ei vastaa kysymyksiisi niin aloitat laatimaan omia versioitasi. Numban elämän kattilassa asuminen ei riitä sinulle vaan koetat tunkeutua muidenkin elämään ja kiukuttelet ikävissäsi jos rakkaasi eivät sinulle vastaa.

      • Anonyymi

        Lue aloitus ymmärryksellä ja varsinkin sen viimeinen sana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue aloitus ymmärryksellä ja varsinkin sen viimeinen sana.

        Joo, otahanuriinpoju, zaphodbbx. Jne Onhan näitä klooneja


      • Anonyymi

        Onko sinun jommallakummalla pääpersoonalla tietoa tästä toisesta persoonasta?
        Minusta vaikuttaisi siltä että Hua Hinin Pertti Pasanen kiistää tuntevansa Senssua, mutta uskoo tämän olemassaoloon ihan täysin vailla mitään perusteita tai todisteita, joita hän itse vaatii kaikilta muilta, paitsi Senssulta ja Senssu ei vaadi mitään myöskään Pasaselta, mutta kaikkien muiden jutut hän kyseenalaistaa ja paheksuu suuresti.

        Välillä tosin nämä molemmat puhuu heistä kahdesta "me"-muodossa, joten vaikuttaa siltä että he tiedostavat olevansa sama henkilö ja käyvät yhtenä jykevänä rintamana Pattajan poikia vastaan terveys ja erektiokateutta syvästi potien harmaassa kattilassaan.
        Taitaa tuo megaääliö tosissaan olla ylpeä tuosta luomastaan hahmosta joka on jopa vielä tyhmempi kuin hän itse. Elämä jää kyllä aika vähiin tuossa touhussa. Siis oikea elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinun jommallakummalla pääpersoonalla tietoa tästä toisesta persoonasta?
        Minusta vaikuttaisi siltä että Hua Hinin Pertti Pasanen kiistää tuntevansa Senssua, mutta uskoo tämän olemassaoloon ihan täysin vailla mitään perusteita tai todisteita, joita hän itse vaatii kaikilta muilta, paitsi Senssulta ja Senssu ei vaadi mitään myöskään Pasaselta, mutta kaikkien muiden jutut hän kyseenalaistaa ja paheksuu suuresti.

        Välillä tosin nämä molemmat puhuu heistä kahdesta "me"-muodossa, joten vaikuttaa siltä että he tiedostavat olevansa sama henkilö ja käyvät yhtenä jykevänä rintamana Pattajan poikia vastaan terveys ja erektiokateutta syvästi potien harmaassa kattilassaan.
        Taitaa tuo megaääliö tosissaan olla ylpeä tuosta luomastaan hahmosta joka on jopa vielä tyhmempi kuin hän itse. Elämä jää kyllä aika vähiin tuossa touhussa. Siis oikea elämä.

        Taitolaji sanoisin, monta sanaa villalankanen aiheutti jälleen ja mitä ilmeisimmin vielä tuhatkunta lisää.

        On muitakin taitolajeja kuten esimerkiksi luettuna:

        Kun moottoripyörän takapyörä ensimmäisen kerran kuskin elämässä menettää pidon mutkassa tiehen, niin ratkaisu ongelmaan on lisätä vastaohjausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitolaji sanoisin, monta sanaa villalankanen aiheutti jälleen ja mitä ilmeisimmin vielä tuhatkunta lisää.

        On muitakin taitolajeja kuten esimerkiksi luettuna:

        Kun moottoripyörän takapyörä ensimmäisen kerran kuskin elämässä menettää pidon mutkassa tiehen, niin ratkaisu ongelmaan on lisätä vastaohjausta.

        Ei ole vaan silloin mennään nurin katuolosuhteissa. Radalla eri asia missä on ratakuskit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole vaan silloin mennään nurin katuolosuhteissa. Radalla eri asia missä on ratakuskit.

        Katuolosuhteista puhe ja kuskista joka ensikerran elämässään joutuu kyseiseen tilanteeseen.

        Tyttö neitinen ei ole ratakuski vaan Flösö Sbuge Possunen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katuolosuhteista puhe ja kuskista joka ensikerran elämässään joutuu kyseiseen tilanteeseen.

        Tyttö neitinen ei ole ratakuski vaan Flösö Sbuge Possunen.

        Et ole Kärsäjukka vieläkään koskaan ajanut isolla pyörällä yhtään senttiä ja olet koettanut lehtien avulla vain haaveilla ajamisesta ja ajon opettamisesta.

        Kokeile ajokouluttaja joskus oikealla moottoripyörällä vaikkapa 140kmh vauhdissa suorittaa aggressiivinen väistöliike suoralla tiellä.

        Saat vastaohjata aivan mielinmäärin, mutta olet edennyt sekunnissa 39 metriä. Reaktioaika normaalilla ihmisellä on noin 0,2 sekuntia, eli reagointi lisää tuota mittaa kymmenellä metrillä. Olet siis sekunti reagoinnin jälkeen edennyt yhteensä 49 metriä.

        Paljonko arvelet ehtineesi sivusuunnassa väistää tuon sekunnin aikana viivasuoraan etenemislinjaan nähden?

        Heitän oman arvioni, että et paljon paskaakaan. Ehkä kaksi metriä maksimissaan. Se ei riitä esimerkiksi jos auto tulee risteyksestä tai U-käännöspaikasta eteesi.

        Se on katsos ne hyrrävoimat sitä kovempia mitä kovempaa mennään eteenpäin, eikä se massa halua muuttaa suuntaansa kovin helpolla.

        Siinä tehdään silloin päätöksiä siinä sekunnin murto-osassa että yritetäänkö väistää vai hidastetaanko törmäystä jarruttamalla. Nykyisissä on ABS:t jotka auttaa pystyssä pysymistä ja tietokone jakaa jarrutehon tismalleen oikein etu ja takapyörälle, joka tarkoittaa noin 10% takapyörälle.

        Pyörän kaataminen voi jossakin tapauksessa auttaa, mutta kovassa vauhdissa sekin on huono ratkaisu. Siispä ennakoi tilanteet ettet joudu niihin.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole Kärsäjukka vieläkään koskaan ajanut isolla pyörällä yhtään senttiä ja olet koettanut lehtien avulla vain haaveilla ajamisesta ja ajon opettamisesta.

        Kokeile ajokouluttaja joskus oikealla moottoripyörällä vaikkapa 140kmh vauhdissa suorittaa aggressiivinen väistöliike suoralla tiellä.

        Saat vastaohjata aivan mielinmäärin, mutta olet edennyt sekunnissa 39 metriä. Reaktioaika normaalilla ihmisellä on noin 0,2 sekuntia, eli reagointi lisää tuota mittaa kymmenellä metrillä. Olet siis sekunti reagoinnin jälkeen edennyt yhteensä 49 metriä.

        Paljonko arvelet ehtineesi sivusuunnassa väistää tuon sekunnin aikana viivasuoraan etenemislinjaan nähden?

        Heitän oman arvioni, että et paljon paskaakaan. Ehkä kaksi metriä maksimissaan. Se ei riitä esimerkiksi jos auto tulee risteyksestä tai U-käännöspaikasta eteesi.

        Se on katsos ne hyrrävoimat sitä kovempia mitä kovempaa mennään eteenpäin, eikä se massa halua muuttaa suuntaansa kovin helpolla.

        Siinä tehdään silloin päätöksiä siinä sekunnin murto-osassa että yritetäänkö väistää vai hidastetaanko törmäystä jarruttamalla. Nykyisissä on ABS:t jotka auttaa pystyssä pysymistä ja tietokone jakaa jarrutehon tismalleen oikein etu ja takapyörälle, joka tarkoittaa noin 10% takapyörälle.

        Pyörän kaataminen voi jossakin tapauksessa auttaa, mutta kovassa vauhdissa sekin on huono ratkaisu. Siispä ennakoi tilanteet ettet joudu niihin.

        2010

        Hei rakas, en ole kärsäsesi.

        En myöskään perusta ajamista tietokoneisiin.

        Kyllä, kun nopeus kasvaa niin olet oikeassa, mutta kun me emme ajele 140 km/h aina, emmekä ole kilpa-ajajia.

        Olen avannut aiheen että voipi harjoitella, 2 sormea aina jarrukahvalla.

        Laskeppa jabisekuntiesi murto-osia kuinka pitkän matkaa haaveilluusioducatisi etenee kun siirtelet näppejäsi kaasulta kahvalle?

        Sulla on aina kova vauhti esimerkkeinä, siksi mahdottomuus sun kanssa aiheesta vaihtaa ajatuksia.

        Palaa astialle kun asenteesi muuttuu, siis et koskaan, eli juokse sinä toisten perässä hermoheikko kun sinussa ei ole koskaan .... korostan KOSKAAN itsessäsi mitään syytä tapahtuneeseen ..... heh ..... lyön nyrkillä peilejä jos eivät pysähdy mun kanssa riitelemään liikenteessä ..... alakastimotoristin esikuva.

        '*'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole Kärsäjukka vieläkään koskaan ajanut isolla pyörällä yhtään senttiä ja olet koettanut lehtien avulla vain haaveilla ajamisesta ja ajon opettamisesta.

        Kokeile ajokouluttaja joskus oikealla moottoripyörällä vaikkapa 140kmh vauhdissa suorittaa aggressiivinen väistöliike suoralla tiellä.

        Saat vastaohjata aivan mielinmäärin, mutta olet edennyt sekunnissa 39 metriä. Reaktioaika normaalilla ihmisellä on noin 0,2 sekuntia, eli reagointi lisää tuota mittaa kymmenellä metrillä. Olet siis sekunti reagoinnin jälkeen edennyt yhteensä 49 metriä.

        Paljonko arvelet ehtineesi sivusuunnassa väistää tuon sekunnin aikana viivasuoraan etenemislinjaan nähden?

        Heitän oman arvioni, että et paljon paskaakaan. Ehkä kaksi metriä maksimissaan. Se ei riitä esimerkiksi jos auto tulee risteyksestä tai U-käännöspaikasta eteesi.

        Se on katsos ne hyrrävoimat sitä kovempia mitä kovempaa mennään eteenpäin, eikä se massa halua muuttaa suuntaansa kovin helpolla.

        Siinä tehdään silloin päätöksiä siinä sekunnin murto-osassa että yritetäänkö väistää vai hidastetaanko törmäystä jarruttamalla. Nykyisissä on ABS:t jotka auttaa pystyssä pysymistä ja tietokone jakaa jarrutehon tismalleen oikein etu ja takapyörälle, joka tarkoittaa noin 10% takapyörälle.

        Pyörän kaataminen voi jossakin tapauksessa auttaa, mutta kovassa vauhdissa sekin on huono ratkaisu. Siispä ennakoi tilanteet ettet joudu niihin.

        2010

        Tuosta voit Neiti opetella ja kerroppa 3 asiaa .......

        Olenko oikeassa .... et ole ainuttakaan kertaa harjoitellut exiesi kanssa väistöjä etkä jarrutusta.

        Olenko oikeassa ... et ole koskaan harjoitellut eturenkaan hetkellistä lukkojarrutusta ja sen vapauttamisen jälkeen voimakasta lukkiutumatonta jarrutusta .... kovasta vauhdista.

        Kun ajat 140 km/h niin kuinka pitkän matkan ajat ennen täydellistä pysähtymistä?

        '*'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta voit Neiti opetella ja kerroppa 3 asiaa .......

        Olenko oikeassa .... et ole ainuttakaan kertaa harjoitellut exiesi kanssa väistöjä etkä jarrutusta.

        Olenko oikeassa ... et ole koskaan harjoitellut eturenkaan hetkellistä lukkojarrutusta ja sen vapauttamisen jälkeen voimakasta lukkiutumatonta jarrutusta .... kovasta vauhdista.

        Kun ajat 140 km/h niin kuinka pitkän matkan ajat ennen täydellistä pysähtymistä?

        '*'

        Siis tuosta ..... https://tekniikanmaailma.fi/ii-opettele-jarruttamaan-oikein/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole Kärsäjukka vieläkään koskaan ajanut isolla pyörällä yhtään senttiä ja olet koettanut lehtien avulla vain haaveilla ajamisesta ja ajon opettamisesta.

        Kokeile ajokouluttaja joskus oikealla moottoripyörällä vaikkapa 140kmh vauhdissa suorittaa aggressiivinen väistöliike suoralla tiellä.

        Saat vastaohjata aivan mielinmäärin, mutta olet edennyt sekunnissa 39 metriä. Reaktioaika normaalilla ihmisellä on noin 0,2 sekuntia, eli reagointi lisää tuota mittaa kymmenellä metrillä. Olet siis sekunti reagoinnin jälkeen edennyt yhteensä 49 metriä.

        Paljonko arvelet ehtineesi sivusuunnassa väistää tuon sekunnin aikana viivasuoraan etenemislinjaan nähden?

        Heitän oman arvioni, että et paljon paskaakaan. Ehkä kaksi metriä maksimissaan. Se ei riitä esimerkiksi jos auto tulee risteyksestä tai U-käännöspaikasta eteesi.

        Se on katsos ne hyrrävoimat sitä kovempia mitä kovempaa mennään eteenpäin, eikä se massa halua muuttaa suuntaansa kovin helpolla.

        Siinä tehdään silloin päätöksiä siinä sekunnin murto-osassa että yritetäänkö väistää vai hidastetaanko törmäystä jarruttamalla. Nykyisissä on ABS:t jotka auttaa pystyssä pysymistä ja tietokone jakaa jarrutehon tismalleen oikein etu ja takapyörälle, joka tarkoittaa noin 10% takapyörälle.

        Pyörän kaataminen voi jossakin tapauksessa auttaa, mutta kovassa vauhdissa sekin on huono ratkaisu. Siispä ennakoi tilanteet ettet joudu niihin.

        2010

        Kuules ennakoiva motoristi, jatkan vielä hieman.

        Sinä selittelet itsesi pihalle aina tuolla ennkoitsemisellasi, kyllä olet oikeassa mutta ennakointi tarkoittaa myös harjoittelua, mikä on sinulle äärettömän vastenmielinen ajatus.

        Kaikkea ei voi aina ennakoida ja syntyy yllättäviä tilanteita, joista selviää parhaiten jos on ennakoinut hankkien itselleen tietoa ja taitoa.

        Kirjoitat pyörän kaatamisesta kovassa vauhdissa .... väitän ..... et ole harjoitellut, et ole kaatanut, joten sinä Tyttö et kaada kovassa vauhdissa mitään muuta kuin edessä olevia kaatuvia esteitä.

        Kumpi meistä kokeneempi, yhdentekevää, meillä on eri asenteet ja sinun asenteesi on perseestä.

        Mopojen ja pikkupyörien jälkeen minulla on ollut käytetty tupla xx ja sen jälkeen kaksi uutta xx 1100 Hondaa.
        Niiden jälkeen totesin että nyt vauhti saa riittää kun olen vielä hengissä ja tuolloin vaihdoin merkkiä nykyisiin.

        On tottakai abs:t ja muu tekniikka edistänyt turvallisuutta, mutta ei niiden tulisi olla esteenä harjoitella perusasioita siitä huolimatta.

        Osta se haaveilemasi ratapyörä ja mene vaimosi kanssa radalle, opeta häntä, väitän että teillä on mukavaa.
        Moottoripyöräily voi olla muutakin kuin se mitä bablaat.

        Meillä suomassa oli mukavaa kitaranmuotoisen kanssa hänen opetellen ajamaan silloisella kingilläni. Loviisassa oli yksi hylätty mikroautorata pituudeltaan muutama sata metriä nurmikoitunutta asfalttia. Hän ajeli sitä ympäri vauhdilla 10 km/h ja sitten kun rohkaistui niin 20 km/h.
        Välillä juteltiin ja juotiin retkikahvia.
        Sittemmin uskaltauduin jopa kyytiin kun likka ohjasti, silloin tosin oli hyvä opettaa myös asioita.

        Toistan myös totuustiedon, että hän sai suomalaisen isopyöräkortin ja autokortin vain vaihtamalla thaikorttinsa jonka isänsä oli hieman aiemmin korruptoinut tyttölle täällä thaimaassa elämänsä ensimmäisenä korttina.

        Kärpänen puraisi ja tyttö omalla palkallaan Sakkelta sporaa ostamaan ja sillä tiellä ollaan nykyisin.
        Tyttö ajaa kingillä ja inkkarilla uskot sen tai et.

        Kuvia olisi suomipyörästä mutta se on omassa luokassaan tunnettu, joten sitä en julkaise,
        Nämä Chiang Main pyörät olet tervetullut katsomaan tavalla jonka olen kertonut enkä aihetta toista.

        Olet muuten maailman ensimmäinen motoristi joka polleilee Numban kaltaiselle, joka on kertonut selkeästi omat kokemuksensa kaksipyöräisillä.

        '*'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue aloitus ymmärryksellä ja varsinkin sen viimeinen sana.

        Haistaleppa kuksaasi Lerppa ;-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole Kärsäjukka vieläkään koskaan ajanut isolla pyörällä yhtään senttiä ja olet koettanut lehtien avulla vain haaveilla ajamisesta ja ajon opettamisesta.

        Kokeile ajokouluttaja joskus oikealla moottoripyörällä vaikkapa 140kmh vauhdissa suorittaa aggressiivinen väistöliike suoralla tiellä.

        Saat vastaohjata aivan mielinmäärin, mutta olet edennyt sekunnissa 39 metriä. Reaktioaika normaalilla ihmisellä on noin 0,2 sekuntia, eli reagointi lisää tuota mittaa kymmenellä metrillä. Olet siis sekunti reagoinnin jälkeen edennyt yhteensä 49 metriä.

        Paljonko arvelet ehtineesi sivusuunnassa väistää tuon sekunnin aikana viivasuoraan etenemislinjaan nähden?

        Heitän oman arvioni, että et paljon paskaakaan. Ehkä kaksi metriä maksimissaan. Se ei riitä esimerkiksi jos auto tulee risteyksestä tai U-käännöspaikasta eteesi.

        Se on katsos ne hyrrävoimat sitä kovempia mitä kovempaa mennään eteenpäin, eikä se massa halua muuttaa suuntaansa kovin helpolla.

        Siinä tehdään silloin päätöksiä siinä sekunnin murto-osassa että yritetäänkö väistää vai hidastetaanko törmäystä jarruttamalla. Nykyisissä on ABS:t jotka auttaa pystyssä pysymistä ja tietokone jakaa jarrutehon tismalleen oikein etu ja takapyörälle, joka tarkoittaa noin 10% takapyörälle.

        Pyörän kaataminen voi jossakin tapauksessa auttaa, mutta kovassa vauhdissa sekin on huono ratkaisu. Siispä ennakoi tilanteet ettet joudu niihin.

        2010

        Taas on Senssu niminen korvamato aiheuttanut peukaloisessa paniikin, mutta mikäs siinä, vaikka on ole koskaan ajanut isolla moottoripyörällä jonka auliisti myönnän.

        Kiinnitän huomioita peukaloisen yhteen väitteeseen, "Siispä ennakoi tilanteet ettet joudu niihin." kysynkin peukaloiselta että miten ennakoit tilanteen mikä vaimolleni sattui muutama vuosi sitten että koira juoksi suoraan eteen pimeässä, vaimolleni ei käynyt mitään mutta mopon etuvanne renkaineen piti vaihtaa, vaimoni on ajanut minua paljon enemmän mopolla, kuin minä koskaan, koira oli ilmeisesti ottanut paljon osumaa, kun kuoli siihen tapaturmapaikalle, hiljainen nopeus oli vaimoni turva... Miten sinä suojaudut tai ennakoit tuollaisen, ihan nopeasti ainoa varmatapa on jättää mopo kauppaan... vai keksitkö jonkun muun tavan...

        By NumBall HHN 62v.
        Ps minun aeroxissa on abs mutta vaimoni ei, tosin ei se abs olisi mitään auttanut, kun kyseessä oli hiekkatie..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuules ennakoiva motoristi, jatkan vielä hieman.

        Sinä selittelet itsesi pihalle aina tuolla ennkoitsemisellasi, kyllä olet oikeassa mutta ennakointi tarkoittaa myös harjoittelua, mikä on sinulle äärettömän vastenmielinen ajatus.

        Kaikkea ei voi aina ennakoida ja syntyy yllättäviä tilanteita, joista selviää parhaiten jos on ennakoinut hankkien itselleen tietoa ja taitoa.

        Kirjoitat pyörän kaatamisesta kovassa vauhdissa .... väitän ..... et ole harjoitellut, et ole kaatanut, joten sinä Tyttö et kaada kovassa vauhdissa mitään muuta kuin edessä olevia kaatuvia esteitä.

        Kumpi meistä kokeneempi, yhdentekevää, meillä on eri asenteet ja sinun asenteesi on perseestä.

        Mopojen ja pikkupyörien jälkeen minulla on ollut käytetty tupla xx ja sen jälkeen kaksi uutta xx 1100 Hondaa.
        Niiden jälkeen totesin että nyt vauhti saa riittää kun olen vielä hengissä ja tuolloin vaihdoin merkkiä nykyisiin.

        On tottakai abs:t ja muu tekniikka edistänyt turvallisuutta, mutta ei niiden tulisi olla esteenä harjoitella perusasioita siitä huolimatta.

        Osta se haaveilemasi ratapyörä ja mene vaimosi kanssa radalle, opeta häntä, väitän että teillä on mukavaa.
        Moottoripyöräily voi olla muutakin kuin se mitä bablaat.

        Meillä suomassa oli mukavaa kitaranmuotoisen kanssa hänen opetellen ajamaan silloisella kingilläni. Loviisassa oli yksi hylätty mikroautorata pituudeltaan muutama sata metriä nurmikoitunutta asfalttia. Hän ajeli sitä ympäri vauhdilla 10 km/h ja sitten kun rohkaistui niin 20 km/h.
        Välillä juteltiin ja juotiin retkikahvia.
        Sittemmin uskaltauduin jopa kyytiin kun likka ohjasti, silloin tosin oli hyvä opettaa myös asioita.

        Toistan myös totuustiedon, että hän sai suomalaisen isopyöräkortin ja autokortin vain vaihtamalla thaikorttinsa jonka isänsä oli hieman aiemmin korruptoinut tyttölle täällä thaimaassa elämänsä ensimmäisenä korttina.

        Kärpänen puraisi ja tyttö omalla palkallaan Sakkelta sporaa ostamaan ja sillä tiellä ollaan nykyisin.
        Tyttö ajaa kingillä ja inkkarilla uskot sen tai et.

        Kuvia olisi suomipyörästä mutta se on omassa luokassaan tunnettu, joten sitä en julkaise,
        Nämä Chiang Main pyörät olet tervetullut katsomaan tavalla jonka olen kertonut enkä aihetta toista.

        Olet muuten maailman ensimmäinen motoristi joka polleilee Numban kaltaiselle, joka on kertonut selkeästi omat kokemuksensa kaksipyöräisillä.

        '*'

        "Tyttö ajaa kingillä ja inkkarilla uskot sen tai et" Mikä ihmeen tyttö? Aiemmassa versiossa vaimosi ajoi Sporalla ja sinä Kingillä. Ei tuollaiset resupekat sairaseläkkeillä ostele mitään eikä ajele millään. Kuten todettua niin palsta olisi täppösen täynnä kuvia jos sinulla olisi edes mopedi. Ei vaan ole näkynyt yhtään kuvaa mutta lääkkeissäsi kuvittelet edelleen kaikenlaista. Ei noin arka ja heikko pupujussi edes uskaltaisi nousta Blackbirdin satulaan.
        Se on ollut jollakin sukulaisellasi tai kaverilla jota olet ihaillut.
        Kasariprätkät oli niin painavia ja varustettu huonoilla ajo-ominaisuuksilla että niihin piti kasvaa pienempien pyörien kautta.

        Lakkaa satuilemasta poika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas on Senssu niminen korvamato aiheuttanut peukaloisessa paniikin, mutta mikäs siinä, vaikka on ole koskaan ajanut isolla moottoripyörällä jonka auliisti myönnän.

        Kiinnitän huomioita peukaloisen yhteen väitteeseen, "Siispä ennakoi tilanteet ettet joudu niihin." kysynkin peukaloiselta että miten ennakoit tilanteen mikä vaimolleni sattui muutama vuosi sitten että koira juoksi suoraan eteen pimeässä, vaimolleni ei käynyt mitään mutta mopon etuvanne renkaineen piti vaihtaa, vaimoni on ajanut minua paljon enemmän mopolla, kuin minä koskaan, koira oli ilmeisesti ottanut paljon osumaa, kun kuoli siihen tapaturmapaikalle, hiljainen nopeus oli vaimoni turva... Miten sinä suojaudut tai ennakoit tuollaisen, ihan nopeasti ainoa varmatapa on jättää mopo kauppaan... vai keksitkö jonkun muun tavan...

        By NumBall HHN 62v.
        Ps minun aeroxissa on abs mutta vaimoni ei, tosin ei se abs olisi mitään auttanut, kun kyseessä oli hiekkatie..

        Sattumoisin ABS toimii ja auttaa hiekkatielläkin ja vaikka jäällä. Et ole kyllä mikään tekniikan ihmelapsi joten lopetahan jo noiden ohjeiden jakaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sattumoisin ABS toimii ja auttaa hiekkatielläkin ja vaikka jäällä. Et ole kyllä mikään tekniikan ihmelapsi joten lopetahan jo noiden ohjeiden jakaminen.

        Abs auttaa ainoastaan asfaltilla, hiekkatiellä taas ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Abs auttaa ainoastaan asfaltilla, hiekkatiellä taas ei.

        Taas pankkikortiton Saarihuuhka heittää aivan kuolematonta legendaa. Väitätkö myös että auton ABS ei toimi lumella ja jäällä?

        Kyllä ne kuules toimii kaikilla pinnoilla, samaten kuin toimii luistonesto ja sutimisen esto ja ajonhallintajärjestelmät.

        Ajattelitko ihan loppuun asti asiaa, katsos kun asfalttikin voi olla liukas monista eri syistä?

        Pyhässä yksinkertaisuudessaan ABS estää pyöriä menemästä kokonaan lukkoon, jolloin ohjattavuus säilyy ja kitka on suurempi kuin lukkiutuneen renkaan jolloin ajoneuvo pysähtyy nopeammin.

        ABS-jarrujen toimintaperiaate

        "Kun jarrutetaan lukituilla renkailla, sen renkaat liukuvat ja syntyy kineettistä kitkaa. Sen sijaan kun auto jarruttaa lukkiutumattomilla renkailla eli ABS-jarruja käyttäen, renkaita voi edelleen kääntää, jolloin syntyy staattista kitkaa. Staattinen kitka on kineettistä voimakkaampaa, minkä ansiosta ajoneuvo pysähtyy tehokkaammin. ABS-jarrujen tehokkuus perustuu siis auton ohjattavuuteen ja voimakkaampaan kitkaan pikaisissa jarrutuksissa ja liukkaalla pinnalla jarruttaessa"

        Jos vanhat merkit pitää paikkansa, jatkat väittämistä että ABS ei toimi hiekkatiellä.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas pankkikortiton Saarihuuhka heittää aivan kuolematonta legendaa. Väitätkö myös että auton ABS ei toimi lumella ja jäällä?

        Kyllä ne kuules toimii kaikilla pinnoilla, samaten kuin toimii luistonesto ja sutimisen esto ja ajonhallintajärjestelmät.

        Ajattelitko ihan loppuun asti asiaa, katsos kun asfalttikin voi olla liukas monista eri syistä?

        Pyhässä yksinkertaisuudessaan ABS estää pyöriä menemästä kokonaan lukkoon, jolloin ohjattavuus säilyy ja kitka on suurempi kuin lukkiutuneen renkaan jolloin ajoneuvo pysähtyy nopeammin.

        ABS-jarrujen toimintaperiaate

        "Kun jarrutetaan lukituilla renkailla, sen renkaat liukuvat ja syntyy kineettistä kitkaa. Sen sijaan kun auto jarruttaa lukkiutumattomilla renkailla eli ABS-jarruja käyttäen, renkaita voi edelleen kääntää, jolloin syntyy staattista kitkaa. Staattinen kitka on kineettistä voimakkaampaa, minkä ansiosta ajoneuvo pysähtyy tehokkaammin. ABS-jarrujen tehokkuus perustuu siis auton ohjattavuuteen ja voimakkaampaan kitkaan pikaisissa jarrutuksissa ja liukkaalla pinnalla jarruttaessa"

        Jos vanhat merkit pitää paikkansa, jatkat väittämistä että ABS ei toimi hiekkatiellä.

        2010

        Jatkat siis vänkäämistä Numban kanssa kun et kykene asiaan minun kanssani.

        Minä en ole kantaa ottanut ABS asiaan.

        Jatka siis "Motoristi" pullisteluasi mobedistille, se on tasosi.

        '*'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas pankkikortiton Saarihuuhka heittää aivan kuolematonta legendaa. Väitätkö myös että auton ABS ei toimi lumella ja jäällä?

        Kyllä ne kuules toimii kaikilla pinnoilla, samaten kuin toimii luistonesto ja sutimisen esto ja ajonhallintajärjestelmät.

        Ajattelitko ihan loppuun asti asiaa, katsos kun asfalttikin voi olla liukas monista eri syistä?

        Pyhässä yksinkertaisuudessaan ABS estää pyöriä menemästä kokonaan lukkoon, jolloin ohjattavuus säilyy ja kitka on suurempi kuin lukkiutuneen renkaan jolloin ajoneuvo pysähtyy nopeammin.

        ABS-jarrujen toimintaperiaate

        "Kun jarrutetaan lukituilla renkailla, sen renkaat liukuvat ja syntyy kineettistä kitkaa. Sen sijaan kun auto jarruttaa lukkiutumattomilla renkailla eli ABS-jarruja käyttäen, renkaita voi edelleen kääntää, jolloin syntyy staattista kitkaa. Staattinen kitka on kineettistä voimakkaampaa, minkä ansiosta ajoneuvo pysähtyy tehokkaammin. ABS-jarrujen tehokkuus perustuu siis auton ohjattavuuteen ja voimakkaampaan kitkaan pikaisissa jarrutuksissa ja liukkaalla pinnalla jarruttaessa"

        Jos vanhat merkit pitää paikkansa, jatkat väittämistä että ABS ei toimi hiekkatiellä.

        2010

        Toki abs toimii, mutta siitä ei juurikaan ole apua, eli siis jarrutusmatka ei lyhene, vaikka abs kuinka vapauttaisi jarrua se lukkiutuu välittömästi uudelleen se alkaa ns. nykimään, tosin sekin hieman riippuu käytetystä abs järjestelmästä, kyse on renkaan ja tienvälisestä vaikutuksesta.

        Näin joskus videon jossa volvo 245 abs sekä chevy caprice ilman abs, poliisiautoja kumpikin, kun ajettiin radalla, kuivalla pinnalla volvolla oli huomattavasti lyhyempi jarrutusmatka, jäällä ajaessa jarrutusmatkoilla ei ollut eroa, mutta hiekalla ero oli mutta hyvin pieni.. tästä voi päätellä että abs ei toimi kunnolla hiekalla eikä jäällä ajaessa.

        Köyhän miehen abs siis ladakuskien on pumpata jarrua, se tekee suunnilleen saman kuin abs, jokainen tajuaa että auto menee minne sattuu jäällä ajettaessa.

        Autolla on kuitenkin neljä jarruttavaa pintaa, isompia kuin mp:ssä joita on vain kaksi ja ainakin aeroxissa on vain etupyörässä abs, ja jos etupyörä menee lukkoon, se on pyörä nurin, olen tämän itse kerran kokenut´.

        Senssu ottakoon kantaa, asiantuntija tietää varmasti miten asia on.

        By NumBall HHN 62v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki abs toimii, mutta siitä ei juurikaan ole apua, eli siis jarrutusmatka ei lyhene, vaikka abs kuinka vapauttaisi jarrua se lukkiutuu välittömästi uudelleen se alkaa ns. nykimään, tosin sekin hieman riippuu käytetystä abs järjestelmästä, kyse on renkaan ja tienvälisestä vaikutuksesta.

        Näin joskus videon jossa volvo 245 abs sekä chevy caprice ilman abs, poliisiautoja kumpikin, kun ajettiin radalla, kuivalla pinnalla volvolla oli huomattavasti lyhyempi jarrutusmatka, jäällä ajaessa jarrutusmatkoilla ei ollut eroa, mutta hiekalla ero oli mutta hyvin pieni.. tästä voi päätellä että abs ei toimi kunnolla hiekalla eikä jäällä ajaessa.

        Köyhän miehen abs siis ladakuskien on pumpata jarrua, se tekee suunnilleen saman kuin abs, jokainen tajuaa että auto menee minne sattuu jäällä ajettaessa.

        Autolla on kuitenkin neljä jarruttavaa pintaa, isompia kuin mp:ssä joita on vain kaksi ja ainakin aeroxissa on vain etupyörässä abs, ja jos etupyörä menee lukkoon, se on pyörä nurin, olen tämän itse kerran kokenut´.

        Senssu ottakoon kantaa, asiantuntija tietää varmasti miten asia on.

        By NumBall HHN 62v.

        Saarimololta taas yksi kuolematon lisää, ABS toimii ainoastaan asfaltilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki abs toimii, mutta siitä ei juurikaan ole apua, eli siis jarrutusmatka ei lyhene, vaikka abs kuinka vapauttaisi jarrua se lukkiutuu välittömästi uudelleen se alkaa ns. nykimään, tosin sekin hieman riippuu käytetystä abs järjestelmästä, kyse on renkaan ja tienvälisestä vaikutuksesta.

        Näin joskus videon jossa volvo 245 abs sekä chevy caprice ilman abs, poliisiautoja kumpikin, kun ajettiin radalla, kuivalla pinnalla volvolla oli huomattavasti lyhyempi jarrutusmatka, jäällä ajaessa jarrutusmatkoilla ei ollut eroa, mutta hiekalla ero oli mutta hyvin pieni.. tästä voi päätellä että abs ei toimi kunnolla hiekalla eikä jäällä ajaessa.

        Köyhän miehen abs siis ladakuskien on pumpata jarrua, se tekee suunnilleen saman kuin abs, jokainen tajuaa että auto menee minne sattuu jäällä ajettaessa.

        Autolla on kuitenkin neljä jarruttavaa pintaa, isompia kuin mp:ssä joita on vain kaksi ja ainakin aeroxissa on vain etupyörässä abs, ja jos etupyörä menee lukkoon, se on pyörä nurin, olen tämän itse kerran kokenut´.

        Senssu ottakoon kantaa, asiantuntija tietää varmasti miten asia on.

        By NumBall HHN 62v.

        Olen jotenkin antanut itseni ymmärtää että abs toimii niin että jokaisessa pyörässä on anturi joka tutkii pyöriikö pyörä, jos pyörii se ei tee mitään, mutta jos se menee lukoon siis ei pyöri, tietokone vapauttaa jarrupalat että ja rengas taas pyörii, mutta se ei pysy mitenkään erottelemaan ajoalustaa, jäällä ja irtohiekalla se lukkiutuu kun pyörän ja tienvälissä ei ole kitkaa, tai hiekka pienentää sitä, jos ajoalusta on kova ja pitävä, pyörä tai auto pysähtyy, jos taas märkä, hiekkainen tai jäinen homma menee ns. vitux.
        By NumBall HHN 62v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki abs toimii, mutta siitä ei juurikaan ole apua, eli siis jarrutusmatka ei lyhene, vaikka abs kuinka vapauttaisi jarrua se lukkiutuu välittömästi uudelleen se alkaa ns. nykimään, tosin sekin hieman riippuu käytetystä abs järjestelmästä, kyse on renkaan ja tienvälisestä vaikutuksesta.

        Näin joskus videon jossa volvo 245 abs sekä chevy caprice ilman abs, poliisiautoja kumpikin, kun ajettiin radalla, kuivalla pinnalla volvolla oli huomattavasti lyhyempi jarrutusmatka, jäällä ajaessa jarrutusmatkoilla ei ollut eroa, mutta hiekalla ero oli mutta hyvin pieni.. tästä voi päätellä että abs ei toimi kunnolla hiekalla eikä jäällä ajaessa.

        Köyhän miehen abs siis ladakuskien on pumpata jarrua, se tekee suunnilleen saman kuin abs, jokainen tajuaa että auto menee minne sattuu jäällä ajettaessa.

        Autolla on kuitenkin neljä jarruttavaa pintaa, isompia kuin mp:ssä joita on vain kaksi ja ainakin aeroxissa on vain etupyörässä abs, ja jos etupyörä menee lukkoon, se on pyörä nurin, olen tämän itse kerran kokenut´.

        Senssu ottakoon kantaa, asiantuntija tietää varmasti miten asia on.

        By NumBall HHN 62v.

        Otan kantaa tämän ainoan kerran koska tiedän rakkaan saaneen kuukauden oireiluaiheen.

        Kaikkeen tekniikkaan luottaminen ja turvautuminen ilman perusasioiden ymmärrystä ja osaamista on järjetöntä.

        Suosittelen katsomaan tuosta tekniikan maailman linkistä kuvan jossa takarengas on ilmassa jarrutettaessa .... no mikä on vaikutus takarenkaalla?

        On sitten ABS tai ei niin oikea jarrutustekniikka toimii molemmissa, ensin paino eturenkaalle, sitten vasta voimakkaampi jarrutus.

        Soratie ja pikkurenkainen mopo ... kävelyvauhti on paras ratkaisu.

        ABS jarruja on monen tasoisia ja tarkoittaa että jarruttaessa renkaat ei siis lukkiudu, joka tarkoittaa että rengas ei pyöri lainkaan.
        Se ei kaikissa tapauksissaan tarkoita sitä että renkaan ja tienpinnan välissä ei olisi "Liukumista" vaikka renkaat pyörisivätkin.

        On sitten ABS tai ei, niin on tilanteita, että hätäinen jarruttaja töpeksii.

        Summasummaarum. on hyvä opetella ja harjoitella, jopa hieman temppuilla.
        Nykytekniikkaan turvautuminen ilman perustaitoja ei ole hyvä asia.

        Sitten varsinkin moottoripyöristä kun puhutaan vaikka täällä thaimaassa skootteriin mahtuu 4 henkeä, niin on kaksi eri asiaa ajaako yksin vai kaksin.
        Mikäli "vaimon" kanssa ei ole mitään harjoiteltu, ei väistämisiä eikä jarruttamisia, niin kyydissä olija voi olla tilanteen pahin ongelma.
        Edes 2010:n valtaisat hauikset ei pitele silmänräpäyksessä vaimon painoa kun emäntä paukahtaa voimalla kuskin selkään, silloin Kymppi katsoo mittareitaan lähietäisyydeltä ja PAM.

        Tämä tässä, kiitos.

        '*'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otan kantaa tämän ainoan kerran koska tiedän rakkaan saaneen kuukauden oireiluaiheen.

        Kaikkeen tekniikkaan luottaminen ja turvautuminen ilman perusasioiden ymmärrystä ja osaamista on järjetöntä.

        Suosittelen katsomaan tuosta tekniikan maailman linkistä kuvan jossa takarengas on ilmassa jarrutettaessa .... no mikä on vaikutus takarenkaalla?

        On sitten ABS tai ei niin oikea jarrutustekniikka toimii molemmissa, ensin paino eturenkaalle, sitten vasta voimakkaampi jarrutus.

        Soratie ja pikkurenkainen mopo ... kävelyvauhti on paras ratkaisu.

        ABS jarruja on monen tasoisia ja tarkoittaa että jarruttaessa renkaat ei siis lukkiudu, joka tarkoittaa että rengas ei pyöri lainkaan.
        Se ei kaikissa tapauksissaan tarkoita sitä että renkaan ja tienpinnan välissä ei olisi "Liukumista" vaikka renkaat pyörisivätkin.

        On sitten ABS tai ei, niin on tilanteita, että hätäinen jarruttaja töpeksii.

        Summasummaarum. on hyvä opetella ja harjoitella, jopa hieman temppuilla.
        Nykytekniikkaan turvautuminen ilman perustaitoja ei ole hyvä asia.

        Sitten varsinkin moottoripyöristä kun puhutaan vaikka täällä thaimaassa skootteriin mahtuu 4 henkeä, niin on kaksi eri asiaa ajaako yksin vai kaksin.
        Mikäli "vaimon" kanssa ei ole mitään harjoiteltu, ei väistämisiä eikä jarruttamisia, niin kyydissä olija voi olla tilanteen pahin ongelma.
        Edes 2010:n valtaisat hauikset ei pitele silmänräpäyksessä vaimon painoa kun emäntä paukahtaa voimalla kuskin selkään, silloin Kymppi katsoo mittareitaan lähietäisyydeltä ja PAM.

        Tämä tässä, kiitos.

        '*'

        Kielsit vänkäämästä numban kanssa ABS jarruista mutta sitten alattekin "molemmat" vänkäämään ja selittelemään ummet lammet Google kuumana.

        "jäällä ja irtohiekalla se lukkiutuu kun pyörän ja tienvälissä ei ole kitkaa, tai hiekka pienentää sitä, jos ajoalusta on kova ja pitävä, pyörä tai auto pysähtyy, jos taas märkä, hiekkainen tai jäinen homma menee ns. vitux.
        By NumBall HHN 62v"

        ABS:llä ei ole mitään väliä, onko hiekkatie vai jäätä, se kun yksinkertaisesti ei anna pyörän lukkiutua kuin sekunnin sadasosiksi tai tuhannesosiksi.

        Kun vielä 2000- luvun puolellakin perusautoissa "tärinä" ABS- jarrujen aikana oli kovempaa, se johtui siitä ohjausyksikkö oli hitaampi eli se tunnusteli sutimista harvemmin ja se tuntui tärinänä.

        ABS jarrujen "taajuus" on nopeutunut uudemmissa kulkuneuvoissa, eli montako kertaa sekunnissa pyörän luistoa rajoitetaan vapauttamalla se pyörimään.

        Kun ensimmäiset ABSit tunnusteli pyörimistä jotakin 60 kertaa sekunnissa, niin nykyään
        järjestelmä pystyy moduloimaan, eli lisäämään ja vähentämään jarrupainetta 1000 kertaa sekunnissa.

        Järjestelmä ei välitä alustan laadusta vaan vain siitä että pyöriikö se rengas jarrutettaessa vai ei. Se antaa renkaan pyöriä vaikka olisi vettä jään päällä.

        Sihteerisenssulle terveisiä että juuri siksi meistä pojista tulee yleensä parempia kuskeja, koska me temppuillaan ja pelleillään lapsesta saakka kaksipyöräisillä. Tai siis jotkut meistä, ei Saarikähmy.

        Meillä rakennettiin kymmenen vanhana jo mopoille hyppyreitä pihaan ja ajettin kakkosnelosta pitkin ojien yli ja osumaa tuli molemmista, mutta aina sitä oppi jotakin.

        Lisäksi piti itse osata rassata ne mopot ja autot, kun isät eivät sitä tehneet eikä varsinkaan äidit. Jos mopo hajosi, se sai seistä vaikka tuomiopäivään saakka liiterin takana jos et sitä itse rassannut.

        Yleisimmät rassauksen kohteet oli vaihtaa tai putsata tulppa, säätää sytytystä ja kärkiä, vaihtaa männänrenkaat tai mäntä, jolloin sylinteri vietiin porattavaksi ylikokoon.

        Seuraavaksi alkoi tiivisteet kusemaan öljyä ja ne piti vaihtaa. Virittäessä kantta viilattiin matalammaksi jotta tuli lisää puristuksia ja avarrettiin sylinterin pakaukkoa sekä imuaukkoa laittamalla porakoneeseen pyöreä viila.

        "Mopo-Sport" niminen firma lähetti mopopojille katalookeja jossa myytiin viritysosia, mutta ne oli vain rikkaille lapsille joita ei meilläpäin ollut. Itse tehtiin tehopillit ja tehtiin adapterit jotta sai jostakin isommasta vehkeestä kaasarin käymään mopoon.

        Ei ne silti mihinkään kulkenut. Jos 60kmh sai irti niin hyvä. Raisuni kulki loivassa alamäessä mäkihyppääjän asennossa maaten 70kmh.

        Se kellä oli nopein mopo, oli kingi. Yksi kaveri oli myymässä omatekoista mopoa jossa oli 80 kuutioinen moottori.

        Kaveri kysyi myyjältä että "Onko se nopea?" Johon myyjä salaperäisen näköisenä vastasi "Emmä tiiä onkse nopea, mutta kun heittää savitiellä kakkoselle niin paska lentää puhelinlankojen yli"

        Ja me pojat oltiin aivan mehuissaan että "uskomatonta.. sellasen vehkeen kun joskus saisi..."

        Siitä se lähti se prätkäkuume eikä ole kovin paljoa hellittänyt tähän päivään mennessä, vaikka monenlaista on alla pärissyt.

        Olin jo viisivuotiaana kertonut isona haluavani pitkän tukan, nahkatakin ja moottoripyörän. Pitkää tukkaa ei koskaan tullut. Sen pitkän tukan idea taisi olla peräisin ekoilta raskaan rokin bändeiltä, joiden julisteita oli sisko ja veli viritellyt ullakkohuoneet täyteen.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kielsit vänkäämästä numban kanssa ABS jarruista mutta sitten alattekin "molemmat" vänkäämään ja selittelemään ummet lammet Google kuumana.

        "jäällä ja irtohiekalla se lukkiutuu kun pyörän ja tienvälissä ei ole kitkaa, tai hiekka pienentää sitä, jos ajoalusta on kova ja pitävä, pyörä tai auto pysähtyy, jos taas märkä, hiekkainen tai jäinen homma menee ns. vitux.
        By NumBall HHN 62v"

        ABS:llä ei ole mitään väliä, onko hiekkatie vai jäätä, se kun yksinkertaisesti ei anna pyörän lukkiutua kuin sekunnin sadasosiksi tai tuhannesosiksi.

        Kun vielä 2000- luvun puolellakin perusautoissa "tärinä" ABS- jarrujen aikana oli kovempaa, se johtui siitä ohjausyksikkö oli hitaampi eli se tunnusteli sutimista harvemmin ja se tuntui tärinänä.

        ABS jarrujen "taajuus" on nopeutunut uudemmissa kulkuneuvoissa, eli montako kertaa sekunnissa pyörän luistoa rajoitetaan vapauttamalla se pyörimään.

        Kun ensimmäiset ABSit tunnusteli pyörimistä jotakin 60 kertaa sekunnissa, niin nykyään
        järjestelmä pystyy moduloimaan, eli lisäämään ja vähentämään jarrupainetta 1000 kertaa sekunnissa.

        Järjestelmä ei välitä alustan laadusta vaan vain siitä että pyöriikö se rengas jarrutettaessa vai ei. Se antaa renkaan pyöriä vaikka olisi vettä jään päällä.

        Sihteerisenssulle terveisiä että juuri siksi meistä pojista tulee yleensä parempia kuskeja, koska me temppuillaan ja pelleillään lapsesta saakka kaksipyöräisillä. Tai siis jotkut meistä, ei Saarikähmy.

        Meillä rakennettiin kymmenen vanhana jo mopoille hyppyreitä pihaan ja ajettin kakkosnelosta pitkin ojien yli ja osumaa tuli molemmista, mutta aina sitä oppi jotakin.

        Lisäksi piti itse osata rassata ne mopot ja autot, kun isät eivät sitä tehneet eikä varsinkaan äidit. Jos mopo hajosi, se sai seistä vaikka tuomiopäivään saakka liiterin takana jos et sitä itse rassannut.

        Yleisimmät rassauksen kohteet oli vaihtaa tai putsata tulppa, säätää sytytystä ja kärkiä, vaihtaa männänrenkaat tai mäntä, jolloin sylinteri vietiin porattavaksi ylikokoon.

        Seuraavaksi alkoi tiivisteet kusemaan öljyä ja ne piti vaihtaa. Virittäessä kantta viilattiin matalammaksi jotta tuli lisää puristuksia ja avarrettiin sylinterin pakaukkoa sekä imuaukkoa laittamalla porakoneeseen pyöreä viila.

        "Mopo-Sport" niminen firma lähetti mopopojille katalookeja jossa myytiin viritysosia, mutta ne oli vain rikkaille lapsille joita ei meilläpäin ollut. Itse tehtiin tehopillit ja tehtiin adapterit jotta sai jostakin isommasta vehkeestä kaasarin käymään mopoon.

        Ei ne silti mihinkään kulkenut. Jos 60kmh sai irti niin hyvä. Raisuni kulki loivassa alamäessä mäkihyppääjän asennossa maaten 70kmh.

        Se kellä oli nopein mopo, oli kingi. Yksi kaveri oli myymässä omatekoista mopoa jossa oli 80 kuutioinen moottori.

        Kaveri kysyi myyjältä että "Onko se nopea?" Johon myyjä salaperäisen näköisenä vastasi "Emmä tiiä onkse nopea, mutta kun heittää savitiellä kakkoselle niin paska lentää puhelinlankojen yli"

        Ja me pojat oltiin aivan mehuissaan että "uskomatonta.. sellasen vehkeen kun joskus saisi..."

        Siitä se lähti se prätkäkuume eikä ole kovin paljoa hellittänyt tähän päivään mennessä, vaikka monenlaista on alla pärissyt.

        Olin jo viisivuotiaana kertonut isona haluavani pitkän tukan, nahkatakin ja moottoripyörän. Pitkää tukkaa ei koskaan tullut. Sen pitkän tukan idea taisi olla peräisin ekoilta raskaan rokin bändeiltä, joiden julisteita oli sisko ja veli viritellyt ullakkohuoneet täyteen.

        2010

        Mopohyppyreiden kanssa se oli suorastaan klassikko, että hyppyri ei kestänyt mopoa ja sitten lennettiin sarvien yli.

        Laho levynkappale tai lauta vaan jonkun betonimöykyn päälle ja siitä hoplaa. Pappatunturista tuli härkämäisen näköinen kun käänsi sarvet alaspäin ja nurinpäin.

        Oltiin täysin varmoja että tytöt ihailee moisia gladiaattoreita.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kielsit vänkäämästä numban kanssa ABS jarruista mutta sitten alattekin "molemmat" vänkäämään ja selittelemään ummet lammet Google kuumana.

        "jäällä ja irtohiekalla se lukkiutuu kun pyörän ja tienvälissä ei ole kitkaa, tai hiekka pienentää sitä, jos ajoalusta on kova ja pitävä, pyörä tai auto pysähtyy, jos taas märkä, hiekkainen tai jäinen homma menee ns. vitux.
        By NumBall HHN 62v"

        ABS:llä ei ole mitään väliä, onko hiekkatie vai jäätä, se kun yksinkertaisesti ei anna pyörän lukkiutua kuin sekunnin sadasosiksi tai tuhannesosiksi.

        Kun vielä 2000- luvun puolellakin perusautoissa "tärinä" ABS- jarrujen aikana oli kovempaa, se johtui siitä ohjausyksikkö oli hitaampi eli se tunnusteli sutimista harvemmin ja se tuntui tärinänä.

        ABS jarrujen "taajuus" on nopeutunut uudemmissa kulkuneuvoissa, eli montako kertaa sekunnissa pyörän luistoa rajoitetaan vapauttamalla se pyörimään.

        Kun ensimmäiset ABSit tunnusteli pyörimistä jotakin 60 kertaa sekunnissa, niin nykyään
        järjestelmä pystyy moduloimaan, eli lisäämään ja vähentämään jarrupainetta 1000 kertaa sekunnissa.

        Järjestelmä ei välitä alustan laadusta vaan vain siitä että pyöriikö se rengas jarrutettaessa vai ei. Se antaa renkaan pyöriä vaikka olisi vettä jään päällä.

        Sihteerisenssulle terveisiä että juuri siksi meistä pojista tulee yleensä parempia kuskeja, koska me temppuillaan ja pelleillään lapsesta saakka kaksipyöräisillä. Tai siis jotkut meistä, ei Saarikähmy.

        Meillä rakennettiin kymmenen vanhana jo mopoille hyppyreitä pihaan ja ajettin kakkosnelosta pitkin ojien yli ja osumaa tuli molemmista, mutta aina sitä oppi jotakin.

        Lisäksi piti itse osata rassata ne mopot ja autot, kun isät eivät sitä tehneet eikä varsinkaan äidit. Jos mopo hajosi, se sai seistä vaikka tuomiopäivään saakka liiterin takana jos et sitä itse rassannut.

        Yleisimmät rassauksen kohteet oli vaihtaa tai putsata tulppa, säätää sytytystä ja kärkiä, vaihtaa männänrenkaat tai mäntä, jolloin sylinteri vietiin porattavaksi ylikokoon.

        Seuraavaksi alkoi tiivisteet kusemaan öljyä ja ne piti vaihtaa. Virittäessä kantta viilattiin matalammaksi jotta tuli lisää puristuksia ja avarrettiin sylinterin pakaukkoa sekä imuaukkoa laittamalla porakoneeseen pyöreä viila.

        "Mopo-Sport" niminen firma lähetti mopopojille katalookeja jossa myytiin viritysosia, mutta ne oli vain rikkaille lapsille joita ei meilläpäin ollut. Itse tehtiin tehopillit ja tehtiin adapterit jotta sai jostakin isommasta vehkeestä kaasarin käymään mopoon.

        Ei ne silti mihinkään kulkenut. Jos 60kmh sai irti niin hyvä. Raisuni kulki loivassa alamäessä mäkihyppääjän asennossa maaten 70kmh.

        Se kellä oli nopein mopo, oli kingi. Yksi kaveri oli myymässä omatekoista mopoa jossa oli 80 kuutioinen moottori.

        Kaveri kysyi myyjältä että "Onko se nopea?" Johon myyjä salaperäisen näköisenä vastasi "Emmä tiiä onkse nopea, mutta kun heittää savitiellä kakkoselle niin paska lentää puhelinlankojen yli"

        Ja me pojat oltiin aivan mehuissaan että "uskomatonta.. sellasen vehkeen kun joskus saisi..."

        Siitä se lähti se prätkäkuume eikä ole kovin paljoa hellittänyt tähän päivään mennessä, vaikka monenlaista on alla pärissyt.

        Olin jo viisivuotiaana kertonut isona haluavani pitkän tukan, nahkatakin ja moottoripyörän. Pitkää tukkaa ei koskaan tullut. Sen pitkän tukan idea taisi olla peräisin ekoilta raskaan rokin bändeiltä, joiden julisteita oli sisko ja veli viritellyt ullakkohuoneet täyteen.

        2010

        Olen ajanut talvella suomessa, ja tiedän tarkalleen mitä abs toimii, kävin myös suomessa liukkaaan ajon kurssit kun vaimoni ajoi kortin jyväskylässä autoni oli volvo v70 jyväskylässä on tarkoitukseen tehty ajorata, radalla on jäinen, hiekkainen ja kuiva tienpinta, käy siellä muutama tunti pyörimällä selviää tarkalleen jarrutusmatkat, miten esteet väistetään, joten sinun on turha jauhaa paskaa, ja yrittää tässäkin asiassa päteä... volvo v70 on riittävän laadukas auto päättelemään mieten abs toimii....
        By NumBall HHN 62v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ajanut talvella suomessa, ja tiedän tarkalleen mitä abs toimii, kävin myös suomessa liukkaaan ajon kurssit kun vaimoni ajoi kortin jyväskylässä autoni oli volvo v70 jyväskylässä on tarkoitukseen tehty ajorata, radalla on jäinen, hiekkainen ja kuiva tienpinta, käy siellä muutama tunti pyörimällä selviää tarkalleen jarrutusmatkat, miten esteet väistetään, joten sinun on turha jauhaa paskaa, ja yrittää tässäkin asiassa päteä... volvo v70 on riittävän laadukas auto päättelemään mieten abs toimii....
        By NumBall HHN 62v.

        Muuten siellä jyskässä on myös radalla sellainen erittäin luikas osuus, muovilevy jotain akryylin tyyppistä, mitä liukkaampi pinta sen huonompi pito, abs toimii kunnolla ainoastaan kovalla pitävällä alustalla, betonilla, asfaltilla hiemankin luikkautta niin jarrutusmatkat moniinkertaistuu, lähes logaritmisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mopohyppyreiden kanssa se oli suorastaan klassikko, että hyppyri ei kestänyt mopoa ja sitten lennettiin sarvien yli.

        Laho levynkappale tai lauta vaan jonkun betonimöykyn päälle ja siitä hoplaa. Pappatunturista tuli härkämäisen näköinen kun käänsi sarvet alaspäin ja nurinpäin.

        Oltiin täysin varmoja että tytöt ihailee moisia gladiaattoreita.

        2010

        Kerro Tyttö 2010 juttujas mopopojille, en osallistu tuollaiseen, kun on kyse aivan muusta.

        '*'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro Tyttö 2010 juttujas mopopojille, en osallistu tuollaiseen, kun on kyse aivan muusta.

        '*'

        tuli taas 2010 aivoille ominainen huomio, mopo ja hyppyri ei ihan terveen 53 vuotiaan pääntuotosta tuokaan,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten siellä jyskässä on myös radalla sellainen erittäin luikas osuus, muovilevy jotain akryylin tyyppistä, mitä liukkaampi pinta sen huonompi pito, abs toimii kunnolla ainoastaan kovalla pitävällä alustalla, betonilla, asfaltilla hiemankin luikkautta niin jarrutusmatkat moniinkertaistuu, lähes logaritmisesti.

        ABS:ssä ei rakas aivoton Kalkkunahuhta ollut nyt kyse siitä onko jarrutusmatkat liukkaalla pidempiä vai ei, vaan siitä että sinä ressukka väitit ettei se toimi hiekkatiellä.

        -Kyllä se toimii sen samat 1000 kertaa sekunnissa kuin asfaltillakin.

        Toiseksi sinulla meni sekaisin termit "logaritminen" ja "lineaarinen", olipa yllätys.
        Ei ensimmäinenkään sivistyssana tai ulkomaankielinen sana ole onnistunut, lildomies.

        Yksi parhaista sanoistasi oli "krotiili" ja kerroit katselevasi rakettien laukaisua "cape carnevaalissa". Anteeksi vaan mutta tuollainen tollo ei työskente koskaan missään yliopistoilla muuna kuin korkeintaan kadunlakaisijana.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ABS:ssä ei rakas aivoton Kalkkunahuhta ollut nyt kyse siitä onko jarrutusmatkat liukkaalla pidempiä vai ei, vaan siitä että sinä ressukka väitit ettei se toimi hiekkatiellä.

        -Kyllä se toimii sen samat 1000 kertaa sekunnissa kuin asfaltillakin.

        Toiseksi sinulla meni sekaisin termit "logaritminen" ja "lineaarinen", olipa yllätys.
        Ei ensimmäinenkään sivistyssana tai ulkomaankielinen sana ole onnistunut, lildomies.

        Yksi parhaista sanoistasi oli "krotiili" ja kerroit katselevasi rakettien laukaisua "cape carnevaalissa". Anteeksi vaan mutta tuollainen tollo ei työskente koskaan missään yliopistoilla muuna kuin korkeintaan kadunlakaisijana.

        2010

        Voi sinua resukkaa, jos jarrutuksessa matkan pituus on ainoa olennainen tekijä, ja se on varsin paljon pidempi jäällä kuin kuivalla asfaltilla, tai hiekassa ja kuivalla asfaltilla, on aivan samantekevää montako kertaa sekunnissaabs toimii tai on toimimatta , jos se ei pysty pysäyttämään kulkuneuvoa... kohtuullisesti.. abssä on muitakin ongelmia, oletko sinä vielä ihan lapsi, sinun juttusi vuotaa tosi pahasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua resukkaa, jos jarrutuksessa matkan pituus on ainoa olennainen tekijä, ja se on varsin paljon pidempi jäällä kuin kuivalla asfaltilla, tai hiekassa ja kuivalla asfaltilla, on aivan samantekevää montako kertaa sekunnissaabs toimii tai on toimimatta , jos se ei pysty pysäyttämään kulkuneuvoa... kohtuullisesti.. abssä on muitakin ongelmia, oletko sinä vielä ihan lapsi, sinun juttusi vuotaa tosi pahasti.

        ja voin todellakin vakuuttaa että minulla on hivenen parempi koulutausta kuin sinulla, sinulla on lähinnä laitosasukin kirjoitusasu, ja voi vittu nuo krotiilit ja cape carnevaalissa kuten näit olen ollut siellä vaimoni kanssa, juttusi on säälittäviä, looseri.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kuinka suuren henkilonostimen Amalia tarvitsee?

    • Anonyymi

      200 sarjan Volvossa ei ole koskaan ollut ABS järjestelmää toisin kun eräs täällä väitti.

    • Anonyymi

      Paperinukilla harjoittelijoita.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      191
      4469
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      120
      2811
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2264
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      132
      2245
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1952
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1516
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      113
      1434
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1352
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe