IS kirjoittaa erään tarinan: "Pankissa ei vastattu puhelimeen, joten ikäihminen ei syönyt kahteen päivään
Käyttökatkoja sattuu, se on pankeissa arkea. Mutta puhelimeen pitäisi vastata aina, kirjoittaa erikoistoimittaja Heidi Hagelin.
Toimittaja Heidi Hagelin: "EHTI MENNÄ hämmästyttävän pitkä aika ilman, että kukaan otti yhteyttä ja kertoi ikäihmisten ongelmista pankkien kanssa. Yhteydenottojen vähyyden vuoksi kuvittelin – virheellisesti – että asiat olisivat alkaneet sujua paremmin.
Kunnes arjen ongelmat kävivät taas ilmeisen selviksi.
Pankkien verkkosivuilla ja mobiilisovelluksissa on käyttökatkoja. Se on täysin normaalia ja usein pankit ilmoittavat asiasta etukäteen. Sitäkin sattuu, että käyttökatko iskee pyytämättä ja yllättäen.
Mutta sitä ei pitäisi tapahtua koskaan, ettei kukaan vastaa pankissa puhelimeen.
SEURAA SURULLINEN kertomus noin 80-vuotiaasta henkilöstä, joka ei pankin käyttökatkoksen vuoksi tiennyt, onko eläke tullut tilille. Hän yritti soittaa pankkiin, mutta puolentoista tunnin jonotuskaan ei auttanut: kukaan ei vastannut puhelimeen.
Vaikka käyttökatko aikanaan loppui, pankin mobiilisovelluksen käyttö on hänelle välillä hankalaa. Lapset ovat opettaneet käyttöä useampaan kertaan, mutta päivityksissä sovellukset usein hieman muuttuvat, eikä näkymä enää ole täysin sama kuin se, millä käyttöä on opeteltu.
Lopputulos oli, että henkilö oli kaksi päivää syömättä, koska hän ei halunnut mennä kauppaan ilman varmuutta siitä, onko eläke tilillä.
KUN TILANNE SELVISI hänen lapsilleen, nämä kysyivät, miksei vanhempi ollut kertonut asiasta.
Koska hän ei halunnut häiritä aikuisia lapsiaan, joiden olettaa olevan kiireisiä töissä.
Eikä se katso ikää – ihminen haluaa hoitaa asiansa itse.
Se olisi onnistunut, jos joku pankissa olisi vastannut puhelimeen.
Hieman vastaavanlainen tilanne on kuulemma ollut ennenkin. Myös silloin vanhempi yritti soittaa pankkiin saadakseen itselleen ajan, että olisi päässyt hoitamaan asioitaan. Kukaan ei vastannut eikä koskaan soittanut takaisin.
Sillä kertaa asia hoitui niin, että henkilön aikuinen lapsi laittoi omalle pankin yhteyshenkilölleen viestin: ”Pitääkö meidän koko perheen muuttaa rahamme toiseen pankkiin vai voisiko joku nyt antaa vanhemmalleni ajan konttoriin?”.
Ja kas. Pankkiaika vanhemmalle löytyi heti.
Ilta-Sanomat/Heidi Hagelin 9.2.2023
Onko sinulla ollut ongelmia pankkiasioinnissa ?
99
706
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole ollut ongelmia pankkien kanssa. Ja eläke on joka kuukauden samana päivänä tilillä , joten hyvin on hoitunut
- Anonyymi
Minulle ei ole koskaan tullut mieleenkään tarkistaa, onko eläke tullut tililleni, tottakai on. Ja olen siirtänyt kaikki laskuni E- laskuiksi, niin että en koskaan joudu viemään hiekkaa kengissäni pankkisaliin. Olen varmaan unelma- asiakas. Ei näy, ei kuulu.
- Anonyymi
Tänä aamuna viimeksi oli pankista johtuva ongelma. Ruuan verkkokaupasta
oli ilmoitettu tekstarilla klo 6.30, että tilaamaani ruoka ei voi toimittaa kotiin,
koska maksu ei ollut mennyt perille. Heräsin klo 8. Soitin tekstarissa
annettuun numeroon, jossa neuvottiin tarkistamaan onko tililläni katetta.
Vähän myöhemmin selvisi, että syy oli joku pankin käyttökatkos.
Koska ruuat oli kerätty ja saman kohtalon oli kokenut muutaman muukin
asiakas, verkkokaupassa oli sitten ystävällisesti päätetty toimittaa ruoka
asiakkaille silti, luotolla. Uusi maksulinkki tuli sähköpostiin myöhemmin.
Onneksi katkos ei ollut pitempi. Kuljettajalle ei voi enää maksaa ruokia
hänen niitä tuodessaan. Aikaisemmin oli sekin mahdollisuus,
kuljettajalla oli maksupääte mukana. Se hidasti jakelua.
Ruoka maksetaan nyt tilattaessa verkkopankissa.- Anonyymi
Tarkoitatko, että tilaukset maksetaan enne toimittamista? Se on kirjaimellisesti sian ostamista säkissä! - Entä, jos tilataan tuotetta, joka on lopussa? Kuinka ostos hyvitetään? Tai jos on toimitettu väärä tuote?
Onneksi pääsen vielä itse myymälään.
- Anonyymi
Pankit lopettavat Skandinavisen hyvinvointi ideologian.
Ei enää sellaista ole juuri sikapankkien takia.
Ei ne toimineetkaan palvelut koskaan. - Anonyymi
Yksi tiliote kassalla tulostettuna 4 euroa
Yksi laskun maksu kassalla on 5 euroa
Eikä pankki taivu vaatimuksissaan vaikka kuolisi- Anonyymi
Ei tämä hankala aika ole pysyvää. Joten älkää masentuko. Asioita hoidetaan myöhemmin toisella tapaa ihmisten ehdoilla enemmän. Väärintekijät joutuvat asemistaan pois. Pankit kuriin.
Maailma on muutoksessa parempaan vaikka siltä ei näytä.Asioita tapahtuu taustalla ja muutoksia kohti parempaa.
--Minäkin pienessä kunnassa asuva tilaan K verkkokaupan kautta ruokaa kotiin ja maksan sen tuotaessa kortilla. Tuontipäivät väheni viikonloppuun 1 kertaan viikko vuoden alussa. Täytyy yrittää nyt joka toinen viikko jos itse pystyy käymään välillä taksilla tai sitten joka viikko tilatttava. Jos maksukortti maksu ei kelpaa niin on ostettava laskulla. Tai muutettava pankkia. En käytä maksu korttia verkkopankissa joka on vain netti ostoksiaja satunnaisia laskuja varten. Suoramaksu käytössä.
Pankkien kanssa asiointi sujunut. - Anonyymi
Ei varmasti, kapitalistinen pankinjohtaja hyötyy muiden kärsimyksistä. Valtaa on annettu käyttäytyä röyhkeästi eikä näy olevan ongelma. Hävetköön!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tämä hankala aika ole pysyvää. Joten älkää masentuko. Asioita hoidetaan myöhemmin toisella tapaa ihmisten ehdoilla enemmän. Väärintekijät joutuvat asemistaan pois. Pankit kuriin.
Maailma on muutoksessa parempaan vaikka siltä ei näytä.Asioita tapahtuu taustalla ja muutoksia kohti parempaa.
--Minäkin pienessä kunnassa asuva tilaan K verkkokaupan kautta ruokaa kotiin ja maksan sen tuotaessa kortilla. Tuontipäivät väheni viikonloppuun 1 kertaan viikko vuoden alussa. Täytyy yrittää nyt joka toinen viikko jos itse pystyy käymään välillä taksilla tai sitten joka viikko tilatttava. Jos maksukortti maksu ei kelpaa niin on ostettava laskulla. Tai muutettava pankkia. En käytä maksu korttia verkkopankissa joka on vain netti ostoksiaja satunnaisia laskuja varten. Suoramaksu käytössä.
Pankkien kanssa asiointi sujunut.Miten niin pankit kuriin ?
Nämä asiat ovat maailman laajuisia , joten joka maassa on systeemit muutettu mitä tulee pankkipalveluiden, ja yleensä ne hoidetaan netin kautta nykyisin.
Joten meidän vanhempien pitäisi yrittää pysyä mukana näissä asioissa, sillä niitä ei tulla enää muuttelemaan entiselleen.
Ja toivon mukaan ihminen joka ei osaa itse näitä asioita hoitaa, saisi kuntien puolesta apua niiden hoitamiseen.
- Anonyymi
Puhelimeton ei saa mitään palveluja enää pankissa
eli kun ei ole puhelinta, niin ei kannata tiliä hankkia- Anonyymi
Kyllähän se puhelin on nykyaikana hyvä olla kaikilla , eikä se niin vaikeaa ole se oppia sitä käyttämään.
Nykyaika asettaa uusia vaatimuksia jokaiselle, mutta se vanha tyyli ei palaa enää takaisin - Anonyymi
Puhelintoiminta pelkkää lisärahastusta koska päättäjät ovat täysin munattomia olemaan kansalaisten asialla. Herrojen asialla ovat nekin, aina.
- Anonyymi
Ihan asiaa kirjoitit tämän päivän palvelusta silloin kun on yhteys vain puhelimella ihan mihin vain.Oli kyse pankista, vakuutuslaitos tai ihan Helen sähkö.Kaikki toimi verkko tunuksilla ja osote www.se ja se. Esim soitat korona rokote piste ja muka takaisin soitto,ei välttämättä koskaan.Sama on muu sairaan hoito.Käteisrahalla ei vanhus saisi muiden asiakkaiden mielestä maksaa.Hidastaa kaupan kassan työtä ymm.Kun haurain käsin etsii lompakosta kolikoita ja seteleitä.Hidasta on myös se osoto /ostos kauppa kasiin pakata. Ihmiset unohtaa kerran hekin vanhoja.Itse siirryin Nordeasta S-Pankkin.Samalla lopetin pankki tunuksien käytön,S-Pankki palvele hyvin iäkäitä jokaisess prismassa on palvelupiste, Auki maanantaista lauantaihin.Vain sunnuntai kiinni.Pitkät aukiolo ajat,Velkaaei ole,ei omaisutta. Työn teolla ansaittu eläke tulee eläkelaitos tilille aina.Lähetä kotia joka tammikuu ilmoitus eläkkeen maksupäivästä joka kuukausi ja suman.A4 paperilla.eli nyt tuli 2023 tiedote, 12 kuukauden. Se eläke on 100% tilillä mitä ilmoittavat joka kuukausi päivän.Sanon ei ole sähköposti osoite,ei pankki tunuksia.Niin posti tulee kaikesta paperisena kotiin.tilioteetkin.sairalan ekipriisit.Kuin pydän terveyskeskus käyneitä,mutaman päivän pästä sietä lukulta A4 paperin.Mitä kirjoitanut läkäri tai hoitaja käynistäni.Kun S-pankki suoramaksuna menen peruslaskut ,niistä ei menen erikseen kuluja.Rahaa voin nosta jokainen S-ketun kaupan kassa,tai toki kaikki automatit.
Itse en ole vuosiin pankkikonttoria tarvinnut, mutta kyllä ihan hirvittää ajatella, kuinka paljon joutuu ihmiset maksamaan laskujensa maksusta, kun konttorissa asioivat.
Vielä jonottamaan, pitkiä matkoja kulkemaan, kun ei konttoreitakaan enää paljon ole.
Toisaalta sanotaan, että kaikille pitäisi olla tasapuoliset palvelut, vaan ei ole.
Eivät kaikki voi syystä tai toisesta digivehkeitä käyttää.
Varsinkin vanhempi väki, usein vielä vähätuloisempi tämän röyhkeän palvelumaksusysteemin rahastamiksi joutuvat.
Itse yllätyin verotoimiston palvelusta myönteisesti.
Jätin soittopyynnön. Melkein heti soitettiin. Tarvitsin tili- ja viitenumeron.
Kysyi, haluanko, että lähettää kirjeellä vai sanooko tässä.
Yllätyin kirjemahdollisuudesta, jonka tietysti valitsin.- Anonyymi
En kyllä täysin ymmärtänyt aloituksessa mainitun ongelman ydintä? Onko kyse siitä ettei ko. ikäihmisellä ole mitään korttia vaan hän hakee aina käteistä pankin konttorista? Menee kyllä vaikeamman kautta kun eihän niitä konttoreitakaan ole enää oikein missään, asun isolla väestöltään kasvavalla paikkakunnalla etelä- Suomessa eikä täällä ole enää vuosiin ollut sellaista konttoria jossa olisi virkailijakin paikalla.
- Anonyymi
Kyllä Helsingissä ainakin on
- Anonyymi
Kyllähän pankkikortti täytyisi olla. Sillä saa ottoautomaatilta "mania,
samalla tarkistaa tilinsä. Kun kympin nostaa, saa samalla kuitin mitä
jäänyt tilille. Voi kyllä saldon takistaa pelkästäänkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Helsingissä ainakin on
Mutta se ei poista sitä faktaa ettei minun asuinpaikkakunnallani melko lähellä Helsinkiä ole yhtään perinteisesti toimivaa pankkikonttoria.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta se ei poista sitä faktaa ettei minun asuinpaikkakunnallani melko lähellä Helsinkiä ole yhtään perinteisesti toimivaa pankkikonttoria.
Ei, mutta luulisin, että tuo olikin vastaus tähän kommenttiisi:
"Menee kyllä vaikeamman kautta kun eihän niitä konttoreitakaan ole enää oikein missään".
Minä asun pienessä kaupungissa ja minun pankilla on toimipiste, jossa pääsen livenänä asioimaan, jos tarve olisi. - Anonyymi
Minun edesmennyt äitini ei koskaan oppinut ymmärtämään näitä pankkiasioita vaan käveli kerran kuukaudessa pankkiin nosti koko eläkkeensä . Vaikka olin hommannut hänelle pankkikortin millä olisi helpompi hoidella asiat, niin ei ymmärtänyt vaan jatkoi itsepäisesti omalla tyylillään.
Joten kaikille ,e ei mene jakeluun nämä nykyajan jutut , vanhemmilla pitäisi olla jokin asiamies joka auttaisi asioiden hoitamisessa , toiset kyllä oppivat vielä 80 ikäisenäkin käyttämään digitaalisia asioita , toiset ei , joten ihmiset ovat erilaisia .
- Anonyymi
Katsokaapa tästä kertomus
joka alkaa näin
Iso-Antti
17:29
Minulla on iäkäs täti, joka on tavallisesti ja monessa asiassa terävä kuin mikä, mutta digiasiat menee usein puihin, koska jostain käsittämättömästä syystä hän on saanut päähänsä, että rikkoo jotakin, jos ei käytä laitetta (mikä hyvänsä) oikein.- Anonyymi
Mutta luitko itsekään tuon linkin juttua?
Huomasitko että kyseessä oli 95- vuotias ihminen. On kai aika luonnollista että hänellä on tietotekniikan kanssa ja ehkä vähän muunkin tekniikan kanssa jo vaikeuksia?
Toisaalta, näilläkin sivuilla on ollut huutoa miten maammme on holhousyhteiskunta. Miten kuitenkin on mahdollista että 95- vuotiaaalle ei saada yhteiskunnan puolesta heidän tarvitsemaansa apua elämisessään?
Saatiinhan me Sotekin kovapalkkaisine jiohtoportaineen ja terveydenhuoltosektorilla kaikki tulikin kuntoon yhdessä hujauksessa.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomasitko että kyseessä oli 95- vuotias ihminen. On kai aika luonnollista että hänellä on tietotekniikan kanssa ja ehkä vähän muunkin tekniikan kanssa jo vaikeuksia?
Toisaalta, näilläkin sivuilla on ollut huutoa miten maammme on holhousyhteiskunta. Miten kuitenkin on mahdollista että 95- vuotiaaalle ei saada yhteiskunnan puolesta heidän tarvitsemaansa apua elämisessään?
Saatiinhan me Sotekin kovapalkkaisine jiohtoportaineen ja terveydenhuoltosektorilla kaikki tulikin kuntoon yhdessä hujauksessa....Niinhän se on että monelle vanhemmalle nämä asiat tuottavat hankaluuksia . Ei kai kukaan voi vaatia että melkein satavuotias vielä jaksaisi opetella digitaalisia asioita. Vaikka Esim Ruotsissa oli nainen jokamopetteli tietsikan käytö 90 vuotiaana ja opetti vielä muitakin vanhoja tuntemaan digimaailman ihmeellisyyksiä
Joten meitä on moneksi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän se on että monelle vanhemmalle nämä asiat tuottavat hankaluuksia . Ei kai kukaan voi vaatia että melkein satavuotias vielä jaksaisi opetella digitaalisia asioita. Vaikka Esim Ruotsissa oli nainen jokamopetteli tietsikan käytö 90 vuotiaana ja opetti vielä muitakin vanhoja tuntemaan digimaailman ihmeellisyyksiä
Joten meitä on moneksiTällä palstalla kaikki ovat yli 80 v. Osaavat sujuvasti kommentoida.
Kyllä vanhakin oppii. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatiinhan me Sotekin kovapalkkaisine jiohtoportaineen ja terveydenhuoltosektorilla kaikki tulikin kuntoon yhdessä hujauksessa....en lue juttuja tarjoan niitä vain muille luettavaksi
toimin kuten muutkin palstan kommentoijat - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
en lue juttuja tarjoan niitä vain muille luettavaksi
toimin kuten muutkin palstan kommentoijatEt siis ole itse ollenkaan kiinnostunut siitä mitä tarjoat muille luettavaksi...Vain lukemalla linkkisi ja vinkkisi tarinat ensin itse tietäisit mitä olet tarjoamassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällä palstalla kaikki ovat yli 80 v. Osaavat sujuvasti kommentoida.
Kyllä vanhakin oppii.Ihan niin, jos pystyy olemaan keskustelupalstalla niin pystyy myös hoitamaan kännykällä asioita ei se niin kummoista ole sille joka käyttää tietokonetta muutenkin
- Anonyymi
Pankit eivät kymmeniin vuosiin ole antaneet tilitietoja puhelimessa.
- Anonyymi
Antaahan ne, jos pystyt tunnistautumaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Antaahan ne, jos pystyt tunnistautumaan.
Puhelimessa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhelimessa?
Kyllä se onnistui puhelimessakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhelimessa?
Kyllä vain. Miksi eräitä puhelimia kutsutaan älykännyköiksi? Siksi että ne toimivat haluttaessa myös tietokoneina!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä vain. Miksi eräitä puhelimia kutsutaan älykännyköiksi? Siksi että ne toimivat haluttaessa myös tietokoneina!
Ihan niin, monesti itsekkin reagoinut kun ihmiset käyttää älykännykästä sanaa puhelin,sillä eiköhän kaikki nuoremmat tiedä nykyisin että kännykkä on tietokone jolla hoidellaan moninaisia asioita. Puhelimella vaan soitellaan .
Siis kun esim maksaa laskunsa kännykällä niin käyttää tietokonetta, eikä puhelinta , sillä puhelimeen puhutaan . - Anonyymi
Onko ne joskus niitä antaneet vaan soittamalla pankkiin , en usko, sillä kuka tahansa voi soittaa ja kysellä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko ne joskus niitä antaneet vaan soittamalla pankkiin , en usko, sillä kuka tahansa voi soittaa ja kysellä
Minua kyllä ihmetyttää tuo huopaus. Minä tekisin kaupan kanssa sopimuksen. Kerran kuussa lasku. Tllaisin ruoat ja muut joustavasti viikoittain.
- Anonyymi
Jos on käyttötili pankissa niin tiliote tulee kotiin paperisena. Palvelumaksu menee joka kk 4.90e jossa siis maksukorttimaksu mukana. Suoramaksu toistuvat laskut ei maksa mitään. Pidän itse myös kirjaa vihkoon menoista ja tuloista koko ajan. Raha riittää hyvin kaikkeen en sen takia.
Käytän maksukorttia lähes aina joten automaatillakaan ei tarvitse käydä kovin usein. En ole nostanut rahaa yli vuoteen koska sitä ennen varauduin käteisellä koska toinen henkilö kävi kaupassa ostoslistan kanssa. Aina ei mennyt hyvin, ei osannut oikeata tuotetta tms. harmia tuli. Onneksi tuli K
Ruoka kaupan tilattava kotiinkuljetus ja maksu heti kortilla. Jos ei olisi kotiin kuljetus palvelua vaikeata olisi taksilla joka viiikko käydä itse. Matka ei ole pitkä mutta..terveys ongelmia.- Anonyymi
Nettipankki ja ruuan kotiinkuljetus on pelastus niin kauan kun niitten kanssa vielä pärjää.
Molemmat uusii sivujaan muka paremmaksi, mutta tuntuu menevän vaikeammaksi
asiakkaalle. - Anonyymi
En maksa pankille mitään palvelumaksuja. Minulla on verkkopankki sekä mobiilipankki.
En tarvitse tiliotetta paperilla. Anonyymi kirjoitti:
En maksa pankille mitään palvelumaksuja. Minulla on verkkopankki sekä mobiilipankki.
En tarvitse tiliotetta paperilla.Mikä on semmonen pankki, joka ei tilinhoitomaksua peri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nettipankki ja ruuan kotiinkuljetus on pelastus niin kauan kun niitten kanssa vielä pärjää.
Molemmat uusii sivujaan muka paremmaksi, mutta tuntuu menevän vaikeammaksi
asiakkaalle.K Ruoka se ruksi juttu on nyt parempi kun voi johonkin laittaa mitä voi korvata. Jos jotain ei ole minä en halua korvattavan juuri mitään. Täytyy olla varalla joitain säilyviä niin pärjää.
- Anonyymi
Eliaana kirjoitti:
Mikä on semmonen pankki, joka ei tilinhoitomaksua peri.
Poliitikkojen korruptiopankki S- ryhmä nolla
Nordeasta jos ottaa täyden palvelun kultakortit pääsee vähällä itse maksan nolla,siellä on matala raso primeasiakkailla
https://www.vertaaensin.fi/blog/peruspankkipalveluiden-hinta-2022 - Anonyymi
Eliaana kirjoitti:
Mikä on semmonen pankki, joka ei tilinhoitomaksua peri.
S-pankki ehkä ?
- Anonyymi
Useitakin, toistuvia ja erilaisia.
- Anonyymi
Taloussanomat, 22.2.2023. Hyvä ja asiallinen kirjoitus pankkiasioista. Lopuksi kansalaisten kokemuksia. Aivan olen samoilla linjoilla pankkien nyky"tasosta".
Paljon on huonoja kokemuksia kertynyt viime aikoina itsellenikin pankkiasioinnista. Miksi päättäjät eivät puolusta kansalaisia vaan ovat johtajien riistopalkan puolelle, asiakkaiden kustannuksella? Johtaja saa kääriä rahaa huonontamalla pankki"palveluita" joita pakko käyttää, valitettavasti, tässä maassa. Jotain rajaa haneudelle! Jos joku tuttunne tai naapuri pankinjohtaja, elkää pokkuroiko sellaista ahnetta, itsekästä riistokapitalistia vaan halveksikaa.- Anonyymi
Miten "päättäjät" voisivat puuttua yksityisten yritysten palkkoihin ?
Ei mitenkään.
Niistä päättää yrityksen hallitus, jonka jäsenet omistajat valitsevat- - Anonyymi
Tosi paljon pitää asiakkaan itse osata. Minulla oli kerran joku myönnetty summa, jota en ollut käyttänyt. Halusin , että se ei ole siellä roikkumassa ja hämmentämässä pankki-asioita. Yritin poistaa sitä itse, mutta en onnistunut. Pankista sanottiin, että muillakin on ongelmia näissä. Halusin mennä pankkiin selvittämään, mutta sanottiin : " Meillä ei ole sellaista palvelua. " Puhuin toiselle virkailijalle ja hän antoi ajan. Asia selvisi. En olisi osannut hoitaa asiaa itse.
- Anonyymi
Tuore ketju "Miksi pankeissa ei vastata" ja miksi pankeissa ei ole edes uoleja,
vaan jonottavia asiakkaita seisotetaan.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009408030.html- Anonyymi
Korjaus: Siis tuore uutinen, ei ketju.
- Anonyymi
Hyvä juttu linkissä !
- Anonyymi
Paras laitta seinällä olevaan almanakkaan iso ruksi vanhukselle minä päivänä eläke on pankissa, ajatus että näitä puheluja tulisi satoja pankkeihin joissa kysyttäisiin että onko eläke tullut tilille , siksihän se päivämäärä on laitettu eläkkeen maksuun ettei tartte kysellä .
- Anonyymi
Uusi Pankkikortti tuli tammikuun lopulla ja nyt näen mainoksia että, olisi voinut valita eri väreistä. Miksei voinut kertoa mahdollisuudesta aikaisemmin? Oma pankki on kaukana. 2 lähellä mutta johon en halua vaihtaa kaikkia asioita,suoramaksu ym.
- Anonyymi
tutustuin kommentteihin. Niitä tuli kiivaaseen tahtiin alkukirjoituksen jälkeen. Sen jälkeen hiljeni. Tuli mieleeni kun niiden viesti oli mielestäni "Eipäs, Juupas". Olikohan kirjoittajat todella kokeneen niitä vai toivatko oman mielipiteensä vain esille. Varsinkin jos väittivät asioiden hoituvan ja peiliin katsominen on ratkaisu.
Toivon todella, että keskustelut jatkuvat ja niillä saisi jotain konkreettista aikaan. Muistakaa kuitenkin, paras tapa vaikuttaa asiioihin (varsinkin näihin) on äänestää lompakolla.
ps. Ei voi tietää jos ei itse ole kokenut. Onneksi ihmisen kehityskulku on jokaiselle joksenkin samanlainen. parempaa huomista toivoen. - Anonyymi
Suurimmat vaikeudet on saada joku vastaamaan pankissa.
Vaikka haluaisit jonkun yksinkertaisen tiedon,
tulee sarja valitse yksi, valitse kaksi - - - valitse viisi.
Kun olet valinnut tulee taas uusi sarja numerovalintoja,
ja välillä paapattaa automaatti litaniaa miten voit netissä hoitaa asioitasi
etkä ole vielä päässyt mihinkään, vaikka jo 10-15 minuuttia on kulunut
ja sen päälle tulee jonotus, että asiakaspalvelija vapautuisi vastaamaan.
Koko ajan puhelumaksu raksuttaa, vaikka kukaan ei ole vastannutkaan.
On raivostuttavaa joutua soittamaan pankkiin, ainakin Nordeaan. - Anonyymi
On ongelmia. Haluaisin muuttaa laskut menemään suoraan tililtä,
mutta en osaa eikä Nordeaan pääse alle jonottamatta pitkään,
mitä en jaksa ja jonotuskin maksaa, kun et vielä mitään palvelua saa.
Se on törkeää.- Anonyymi
Siellä pankin sivullasi on kyllä tarkat ohjeet, ei se ole vaikeaa.Voit pyytää varmaan jotain kaveria avuksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellä pankin sivullasi on kyllä tarkat ohjeet, ei se ole vaikeaa.Voit pyytää varmaan jotain kaveria avuksi.
Ei auta pankin sivun ohjeet. Eikä ole ketään kaveria. Mistä joku voisi tulla auttamaan ?
- Anonyymi
Turhan vaikeaa. Vaatimattomatkin tilisiirrot EU:n sisällä pankkiryhmästä toiseen vaativat kaiken sortin selvityksiä.
Esimerkiksi omalta Nordean tililtä Deutsche Bankin fuusioimaan Banco de Madridin Espanjan tilille kyselee ihmeellisiä asioita. Olenko poliittisesti aktiivinen ja jos niin missä asemassa. Ja kaikkea muuta. Onko yhteyksia usaan? jos niin mitä?
On täytynyt vaivata ko. pankin henkiöä konttorille suorittamaan nuo siirrot. Väihäiset summat ja harvoin.
Toisessa pankissa, nostaessani käteistä, on tehtävä kirjallinen selvitys tarpeesta ja tarkoituksesta.
Päivittäiset asiat hoituvat vaivatta molemmissa pankeissa ja myös D-B:n Espanjan ulokkeessa. - Anonyymi
Pankkiasiat sujuis kyllä ihan hyvin jos tilillä olis enemmän rahnaa. Nykytilanteessa maksaminen ei onnistu ja tulee kaikenlaisia virheilmotulsia. Luultavasti huono pankki?
- Anonyymi
Espanjan asioista en tiedä, kun ei tarvi. Mutta Suomessa s- pankissa sujuu hienosti. Meillä olemme laittaneet kaikki lasku e- sakuiksi. Osan niin että menee automaattisesti tililtä ja osan hyväksymme. Siinä menee pari minuuttia kun tabletin mobilipankista vilasen , mitä siellä on.
Joka laskusta tulee gmail sähköpostiimme viesti ,,, sinulle on tullut s-pankkiin lasku ,jossa maininta ,että hyväksy,,, tai maininta veloitetaan automaattisesti.
Superhelppoa.- Anonyymi
Espanjan puheet yllä ovat valehtelua alusta loppuun
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Espanjan puheet yllä ovat valehtelua alusta loppuun
itse olen vielä alle 60v en ole koskaan tahtonu mitään älylasinpalaa,pöytätietokone on hoitanut pankkiasiat ja muutkin.
Eipä ole pelkoa mistään kaappauksista sun muista venkoiluista kun on ikivanha puhelin millä voi soitta ja txt,ei lopu akkukaan yllättäen jos ei kokoajan ole latauksessa.
Pelkkä kasvoton toiminta tylsistyttää ihmiset ja varsinkin vanhukset tarttis sitä iha noikeeta ihmistä joskus rinnalleen puhumaan asioista.
Varmasti monet nuorten tekemät tyhmyydetkin voidaan rinnastaa puhelimien aiheuttamiin ongelmiin.
On toki älypalikka varmasti hyvä kunha nosataan käytää oikein eikä orjaksi jäädä.
- Anonyymi
Höpöjututut yllä Espanjasta BdM -pankista ovat huijarin sepitettä. Pikkuruinen Madridin yksityispankki johon liittyy USAn viranomaisten rahanpesututkimus ja veronvälttelyvaltio Andorra
meni nurin kymmenen vuotta sitten
Madridin kauppatuomioistuin 1 päätti 25. maaliskuuta 2015 Banco Madridin selvitystilaan asettamisesta, sen purkamisesta ja Espanjan keskuspankin nimittämien hallinnoijien erottamisesta
https://confilegal.com/20190130-la-administracion-concursal-del-desaparecido-banco-madrid-ya-ha-devuelto-el-75-del-dinero-a-los-acreedores/- Anonyymi
Mihin tuota tietoa tarvitsen !
Paikkakunnallamme ei ole moneen vuoteen danske pankkia, en sitä tarvitse jos sattuisi tarve jutella pankin johtajan kanssa naama vastakkain olisi jokin tarve selkeämpää. Kun ei tarvetta on pankki asiat hoituneet itsestään, tilanne jossa tarvitsisin kymmenen tuhatta euroa käteisenä hoituisi se pankissa sujuvasti, mukavammin kuin pankkiautomaatissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin tuota tietoa tarvitsen !
Paikkakunnallamme ei ole moneen vuoteen danske pankkia, en sitä tarvitse jos sattuisi tarve jutella pankin johtajan kanssa naama vastakkain olisi jokin tarve selkeämpää. Kun ei tarvetta on pankki asiat hoituneet itsestään, tilanne jossa tarvitsisin kymmenen tuhatta euroa käteisenä hoituisi se pankissa sujuvasti, mukavammin kuin pankkiautomaatissa.tarvitset sitä huutomerkin kirjoitukseen
aamukrapulassa ei pitäisi
ota läkeesi - Anonyymi
En tiedä selvitystiloista mutta 1986 avasimme tilin Banco de Madridin kaupunkimme konttorissa. Jossakin vaiheessa ko. konttorin nimeksi tuli Deutche Bank ja toiminnot ovat jatkuneet ennallaan. Käytännön asioiden yksinkertaistamiseksi olemme jättäneet paikalliseen palvelutoimistoon valtakirjan jota kautta menevät toistuvat, asuntoomme liittyvät kustannukset. Lähinnä hoitovastike ja sähköön ja veteen liittyvät maksut. Perusmaksut jatkuvasti ja kulutusmaksut käytön mukaan.
Juuri äsken tuli Suomen asuntomme postiluukusta DB:n ilmoitus 15.08.2024 menneestä vesilaskusta. Yhteensä perusmaksu ja kulutus 43,81€.
3kk:n laskussa on perusmaksu ja tyttäremme löträäminen.
Koska kaikki nämä vuodet ko. pankkitoiminto on pelannut häiriöttömästi niin muu ei minua kiinnostakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä selvitystiloista mutta 1986 avasimme tilin Banco de Madridin kaupunkimme konttorissa. Jossakin vaiheessa ko. konttorin nimeksi tuli Deutche Bank ja toiminnot ovat jatkuneet ennallaan. Käytännön asioiden yksinkertaistamiseksi olemme jättäneet paikalliseen palvelutoimistoon valtakirjan jota kautta menevät toistuvat, asuntoomme liittyvät kustannukset. Lähinnä hoitovastike ja sähköön ja veteen liittyvät maksut. Perusmaksut jatkuvasti ja kulutusmaksut käytön mukaan.
Juuri äsken tuli Suomen asuntomme postiluukusta DB:n ilmoitus 15.08.2024 menneestä vesilaskusta. Yhteensä perusmaksu ja kulutus 43,81€.
3kk:n laskussa on perusmaksu ja tyttäremme löträäminen.
Koska kaikki nämä vuodet ko. pankkitoiminto on pelannut häiriöttömästi niin muu ei minua kiinnostakaan.puhutvanhaa
Espanjasta kyseessä on seinään ajanut pienpankki jota ei ole olemassa ja hyvin mutkikas operaatio josta käytiin oikeutta myös Espanjassa
työntekijät vastaan pankki
Madridin kauppatuomioistuin 1 päätti 25. maaliskuuta 2015 Banco Madridin selvitystilaan asettamisesta, sen purkamisesta ja Espanjan keskuspankin nimittämien hallinnoijien erottamisesta
harvasta pienpankista on tapeltu niin kuin tästä
https://cincodias.elpais.com/cincodias/2018/11/09/companias/1541771453_913558.html
Yrityksen 134 entistä työntekijää valittivat korkeimpaan oikeuteen siitä, että Espanjan keskuspankki, jota silloin johti Luis María Linde, irtisanoi heidän 9. ja 10. maaliskuuta 2016 esittämänsä vastuuvaatimukset. He väittävät, että väliintulon jälkeen heidät erotettiin ja heidän hyvä ammatillinen maineensa heikkeni.
Pankin työntekijät vaativat, että Espanjan keskuspankki asetetaan vastuuseen "sen huolimattomasta puuttumisesta Banco Madridiin ja että Espanjan keskuspankin olisi korvattava jokaiselle kantajalle niiden vaatimat määrät". Haettu kokonaissumma on noin 35 miljoonaa euroa.
- Anonyymi
M-VA-LE. Siis palstalla röhnöttää sairas mulqvist joka lähettelee pskapostauksia ja valehtelee
siitä käytetään täällä myös nimeä va lepukki joka siis väärentää kaikenlaista, vaalituloksien numeroita, erilaisiaväitteitä, lukuja ... vetelee niitä hatustsa
tahallaan olettaen että kukaan ei viitsi korjata tai saadakseen ihmiset korjaamaan tai väittelemään ja käyttämään aikaansa mulqvistin puuhiin
Kyseessä on perseenoltaansairas toimetontyyppi joka saa kiksejä tällaisesta vähän kuinhuumetta sniffaisija siis tämä tuottaa myös valheita aivan vaalitilastoja myöten
mulqvist-va lepukkia ei pidä sekoittaa seppään joka sekoileetietämättämyyttään
tämä m-va-le onmie leltäänsairas- Anonyymi
Va lepukki ylhäällä: Toisessa pankissa, nostaessani käteistä, on tehtävä kirjallinen selvitys tarpeesta ja tarkoituksesta. Päivittäiset asiat hoituvat vaivatta molemmissa pankeissa ja myös D-B:n Espanjan ulokkeessa.
Siinä kuvassa joka on kommentissa
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17738571/onko-sinulla-ollut-ongelmia-pankkiasioinnissa-#comment-130875381
pankinjohtajan takana on vasemmalla teksi
Konttorissa ei anneta seteleitä
ja oikealla
Konttori ajettu alas
eli lepukki ei edes olisi pystynyt nostamaan rahaa päivittäin mutta lisäksi pankki on konkurssissa ja kaikki suljettu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Va lepukki ylhäällä: Toisessa pankissa, nostaessani käteistä, on tehtävä kirjallinen selvitys tarpeesta ja tarkoituksesta. Päivittäiset asiat hoituvat vaivatta molemmissa pankeissa ja myös D-B:n Espanjan ulokkeessa.
Siinä kuvassa joka on kommentissa
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17738571/onko-sinulla-ollut-ongelmia-pankkiasioinnissa-#comment-130875381
pankinjohtajan takana on vasemmalla teksi
Konttorissa ei anneta seteleitä
ja oikealla
Konttori ajettu alas
eli lepukki ei edes olisi pystynyt nostamaan rahaa päivittäin mutta lisäksi pankki on konkurssissa ja kaikki suljettuOnkohan poikkeus koska kokemukseni kotoisesta Nordeasta ja OP:sta ovat kuvaamani mukaisia.
OP vaatii kirjallisen selvityksen ja NORDEA vaatii sen sähköisenä johon minun oli pyydettävä Nordean henkilö hoitamaan. Nordean ja Espanjan D-B:n välinen, vähäinen rahaliikenne on minulle turhan vaikeaa tietsikalla joten siihen olen tarvinnut N:n henkilön jonka kanssa on ollut sovittava ajankohta. Tapahtumia on harvakseltaan.
Olin nostanut käteistä em. pankeista 1000€:n kerrannaisina mutta sittemmin olen tyytynyt verottamaan Nordean tiliä 400€:a kerrallaan. Enempää ei otto anna / nosto.
Toistan. Espanjan D-B on toiminut täysin vaivatta.
Konttori ajettu alas? TV:n keskustan suihkulähteen kohdalla olevan BdM:n konttorin nimi muuttui Deutsche Bankiksi eikä nimen muutos ole aiheuttanut mitään muutosta toiminnoissa. En ole tehnyt ko. pankista käteisnostoja. Numerot ovat muuttuneet muilla perusteilla.
Joten hieman malttia ja harkintaa sinulle! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkohan poikkeus koska kokemukseni kotoisesta Nordeasta ja OP:sta ovat kuvaamani mukaisia.
OP vaatii kirjallisen selvityksen ja NORDEA vaatii sen sähköisenä johon minun oli pyydettävä Nordean henkilö hoitamaan. Nordean ja Espanjan D-B:n välinen, vähäinen rahaliikenne on minulle turhan vaikeaa tietsikalla joten siihen olen tarvinnut N:n henkilön jonka kanssa on ollut sovittava ajankohta. Tapahtumia on harvakseltaan.
Olin nostanut käteistä em. pankeista 1000€:n kerrannaisina mutta sittemmin olen tyytynyt verottamaan Nordean tiliä 400€:a kerrallaan. Enempää ei otto anna / nosto.
Toistan. Espanjan D-B on toiminut täysin vaivatta.
Konttori ajettu alas? TV:n keskustan suihkulähteen kohdalla olevan BdM:n konttorin nimi muuttui Deutsche Bankiksi eikä nimen muutos ole aiheuttanut mitään muutosta toiminnoissa. En ole tehnyt ko. pankista käteisnostoja. Numerot ovat muuttuneet muilla perusteilla.
Joten hieman malttia ja harkintaa sinulle!paskanpuheiden amatööri. Cibelesin aukiolta ei ole hävinnyt kuin armeijan rakennukset
siitä ollaan yhtä mieltä mutta
kuvaamasi pankkiasiat ovat aivan muuta mitä puhut täällä eli turhaa höpötystä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
paskanpuheiden amatööri. Cibelesin aukiolta ei ole hävinnyt kuin armeijan rakennukset
kuvaamasi pankkiasiat ovat aivan muuta mitä puhut täällä eli turhaa höpötystäOlet muutaman sata kilometriä sivussa. Sinulle selvyyden, vuoksi, siirry Torreviejaan!
Keskustan suihkulähteen aukiolla on D-B:n konttori.
Ottaisit hieman selvää ennen kuin julistaudut kaikkitietäväksi!
Paseo Juan Aparicio 5 ei myöskään ole Madridissa.
Asiaa kaukaa sivuten. Meikäläiset työttömyyskorvaukset nostin kuukausittain käteisenä CAM: n konttorista. Nyt tietenkin kaikkitietävyydessäsi väität tätä turhaksi höpötykseksi!
Tapahtui ennen euroa.
Varmistus. En ole kertaakaan väittänyt nostaneeni D-B:n konttorista käteistä. Automaatista kylläkin.
On se vaan kumma, etten ole oppinut kakkosasuntomme kaupungin tavoille 38:n vuoden aikana!
Nordean ja OP:n käteisen nostamisen rituaalit ovat totta.
Ensin nostin OP:sta 500€:n seteleinä. Sittemmin satasina joiden joukossa oli muutama "albino".
Otto ulostaa vain 5-kymppisiä mutta eihän minulla ole kiire mihinkään ja syntyyhän niistä juhlavamman paksuinen nippu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
paskanpuheiden amatööri. Cibelesin aukiolta ei ole hävinnyt kuin armeijan rakennukset
kuvaamasi pankkiasiat ovat aivan muuta mitä puhut täällä eli turhaa höpötystäPl. Waldo Callero. TV. Katsohan tarkemmin ennen kuin jatkat syvän alatyylin herjaanmista!
Selvyyden vuoksi. T = Torre. V = Vieja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet muutaman sata kilometriä sivussa. Sinulle selvyyden, vuoksi, siirry Torreviejaan!
Keskustan suihkulähteen aukiolla on D-B:n konttori.
Ottaisit hieman selvää ennen kuin julistaudut kaikkitietäväksi!
Paseo Juan Aparicio 5 ei myöskään ole Madridissa.
Asiaa kaukaa sivuten. Meikäläiset työttömyyskorvaukset nostin kuukausittain käteisenä CAM: n konttorista. Nyt tietenkin kaikkitietävyydessäsi väität tätä turhaksi höpötykseksi!
Tapahtui ennen euroa.
Varmistus. En ole kertaakaan väittänyt nostaneeni D-B:n konttorista käteistä. Automaatista kylläkin.
On se vaan kumma, etten ole oppinut kakkosasuntomme kaupungin tavoille 38:n vuoden aikana!
Nordean ja OP:n käteisen nostamisen rituaalit ovat totta.
Ensin nostin OP:sta 500€:n seteleinä. Sittemmin satasina joiden joukossa oli muutama "albino".
Otto ulostaa vain 5-kymppisiä mutta eihän minulla ole kiire mihinkään ja syntyyhän niistä juhlavamman paksuinen nippu.Paskapuheiden julistajalle. Olisit nyt väittänyt, ettei campiakseleilla ole mitään pankkia!
Hyi sinua! Menetit hyvän mahdollisuuden.
Caja
Ahorros
Mediterraneo
Miten tuolta on voinut nostaa suomalaiset anssit?
Tässä olisi tarjolla tilaisuus purkaa pahaa oloasi
Ano 26 10:38:33
Sepällä tarkoitat minua, aiemminkin vetänyt minut aloitukseen johon en ole osallistunut.
Pyydä nätisti anteeksi niin unohdan mollaamisen.- Anonyymi
viltun häirikösepä seppä
- Anonyymi
"Mikä on semmonen pankki, joka ei tilinhoitomaksua peri."
Ainakin toistaiseksi S-pankki, jossa tilini ja rahani on, joka on toiminut, no ei kiitettävästi, mutta en vaihdakaan sitä, koska ilmeisesti oma mokani oli.
Olin typeryyksinä yrittänyt päästä tililleni, mutta se sulkeutui 3 yrityksen jälkeen, jota en käsitä, että olisin väärin näppäillyt.
Sitten, jo sitä ennen, minun puhelin ei ottanut vastaan tekstari vahvistusta, että voisin maksaa laskuni.
No, mitäs siitä, sen kun S-pankkiin hankkimaan uutta, mutta, mutta, se vaatikin "henkilökorttia" tunnistautumiseen, vaikka oli , no tosin vanha ajokortti ja passi, mutta uusi täyty olla ja sitähän minulla ei ollut.
Sitten tulikin vaikeuksia ja lopuksi todellinen yllätys. Henkilökorttini tulee postiin, muta minä en saa sitä, sillä hakijalla täytyy olla, joko passi. ajokortti. tai se kirottu henkilökortti!
Siis en saa sitä itse, mutta onneksi minulla oli lapseni, joka sai sen.
Nyt on kaikki melkein hyvin, mutta edelle en saa tekstaria omaan puhelimeen, joten lapseni kanssa sähläämme näitä maksuja, jotka eivät ole jo suoraveloituksessa.- Anonyymi
nyt et tajua
kun haet uutta passia tms.
ja
entinen on vanhentunut tai kadonnut tai ...
tarvitset uuden passin todistaaksesi henkilölli lälli syytesi saadaksesi uuden passin
luuletko tosiaan ettei poliisilaitos ole tajunnut tätä kehäpäätelmää
eli heillä on keino hoitaa tämä
se on se, että .... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
nyt et tajua
kun haet uutta passia tms.
ja
entinen on vanhentunut tai kadonnut tai ...
tarvitset uuden passin todistaaksesi henkilölli lälli syytesi saadaksesi uuden passin
luuletko tosiaan ettei poliisilaitos ole tajunnut tätä kehäpäätelmää
eli heillä on keino hoitaa tämä
se on se, että ....eli jos sinulla ei ole mitään henkilötunnusta etkä halua voi valttuuttaa ketään
menetelmä on seuraava Juuri keväällä hain henkilökortin ekaa kertaa.
Olisin voinut noutaa sen lähimmältä R-kioiskilta tai postista, jos minulla olisi ollut voimassa oleva passi (ajokortti ei kelpaa) tai joku läheinen, jolla on henkilökortti, jonka voi sitten valtuuttaa.
No passia ei ole ja läheiset 100km päässä.
Niinpä hain kortin itse poliisilaitokselta.- Anonyymi
Eliaana kirjoitti:
Juuri keväällä hain henkilökortin ekaa kertaa.
Olisin voinut noutaa sen lähimmältä R-kioiskilta tai postista, jos minulla olisi ollut voimassa oleva passi (ajokortti ei kelpaa) tai joku läheinen, jolla on henkilökortti, jonka voi sitten valtuuttaa.
No passia ei ole ja läheiset 100km päässä.
Niinpä hain kortin itse poliisilaitokselta.Teit järkevänä naisena aivan oikein, juuri näin
Laitoksella on valmistauduttava kolmannen asteen kuulusteluun
Kuulustelijalla on kone auki ja kysyin häneltä onko siinä nappi jota painamalla saat elämänkertani ettei itse tarvitse kirjoittaa
Hän sanoi kyllä jolloin kysyin missä osoitteessa olen syntynyt ja hän tiesi tosin käytti sanaa todennäköisesti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teit järkevänä naisena aivan oikein, juuri näin
Laitoksella on valmistauduttava kolmannen asteen kuulusteluun
Kuulustelijalla on kone auki ja kysyin häneltä onko siinä nappi jota painamalla saat elämänkertani ettei itse tarvitse kirjoittaa
Hän sanoi kyllä jolloin kysyin missä osoitteessa olen syntynyt ja hän tiesi tosin käytti sanaa todennäköisestiHölöpölö. Mitään kuulusteluja ei ole.
- Anonyymi
Mitä ihmettä te oikein sähläätte. Tottakai ihmisellä on oltava voimassaoleva passi tai henklökortti. Turha kiukutella ,jos ei tätä tajua. Minulla on VOIMASSAOLEVA PASSI ja silloin en henklökorttia missään tarvise. Passi kelpaa.
Ihmiset kiukuttelee, kun eivät usko perus-sääntöjä.Jotkut haluavat henkilökortinkin, kun se on arjessa mukavanpi, kun mahtuu rahapussin korttikoteloon. Passi ei.
Itse hain henkilökortin, koska minulla ei ole passia, enkä sitä tarvitse.
Kumpikaan ei itsessään ole pakollinen, mutta joitain asioita ei pysty hoitamaan, ellei ole jompaa kumpaa.- Anonyymi
Juuri noin! Ei tarvitse miettiä kelpaamista.
Eikä tarvitse miettiä Schengen rajoja.
1970 alkaen minulla on ollut koko ajan voimassa oleva passi.
Nykyinen menee uusiksi 2026 maaliskuussa.
Olen joskus ollut kotimaassakin tilanteessa jossa kela- eikä ajokortti kelvanneet., - Anonyymi
Aattele ! Niinkin jälkeenjääneitä, mutta omasta mielestään fiksuja ihmisiä on,
että luulevat ilman henkilökorttia pärjäävänsä eri laitoksissa, virastoissa ja pankeissa.
- Anonyymi
Olen pärjännyt kuvallisella kelakortilla aina.
- Anonyymi
Suomessa kelakortti ulkomailla nippu dollareita osa kengänkoron sisällä
Niillä pärjää - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa kelakortti ulkomailla nippu dollareita osa kengänkoron sisällä
Niillä pärjääEn laiskuuttani ole hankkinut virallista henkilökorttia kun kelakortti on riittänyt asioimiseen.
- Anonyymi
Enää tuskin pärjäät tai jos se kelpaa, sen hyväksyjä toimii väärin, lain vastaisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enää tuskin pärjäät tai jos se kelpaa, sen hyväksyjä toimii väärin, lain vastaisesti.
Kuvallinen kelakortti kelvannu kymmenen vuotta ainakin, kelpasi pankissa kun piti saada tiliote vähän mulkaisi kelakorttia ja antoi kopion, ei ole eteen tullu missä ei kelpaisi.
- Anonyymi
Viitisen vuotta sitten hankin passin ulkomaanmatkaa varten. Noin viikon mittaisen matkan päättttyä palautin passin polisiille todeten, etten tarvitse sitä..
Poliisilla ihmettelivät vähän mutta ottivat passin vastaan.
Henkilökprtti on riittänyt.- Anonyymi
Passi käy henkilötodistuksesta. On höhlää palauttaa se, koska siitä on maksanut.
Jos henkilökortti katoaa jostain syystä voi käyttää passia.
- Anonyymi
Tuoretta tietoa TV:sta alkuillasta.
Selvisi Nordean niuhotus tehdessäni tilisiirtoja Nordean ja D-B:n Espanjan konttorin välillä.
Nordea tyrinyt raskaasti jenkeissä kun ei ole uskottavasti estänyt rahanpesua.
Pieneläkeläinen vaatimattomine pennosineen joutuu turhaan puurtamiseen.
Ihmettelinkin miksi hitossa ne tenttaavat yhteyksiäni USA:aan. Niitä ei ole koska kahden lyhyen Mainessa käynnin aikana sellaisia ei muodostunut.
En myöskään laske mukaan jenkkien pieniä Karibian saaria. Yksi päivä / saari. - Anonyymi
Maksoin Omapostissa siihen tulleen laskun..
Kun tarkastelin pankin tapahtunride maksujrn luettelua astaanottajakdi oli ilmestynyt Posti Oy/Omaposti. !
Minnehän lienevät nekin rahat joutuneet?- Anonyymi
Tuntematta tspsuksen yksityiskohtia olerraidin että kyseisessä tapauksessa naksu oli suoritettu siemmin ja vastaanottaja oli torjunut sen.Näin maksu oli palannut Omapostiin..
Se miten maksaja saa summan takaisin -mahdollisesti, - onkin jo eri asia. - Anonyymi
OmaPostin nimissä on lähetetty huijausviestejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
OmaPostin nimissä on lähetetty huijausviestejä.
Niinpä. Oliko isokin lasku? Minä olen jo vuosia sitten laittanut isommat (ja tärkeimmät) laskut suoraveloitukseen. Pienemmät laskut maksan itse.
Huijaamista tapahtuu niin paljon, on todella huolestuttavaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1176011Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631503894Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503295Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4702740Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2701755Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321423- 871406
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1591288- 771268