Kerron tästä itselläni esiintyvästä (3 kertaa 6 vuoden sisään) näköhäiriöstä. Oireet tulevat aina rasituksen JÄLKEEN. Ensimmäisen kerran alkoi näkökentässä välkehtiä noin kuusi vuotta sitten raskaan jalkakyykkytreenin jälkeen. Toisen kerran noin kolme vuotta sitten raskaan jalkakyykkytreenin jälkeen ja tänään parin tunnin lumitöiden jälkeen (lapiolla jäisen ja tampaantuneen lumen luontia.
OIreet ovat sellaiset kuin näkökenttään tulisi jostakin vettä, joka helmeilee ja välkehtii. Silmät kiinni näkyy joku epämääräinen "värikäs" viiva. En näe lukea kunnolla oireiden tultua, koska "sumea" kohta tulee tekstin eteen.
Kokemuksesta olen oppinut pysymään rauhallisena ja oireet menevät ohi noin 15-30 minuutin kuluessa kertalaakista.
Nyt kun tätä kirjoitan niin oireiden loppumisesta on kulunut puolitoista tuntia ja näen loistavasti.
Koska täällä kirjoitan niin totta - olen vähän huolissani omasta terveydestäni. Silmänpohjat on kyllä tutkittu viimeksi vuosi sitten silmälääkärin sekä optikon toimesta. Ei näkynyt mitään vain hajataittoisuus todettiin. Silmälääkäri ei osannut ottaa kantaa mistä oireeni voisi johtua. Siihen mennessä olin potenut näitä oireita kahdesti.
Koska oireet tulee harvoin niin näihin ei osaa varautua. Mieleeni on tullut voisiko niskojen jumi aiheuttaa tällaista. Kyykkääminen tekee mulla niskat joskus kipeäksi.
Olen itse päätynyt diagnoosiin, että jonkinasteinen lasiaisen irtauma voisi selittää nämä oireet. Verkkokalvon irtauma aiheuttaisi pidempiaikaiset oireet.
Sitten olen pohtinut silmänpaineen/verenpaineen nousua rasituksessa voisiko esim. näköhermo ottaa osumaa korkeista paineista ja sitten kun lopetan rasituksen niin tulee näitä jälkioireita.
Varmasti jollakin on tällaisista oireista omakohtaisia kokemuksia, joten olisi mukava saada vertaistukea.
Niin ja ne verenpaineet ovat yleisesti ottaen mulla kontrollissa, syön AT-blokkaajaa lievään hypertensioon. Toi lääke ei voi olla syy oireisiin, koska en vielä ollut lääkityksellä kun silmäoireet aiemmin tulivat.
Näkökentässä välkkyy kuin vettä olisi.
Anonyymi-ap
2
314
Vastaukset
Silmä lääkäri oli paras vaito ehto, mulla oli kaisvuotta sitten verkko kavo ala viiva jossa kelllä on musta piste katselin ja humasin vaaka viivassa on muta, oli seurannasa vuoden kolmen kk välein vähen jonkin verran, oikeaas on akava harmaa kaihi.
- Anonyymi
😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋
😋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17740025N
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 244722
Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu333543Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka543434Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu203350Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1232940Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod282690Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint122361Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1162360MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142175Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S331774