TM:n reissuToyota bz4x:llä Lappiin ja takaisin

Anonyymi-ap

Yhteenveto: "Yhteensä TOYOTA BZ4X:N meno- ja paluumatkalla kilometrejä kertyi 1 850. Matkakulut olivat 218,8 euroa, unohtaen maalin kotilatauksen. Kuulostaa korkealta, mutta hinnaksi tulee lopulta varsin kohtalainen 11,83 €/100 km. Tässä ei toki huomioida hitaan matkanteon mahdollisesti aiheuttamia hotellikuluja – paluumatkan yöpyminen Oulussa olisi toisella autolla voitu jättää väliin.

Pikalatauksen keskiteho oli 29,1 kW. Laturissa auto roikkui 5 tuntia ja 7 minuuttia. 80 prosentin yläpuolella bZ4X:n pikalatausteho laskee noin 10 kilowattiin. Käytännössä yhdellä pikalatauksella pääsee talvikelillä siis vain noin 200 km.

Mitä sähköautolla säästää?

60

761

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Halpaa kuin dieselillä, jota ei tarvitse matkalla tankkailla.

      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        😋 ­­N­­­y­­­m­­­f­­o­­m­a­­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17742779M

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Voi miten tylsää matkustaminen olikaan ennen Toyotan sähköautoa.

      • Anonyymi

        Toyota luo aina jännitystä matkantekoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota luo aina jännitystä matkantekoon.

        Vokkelo mies,Toyota on myydyin auto:)


    • Anonyymi

      "Mitä sähköautolla säästää?"

      Tojo on sähköautoista huonoin ja täysi floppi. Älä pistä tojon rähmäystä. Sähköautojen piikkiin.

      • Anonyymi

        Kyllä se hotelliyöpymiseen menisi muillakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se hotelliyöpymiseen menisi muillakin.

        Et tiedä mistään mitään. Katso täst miten toimivalla sähköautolla ajetaan 1.000km vähän reilussa kymmenessä tunnissa. Yksi päivä riittää. Ei tarvitse yöpyä missään välissä.

        https://youtu.be/u6wZBdfZ9gY

        Toyotan ongelma on sen toivottoman hidas lataus ja se on vain tojon ongelma. Muut osaavat paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tiedä mistään mitään. Katso täst miten toimivalla sähköautolla ajetaan 1.000km vähän reilussa kymmenessä tunnissa. Yksi päivä riittää. Ei tarvitse yöpyä missään välissä.

        https://youtu.be/u6wZBdfZ9gY

        Toyotan ongelma on sen toivottoman hidas lataus ja se on vain tojon ongelma. Muut osaavat paremmin.

        Ja Hki-Saariselkä Model 3lla Suomen talvessa



        https://www.youtube.com/watch?v=9oJbIdr1lTU

        2h15min latausta
        12h20min ajamista

        Viiden tunnin latailut etenkin rajusti kehittyneellä latausverkostolla on vain testamentti Tojotan surkeudesta.


      • Anonyymi

        Samanlaisia ne on kaikki, paras ostaa itselataava hybridi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samanlaisia ne on kaikki, paras ostaa itselataava hybridi.

        Mutta "itselataavahan" on vain bensa-auto, fossiilipoltin. Dieselkin olisi parempi, ellei Traficom muistaisi niitä rankalla käyttövoimaverolla.


    • Anonyymi

      Helvetin halpaa ja lihottavaa touhua sähkötojolla kulkeminen. Jatkuvaa pullan ja kahvin nauttimista, lukuisten latauskertojen aikana ja päälle vielä ylimääräiset hotelliyöpymiset.
      Dieselillä matka olisi hetkessä taitettu ja kuskikin pysyisi kunnossa.

    • Anonyymi

      Kaksi tuntia ajoa, kaksi tuntia lataamista, mahtavaa!

      • Anonyymi

        Tässä taas yuomitaan tojon osaamatomuuden perusteella kaikki sähköautot aivan syyttä.
        Tässä on osaavien sähköautovalmistajien matkantekokyky nyt.

        "4 500 kilometrin reissu sähköautolla – latauksiin kului alle 2,5 tuntia ja vajaat 70 euroa"

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/4-500-kilometrin-reissu-sahkoautolla-latauksiin-kului-alle-2-5-tuntia-ja-vajaat-70-euroa/8346198#gs.pwjm79

        "Vaikka Porsche Taycan ei ole mitenkään erityisen pienikulutuksinen sähköauto, mahdollistaa sen 800 voltin sähköjärjestelmä erittäin nopean lataamisen.

        Tuorein osoitus tästä on Guinnessin virallinen maailmanennätys, joka syntyi, kun yli 4 500 kilometrin matkalla USA:n länsirannikolta itärannikolle autoa ladattiin ainoastaan 2 tuntia, 26 minuuttia ja 48 sekuntia."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä taas yuomitaan tojon osaamatomuuden perusteella kaikki sähköautot aivan syyttä.
        Tässä on osaavien sähköautovalmistajien matkantekokyky nyt.

        "4 500 kilometrin reissu sähköautolla – latauksiin kului alle 2,5 tuntia ja vajaat 70 euroa"

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/4-500-kilometrin-reissu-sahkoautolla-latauksiin-kului-alle-2-5-tuntia-ja-vajaat-70-euroa/8346198#gs.pwjm79

        "Vaikka Porsche Taycan ei ole mitenkään erityisen pienikulutuksinen sähköauto, mahdollistaa sen 800 voltin sähköjärjestelmä erittäin nopean lataamisen.

        Tuorein osoitus tästä on Guinnessin virallinen maailmanennätys, joka syntyi, kun yli 4 500 kilometrin matkalla USA:n länsirannikolta itärannikolle autoa ladattiin ainoastaan 2 tuntia, 26 minuuttia ja 48 sekuntia."

        Joka ukkohan tuollaisen porshen ostaa, halvimpia vissiin jolla pääsee sen 400 km talvella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka ukkohan tuollaisen porshen ostaa, halvimpia vissiin jolla pääsee sen 400 km talvella?

        Se että joka-ukolla ei ole varaa Porscheen on aivan eri tarina.

        "halvimpia vissiin jolla pääsee sen 400 km talvella?"

        Voi teitä hölmöjä ressukoita kun teille ei mitenkään avaudu se että pitkän matkan ajossa sähköautolla tuo range on vain yksi tekijä. Toinen tärkeä tekijä on latausnopeus ja siinä Porsche ei ole ainoa pätevä osaaja vaan myös Hia/Hyny tarjoavat saman 800V lataustekniikan samassa hintaluokassa Toyotan BZ-flopin kanssa.

        Olisiko aika laskeutua alas puusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä taas yuomitaan tojon osaamatomuuden perusteella kaikki sähköautot aivan syyttä.
        Tässä on osaavien sähköautovalmistajien matkantekokyky nyt.

        "4 500 kilometrin reissu sähköautolla – latauksiin kului alle 2,5 tuntia ja vajaat 70 euroa"

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/4-500-kilometrin-reissu-sahkoautolla-latauksiin-kului-alle-2-5-tuntia-ja-vajaat-70-euroa/8346198#gs.pwjm79

        "Vaikka Porsche Taycan ei ole mitenkään erityisen pienikulutuksinen sähköauto, mahdollistaa sen 800 voltin sähköjärjestelmä erittäin nopean lataamisen.

        Tuorein osoitus tästä on Guinnessin virallinen maailmanennätys, joka syntyi, kun yli 4 500 kilometrin matkalla USA:n länsirannikolta itärannikolle autoa ladattiin ainoastaan 2 tuntia, 26 minuuttia ja 48 sekuntia."

        4500 km olisi jo puolet Tojon vuotuisesta ajomäärästä!


    • Anonyymi

      200 km eli yli 10 kertaa markettiin ja takaisin.

    • Anonyymi

      "Matkaan sisältyikin loikka pois mukavuusalueelta, kun Rovaniemeltä ajettiin suoraan Ouluun ilman Kemiin suunniteltua lataustaukoa. Matkaan lähdettiin 82 prosentin varausasteella ja kilometrejä kertyi 220, mikä vaati lämmityslaitteesta tinkimistä noin puoleksi matkaksi. Viimeiset kilometrit auto kertoi toimintamatkaksi pyöreät nolla kilometriä."

      • Anonyymi

        Ei kyllä noilla spekseillä mikään sähköauto ole vielä hybridiä lukuunottamatta alkanut kiinnostamaan.


      • Anonyymi

        Ainahan joutuu poistumaan mukavuusalueelta jos Toyotalla ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainahan joutuu poistumaan mukavuusalueelta jos Toyotalla ajaa.

        Kotisohvalta katsomasta Emmerdalea ja Kauniita ja rohkeita.


    • Anonyymi

      Sähköautolla säästää paljonkin, kunhan ei valitse Bz:taa. Kannattaa valitä melkein mikä tahansa muu. Tesla Y on paljon parempi valinta. Siinä on valmistajalla jo kokemusta sähköautoista, eikä tuollainen ensirykäisy, josta aletaan kehittelemään autoa.

    • Anonyymi

      Lapsiperheen unelma-auto. Hampurilaisia ja nakkikoreja kuluu.

    • Anonyymi

      patteriauto on kaupunkilaisten auto, ei sillä peräkylillä mitään tee.

      • Anonyymi

        No eipä siellä peräkylillä tee paljoa muutakaan. Suomalaisten muutto kaupunkeihin on tehty jo 80% osalta.
        Kun sähköauto toimii tälle 80% suomalaisista niin arvatkaapa menestyykö sellainen firma joka tekee autoja vain sille 20% peräkylän väestölle?
        Ja arvatkaapa miten paljon sille kaupungissa asuvalle 80% osalle väestöstä merkitsee se että hänelle loistavasti toimiva sähköauto ei ole hyvä valinta jollekin peräkylän Pertille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eipä siellä peräkylillä tee paljoa muutakaan. Suomalaisten muutto kaupunkeihin on tehty jo 80% osalta.
        Kun sähköauto toimii tälle 80% suomalaisista niin arvatkaapa menestyykö sellainen firma joka tekee autoja vain sille 20% peräkylän väestölle?
        Ja arvatkaapa miten paljon sille kaupungissa asuvalle 80% osalle väestöstä merkitsee se että hänelle loistavasti toimiva sähköauto ei ole hyvä valinta jollekin peräkylän Pertille?

        Peräkylällä voi asua leveästi, halvasti ja ilman ongelmia, eli kyllä peräkylällä tekee paljonkin sitä mitä ei kaupungin asukas voi edes haaveilla tekevänsä.

        jos omistaa perinteisen kunnon diiselin niin peräkylältä pääsee kyllä pois aina kun on tarvetta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peräkylällä voi asua leveästi, halvasti ja ilman ongelmia, eli kyllä peräkylällä tekee paljonkin sitä mitä ei kaupungin asukas voi edes haaveilla tekevänsä.

        jos omistaa perinteisen kunnon diiselin niin peräkylältä pääsee kyllä pois aina kun on tarvetta!

        Nyt et ymmärrä yhtään kupletin juonta. Ei ole lainkaan kysymys siitä etteikö peräkylällä voisi asua leveästi ja etteikö diisselillä pääsisi sieltä parhaiten pois.

        Se juttu on että siellä peräkylällä asuu joka vuosi yhävähemmän porukkaa ja niiden dieseleiden myynti menee nolliin. Ei mikään autotehdas satsaa kuoleviin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt et ymmärrä yhtään kupletin juonta. Ei ole lainkaan kysymys siitä etteikö peräkylällä voisi asua leveästi ja etteikö diisselillä pääsisi sieltä parhaiten pois.

        Se juttu on että siellä peräkylällä asuu joka vuosi yhävähemmän porukkaa ja niiden dieseleiden myynti menee nolliin. Ei mikään autotehdas satsaa kuoleviin

        Ja yleensäkin mikä ihmeen argumentti sähköautokeskustelussa on aina heilutella sitä korttia ettei peräkylällä pärjää sähköautolla?
        Oikeesti mitä luulet sellaisen korti heiluttelun merkitsevän sille 80% väestölle joka kuitenkin loppujen lopuksi päättää mitä Suomen automarkkinat ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eipä siellä peräkylillä tee paljoa muutakaan. Suomalaisten muutto kaupunkeihin on tehty jo 80% osalta.
        Kun sähköauto toimii tälle 80% suomalaisista niin arvatkaapa menestyykö sellainen firma joka tekee autoja vain sille 20% peräkylän väestölle?
        Ja arvatkaapa miten paljon sille kaupungissa asuvalle 80% osalle väestöstä merkitsee se että hänelle loistavasti toimiva sähköauto ei ole hyvä valinta jollekin peräkylän Pertille?

        Monellako siellä Punavuoressa on velaton 150 neliön ok-talo ja tallissa mönkijä, moottorikelkka ja diesel-Mersu? Minulla on täällä sinun Peräkylässäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monellako siellä Punavuoressa on velaton 150 neliön ok-talo ja tallissa mönkijä, moottorikelkka ja diesel-Mersu? Minulla on täällä sinun Peräkylässäsi.

        Yritä nyt ymmärtää ettei tässä ole lainkaan kyse elämisen laadusta. Kyse on siitä että teidän 20% väestönosuuden peräkyläläisten osallistuminen sähköautokeskusteluun on meidän 80% kaupunkilaisten osalta täysin epärelevanttia. Se että teille diesel on parempi ei vaikuta millään tapaa siihen millainen auto meille sopii parhaiten.


        Ja voit sitten vielä miettiä sitä mikä mielenkiinto autonvalmistajilla on tehdä autoja pienelle väestönryhmälle joka kutistuu vuosi vuodelta.

        Ps. Meillä on kaupunkiasunnon lisäksi velaton talviasuttava mökki puolen hehtaarin tontilla noin 60km päässä stadista. Moottorikelkoista ja mönkijöistä en ole kiinnostunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monellako siellä Punavuoressa on velaton 150 neliön ok-talo ja tallissa mönkijä, moottorikelkka ja diesel-Mersu? Minulla on täällä sinun Peräkylässäsi.

        Sinulla on varmaan myös helposti järjestettävissä oma halpa latauspiste sähköautolle. Sähköauto sopii paljon paremmin kaikkialle muualle, paitsi kaupunkiin. Yleensä kylillä kayntiin riittää alle 100 km, ja siihen sähkis riittää mainiosti. Diesel on paljon kalliimpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on varmaan myös helposti järjestettävissä oma halpa latauspiste sähköautolle. Sähköauto sopii paljon paremmin kaikkialle muualle, paitsi kaupunkiin. Yleensä kylillä kayntiin riittää alle 100 km, ja siihen sähkis riittää mainiosti. Diesel on paljon kalliimpaa.

        Tuo Punavuoriheitto oli täysin tuon peräkylä-pertin laukaus pimeään. Asun ruuhkasuomessa kaupungissa, mutta omakotitalo-alueella. Kotilataus on siis hyvässä mallissa.
        Ei kaikki kaupungissa asuvat asu kerrostaloissa joissa ei olisi autopaikkaa. Se on Stadin ytimen juttu. Olen sielläkin asunut useita vuosia mutta silloin mulla ei ollut minkäänlaista autoa. Se parkkipaikan puute on yhtä iso ongelma polttiksella kuin sähköautollakin. Ja siitä omasta vakituisesta autosta on enemmän riesaa kuin hyötyä siellä.


      • Anonyymi

        Päinvastoin, peräkylillä kotilatausmahdollisuus on helpommin järjestettävissä kuin kaupungissa.

        Sitten voi tulla haasteita jos sieltä peräkylältä on lähimpään kauppaan matkaa yli 100km, mutta Suomesta ei kovin montaa tuollaista kotitaloutta löydy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eipä siellä peräkylillä tee paljoa muutakaan. Suomalaisten muutto kaupunkeihin on tehty jo 80% osalta.
        Kun sähköauto toimii tälle 80% suomalaisista niin arvatkaapa menestyykö sellainen firma joka tekee autoja vain sille 20% peräkylän väestölle?
        Ja arvatkaapa miten paljon sille kaupungissa asuvalle 80% osalle väestöstä merkitsee se että hänelle loistavasti toimiva sähköauto ei ole hyvä valinta jollekin peräkylän Pertille?

        Sähköauton lataaminen Helsingissä on yhtä helvettiä.

        https://youtu.be/VL40tNgoivI


    • Anonyymi

      Nimiä vaan tilauskirjaan, määrä korvaa laadun.

    • Anonyymi

      Kaikista Vw:n ID-autoista puuttuu akun lämmitys ja ovat yhtä hitaita latautumaan, mutta TM nimitti ID.4:sta koko kansa sähköautoksi.

      Että silleen.

      • Anonyymi

        Sinulla on vanhaa tietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on vanhaa tietoa.

        Ainakaan VW liikkeessä ei vielä viime viikolla tienneet milloin akun esilämmitys on tulossa.


      • Anonyymi

        Tämä väärä tieto auttaakin Toyotan kuljettajaa suunnattomasti 200 km matkaa ajavaa , puolet matkasta ilman lämmityslaitetta ja koko ajan jännittäen riittääkö akku näin valtavan matkan loppuun asti.

        Toyota B-jotain on sähköautona täysi ja täydellinen floppi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakaan VW liikkeessä ei vielä viime viikolla tienneet milloin akun esilämmitys on tulossa.

        Se mikä jostain vanhasta ID:n softaversiosta puuttui oli mahdollisuus laittaa esilämmitys manuaalisesti päälle. Akuissa on aina ollut lämmitys ja automatiikka on hoitanut milloin esilämmitystä käytetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä väärä tieto auttaakin Toyotan kuljettajaa suunnattomasti 200 km matkaa ajavaa , puolet matkasta ilman lämmityslaitetta ja koko ajan jännittäen riittääkö akku näin valtavan matkan loppuun asti.

        Toyota B-jotain on sähköautona täysi ja täydellinen floppi.

        B-luokan kulkuvälinehän se on. Vielä saa tehdä paljon töitä, jos aikoo päästä parhaaseen A-ryhmään.


    • Anonyymi

      Ostakaa Kia ev 6 ja matka taittuu.

      • Anonyymi

        Hieno peli muuten mutta jalat ei mahdu ratin alle kun rattipylväs on liian alhaalla. Lisäksi ne ovien ulkokahvat on este. Nehän jäätyi talvitestissäkin.
        Saikos KIAan matriisivalot? Muistaakseni ei. Sekin on iso miinus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieno peli muuten mutta jalat ei mahdu ratin alle kun rattipylväs on liian alhaalla. Lisäksi ne ovien ulkokahvat on este. Nehän jäätyi talvitestissäkin.
        Saikos KIAan matriisivalot? Muistaakseni ei. Sekin on iso miinus.

        Yli 52 numeron kengät onkin jo sukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieno peli muuten mutta jalat ei mahdu ratin alle kun rattipylväs on liian alhaalla. Lisäksi ne ovien ulkokahvat on este. Nehän jäätyi talvitestissäkin.
        Saikos KIAan matriisivalot? Muistaakseni ei. Sekin on iso miinus.

        Tarkoitatko etteivät paksut reidet mahdu sulla ratin alle vai jalkaterät polkimien ja koetaulun alaosan väliin?


    • Anonyymi

      EV6 on samaa kokoluokkaa kuin BZ. Kaikilta sähköautoominaisuuksiltaan se on paljon parempi kuin BZ. EV6:lla reissu Lappiin onnistuu vaivatta. Lataus on erittäin nopea eikä tarvitse lorvailla asemilla pitkään kuten BZ:n kanssa. BZ on autona floppi.

    • Anonyymi

      Voi olla melkosen lihavaa porukkaa noi sähkö toiota kuskit kohta. Tienpäällä pitää vetää munkkikahveja alvariinsa latausta odoteleessa.

      • Anonyymi

        Älä unta näe. Kyllä niillä termospullollinen kahvia ja kotona tehdyt eväät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä unta näe. Kyllä niillä termospullollinen kahvia ja kotona tehdyt eväät.

        En viitsisi viettää aikaani huoltoasemilla, kauppakeskuksissa ja latausasemilla kuin tarpeellisen minimiajan. Pari tuntiakin on pitkä aika pyöritellä peukaloita. Hese ja buffetit ei ole minun juttu.


    • Anonyymi

      Toyotan pitäisi tehdä radikaali takaisinkutsu ja laittaa noihin kunnon raudat sisälle. BZ:n ongelmat johtuvat raudasta. Ei niitä ohjelmia räpläämällä kuntoon saada. Akku on alamittainen, kulutus posketon ja lataus surkea. Myös navipuoli on jonkun apuharjoittelijan tekele. Ohjelmisto ei toimi kuten pitäisi.

      • Anonyymi

        Tojofania eivät huonot ominaisudet ole koskaan haitanneet, eihän se tiedä paremmasta. Katsastusvarmuus on se, mikä merkitsee.


    • Anonyymi

      BZ:n ostamisessa ei nyt mitään järkeä vallankaan kun Toyota tekee erinomaisia hybridi-malleja. Itselataavat ovat kokonaistaloudellisesti taloudellisimpia autoja, ne ovat halvempia ja minivoivat polttoainekulut. Ne myös toimivat kaikissa oloissa moitteettomasti. Toimivuus ja luotettavuus ovat asioita, joita ei kannata Suomessa unohtaa.

      • Anonyymi

        Jos nyt on ostamassa uutta autoa niin tuollainen latauskelvoton on todella lyhytnäköisen valinta. Ensinnäkin sen käyttökulut ovat 5-7 kertaa korkeammat kuin sähköauton ja lisäksi nyt uutena ostetun latauskelvottoman arvonalenema seuraavan 3-6 vuoden aikana on reilusti suurempi kuin sähköauton.
        Nyt kuluttajat ovat todella havahtuneet asiaan ja se näkyy konkreettisesti rekisteröintitilastossa. Viidestä eniten rekisteröidystä automallista kaksi oli täyssähköautoja. ID.4 ja Enyaq. Tämä trendi voimistuu sitä mukaa kun sähköautojen toimitusajat putoavat.

        Tässä vielä laajempaa perspektiiviä pitkältä ajalta. Ei tarvitse olla Einstein ymmärtääkseen mikä on latauskelvottomien kohtalo lähivuosina.
        https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastot


      • Anonyymi

        Toyoyan hybridit ovat bensa-autoja, antiikkisia fossiilipolttimia. Niiden viimeinen myyntipäivä lähestyy päivä päivältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nyt on ostamassa uutta autoa niin tuollainen latauskelvoton on todella lyhytnäköisen valinta. Ensinnäkin sen käyttökulut ovat 5-7 kertaa korkeammat kuin sähköauton ja lisäksi nyt uutena ostetun latauskelvottoman arvonalenema seuraavan 3-6 vuoden aikana on reilusti suurempi kuin sähköauton.
        Nyt kuluttajat ovat todella havahtuneet asiaan ja se näkyy konkreettisesti rekisteröintitilastossa. Viidestä eniten rekisteröidystä automallista kaksi oli täyssähköautoja. ID.4 ja Enyaq. Tämä trendi voimistuu sitä mukaa kun sähköautojen toimitusajat putoavat.

        Tässä vielä laajempaa perspektiiviä pitkältä ajalta. Ei tarvitse olla Einstein ymmärtääkseen mikä on latauskelvottomien kohtalo lähivuosina.
        https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastot

        Sähköautoja tienpäällä 1.6% ja plugareita reilu 3%. Pitkä on tie vielä kun niitä ei saa kaupasta edes ulos. vaikka olis painetta perstaskussa. Ostan kyllä heti, kun saa perusauton alta 35k€ 70kWh akulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyoyan hybridit ovat bensa-autoja, antiikkisia fossiilipolttimia. Niiden viimeinen myyntipäivä lähestyy päivä päivältä.

        Tilanne aivan toinen. Kohta polttiksilla puhdistetaan ilmasto. Sähköautot kielletään niiden aiheuttamien myrkkyjen vuoksi.


    • Anonyymi

      Yksityisleasing n 800 €/kk 36 kk/45 tkm sopimuksella sis. huollot, renkaat ja vakuutus. Kyllä siitä hintaa tulee 64 €/100km. Sähkönkulutuksella ei ole suurtakaan väliä.

      • Anonyymi

        Tuolla leasing-hinnalla saa Tesla Y:n joka on aivan eri luokan auto teknisesti ja statukseltaan, siis parempi jaxarvostetumpi.


    • Anonyymi

      1000 km paluumatkalle akku täynnä. Matkalla yli 5 tuntia pikalatausta ja lisäksi täyslataus hotelliyön aikana. Hyvinhän se meni, jos ei pidä kiirettä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Immu otti pataan

      Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2480
    2. Näetkö feminismin uhkana

      Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      196
      1167
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

      Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1081
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

      tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      930
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

      Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      901
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

      Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Miksi kaivata miestä

      jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      90
      850
    8. Kyllä me vaan

      Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53
      841
    9. Oot nainen kaunis

      muista hymyillä jatkossakin.
      Ikävä
      46
      829
    10. Mitä haluaisit kysyä

      Kaivatultasi?
      Ikävä
      53
      758
    Aihe