Yhteenveto: "Yhteensä TOYOTA BZ4X:N meno- ja paluumatkalla kilometrejä kertyi 1 850. Matkakulut olivat 218,8 euroa, unohtaen maalin kotilatauksen. Kuulostaa korkealta, mutta hinnaksi tulee lopulta varsin kohtalainen 11,83 €/100 km. Tässä ei toki huomioida hitaan matkanteon mahdollisesti aiheuttamia hotellikuluja – paluumatkan yöpyminen Oulussa olisi toisella autolla voitu jättää väliin.
Pikalatauksen keskiteho oli 29,1 kW. Laturissa auto roikkui 5 tuntia ja 7 minuuttia. 80 prosentin yläpuolella bZ4X:n pikalatausteho laskee noin 10 kilowattiin. Käytännössä yhdellä pikalatauksella pääsee talvikelillä siis vain noin 200 km.
Mitä sähköautolla säästää?
TM:n reissuToyota bz4x:llä Lappiin ja takaisin
60
761
Vastaukset
- Anonyymi
Halpaa kuin dieselillä, jota ei tarvitse matkalla tankkailla.
- Anonyymi
😋😍😋😍😋😍😋😍😋
😋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17742779M
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Voi miten tylsää matkustaminen olikaan ennen Toyotan sähköautoa.
- Anonyymi
Toyota luo aina jännitystä matkantekoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota luo aina jännitystä matkantekoon.
Vokkelo mies,Toyota on myydyin auto:)
- Anonyymi
"Mitä sähköautolla säästää?"
Tojo on sähköautoista huonoin ja täysi floppi. Älä pistä tojon rähmäystä. Sähköautojen piikkiin.- Anonyymi
Kyllä se hotelliyöpymiseen menisi muillakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se hotelliyöpymiseen menisi muillakin.
Et tiedä mistään mitään. Katso täst miten toimivalla sähköautolla ajetaan 1.000km vähän reilussa kymmenessä tunnissa. Yksi päivä riittää. Ei tarvitse yöpyä missään välissä.
https://youtu.be/u6wZBdfZ9gY
Toyotan ongelma on sen toivottoman hidas lataus ja se on vain tojon ongelma. Muut osaavat paremmin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et tiedä mistään mitään. Katso täst miten toimivalla sähköautolla ajetaan 1.000km vähän reilussa kymmenessä tunnissa. Yksi päivä riittää. Ei tarvitse yöpyä missään välissä.
https://youtu.be/u6wZBdfZ9gY
Toyotan ongelma on sen toivottoman hidas lataus ja se on vain tojon ongelma. Muut osaavat paremmin.Ja Hki-Saariselkä Model 3lla Suomen talvessa
https://www.youtube.com/watch?v=9oJbIdr1lTU
2h15min latausta
12h20min ajamista
Viiden tunnin latailut etenkin rajusti kehittyneellä latausverkostolla on vain testamentti Tojotan surkeudesta. - Anonyymi
Samanlaisia ne on kaikki, paras ostaa itselataava hybridi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samanlaisia ne on kaikki, paras ostaa itselataava hybridi.
Mutta "itselataavahan" on vain bensa-auto, fossiilipoltin. Dieselkin olisi parempi, ellei Traficom muistaisi niitä rankalla käyttövoimaverolla.
- Anonyymi
Helvetin halpaa ja lihottavaa touhua sähkötojolla kulkeminen. Jatkuvaa pullan ja kahvin nauttimista, lukuisten latauskertojen aikana ja päälle vielä ylimääräiset hotelliyöpymiset.
Dieselillä matka olisi hetkessä taitettu ja kuskikin pysyisi kunnossa. - Anonyymi
Kaksi tuntia ajoa, kaksi tuntia lataamista, mahtavaa!
- Anonyymi
Tässä taas yuomitaan tojon osaamatomuuden perusteella kaikki sähköautot aivan syyttä.
Tässä on osaavien sähköautovalmistajien matkantekokyky nyt.
"4 500 kilometrin reissu sähköautolla – latauksiin kului alle 2,5 tuntia ja vajaat 70 euroa"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/4-500-kilometrin-reissu-sahkoautolla-latauksiin-kului-alle-2-5-tuntia-ja-vajaat-70-euroa/8346198#gs.pwjm79
"Vaikka Porsche Taycan ei ole mitenkään erityisen pienikulutuksinen sähköauto, mahdollistaa sen 800 voltin sähköjärjestelmä erittäin nopean lataamisen.
Tuorein osoitus tästä on Guinnessin virallinen maailmanennätys, joka syntyi, kun yli 4 500 kilometrin matkalla USA:n länsirannikolta itärannikolle autoa ladattiin ainoastaan 2 tuntia, 26 minuuttia ja 48 sekuntia." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä taas yuomitaan tojon osaamatomuuden perusteella kaikki sähköautot aivan syyttä.
Tässä on osaavien sähköautovalmistajien matkantekokyky nyt.
"4 500 kilometrin reissu sähköautolla – latauksiin kului alle 2,5 tuntia ja vajaat 70 euroa"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/4-500-kilometrin-reissu-sahkoautolla-latauksiin-kului-alle-2-5-tuntia-ja-vajaat-70-euroa/8346198#gs.pwjm79
"Vaikka Porsche Taycan ei ole mitenkään erityisen pienikulutuksinen sähköauto, mahdollistaa sen 800 voltin sähköjärjestelmä erittäin nopean lataamisen.
Tuorein osoitus tästä on Guinnessin virallinen maailmanennätys, joka syntyi, kun yli 4 500 kilometrin matkalla USA:n länsirannikolta itärannikolle autoa ladattiin ainoastaan 2 tuntia, 26 minuuttia ja 48 sekuntia."Joka ukkohan tuollaisen porshen ostaa, halvimpia vissiin jolla pääsee sen 400 km talvella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka ukkohan tuollaisen porshen ostaa, halvimpia vissiin jolla pääsee sen 400 km talvella?
Se että joka-ukolla ei ole varaa Porscheen on aivan eri tarina.
"halvimpia vissiin jolla pääsee sen 400 km talvella?"
Voi teitä hölmöjä ressukoita kun teille ei mitenkään avaudu se että pitkän matkan ajossa sähköautolla tuo range on vain yksi tekijä. Toinen tärkeä tekijä on latausnopeus ja siinä Porsche ei ole ainoa pätevä osaaja vaan myös Hia/Hyny tarjoavat saman 800V lataustekniikan samassa hintaluokassa Toyotan BZ-flopin kanssa.
Olisiko aika laskeutua alas puusta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä taas yuomitaan tojon osaamatomuuden perusteella kaikki sähköautot aivan syyttä.
Tässä on osaavien sähköautovalmistajien matkantekokyky nyt.
"4 500 kilometrin reissu sähköautolla – latauksiin kului alle 2,5 tuntia ja vajaat 70 euroa"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/4-500-kilometrin-reissu-sahkoautolla-latauksiin-kului-alle-2-5-tuntia-ja-vajaat-70-euroa/8346198#gs.pwjm79
"Vaikka Porsche Taycan ei ole mitenkään erityisen pienikulutuksinen sähköauto, mahdollistaa sen 800 voltin sähköjärjestelmä erittäin nopean lataamisen.
Tuorein osoitus tästä on Guinnessin virallinen maailmanennätys, joka syntyi, kun yli 4 500 kilometrin matkalla USA:n länsirannikolta itärannikolle autoa ladattiin ainoastaan 2 tuntia, 26 minuuttia ja 48 sekuntia."4500 km olisi jo puolet Tojon vuotuisesta ajomäärästä!
- Anonyymi
200 km eli yli 10 kertaa markettiin ja takaisin.
- Anonyymi
"Matkaan sisältyikin loikka pois mukavuusalueelta, kun Rovaniemeltä ajettiin suoraan Ouluun ilman Kemiin suunniteltua lataustaukoa. Matkaan lähdettiin 82 prosentin varausasteella ja kilometrejä kertyi 220, mikä vaati lämmityslaitteesta tinkimistä noin puoleksi matkaksi. Viimeiset kilometrit auto kertoi toimintamatkaksi pyöreät nolla kilometriä."
- Anonyymi
Ei kyllä noilla spekseillä mikään sähköauto ole vielä hybridiä lukuunottamatta alkanut kiinnostamaan.
- Anonyymi
Ainahan joutuu poistumaan mukavuusalueelta jos Toyotalla ajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainahan joutuu poistumaan mukavuusalueelta jos Toyotalla ajaa.
Kotisohvalta katsomasta Emmerdalea ja Kauniita ja rohkeita.
- Anonyymi
Sähköautolla säästää paljonkin, kunhan ei valitse Bz:taa. Kannattaa valitä melkein mikä tahansa muu. Tesla Y on paljon parempi valinta. Siinä on valmistajalla jo kokemusta sähköautoista, eikä tuollainen ensirykäisy, josta aletaan kehittelemään autoa.
- Anonyymi
Lapsiperheen unelma-auto. Hampurilaisia ja nakkikoreja kuluu.
- Anonyymi
patteriauto on kaupunkilaisten auto, ei sillä peräkylillä mitään tee.
- Anonyymi
No eipä siellä peräkylillä tee paljoa muutakaan. Suomalaisten muutto kaupunkeihin on tehty jo 80% osalta.
Kun sähköauto toimii tälle 80% suomalaisista niin arvatkaapa menestyykö sellainen firma joka tekee autoja vain sille 20% peräkylän väestölle?
Ja arvatkaapa miten paljon sille kaupungissa asuvalle 80% osalle väestöstä merkitsee se että hänelle loistavasti toimiva sähköauto ei ole hyvä valinta jollekin peräkylän Pertille? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eipä siellä peräkylillä tee paljoa muutakaan. Suomalaisten muutto kaupunkeihin on tehty jo 80% osalta.
Kun sähköauto toimii tälle 80% suomalaisista niin arvatkaapa menestyykö sellainen firma joka tekee autoja vain sille 20% peräkylän väestölle?
Ja arvatkaapa miten paljon sille kaupungissa asuvalle 80% osalle väestöstä merkitsee se että hänelle loistavasti toimiva sähköauto ei ole hyvä valinta jollekin peräkylän Pertille?Peräkylällä voi asua leveästi, halvasti ja ilman ongelmia, eli kyllä peräkylällä tekee paljonkin sitä mitä ei kaupungin asukas voi edes haaveilla tekevänsä.
jos omistaa perinteisen kunnon diiselin niin peräkylältä pääsee kyllä pois aina kun on tarvetta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Peräkylällä voi asua leveästi, halvasti ja ilman ongelmia, eli kyllä peräkylällä tekee paljonkin sitä mitä ei kaupungin asukas voi edes haaveilla tekevänsä.
jos omistaa perinteisen kunnon diiselin niin peräkylältä pääsee kyllä pois aina kun on tarvetta!Nyt et ymmärrä yhtään kupletin juonta. Ei ole lainkaan kysymys siitä etteikö peräkylällä voisi asua leveästi ja etteikö diisselillä pääsisi sieltä parhaiten pois.
Se juttu on että siellä peräkylällä asuu joka vuosi yhävähemmän porukkaa ja niiden dieseleiden myynti menee nolliin. Ei mikään autotehdas satsaa kuoleviin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt et ymmärrä yhtään kupletin juonta. Ei ole lainkaan kysymys siitä etteikö peräkylällä voisi asua leveästi ja etteikö diisselillä pääsisi sieltä parhaiten pois.
Se juttu on että siellä peräkylällä asuu joka vuosi yhävähemmän porukkaa ja niiden dieseleiden myynti menee nolliin. Ei mikään autotehdas satsaa kuoleviinJa yleensäkin mikä ihmeen argumentti sähköautokeskustelussa on aina heilutella sitä korttia ettei peräkylällä pärjää sähköautolla?
Oikeesti mitä luulet sellaisen korti heiluttelun merkitsevän sille 80% väestölle joka kuitenkin loppujen lopuksi päättää mitä Suomen automarkkinat ovat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eipä siellä peräkylillä tee paljoa muutakaan. Suomalaisten muutto kaupunkeihin on tehty jo 80% osalta.
Kun sähköauto toimii tälle 80% suomalaisista niin arvatkaapa menestyykö sellainen firma joka tekee autoja vain sille 20% peräkylän väestölle?
Ja arvatkaapa miten paljon sille kaupungissa asuvalle 80% osalle väestöstä merkitsee se että hänelle loistavasti toimiva sähköauto ei ole hyvä valinta jollekin peräkylän Pertille?Monellako siellä Punavuoressa on velaton 150 neliön ok-talo ja tallissa mönkijä, moottorikelkka ja diesel-Mersu? Minulla on täällä sinun Peräkylässäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monellako siellä Punavuoressa on velaton 150 neliön ok-talo ja tallissa mönkijä, moottorikelkka ja diesel-Mersu? Minulla on täällä sinun Peräkylässäsi.
Yritä nyt ymmärtää ettei tässä ole lainkaan kyse elämisen laadusta. Kyse on siitä että teidän 20% väestönosuuden peräkyläläisten osallistuminen sähköautokeskusteluun on meidän 80% kaupunkilaisten osalta täysin epärelevanttia. Se että teille diesel on parempi ei vaikuta millään tapaa siihen millainen auto meille sopii parhaiten.
Ja voit sitten vielä miettiä sitä mikä mielenkiinto autonvalmistajilla on tehdä autoja pienelle väestönryhmälle joka kutistuu vuosi vuodelta.
Ps. Meillä on kaupunkiasunnon lisäksi velaton talviasuttava mökki puolen hehtaarin tontilla noin 60km päässä stadista. Moottorikelkoista ja mönkijöistä en ole kiinnostunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monellako siellä Punavuoressa on velaton 150 neliön ok-talo ja tallissa mönkijä, moottorikelkka ja diesel-Mersu? Minulla on täällä sinun Peräkylässäsi.
Sinulla on varmaan myös helposti järjestettävissä oma halpa latauspiste sähköautolle. Sähköauto sopii paljon paremmin kaikkialle muualle, paitsi kaupunkiin. Yleensä kylillä kayntiin riittää alle 100 km, ja siihen sähkis riittää mainiosti. Diesel on paljon kalliimpaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on varmaan myös helposti järjestettävissä oma halpa latauspiste sähköautolle. Sähköauto sopii paljon paremmin kaikkialle muualle, paitsi kaupunkiin. Yleensä kylillä kayntiin riittää alle 100 km, ja siihen sähkis riittää mainiosti. Diesel on paljon kalliimpaa.
Tuo Punavuoriheitto oli täysin tuon peräkylä-pertin laukaus pimeään. Asun ruuhkasuomessa kaupungissa, mutta omakotitalo-alueella. Kotilataus on siis hyvässä mallissa.
Ei kaikki kaupungissa asuvat asu kerrostaloissa joissa ei olisi autopaikkaa. Se on Stadin ytimen juttu. Olen sielläkin asunut useita vuosia mutta silloin mulla ei ollut minkäänlaista autoa. Se parkkipaikan puute on yhtä iso ongelma polttiksella kuin sähköautollakin. Ja siitä omasta vakituisesta autosta on enemmän riesaa kuin hyötyä siellä. - Anonyymi
Päinvastoin, peräkylillä kotilatausmahdollisuus on helpommin järjestettävissä kuin kaupungissa.
Sitten voi tulla haasteita jos sieltä peräkylältä on lähimpään kauppaan matkaa yli 100km, mutta Suomesta ei kovin montaa tuollaista kotitaloutta löydy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eipä siellä peräkylillä tee paljoa muutakaan. Suomalaisten muutto kaupunkeihin on tehty jo 80% osalta.
Kun sähköauto toimii tälle 80% suomalaisista niin arvatkaapa menestyykö sellainen firma joka tekee autoja vain sille 20% peräkylän väestölle?
Ja arvatkaapa miten paljon sille kaupungissa asuvalle 80% osalle väestöstä merkitsee se että hänelle loistavasti toimiva sähköauto ei ole hyvä valinta jollekin peräkylän Pertille?Sähköauton lataaminen Helsingissä on yhtä helvettiä.
https://youtu.be/VL40tNgoivI
- Anonyymi
Nimiä vaan tilauskirjaan, määrä korvaa laadun.
- Anonyymi
Kaikista Vw:n ID-autoista puuttuu akun lämmitys ja ovat yhtä hitaita latautumaan, mutta TM nimitti ID.4:sta koko kansa sähköautoksi.
Että silleen.- Anonyymi
Sinulla on vanhaa tietoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on vanhaa tietoa.
Ainakaan VW liikkeessä ei vielä viime viikolla tienneet milloin akun esilämmitys on tulossa.
- Anonyymi
Tämä väärä tieto auttaakin Toyotan kuljettajaa suunnattomasti 200 km matkaa ajavaa , puolet matkasta ilman lämmityslaitetta ja koko ajan jännittäen riittääkö akku näin valtavan matkan loppuun asti.
Toyota B-jotain on sähköautona täysi ja täydellinen floppi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakaan VW liikkeessä ei vielä viime viikolla tienneet milloin akun esilämmitys on tulossa.
Se mikä jostain vanhasta ID:n softaversiosta puuttui oli mahdollisuus laittaa esilämmitys manuaalisesti päälle. Akuissa on aina ollut lämmitys ja automatiikka on hoitanut milloin esilämmitystä käytetään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä väärä tieto auttaakin Toyotan kuljettajaa suunnattomasti 200 km matkaa ajavaa , puolet matkasta ilman lämmityslaitetta ja koko ajan jännittäen riittääkö akku näin valtavan matkan loppuun asti.
Toyota B-jotain on sähköautona täysi ja täydellinen floppi.B-luokan kulkuvälinehän se on. Vielä saa tehdä paljon töitä, jos aikoo päästä parhaaseen A-ryhmään.
- Anonyymi
Ostakaa Kia ev 6 ja matka taittuu.
- Anonyymi
Hieno peli muuten mutta jalat ei mahdu ratin alle kun rattipylväs on liian alhaalla. Lisäksi ne ovien ulkokahvat on este. Nehän jäätyi talvitestissäkin.
Saikos KIAan matriisivalot? Muistaakseni ei. Sekin on iso miinus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hieno peli muuten mutta jalat ei mahdu ratin alle kun rattipylväs on liian alhaalla. Lisäksi ne ovien ulkokahvat on este. Nehän jäätyi talvitestissäkin.
Saikos KIAan matriisivalot? Muistaakseni ei. Sekin on iso miinus.Yli 52 numeron kengät onkin jo sukset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hieno peli muuten mutta jalat ei mahdu ratin alle kun rattipylväs on liian alhaalla. Lisäksi ne ovien ulkokahvat on este. Nehän jäätyi talvitestissäkin.
Saikos KIAan matriisivalot? Muistaakseni ei. Sekin on iso miinus.Tarkoitatko etteivät paksut reidet mahdu sulla ratin alle vai jalkaterät polkimien ja koetaulun alaosan väliin?
- Anonyymi
EV6 on samaa kokoluokkaa kuin BZ. Kaikilta sähköautoominaisuuksiltaan se on paljon parempi kuin BZ. EV6:lla reissu Lappiin onnistuu vaivatta. Lataus on erittäin nopea eikä tarvitse lorvailla asemilla pitkään kuten BZ:n kanssa. BZ on autona floppi.
- Anonyymi
Voi olla melkosen lihavaa porukkaa noi sähkö toiota kuskit kohta. Tienpäällä pitää vetää munkkikahveja alvariinsa latausta odoteleessa.
- Anonyymi
Älä unta näe. Kyllä niillä termospullollinen kahvia ja kotona tehdyt eväät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä unta näe. Kyllä niillä termospullollinen kahvia ja kotona tehdyt eväät.
En viitsisi viettää aikaani huoltoasemilla, kauppakeskuksissa ja latausasemilla kuin tarpeellisen minimiajan. Pari tuntiakin on pitkä aika pyöritellä peukaloita. Hese ja buffetit ei ole minun juttu.
- Anonyymi
Toyotan pitäisi tehdä radikaali takaisinkutsu ja laittaa noihin kunnon raudat sisälle. BZ:n ongelmat johtuvat raudasta. Ei niitä ohjelmia räpläämällä kuntoon saada. Akku on alamittainen, kulutus posketon ja lataus surkea. Myös navipuoli on jonkun apuharjoittelijan tekele. Ohjelmisto ei toimi kuten pitäisi.
- Anonyymi
Tojofania eivät huonot ominaisudet ole koskaan haitanneet, eihän se tiedä paremmasta. Katsastusvarmuus on se, mikä merkitsee.
- Anonyymi
BZ:n ostamisessa ei nyt mitään järkeä vallankaan kun Toyota tekee erinomaisia hybridi-malleja. Itselataavat ovat kokonaistaloudellisesti taloudellisimpia autoja, ne ovat halvempia ja minivoivat polttoainekulut. Ne myös toimivat kaikissa oloissa moitteettomasti. Toimivuus ja luotettavuus ovat asioita, joita ei kannata Suomessa unohtaa.
- Anonyymi
Jos nyt on ostamassa uutta autoa niin tuollainen latauskelvoton on todella lyhytnäköisen valinta. Ensinnäkin sen käyttökulut ovat 5-7 kertaa korkeammat kuin sähköauton ja lisäksi nyt uutena ostetun latauskelvottoman arvonalenema seuraavan 3-6 vuoden aikana on reilusti suurempi kuin sähköauton.
Nyt kuluttajat ovat todella havahtuneet asiaan ja se näkyy konkreettisesti rekisteröintitilastossa. Viidestä eniten rekisteröidystä automallista kaksi oli täyssähköautoja. ID.4 ja Enyaq. Tämä trendi voimistuu sitä mukaa kun sähköautojen toimitusajat putoavat.
Tässä vielä laajempaa perspektiiviä pitkältä ajalta. Ei tarvitse olla Einstein ymmärtääkseen mikä on latauskelvottomien kohtalo lähivuosina.
https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastot - Anonyymi
Toyoyan hybridit ovat bensa-autoja, antiikkisia fossiilipolttimia. Niiden viimeinen myyntipäivä lähestyy päivä päivältä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos nyt on ostamassa uutta autoa niin tuollainen latauskelvoton on todella lyhytnäköisen valinta. Ensinnäkin sen käyttökulut ovat 5-7 kertaa korkeammat kuin sähköauton ja lisäksi nyt uutena ostetun latauskelvottoman arvonalenema seuraavan 3-6 vuoden aikana on reilusti suurempi kuin sähköauton.
Nyt kuluttajat ovat todella havahtuneet asiaan ja se näkyy konkreettisesti rekisteröintitilastossa. Viidestä eniten rekisteröidystä automallista kaksi oli täyssähköautoja. ID.4 ja Enyaq. Tämä trendi voimistuu sitä mukaa kun sähköautojen toimitusajat putoavat.
Tässä vielä laajempaa perspektiiviä pitkältä ajalta. Ei tarvitse olla Einstein ymmärtääkseen mikä on latauskelvottomien kohtalo lähivuosina.
https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastotSähköautoja tienpäällä 1.6% ja plugareita reilu 3%. Pitkä on tie vielä kun niitä ei saa kaupasta edes ulos. vaikka olis painetta perstaskussa. Ostan kyllä heti, kun saa perusauton alta 35k€ 70kWh akulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyoyan hybridit ovat bensa-autoja, antiikkisia fossiilipolttimia. Niiden viimeinen myyntipäivä lähestyy päivä päivältä.
Tilanne aivan toinen. Kohta polttiksilla puhdistetaan ilmasto. Sähköautot kielletään niiden aiheuttamien myrkkyjen vuoksi.
- Anonyymi
Yksityisleasing n 800 €/kk 36 kk/45 tkm sopimuksella sis. huollot, renkaat ja vakuutus. Kyllä siitä hintaa tulee 64 €/100km. Sähkönkulutuksella ei ole suurtakaan väliä.
- Anonyymi
Tuolla leasing-hinnalla saa Tesla Y:n joka on aivan eri luokan auto teknisesti ja statukseltaan, siis parempi jaxarvostetumpi.
- Anonyymi
1000 km paluumatkalle akku täynnä. Matkalla yli 5 tuntia pikalatausta ja lisäksi täyslataus hotelliyön aikana. Hyvinhän se meni, jos ei pidä kiirettä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961167Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 90850
- 53841
- 46829
- 53758