Tupakki maksaa kympin

Aski. Monet polttaa 5-6 askia viikossa eli 60 euroa ja sillä saisi jo viikon ruuat helposti.

51

155

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin toiset sijoittaa ruokaan ja toiset sitten vaan tyhmyyteen.

      • Anonyymi

        Tupakan poisjättäminen lisää sun logiikalla lihavuutta.


    • Anonyymi

      Joo, kallistahan tuo nykyään on.
      Noin 15v sitten 30 savukkeen kokoisen maxi-askin sai vitosella, normiaski taisi olla alle 4€ ja silloin porukka taivasteli jo, et kuin vitun kallista rööki on.
      Mutta nyt tosiaan tuo normiaski maksaa jo merkistä riippuen 9-11€.
      Itsellä paskapahe vaihtui tupakista nikotiinityynyihin jo vuosia sitten.
      Ihan yhtä epäterveellistä ja turhaa sekin on, mutta purkki tyynyjä maksaa vitosen ja sillä pärjää komeasti viikon. Askilla pärjäsin korkeintaan3pvä.
      Eroa ei ole tosiaan muuta kuin se, että sama turhuus on paljon halvempaa ja nikotiini imeskellään elimistöön polttamisen sijaan.
      Mutta kukin tyylillään.
      Joku vetää kaljaa/alkoholia säännöllisesti, jotkut mussuttaa herkkuja jne.
      Kaikki me kuollaan joskus ja sairastutaan sitä ennen, syyn ja tavan saa valita itse.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kaikki me kuollaan joskus ja sairastutaan sitä ennen, syyn ja tavan saa valita itse."

        Ajankohtaan voi myös vaikuttaa, erityisesti Suomen kaltaisessa turvallisessa yhteiskunnassa. Tupakointi lyhentää elinajanodotetta keskimäärin 6,6 vuotta. https://www.diabetes.fi/yhteiso/ajankohtaista/ajankohtaista_arkisto/thl_n_tuore_tutkimus_tupakoinnilla_ja_diabeteksella_merkittava_yhteys_elinajanodotteen_lyhenemiseen.22437.news

        Pitkäaikatyötön

        Juu tiedän tupakoinnin lyhentävän savukkeen lisäksi myös elinikää.
        Mutta kuten kirjoitin, jokainen valitsee itse. Unohdin mainita syyn ja tavan lisäksi myös tuon ajankohtaan vaikuttamisen.


    • Anonyymi

      Eihän köyhän mitään askitupakkia kannata ostaa vaan sätkätupakkia niinkuin moni köyhä käryttääkin. Mikä sitten on järkevää kaljan kittaaminen ja ylensyöntikö vai. Tiedän henkilöitä jotka lopettanut tupakin polttamisen ja alkoholin käytön mutta sössii rahansa peleihin.

      • Anonyymi

        Niinhän se herkästi menee, riippuvuus ja pahe korvautuu vain toisella.


    • Anonyymi

      Mitä se toista köyhää haittaa jos joku käryttää tupakkia vaiko niin että on kiva huudella asioita vaikka omat asiat perseelleen.Toki eihän se älykästä jos polttaa askitupakkia 300euron edestä kuukaudessa ja maukuu rahan vähyyttä.

      • Anonyymi

        Mulla oli aikanaan 2 esimiestä, jotka oli olleet hyvissä töissä jo ainakin 20 vuotta.
        Toisella oli talo ja mökki hallussa, mutta toinen asui edelleen vuokralla.
        Mikä on selitys tähän ? Toinen oli jämpti ja raitis, mutta toinen käryytti ja joi.


      • Anonyymi

        eli 3600 € vuoteen? Naurettava summa. Ei tuon summan säästö kenestäkään rikasta tee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eli 3600 € vuoteen? Naurettava summa. Ei tuon summan säästö kenestäkään rikasta tee.

        Kyllä niillä rahoilla on sitten taipumus mennä johonki muuhun ja kun lopettanu tupakin polton niin vähän ajan päästä pähkäilee kuinkas siihen tupakkiin rahat löyty. Lopettaa tupakinpolton ja lihoo sitten alkoholinkäyttö lisääntyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eli 3600 € vuoteen? Naurettava summa. Ei tuon summan säästö kenestäkään rikasta tee.

        Kyllä ei minun mielestäni ole mikään naurettava summa tuo 3600€ jos se säästyy vuodessa!
        Tuollaisella summalla maksaa vaikka mitä vuoden mittaan. Ja jos ajattelee pidemmälle, niin 10 vuodessa 36000€ ja jos tuon summan sijoittaa hyvin, niin muutamassa vuodessa on kertynyt enempikin.
        Minä ostin sijoitusasunnon tupakasta säästyneillä rahoilla, saan nyt joka kuukausi säännöllistä vuokratuloa. Asunto tuottaa niillä tupakkarahoilla ja lisää tulee koko ajan, kun en edelleenkään tupakoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eli 3600 € vuoteen? Naurettava summa. Ei tuon summan säästö kenestäkään rikasta tee.

        Mutta kovasti auttaa ylimääräisiin menoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niillä rahoilla on sitten taipumus mennä johonki muuhun ja kun lopettanu tupakin polton niin vähän ajan päästä pähkäilee kuinkas siihen tupakkiin rahat löyty. Lopettaa tupakinpolton ja lihoo sitten alkoholinkäyttö lisääntyy.

        No eipä ole lisääntynyt. Rahat on kaapissa mitkä vuodessa säästänyt tupakassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ei minun mielestäni ole mikään naurettava summa tuo 3600€ jos se säästyy vuodessa!
        Tuollaisella summalla maksaa vaikka mitä vuoden mittaan. Ja jos ajattelee pidemmälle, niin 10 vuodessa 36000€ ja jos tuon summan sijoittaa hyvin, niin muutamassa vuodessa on kertynyt enempikin.
        Minä ostin sijoitusasunnon tupakasta säästyneillä rahoilla, saan nyt joka kuukausi säännöllistä vuokratuloa. Asunto tuottaa niillä tupakkarahoilla ja lisää tulee koko ajan, kun en edelleenkään tupakoi.

        Hyvä sinä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niillä rahoilla on sitten taipumus mennä johonki muuhun ja kun lopettanu tupakin polton niin vähän ajan päästä pähkäilee kuinkas siihen tupakkiin rahat löyty. Lopettaa tupakinpolton ja lihoo sitten alkoholinkäyttö lisääntyy.

        En ole koskaan alistunut tupakan orjuuteen tai edes tuntenut vetoa siihen. Sehän yleensä alkaa kavereiden painostuksella. Minulla oli paremmat kaverit.

        Luulisin, että kun vapauttaa itsensä tupakan orjuudesta, voi palkita itseään vaikka niin, että joka kuu siirtää sen summan, joka ennen tuli tuhlattua terveytensä romuttamiseen, toiselle tilille. Nopeasti se alkaa karttua. On hyvä olla tavoite, jota varten rahaa säästää. On hyvä sijoittaa pitkäaikaisille tileille, joista ei saa helposti rahaa pois, näin välttyy hetken kiusauksilta.


    • Anonyymi

      Noin se menee ja joku 40vuotta tekee töitä sitten vaan kituuttaa vuokralla ja tulee mieleen miks teki töitä 40vuotta.Saa meneen rahoja huonoilla tottumuksilla. Mitä järkeä elää työvuodet kädestä suuhun. Lainan lyhennys voi olla vuokran suuruinen.

      • Anonyymi

        ei kaikki saa asuntolainoja. Pitää olla takaajia ja säästöjä yms hyvä vakituinen työpaikka. Puhumattakaan että on joskus ollut ulosoton asiakas.


    • Anonyymi

      Minulla kului viikossa savukkeita yhden kartongin verran. Helppo seurata koska ostin kartongeittain vaimoni ruokatilille.
      Kosteampina viikkoina kuluin muutama toppa enemmän.
      Talovelat ja lastenlääkärin uhkaukset saattoivat minut lopettamaan tuon nautinnon. Oli muuten hiivatin tiukassa. Näin painajaisia, heräilin öisin, kävin lekurissa kroonisen päänsäryn vuoksi. Nuppikipu johtui kuulemma siitä, että häkämolekyylit tekivät tilaa hapelle.
      Kaiken kukkuraksi lopetin alkon tuotteiden nauttimisen. En raitistunut vaan ryhdyin keittämään pontikkaa ja tekemään uuteolutta. Nämä harrastukset säilyivät 18 vuotta eli pitempään kuin todellinen rahapula.
      Kotiviinin valmistus oli alkanut jo ennen puutteen vuosia ja loppui ponun ja kaljan valmistuksen aikoihin.
      Lienen säästänyt näiden vuosikymmenten aikana pitkän pennin?
      Tosin, jos en olisi säästänyt niin luultavasti eläkevakuutusyhtiöni olisi ollut tyytyväinen.

    • Anonyymi

      Tupakkiaskin hinnalla saa lanttuja, porkkanaa, kaalia, sipulia, perunaa, lihaa, sämpyläjauhoja, maitoa, puurot aamuksi/illaksi.
      Nuo juurekset, kasvikset, lihat valurautapataan uuniin ja sämpylät, niin on hyvää.

      Vielä kun jättää kaljat, viinat ja autoilun pois niin kaapit pursuaa ruokaa.

      Älkää sanoko ettei ole neuvottu.

      • Anonyymi

        Jaseuraavaksi lopetat syömisen , säästät rahaa ja luontoa tiukkapipoisten tapaan.


      • Anonyymi

        Ihmisillä on aika yleisesti muitakin tarpeita kuin ruoka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaseuraavaksi lopetat syömisen , säästät rahaa ja luontoa tiukkapipoisten tapaan.

        Ei ruuan syöntiä tarvitse lopettaa.


    • Anonyymi

      Sätkät ovat myös arvokkaita, 25c kipale.
      normitupakki jo liki 50c kipale.

      Sätkä tekee vuodessa 20kpl päivässä = vuodessa 1800e!

    • Anonyymi

      Köyhäthän justiin käryyttävät,juovat kaljaa sitten vielä peleihin täytyy laittaa. Noi faktoja. Löytyy myös ihmisiä jotka sauhuttelee ja juo alkoholia mutta on omaisuuksia. Jos on köyhä ja paheita ni käryttää sätkää vähän ja tekee itse oluen ja viinin.

    • Anonyymi

      Minä en ole koskaan polttanut. Oon säästänyt sellaiset 100 euroa kk vuosia.

      • Anonyymi

        Mitä antaa kertolasku ? . Se 100 €/kk on 1200 €/vuosi eli olen säästänyt
        50 vuoden aikana vaivaiset 60.000 euroa pelkässä tupakassa.
        Kun siihen lisää vielä alkoholisäästöt (ei perjantaipulloa) niin päästään
        loppusummaan, millä maakunnissa helposti ostaa pienen asunnon ja
        muuttotappioalueilla suorastaan omakotitalon. Miettikää sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä antaa kertolasku ? . Se 100 €/kk on 1200 €/vuosi eli olen säästänyt
        50 vuoden aikana vaivaiset 60.000 euroa pelkässä tupakassa.
        Kun siihen lisää vielä alkoholisäästöt (ei perjantaipulloa) niin päästään
        loppusummaan, millä maakunnissa helposti ostaa pienen asunnon ja
        muuttotappioalueilla suorastaan omakotitalon. Miettikää sitä.

        Ei toimeentuloasiakkailla mitään säästöjä ole kun rahat justiin menee kaljaan,tupakkiin.Katso vaikka köyhyysdokumentteja mitä on niin jokaisessa niissä kärytetään.Köyhät tekee justiin sitä mitä ei pitäisi tehdä.Pelikoneisiin kaikki loput rahat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei toimeentuloasiakkailla mitään säästöjä ole kun rahat justiin menee kaljaan,tupakkiin.Katso vaikka köyhyysdokumentteja mitä on niin jokaisessa niissä kärytetään.Köyhät tekee justiin sitä mitä ei pitäisi tehdä.Pelikoneisiin kaikki loput rahat.

        Mutta kun ei mennytkään tupakkiin eikä kaljan ostoon. No, toki saunakaljat.
        Laittaa se tupakkisatasen säästöön, niin alkaa setä jemmarahaa vähitellen
        kertymään eli jos on itsekuria riittävästi niin 5 vuoden aikana reilut 5000 €.
        Ei huono ! Katkerat valittaa ihan turhasta, mutta sinnikkäät säästää.
        Sitä voi säästyneillä rahoilla tehdä vaikka kesälomareissun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei toimeentuloasiakkailla mitään säästöjä ole kun rahat justiin menee kaljaan,tupakkiin.Katso vaikka köyhyysdokumentteja mitä on niin jokaisessa niissä kärytetään.Köyhät tekee justiin sitä mitä ei pitäisi tehdä.Pelikoneisiin kaikki loput rahat.

        Noihin 'dokumentteihin' valitaan juuri sellaiset köyhät, jotka vahvistavat stereotypioita.


    • Anonyymi

      Tosi tyhmää hommaa polttaa tupakkaa! Kyllä ei ole mitään järkeä tupakoinnissa ja polttaa selvää rahaa.
      En ole polttanut tupakkaa elämäni aikana muutamia teiniaikojen kokeiluja lukuun ottamatta. Melkoisesti on elämässä säästynyt siinä terveyttä ja hieman varallisuuttakin. Asun omassa vanhassa talossa, hieman tulee pääomatuloakin sijoituksista ja olen hieman sijoittanut vähiä rahojani nykytaiteeseen.
      Vähäiset tulot ovat riittäneet hyvin elämiseen, kun en ole tupakoinut! Olen voinut matkustella perheeni kanssa tupakasta säästyneen rahan voimalla ja ei kaikki säästynyt raha ole edes mennyt niillä matkoilla. Lapset ovat voineet harrastaa mieleisiään asioita, kun rahaa on säästynyt. Lapset ovat myös nähneet kotona mallin, kun emme ole vaimoni kanssa tupakoineet, joten lapsemme eivät välttämättä aloita tupakointia, kun ovat nyt jo aikuistuneet. Olemme voineet tarjota myös lapsille hyvän koulutuksen.

    • Anonyymi

      Tyhmää ja tyhmää niin miksi ihmiset syövät itsensä lihavaksi ja sairaaksi.Olemme nyt köyhyyspalstalla eikä kenelläkään mitään säästöjä ole. Minkä takia ihmiset huumeita käyttää tai juo alkoholia vaikka ei olisi varaa se menee justiin niin että köyhät tekevät typeryyksiä. Jollakin on varaa sauhutella ja välillä sikaria ja konjakkia.

      • Anonyymi

        Laitat itsellesi 1+ merkkejä.
        melkonen narsisti.
        nouseeko ego?


      • Anonyymi

        Vaihtoehdot. Syö tai ryyppää! Syyskuussa kahden viikon aikana painoni laski 80kg > 75kg.
        Niukasti syömistä mutta riittävästi olutta, brandyä ja viiniä.
        Olut 0,45€/tölkki. Brandy Veterano 7€/ 0,7:n litran pullo. Pöytäviinit 1€/litran tölkki.
        Suosittelen laihduttajille!


    • Anonyymi

      Kahvisikari käryää ja lasissa konjakkia jep jep. ps..kyllä joskus kannatti töitä tehd.

      • Anonyymi

        Maksa sanoo PIUUUUF!

        keuhkot sanoo TSUUUF!

        sydän sanoo GAME OVER!

        pappi sanoo AMEN!

        vaimo sanoo KIITOS!


    • Anonyymi

      Onkohan nykypäivänä joku jossain joka ei vielä tiedä tupakkatuotteiden olevan terveydelle haitallisia ja taloudellisesti typeriä.

      Silti sitä ei edelleenkään kielletä. saa taas hepulin kun jutut hänen nuoruudestaan ovat vaarassa.

    • Anonyymi

      Kyllä silläkin merkitystä kuinka paljon käryyttää esim, sikaria ei tarvi koko ajan käryttää. On se monelle köyhälle katkeraa kun mitään ei ole huh heti katkerana kun joku sauhuttelee sikaria voi hellan lettas kun pösilöllä varaa ostaa vaan makaronia.

      • Anonyymi

        No mitäs porukkaa se on, joka valittaa ettei ole rahaa edes makarooniin.
        Taitavat olla niitä todellisia talousneroja, ovat joka kuukausi sipissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitäs porukkaa se on, joka valittaa ettei ole rahaa edes makarooniin.
        Taitavat olla niitä todellisia talousneroja, ovat joka kuukausi sipissä.

        Ne on juuri niitä käyttäjiä ja juojia.


    • Anonyymi

      Täysin samaa mieltä kun yksinasuvan toimeentulotuki n.550eur kk mihin perhanaan ne rahat sitten menee jos varaa ostaa vaan makaronia.Kauheesti lasketaan paljonko jollakin menee rahaa sauhutteluun.Joku lopettaa sauhuttelun ja alkoholin käytön mutta sitten pelaaki rahansa.

    • Anonyymi

      Tämä(kin) ketju on loistoesimerkki siitä, että joittenkin ihmisten köyhyys ei asu lompsassa lainkaan, vaan omien korvien välisessä tilassa.

    • Anonyymi

      Juuri näin. Ja ovat niitä pahimpia valittajia. Aaiioii nälkä tulee ,palellutaan ,oijoi

    • Anonyymi

      Olkoon ihmisellä mikä pahe tahansa ja menee rahoja niin sillon ei sitten rutise rahojen vähyyttä. Ostaa esim, ruokaa mihinkä varaa ja jos olusia tekee mieli ni sitä sitten. Jotain kirjoituksia ettei hänellä ole varaa muuhun kuin makaroniin niin näyttää laskelman missä tulot ja menot. Pappani kuoli -vuonna 96 ja hän poltti askin norttia päivässä kuollessaan oli 79v-tilillä oli 180 000mk elikä ei kaikki menny tupakkiin.Alkoholia ei käyttäny heh ai niin sisu pastillit oli vakio.

    • Anonyymi

      Monet pistää alkoholiin sen 60 euroa viikko. Siksi ovatkin ulosotossa.

    • Anonyymi

      Toi onkin sitten jo paljon ja melkein joka toinen päivä hörppii kaljaa.Itse alkanut tekeen niin että 2 viikon välein olusia ja pienempi määrä. Eihän muutenki persaukisen mitään rahoja kannattas rahojaan kaljaan laittaa.

    • Anonyymi

      Laske myös se, että tupakka-askissa on vero varmaan 90%. Mites luulet käyvän, kun tuokin vero loppuu natsihallinnolta? Lisää verotuloa, kun lätkästään kaikille joku vero. Kyllä mä ainakin antaisin niiden, jotka polttaa, niin saavat polttaa ihan rauhassa. Itse en kaipaa yhtään lisää veroja.

      • Anonyymi

        Hallinnollehan se veroraha ei mene, vaan mm. terveydenhuollon resursseihin, jotta syöpiin ym. sairauksiin sairastuneet tupakotsijat saavat apua tauteihinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hallinnollehan se veroraha ei mene, vaan mm. terveydenhuollon resursseihin, jotta syöpiin ym. sairauksiin sairastuneet tupakotsijat saavat apua tauteihinsa.

        Elikä kohdennetaan oikeeseen paikkaan jos sauhuttelee niin saa hoidot ja tietenkin tupakoitsija kuolee. Alkoholivero niin voi vinetto mitä sillä joudutaan kustantaan.Ihmisillä tupakkiin ja alkoholiin hyi hitto huomioiko itse sitä mitä syö.Paksulla ihmisellä rasvamaksa ja naama punasena uhoo alkoholin käyttäjille. Englannissa mennään pubiin työpäivän jälkeen ja eikös ranskassa melkein aina viiniä.Suomessa toitotetaan alkoholismia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elikä kohdennetaan oikeeseen paikkaan jos sauhuttelee niin saa hoidot ja tietenkin tupakoitsija kuolee. Alkoholivero niin voi vinetto mitä sillä joudutaan kustantaan.Ihmisillä tupakkiin ja alkoholiin hyi hitto huomioiko itse sitä mitä syö.Paksulla ihmisellä rasvamaksa ja naama punasena uhoo alkoholin käyttäjille. Englannissa mennään pubiin työpäivän jälkeen ja eikös ranskassa melkein aina viiniä.Suomessa toitotetaan alkoholismia.

        Onko "rasvamaksa" jotenkin eri tai pahempi kuin keuhkot mustana tervasta?


    • Anonyymi

      Moni unohtaa tuon esim, tupakista maksetaan veroa niin saakelisti ja alkoholista.Heti otetaan sitten esiin haitat nooh alkoholista kylläkin tulee niin perhanasti.Diabetes2 räjähtää käsiin ku porukka lihoo.Liikkuuko kakaratkaan enään niin paljon ku ennen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      93
      6738
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2676
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2263
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      80
      1931
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1477
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe