Lievä älyllinen kehitysvamma

Anonyymi-ap

Onko totta, että jos Lievän älyllisen kehitysvamman saaneena yksin osaa etsiä netistä yhteystiedot ja yksin osaan etsiä kirjaston tietokoneen avulla kirjat , että silloin muka olisi väärin laitettu Lievä älyllinen kehitysvamma minun kohdallani?

Kun Kehitysvamma puolella ohjaajat sanoo ne eivät ymmärrä miten yksin osaan etsiä tiedot itsenäisesti ne lopettanut kohta aina sen jälkeen asuntola ohjaajat käynnit minun kohdallani ja taas Vammaissosiaali työntekijät kahden vuoden välein etsii uuden kehitysvamma puolen tuen paikan.

Kehitysvammaisten ryhmäkoti asuminen ei mene läpi koska ei ole edunvalvontaa tarvetta ja osaan tehdä ruokaa ja siivota ja pestä pyykkiä.

6

217

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vaikka osaisit netistä etsiä asioita, ei se tarkoita sitä, että sulle olisi annettu väärä diagnoosi. Jankkaat täällä koko ajan tuota samaa, niin se jo kertoo aika paljon, yrität vaan todistella itselle "Ei mulla ole kehitysvammaa, koska osaan etsiä tietoa netistä" ja liirum laarum

• Anonyymi

Jokainen kehitysvammainen on yksilö ja vamma kullakin on omanlaisensa. Ihan kuten lievästi autistisia on erilaisia; osa pärjää omin nokkineen, jotkut ei kykene pitämään huolta edes omasta kodista vaikka olisi minkälainen maisteri.

• Anonyymi

Kyllä minä ainakin lievästi kehitysvammaisena osaan laittaa ruokaa, siivota ja pestä pyykkiä, mutta silti minulla on lievä kehitysvamma vaikka se ei ihan jokaisessa elämän osa-alueessa näy niin selvästi kuin muissa. Minä en esimerkiksi kunnolla osaa hahmottaa, että mihin kaikkeen rahani riittävät ja mitä kaupasta vaikka pitää ostaa, että ruokaa on riittävästi, mutta ei liikaa. Tarvitsen apua ostosten teossa ja myös siinä, että kaupasta tulee ostettua oikeaa ruokaakin eikä vaikka pelkkiä herkkuja kotiin koko rahalla.

• Anonyymi

Kyllä sinä olet kehitysvammainen kun et osaa muuta kuin jankuttaa muuta kuin, että et voi olla kehitysvammainen ties minkä syyn takia. Tiedät itsekin olevasi kehitysvammainen, mutta et voi hyväksyä sitä.

• Anonyymi

Itse osaan hahmottaa mihin omat rahat menee ja kun asuntola ohjaajat ovat todenneet, että hahmotan rahan arvon niin vaatii asiakkuuden lopetusta Kehitysvamma puolella.

Jos Lievä älyllinen kehitysvamma on oikein laitettu ei silloin kehitysvamma puolella asiakkuuden pitäisi olla repaleinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      61
      2116
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1432
    3. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      62
      1265
    4. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      70
      1248
    5. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      115
      1125
    6. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      67
      946
    7. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      72
      919
    8. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      66
      893
    9. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      78
      842
    10. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      9
      822
    Aihe