Lievä älyllinen kehitysvamma

Anonyymi-ap

Onko totta, että jos Lievän älyllisen kehitysvamman saaneena yksin osaa etsiä netistä yhteystiedot ja yksin osaan etsiä kirjaston tietokoneen avulla kirjat , että silloin muka olisi väärin laitettu Lievä älyllinen kehitysvamma minun kohdallani?


Kun Kehitysvamma puolella ohjaajat sanoo ne eivät ymmärrä miten yksin osaan etsiä tiedot itsenäisesti ne lopettanut kohta aina sen jälkeen asuntola ohjaajat käynnit minun kohdallani ja taas Vammaissosiaali työntekijät kahden vuoden välein etsii uuden kehitysvamma puolen tuen paikan.


Kehitysvammaisten ryhmäkoti asuminen ei mene läpi koska ei ole edunvalvontaa tarvetta ja osaan tehdä ruokaa ja siivota ja pestä pyykkiä.

5

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaikka osaisit netistä etsiä asioita, ei se tarkoita sitä, että sulle olisi annettu väärä diagnoosi. Jankkaat täällä koko ajan tuota samaa, niin se jo kertoo aika paljon, yrität vaan todistella itselle "Ei mulla ole kehitysvammaa, koska osaan etsiä tietoa netistä" ja liirum laarum

    • Anonyymi

      Jokainen kehitysvammainen on yksilö ja vamma kullakin on omanlaisensa. Ihan kuten lievästi autistisia on erilaisia; osa pärjää omin nokkineen, jotkut ei kykene pitämään huolta edes omasta kodista vaikka olisi minkälainen maisteri.

    • Anonyymi

      Kyllä minä ainakin lievästi kehitysvammaisena osaan laittaa ruokaa, siivota ja pestä pyykkiä, mutta silti minulla on lievä kehitysvamma vaikka se ei ihan jokaisessa elämän osa-alueessa näy niin selvästi kuin muissa. Minä en esimerkiksi kunnolla osaa hahmottaa, että mihin kaikkeen rahani riittävät ja mitä kaupasta vaikka pitää ostaa, että ruokaa on riittävästi, mutta ei liikaa. Tarvitsen apua ostosten teossa ja myös siinä, että kaupasta tulee ostettua oikeaa ruokaakin eikä vaikka pelkkiä herkkuja kotiin koko rahalla.

    • Anonyymi

      Kyllä sinä olet kehitysvammainen kun et osaa muuta kuin jankuttaa muuta kuin, että et voi olla kehitysvammainen ties minkä syyn takia. Tiedät itsekin olevasi kehitysvammainen, mutta et voi hyväksyä sitä.

    • Anonyymi

      Itse osaan hahmottaa mihin omat rahat menee ja kun asuntola ohjaajat ovat todenneet, että hahmotan rahan arvon niin vaatii asiakkuuden lopetusta Kehitysvamma puolella.

      Jos Lievä älyllinen kehitysvamma on oikein laitettu ei silloin kehitysvamma puolella asiakkuuden pitäisi olla repaleinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      482
      3485
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      462
      3411
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      140
      2986
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2282
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2150
    6. 211
      1562
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1387
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      98
      1271
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      91
      1270
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1090
    Aihe