B&S sprintti 375 käynnistysongelma

Jake

Eli kyseinen moottori ei lähde kirveelläkään käyntiin talven jälkeen. Näyttäis olevan kipinä kateissa ja kun purkailin osia niin tuon pyörivän osan? ja puolahässäkän välissä oli ruostetta. Poistin sen ja kasatessani en tiedä paljonko piti olla "välystä" noiden osien välillä. Kokeilin muutamaa summittaista väliä, mutta kipinää ei tule. Olisiko puola sökö? Onko tietoa mitä maksaa uusi?

7

4222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ropaaja

      olla 0.5mm tai heitä pelikortti väliin ellei ole välysmittaa.Kokeilitko kipinää ilman tulppaa, tai uudella tulpalla.Puolan hinnasta en osaa sanoo.

      • kallis uutena

        ..osta käytetty. Jos on kärjellinen kone pitäisi ottaa vauhtipyörä irti ennenkuin kärjet voidaan kunnostaa/vaihtaa. Ulosvetäjällä. Kärjettömän tunnet siitä, että puolan (hevosenkengän näköinen) sisä nurkassa on pieni muovinen osa.Puola ym ovat käynnistinkopan alla.


    • (maadoitus) johto ja katkaisin.
      Jos siinä on kärjet ne voi olla hapettuneet.
      Kärettömälle et itse paljoa pysty tekemään,muuta kuin tarkistaa liittimet.
      Uusi tulppa ensimmäisenä.
      Sen puolasysteemin ja vauhtipyörän väli on n. puoli milliä.

      • leikkurii

        Pari kertaa "vauhtipyörän" kiila on katkennut, kun terä on osunut kantoon. Kun kiila katkeaa, sytytyksenajoitus menee pieleen, eikä kone lähde enää käymään. Kiilan näkee koneen päältä, kun ensin irottaa koneen suojan ja käynnistys-systeemin.


    • mcgangsta

      briggs&stratton Sprint 375 vm. 2010 rupesi kuumana käymään huonosti
      (pätkimistä ja savutusta). Kylmänä käynti ihan ok .

      Kaasutin putsattu ja bensatankki siistitty uudella bensalla 95E.
      ei auttanut . Tulppa vaihdettu ... ei auttanut.

      Ratkaisu maksoi 65 Euroa ( = viallinen solenoidi ):
      Ota aina mukaan koneen kotelossa olevat 3 numeroa ( Model, Type, Code)
      liikkeeseen ( Oulussa Taisto Hirvonen, Limingantullissa).

      Uuden solenoidin matkassa tulee muovipala 0.25 mm jolla säädetään
      välys solenoidin ja magneeton välille. Kannattaa samalla vaihtaa mukaan tuleva
      ohut sammutusjohto "kuolleenmiehen kytkimelle", tämäkin hankautuu maihin joskus.

      Uusi solenoidi paikalleen ( vei noin 15 min) ja käynti oli kuin uudessa leikkurissa.
      Kuumana kone kävi tasaisesti hyrräten....hrrrrrrr.

      Terv: Tyrnävä

      • Transistoripas

        Solenoidi on startissa...Oisko ollut tyristori??


    • Vaarukki

      Ei ole vastaus käynnistysongelmaan vaan käynnissäolevaan joka ei suostu sammumaan muuta kuin ilmeisesti kirveellä. Mikä muu vois auttaa kun muuten on täysin käyttökelpoinen vehje?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1306
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      98
      973
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      907
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      297
      789
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      589
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe