Toyotan latauskelvoton ei pärjännyt kulutusvertailussa Skodalle

Anonyymi-ap

Skoda Superb farmari 2.0 TDI - 4,3 litraa per 100 km

Skoda Octavia farmari 2.0 TDI - 4,6 litraa per 100 km

Volkswagen Touran 1.6 TDI 115 - 4,6 litraa per 100 km

Peugeot Rifter 1,5 BlueHDi - 4,7 litraa per 100 km

Suzuki Swace (Toyota Corolla) 1.8 Hybrid - 4,7 litraa per 100 km

Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid - 4,8 litraa per 100 km

https://www.is.fi/autot/art-2000009398807.html

83

841

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "PIENIKULUTUKSISIN kaikista testatuista autoista oli Skoda Superb 2.0 TDI, jonka keskimääräinen polttoaineenkulutus oli vain 4,3 litraa 100 km:llä. Voittajasta lehti toteaa, että se on ”taloudellisin auto jonka WhatCar on koskaan testannut”:

      ”Skoda Superb ei ainoastaan ​​kuljeta kaikkea mitä ikinä haluat ottaa mukaasi, vaan se tarjoaa myös mukavuutta. Uudempi kaksilitrainen dieselmoottori on osa Superbin vuoden 2018 kasvojenkohotusta, mikä teki autosta entistä pihimmän. Testeissämme se osoittautui taloudellisimmaksi farmariautoksi, jonka olemme koskaan testanneet.”

      • Anonyymi

        Ei nyt oikein nappaa vilppikonsernin diesel ja kallis dieselöljy eikä tolkuton dieselverokaan.


      • Anonyymi

        Onhan tuo Skoda muutenkin huippuluokkaa Toyotaan verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tuo Skoda muutenkin huippuluokkaa Toyotaan verrattuna.

        Ei vaan kehtaa ajaa Skodalla tai ainakaan tunnustaa omaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan kehtaa ajaa Skodalla tai ainakaan tunnustaa omaksi.

        Hyvin kehtaa ajaa Skodalla ja tunnustaa omaksi.


      • Anonyymi

        Tuosta lehtijutusta näkee kuinka kiero ja petollinen tämä maailma on.

        Mikä olikaan TM:n testaama kaikkein taloudellisin auto kautta aikain?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt oikein nappaa vilppikonsernin diesel ja kallis dieselöljy eikä tolkuton dieselverokaan.

        Jos aja paljon, niin diesel on paras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan kehtaa ajaa Skodalla tai ainakaan tunnustaa omaksi.

        Voi sinua Toyotan omapoika, Toyotallako kehtaa, hihiii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tuo Skoda muutenkin huippuluokkaa Toyotaan verrattuna.

        No isompi ja hiljaisempi.
        Ajettavampi mukavampi.


      • Anonyymi

        Juu, juu! Minulla sattuu olemaan tuollainen vm. 2022 200 heppainen neliveto 7 v. DSG tallissa ja 4,3 l/100 km on normaalissa sekalaisessa sellaista utopiaa että. Lyhyehköillä talviajoilla kulutus on 2 x tuo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, juu! Minulla sattuu olemaan tuollainen vm. 2022 200 heppainen neliveto 7 v. DSG tallissa ja 4,3 l/100 km on normaalissa sekalaisessa sellaista utopiaa että. Lyhyehköillä talviajoilla kulutus on 2 x tuo.

        Muuten Superb on kyllä hyvä auto. Ainoastaan talvirenkaiden meteli kiusaa sulalla asfaltilla ja mittariston sijoituksen takia rattia joutuu pitämään ajossa liian ylhäällä. Ensimmäinen VW-konsernin auto minulla jossa moottori lämpenee kunnolla talvellakin. Vebasto on todella tehokas. Kulutus kylläkin todellisuudessa on ihan toista luokkaa kuin jossain laboratoriotestissä ja tiedän kokemuksesta että nuo Toyotan hybridit käytännössä kulkevat vähemmällä, mutta ei niissä kuitenkaan ole nelivetoa eikä valtavaa takajalkatilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tuo Skoda muutenkin huippuluokkaa Toyotaan verrattuna.

        Corolla mahtuu Skodan takajalkatilaan, niin tilava se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten Superb on kyllä hyvä auto. Ainoastaan talvirenkaiden meteli kiusaa sulalla asfaltilla ja mittariston sijoituksen takia rattia joutuu pitämään ajossa liian ylhäällä. Ensimmäinen VW-konsernin auto minulla jossa moottori lämpenee kunnolla talvellakin. Vebasto on todella tehokas. Kulutus kylläkin todellisuudessa on ihan toista luokkaa kuin jossain laboratoriotestissä ja tiedän kokemuksesta että nuo Toyotan hybridit käytännössä kulkevat vähemmällä, mutta ei niissä kuitenkaan ole nelivetoa eikä valtavaa takajalkatilaa.

        Tojo mahtuu Skodan takajalkatilaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin kehtaa ajaa Skodalla ja tunnustaa omaksi.

        Se vaatii ihmiseltä vasemmistolaisuutta. Normi ihminen välttää itäauton hajyakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, juu! Minulla sattuu olemaan tuollainen vm. 2022 200 heppainen neliveto 7 v. DSG tallissa ja 4,3 l/100 km on normaalissa sekalaisessa sellaista utopiaa että. Lyhyehköillä talviajoilla kulutus on 2 x tuo.

        Tuo on totta. Kulutus on paljon kovempi. Mutta skodasta pitää huiputtaa että saadaan edes joku ostamaan sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Corolla mahtuu Skodan takajalkatilaan, niin tilava se on.

        Kamala peltovankkuri tuo skoda


    • Anonyymi

      Eikös skodakauppias huomannut, että Toyota otti kaksoisvoiton bensalla kulkevien sarjassa?

      • Anonyymi

        Ero bensaskodaan oli vain 0,2 litraa joten ei aihetta henkselinpaukutukseen. Matka-ajossa bensaskoda on pihimpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ero bensaskodaan oli vain 0,2 litraa joten ei aihetta henkselinpaukutukseen. Matka-ajossa bensaskoda on pihimpi.

        Vajaamukinen ruohonleikkurin TSI-himmelillä varustettu muka-moottori. Ei kiitos!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vajaamukinen ruohonleikkurin TSI-himmelillä varustettu muka-moottori. Ei kiitos!

        TM:n mittauksessa Tojon vapaastihuohottava kiskaisi Corollan 13,7 sekunnissa nollasta sataan. Hitain mitattu aika sitten 1200L Ladan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vajaamukinen ruohonleikkurin TSI-himmelillä varustettu muka-moottori. Ei kiitos!

        Ja ruohonleikkurin lyhyellä 2 vuoden takuulla, kuten Volvokin. Ellet ole sitten joku merkkiuskollinen fäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TM:n mittauksessa Tojon vapaastihuohottava kiskaisi Corollan 13,7 sekunnissa nollasta sataan. Hitain mitattu aika sitten 1200L Ladan.

        Uusimman tekniikan 1.8 Corollalle on luvassa 1,7 sek nopeampi aika. Esitteissä puhutaan 9,2 sekunnista. Todellisuudessa kello voisi pysähtyä jo 12,0 sekunnissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ero bensaskodaan oli vain 0,2 litraa joten ei aihetta henkselinpaukutukseen. Matka-ajossa bensaskoda on pihimpi.

        Skoda kuluttaa hirveästi enemmän kun muut kun ruma takarontsa tekee tuulivastusta


    • Anonyymi

      Skeidat syövät jo öljyä tuon 5 litraa, 1000km. Aivanpaskoja autoja.

      • Anonyymi

        Toyota on öljysyöppö. Surkea auton irvikuva. Riisipaperista kyhätty!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on öljysyöppö. Surkea auton irvikuva. Riisipaperista kyhätty!

        Toyota ei normaalisti syö öljyä. Ja kevyempi rakenne tarkoittaa myös pienempiä päästöjä. Joillakin on ilmeisesti niin suuri tekemisen puute tai jotain, että normaali tankkauksen ja lohkolämmittimen piuhan lisäksi vielä erikseen lataaminen piuhalla on joku ihmeen etu??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota ei normaalisti syö öljyä. Ja kevyempi rakenne tarkoittaa myös pienempiä päästöjä. Joillakin on ilmeisesti niin suuri tekemisen puute tai jotain, että normaali tankkauksen ja lohkolämmittimen piuhan lisäksi vielä erikseen lataaminen piuhalla on joku ihmeen etu??

        Eihän sähköautoihin tarvitse kiinnittää mitään lohkolämmittimen piuhoja. Ajaminen maksaa euron pari sataa kilometriä kohti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sähköautoihin tarvitse kiinnittää mitään lohkolämmittimen piuhoja. Ajaminen maksaa euron pari sataa kilometriä kohti.

        Sähköauton ajaminen maksaa 6-8 euroa/100 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sähköautoihin tarvitse kiinnittää mitään lohkolämmittimen piuhoja. Ajaminen maksaa euron pari sataa kilometriä kohti.

        Sisälämmittimen piuha kuitenkin, koska lasit jäätyy ja on mukavampi mennä lämpimään autoon talvella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauton ajaminen maksaa 6-8 euroa/100 km.

        Euron per sata kilometriä maksaa sähköautolla ajaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sisälämmittimen piuha kuitenkin, koska lasit jäätyy ja on mukavampi mennä lämpimään autoon talvella.

        Sähköautossa ei erillistä sisälämppäriä tarvita. Riittää kun pistät kännykällä muutamaksi minuutiksi auton oman lämmityksen päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautossa ei erillistä sisälämppäriä tarvita. Riittää kun pistät kännykällä muutamaksi minuutiksi auton oman lämmityksen päälle.

        On se hidas silti tuolla tienpäällä ellei se sitten lataudu täyteen samassa ajassa, kuin normaali auton tankki täyttyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Euron per sata kilometriä maksaa sähköautolla ajaminen.

        Sähköauton käyttö maksaa 6-8 euroa sata kilometriä, sähköauto kelvollisella, hyväksyttävällä toimintamatkalla maksaa 70 000 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauton käyttö maksaa 6-8 euroa sata kilometriä, sähköauto kelvollisella, hyväksyttävällä toimintamatkalla maksaa 70 000 euroa.

        Miksi valehtelet? Esim. ensi yönä sähkö maksaa n. 3 c/kWh plus siirto. Toumibta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valehtelet? Esim. ensi yönä sähkö maksaa n. 3 c/kWh plus siirto. Toumibta

        Toimintamatka riippuu itsestä. Suurin osa ajaa alle 50 km vuorokaudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauton ajaminen maksaa 6-8 euroa/100 km.

        Toyota bz4x leasinghinta 64 €/100 km, 36kk/45 tkm sopimuksella. Omaksi tuota puolivalmistetta ei kukaan halua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sisälämmittimen piuha kuitenkin, koska lasit jäätyy ja on mukavampi mennä lämpimään autoon talvella.

        Ei tarvita mitään erillisiä sisälämmittimen piuhoja sähköautossa. Sähköauto lämpiää samalla sähköllä millä ajetaan. Latauksessa ollessa ei edes kuluta ajoakun sähköä. Kunnon sähköautoissa on myös vakiona tuulilasin lämmitys, joten huurtuva tai jäätyvä tuulilasi on historiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota bz4x leasinghinta 64 €/100 km, 36kk/45 tkm sopimuksella. Omaksi tuota puolivalmistetta ei kukaan halua.

        Toyota bZ4X ei ole paras esimerkki sähköautosta minkään ominaisuuden suhteen! Ominaisuuksiinsa nähden rajusti ylihintainen, eikä odotettavissa oleva jäännösarvokaan ole kovin hääppöinen, joka näkyy korkeassa leasing-hinnassa.
        Minun ID.4 Pro Performancen leasing-hinnaksi tulee 39c/km 36kk/60000km. Oikeampi tapa on puhua kuukausimaksusta, joka 650€/kk 3 vuoden ja 60000km:n sopimuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota bZ4X ei ole paras esimerkki sähköautosta minkään ominaisuuden suhteen! Ominaisuuksiinsa nähden rajusti ylihintainen, eikä odotettavissa oleva jäännösarvokaan ole kovin hääppöinen, joka näkyy korkeassa leasing-hinnassa.
        Minun ID.4 Pro Performancen leasing-hinnaksi tulee 39c/km 36kk/60000km. Oikeampi tapa on puhua kuukausimaksusta, joka 650€/kk 3 vuoden ja 60000km:n sopimuksella.

        Otan osaa, mutta kukin tyylillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota bZ4X ei ole paras esimerkki sähköautosta minkään ominaisuuden suhteen! Ominaisuuksiinsa nähden rajusti ylihintainen, eikä odotettavissa oleva jäännösarvokaan ole kovin hääppöinen, joka näkyy korkeassa leasing-hinnassa.
        Minun ID.4 Pro Performancen leasing-hinnaksi tulee 39c/km 36kk/60000km. Oikeampi tapa on puhua kuukausimaksusta, joka 650€/kk 3 vuoden ja 60000km:n sopimuksella.

        Juuri tuo Volkkarin malli on todennäköisin seuraava automme. Ostettuna vai liisattuna, sitä täytyy harkita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota ei normaalisti syö öljyä. Ja kevyempi rakenne tarkoittaa myös pienempiä päästöjä. Joillakin on ilmeisesti niin suuri tekemisen puute tai jotain, että normaali tankkauksen ja lohkolämmittimen piuhan lisäksi vielä erikseen lataaminen piuhalla on joku ihmeen etu??

        Tuossa vertailussa ei ollut ladattavia autoja .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valehtelet? Esim. ensi yönä sähkö maksaa n. 3 c/kWh plus siirto. Toumibta

        Laske nyt hyvä ihminen kokonaiskulut .Maksaa siinä muukin kuin sähkö.


      • Anonyymi

        Ja kun niitä on , miksi kaikki eivät osta corollaa tai toyotaa kun se kuulemma on luotettavin mutta jos se ei riitä vaaditaan muutakin kuin 15 000km huoltoon vienti luotettavassa autossa tai edes turbo tai neliveto tai tilavuutta,,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota bZ4X ei ole paras esimerkki sähköautosta minkään ominaisuuden suhteen! Ominaisuuksiinsa nähden rajusti ylihintainen, eikä odotettavissa oleva jäännösarvokaan ole kovin hääppöinen, joka näkyy korkeassa leasing-hinnassa.
        Minun ID.4 Pro Performancen leasing-hinnaksi tulee 39c/km 36kk/60000km. Oikeampi tapa on puhua kuukausimaksusta, joka 650€/kk 3 vuoden ja 60000km:n sopimuksella.

        39 €/100 km. + sähkö . Aika kaukana näiden älykääpiöiden 2€/ 100 km jutuista !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        39 €/100 km. sähkö . Aika kaukana näiden älykääpiöiden 2€/ 100 km jutuista !

        2 €/100 km tarkoittaa energiakukuja. Sähköautolla pääsee paljon halvemmalla kuin esim. Toyotan höpöhöpöhybridillä.


      • Anonyymi

        Niinpä!
        Se on ihan oma kuluerä sekin.


    • Anonyymi

      Ilmeisesti suomalaisten suosikkia eli mummo-Yarista ei pidetä oikeana autona. Eipä tietenkään!

      • Anonyymi

        Vertailussa oli perheauton kokoiset autot. Citymopot ovat siteen erikseen.


    • Anonyymi

      Kova on Tuhnun kulutus.

    • Anonyymi

      Eik Toyota pärjää muussakaan vertailussa surkeiden ominaisuuksiensa takia.

      • Anonyymi

        Unohtuiko hönöltä muutama tosiasia Toyotan ominaisuuksista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohtuiko hönöltä muutama tosiasia Toyotan ominaisuuksista?

        Osuvasti oli testijumbo Toyotan ominaisuudet kuvattu.


    • Anonyymi

      Toyotasta tuli ihan rimpula, kun tieto lisää tuskaa sieluun?🤣😂😅😆😁

      • Anonyymi

        Tuli rimpula? Toyota on aina ollut rimpula. Näköjään kova kuluttamaan bensiiniäkin.


    • Anonyymi

      Toimittelija ei ole tiennyt britti ja jenkkigallonien eroa, vaan on käyttänyt jenkkigallona muunninta brittien galloniin. Todellisuudessa melkein litran ero noilla kulutuksilla esim. Superb todellisuudessa 5,2l/100km.

      • Anonyymi

        Siltä vaikuttaa, eli Superb todellinen kulutus 5,15 l/100 km ja Corolla 5,62 l/100 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siltä vaikuttaa, eli Superb todellinen kulutus 5,15 l/100 km ja Corolla 5,62 l/100 km.

        Noi kulutukset on katottu ajotietokoneesta. Heittää järestään ainakin litran koska viherpesu.


    • Anonyymi

      tuolla 1.5 koneella pääsee pienempiin lukemiin jos ei ota sellaista pakettiauton kokoista tila-autoa siihen verrokiksi

      • Anonyymi

        Toi Pögön dieseli ois mielenkiintonen 208:n keulalla. Aika hyvä jos tosielämässä alle 5:n vie pakun kokoista kaappia.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Suomi24 länsiautojen palstat ovatko täynnä Tuhnun omapojan oksennuksia. Siksi lukijatkin ovat häipyneet yli 10 vuotta sitten.
        Tuhnu kestää heikosti kilometrejä ja jättää eniten tielle.


    • Anonyymi

      Gallonan tilavuus muuttunut merimatkalla, oliskos lyttääntynyt?💂💂

    • Anonyymi

      Corolla 1.8 ja 2.0 ei oo käytännössä mitään eroa kulutuksessa! Miks tota tuhnumpaa sit ylipäätään myydään!?

      • Anonyymi

        1.8 vie motarilla enemmän.


    • Anonyymi

      Ei kukaan usko noita kulutuksia oikeasti ne vie sen 6-8 l/ 100km oikeesti.

    • Anonyymi

      Jossain koeajossa Corollan keskikulutus oli 5.9 l/100 km. Miten tuollainen kirppu voi viedä noin paljon?

    • Anonyymi

      Diesel-polttoaineessa on 20 % suurempi energiasisältö kuin 95e10 bensassa.

    • Anonyymi

      Pienillä kulutuseroilla mitään merkitystä ole, mutta Toyota on nii pirun surkea kaikessa muussakin, surkein ajoltaan ja on ruostuvin.

      • Anonyymi

        Huippupisteet jatkuvasti maantieajosta... Oletko edes kokeillut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huippupisteet jatkuvasti maantieajosta... Oletko edes kokeillut.

        Hihii, vai huippupisteet, neva!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mainostaminen on kiellettyä.
        Hauskaa kun poika perustaa provonsa mainokseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mainostaminen on kiellettyä.
        Hauskaa kun poika perustaa provonsa mainokseen.

        Kun on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia. Toyotisti on perusluonteeltaan yksinkertainen ja mainosmiesten vedättämä.

        Se esimerkiksi kuvittelee ajavansa sähköllä vaikka ei ole eläessään saanut ladattua yhtään kWh:ta sähhköä tojotaansa. Vain kallista bensaa on tankannut.
        Toyotisti on itsensäkusettajien kuningas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia. Toyotisti on perusluonteeltaan yksinkertainen ja mainosmiesten vedättämä.

        Se esimerkiksi kuvittelee ajavansa sähköllä vaikka ei ole eläessään saanut ladattua yhtään kWh:ta sähhköä tojotaansa. Vain kallista bensaa on tankannut.
        Toyotisti on itsensäkusettajien kuningas.

        Toyotan itselataava käyttääkin jarrutus ja moottorijarrutusenergiaa lataamiseen ja käyttöön varsinkin kaupunkiajossa, jossa eniten polttoainetta muuten kuluisi. Käyttää myös polttoainettakin lataukseen maantieajossa, joka ei muutenkaan tasaisena ajona niin paljon kuluta, kuin kaupunkiajo ja kulkeekin myös maantiellä pelkällä sähköllä. Sivusta.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Niin jossain Usa malleissa ne on jo muutenkin erilaisia mitä Suomeen tuodaan. Ja Toyota ei yleensä normaalisti syö öljyä. Sivusta.


    • Anonyymi

      miks vaggineet syö niin paljon öljyy? ei litra riitä 500 km.

      • Anonyymi

        VAG AUTOT EI SYÖ ÖLJYÄ toyota litkii,litkii kaksi litraa 1000 km MILTÄ SE TUNTUU OMAPOJASTA JA MUISTA TEROISTA.HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA


    • Anonyymi

      Mukava katsoa aloitusta joka SYÖ OMAPOIKAA SE NAKERTAA VINKUTTAA OMAPOIKA JA TEROT ULVOO KUIN SUSI KUUTAMOSSA JOS SE ON VAIKKA TOYOTA OMAPOIKA.HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAsattuuko omapoikaan ja teroon.hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

      • Anonyymi

        HARMITAA HII KU TOJO MYY ENITEN HIHHIII MORKOMETRIMITTARIII HARMITAA!


    • Anonyymi

      Kelvoton Tojota

    • Anonyymi

      Tjoo-o pitkään matkaan dieseli on taloudellisempi ja kaupunkiajoon hybridi. Corollan hybridin saa syömään kaupungin pätkäajossa vain 3.5L/100km (itse testattu). Kun taas matka-ajossa normaalisti ajaen menee sellaista 5.5 litraa. Ei tarvitse kusta tankata dieselin lisäksi ja vero on 100€/vuosi.

      • Anonyymi

        Aloituksessa ei ole osattu ottaa huomioon mm. Dieselin ja bensiinin erilaisia tiheyksiä seurauksineen. Dieselin lämpöarvo on n. 13 prosenttia suurempi, kuin laimeamman bensiinin, tilavuusyksikköä kohti.

        Tuotetun energian ja päästöjen osalta, laskennallisesti, 4,3 l/100km Diesel-kulutus on yhdenmukainen n. 4,9 l/100km bensiininkulutuksen kanssa. Molemmat "Corollat" ovat kaikkia mainittuja Diesel-autoja pienempikulutuksisia ja pienempi CO2-päästöisiä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      18
      5153
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      115
      2674
    3. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      10
      2164
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      581
      1930
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      119
      1693
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      41
      1289
    7. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      69
      1289
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1058
    9. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1037
    10. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      221
      1028
    Aihe