Laiturin runko

Anonyymi-ap

Laituri pitäisi uusia näillä jäillä. Onko kokemuksia kyllätämättömän puun käyttämisestä runkotavarana? Vanhoja sähkö- ja puhelinpylväitä olisi saatavissa, mutta periaatteessa esim. kuusesta sahattu järeä lankku kiinnostaisi vaihtoehtona. Onko ihan tuhoon tuomittu ajatus?

6

364

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllähän jonkin aikaa kestää jos ei koko aikaa märkänä ole, mutta sen verran iso ero kestossa että ei voi suositella.

• Anonyymi

🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

🍑 ­N­y­­­m­f­­­o­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17749199i

🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

• Anonyymi

Lahoon tuomittu ajatus.

• Anonyymi

Ei siinä mitkään muut kuin kestopuut kestä. Kiinnostaisi kuulla kuinka Siperian lehtikuusi kestäisi. Tee siitä ja jaa kokemusta. Oma kokemus on että harmaantuu ei-niin-kauniisti ja tikkuuntuu pahasti.

• Anonyymi

Lehtikuusi kestää, ei laho vedessä. Minun silmään lehtikuusen luonnollinen harmaantuminen ajan myötä on kaunista. Makunsa kullakin. Toinen tykkää luonnollisesta, toinen ei.

• Anonyymi

Itsellä sellainen rakenne mökin laiturissa, että kierrepaalut kierretty järven pohjaan niin, että 20 cm jää näkyville, siihen tolpan päähän sitten palkkikengät ja painekyllästetyt tolpat 10x10. Laiturin runko painekyllästetystä ja itse kansi lehtikuusesta. Kannen rosteriruuveille senkkasin kolot sellaisella terällä, jossa on sellainen toppari, että kaikki kolot on samankokoisia. Sitten noin tuhat ruuvia kiinni. Värjäsin kannen laudat jollain harmaalla aineella, että tuli heti vanhan näköiseksi, koska vanha pihapiiri. Tuo väriaine on hävinnyt ajan saatossa samalla kun se on harmaantunut auringossa. Minkäänlaista käsittelyä en ole sille sen jälkeen tehnyt. Laituri ollut paikallaan noin 15 vuotta ja kolmena talvena vesi on noussut niin paljon, että laituri on ollut talvella jään sisällä. Laiturin kannesta ei ole lähtenyt yhtään tikkuja ihmisten jalkoihin, eikä tuo noiden muutamien talvien aika rajulta tuntuva tilanne ole vaikuttanut siihen mitenkään. En tiedä vastasinko aloittajan kysymykseen, mutta täältä vahva suositus kotimaiselle lehtikuuselle. Muuten, lehtikuusi ei kestä sitten maata vasten, mätänee aika nopeasti, mutta vettä tuntuu kestävän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3217
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      2917
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2435
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2273
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      74
      2179
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2026
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1616
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      19
      1593
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1440
    10. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      32
      1423
    Aihe