Nuori vanhus 71 v

Anonyymi-ap

Olen ihmetellyt miksi minua kutsutaan vanhaksi. Esimerkkinä kerron tapauksen kun olin tyttäreni ja hänen lastensa kanssa Kiteen eläinpuistossa, lapsilla oli tietysti mukavaa nähdä erilaisia elämiä, joten he juoksivat edestakaisin paikasta toiseen, silloin tyttäreni sanoin heille, rauhoittukaa ei ukki jaksa meidän perässä kulkea. Tuo on jäänyt mieleeni koska se yllätti minut, en tiennytkään ennen sitä että minulla on jaksamisessa ongelmia, eli en jaksa. Tosiasiassa minulla ei ollut mitään vaikeuksia pysyä lasten vauhdissa, olisin jopa halunnut juosta heidän mukanaan edestakaisin paikasta toiseen, mutta en viitsinyt koska olin "VANHA", muitten mielestä mutta en itseni. Oliksikohan se elämä tyyli joka on pitänyt minut "nuorena". siitä elämästä voi lukea osoitteesta (Klikkaa). https://muistoni.weebly.com/ se on maksutonta.

171

1561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikö olisi aika tehdä kansalaisaloite, että jokainen saa itse päättää juridisen ikänsä sen mukaan minkä ikäiseksi itsensä kokee, sillä itse kai sen parhaiten ikänsä tietää kuin joku ulkopuolinen.

      • Anonyymi

        Joo ensin trans laki sitten kuinka vanhaksi tunnet itsesi laki
        onks kaikkilla aivosumu nykyään.
        Vanhuus eläke ikä on 65 tuntekaa itsenne teineiksi tai mummoiksi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo ensin trans laki sitten kuinka vanhaksi tunnet itsesi laki
        onks kaikkilla aivosumu nykyään.
        Vanhuus eläke ikä on 65 tuntekaa itsenne teineiksi tai mummoiksi

        No kun itsemääräämisoikeus on jokaisella juridisesta sukupuolestaan, niin miksi ei kaiken tasapuolisuuden nimissä juridisesta iästäänkin.


      • Anonyymi

        Hyvähän tuo olisi, puolittuisi eläkeläisten määrä kun niin suuri osa eläkeläisistä tuntee/luulee olevansa huomattavasti nuorempi kuin ikä näyttää. Nuo kaikki harhaiset "nuoret" kävisivät ilolla töissä kun ovat niin nuoria ja meille ikäisillemme jäisi enemmän jaettavaa eläkerahaa. Eikä aina tarvitsisi julkisuudessa valittaa kuinka eläkerahastot ei riitä seuraavalle sukupolvelle.


      • Anonyymi

        Koen olevani 91-vuotias ja haluan kunnallisen vanhustentalo-paikan / saattohoidon. 🐕‍🦺


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ensin trans laki sitten kuinka vanhaksi tunnet itsesi laki
        onks kaikkilla aivosumu nykyään.
        Vanhuus eläke ikä on 65 tuntekaa itsenne teineiksi tai mummoiksi

        Kuinka vitun vanhaksi joutuu elään, kun sote ei anna ihmisten kuolla,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ensin trans laki sitten kuinka vanhaksi tunnet itsesi laki
        onks kaikkilla aivosumu nykyään.
        Vanhuus eläke ikä on 65 tuntekaa itsenne teineiksi tai mummoiksi

        Sen eläkkeen nimi on työeläke. Kukaan terve tyyppi ei ole vanha vielä 65-vuotiaana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen eläkkeen nimi on työeläke. Kukaan terve tyyppi ei ole vanha vielä 65-vuotiaana.

        65 vuotias on vanhuuseläkkeellä yleensä näin se menee. Toiset iäkkäät ovat vielä 80-90 kymppisenä hyväkuntoisia,virkeitä, terveitäkin. Se mikä nykyään ärsyttää on (pakko olla kuin nuorena tyyli. Toiset vanhat ukot nuori nainen käsipuolessa,rahalla saa harhaa. Botox naamoja , silikonitissejä, täyteaineita ym. vanhoilla naisilla...sitä ikuisen nuoruuden etsintää. Tekopirteää esittämistä vanhoilla ihmisillä,mihin on kadonnut aitous.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        65 vuotias on vanhuuseläkkeellä yleensä näin se menee. Toiset iäkkäät ovat vielä 80-90 kymppisenä hyväkuntoisia,virkeitä, terveitäkin. Se mikä nykyään ärsyttää on (pakko olla kuin nuorena tyyli. Toiset vanhat ukot nuori nainen käsipuolessa,rahalla saa harhaa. Botox naamoja , silikonitissejä, täyteaineita ym. vanhoilla naisilla...sitä ikuisen nuoruuden etsintää. Tekopirteää esittämistä vanhoilla ihmisillä,mihin on kadonnut aitous.

        Ja mitä kaikki tuo luettelemasi vaikuttaa omaan elämääsi ja oloosi. Kun joku on pirteä ja joku toinen vaikka tekopirteä, niiin mitä se on sinulta pois? Ettet ole vain kade ja / tai kipeä. Se on nimittäin saletti, että kenenkään aitoutta ei ulkopuolinen voi, pysty eikä kykene määrittelemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ensin trans laki sitten kuinka vanhaksi tunnet itsesi laki
        onks kaikkilla aivosumu nykyään.
        Vanhuus eläke ikä on 65 tuntekaa itsenne teineiksi tai mummoiksi

        Eläke maksetaan sitten vain niille jotka itsensä eläkeikäiseksi tuntevat, eihän nyt nuoret eläkettä tarvitse!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen eläkkeen nimi on työeläke. Kukaan terve tyyppi ei ole vanha vielä 65-vuotiaana.

        Se on vanhuuseläke sanot mitä muuta tahansa.


    • Anonyymi

      Hyvää lauantai aamua. Ihana aloitus.Joisan sioissa metä pidetään vanhana ja joissain asioissa,meidän pitää seviytyä ilman apua vanhana.Nimen oman aikuisten lastemme taholta ja heidän yli 18v. laptet,Asuvat matkan takana kaikki,joten isomissa mutkissa näemme.Välimatkat todella suret 300km.Itse en tunne itseäni vanhaksi 70v. "mummona: Helsingistä. Asun yksin ja kuolemalle mentäänyt ystävät vimesen 2 v,aikana. Niin liikun ulkona yksin paljon säällä kuin säällä.Koska en F.B/ instagram Heitä tykämässä ja en titoinen valinta ole älypuhelinta hankinut. Kontakti on vain jos tulevat Helsinki.Toisin kuin kontaktit heillä somen kautta,muhun lähisukuun ,Nimen omaan vanhoihinkin joilla puolisot,Taloudelinenkin asema ok. Jänää minähän pärjään yksin. Kyllä pärjään ei ongelmia. Mutta se eriarvoisuus ihmisten välillä.Kontakteissa ymm.Itse tunen itseni kuitenkin aktiviseksi. Kävelen siis päivittäin paljon ainakin 10-12km.tuo hyvän mielen ja unen lahjat. Kuin käyn 4 eri päivänä ohjatulla liikunta tunilla ryhmässä..Kävelyretkilläni mies pyörällä samoilla teillä.Pysähtyy kävelee siinä ja höpötää.No puhetta ja kävelyä ,Ei kai se paha asia? Mutta alkaa ahdistaa.Kun en ole vapaata ristaa.Vaikka olen yksin.Mies ystäväni kuoli 11kukautta sitten.Jonka kanssa serustelimme 22v. Niin tämä typpi vasta 65v? Ei ymmärrä jos tiellä kävelen ei hän kinosta minua. Hän on ukoutunut,joka ei elä elämää aitoa. Lohdutuksen ottaa taskumatistaan siinä kävelessä,taluttaen pyörää.Selitäen on laihduttanut itseä.Pulska on viellä,Ja ei todella tuntemattoman ihmisen ongelmat paino tai naisen puute kinosta.Jänää mitä ihmiset oikeasti luulevat tai kuvittelevat kun ollaan 70v. Joissan asioissa vanhoja, Joissan pärjättävä eikä viellä 70v, siloin vanha.Ei tarvitse siis apua.kitos luitte höpötykset. anteksi luki häiriöni.ne tekstini virheetKitos Hyvästä Aliotus ,

      • Anonyymi

        Jelipä komenti jota vaike. Lukea mistä minä tiedä ku on 67 vuotra janon hyva kunto nii ei voi castsra...

        Ja nii poispäi ....että hyvä soome keel....


    • Anonyymi

      Minä käyn edelleen viikoittain juoksulenkillä, vaikka olenkin 'vanha'. Olen saanut olla toistaiseksi terve, ja niin kauan kuin pystyn, harrastan juoksua joka aina ollut rakkain liikuntaharrastukseni. Kävelyn ja sauvakävelyn koen liian verkkaiseksi :) vaikka toki nekin ihan ok.

      • Anonyymi

        Paljastavatko nämä vanha vai ei -kirjoitukset jonkin ongelman?
        Lapset ja lapsenlapset kertovat totuuden.
        Mielestäsi "ukki ei jaksa" on rakastavaa huolehtimista.
        Me olemme vanhoja = olemme eläneet varsin monta vuotta.
        Jotkut ovat enemmän tai vähemmän fyysisesti hyvässä kunnossa.
        Toisilla korvien välinen pururata toimii ehkä paremmin kuin jalat.
        Ollaan, mitä ollaan. Mitä välii?
        Beng


      • Anonyymi

        Liike on lääke. Nopeus vähenee vanhemmiten, mutta kilometrit ja omaksumansa voimaliikkeet voi suurinpiirtein säilyttää, kunhan on sitkeä.


    • Anonyymi

      Älä ota niin vakavasti. Vanhuus on mielikuva nuorempien aivoissa.
      Kun olin itse nuori kuuskymppisetkin tuntui vanhoilta.

      • Anonyymi

        Ihan niin nuorten tapa nähdä iäkäs ihminen. Vuodet kertovat iän mutta kukin on vanha omalla tavallaan . Ollaan vanhoja eräissä asioissa, mutta toisissa sitten vaaditaan nuoren ihmisen kykyä asioissa jotka voivat olla kompastuskiviä iäkkäälle.

        Näinhän se aina on ollut. Minäkin pidin aikoinani anoppiani hyvin vanhana ihmisenä, mutta kun katselee hieman peruutuspeiliin niin hän oli 50 vuotias sillon , niin että tämä käsite vanha/ nuori on aina ollut asia joka on tulkittu siitä millainen käsitys tulkitsijalla on.

        Itse en useinkaan ajattele vanhuutta ,joskus saattaa antaa ajatuksen jos vaikka lapsenlapsi tekee kysymyksiä vanhuudesta omalla käsityksellään mitä on olla vanha.

        Eräissä maissa otetaan vanhukset itsestään selvinä perheen jäseninä mukaan kaikkeen toimintaan,
        Pohjoismaissa eristetään aika leveällä railolla vanhat ja nuoret , ja jopa 60 vuotiasta jo sanotaan vanhukseksi , vaikka hän saattaa tehdä enemmän asioita kun hänen 30 vuotta nuorempi kollegansa .
        Ollaan vaan vanhoja kukin omalla tavallamme , samoja ihmisiä ollaan kun nuorenakin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan niin nuorten tapa nähdä iäkäs ihminen. Vuodet kertovat iän mutta kukin on vanha omalla tavallaan . Ollaan vanhoja eräissä asioissa, mutta toisissa sitten vaaditaan nuoren ihmisen kykyä asioissa jotka voivat olla kompastuskiviä iäkkäälle.

        Näinhän se aina on ollut. Minäkin pidin aikoinani anoppiani hyvin vanhana ihmisenä, mutta kun katselee hieman peruutuspeiliin niin hän oli 50 vuotias sillon , niin että tämä käsite vanha/ nuori on aina ollut asia joka on tulkittu siitä millainen käsitys tulkitsijalla on.

        Itse en useinkaan ajattele vanhuutta ,joskus saattaa antaa ajatuksen jos vaikka lapsenlapsi tekee kysymyksiä vanhuudesta omalla käsityksellään mitä on olla vanha.

        Eräissä maissa otetaan vanhukset itsestään selvinä perheen jäseninä mukaan kaikkeen toimintaan,
        Pohjoismaissa eristetään aika leveällä railolla vanhat ja nuoret , ja jopa 60 vuotiasta jo sanotaan vanhukseksi , vaikka hän saattaa tehdä enemmän asioita kun hänen 30 vuotta nuorempi kollegansa .
        Ollaan vaan vanhoja kukin omalla tavallamme , samoja ihmisiä ollaan kun nuorenakin

        Teeskentely ei nuorena yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan niin nuorten tapa nähdä iäkäs ihminen. Vuodet kertovat iän mutta kukin on vanha omalla tavallaan . Ollaan vanhoja eräissä asioissa, mutta toisissa sitten vaaditaan nuoren ihmisen kykyä asioissa jotka voivat olla kompastuskiviä iäkkäälle.

        Näinhän se aina on ollut. Minäkin pidin aikoinani anoppiani hyvin vanhana ihmisenä, mutta kun katselee hieman peruutuspeiliin niin hän oli 50 vuotias sillon , niin että tämä käsite vanha/ nuori on aina ollut asia joka on tulkittu siitä millainen käsitys tulkitsijalla on.

        Itse en useinkaan ajattele vanhuutta ,joskus saattaa antaa ajatuksen jos vaikka lapsenlapsi tekee kysymyksiä vanhuudesta omalla käsityksellään mitä on olla vanha.

        Eräissä maissa otetaan vanhukset itsestään selvinä perheen jäseninä mukaan kaikkeen toimintaan,
        Pohjoismaissa eristetään aika leveällä railolla vanhat ja nuoret , ja jopa 60 vuotiasta jo sanotaan vanhukseksi , vaikka hän saattaa tehdä enemmän asioita kun hänen 30 vuotta nuorempi kollegansa .
        Ollaan vaan vanhoja kukin omalla tavallamme , samoja ihmisiä ollaan kun nuorenakin

        Totta

        Sosdemia tuhoaa vanhuksen
        Tarjoaa kiikkustuolia ja reinotossujavaikka voisi toimia pääjohtajana

        EHDOTON EI SOSDEMIALLE


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta

        Sosdemia tuhoaa vanhuksen
        Tarjoaa kiikkustuolia ja reinotossujavaikka voisi toimia pääjohtajana

        EHDOTON EI SOSDEMIALLE

        14:11
        Ja olet vanhentunut jo, huudatpa tai kähisetpä mitä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        14:11
        Ja olet vanhentunut jo, huudatpa tai kähisetpä mitä tahansa.

        Älä ole noin kielteinen se tekee omastan olostakin huonon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teeskentely ei nuorena yhtään.

        Kuka tässä on teeskentelystä puhunut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä ole noin kielteinen se tekee omastan olostakin huonon.

        14:26
        Ei minun olostani tee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tässä on teeskentelystä puhunut

        Minä olen. Jos meidän ikäinen ei uskalla sanoa itselleen, että on vanha, on melkoinen teeskentelijä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen. Jos meidän ikäinen ei uskalla sanoa itselleen, että on vanha, on melkoinen teeskentelijä.

        Kyllä jokainen oman ikänsä tietää, mutta se miten on vanha on ihan yksilöllistä .
        Ei se ole mitään teeskentelyä jos tuntee jaksavansa tehdä asioita, mitä toinen saman ikäinen ei enää pysty tekemään.
        Kukaan ei tavoittele nuoruutta mitenkään,ja teeskentele olevansa muuta mitä on.
        En itse ainakaan jäisi pois harrastuksista joita minulla on siksi että ikä on se mikä on.

        Mutta usein on niin että nämä toiset ” vanhat” asettavat energisille ihmisille jotain sääntöjä miten muka pitäisi olla missäkin iässä .

        Tavallisessa elämässä ei pahemmasti edes ajatella ikää minään esteenä vaan tehdään asioita jotka sujuu itseltä ikään katsomatta.

        Missään ei ole lakiin präntätty millainen on oltava missäkin iässä.
        Niin että se joka haluaa tuntea itsensä vanhaksi tuijottamalla ikäänsä on aika rajoitettu tyyppi.
        Niin että kukin vanhenee tavallaan siinä ei edes tarvittaisi mitään keskustelua.

        Kukin tuntee myös omat rajoituksensa asioissa mitä ei enää vanhempana jaksa tehdä.
        Oma äitini alkoi jo 40 vuotiaana käyttämään sanaa ” me vanhat” joka yhteydessä missä sai sen sanottua. Hän oli ” vanha” jo lapsena .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teeskentely ei nuorena yhtään.

        Missä kohdassa kommenttia oli teeskentelyä? Ettet vain itse teeskente.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen. Jos meidän ikäinen ei uskalla sanoa itselleen, että on vanha, on melkoinen teeskentelijä.

        Jos sinä olet ja tunnet itsesi vanhaksi, niiin kaikki eivät ole eivätkä tunne. Jotta älä kauppaa korneja tapojasi terhakammille tapauksille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinä olet ja tunnet itsesi vanhaksi, niiin kaikki eivät ole eivätkä tunne. Jotta älä kauppaa korneja tapojasi terhakammille tapauksille.

        En tunne ikää. Tunnen tunteita.
        Mutta vuosia on paljon. Oikeastaan odottamattoman paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen. Jos meidän ikäinen ei uskalla sanoa itselleen, että on vanha, on melkoinen teeskentelijä.

        Ei kuule nuoruutta voi teeskennellä , ihmiset vanhenee eri tavalla joten vanhuutta ei voi aina sotkea ikään, vaan siihen mitä ihminen on kykenevä tekemään.
        Minulla oli sukulainen joka 75 vuotiaana osallistui talon rakentamiseen ja oli ketterämpi mitä 30 vuotta nuoremmat olivat, kun kiipeili katolla ja laittoi peltikaton taloon. Niin että ei hänkään teeskennellyt mitään oli vaan niinkuin aina oli ollut.
        Toinen ” vanhus” juoksi maratonin” Tukholmassa eikä yhtään teeskennellyt hänkään . Joten olisiko hänen pitänyt köpötellä vanhuuden leima otsassa kun sattui olemaan yli 70 vuotta.
        Kyllä jokainen ikänsä tietää, mutta edellytykset elämiseen on kaikilla erilaiset.
        Niin että hyväksytään toisemme sellaisina kun ollaan, niin on maailma paljon onnellisempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuule nuoruutta voi teeskennellä , ihmiset vanhenee eri tavalla joten vanhuutta ei voi aina sotkea ikään, vaan siihen mitä ihminen on kykenevä tekemään.
        Minulla oli sukulainen joka 75 vuotiaana osallistui talon rakentamiseen ja oli ketterämpi mitä 30 vuotta nuoremmat olivat, kun kiipeili katolla ja laittoi peltikaton taloon. Niin että ei hänkään teeskennellyt mitään oli vaan niinkuin aina oli ollut.
        Toinen ” vanhus” juoksi maratonin” Tukholmassa eikä yhtään teeskennellyt hänkään . Joten olisiko hänen pitänyt köpötellä vanhuuden leima otsassa kun sattui olemaan yli 70 vuotta.
        Kyllä jokainen ikänsä tietää, mutta edellytykset elämiseen on kaikilla erilaiset.
        Niin että hyväksytään toisemme sellaisina kun ollaan, niin on maailma paljon onnellisempi.

        Eiväthän nuo nuoria ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan niin nuorten tapa nähdä iäkäs ihminen. Vuodet kertovat iän mutta kukin on vanha omalla tavallaan . Ollaan vanhoja eräissä asioissa, mutta toisissa sitten vaaditaan nuoren ihmisen kykyä asioissa jotka voivat olla kompastuskiviä iäkkäälle.

        Näinhän se aina on ollut. Minäkin pidin aikoinani anoppiani hyvin vanhana ihmisenä, mutta kun katselee hieman peruutuspeiliin niin hän oli 50 vuotias sillon , niin että tämä käsite vanha/ nuori on aina ollut asia joka on tulkittu siitä millainen käsitys tulkitsijalla on.

        Itse en useinkaan ajattele vanhuutta ,joskus saattaa antaa ajatuksen jos vaikka lapsenlapsi tekee kysymyksiä vanhuudesta omalla käsityksellään mitä on olla vanha.

        Eräissä maissa otetaan vanhukset itsestään selvinä perheen jäseninä mukaan kaikkeen toimintaan,
        Pohjoismaissa eristetään aika leveällä railolla vanhat ja nuoret , ja jopa 60 vuotiasta jo sanotaan vanhukseksi , vaikka hän saattaa tehdä enemmän asioita kun hänen 30 vuotta nuorempi kollegansa .
        Ollaan vaan vanhoja kukin omalla tavallamme , samoja ihmisiä ollaan kun nuorenakin

        BB ,ei mikään iso veli, täyttää naiselliset 88 vuotta,
        Muistan hyvin sen pystytissit 60 v sitten.
        Kai nekin on jo lapaset. Ei oo näkyny enää kuvia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        14:11
        Ja olet vanhentunut jo, huudatpa tai kähisetpä mitä tahansa.

        Suurimman valtion johtajaksi valitaan 78 tai 82 vuotias Herra,

        Ei iällä ole merkitystä, jos on tehnyt muutakin kuin sairastellut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinä olet ja tunnet itsesi vanhaksi, niiin kaikki eivät ole eivätkä tunne. Jotta älä kauppaa korneja tapojasi terhakammille tapauksille.

        Samanikäiset 70 vuotiaat voi näyttää 60 tai 80 vuotiaalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teeskentely ei nuorena yhtään.

        Miksi sinä teeskentelet ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        BB ,ei mikään iso veli, täyttää naiselliset 88 vuotta,
        Muistan hyvin sen pystytissit 60 v sitten.
        Kai nekin on jo lapaset. Ei oo näkyny enää kuvia!

        Monet vanhenevat fyysisesti ennenaikojaan vain siitä syystä että ovat laiskoja. Heillä ei ole mitään käsitystä kuntoilusta, korkeintaan nauravat tai ihmettelevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta

        Sosdemia tuhoaa vanhuksen
        Tarjoaa kiikkustuolia ja reinotossujavaikka voisi toimia pääjohtajana

        EHDOTON EI SOSDEMIALLE

        Sossut ovat miltei aina läskejä ja kinuavat ilmaisia yhteiskunnallisia palveluja.

        Hävetkää, jos osaatte ja tehkää tuottavia töitä. Älkää laiskotelko kunnallisissa ja valtiollisissa viroissa.


    • Anonyymi

      Kohta askel hyytyy. Odottele vaan. Kokemusta!

      • Anonyymi

        "askel hyytyy" Näin se vaan on.

        Tässä eräs mummu sai kuulla männä-viikolla, että hänellä on haimasyöpä ja jo toissa päivän iltana kuolo korjas pois.

        Joten näin nopeasti se niin sanottu hyvä kunto lopahtaa.
        Kävi muuten erittäin aktiivisesti avantouinissa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "askel hyytyy" Näin se vaan on.

        Tässä eräs mummu sai kuulla männä-viikolla, että hänellä on haimasyöpä ja jo toissa päivän iltana kuolo korjas pois.

        Joten näin nopeasti se niin sanottu hyvä kunto lopahtaa.
        Kävi muuten erittäin aktiivisesti avantouinissa .

        Erilaiset sairaudet on pelottavia. Jatkuvasti kerrotaan, että joka kolmas suomalainen
        sairastuu syöpään. Ei siinä mitään, minkä sille voi, mutta silti pelottaa
        olenko minäkin se, joka kohtaa kivulloisen kuoleman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erilaiset sairaudet on pelottavia. Jatkuvasti kerrotaan, että joka kolmas suomalainen
        sairastuu syöpään. Ei siinä mitään, minkä sille voi, mutta silti pelottaa
        olenko minäkin se, joka kohtaa kivulloisen kuoleman.

        Se on pelottelua. Ohittakaa se. Älkää huolestuko joka asiasta mitä media vouhkaa tahallaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Erilaiset sairaudet on pelottavia. Jatkuvasti kerrotaan, että joka kolmas suomalainen
        sairastuu syöpään. Ei siinä mitään, minkä sille voi, mutta silti pelottaa
        olenko minäkin se, joka kohtaa kivulloisen kuoleman.

        Niin, meitä oli kolme sisarusta. kaksi sairastui syöpään,
        Yksi kuoli, toinen selvisi syövästä.
        Minä olen se kolmas jolla syöpää ei vielä ole todettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erilaiset sairaudet on pelottavia. Jatkuvasti kerrotaan, että joka kolmas suomalainen
        sairastuu syöpään. Ei siinä mitään, minkä sille voi, mutta silti pelottaa
        olenko minäkin se, joka kohtaa kivulloisen kuoleman.

        "joka kohtaa kivulloisen kuoleman."

        En osaa tai tiedä kuinka kivulias oli tuon 76v mummun kuolema, mutta kai jotain kipuja oli varmasti ollut kun oli hakeutunut tutkimuksiin, ja kun sai tietää siitä ei tosiaan montaa tuntia enää elänyt.

        Tyttäreni ja vävy toimitti edellis-viikolla hänelle uuden pesukoneen, ja vävy asensin sen toiminta valmiiksi.
        Ei ainakaan luulisi, että noin nopeasti olisi "elämän ilo " lopahtanut, kun sai tietää sairauden.

        Itse olen miettinyt sellaista että montakohan korona piikkiä hän oli ottanut ?
        En ole huomannut kysyä tyttäreltäni asiasta, hän kun tunteen kyseisen henkilö lähes yhtä hyvin kuin oman äidin tai jopa paremminkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "askel hyytyy" Näin se vaan on.

        Tässä eräs mummu sai kuulla männä-viikolla, että hänellä on haimasyöpä ja jo toissa päivän iltana kuolo korjas pois.

        Joten näin nopeasti se niin sanottu hyvä kunto lopahtaa.
        Kävi muuten erittäin aktiivisesti avantouinissa .

        Samoin kävi minut tädille, oli avantouinti ryhmässä mukana ja pyöräili niin kesällä kun talvellakin ahkerasti , äkkisairaus tuli ja kuolema , oli 74 vuotias. Niin että hänen kohdallaan ei reippailu auttanut elämää pidentämään.
        Joku toinen on 80 vuotias ja reippailu harrastuksena , joten niin erilaisia ollaan .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "joka kohtaa kivulloisen kuoleman."

        En osaa tai tiedä kuinka kivulias oli tuon 76v mummun kuolema, mutta kai jotain kipuja oli varmasti ollut kun oli hakeutunut tutkimuksiin, ja kun sai tietää siitä ei tosiaan montaa tuntia enää elänyt.

        Tyttäreni ja vävy toimitti edellis-viikolla hänelle uuden pesukoneen, ja vävy asensin sen toiminta valmiiksi.
        Ei ainakaan luulisi, että noin nopeasti olisi "elämän ilo " lopahtanut, kun sai tietää sairauden.

        Itse olen miettinyt sellaista että montakohan korona piikkiä hän oli ottanut ?
        En ole huomannut kysyä tyttäreltäni asiasta, hän kun tunteen kyseisen henkilö lähes yhtä hyvin kuin oman äidin tai jopa paremminkin.

        Älä viitsi vetää taas koronapiikkejä asioihin missä sillä ei ole mitään merkitystä .
        Syöpää on ollut vuosikymmeniä ennen koronapiikkejä myös jälkeen, joten ei ne rokotukset ole syöpää ihmiselle tuottaneet.
        Ja yleensä ihmisellä on ollut syöpä jo kauan ennen oireiden tulemista, joten eräät vaan sinnittelevät eivätkä mene lääkäriin vaivoista jotka itse laskevat vähäisiksi .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi vetää taas koronapiikkejä asioihin missä sillä ei ole mitään merkitystä .
        Syöpää on ollut vuosikymmeniä ennen koronapiikkejä myös jälkeen, joten ei ne rokotukset ole syöpää ihmiselle tuottaneet.
        Ja yleensä ihmisellä on ollut syöpä jo kauan ennen oireiden tulemista, joten eräät vaan sinnittelevät eivätkä mene lääkäriin vaivoista jotka itse laskevat vähäisiksi .

        " Älä viitsi vetää taas koronapiikkejä"

        Kyllähän ne on muut jotka niitä on tänne vetänyt, itse en niihin uskonut alusta alkaen vaikka jotkut sanoivat jopa, että pelaan tuolla tyylillä venäläistä rulettia ?

        Mutta , tuohan juurikin todistaa millä tasolla Suomen terveyden-hoito on, elikkä pelkkää aivo-pesua. Korona-vilkku, Korona-passi ja vieläpä olisi pitänyt saada rokotus passi ?
        Ihme kun eivät vaatineet keltaista hiha-merkkiä niille jotka joutuivat olemaan toisen-luokan kansalaisia tuon helppoheikkien humpuukin takia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "askel hyytyy" Näin se vaan on.

        Tässä eräs mummu sai kuulla männä-viikolla, että hänellä on haimasyöpä ja jo toissa päivän iltana kuolo korjas pois.

        Joten näin nopeasti se niin sanottu hyvä kunto lopahtaa.
        Kävi muuten erittäin aktiivisesti avantouinissa .

        Haimasyöpä on siitä pirullinen että antaa oireita yleensä vasta sitten kun mitään ei enää ole tehtävissä ja lähtö tulee sitten nopeasti. Muutama tuttu on näin lähtenyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "askel hyytyy" Näin se vaan on.

        Tässä eräs mummu sai kuulla männä-viikolla, että hänellä on haimasyöpä ja jo toissa päivän iltana kuolo korjas pois.

        Joten näin nopeasti se niin sanottu hyvä kunto lopahtaa.
        Kävi muuten erittäin aktiivisesti avantouinissa .

        Kannattaisiko tappaa itsensä, ennenkuin tauti alkaa riuduttamaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "askel hyytyy" Näin se vaan on.

        Tässä eräs mummu sai kuulla männä-viikolla, että hänellä on haimasyöpä ja jo toissa päivän iltana kuolo korjas pois.

        Joten näin nopeasti se niin sanottu hyvä kunto lopahtaa.
        Kävi muuten erittäin aktiivisesti avantouinissa .

        Kävikö mummu myös kirjastossa silloin tällöin?


    • Pahus vieköön, kun joskus käy niinkin, että ajattelee jostain, että aika vanhahan se tuokin jo on, kunnes hoksaa, että eihän meillä olekaan, kun pari vuotta ikäeroa.
      Kun katsoo peiliin, siellä on vanha, mutta kun katsoo mieleensä, ei niin vanha olekaan.
      Eräänä päivänä muistan miettineeni, että kuinka vanha oli äitini, kun synnyin.
      Laskin 28 vuotta ja minä muistan hänet aina vanhana.
      Kuule aloittaja, jospa se menikin niin, että tytärtäsi väsytti, mutta käytti ukkia verukkeena, kun ei kehdannut sanoa, että väsyttää.
      Ei se mikään ihme ole, että nuori äiti välillä väsyy lasten vilskeeseen.

      • Anonyymi

        Muistan hetken, kun tajusin, ettei oma isäni jaksanut kävellä enää reippaasti ja oli sovitettava omia askeleita.
        Se kosketti.
        Kolmatta kymmentä vuotta aiemmin olin lyönyt vetoa, että voitan hänet juoksussa.
        Hävisin. Se nauratti. Oma virhearvio.
        Beng


    • Anonyymi

      Hoida niin että otat 4-kymppisen rakastajetta jatta ren

      Hiukan alkoholisoituneen yksinhuoltajan, runsas valikoima

      ja sanot tyttärelle kas, muutamme kesällä kuukaudeksi viinattomalle terveysmatkalle Cascaisiin
      klubikaveri suositteli

      tutustumaan toisiimme ja harkitsen hänelle testamenttia samalla jos homma pellittää hän se

    • Anonyymi

      Noin 70 v alkaen on jo aika vanha, elinkaarensa lopussa.

      • Anonyymi

        Kun sanon että löytyy miesten ukkoutumisen vastaista tavaraa käsikauppamyynnistäkin

        niin junttipalstalla kuuluu vastata,

        70 vuotiaana on peli pelattu

        eikä kuulu vastata

        mitä se tavata on

        Ivttuu mä rakastan junttipalstoja


      • Anonyymi

        Tosi on. Yli 70 vuotiaalle jokainen päivä on lahja. terv. 74 vuotias


      • Anonyymi

        Jo parikymmentä vuotta sitten sanottiin, että vanhuus alkaa 80 tuolla puolen, jos ihminen on terve ja toimintakykyinen. Jotta kantsisko petrata ajattelu ja asenne-elämäänsä paremmaksi ja terveemmäksi.


      • Anonyymi

        Jo 60 vuotias on nykyään vanha,se vaan on näin. Toiset ovat teräkunnossa vielä 80 vuotiaana,toiset vie sairaus tai huonot elämäntavat. Ikä ei siitä silti miksikään muutu, vanha mikä vanha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo 60 vuotias on nykyään vanha,se vaan on näin. Toiset ovat teräkunnossa vielä 80 vuotiaana,toiset vie sairaus tai huonot elämäntavat. Ikä ei siitä silti miksikään muutu, vanha mikä vanha.

        Kaikki eivät ole vanhoja iäkkäinä(kään).


      • Anonyymi

        70 täyttäneet pitää teurastaa, jotta nuorten elinolosuhteet paranevat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        70 täyttäneet pitää teurastaa, jotta nuorten elinolosuhteet paranevat!

        Muista tämä, kun olet 70-vuotias, pösilö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muista tämä, kun olet 70-vuotias, pösilö.

        Olen 76 vuotias, siksi tiedän. Kärsinyt ihan turhaan viimeiset 6 vuotta.

        Kollektiivinen teurastus kaikille 70 vuotislahjaksi. Ettei ajaudu pösilöksi.


    • Anonyymi

      Seitsemänkymppisistä vain puolet ehti nähdä 80-vuotispäivänsä,
      että miksi totuutta kiertämään ja lässyttämään ?
      Juntti luulee, että elää vähintään 78 vuotiaaksi, koska se on
      eliniänodote, mutta se on vaan keskiarvo.
      Kuka heittää veivit alle 70 v ja kuka elää 90 v on sattumanvaraista.

    • Anonyymi

      Namuttelu pitää mielen ja prostatan virkeenä.

    • Anonyymi

      Kyllä aske hyytyy 75v. Mennessä. Kokemusta!

    • Anonyymi

      Minusta ihminen on vanha silloin, kun on niin tiukkapipoinen että "loukkaantuu" kun häntä sanotaan vanhaksi. Jokainenhan voi mielessään olla juuri sen ikäinen miksi itsensä tuntee, ei sitä tarvitse muille todistella, näyttää syntymätodistus sitten mitä ikää tahansa. Eikä kaikkea toisten sanomaa pidä ottaa negatiivisesti, se olisi pitänyt tähän ikään jo vanhan oppia.

      • Anonyymi

        Tuo on sitä lajia teeskentelyä, etten ymmärrä yhtään.
        Jos olet 70 +, olet vanha.
        Beng
        Iästä ei tarvitse puhua, jos se on epämiellyttävä aihe tai jossain yhteydessä epäkorrektia.
        On paljon puheenaiheita, jotka ovat arkoja joillekin.
        Sitten on paljon puheenaiheita, mistä ei tule henkisiä näppylöitä.
        Siispä tilanteen mukaan.
        Itselleen kandee olla rehellinen.
        Katsotko pelistä kuvaasi lasien kanssa vai ilman?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on sitä lajia teeskentelyä, etten ymmärrä yhtään.
        Jos olet 70 , olet vanha.
        Beng
        Iästä ei tarvitse puhua, jos se on epämiellyttävä aihe tai jossain yhteydessä epäkorrektia.
        On paljon puheenaiheita, jotka ovat arkoja joillekin.
        Sitten on paljon puheenaiheita, mistä ei tule henkisiä näppylöitä.
        Siispä tilanteen mukaan.
        Itselleen kandee olla rehellinen.
        Katsotko pelistä kuvaasi lasien kanssa vai ilman?

        Sekin lienee vanhuuden merkki kun ei ymmärrä, toisille käy niin, toisilla taas pää pelaa loppuun saakka.


    • Anonyymi

      Sen vanhuksempi on mitä nuorempi sitä arvioi. 7 vuotiaan mielestä olen ikivanha.
      40-vuotias on vähän eri mieltä. Hän näkee minulla pieniä elämisen
      tsäänssejä vielä, koska ehkä arvioi mielessään omiaankin.

      • Anonyymi

        Hieman hymyilytti ääneen tuo "pieniä elämisen tsäänssejä".
        Beng
        Hieman huvituttaa sekin, kun ilmoitan olleeni discotyttö, jolla on 3 lavatanssikokemusta.
        Mummot ja papat pyörittelevät silmiään.....


    • Anonyymi

      Minun lapsenlapseni eivät vaivaa päätään iälläni näytän heidän mielestään sitten miltä hyvänsä. He mennä vouhottavat ja odottavat että pysyn mukana. Kerran sanoin itse että jaksaa enää. Lapsi kannustavasti: kyllä jaksat. Ja jatkettiin jalkapalloa taloyhtiön nurmikolla.
      En enää tunne ikäsyrjintää tai sitten en piittaa. Mutta opiskelin 50-vuotiaana tutkinnon, jossa pääasiassa alle 30-vuotiaita. He eivät ottaneet ryhmäänsä meitä kahta vanhaa. Mutta me selvittiin. Jäi yksi typerä loukkaus. Nuori nainen pyysi tupakkaan tulta olutpöydässä päättäjäisissä. Minä aloin kaivella tulitikkuaskista tikkua. Olin itse ostanut yhden sikarin juhlan kunniaksi. Hän huitaisi kädellään, katsoi halveksuen ja ojentautui napatakseen jonkun sytkärin. Juuri sillä hetkellä tunsin olevani toiselta planeetalta.

      • Anonyymi

        Olen tullut kohdelluksi ikäni takia ala-arvoisesti Sokos Emotionin kosmetiikkaosastolla,
        siitä on jokunen vuosi. Se oli myyjän tyhmyyttä, mutta tuntui pahalta.
        Myyjällä oli halveeraava asenne vähän niinkuin että mitä sinäkin mummu täällä teet.
        Se oli ensimmäinen kokemus ikäsyrjinnästä. Ajattelin että ahaa, nyt sain itsekin maistaa
        sitä mistä puhutaan ! Syrjinnästä ja tuleekohan tätä vielä lisää ja missä muodossa. . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tullut kohdelluksi ikäni takia ala-arvoisesti Sokos Emotionin kosmetiikkaosastolla,
        siitä on jokunen vuosi. Se oli myyjän tyhmyyttä, mutta tuntui pahalta.
        Myyjällä oli halveeraava asenne vähän niinkuin että mitä sinäkin mummu täällä teet.
        Se oli ensimmäinen kokemus ikäsyrjinnästä. Ajattelin että ahaa, nyt sain itsekin maistaa
        sitä mistä puhutaan ! Syrjinnästä ja tuleekohan tätä vielä lisää ja missä muodossa. . . .

        Kaikki ovat Montun reunalla, sinne tipahtelee terveitä 95 vuotiaita ja sairaita 3 vuotiaita.

        Ei muuta kuin , TERVEMENOA!


    • Anonyymi

      Nykyään sana "vanha" tai "vanhus" on monelle kirosana, koska yhteiskuntaa vaivaa sairaalloinen nuoruuden ihannointi. Mielestäni on tosi surullista, jos me vanhatkin menemme mukaan tuohon. Vanhuudessa ei ole mitään hävettävää.

      • Anonyymi

        Ei. Eikä siinä, ettei tunne itseään vanhaksi. Ikä on mielentila / mielen tila, johon numero ei vaikuta mitenkään joillakin. Pahoittelut niille, joitten mieli on vanhentunut ennen aikojaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei. Eikä siinä, ettei tunne itseään vanhaksi. Ikä on mielentila / mielen tila, johon numero ei vaikuta mitenkään joillakin. Pahoittelut niille, joitten mieli on vanhentunut ennen aikojaan.

        Ai karmeeta. 19:59
        Et sinä täällä voi itseäsi nuoreksi kirjoittaa.
        Mikä helwetin mielentila.
        Minusta on erilaisia mielentiloja, muttei kukaan asiantuntija ole koskaan ikää määritellyt mielentilaksi.
        Höpöhöpö.
        Petät ehkä itseäsi, muttet muita.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai karmeeta. 19:59
        Et sinä täällä voi itseäsi nuoreksi kirjoittaa.
        Mikä helwetin mielentila.
        Minusta on erilaisia mielentiloja, muttei kukaan asiantuntija ole koskaan ikää määritellyt mielentilaksi.
        Höpöhöpö.
        Petät ehkä itseäsi, muttet muita.
        Beng

        Jos et ymmärrä etkä käsitä, niiin oma moka, ei sille kukaan muu mitään mahda. Mutta mielentilasi eli psyykesi määrittää sinua(kin) paljon enemmän ja permmin kuin fyysinen raihnaisuutesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei. Eikä siinä, ettei tunne itseään vanhaksi. Ikä on mielentila / mielen tila, johon numero ei vaikuta mitenkään joillakin. Pahoittelut niille, joitten mieli on vanhentunut ennen aikojaan.

        "Ikä on mielentila / mielen tila, johon numero ei vaikuta mitenkään"

        Todellisuudentajusi on ilmeisesti jo hämärtynyt - ikäsi takia.
        Ikä on ikä. Täsmälleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et ymmärrä etkä käsitä, niiin oma moka, ei sille kukaan muu mitään mahda. Mutta mielentilasi eli psyykesi määrittää sinua(kin) paljon enemmän ja permmin kuin fyysinen raihnaisuutesi.

        "....mielentilasi eli psyykesi määrittää sinua(kin) paljon enemmän ja permmin kuin fyysinen raihnaisuutesi."
        Määrittäähän se, jos on niin vanhuudenseniiliksi tullut, ettei enää ikäänsä tajua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "....mielentilasi eli psyykesi määrittää sinua(kin) paljon enemmän ja permmin kuin fyysinen raihnaisuutesi."
        Määrittäähän se, jos on niin vanhuudenseniiliksi tullut, ettei enää ikäänsä tajua.

        21:52
        Eiks silloin puhuta dementiasta tms. Noin diagnoosiksi.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et ymmärrä etkä käsitä, niiin oma moka, ei sille kukaan muu mitään mahda. Mutta mielentilasi eli psyykesi määrittää sinua(kin) paljon enemmän ja permmin kuin fyysinen raihnaisuutesi.

        Kierrät aivan toiseen asiaan.
        Kirjoittelu koskee ikää.
        Psyyke on psyyke. Fyysinen kunto on fyysinen kunto.
        Joillekin vanheneminen on karseaa ja voi vaikuttaa mielentilaan, psyykeen.
        Fyysinen kunto jos rapistuu, eikä voi tanssia riskittä tikotikoa, voi vaikuttaa mielentilaan, psyykeen.
        Mutta ikä ei ole synonyymi mielentilalle. Se vaikuttaa.
        Saattoihan se nuorenakin vaikuttaa mielialaan, kun sanottiin, että olet liian nuori siihen tai tähän.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kierrät aivan toiseen asiaan.
        Kirjoittelu koskee ikää.
        Psyyke on psyyke. Fyysinen kunto on fyysinen kunto.
        Joillekin vanheneminen on karseaa ja voi vaikuttaa mielentilaan, psyykeen.
        Fyysinen kunto jos rapistuu, eikä voi tanssia riskittä tikotikoa, voi vaikuttaa mielentilaan, psyykeen.
        Mutta ikä ei ole synonyymi mielentilalle. Se vaikuttaa.
        Saattoihan se nuorenakin vaikuttaa mielialaan, kun sanottiin, että olet liian nuori siihen tai tähän.
        Beng

        Joo, muistan kun 11- vuotiaaana halusin autokouluun mutta sanottiin että oplen liian nuori ja kyllä se mieltä madalsi. Pitä mennä ja ottaa iso moottorivene ja lähteä merelle yksikseen ajelulle että vähän palautui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, muistan kun 11- vuotiaaana halusin autokouluun mutta sanottiin että oplen liian nuori ja kyllä se mieltä madalsi. Pitä mennä ja ottaa iso moottorivene ja lähteä merelle yksikseen ajelulle että vähän palautui.

        Älä hymyilytä....ääneen...hauska heitto. Nauru pidensi ikää....
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kierrät aivan toiseen asiaan.
        Kirjoittelu koskee ikää.
        Psyyke on psyyke. Fyysinen kunto on fyysinen kunto.
        Joillekin vanheneminen on karseaa ja voi vaikuttaa mielentilaan, psyykeen.
        Fyysinen kunto jos rapistuu, eikä voi tanssia riskittä tikotikoa, voi vaikuttaa mielentilaan, psyykeen.
        Mutta ikä ei ole synonyymi mielentilalle. Se vaikuttaa.
        Saattoihan se nuorenakin vaikuttaa mielialaan, kun sanottiin, että olet liian nuori siihen tai tähän.
        Beng

        Ihminen on olento, jossa kaikki vaikuttaa kaikkeen, kuten käsitätkin kirjoituksesi perusteella. Se kaikki vaikuttaa myös ikään, kellä mitenkin ja siitä tässä ketjussa keskustellaan. Toiset ovat iäkkäinäkin mieleltään nuoria, jotkut ovat vanhoja jo ennen keski-ikää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei. Eikä siinä, ettei tunne itseään vanhaksi. Ikä on mielentila / mielen tila, johon numero ei vaikuta mitenkään joillakin. Pahoittelut niille, joitten mieli on vanhentunut ennen aikojaan.

        Hyvin ilmaistu 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen on olento, jossa kaikki vaikuttaa kaikkeen, kuten käsitätkin kirjoituksesi perusteella. Se kaikki vaikuttaa myös ikään, kellä mitenkin ja siitä tässä ketjussa keskustellaan. Toiset ovat iäkkäinäkin mieleltään nuoria, jotkut ovat vanhoja jo ennen keski-ikää.

        Itseäsi kiität?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin ilmaistu 👍

        Itseäsi kiität?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, muistan kun 11- vuotiaaana halusin autokouluun mutta sanottiin että oplen liian nuori ja kyllä se mieltä madalsi. Pitä mennä ja ottaa iso moottorivene ja lähteä merelle yksikseen ajelulle että vähän palautui.

        Muistan hyvin, kun olin 11 vuotias sonninalku ja halusin pukille. Mutta meni vielä vuosi ennenkuin pääsin naimaan naapurin kiimaista mummua, joka oli reilu 50 vuotias!


    • Anonyymi

      Sorry,,minulla vippaa taas paremmuus kompleksi ja pitää muita moittia pakostakin vaikken niin haluaisi tehdä.Beng

      • Anonyymi

        10:24
        Olin jumpassa 10.00 - 11.00.
        Sinä sika käytit nimimerkkiäni.
        Ottaako noin koville, jos todisteluistasi huolimatta noin fithuttaa.
        Beng
        Mitä moittimista on se, että puhuu totta eikä mielikuvittele itseään nuoremmaksi.
        Fyi fan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10:24
        Olin jumpassa 10.00 - 11.00.
        Sinä sika käytit nimimerkkiäni.
        Ottaako noin koville, jos todisteluistasi huolimatta noin fithuttaa.
        Beng
        Mitä moittimista on se, että puhuu totta eikä mielikuvittele itseään nuoremmaksi.
        Fyi fan.

        Minäkin olin puhelimessa mutta ahtaat oli puhelimen kuoret,,mitenkä jumppaan sopii.Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olin puhelimessa mutta ahtaat oli puhelimen kuoret,,mitenkä jumppaan sopii.Beng

        13:34
        Saatkos kicksejä toisen puumerkin käytöstä.
        Sama tyyppi, joka on ollut riesa vuosia.
        Mimmimumko höpertelee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        13:34
        Saatkos kicksejä toisen puumerkin käytöstä.
        Sama tyyppi, joka on ollut riesa vuosia.
        Mimmimumko höpertelee?

        Miksi snä minun puumerkillä ratsastat.Peng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi snä minun puumerkillä ratsastat.Peng

        San snä mnuu snuuks, snuu mnääki snuuks sano ... missä on hamaan tappi?
        Beng
        Moiskis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        San snä mnuu snuuks, snuu mnääki snuuks sano ... missä on hamaan tappi?
        Beng
        Moiskis

        Kohtahan tiirat rannoilla rätkättää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10:24
        Olin jumpassa 10.00 - 11.00.
        Sinä sika käytit nimimerkkiäni.
        Ottaako noin koville, jos todisteluistasi huolimatta noin fithuttaa.
        Beng
        Mitä moittimista on se, että puhuu totta eikä mielikuvittele itseään nuoremmaksi.
        Fyi fan.

        Soittelin Vili Vesterisen säkkijärven pokkaa netistä ja kokeilin josko vielä polkka luontuu vanhalta , hyvin meni tahdissa pysyin mutta hieman hengästytti . Joten taidanpa mennä ensi viikolla eläkeläisten tansseihin , sekin on hyvää liikuntaa se tanssiminen .


    • Tämä on särähtänyt myös korvaani. Olen 78-vuotias. Vanhus on vielä leimaavampi kuin vanha.
      Ei kukaan ole kutsunut vanhukseksi, paitsi lehdissä ikäistäni kutsutaan, kun joku on ajanut autonsa hatelikkoon.
      Muistisairaus voi tulla jo nuorempanakin, ei sekään tee vanhukseksi, mutta apua tarvitsevaksi jossain vaiheessa.
      Äitini lähes 90-vuotiaana sanoi että ei voi mennä eläkeläisten kerhoon kun siellä on niin vanhoja ihmisiä.
      Kieltämättä hänellä oli ikänsä suhteen vähän liian optimistinen mielikuva. Kaikki sanoivat että ei uskosi että olet sen ikäinen, kyllä hän vaikuttikin ikäistään nuoremmalta.
      Itselläni ei ole mitään kuvitelmia nuorekkuudesta, Mutta toivon hartaasti näkeväni vielä monta kevättä, kun luonto herää.

      • Anonyymi

        Mielestäni tuo on aito tunteikas toive; nähdä monta kevättä, luonnon heräämisiä.
        Käyn jumpassa pitääkseni liikkuvuudestani ja itsenäisyydestäni huolta.
        Siellä on erilaisia vanhoja ihmisiä. Jollain on hyvät hiukset, toisella on hyvä iho, yhdellä on hyvä ryhti, toinen on ketterä jne.
        Kohteliaisuuksiin kuuluu sanoa, että joku on nuorekas. Totta tai ei niin kauniit sanat lämmittävät.
        Minä arvostan henkistä nuorekkuutta ajatuksissa ja asenteissa - siis ajan hermolla elämistä.
        Tökkii, kun eräässä ryhmässä miehet ovat kovin keskiaikaisia. Mrrrhhh.
        Beng


      • Anonyymi

        Isä oli lähes 90-vuotias kun jäi leskeksi. Ehdotin että ota tuo täti loppuelämän kaveriksi, siis äidin sisko, joka oli häntä 10 v nuorempi. Isä siihen etten ota vaivoikseni kun on sairauksia. Hänellä itsellään kun ei ollut. Eikä tädilläkään ollut kuín tarttumaton ihottuma. Yli 90 votiaaksi hänkin eli.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kreikkalaiset ovat antaneet kasvot Euroopan pahimmalle talouskriisille.
        Kriisi on alkujaan kreikkalainen sana. Jos Kreikka ei löydä ulospääsyä,
        sitä uhkaa täysi katastrofi. Myös katastrofi on kreikkalainen sana.


    • Anonyymi

      Tiiraa niitä toisia sivuja päiväkirjassasi,saattaisivat kiinnostaa muitakin lukijoita kun nämä samat luritukset kirkonkylältäsi.

    • Anonyymi

      Lapset haluavat ikäistänsä seuraa. He vaan eivät saa sitä useinkaan valita.

      Se on vaan niin, seura tekee kaltaisekseen, jos lapsi on vanhuksen seurassa hän tovellla muuttuu vanhuksen kaltaiseksi.

      Se on vain niin, mutta valitettavasti vanhukset pitää lasten-lasten lapsiaan leikkikavereinaan.

      tv. 5 iskä, 17 vaari.

    • Anonyymi

      Nämäkö on niitä oudonkummun empiirisiä tieteitä ja psykolokiaa.

    • Anonyymi

      Tytär hommasi teatteriliput ja tähdensi minua ottamaan eläkekotin mukaan kun saan alennuksen. Minä: no kai ne näkee että olen eläkeläinen. Tytär: Voi ne luulla että olet huonoa elämää elänyt viiskymppinen.

    • Anonyymi

      Nuoria vanhuksia "kaatuu" erikoisen hyvää vauhtia yli seitsemänkymppisissä.
      17. 1 koronaan menehtyneitä oli 7336.
      24.2 koronaan menehtyneitä on 8892.

      1526 kuollut pelkkään koronaan ja lisäksi mahdollisesti triplamäärä niitä,
      joilla on jotain muuta terveyttä heikentävää.

      • Anonyymi

        Voisitko hankkia itsellesi elämän ja miettiä, mikä sulta on 'kaatunut'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko hankkia itsellesi elämän ja miettiä, mikä sulta on 'kaatunut'.

        Tuo lienee ollut faktatietoa.
        10:51 moni k a t u u vanhana tekemisiään.
        Minä en.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko hankkia itsellesi elämän ja miettiä, mikä sulta on 'kaatunut'.

        Kaksi läheistä kaatui koronaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo lienee ollut faktatietoa.
        10:51 moni k a t u u vanhana tekemisiään.
        Minä en.
        Beng

        Katua ja kaatua ovat kylläkin kaksi eri asiaa, ainakin meilläpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi läheistä kaatui koronaan.

        Pahoittelen ja otan osaa, mutta en usko, että kuolintitastot helpottavat elämistäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katua ja kaatua ovat kylläkin kaksi eri asiaa, ainakin meilläpäin.

        Et ymmärtänyt mitä tarkoitin.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahoittelen ja otan osaa, mutta en usko, että kuolintitastot helpottavat elämistäsi.

        Voi silti toivoa ihmisten ottavan huomioon, että korona ei ole hävinnyt
        ja eikä kannata kuolemaa houkutella hankkimalla tartunnan vasiten.
        On mukava elää vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko hankkia itsellesi elämän ja miettiä, mikä sulta on 'kaatunut'.

        Persu foliohattu on raivona kun sille ei ole koronaa olemassa ja kuitenkin miljoonia on kuollut siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko hankkia itsellesi elämän ja miettiä, mikä sulta on 'kaatunut'.

        Hanki itsellesi elämä -Nm. Revi siitä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persu foliohattu on raivona kun sille ei ole koronaa olemassa ja kuitenkin miljoonia on kuollut siihen.

        En ole Persu enkä omista minkäänlaista hattua. Covid19-niminen tauti on tullut valitettavan tutuksi ja lähelle ihan työn takia. Jotta mikä on oman ongelmasi nimi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi silti toivoa ihmisten ottavan huomioon, että korona ei ole hävinnyt
        ja eikä kannata kuolemaa houkutella hankkimalla tartunnan vasiten.
        On mukava elää vielä.

        " Vasiten " ? Ko. tauti ei ole "hävinnyt", mutta ei se riehukaan. Mistä hemmetistä sinä tiedät, miten "mukava" olisi kuolossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hanki itsellesi elämä -Nm. Revi siitä !

        Kuten tuli toisaalla sanottua: takapiru-prkl.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko hankkia itsellesi elämän ja miettiä, mikä sulta on 'kaatunut'.

        Taas on viikossa menehtynyt parisataa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas on viikossa menehtynyt parisataa.

        Koronaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi silti toivoa ihmisten ottavan huomioon, että korona ei ole hävinnyt
        ja eikä kannata kuolemaa houkutella hankkimalla tartunnan vasiten.
        On mukava elää vielä.

        Ei todellakaan ole hävinnyt vielä koronakaan. Parempi tilanne olisi jos kaikki olisivat rokotettuja, ei se lauma suojakaan aina suojaa.
        Uutta virusta josta tulee pandemia tulevaisuudessa nimitetään X ja siihen ja niitä on miljoonia viruksia maailmassa jotka vievät hengen jos ne alkaa leviämään joten tutkijoilla riittää työtä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persu foliohattu on raivona kun sille ei ole koronaa olemassa ja kuitenkin miljoonia on kuollut siihen.

        Niinhän moni tollo uskoo. Luulen että eivät ole oikein perillä lääketieteestä kun in noåiin kivi Åsa harhaluuloja koko ajan. Uusi pandemia tulee muutamien vuosien kuluttua ja sitä sanotaan vieläkin kamalammaksi kun koronaa, minunkin tuttavistani toista kymmentä kuoli koronaan eri ikäisiä, kukaan ei ollut rokotettu .
        Joten saa vaan toivoa että tutkijat olisivat aina yhden askeleen edellä että saisi lääkkeitä markkinoille ajoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Vasiten " ? Ko. tauti ei ole "hävinnyt", mutta ei se riehukaan. Mistä hemmetistä sinä tiedät, miten "mukava" olisi kuolossa?

        Muutamia korona potilaita on nytkin sairaalassa tasaisena jonoja


      • Anonyymi

        Koronahysteria todensi ihmisen typeryyden ja laumakäyttäytymisen.

        Hävetkää, jos osaatte!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole hävinnyt vielä koronakaan. Parempi tilanne olisi jos kaikki olisivat rokotettuja, ei se lauma suojakaan aina suojaa.
        Uutta virusta josta tulee pandemia tulevaisuudessa nimitetään X ja siihen ja niitä on miljoonia viruksia maailmassa jotka vievät hengen jos ne alkaa leviämään joten tutkijoilla riittää työtä

        Korona on vain flunssa mutta mitäpä tuleva sota suomessakin tarjoaa ihmiselle.

        Vammoja, nälkää ja kuolemaa. Eli eroaa flunssasta hieman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi läheistä kaatui koronaan.

        Huonokuntoisena voi todella kuolla vaikka flunssaan!


    • Anonyymi

      Kaikesta sitä herneet nenään vedetään. Kun olin nuori, yleisesti 70 vuotiasta
      pidettiin vanhoina ja vanhoja he ovatkin ihmisen elinkaarta ajatellen.
      Minäkin.

      • Anonyymi

        Jos tarkoitat aloittajaa tässä vanhassa ketjussa niin en minä ainakaan ymmärtänyt että hän olisi mitenkään vetänyt herneen nenäänsä .
        Ainoastaan kertoi miten hän koki asian, kuten niin moni iäkkäämpi huomaa yhtä äkkiä että hänet nähdään erilailla miten hän itsensä kokee.
        Tätä tapahtuu niin monelle iäkkäälle että alkaa itsekkin ihmettelemään miten hänet nähdään toisten silmin.
        Jos ihminen on terve ja pysyy mukana nykyajan kaikissa uusissa asioissa kuten esim digitaalisissa jutuissa jne niin tottakai sitä alkaa ihmettelemään kun pitäisi iän puolesta olla jotain muuta kun mitä tuntee olevansa , joten kyllä aloittaja antoi ihan vaan kuvauksen miten moni kokee yhtä äkkiä että vanhuus lasketaan siten ettei jakseta, tai että olisi hieman tyhmempi jotenkin kun on sitä ikää.

        Ihmiset ovat niin erilaisia !toiset alkavat jo 40 vuotiaana sanomaan ” me vanhat” kuntaa toiset ovat aktiivia harrastuksissaan myös iäkkäänä ja eivät edes ajattele että pitäisi olla esim väsynyt kun on vanha , tai että selitetään vanhemmalle jotain asiaa jonka hän itsekkin ymmärtää vaikka onkin iäkäs.

        Niin että itsellenikin oli ihan ihmeellistä kun täytin 70 kun aloin huomaamaan asioita miten eri ryhmät ovat asettaneet vanhuudelle jonkin mallin esim miten pitäisi olla missäkin iässä , esim vaatteet pitäisi olla ” vanhojen vaatteita” kuten jotkut niin kovasti toitottavat jos jollain sattuu olemaan jotain yllä minkä katsovat nuorten vaatteeksi.
        Itse en ole koskaan nähnyt vaatekaupassa että jossain vaatekappaleessa olisi lappu minkä ikäiselle vaate on tarkoitettu.
        Kaikki me vanhennutaan koko ajan ja herätään huomaamaan asioita vanhuudesta erilaisten tapausten merkeissä. Hyväkuntoiset iäkkäät elävät tapahtumarikasta vanhuutta jota ei vuosiluku rajoita, toiset taas alkavat olemaan ” vanhoja” aikaisemmin ja elävät sen oman vanhuus käsityksensä mukaisesti.
        Naapurin pappa ei vaan huomaa olevansa ” vanha” 85 vuotta täyttäneessä vaan ajelee polkupyörällä pitkiä lenkkejä ,
        Niin että ollaan jokainen vanhoja niillä edellytyksillä mitä meillä on .


    • Anonyymi

      Näistä nuorista voisi todeta, että onko kunto romahtanut. Kun katsoo ohimennen leikkipuistossa olevia vanhempia ja lapsia. Vanhempi katselee kännykkää ja lapsi leikkii yksin. Eikö lasten tekeminen enää kiinnosta ? TikTok ja some vain kiinnostaa. Tätä näkee muuallakin. Huolestuttavaa.

    • Anonyymi

      Vanha/vanhus viittaa ikävuosiin ja jokainen on omanlaisensa vanhus. Toisilla kunto parempi kuin toisilla, mutta on aikamoista liiottelua kun jotkut väittävät olevansa yhtä hyvässä kunnossa kuin 25-vuotiaana.

      • Anonyymi

        Aivan, myös lapsi, teini, nuori viittaavat ikään, enkä ole kuullut että joku pistäisi pahakseen noista sanonnoista. Vanhus on vanhus kuntoon katsomatta, ei se kieltämällä parane. Toinen vanhus on hyväkuntoinen toinen taas huonokuntoinen, niin yksinkertaista se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, myös lapsi, teini, nuori viittaavat ikään, enkä ole kuullut että joku pistäisi pahakseen noista sanonnoista. Vanhus on vanhus kuntoon katsomatta, ei se kieltämällä parane. Toinen vanhus on hyväkuntoinen toinen taas huonokuntoinen, niin yksinkertaista se on.

        Niin, on aika jännä juttu, että useimmat ihmiset haluavat elää vanhaksi, mutta sitten ei välttämättä tykätä kun joku sanoo vanhaksi ;D


    • Anonyymi

      Aina sitä paheksuttava löytää. Eikö paheksuminenkin ole
      vähän paheksuttavaa ? Ollaan muka "huolissaan"....

    • Anonyymi

      AIKA NAURETTAVAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Anonyymi

        Ymmärrän että nuoria vituttaa vanhusten helppo ja huoleton elo. Raha tulee kuukausittain suoraan tilille, vaikket mitään tee.


    • Anonyymi

      Mitä väliä sillä on onko vanhus/vanha. Eikös sananlaskukin sano "älä pilkkaa vanhuutta, rukoile, että saavutat sen". Mulle se ja sama miten kutsutaan, oikeastaan tykkäänkin, kun sanotaan, että sää oot jo niin vanha 😊. Mut mieleltä nuori.

      • Anonyymi

        Meikkä on 74, pian 75.

        Vedän viikonloput usein jotain kurssia jollain eri paikkakunnalla, ajelen satoja kilometrejä sinne tänne ja takaisin, kantelen painavia vehkeitä autoon ja takaisin, olen perustamassa tässä uutta instituutiota.
        Hoidan siinä sivussa ison talon, 6 huonetta yksin, ei siivoojia. Olen naisimmeinen.
        Seuraan mitä ajassa tapahtuu.

        Aina on joku uusi projekti meneillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meikkä on 74, pian 75.

        Vedän viikonloput usein jotain kurssia jollain eri paikkakunnalla, ajelen satoja kilometrejä sinne tänne ja takaisin, kantelen painavia vehkeitä autoon ja takaisin, olen perustamassa tässä uutta instituutiota.
        Hoidan siinä sivussa ison talon, 6 huonetta yksin, ei siivoojia. Olen naisimmeinen.
        Seuraan mitä ajassa tapahtuu.

        Aina on joku uusi projekti meneillään.

        👍👍👍👍


    • Anonyymi

      Olin 42v. kun tein vielä ansioduunia.
      Vasta töihin otetut nuoret pitivät mua ihan vanhana kääkkäjätkänä.

      Sitten luontomestari järkkäs munt eläkkeelle kolhujen jälkeen.

      • Anonyymi

        Oukei, mutta mitä nyt puuhailet, vai etkö mitään?
        Piristymistä?


      • Anonyymi

        Minäkin muistan kun meidän työmaalle tuli uusi nuori tyttö ja minun politi kouluttaa hänet meidän työhön . Niin sanoi yhtä äkkiä että ” sinä olet varmaan ollut hyvän näköinen nuorena , kun vieläkin olet” se oli niitä ensimmäisiä kertoja kun huomasin että tässähän vanhennutaan pikku hiljaa , olin 38 vuotias ja tämä oppilas ehkä 20 vuotias . Niin että ei sitä ilmeisesti aina olla iästään tietoisia . No kehuihan kumminkin 😂😂😂


    • Anonyymi

      Mitä tuohon sanoisin? Itse olen plus 70v.nainen, en ajattele ikääni.Lapsen lapsetkin isoja, nuorin jo 15v. Vanhin 25v.

      • Anonyymi

        Joo. Mutta teetkö muuta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Mutta teetkö muuta?

        Toisaalta ihan mukavaa sinulle.
        Jopa kadehdin. Nyt on liikaa hyörinää ja tekemistä.
        Olisi leppoisaa olla vaan.
        Ja niin aionkin nyt. Viimeinen keikkailuviikonloppu, kun vedän kolen päivän keissiä, ajan yli 1000 kilometriä, yövyn hotelleissa ja aamusta iltaan paahdan touhua.

        Ensi viikolla palaan kotikonnuille ja olen vaan.
        Jo odottelen sitä hetkeä.
        Sitten vaan kiikkustuoliin.

        Ai että miksi?
        Siksi kun olen ollut liian velvollisuuden- ja vastuuntuntoinen.

        Mutta nyt riittää.
        Olen tehnyt osani.


      • Anonyymi

        Minä ihmettelen että lastenlapset haluaa minun kanssani ostoksille erityisesti yksi joka on 21 vuotias , sillä kun minä olin nuori niin ei varmana olis edes käynyt ajatus päässä että olisin mennyt mummoni kanssa ostoksille . Joten eritavalla nämä sukupolvien tavatkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ihmettelen että lastenlapset haluaa minun kanssani ostoksille erityisesti yksi joka on 21 vuotias , sillä kun minä olin nuori niin ei varmana olis edes käynyt ajatus päässä että olisin mennyt mummoni kanssa ostoksille . Joten eritavalla nämä sukupolvien tavatkin

        Tosi helppoa ja mukavaa sinulle.
        Ole iloinen, että kivaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi helppoa ja mukavaa sinulle.
        Ole iloinen, että kivaa.

        Mutta toisaalta.
        Tapahtuuhan minulle jänniä asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ihmettelen että lastenlapset haluaa minun kanssani ostoksille erityisesti yksi joka on 21 vuotias , sillä kun minä olin nuori niin ei varmana olis edes käynyt ajatus päässä että olisin mennyt mummoni kanssa ostoksille . Joten eritavalla nämä sukupolvien tavatkin

        Jos mummo vinguttaa pankkikorttia, lähtevät nykynuoret ilomielin shoppailee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos mummo vinguttaa pankkikorttia, lähtevät nykynuoret ilomielin shoppailee.

        Jännä juttu edelleen, en ollut ajatellutkaan. Kiitti itelleni oivalluksestani.
        Vaikka on paljon menoa ja pää pyörällä, niin on koko ajan äksöniä!
        Parempi näin.

        Nyt edessä tuhannen kilsan ajo, ilman taukoja vetää sessiot ja tulla kämpille täysin nollilla.
        Onhan se elämää. Niin pitkään kuin jaksaa.
        Hankaluutena vain kävely, kun ei jaksais.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jännä juttu edelleen, en ollut ajatellutkaan. Kiitti itelleni oivalluksestani.
        Vaikka on paljon menoa ja pää pyörällä, niin on koko ajan äksöniä!
        Parempi näin.

        Nyt edessä tuhannen kilsan ajo, ilman taukoja vetää sessiot ja tulla kämpille täysin nollilla.
        Onhan se elämää. Niin pitkään kuin jaksaa.
        Hankaluutena vain kävely, kun ei jaksais.

        Raportoinpa tuohon edelliseeni vielä, - ikäänkuin pisteeksi taksvärkilleni.
        Tulikin niitä kilsoja jotain 2000, hyvä kun lopulta jaksoin autolta kotiovelle.
        Seuraavana päivänä nukuin iltapäivään.

        Mutta nyt on loppu!
        Alan eläkkeelle ja rauhallisesti vain omia kotihommia. Elämän muutos.
        Aloitan kuntoilun, kokkailun ja nautin vaan vanhuudesta ja vapaudesta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raportoinpa tuohon edelliseeni vielä, - ikäänkuin pisteeksi taksvärkilleni.
        Tulikin niitä kilsoja jotain 2000, hyvä kun lopulta jaksoin autolta kotiovelle.
        Seuraavana päivänä nukuin iltapäivään.

        Mutta nyt on loppu!
        Alan eläkkeelle ja rauhallisesti vain omia kotihommia. Elämän muutos.
        Aloitan kuntoilun, kokkailun ja nautin vaan vanhuudesta ja vapaudesta!

        Jotkut artistit vetävät juttujaan vielä 85-vuotisina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut artistit vetävät juttujaan vielä 85-vuotisina.

        No niiinpä, se on se hengen palo, jota tavallisella työläisellä ei työtään ja toimiaan kohtaan ole. Taiteilijoilla sen sijaan palava sellainen ei anna hommaa lopettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi helppoa ja mukavaa sinulle.
        Ole iloinen, että kivaa.

        Ei lapsia kannata saattaa maailmaan. Ahdistuvat, sairastuvat ja vittuuntuvat yleisestikin.

        Pari miljardia ihmistä riittää hyvin ja maapallokin voi paremmin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta toisaalta.
        Tapahtuuhan minulle jänniä asioita.

        Vanhusten aika mänöö mukavasti, kun valittaa, siunailee, ihmettelee ja vaatii.

        Aika Mänöö kuin siivillä!


    • Anonyymi

      Olen nuori verrattuna kirjoittajiin. 64v. Työelämässä, yrittäjä. Sen olen huomannut, että asiakkaat ovat nuorentuneet.
      Olin Turussa telakalla purkamassa kuormaa. Risteilijän henkilökunta hoitaa alueella työkoneen tilauksen. Loikkasin rekan lavalle ja kiskoin roclalla lavoja kurottajan ulottuville.
      Pomo sitten kuittasi kuorman vastaanotetuksi. Hän oli luultavasti Thaimaasta.
      Kommentti jäi mieleen. "You are a very quick man".
      Tuntui hyvältä. Että neljänkymmenenviiden vuoden vuoden uurastus alalla tunnustetaan tuolla tavalla.
      Autoa olen vaihtamassa. Olisi jo pitänyt, mutta nämä sotahommat ovat jarruttaneet ratkaisun tekoa.
      Koetan noudattaa kahta Warren Buffetin opetusta. "Velka pitää virkeänä" ja "Pidä busines yksinkertaisena".

      Terkkuja teille ikinuoret...

    • Anonyymi

      Siitä uskoo viimein et on vanha kun armeijassa oleva ajaa panssarivaunua ja näyttää lapselta 😁

    • Anonyymi

      Vaan tiedättekös ,mistä tietää ,että on vanha. Olen aina ollut suht hyvän näköinen, pirteä tukka ,ei ryppyjä ja ihan normifiksu pukeutuminen. Olin 67v ,kun naapurin pikkupojat kysyivät minulta , kun tulin reippaalta lenkiltä, että kukas mummeli se sinä olet. Ihankiva!
      Nyt olen jo 74 v ja edelleen ihan ok ,luulen, nuorekas ikäisekseni, en kumaram mutta kylläpä useinkin laskeutuessani lentokoneesta käsimatkatavaroiden kanssa, lentoemo kysyy, tarvitsenko apua . Ihan vasta viime viikolla edellä kulkeva nuori matkustajatyttö kysyi taas. Se on kyllä mukavaa, mutta en tarvi vielä apua, käyn mm salilla. Mutta kyllä sitä on mummin näköinen/oloinen vaikkei itse luule niin👍😀

    • Anonyymi

      Tämä 70 + ikä on sellainen, että mitä tahansa voi sattua yhtäkkiä. Huononpaan suuntaan. Eilen oli vielä kaikki ok, tänään ei pysy pystyssä. Tällaisen koin toukokuussa ja sitä jatkui kuukausitolkulla. Nyt jo paremmin. Kyllä tämä kroppa on jo vanha monella lailla, mieli pysyy nuorena, ainakin vielä. Monia muutoksia tulee ja jossakin kohtaa ajattelee, no ne tuli jäädäkseen. Tärkeää kuitenkin on ettei jää loukkuun ittensä kanssa vaan pyrkii jatkamaan elämänsä päiviä ja elää päivänsä hyvillä mielin iltaan asti ja taas herätä aamun askareisiin virkeänä, tavaten silloin tällöin myös ystäviä.

    • Anonyymi

      Tuskin tarkoitti sitä.

    • Anonyymi

      Jos ihmisen elinkaarta ajattelee 70 vuotias tai sen päälle on vanha.
      Eri asia onko vanhus, se on tulkinnanvarainen sana.

    • Anonyymi

      Itse olen 50+ mies. Minun naisystäväni ovat viimevuosina olleet 70-80v. Kaikki toimineet hyvin sängyssä.
      Jostain syystä nautin seksistä enemmän selvästi vanhemman naisen kanssa.

      • Anonyymi

        Olet pervo, dannykin on toiseen suuntaan.


      • Anonyymi

        11:10
        Mamman poika?


    • Anonyymi

      Jos 71 vuotias ei pysty myöntämään olevansa vanha jotain on ajattelussa pielessä.

      • Anonyymi

        Tänään hän on jo yli vuoden vanhempi kuin aloituksen tehdessään.
        Beng


      • Anonyymi

        Se johtuu ainoastaan ja vain siitä, ettei hän tunne itseään vanhaksi. Eikä hänen tarvitse tuntea siksi, että joku muu on jo vanhus ja väkertää viimeisillään eikä anna muillekaan lupaa muuhun. Ajattelu on "pielessä" vain silloin, jos / kun ei tunnusta, että on 71-vuotias.


    • Anonyymi

      70 vuotias on elinkaarensa loppupuolella.

      • Anonyymi

        Woi olla, mutta älä unohda, että pelkkä ikä ei määrittele poistumisaikaa tästä maasta.


    • Anonyymi

      "mutta en viitsinyt koska olin "VANHA", muitten mielestä mutta en itseni."

      JOs olisit nuori, olisit "viitsinyt" sanoa ja todeta, että kyllä minä jaksan lasten tahdissa

      • Anonyymi

        Ikä tuo mukanaan sellaisia ajatuksia ja aiheita päähän ja mieleen, ettei aina tarvitse viitsiä tai ei ole pakko sanoa ja / tai kommentoida yhdentekeviä asioita.


    • Anonyymi

      Kyllä minä olen vanha vähän yli 70v nyt. Tykkään rauhallisesta elämästä nyt ja kävelenkin rauhallisesti. En voi tanssia ollenkaan, mutta meitä on moneksi ja onneksi on.Sekin ahdistaa jos pitäs harrastaa kaikkea, nykyisin en jaksa vaan käyn omaehtoisesti jos jossain käyn en sen takia kun pitää olla aktiivinen.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 118
      2444
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2257
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2011
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1442
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe