Sokerikorppuja ja teetä

Anonyymi-ap

Teevettä keitän vedenkeittimellä ja puuronkin teen pikahiutaleista lautaselle suoraan lisäämällä kuumaa vettä. Teen kanssa sokerikorppuja, en enää leivo enkä paista mitään uunissa, En käytä sähköhellan levyjäkään. Nakit menee kylmänäkin suoraan paketista, ei tule edes tiskiä. Minulla sähkö maksaa 32 senttiä kilovattitunti, jäin huonon sopimuksen loukkuun.

16

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mää ota aamuisin Kanelikorppuja Kahvin kanssa, ostan aina 3kg korppuja !
      - on sokerikorputkin hyvii mutta mulla jotenkin maistuu kanelit, ja onhan kenelikorpussakin sokeria.

      • Anonyymi

        Syötkö vain kanelikorppuja aamuisin, etkö syö leipää tai jotain muuta, ?


    • Anonyymi

      Sähköyhtiöt voisivat armahtaa asiakkaitaan. On rumaa käyttää hyväkseen
      asiakkaita, jotka eivät voineet tietää miten hintakehitys menee.

      Oli väärin siinä tilanteessa sitoa asiakas pitkiin sopimuksiin.
      Moraalisesti sähköyhtiöitten toiminta on nyt rikollista.

      Olin lehdistä lukevinani, että jotkut sähköyhtiöt olisivat armahtaneet asiakkaitaan.

      • Anonyymi

        Varmasti menettävät asiakkaansa kiskurihinnoilla, kun sopimus loppuu. Valtio jotain korvaa, mutta vasta jälkikäteen. Pitäisi laittaa kuriin nuo kiskuriyhtiöt. Moni on tosiaan hätää kärsimässä, kun kaikki muutkin hinnat on pilvissä.


    • Anonyymi

      Ketjun aloittajan maisemat pikahiutaleet lienevät enemmän tehdasmaisesti käsiteltyjä, prosessoituja, ja siksi vähemmän sopivia puuroon kuin yksinkertaisesti käsitellyt hiutaleet.

      • Anonyymi

        Ei tartee pikahiutaleita, maksaa ihan tyhjää.

        Käy tavalliset.

        1 dl tavallisia hiutaleita, 2 dl kiehuvaa vettä, suolaa jos tarttee.
        lautanen päälle, 5 minuuttia. Valmista.


      • Anonyymi

        Entä vedenkeittimen sähkö? Onko siinäkin jotain vikaa verrattuna hellan käyttämään?
        Osoita nyt kaikin voimin, että ratkaisu o huono.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tartee pikahiutaleita, maksaa ihan tyhjää.

        Käy tavalliset.

        1 dl tavallisia hiutaleita, 2 dl kiehuvaa vettä, suolaa jos tarttee.
        lautanen päälle, 5 minuuttia. Valmista.

        Pikahiutale valmistuu1-2 minuutissa. Vie vähemmän sähköä.


      • Anonyymi

        Mua harmittaa kun puuroki on alanu yökköttämään,
        kohta ei voi syödä mitään kaikki YÖKÖTTÄÄ,

        tällähetkellä olen kovin sairaana, yskää ja kuumetta, ei jaksa olla pystyssä, tulin hetkeksi koneelle teidän juttuja kattomaan,

        aivan kauheeta kun en kestä kuunnella radiotakaa enkä TV:tä
        olen ihan poikki, makoilen koko päivän

        tytär sanoi että ota imovaane ja nuku koko päivä, muttaku se imovaanekaa ei välttämättä anna unta,
        en ole nukkunu moneen yöhön yhtää. olen niin väsyny,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mua harmittaa kun puuroki on alanu yökköttämään,
        kohta ei voi syödä mitään kaikki YÖKÖTTÄÄ,

        tällähetkellä olen kovin sairaana, yskää ja kuumetta, ei jaksa olla pystyssä, tulin hetkeksi koneelle teidän juttuja kattomaan,

        aivan kauheeta kun en kestä kuunnella radiotakaa enkä TV:tä
        olen ihan poikki, makoilen koko päivän

        tytär sanoi että ota imovaane ja nuku koko päivä, muttaku se imovaanekaa ei välttämättä anna unta,
        en ole nukkunu moneen yöhön yhtää. olen niin väsyny,

        Huono neuvo. Ei imovaanea kannata alkaa päivisinki ottaa.
        Menee unirytmit ihan sekaisin. Yöksi kokonainen niin nukkuu,
        jos ei puolikkaalla saa unta.


    • Vieläköhän on myynnisssä aromipesiä, kannellisia haudutusastioita, joihin saattoi laittaa keitokset kattilassa tai muussa astiassa kypsymään levyllä kiehautuksen jälkeen. Aikaahan se vie, mutta ruoka kypsyy itsekseen ja vahtimatta. Olen niksipalstoilta lukenut, että myös styroksisia kylmälaukkuja on tuunattu aromipesiksi vuoraamalla sanomalehdillä ja niihin mahtuu isompikin kattila. Entisajan heinälaatikot ajoivat saman asian.

      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Vielä näyttää olevan myynnissä aromipesiä. Näyttääkin samalta kuin ne entiset. Turhaan annoin pois sen vanhan, näillä sähkön hinnoilla sillä voisi olla käyttöä.

        https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/aromipesa-haudutusrasia-haudutusastia

        Kiva että Aromapesiä vielä löytyy, omani saattavat olla jo parinkymmenenvuoden ikäisiä. Hyvin ovat palvelleet vaikka ovat jatkuvassa käytössä. Viimeksi eilen laitoin sinne bataattikeiton kypsymään.
        Hesarissa oli jokin aika sitten lukijoitten energiansäästövinkkejä. Varmasti toteuttamiskelpoisia monet. Minulle viisaammat ovat sanoneet, että pakastin ja uuni, isoimmat energiasyöpöt kotitaloudessa, myös luovuttavat lämpöä, mikä tietysti vaikuttaa ainakin sähkölämmitteisessä talossa, jollainen itselläni on.

        Itse en jaksa kovasti pihtailla esim tuossa ruokahuollossa, mutta teen sen lämmityksessä: isossa talossani on vain kaksi huonetta, jossa pidä 21 astetta, muissa lämpö vaihtelee 10 ja 16:n asteen välillä. Vähän epämukavaa välillä, mutta näkyy kulutuksessa.
        Insinööriveljeni oli sitä mieltä, etteivät talon rakenteet kärsi edes kylmillään olosta, jos vain ilmanvaihto on kohdallaan.


    • Anonyymi

      Aloittaja on jäänyt kalliin sähkön loukkuun.

      Joku valtion virasto on tehnyt ehdotuksen sähköfirmoille,
      että ne kohtuullistaisivat sähkönsä hintaa.

      On väärin laskuttaa hirvittävän korkeaa hintaa enää,
      koska firmat itse saavat ostaa sähköä nyt huomattavasti halvemmalla
      kuin pari-kolme kuukautta sitten.

      Korkeat hinnat eivät ole perusteltuja enää.
      Ne ovat sikamaista asiakkaan hyväksikäyttöä.

      • Anonyymi

        Minulla on sama sähköloukku tämän vuoden loppuun asti. Valitin asiasta sähköyhtiöön ( Lumme) mutta ei luvattu hintoihin alennusta. Entinen sopimus oli 6 kertaa halvempi, noin 5 senttiä kilovattitunti. Onneksi on takka, vähän helpottaa. Suora sähkölämmtys minullakin ok talossa ja kaksin asutaan, polttopuut ostettava niittenkin hinta noussut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      81
      3298
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      88
      2893
    3. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2289
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      85
      2119
    5. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      51
      2109
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1727
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1696
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      25
      1667
    9. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      263
      1544
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1479
    Aihe