Olenko paska ihminen kun en halua kutsua omaa äitiäni ristiäisiin?

Anonyymi-ap

Eli siis minun lapsen ristiäiset ovat tulossa ja oma äitini haluaa niihin tietenkin tulla. Ongelman nimi on se, että äitini on läpeensä inhottava ihminen joka on satuttanut minua lapsena niin henkisesti kuin myös fyysisesti. Puhumattakaan siitä että on yrittänyt nyt aikuisena pilata mun parisuhteen ja satutti hyvin pahasti mun kihlattuakin henkisesti. Ja nyt hän vain olettaa että kaiken ilkeyden jälkeen hän voi vain tulla mun elämään kuin mitään ei olis koskaan tapahtunut ja olla mun lapsen isovanhempi. KUINKA KEHTAA! Ja kaiken huipuksi luulee vielä olevansa tervetullut mun lapsen ristiäisiin! Mitä te olette mieltä asiasta? Pitäiskö mun kutsua mun oma äiti ristiäisiin vaikka hän on täysi kusipää? Vai pitäiskö vaan jättää hänet kutsumatta?

39

515

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiitos rakas lapseni. Tajusin tämän ja en ängennyt enkä änkeä enää mihinkään. Tunnistin itseni tästä.

    • Anonyymi

      Tosin en missään vaiheessa sanonut,että haluan tulla ristiäisiin. En tietenkään tule mihinkään minne en ole tervetullut:)

      • Anonyymi

        Ihan totta jos ei olla tervetulleita jonnekin niin ei ängetä liioin, jotkut lapset jäävät jotenkin murrosikään koko elämäkseen ja se näkyy käytöksessä.
        Se taitaa olla muotia jotenkin nykyisin tuo omilen vanhempiensa mollaaminen. Muistan yhden jumppaan vetäjän joka kertoi että hän on katkaissut välinsä vanhempiinsa, syy oli typerä ja hän ei tiedostanut omaa narsistisuuttaan itsessään. Niin että helpolla vaan katkaistaan välit. Jokainen vanhempi rakastaa lapsiaan, se ei tarkoita aitä että vanhempien olisi tanssittava aikuisen lapsen pillin mukaan.


    • Anonyymi

      Näitä ” lapsia” ilmenee tämän tästä joilla on muka ollut niin kamala lapsuus, ei mitään ajatusta millaisissa oloissa lasta on yritettty kasvattaa ja kaikki mitä ehkä on kiukuspäissäni sanonut on nyt sitten paisunut suureksi ja halutaan katkaista välit ihmiseen joka sentään on synnyttänyt joskus lapsensa.
      Erimielisyyksiä on jokaisessa perheessä ja Eimkai niitä tarvitse jättää mieleensä kytemään . Kerro äidillesi mitä mietit ja samalla yritä ymmätårtä että hänellä saa olla asioista eri mielipide kun sinulla, siltikin saatte olla äiti ja tytär.änähnyt tälläisiä tapauksia ja usein on kyllä niin että lapset vääristelevät asioita kertoen niitä sitten muille ja täten mustamaalaavat äitiään. Parempi laiha sopu kun lihava riita.

    • Anonyymi

      Parempi vaan olla omissa oloissaan aikuisten,oli äiti tai isä tai tytär tai poika.

    • Anonyymi

      Turha tulla sitten itkee,jos tulee avioero tms. Hei hei.

    • Anonyymi

      Älä sit pyydä äitiltäs mitään,anna äitis olla täysin rauhassa.

    • Anonyymi

      Toivottavasti sanot äidillesi suoraan mitä mieltä olet hänestä. Voit pistää täysin välit poikki. En usko ,että äitisi ilahtuu selän takana puhumisesta. Ole kiltti ja kasva aikuiseksi. Äitisikin on kuitenkin ihminen!!

      • Anonyymi

        Tämä tyyppi ihmisiä on niitä jotka vetää hertneen nenään joka asiasta ja sitten kaikki syy äidin niskoille, ja hieman lapinlisää juttuihin niin saa ehkä symbatioita joltain samanlaiselta . Tälläiset ei pidä äitejään edes ihmisinä, syy on omat ongelmat, siis ei äitien ongelmat.
        Joten äitinä minä antaisin tämän olla enkä yrittäisikkään, mitään välejä. Loukkaus sinänsä että kirjoittelee nettiin, se todistaa vaan sitä että saisi myötätuntoa väärin perustein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä tyyppi ihmisiä on niitä jotka vetää hertneen nenään joka asiasta ja sitten kaikki syy äidin niskoille, ja hieman lapinlisää juttuihin niin saa ehkä symbatioita joltain samanlaiselta . Tälläiset ei pidä äitejään edes ihmisinä, syy on omat ongelmat, siis ei äitien ongelmat.
        Joten äitinä minä antaisin tämän olla enkä yrittäisikkään, mitään välejä. Loukkaus sinänsä että kirjoittelee nettiin, se todistaa vaan sitä että saisi myötätuntoa väärin perustein.

        En yritäkään,olen sulkenut pois elämästäni tuon lapsenlapsenkin ja keskityn muihin lastenlapsiin. Oksettaa ja toisaalta huvittaa tuollaiset narsistiset pinnalliset ihmiset. Eipä tuo tyttären anoppi mikään kaunotar ole ja eipä kuvissa ollut hääppöiset tarjoilut ristiäisissä. Hyvän päivän tuu tuttuja ovat mulle nuo ihmiset. En tunne heitä. Hyvin nopeasti pääsin yli heistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä tyyppi ihmisiä on niitä jotka vetää hertneen nenään joka asiasta ja sitten kaikki syy äidin niskoille, ja hieman lapinlisää juttuihin niin saa ehkä symbatioita joltain samanlaiselta . Tälläiset ei pidä äitejään edes ihmisinä, syy on omat ongelmat, siis ei äitien ongelmat.
        Joten äitinä minä antaisin tämän olla enkä yrittäisikkään, mitään välejä. Loukkaus sinänsä että kirjoittelee nettiin, se todistaa vaan sitä että saisi myötätuntoa väärin perustein.

        Niin ja tunnistin itseni,tosin en ole hänen miestään kyllä loukannut,koska olen vain kerran nähnyt ja small talk tasolla oli juttelu. Ehkä on nyt liioiteltu.


    • Anonyymi

      Suku on pahin.

      • Anonyymi

        Niin on. Paras pysyä kaukana. Silloin tällöin kohteliaasti vaihtaa pikaisesti kuulumiset.


    • Anonyymi

      Aloittajahan on täydellinen? Ei yhtään kaksinaamainen?

    • Anonyymi

      Mene terpiaan puhuu asiastasi ja äiti vihastasi ettet siirrä sitä tuleviin lapsiisi. Tee itse päätös asioista.Kasva aikuiseksi.

      • Anonyymi

        Jotkut eivät koskaan huomaa sitä että aikuinen ihminen joka on äiti on varustettu omilla mielipiteillään eikä keskenkasvuisen tyttärensä mielipiteillä, sillä äiti on elänyt niinpaljon kauemmin kuin tämä kiukutteleva tyttö, joka niin kovasti haluaa syyllistää äitiään, syy on siinä ettei hän itse voi hyvin.
        Joskus pitää näidenkin tyttärien huomata se että äidit eivät ole mitään yli ihmisiä ainoastaan tavallisia ihmisiä hoveineen ja vikoineen joita on kaikilla ihmisillä. Joten siinäpä nyt oikein netin kautta piruilee ja ilmoittelee maailmalle ettei äiti ollut tervetullut hänen lapsensa ristiäisiin. Fiksu ihminen ei sellaisia edes kirjoittele, ja ei myöskään eroita äitiään tapahtumista joissa tavallisesti on koko perhe läsnä.
        Joten tämä ” lapsi” voisi ehkä huomata katsoessaan peiliin että hän ei ole oikein vielä aikuisen tasolla.


    • Anonyymi

      Aloittaja on varmaan mun synnyttämä nuori nainen. Alle 25. Isänsä on manipuloinut minua vastaan ja toki muitakin syitä on. Mutta enpä voi mitään.

      • Anonyymi

        Eikä tarvitse voidakkaan ole se ihminen mikä olet, ja jätä omaan arvoonsa lapselliset kertomukset netissä mitä hän suoltaa.
        Useinhan avioerolapset käyttäytyvät juuri näin, siis syyttelevät sitä joka heitä rakastaa eniten.
        Pieniä lapsia on maailma täynnä joilla ei enää ole mummoja ja pappoja ollenjåkaan jotka ovat kuolleet aikaisin, näiden lasten mielestä on kamalaa luettavaa tuollaiset vihamieliset puheet, joita tämä keskenkasvuisen ” lapsi” kirjoittelee jolla sentään on äiti elossa —- vielä.
        Näitä ilmaantuu nykyään jolåka puolekålla varmaan muotia alentaa vanhempiaan , viisas lapsi ei sellaista tee.


    • Anonyymi

      Pysy kaukana äidistäsi,niin on parempi kaikille.

    • Anonyymi

      On ihmisiä jotka on aina oikeassa ja muut väärässä,mulla on mutsi jonka kans ei tule kukaan toimeen.Mutta häntä pitäisi palvella ja auttaa joka asiassa,mutta se on vaikeaa kun ei kuuntele muitten mielipiteitä.Neuvoni on,pysy kaukana ongelmista!

    • Anonyymi

      Aloittaja älä poista viestejä.

    • Anonyymi

      Onko äitisi siis täysin kusipää. Onko hän ikinä tehnyt mitään hyvää tai oikein. Mietipä tarkkaan. Unohdettu ihminen on yksin, surun ruoska viiltää haavoja.
      Unohduksen tuska kylmää sielua, yksinäinen huutaa armoa.

      Orvon itkut ilman kyyneleitä, suru suurin ihmisyyden on.
      Kuka antaa kyyneleille arvoa, elämään voi tuoda armoa.

      Jumala ei unohda sua koskaan, ihmiset kun sinut unohtaa.
      sielusi ei yksin ole koskaan, Jumala ei hylkää milloinkaan.

    • Anonyymi

      Voithan sinä aloittaja päättää että sinulla ei ole äitiä. Veljesi sanoi vuosia sitten että hänellä ei ole isää. Sama isä teillä,mutta erilaiset kokemukset. Olet nuorempi ,joten et muista sitä aikaa kun isänne lapsi täysiä veljeäsi takapuolelle kämmenellä. Ikinä ei vienyt teitä leikkipuistoon. Muisteleppas vähän. Vaikka äitisi on kusipää niin hän on auttanut sinua ja parhaansa tehnyt,toki masennus ja ongelmat hänelläkin ollut. Mietipä pystytkö ajattelemaan että antaisit anteeksi hänelle.

    • Anonyymi

      Äidilläsi on varmasti muitakin asioita elämässä kuin sinun ilkeytesi.

    • Anonyymi

      Aika mennyt palaja ei koskaan. Juhlia tulee ja menee. Äidilläsi on varmaan ystäviä,vaikka vihaat häntä.

    • Anonyymi

      Kerro lapsellesi aikanaan miksi hänellä ei ole toista mummoa. Älä valehtele,vaan kerro että mummo on kusipää,jota et halua lapsen läheisiin.

    • Anonyymi

      Olen menettänyt elävän lapsen ja lapsenlapseni,eli minua ei haluta enää tavata. Se ei tunnu ihan niin pahalta kuin lapsen kuolema,koska he ovat elossa. https://www.is.fi/perhe/art-2000009527295.html En siis voi esim Juliuksen perheen tuskaa ymmärtää,vaikka aluksi tuntui kovin pahalta ja synkältä,ku en kertaakaan saanut nähdä lapsenlasta. Mutta he ovat kuitenkin elossa. Toivon heille kaikkea hyvää elämään. Tiedän olevani niin vastenmielinen ja iljettävä,että en liiku juurikaan ihmisten ilmoilla paitsi töiden takia.

      • Anonyymi

        Hoitaa työnsä,kotinsa. Se riittää. Sinä riität. Älä hermoile. Ketään ei voi pakottaa olemaan tekemisissä.


    • Anonyymi

      Minulla on syöpä,mutta en kerro sitä aikuisille lapsilleni.

      • Anonyymi

        Itselläni myös, en jaksa sillä rasittaa sukua. Käyn töissä ja hoidot sovitellaan sen mukaan.


    • Anonyymi

      Älä tee lapsellesi tätä. Äidit saattavat joskus liikaa sanella ja hössöttää.
      Joten kerro hänelle suoraan, että päätät teidän perheen asiat ja hän on tervetullut ristiäisiin ilman määräilemistä.

      Vielä joskus saattaa olla äiti hyvinkin tarpeeseen, joten älä nakkele niskojasi vie lapsiltasi isovanhempia.
      Toki isovanhempien tulee kunnioittaa perheen sääntöjä.

      • Anonyymi

        Juurikin näin! Oikein hyvä ja rakentava neuvo! Vähän sama tilanne on vuosikymmenet ollut meilläkin ja a lapsenlapsiin olemme pitäneet hyvät suhteet, vaikka lapsemme yritti välillä sekaantua niihin. Kyllä elämä opettaa!


      • Anonyymi

        Ne ristiäiset oli jo.


    • Minä en laskisi omaa äitiäni kotiini , sen verran passiivinen/huomioimaton mulkku on ollut että painelkoot omia teitään kulkien ihan rauhassa.
      Kaikkea hyvää kuitenkin hänelle ja toivon että rauha hänenkin sieluaan joskus koskettaa.

    • Anonyymi

      Tyhmintä kysellä tämmöisellä sivustolla tämmösiä😁😁😁Häpeäisin,jos olisi minun tytär kirjoittanut...

    • Anonyymi

      Meitä syrjittyjä mummoja on paljon. Olen saanut vertaistukea. Ei tunnu enää pahalta. Olen jopa tottunut,ettei minulla ole tuota lapsenlasta,jota en edes saa tavata. No ehkä tämä on osani. Kaikki tapahtuu kuten tarkoitettu. Elämäni on ollut ikävää suurimmalta osin.

    • Anonyymi

      Toivottavasti ne muut keitä kutsuitte pitää teistä huolta myös taloudellisesti. Ilman rahaa on vaikeaa elää. Etenkin kun miehesi on lapanen. Ei mulla muuta.

    • Anonyymi

      Ei se sukulaisuus merkitse paljoakaan, ainakaan mielestään paremmalle sakille useinkaan. Pelätään kuvitellun brändin puolesta kun on kus noussu päähän.
      Parasta olla tekemisissä hyvien henkilöiden kanssa, viis siitä onko sukua vai ei.
      Jos sukulainen itsekän, välinpitämätön, "kylmä", vihamielinen ja vähättelevä, antaa olla.

    • Anonyymi

      Milloin annat äidillesi anteeksi? Toisaalta miksi pitää ristiäisiä? Eivätkö nimiäiset olisi hyvä - ei niin virallinen - vaihtoehto. Kristillisesti vauva ei tiedä vielä synnistä mitään - niin kuin ei juuri mistään muustakaan. Toisaalta kun isona sitten ymmärtää, mitä on synti, niin voi käydä kasteella halutessaan.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1074
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      897
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe