Olen siis nyt ysillä, ja ajattelin lähteä lukion ekan vuoden maaliskuussa vaihtoon. Jäänkö siis ylioppilaaksi valmistumisessa jälkeen vai kerkeäänkö oman ikäisten kanssa valmistumaan samana keväänä?
Jääkö 3kk vaihdosta kuinka paljon jälkeen?
6
516
Vastaukset
- Anonyymi
Ei se ikäero muihin samaan aikaan valmistuviin nähden kovin suuri tule olemaan. Et erotu joukosta mitenkään.
Siis yleensä vaihdossa olleet valmistuvat puolesta yhteen vuotta myöhemmin kuin muut samaan aikaan lukion aloittaneet. Poikkeuksia on, supertehokkaita tyyppejä.
Koko elämän mittakaavassa vuosi sinne tai tänne ei ole mitään! Mutta yksi vuosi vaihdossa voi olla koko elämän mittainen rikkaus. - Anonyymi
Voithan valmistua syksylläkin. Pidä kiinni omista unelmistasi, muutkin toteuttavat omia unelmiaan sinusta riippumatta omassa tahdissaan.
- Anonyymi
periaatteessa siis kolmen kuukauden pätkä kurottava kiinni. Se on omasta sitkeydestä kiinni haluaako saada oman nimikkoluokkansa kiinni vai ottaako pitemmän kaavan mukaan. Jos lukion suorittamisen tavoiteaika on 3 vuotta niin 3 kuukautta on sellaiset 10 % pinkomistavoite.
- Anonyymi
Siis mä oon ymmärtäny taas niin, että siellä vaihdossa opiskellaan, eikä se oo mikään lomamatka. kai se vaihto nyt tehdään samalle luokkaasteelle, missä normaalistikin on. Sen takia sitä sanotaankin vaihdoksi.
- Anonyymi
Kyllä, kyllä. Mutta ei sitä hyväksytä osaksi suomalaista lukiota eli se ei korvaa mitään suomalaisen lukion kursseja.
Eihän kaikkialla maailmassa suomalaista lukiota vastaava koulu ole ollenkaan sama eikä samanlainen kuin suomalainen. Lukiokoulut ovat todella erilaisia. Joku Brasilian lukio on eri asia kuin suomalainen lukio. Amerikassa toisen osavaltion lukio-opinnot ei kelpaa toisessa osavaltiossa. Eri asia sitten, kun KOKO lukio on muualta, se antaa kelpoisuuden yliopistoon, mutta ei se silloinkaan suomalaiseksi lukioksi muutu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1017001- 474736
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa542646Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän52098Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1811083Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101048Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell911011Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30846Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai242843Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?179773