Jääkö 3kk vaihdosta kuinka paljon jälkeen?

Anonyymi-ap

Olen siis nyt ysillä, ja ajattelin lähteä lukion ekan vuoden maaliskuussa vaihtoon. Jäänkö siis ylioppilaaksi valmistumisessa jälkeen vai kerkeäänkö oman ikäisten kanssa valmistumaan samana keväänä?

6

932

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei se ikäero muihin samaan aikaan valmistuviin nähden kovin suuri tule olemaan. Et erotu joukosta mitenkään.

Siis yleensä vaihdossa olleet valmistuvat puolesta yhteen vuotta myöhemmin kuin muut samaan aikaan lukion aloittaneet. Poikkeuksia on, supertehokkaita tyyppejä.

Koko elämän mittakaavassa vuosi sinne tai tänne ei ole mitään! Mutta yksi vuosi vaihdossa voi olla koko elämän mittainen rikkaus.

• Anonyymi

Voithan valmistua syksylläkin. Pidä kiinni omista unelmistasi, muutkin toteuttavat omia unelmiaan sinusta riippumatta omassa tahdissaan.

• Anonyymi

periaatteessa siis kolmen kuukauden pätkä kurottava kiinni. Se on omasta sitkeydestä kiinni haluaako saada oman nimikkoluokkansa kiinni vai ottaako pitemmän kaavan mukaan. Jos lukion suorittamisen tavoiteaika on 3 vuotta niin 3 kuukautta on sellaiset 10 % pinkomistavoite.

• Anonyymi

Siis mä oon ymmärtäny taas niin, että siellä vaihdossa opiskellaan, eikä se oo mikään lomamatka. kai se vaihto nyt tehdään samalle luokkaasteelle, missä normaalistikin on. Sen takia sitä sanotaankin vaihdoksi.

• Anonyymi

Kyllä, kyllä. Mutta ei sitä hyväksytä osaksi suomalaista lukiota eli se ei korvaa mitään suomalaisen lukion kursseja.

Eihän kaikkialla maailmassa suomalaista lukiota vastaava koulu ole ollenkaan sama eikä samanlainen kuin suomalainen. Lukiokoulut ovat todella erilaisia. Joku Brasilian lukio on eri asia kuin suomalainen lukio. Amerikassa toisen osavaltion lukio-opinnot ei kelpaa toisessa osavaltiossa. Eri asia sitten, kun KOKO lukio on muualta, se antaa kelpoisuuden yliopistoon, mutta ei se silloinkaan suomalaiseksi lukioksi muutu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      26
      3308
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      17
      2254
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      130
      1884
    4. Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä

Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1276
    5. Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa

Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn
      Kaste
      163
      1137
    6. Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.

Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R
      Kaste
      450
      1022
    7. Pistä joku tunniste vuosien takaa

Meidän välillä. Naiselta pyydän.
      Ikävä
      40
      931
    8. Pidätkö vielä elämäsi

Rakkautena minua
      Ikävä
      55
      801
    9. Mietin tässä yhtä kysymystä

Pysyisitkö minun kävelytahdissa mukana?
      Ikävä
      67
      741
    10. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      30
      725
    Aihe