Hei! Olen koittanut kahta eri kissanhiekkaa, pirkan pussia ja cassiusplussaa. Putsaan laatikon huolellisesti mutta kämppä kuitenkin ns haisee pahalle kun otin kissan, johtuukohan se haju kissasta/ mikä hiekka mielestäsi vie hajun parhaiten pois? Kiitos!:)
Hyvä kissanhiekka?
37
15179
Vastaukset
- Koirakko
käyttänyt, sekä valkoista hiekkaa Rainbow ja ystävä kehui jotain kuulia.
- Koirakko
wc on kannellinen malli luukulla.
- hyvä
on Rainbow:n paakkuntuva valkoinen kissanhiekka. Meillä on tällä hetkellä 4 aikuista kissaa ja 5 pentua ja hyvin toimii...
jos vaihtaa hiekan viikon välein ja putsaa aina kun kissa on käyny tarpeillaan niin kyllä ei haise. mutta eläin liikkeistä löytyy paljon hajunvieviä hiekkoja tosin aika tyyriitä, myös puupuru (kissoille tarkoitettu) on aika hyvä, ei haise mutta rupee kyllä käryämään jossain vaiheessa, sitten sellanen vaalea pallorae on kanssa todella hyvä, se pieni valkoinen pallo imee sisäänsä nesteen eli pisun ja muuttuu ketaseks, mutta ei oo muuten hyvää hiekkaa, siis ei ainakaan paakkuunnu. eli ahkeraa putsausta vaan ja useésti hiekka vaihtamaan...
- hiekkaa
Meillä on käytetty pari vuotta hiekkaa jonka nimi on kisupisu tai jotain sinnepäin (en ole koskaan katsonut nimeä tarkemmin). On ollut hyvää ja suht hajutonta katollisessa hiekkalaatikossa. Paakkuuntunut on hyvin, mutta nyt kun tuli toinen kissa, olen miettinyt toisen merkin kokeilua. Uuden kissan pissa kun ei jostain kumman syystä paakkuunnu samalla lailla. En ymmärrä mistä voi johtua, samaa pissaahan se on. Kertokaas kokeneet mikä (halpa) hiekka paakkuuntuu hyvin?
- kisu
Paras kissanhiekka on ehdottomasti rainbown valkoinen pakkuuntuva hiekka.Se on halpaa ja paakkuuntuu hyvin.pitää hajun poissa kun tyhjentää tarpeeksi usein.
- kissan omistaja
Minun mielestä "fresh & easy" on paras, se on sopinut meidän kissalle hyvin...eikä haise jos vaihdat säännöllisesti. On myös halvempaa versiota (rainbow on jossakin kaupoissa halvempi.)
Kertokaa joku minulle...miks te halutte että hiekka pitäis "paakkuntua"...onko se vain siksi, että se on helppo ottaa pois?(ajattelen vain miks se ois hyvä, että hiekka olisi semmonen)- takia
Otan päivittäin pissat ja kakat pois laatikosta. Paakut on yksinkertaisesti helpompi ottaa pois. Ei minulla ainakaan sen parempaa syytä ole. Tottumuskysymys se kai on.
- kissan omistaja
takia kirjoitti:
Otan päivittäin pissat ja kakat pois laatikosta. Paakut on yksinkertaisesti helpompi ottaa pois. Ei minulla ainakaan sen parempaa syytä ole. Tottumuskysymys se kai on.
Niin just...kiitos vastauksesta.
- minna
Minä käytän eäinkaupasta saataavaa Ever Clenia eikä haise yhtään. On kaliimpaa kuin markettien hiekat mutta kestää PALJON kauemmin. Sitä saa ainakin PK-seudulla tilattua suoraan kotiin ilman kuljetusmaksuja.
- Pekka-kisu
on meidän kisun käytössä osoittautuneet parhaaks. Isommat tarpeet saa kauhalla pyttyyn. Ja pisut pelletit imevät tosi tehokkaasti, ei haise. Kokeilin jotain paakkuuntuvaa joskus, kauhee vaiva lähtee ulos viemään sitä pisupaakkua:(haiseehan se roskiksessakin, eikä hiekkaa voi viemäriin laittaa...Kokeile Keron puupellettejä,, eivät maksa paljon Vapaa Valinnassa.
- Lauren
Pekka-kisu kirjoitti:
on meidän kisun käytössä osoittautuneet parhaaks. Isommat tarpeet saa kauhalla pyttyyn. Ja pisut pelletit imevät tosi tehokkaasti, ei haise. Kokeilin jotain paakkuuntuvaa joskus, kauhee vaiva lähtee ulos viemään sitä pisupaakkua:(haiseehan se roskiksessakin, eikä hiekkaa voi viemäriin laittaa...Kokeile Keron puupellettejä,, eivät maksa paljon Vapaa Valinnassa.
Meän tikru ei puupelletteihin ja kristallihiekkoihin tee tarpeitaan, pitää olla paakkuuntuvaa hiekkaa.
Käytän lidl:n hiekkaa tai cassiusta, joskus eläinkaupan hiekkoja, jos on tarjouksessa...
- "asiantuntijoita"
Kaikki suosittelevat sitä mitä itsekäyttävät, ei sitä mikä on oikeasti hvyää!! Halvat marketti sorat ovat kaikki niin hunoa kamaa,.. jos hinnan perässä olet niin halvalla saat näitä hunoja vaihtoehtoja! Jos hyvää haluat niin mene eläinkauppaan ja osta sieltä jotain laadukkaampaa. Hajua sitovat kristallihiekat ovat kaikkein parhaimia..joskaan ei halvimpia, mutta niitä ei tarvitsekaan sitten ostaa yhdelle kissalle kuin kerran kuussa,,ja sitä et haisemaan saa!! Hinta 6-7 euroa säkki!
- kunhan homma toimii...:)
Kiitos! taidankin tästä lampsia eläinkauppaan ostaan kuulia.
- kissan omistaja
kunhan homma toimii...:) kirjoitti:
Kiitos! taidankin tästä lampsia eläinkauppaan ostaan kuulia.
Niin...kyll ne kristallipallot saa kaupastakin...jos ei kerkeä eläinkauppaan!
- ovat erimerkkisiä
kissan omistaja kirjoitti:
Niin...kyll ne kristallipallot saa kaupastakin...jos ei kerkeä eläinkauppaan!
ja niillä on taas kuitenkin eroja, ne eläinkaupan kristallihiekat on laadultaan parempia. Rainbown kuulat vierii naapuriin asti, vaikka perjaatteessa samaa kamaa...ja huomaan, että menee huonoksi nopeammin! Siis eläinkauppaan MARS=) Lisäksi, monet marketit ovat poistaneet niitä myynnistä kokonaan sillä ihmiset ovat halukkaampia käyttämään niitä vanhoja HAISEVIA systeemeitä..
- Helmet123
Kissan helmet eri muodoissa on kyllä paras kissanhiekka hajujen kannalta. Esim. puupellettejä on kehuttu kun ne on halpoja ja melkein täysin hajuttomia tms., mutta mulle ainakin tärkeintä on se totaalinen hajuttomuus ja kissan helmet kyllä antaa sen minkä lupaa. Lisäksi kun vaihtoväli on niin pitkä niin itse ainakaan en enää vaihda mihinkään muuhun. Hajuton, helppo ja kohtuuhintainen.
- järkeä mukaan
Helmet123 kirjoitti:
Kissan helmet eri muodoissa on kyllä paras kissanhiekka hajujen kannalta. Esim. puupellettejä on kehuttu kun ne on halpoja ja melkein täysin hajuttomia tms., mutta mulle ainakin tärkeintä on se totaalinen hajuttomuus ja kissan helmet kyllä antaa sen minkä lupaa. Lisäksi kun vaihtoväli on niin pitkä niin itse ainakaan en enää vaihda mihinkään muuhun. Hajuton, helppo ja kohtuuhintainen.
Siis kuinka voi olla pesemättä kissan pisiastiaa edes yhtä viikkoa, saati sit kuukautta. Mulla on kans niitä helmiä varalla pussillinen, mut tiedän, et vähintään viikon sisään heittäsin nekin pois ja pesisin koko astian puhtaaksi.
- sen verran
järkeä mukaan kirjoitti:
Siis kuinka voi olla pesemättä kissan pisiastiaa edes yhtä viikkoa, saati sit kuukautta. Mulla on kans niitä helmiä varalla pussillinen, mut tiedän, et vähintään viikon sisään heittäsin nekin pois ja pesisin koko astian puhtaaksi.
Ei kissojen vessoja tarvitse pestä joka viikko. Jos on halpaa hiekkaa niin silloin kylläkin, mutta jos ostaa laatukamaa niin se kestää jopa yli kuukauden!
- marja
Tarkoitatko "helmiä", jotka sitovat pissan sisäänsä ja väri vaihtuu?
Kerran kokeilin kissoilleni, mutta ne eivät astuneet tassuillaan helmille kuin kokeeksi, kun ne tuntuivat epämukavilta niiden mielestä. Roskiin sain heittää. Kerran kokeilin puupellettejä ja toinen kissani keikkui astian reunalla kuin kaikilla neljällä tassullaan ja sihtasi pisut astiaan... kuin jokin undulaatti orrella (nekin tuntuivat kissasta epämukavilta tassunpohjassa). Ököplussaan ne tottuivat suht heti. Nyt käytän paakkuuntuvia kissanhiekkoja eläinkaupasta.
- h-m-j-k
Me ollaan käytetty rainbowin paakkuuntuvaa valkoista kissanhiekkaa. On halpaa ja hyvää. Paakkuuntuu hyvin eikä haise! On parempaa kuin eläinkauppojen kalliit hiekat! Testattu on. Hiekka-astia kannattaa olla katollinen, muuten hiekkaa saataa löytyä joka paikasta.
- -AJR-
Itse olen pyrkinyt objektiivisella vertailulla karsimaan parhaan hiekkavaihtoehdon.
Kokemuksia parista eläinkaupan hiekasta (en muista merkkiä). Sitoivat hajun TODELLA tehokkaasti, mutta eivät olleet kovin voimakkaasti paakkuuntuvia. Jos kissa astui paakun päälle tai siivottaessa "osui" paakkuun, se hajosi palasiksi ja oli hankala saada pois.
Markettien hiekkoja, helmiä ja puupohjaisia tuotteita tullut koitettua varmasti n. 15 merkkiä.
Helmet "ritisevät" niin että kissakin oli ihmeissään. Helmiä rullaili lisäksi ympäri asuntoa ja kissa leikki niillä kaikki yöt. Kokonaisuutena eivät vakuuttaneet alkuunkaan.
Puupohjaiset tuotteet voi unohtaa saman tien. Haju ja käytännöllisyys ala-arvoista.
Tuo monen jo mainitsema Rainbow:n ruskeassa pussissa myytävä valkoinen kissanhiekka on ihan ok hinta-laatusuhteeltaan. Miinuksena mainittakoon sen raekoon suuruus, joka aiheuttaa virtsapaakun jämähtämisen kissan vessan pohjaan.
Ylivoimaisesti paras tuote on hiekka, jota myydään Whiskas -purkin värisissä pahvilaatikoissa (ARGH.. EN MUISTA SEN HIEKAN NIMEÄ...). Ominaisuudet muuten samat kuin Rainbow:n valkohiekkaisessa, mutta paakkuuntumistehokkuus, hajun sitomiskyky ja siivoushelppous on HUOMATTAVASTI parempaa. Raekoon ollessa pienempi virtsa imeytyy bentoniitti(?)jyväsiin ennen pohjaan jämähtämistä. hiekka on hieman kalliimpaa kuin em. tuotteet, mutta siivousväli ja hiekan tarve kompensoi tuotteen hintaa.
Olen puhunut. - -AJR-
Unohtui edellisestä:
Tuo kehumani hiekka pöllyää lisäksi selvästi vähemmän kuin muiden valmistajien vastaavat (lukuunottamatta niitä eläinkaupan hiekkoja).
Mielestäni varsin tärkeä ominaisuus käytettäessä kissan "sisävessaa", eli umpinaista ja luukullista hiekka-astiaa. - kysymys...
-AJR- kirjoitti:
Unohtui edellisestä:
Tuo kehumani hiekka pöllyää lisäksi selvästi vähemmän kuin muiden valmistajien vastaavat (lukuunottamatta niitä eläinkaupan hiekkoja).
Mielestäni varsin tärkeä ominaisuus käytettäessä kissan "sisävessaa", eli umpinaista ja luukullista hiekka-astiaa.Voisitko kertoa hiekan nimen ja hinnan? Kiitos
- Tabby
Meilläkin käytettiin tuota hiekkaa ennen, mutta sitten kokeilin eläinkaupan LindoCat -hiekkaa (sitä paakkuuntuvaa normaalijakoista). Jäi sen jälkeen Rainbowt ostamatta. Rainbown valkoinen paakkuuntuva kissanhiekka pölyää niin että kissatkin alkavat yskiä, paakut hajoavat ja koostumus on muutenkin muuttunut huonompaan suuntaan. Neljä vuotta sitten se oli huomattavasti laadukkaampaa.
- ryysytar
Meilläkin on käytössä Rainbow valkoinen paakkuuntuva kissanhiekka.
Tosin hiekkis on lähinnä varalla näin kesällä, kissat tekevät tarpeensa ulos.
Talvella kovemmassa käytössä.
Eikä se ainakaan meillä pölyä, tosin hiekkaa kulkeutuu jonkin verran kissojen jaloissa pois astiasta.
Mutta siitä selviää imurilla, onhan se muutenkin imuroitava päivittäin, ettei karvoja ole joka paikassa. - Feline
ryysytar kirjoitti:
Meilläkin on käytössä Rainbow valkoinen paakkuuntuva kissanhiekka.
Tosin hiekkis on lähinnä varalla näin kesällä, kissat tekevät tarpeensa ulos.
Talvella kovemmassa käytössä.
Eikä se ainakaan meillä pölyä, tosin hiekkaa kulkeutuu jonkin verran kissojen jaloissa pois astiasta.
Mutta siitä selviää imurilla, onhan se muutenkin imuroitava päivittäin, ettei karvoja ole joka paikassa.Kyllä meillä ainakin pölyää. Musta astiantausta oli ihan valkoisenaan kun kisut kävi astialla. Eikä meinannut kisujen aivastelut saada loppua :(
- -AJR-
kysymys... kirjoitti:
Voisitko kertoa hiekan nimen ja hinnan? Kiitos
Hiekan merkki on Best Friend "Compact"
- -AJR-
kysymys... kirjoitti:
Voisitko kertoa hiekan nimen ja hinnan? Kiitos
Hinta on n. 7€/6kg
- Meltemi
-AJR- kirjoitti:
Itse olen pyrkinyt objektiivisella vertailulla karsimaan parhaan hiekkavaihtoehdon.
Kokemuksia parista eläinkaupan hiekasta (en muista merkkiä). Sitoivat hajun TODELLA tehokkaasti, mutta eivät olleet kovin voimakkaasti paakkuuntuvia. Jos kissa astui paakun päälle tai siivottaessa "osui" paakkuun, se hajosi palasiksi ja oli hankala saada pois.
Markettien hiekkoja, helmiä ja puupohjaisia tuotteita tullut koitettua varmasti n. 15 merkkiä.
Helmet "ritisevät" niin että kissakin oli ihmeissään. Helmiä rullaili lisäksi ympäri asuntoa ja kissa leikki niillä kaikki yöt. Kokonaisuutena eivät vakuuttaneet alkuunkaan.
Puupohjaiset tuotteet voi unohtaa saman tien. Haju ja käytännöllisyys ala-arvoista.
Tuo monen jo mainitsema Rainbow:n ruskeassa pussissa myytävä valkoinen kissanhiekka on ihan ok hinta-laatusuhteeltaan. Miinuksena mainittakoon sen raekoon suuruus, joka aiheuttaa virtsapaakun jämähtämisen kissan vessan pohjaan.
Ylivoimaisesti paras tuote on hiekka, jota myydään Whiskas -purkin värisissä pahvilaatikoissa (ARGH.. EN MUISTA SEN HIEKAN NIMEÄ...). Ominaisuudet muuten samat kuin Rainbow:n valkohiekkaisessa, mutta paakkuuntumistehokkuus, hajun sitomiskyky ja siivoushelppous on HUOMATTAVASTI parempaa. Raekoon ollessa pienempi virtsa imeytyy bentoniitti(?)jyväsiin ennen pohjaan jämähtämistä. hiekka on hieman kalliimpaa kuin em. tuotteet, mutta siivousväli ja hiekan tarve kompensoi tuotteen hintaa.
Olen puhunut.Tuon hajoamisen takia meillä käytetään Ever Clean Hevy Dutyä. 4:llä kissalla ei paakut pysy muissa hiekoissa kasassa millään vaikka poimisit kahdesti päivässä. Tuon Ever Cleanin riittoisuus tulee juuri siitä että paakut ovat pieniä, kivikovia eikä niihin sitoudu ylimääräistä hiekkaa. 10 kg riittää meillä yhtä pitkään kuin 3 pussia Rainbown hiekkaa, joka mielestäni on yhdelle kissalle paras ja edullisin vaihtoehto. (mutta kissojahan pitäisi aina olla ainakin kaksi jos joutuvat yksin olemaan).
- kisumisu
edelleen ja ainoastaan 'Kisu-Pisu' merkkistä hiekkaa,joka todella TOIMII ! Pottana on n.60 cm.
vati,joka on avoimena nurkassa,eikä se haise?!!
Kyse on vain siitä,kuinka usein siistit potan?
Jos se on 2-viikkoa putsaamatta,kai se sitten jo
haisee,tuskin enää mitään mahtuukaan sisälle?
Oman WC:ni vedän JOKA kerta käynnin jälkeen,niin
eikö 'kisujen'potan voi putsata vaikka kerran päivässä??
Turhaa 'nipotusta'tuollainen "haisemisongelma".
Kissat on perheenjäseniä,kuten me kaikki!!- minä
en mä mitään niponnu, kunhan pyysin apua kun olen uusi kissan omistaja. mene itseesi!!!!!!!!!!!
- -AJR-
minä kirjoitti:
en mä mitään niponnu, kunhan pyysin apua kun olen uusi kissan omistaja. mene itseesi!!!!!!!!!!!
olet.
Jos olisin itse tiennyt tällaisten palstojen ja threadien olemassaolosta, olisin säästänyt aikaa, vaivaa, rahaa ja ennen kaikkea hermoni jo pelkästään kissanhiekan valinnassa.
Ei olisi tarvittu pitkällistä hiekantestausprosessia, vaan huonoiksi tiedetyt hiekat olisi karsittu alkuunsa pois. - traipadei
minä käytän ihan sitä valkoista kissanhiekkaa... joku halpa ja ruskeessa pussissa. On pitänyt hajut pois. Siivoan kipon kerran päivässä ja sen lisäksi koko kipon pesen ja hiekan vaihdan 3vk:n välein. ja se ei haise!
mutta nyt ongelmana on, että kissa protestoi jos pitää olla edes 2 min yksin kotona. Hän on nyt viimeisen kk:n aikana alkanut aina yksin ollessaan merkkaamaan meidän ulko-oven... voih sitä hajua rappukäytävässä kun tulee kotiin. nolottaa jo naapureiden edessä.
Ja kissa ei siis ole paljokaan yksin... max tavallinen työpäivä, harvoin sitäkään koska minulla ja miehelläni on niin eri aikaa menot yms eli harvoin kissa on 5 tuntia kauemmin yksin kotona.
- Saara
Mä oon jo käyttäny kissoillani jo viiden vuoden ajan tuota samaa merkkiä ja oon sen hyväks todennu. Sitä saa eläinkaupasta, maksaa alle 20euroa 20kg säkki. Onhan se tietty aika kallista verrattuna tavallisista kaupoista ostettuihin, mut se säkki kyl riittää tosi kauan aikaa. Itse puhdistan laatikoista jätökset joka päivä ja kokonaan tyhjennän ja pesen laatikot aina kun ostan uuden säkin. Eikä meillä ole hajuhaittaa! Tai sit on vaan oma nenä hajuun turtunu!!!
- liisu
Aikasemmin kätetyt Lindo Cat ja Ever Clean paakkuuntuvat huonommin (=paakut hajoaa), kuin tämä uusi löytöni Arm& Hammerin Multicat --hieman kevyempituoksuinen (=hajustettua mikrohiekkaa) versio on Super Scoop. Loistava ja riittoisa hiekka!
- Assik
kuin Ever Clean Fresh Guard ja Heavy Duty, ensin mainittu on parempi ja ollut tähän asti käytössä. Ehkä hiukan kallis mutta vaihtoväli aika pitkä, kauan voi vain lisäillä uutta hiekkaa jos vain hyvin putsaa päivittäin laatikon. Nyt sitten ostin ja kokeilen Rainbow'n valkoista hiekkaa, saa nähdä millaiseksi osoittaautuu. Olen myös hiukan miettinyt, yrittäisikö opettaa kissoja käyttämään vessan pyttyä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1653080Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732091- 411881
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii431856Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321431Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541183
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul329993Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles114973Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53802