Moi oon tyttö Itä-Suomesta ja päätin tulla kertomaan teille kuukautisista.
Kuukautiset ovat merkki siitä että olet"sukukupsä" eli voit saada lapsia.Kuukautiset ovat kohdun limakalvoa ja verta.Kohtu supistelee limaa ja verta pois syynä syntyy kuukautis kivut.Ne tulee silloin jos munasolu ja siittiösolu ovat "yhdessä" ja menneet kohtuun tekemään alkiota.
Kuukautiset alkavat yksilöllisesti mutta 8-15 ikä vuosi on se milloin ne pitäisi alkaa.Kuukautiset voivat olla runsaat tai niukat ja kuukautisten väri voi olla tumman-,kirkkaan punaista,mustaa(riippuen viimme vaihdostasi).
Klimpit ovat usein mustia.Hyviä Side merkkejä:Always,Libresse(itse käytän näitä merkkejä)
Jos koet että kipusi on sietämätöntä ja et voi oikeen tehdä mitään,kannattaa ottaa särkylääkettä tai jäädä kotiin.Pahemmassa tapauksessa mene lääkäriin näytille.
Vaikka en ole asiantuntia tässä asiassa niin haluan auttaa teitä,joilla alkaa tai ei ole alkanut niin mitä tulevaisuudessa tulee tapahtumaan.
Tamponi EI voi jäädä jumiin,mutta älä käytä sitä yli 8h,koska tulehduksen riski on iso.
Haluan auttaa monia teitä jotka ovat tietämättömiä asiasta.
T:13v tyttö♡♡
pss:me selvitään,HYVÄ TYTÖT!!
Mitkä menkat ovat?
6
422
Vastaukset
- Anonyymi
Harvalla 8 vuotiaalla alkaa menkat.Koska jos näin on niin sen ikäsellä valkovuodon pitäis alkaa 6 vuotiaana tai aiemmin ja se on hyvin epätodennäköistä että 6 vuotialla alaa valkovuoto.
- Anonyymi
🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒
😋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17756670P
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Lääketieteellisesti ja sosiaalisesti alle 8-vuotias tyttö tai alle 9-vuotias poika on liian nuori tullakseen murrosikään.
Jos murrosikä alkaa alle 8-vuotiaalla tytöllä, fyysistä kehittymistä voi olla tarpeen hidastaa.
Hidastaminen tehdään lääkkeellä, jonka käyttö on lisääntynyt lähes puolella vuosikymmenen aikana.
Tärkein syy jarrutushoitoihin on se, että varhaiseen murrosikään liittyy vakavia riskejä: pituuskasvu päättyy liian varhain sekä riskit sairastua rintasyöpään ja tulla hyväksikäytetyksi kasvavat. - Anonyymi
On kyllä hyvää tietoo
- Anonyymi
Ne tulee silloin jos munasolu ja siittiösolu ovat "yhdessä" ja menneet kohtuun tekemään alkiota.
Jos noin tapahtuu niin tyttö/nainen on raskaana ja kuukautiset jää pois - Anonyymi
Hei mulla on kysymys, onko normaalia jos on ollut menkat nyt jo 9 päivää putkeen? Ennen tätä mulla oli noin 3kk tauko menkoista ja oon siis 13 eli varmaan ohan normaalia mutta ne ei ole vieläkään loppunut? Öisin ei tule mitään mutta päivällä klo. 12 jälkeen alkaa taas..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171075124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?113459Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2302303Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja232133Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin31640Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491174- 721150
- 1841122
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo591009Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?77979