Hei, sovimme menevämme kaverin kanssa kimppakyytiin junan sijaan (junahytti olisi maksanut 110€ ja istumapaikka noin 38 euroa per henkilö). Säästölippu, mitä kaveri meinasi ostaa olisi maksanut 20 euroa. Matka oli 800 kilometriä. Kuljettaja ei pyytänyt maksua etukäteen, eikä maksusta ollut muutakaan puhetta, vaan saimme tulla kyytiin ”koska autossa oli tilaa”. Kun pääsimme perille, kysyin bensan maksamista, johon kuljettaja pyysi 60 euroa per nokka eli yhteensä 120 euroa. Kilometrejä ajettiin noin 800, josta itse ajoin matkasta vielä puolet. Itse omalla autolla ajaessani saman matkan rahaa bensaan on mennyt noin 80-90 euroa. Maksoin itse summan (60 euroa), mutta kaverilla ei ollut varaa noin kalliiseen kyytiin työttömänä. Kaveri ei olisi lähtenyt mukaan, jos olisi tiennyt, että kuljettaja pyytää noin suurta korvausta ja olisi mieluummin mennyt junalla. Suostuin itse maksuun, mutta kaveri ei sanonut mitään, eikä maksanut, vaan poistui autosta. Onko kaverilla velvollisuus maksaa, sillä maksusta ei puhuttu mitään etukäteen eikä sovittu, eikä hän siihen suostunut?
Hintaa ei sovittu etukäteen ja kuljettaja pyysi 120 euroa
Anonyymi-ap
2
414
Vastaukset
- Anonyymi
vieläkö olette ns. kavereita. Kumpi ehdotti kimppakyytiä. Taivuttelitko kaveriasi. Hänhän oli valmis menemään junalla. Köyhä kun on. Kaverisi varmaan ajatteli että sinä mokasit ja petit. Oli miten oli. Kerää kyyneleesi ja ota opit. Seuraavalla kerralla kysytte ensin matkan hintaa etukäteen. Ja sitäkin onko syytä hypätä epämääräisiin kimppakyyteihin. Oliko autokuski entuudestansa tuttu vai tuntematon. Liftareita ette kuitenkaan olleet. Liftarit matkaa ilmaiseksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit896062KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3395387Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja222717Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512625Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852871912Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1051707- 1141591
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181553seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241474Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1351423