Hei, sovimme menevämme kaverin kanssa kimppakyytiin junan sijaan (junahytti olisi maksanut 110€ ja istumapaikka noin 38 euroa per henkilö). Säästölippu, mitä kaveri meinasi ostaa olisi maksanut 20 euroa. Matka oli 800 kilometriä. Kuljettaja ei pyytänyt maksua etukäteen, eikä maksusta ollut muutakaan puhetta, vaan saimme tulla kyytiin ”koska autossa oli tilaa”. Kun pääsimme perille, kysyin bensan maksamista, johon kuljettaja pyysi 60 euroa per nokka eli yhteensä 120 euroa. Kilometrejä ajettiin noin 800, josta itse ajoin matkasta vielä puolet. Itse omalla autolla ajaessani saman matkan rahaa bensaan on mennyt noin 80-90 euroa. Maksoin itse summan (60 euroa), mutta kaverilla ei ollut varaa noin kalliiseen kyytiin työttömänä. Kaveri ei olisi lähtenyt mukaan, jos olisi tiennyt, että kuljettaja pyytää noin suurta korvausta ja olisi mieluummin mennyt junalla. Suostuin itse maksuun, mutta kaveri ei sanonut mitään, eikä maksanut, vaan poistui autosta. Onko kaverilla velvollisuus maksaa, sillä maksusta ei puhuttu mitään etukäteen eikä sovittu, eikä hän siihen suostunut?
Hintaa ei sovittu etukäteen ja kuljettaja pyysi 120 euroa
Anonyymi-ap
2
326
Vastaukset
- Anonyymi
vieläkö olette ns. kavereita. Kumpi ehdotti kimppakyytiä. Taivuttelitko kaveriasi. Hänhän oli valmis menemään junalla. Köyhä kun on. Kaverisi varmaan ajatteli että sinä mokasit ja petit. Oli miten oli. Kerää kyyneleesi ja ota opit. Seuraavalla kerralla kysytte ensin matkan hintaa etukäteen. Ja sitäkin onko syytä hypätä epämääräisiin kimppakyyteihin. Oliko autokuski entuudestansa tuttu vai tuntematon. Liftareita ette kuitenkaan olleet. Liftarit matkaa ilmaiseksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4674034Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181692- 1161526
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891474Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991408Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n601375- 521316
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi981229- 441079
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa341078